CONTRACT DE SERVICII PUBLICE din 21 iulie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 567 din 11 august 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 1336 23/12/2010
ART. 3COMPLETAT DEHG 746 20/07/2011
ART. 3COMPLETAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 4MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 4MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 5MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 5MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 5MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 7INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 7MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 7MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 7INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 7MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 8INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 8MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 8MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 8INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 8MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 9INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 9MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 9MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 9INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 9MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 38
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 39
ART. 11REFERIRE LAHG 2408 21/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1468 24/11/2005
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 564 09/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 341 12/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 71 23/09/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 30 05/03/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1367 27/11/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 752 27/12/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 189 02/11/2000
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 147 26/07/2000
ANEXA 1REFERIRE LAOG 105 30/08/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 309 06/05/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 33 18/05/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 44 01/07/1994
ANEXA 1REFERIRE LADECRET-LEGE (R) 118 30/03/1990
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 4 13/07/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 746 20/07/2011
ActulAPROBAT DEHG 741 21/07/2010
ActulCONTINUT DEHG 741 21/07/2010
ActulMODIFICAT DEHG 1336 23/12/2010
ActulREFERIT DEHG 1336 23/12/2010
ART. 3COMPLETAT DEHG 746 20/07/2011
ART. 3COMPLETAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ART. 11MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ART. 14REFERIT DEHG 746 20/07/2011
ART. 14REFERIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 4MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 4INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 4MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 5MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 5MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 5INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 5MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 7INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 7MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 7MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 7INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 7MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 8INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 8MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 8MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 8INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 8MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 9INLOCUIT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 9MODIFICAT DEHG 746 20/07/2011
ANEXA 9MODIFICAT DEACT ADITIONAL 20/07/2011
ANEXA 9INLOCUIT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010
ANEXA 9MODIFICAT DEACT ADITIONAL 2 23/12/2010

pentru perioada 2010-2011 al Societăţii Comerciale "Transferoviar Grup" – S.A.



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Părţile contractantePrezentul contract de servicii publice pentru perioada 2010-2011 se încheie între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în numele statului, şi Societatea Comercială "Transferoviar Grup" – S.A., denumită în continuare Transferoviar Grup, în calitate de operator de transport feroviar, în concordanţă cu prevederile art. 38 şi 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 2Obiectul şi durata contractului de servicii publice(1) Prezentul contract de servicii publice stabileşte obligaţiile reciproce ale Transferoviar Grup şi ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în vederea realizării serviciului public social de transport feroviar de călători de către Transferoviar Grup.(2) Prezentul contract de servicii publice se încheie pentru perioada 2010-2011.(3) Pentru secţiile neinteroperabile, prevederile alin. (2) se aplică cu condiţia valabilităţii contractului de închiriere încheiat cu Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul IIObligaţii specifice ale părţilor pe perioada 2010-2011 + 
Articolul 3Obligaţii specifice ale Transferoviar Grup pe perioada 2010-2011(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, Transferoviar Grup se obligă să pregătească şi să pună în circulaţie numărul şi categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de călători.(2) Numărul minim şi categoriile de trenuri care vor circula pe secţiile de circulaţie, care reprezintă pachetul minim social, se pot modifica prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, pentru adaptarea la condiţiile concrete de piaţă sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii şi cu reglarea corespunzătoare a compensaţiei acordate.(3) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, Transferoviar Grup se obligă să pună la dispoziţia publicului călător capacităţile de transport, în funcţie de evoluţia şi de cerinţele pieţei.(4) Oferta de servicii se structurează pe următoarele categorii de trenuri:a) accelerate;b) personale.(5) Transferoviar Grup va asigura publicului călător următoarele tipuri de servicii:a) transportul de călători în trafic intern cu trenuri prevăzute în planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu trenuri special comandate;b) capacităţi de transport diferenţiate pe criterii de confort şi de servicii: vagoane clasa I şi clasa a II-a, compartimentate şi necompartimentate, automotoare clasa I şi clasa a II-a;c) posibilitatea închirierii de vagoane de călători de diverse tipuri şi categorii;d) vânzarea legitimaţiilor de călătorie cu anticipaţie de până la 30 de zile în trafic intern;e) informarea călătorilor, în principalele staţii şi trenuri, prin birourile proprii de informaţii, mass-media, web-site şi prin personalul de tren, referitor la condiţiile de călătorie, tarife, oferte comerciale, alte informaţii utile.f) informarea călătorilor în toate cazurile de întârziere, atât în staţii, cât şi în trenuri, de îndată ce astfel de informaţii sunt disponibile.(6) Facilităţile acordate de Transferoviar Grup, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru serviciile prestate anumitor categorii de persoane sunt prevăzute în anexa nr. 1.(7) Transferoviar Grup va asigura pe toată durata contractului de servicii publice condiţiile minime obligatorii privind viteza comercială, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, în condiţii normale de circulaţie. Condiţiile minime de confort în trafic intern valabile pentru perioada 2010-2011 sunt prevăzute în anexa nr. 2. În situaţiile în care restricţiile de viteză impuse de Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., denumită în continuare C.F.R. – S.A., sau posibilităţile de încadrare în grafic vor conduce la scăderea vitezelor comerciale pe anumite sectoare din parcursul trenurilor, categoria trenurilor va fi stabilită în funcţie de calitatea confortului şi a serviciilor oferite la bord.(8) Strategia de dezvoltare şi modernizare a Transferoviar Grup va fi în concordanţă cu legislaţia europeană în domeniul transportului feroviar de călători şi va asigura condiţiile necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene.(9) Transferoviar Grup se obligă ca prin politica de marketing pe care o va promova să asigure satisfacerea cerinţei pieţei de transport feroviar public de călători.(10) Transferoviar Grup se obligă să promoveze o politică tarifară corelată cu legislaţia în vigoare privind regimul tarifelor pentru serviciile publice cu caracter social, precum şi cu evoluţia pieţei de transport.(11) Transferoviar Grup se obligă să acţioneze permanent pentru utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane, asigurând astfel un control permanent al costurilor reale de transport.(12) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, Transferoviar Grup va plăti pe bază de contract C.F.R. – S.A. tarifele de utilizare a infrastructurii, care se stabilesc conform prevederilor legale.(13) Prestarea serviciilor ce fac obiectul prezentului contract nu poate fi întreruptă şi nici suspendată de Transferoviar Grup din niciun motiv, excepţie făcând cazurile de forţă majoră prevăzute de lege. În oricare dintre situaţii, activitatea trebuie reluată în cel mai scurt timp cu putinţă.(14) Principalele proiecte de investiţii necesare a se promova pentru transportul feroviar public de călători în perioada 2010-2011 sunt prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 4Obligaţiile specifice ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va aloca lunar sumele compensatorii pentru Transferoviar Grup, ca diferenţă între tarifele stabilite cu avizul autorităţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugă o cotă de profit cuprinsă între 3% şi 5% din costul respectiv, prevăzute prin bugetul de venituri şi cheltuieli, şi cu încadrarea în sumele aprobate pentru această destinaţie prin legea bugetului de stat, urmând ca până la data de 31 ianuarie a anului următor societatea să prezinte Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii dovada efectuării pachetului minim social ce îi revenea, confirmată de C.F.R. – S.A.(2) Pentru facilităţile de călătorie acordate, potrivit legii, anumitor categorii de persoane, Transferoviar Grup va primi sume compensatorii conform documentelor justificative prezentate de aceasta, în limita sumelor alocate în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii cu această destinaţie.
 + 
Articolul 5Parametrii de performanţă ai Transferoviar Grup pe perioada 2010-2011Indicatorii de cantitate şi calitate ai activităţii de transport feroviar de călători privind funcţionarea Transferoviar Grup pentru anul 2010 şi estimaţi pentru perioada 2010-2011 sunt prevăzuţi în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în pachetul minim social(1) Numărul trenurilor de călători, pe fiecare categorie, care vor fi operate pe reţeaua feroviară de către Transferoviar Grup este inclus în pachetul minim social aprobat prin contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. – S.A. conform legii şi este prevăzut în anexa nr. 5.(2) În scopul adaptării la cerinţele concrete de piaţă ale serviciului public social de transport feroviar de călători, Transferoviar Grup poate face modificări în lista prevăzută la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie şi fără a depăşi volumul total de tren-km din listă.
 + 
Articolul 7Lista programelor prioritarePrincipalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale Transferoviar Grup pentru perioada de valabilitate a prezentului contract sunt prevăzute în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 8Principalele elemente de cheltuieli necesare pentru asigurarea pachetului minim socialPrincipalele elemente de cheltuieli utilizate pentru determinarea costurilor transportului public feroviar de călători sunt: cheltuieli cu utilizarea infrastructurii feroviare, cheltuieli cu combustibilul şi lubrifianţii, cheltuieli cu energia electrică, cheltuieli cu reparaţiile, cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu amortizarea, alte cheltuieli de exploatare, asigurarea călătorilor. Acestea se dimensionează de Transferoviar Grup, corelat cu programul de transport, şi se aprobă prin bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 9Costul prestaţiilor(1) Costurile de transport estimate pentru realizarea serviciilor publice în perioada 2010-2011 sunt cele prevăzute în anexa nr. 7.(2) Transferoviar Grup va stabili costurile suplimentare ca urmare a efectuării lucrărilor de reabilitare a infrastructurii, precum şi efectul asupra traficului, prin scăderea veniturilor, prezentând distinct această estimare pentru compensare în cadrul metodologiei prevăzute la art. 11.
 + 
Articolul 10Stabilirea nivelului de venituri prognozat pentru pachetul minim social şi politica tarifară(1) Transferoviar Grup poate, după caz, să stabilească în condiţiile legii şi să adapteze la condiţiile pieţei tarifele pentru transportul feroviar public de călători şi alte prestaţii şi servicii din domeniul său de activitate, în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transportul de călători.(2) Veniturile estimate pentru perioada 2010-2011 au fost stabilite plecând de la nivelul indicatorului "călători-km" prognozat pentru această perioadă la art. 5. Veniturile estimate sunt prevăzute în anexa nr. 8.
 + 
Articolul 11Nivelul compensaţiei de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru acoperirea diferenţei dintre nivelul costurilor şi cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate(1) Metodologia de calcul şi nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea serviciului public social, ca diferenţă între tarifele stabilite cu avizul autorităţilor publice competente şi costurile reale de transport, la care se adaugă cota de profit cuprinsă între 3% şi 5%, se stabilesc în conformitate cu normele privind fundamentarea, acordarea şi justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activităţi desfăşurate de unii operatori economici, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi cu Hotărârea Guvernului nr. 2.408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale a diferenţei dintre tarife şi costuri în transportul feroviar public de călători, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Valoarea compensaţiei unitare anuale necesară a se asigura de la bugetul de stat ca diferenţă între veniturile obţinute prin aplicarea tarifelor stabilite cu avizul autorităţilor publice competente şi costurile reale de transport se cuantifică la 22,36 lei/tren-km pentru anul 2010. Nivelul compensaţiei de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru acoperirea diferenţei dintre nivelul costurilor şi cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate este prevăzut în anexa nr. 9.(3) În cazuri bine justificate Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va revizui compensaţia Transferoviar Grup în vederea asigurării pachetului minim social stabilit prin prezentul contract.
 + 
Articolul 12Obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor şi cheltuielilorÎn vederea realizării programului de transport public feroviar în condiţiile definite prin prezentul contract şi a asigurării echilibrului economico-financiar al societăţii, consiliul de administraţie al Transferoviar Grup va analiza permanent, va adopta şi va aproba, în condiţii concrete raportate la evoluţia preţurilor şi tarifelor, obiective cu efect cuantificat în nivelul veniturilor şi cheltuielilor.
 + 
Articolul 13Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant(1) Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant prevăzut în anexa nr. 10 se asigură din fonduri proprii şi din finanţări externe şi se aprobă de către consiliul de administraţie, corelat cu normele tehnice date de constructori şi cu reglementările specifice emise de Autoritatea Feroviară Română.(2) Valoarea fondurilor necesar a fi alocate pentru perioada 2010-2011 pentru programul anual de modernizare şi achiziţii de material rulant este prevăzută în anexa nr. 10.
 + 
Articolul 14Regulile privind modificările la contract(1) Modificările la prezentul contract de servicii publice se fac cu acordul ambelor părţi, în condiţiile legii, în scopul asigurării permanente a îmbunătăţirii standardului de calitate a serviciilor publice cel puţin până la nivelul impus de legislaţia comunitară.(2) Modificările la prezentul contract de servicii publice se vor face ori de câte ori este nevoie, dar cel puţin o dată pe an, în sensul prevăzut la alin. (1).(3) Pentru evenimente de forţă majoră ce se vor manifesta pe durata de valabilitate a prezentului contract, derularea contractului se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare, în fiecare situaţie.
 + 
Articolul 15Răspunderea contractuală(1) Părţile se obligă să execute prezentul contract întocmai şi cu bună-credinţă.(2) În cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute în derularea contractului, părţile se vor întâlni pentru analiză şi soluţionare pe cale amiabilă.(3) În cazul conflictelor de muncă, greva este permisă cu condiţia ca organizatorii şi conducătorii grevei să asigure serviciile esenţiale, dar nu mai puţin de o treime din activitatea normală, cu satisfacerea necesităţilor minime de viaţă ale comunităţilor locale.(4) Părţile se obligă să repare prejudiciul cauzat ca urmare a neexecutării/executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor contractului, care au fost făcute exclusiv din vina acestora.
 + 
Articolul 16Forţa majoră(1) Forţa majoră, conform prezentului contract, reprezintă orice eveniment sau cauză, imprevizibil(ă) şi de neînlăturat, produs(ă) fără vina părţilor contractante, ce nu a putut fi anticipat(ă) la încheierea contractului şi care exonerează oricare dintre părţi de îndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.(2) Partea care invocă forţa majoră va notifica imediat în scris celeilalte părţi producerea sau terminarea evenimentului de forţă majoră. Autoritatea competentă va confirma orice eveniment de forţă majoră, menţionând circumstanţele producerii acestuia.
 + 
Articolul 17Încetarea contractuluiPrezentul contract de servicii publice încetează:a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;b) prin acordul de voinţă al părţilor semnatare, potrivit legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 18Litigii(1) Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolvă pe cale amiabilă.(2) În cazul în care divergenţele nu se soluţionează pe cale amiabilă, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecătoreşti competente.
 + 
Articolul 19Dispoziţii finaleAnexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul contract de servicii publice.Ministerul Transporturilor şi InfrastructuriiMinistru,………Pentru Societatea Comercială "Transferoviar Grup" – S.A.Director general,……………..
 + 
Anexa 1la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.LISTAfacilităţilor de călătorie aprobate prin acte normative

*Font 9*
Nr.
crt.

Beneficiarul
facilităţii

Facilitatea

Actul
normativ

Cine
distribuie
legitimaţiile

Cine suportă
cheltuielile
pentru
facilitate
1 2 3 4 5 6
1.

Eroii-martiri
şi luptătorii
care au
contribuit la
victoria
Revoluţiei
române din
decembrie
1989
12 călătorii gratuite
anual, clasa I, tren de
orice rang, cu
însoţitor sau membri de
familie fără titular

Legea
nr. 341/2004,
cu modifi-
cările şi
completările
ulterioare

Secretariatul
de Stat
pentru
Problemele
Revoluţio-
narilor din
Decembrie
1989

Bugetul MTI
Cap. 60.01

2.

Persoanele
persecutate
din motive
politice

12 călătorii gratuite, anual,
clasa I, tren de orice rang,
pe baza cuponului cu reducere
pentru transport, cu mai
mulţi însoţitori sau membri
de familie
Decretul-lege
nr. 118/1990,
republicat

MMFPS, prin
Casa
Naţională de
Pensii
(Poşta
Română)
Bugetul de
stat,
prin
MMFPS

3.

Persoanele
persecutate
din motive
etnice

6 călătorii dus-întors,
gratuite, anual, clasa I,
tren de orice rang, pe
baza cuponului cu reducere
pentru transport, cu un
singur însoţitor sau un
membru de familie
Ordonanţa
Guvernului
nr. 105/1999,
aprobată cu
modif. şi
complet. prin
Legea
nr. 189/2000,
cu modifi-
cările şi
completările
ulterioare

MMFPS, prin
Casa
Naţională de
Pensii
(Poşta
Română)

Bugetul
de stat,
prin MMFPS

4.

Veteranii de
război şi
urmaşii
acestora

12 călătorii gratuite,
dus-întors, sau 24 de
călătorii simple, în cursul
unui an calendaristic,
clasa I ori a II-a, tren de
orice rang, cu mai mulţi
însoţitori sau fără titular,
soţul/soţia ori altă persoană
care îi reprezintă interesele
titularului, cu procură
autentificată
Legea
nr. 44/1994,
republicată,
cu modifi-
cările şi
completările
ulterioare

Asociaţiile
veteranilor
de război
legal
constituite

Bugetul MTI,
Cap. 60.01

5.

Secretariatul
de Stat
pentru
Persoanele cu
Handicap

12 călătorii dus-întors sau
6 călătorii dus – întors
(în funcţie de gradul de
handicap) pe an
calendaristic, clasa a II-a,
tren accelerat, cu un singur
însoţitor şi asistentul
personal, care poate circula
singur
Legea
nr. 448/2006,
republicată,
cu modifi-
cările şi
completările
ulterioare

Secretariatul
de Stat
pentru
Persoanele cu
Handicap,
prin
asociaţiile
judeţene

Bugetul
de stat,
prin
consiliile
judeţene

6.

Elevi şi
studenţi
români şi
elevii şi
studenţii
români din
afara
graniţelor
ţării,
bursieri ai
statului
român

50% reducere, tarif tren
personal, clasa a II-a,
abonamente lunare cu număr
nelimitat de călătorii pentru
elevii/studenţii cu cupoane –
50% reducere, tarif tren
accelerat şi rapid, clasa
a II-a

Legea
nr. 84/1995,
republicată,
cu modifică-
rile şi
completările
ulterioare,
Hotărârea
Guvernului
nr. 309/1996,
completată
prin
Hotărârea
Guvernului
nr.
1.367/2003
şi Hotărârea
Guvernului
nr.
1.468/2005
C.F.R. Călă-
tori, MECTS
distribuie
cupoanele cu
50% reducere
pentru
studenţi la
trenurile
accelerat

Bugetul MTI
Cap. 60.01

7.

Pensionarii
din sistemul
public de
pensii

6 călătorii simple cu 50%
reducere, tarif tren rapid,
clasa a II-a, pe baza
cuponului cu reducere
pentru transport, cu soţul
sau soţia, respectiv pot
circula fără titular

– Legea
nr. 147/2000,
modificată
prin Legea
nr. 30/2004
– Ordonanţa
de Urgenţă
a Guvernului
nr. 71/2004,
aprobată prin
Legea
nr. 564/2004,
cu modif.
ulterioare
MMSSF, prin
oficiile de
pensii,
distribuie
cupoanele

Bugetul MTI,
Cap. 60.01

8.

Locuitorii
Munţilor
Apuseni,
titulari ai
"Carnetului
de Moţ"
50% reducere la tariful
legitimaţiilor de călătorie
clasa a II-a, la toate
categoriile de trenuri de
călători

Legea
nr. 33/1996,
cu modifi-
cările şi
completările
ulterioare
Se eliberează
bilete bianco
în baza
"Legitimaţiei
de Moţ"

Bugetul MTI
Cap. 60.01

9.

Senatori şi
deputaţi

100% reducere, clasa I, tren
de orice rang

Legea
nr. 4/1990,
cu modifi-
cările
ulterioare
Parlamentul

10.

Academicieni

100% reducere, clasa I, tren
de orice rang

Legea
nr. 752/2001,
republicată
Academia
Română

 + 
Anexa 2la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.CONDIŢII MINIME DE CONFORTpe categorii de trenuri în trafic intern

  Elemente de confort Accelerat Personal
    cl. I cl. II cl. I cl. II
  Media vitezelor comerciale (km/h) 45 35
  Vagoane-restaurant sau bar în compunere *)  
  Servicii în vagoane clasa:
  – servire, la cerere, cu produse alimentare *)  
  – anunţarea opririlor *)  
  – ajutor acordat călătorilor la urcare/coborârea în/din vagon *)  
  – difuzarea presei cotidiene *)  
  – pliante şi broşuri cu mersul trenului *)  
  Dotări ale vagoanelor:
  – fotolii tapiţate cu stofă **) *) **) *)
  – huse tetiere *) *)    
  – mochetă în compartiment *)      
  – perdele în compartimente1) **) *)    
  – iluminat fluorescent **) **) *) *)
  – iluminat incandescent (de siguranţă) **) **) **)  
  – iluminat lizieră *)      
  – ventilaţie *) *)    
  – climatizare (aer condiţionat) *) *)    
  – sonorizare în compartimente *) *)    
  Cabină toaletă dotată cu următoarele materiale consumabile:
  – hârtie igienică şi săpun **) **) **)  
  – şerveţele *) *) *) *)
  – odorizante în cabina WC **) **) **)  

–––Notă *) Caracter facultativ.Notă **) Caracter obligatoriu.*1) Cu excepţia vehiculelor care nu permit din punct de vedere constructiv. + 
Anexa 3la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Principalele proiecte de investiţii necesara fi promovate pentru transportul feroviarpublic de călători în perioada 2010-2011┌────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐│Nr. │ │ din care: ││crt.│ Nominalizarea pe obiective de investiţii ├─────────┬─────────┤│ │ │ 2010 │ 2011 ││ │ ├─────────┼─────────┤│ │ │-mii lei-│-mii lei-│├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤│ │ TOTAL, │ 7.930 │ 6.630 ││ │ din care: │ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤│ 1.│Rame electrice pentru scurt şi mediu parcurs │ │ ││ │(seria 58) │ 2.350 │ 2.350 │├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤│ 2.│Locomotivă diesel-hidraulică de 1.250 CP pentru │ │ ││ │asigurarea tracţiunii trenurilor │ 1.300 │ 1.300 │├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤│ 3.│Rame automotor diesel │ 3.900 │ 2.600 │├────┼─────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┤│ 4.│Înfiinţare puncte de alimentare şi exploatare │ 380 │ 380 │└────┴─────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┘
 + 
Anexa 4la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Principalii indicatori cantitativi şi calitativiai activităţii de transport feroviar de călători

Indicatorul Anul 2010 Anul 2011
Tren km (mii) 577,973 702,030
Călători km (mii) 14.956 25.350

 + 
Anexa 5la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Lista completă a trenurilor de călători cereprezintă pachetul minim social pe anul 2010care face obiectul contractelor de servicii publiceTrenuri cu circulaţie regulată

  Nr. crt. Ruta de circulaţie Distanţa (km.) Rang tren Regim de circulaţie Nr. zile circ./an Nr. tren/zi Tren km/zi (col. 2 x col. 6) Tren km/an (col. 5 x col. 7)
  0 1 2 3 4*) 5 6 7 8
  1 Buzău – Bucureşti N. 128,20 accelerat Z 275 4 512,80 141.020,00
  Total 4 512,80 141.020,00
  2 Cluj Napoca – Oradea 152,10 accelerat Z 275 4 608,40 167.310,00
  Total 4 608,40 167.310,00
  3 Cluj Napoca – Bistriţa Nord 119,00 accelerat Z 275 4 476,00 130.900,00
  Total 4 476,00 130.900,00
  4 Buzău – Berca 22,30 personal Z 300 4 89,20 26.760,00
  personal U 43 2 44,60 1.917,80
  personal E 215 2 44,60 9.589,00
  Total 8 178,40 38.266,80
  TOTAL tren – km Secţii interoperabile 1.775,60 477.496,80

    Secţii neinteroperabile (închiriate)

  Nr. crt. Ruta de circulaţie Distanţa (km.) Rang tren Regim de circulaţie Nr. zile circ./an Nr. tren/zi Tren km/zi (col. 2 x col. 6) Tren km/an (col. 5 x col. 7)
  0 1 2 3 4*) 5 6 7 8
  1 Nehoiaşu – Berca 51,00 personal Z 300 4 204,00 61.200,00
  personal U 43 2 102,00 4.386,00
  personal E 215 2 102,00 21.930,00
  Total 8 408,00 87.516,00
  2 Oradea – Băile Felix 10,80 personal Z 300 4 43,20 12.960,00
  Total 4 43,20 12.960,00
  TOTAL tren – km Secţii neinteroperabile (închiriate) 451,20 100.476,00
  TOTAL GENERAL SERVICIU PUBLIC SOCIAL 2.226,80 577.972,80

Legendă * = regim de circulaţie (coloana 4 din tabele)A Nu circulă sâmbătă, duminică, de sărbători legale.B Nu circulă de sărbători legale.D Nu circulă sâmbătă sau duminică.E Nu circulă sâmbătă, duminică.F Circulă sâmbătă, duminică.G Nu circulă sâmbătă sau duminică şi de sărbători legale.J Circulă vineri, sâmbătă, duminică.R Circulă o dată pe săptămână, în perioada 18.06.2010-4.09.2010.S Circulă vineri, duminică.U Circulă o dată pe săptămână.Z Circulă zilnic.Z* Circulă zilnic, începând cu o anumită dată. + 
Anexa 6la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Lista programelor prioritare

Nr.
crt.
Denumirea programului prioritar

1.

Implementarea proiectului de introducere progresivă a mersului de tren
cadenţat
2. Program de dotare cu automotoare
3. Program de achiziţie şi modernizare a automotoarelor
4.

Program de implementare a sistemului electronic de vânzare şi rezervare
a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern şi internaţional, urmă-
rind achiziţii soft şi echipamente, dezvoltarea şi mentenanţa acestora,
precum şi perfecţionarea profesională a personalului comercial

 + 
Anexa 7la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Costul prestaţiilor

    Costurile de transport
  Anul 2010 Anul 2011
  Suma (mii lei) 17.044 20.710

 + 
Anexa 8la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Stabilirea nivelului de venituri prognozatpentru pachetul minim social şi politica tarifară

Indicatorul 2010 2011
Venituri (mii. lei) 3.542 4.310

 + 
Anexa 9la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Nivelul compensaţiei de la bugetul de stat ca plată aserviciilor publice pentru acoperirea diferenţeidintre nivelul costurilor şi cel al veniturilorrealizate din tarifele aprobate

    Evoluţia valorii necesare pe anii (mii lei)
  2010 2011
  Compensaţie anuală necesară, din care: 12.923 16.400
  – asigurat de la bugetul de stat prin Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010 8.124,36  

 + 
Anexa 10la Contractul de servicii publice pentru perioada 2010-2011al Transferoviar Grup – S.A.Programul de modernizare şi achiziţii de material rulant

    Valoarea proiectelor
  Anul 2010 Anul 2011
  Suma totală (mii lei), din care: 7.930 6.630
  Buget propriu 2.520 2.120
  Alte surse 5.410 4.510

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x