CONTRACT DE FINANŢARE din 19 decembrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 636 din 10 octombrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DELEGE 113 15/06/2011
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 5 24/03/2010
ActulMODIFICAT DEHG 380 22/03/2006
ActulMODIFICAT DEHG 1312 20/09/2006
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 26/06/2006
ActulMODIFICAT DEHG 358 28/04/2005
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 18/01/2005
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 27/12/2005
ActulMODIFICAT DEOUG 13 13/03/2003
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 1MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 6MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 8MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 10MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DELEGE 113 15/06/2011
ActulREFERIT DEDECRET 201 03/02/2011
ActulREFERIT DELEGE 113 15/06/2011
ActulREFERIT DEDECRET 572 10/06/2011
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 5 24/03/2010
ActulMODIFICAT DEHG 380 22/03/2006
ActulMODIFICAT DEHG 1312 20/09/2006
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 26/06/2006
ActulREFERIT DEHG 380 22/03/2006
ActulREFERIT DEHG 1312 20/09/2006
ActulMODIFICAT DEHG 358 28/04/2005
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 18/01/2005
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 27/12/2005
ActulMODIFICAT DEOUG 13 13/03/2003
ActulMODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ActulREFERIT DEOUG 13 13/03/2003
ActulREFERIT DELEGE 224 23/05/2003
ActulREFERIT DEDECRET 322 22/05/2003
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAOUG 13 13/03/2003
ActulRATIFICAT DELEGE 489 01/10/2001
ART. 1MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 6REFERIT DEHG 358 28/04/2005
ART. 6REFERIT DEAMENDAMENT 18/01/2005
ART. 6MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 8MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003
ART. 10MODIFICAT DEAMENDAMENT 1 25/02/2003

între România, Banca Europeană de Investiţii şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti*)



BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢIIFI Nr. 20.882Agora nr. 20.000.434ROMÂNIA – PROIECTUL PRIVIND INFRASTRUCTURA URBANA ÎN BUCUREŞTI––––-Notă *) Traducere. Prezentul contract este încheiat între:România, reprezentată de Ministerul Finanţelor, cu sediul în România, municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat prin domnul Valentin Lazea, secretar de stat, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte;Banca Europeană de Investiţii, cu sediul central în Marele Ducat al Luxemburgului, Luxemburg-Kirchberg, bd Konrad Adenauer nr. 100, reprezentată prin domnul Konstantin J. Andreopoulos, consilier general adjunct, şi domnul Guido Bruch, şef de divizie, denumita în continuare Banca, ca a doua parte; şiConsiliul General al Municipiului Bucureşti, cu sediul în România, municipiul Bucureşti, bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, reprezentat prin domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucureşti, denumit în continuare Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ca a treia parte.Având în vedere ca:1. La data de 1 februarie 1993 Comunitatile Europene şi Împrumutatul au încheiat Acordul european de asociere între Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi România, pe de altă parte (denumit în continuare acord european).2. În cadrul acordului european şi în conformitate cu Decizia Consiliului nr. 2000/24 CE din 22 decembrie 1999, Consiliul Guvernatorilor Băncii a autorizat la data de 28 martie 2000 acordarea de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România.3. La datele de 4/5 iunie 1997 un acord-cadru (denumit în continuare acord-cadru) referitor la cooperarea financiară menţionată a fost semnat de către Împrumutat şi Banca şi este aplicabil acestui contract.4. Împrumutatul a propus iniţierea unui proiect (denumit în continuare Proiect) care urmează să fie realizat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi care consta în mai multe lucrări civile şi alte investiţii de reabilitare urbana în vederea îmbunătăţirii situaţiei mediului şi a infrastructurii în oraşul Bucureşti, după cum se specifică mai detaliat în descrierea tehnica prezentată în anexa A la prezentul contract (denumita în continuare Descrierea tehnica).5. Consiliul General al Municipiului Bucureşti este responsabil pentru coordonarea tuturor activităţilor Proiectului, precum şi pentru executarea Proiectului prin intermediul Direcţiei generale pentru transporturi şi drumuri, al operatorului municipal de distribuţie a energiei termice (denumit în continuare RADET) şi al operatorului de transport public urban municipal (denumit în continuare RATB).6. Costul total al Proiectului, astfel cum a fost estimat de Banca, este de 220.000.000 EUR (doua sute douăzeci milioane euro), incluzând cheltuieli neprevăzute, dobânda pe perioada construcţiei şi taxe vamale, dar excluzând impozite şi taxe.7. Costul Proiectului urmează să fie finanţat astfel:

  Contribuţia de la bugetul de stat şi alte fonduri EUR 110.000.000
  Împrumutul Băncii EUR 110.000.000
  TOTAL: EUR 220.000.000

8. În consecinţa, Împrumutatul a solicitat Băncii un împrumut în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).9. În baza art. 3 din acordul-cadru Împrumutatul a fost de acord ca dobânda şi toate celelalte plati datorate Băncii şi care apar ca urmare a activităţilor avute în vedere în acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Băncii legate de astfel de activităţi vor fi scutite de impozite.10. În baza art. 4 din acordul-cadru Împrumutatul a fost de acord ca, pe întreaga perioadă a oricărei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu acordul-cadru, Împrumutatul:a) va asigura:(i) ca beneficiarii să poată schimba în orice valuta convertibilă, la cursul de schimb care prevalează, sumele în moneda naţionala a Împrumutatului, necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Băncii în legătură cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi(îi) ca aceste sume să fie transferabile liber, imediat şi efectiv; şib) va asigura:(i) ca Banca să poată schimba în orice valuta liber convertibilă, la cursul de schimb care prevalează, sumele în moneda naţionala a Împrumutatului, primite de Banca cu titlu de plati aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricărei alte activităţi, şi ca Banca să poată transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate; sau, dacă Banca va opta astfel,(îi) ca aceasta să poată dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului.11. Convinsa ca prezenta operaţiune corespunde scopului funcţiilor sale şi este conformă cu scopurile acordului-cadru şi ţinând seama de aspectele menţionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitării Împrumutatului, acordându-i un credit în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro).12. Domnul Valentin Lazea, secretar de stat, este deplin autorizat, potrivit condiţiilor stabilite în documentul I anexat, să semneze acest contract în numele Împrumutatului şi domnul Traian Basescu, primar general al municipiului Bucureşti, este deplin autorizat, potrivit condiţiilor stabilite în documentul II anexat, să semneze acest contract în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti.13. Euro este moneda comuna a statelor membre ale Uniunii Europene, care participa la a treia etapa a Uniunii economice şi monetare europene (UEM).14.Reglementarea Consiliului (CE) nr. 1.103/97din 17 iunie 1997 şiReglementarea Consiliului (CE) nr. 974/98din 3 mai 1998 au stabilit anumite aspecte referitoare la introducerea monedei euro.15. Referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, anexe şi documente anexate reprezintă referiri făcute la articolele, preambulul, paragrafele, subparagrafele, alineatele, anexele şi documentele anexate ale acestui contract.Drept care s-a convenit prin prezentul contract după cum urmează: + 
Articolul 1Trageri1.01. Suma credituluiPrin acest contract Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta, un credit (denumit în continuare credit) în suma echivalenta cu 110.000.000 EUR (o suta zece milioane euro), care urmează să fie utilizat exclusiv pentru finanţarea parţială a costurilor Proiectului.1.02. Proceduri de tragereA. Creditul va fi pus la dispoziţie Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru a fi utilizat, în numele Împrumutatului, în cel mult 20 de transe (denumite în continuare transe şi fiecare denumita transa). Fiecare transa va avea o valoare de cel puţin echivalentul a 5 milioane euro (cu excepţia ultimei transe) şi nu va depăşi echivalentul a 15 milioane euro.B. Tragerea fiecărei transe se va efectua în baza unei cereri scrise (denumita în continuare cerere) din partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, potrivit condiţiilor menţionate în paragraful 1.04. Fiecare cerere:a) va specifică suma solicitată pentru tragere în cadrul transei;b) va specifică valuta în care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, solicita să fie trasa transa, ca fiind o valuta la care se face referire în paragraful 1.03;c) va specifică rata dobânzii aplicabile, dacă este cazul, indicată anterior Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, de către Banca, fără nici un angajament din partea Băncii;d) va specifică data la care se prefera să se facă tragerea, fiind înţeles ca Banca poate elibera transa în termen de cel mult 4 luni calendaristice de la data cererii; şie) va fi însoţită de documente justificative relevante necesare conform prevederilor subparagrafului 1.04 C.Nici o cerere nu va putea fi efectuată după data de 28 februarie 2006. Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02 C, fiecare cerere este irevocabilă.C. Cu 10-15 zile înainte de data tragerii transei Banca va remite Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dacă cererea este conformă cu prevederile subparagrafului 1.02 B şi în măsura în care documentele justificative relevante puse la dispoziţie în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 B alin. e) sunt acceptabile pentru Banca, o notificare (denumita în continuare aviz de tragere) care:a) va confirma valoarea şi valuta transei, specificate în cerere;b) va specifică rata dobânzii aplicabilă transei potrivit prevederilor paragrafului 3.01; şic) va specifică data tragerii transei.În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementul corespunzător din cerere, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, poate revoca cererea printr-o notificare către Banca într-un interval de 3 zile lucrătoare în Luxemburg, ulterior primirii avizului de tragere, şi, ca urmare, cererii şi avizului de tragere nu li se va da curs.D. Tragerea va fi efectuată în acel cont bancar, pe numele şi în contul Împrumutatului sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după cum Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, va înştiinţa Banca cu cel puţin 8 zile înainte de data efectuării tragerii.1.03. Valuta trageriiSub rezerva existenţei disponibilităţilor, Banca va elibera fiecare transa în valută pentru care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat o preferinta. Fiecare valuta de tragere va fi euro, o valuta a unuia dintre statele membre ale Băncii, care nu participa la etapa a treia a UEM, sau orice alta valuta care este tranzactionata pe scara larga pe principalele pieţe valutare.Pentru calculul sumelor ce urmează să fie trase într-o alta valuta decât euro Banca va aplica cursul de schimb de referinţa calculat şi publicat de Banca Centrala Europeană din Frankfurt sau, în lipsa acestuia, cursul de schimb care prevalează pe orice alta piaţa financiară aleasă de Banca, într-un interval de 15 zile anterior datei efectuării tragerii, după cum va decide Banca.1.04. Condiţii de tragereA. Tragerea primei transe, în conformitate cu prevederile paragrafului 1.02, va fi condiţionată de îndeplinirea în mod satisfăcător pentru Banca a următoarelor condiţii, şi anume ca înainte de data primei cereri:a) un consilier juridic al Împrumutatului sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzătoare a acestui contract de către Împrumutat şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca;b) un consilier juridic al Consiliului General al Municipiului Bucureşti sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzătoare a acestui contract de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca;c) toate aprobările necesare privind controlul schimbului valutar (dacă exista) vor fi fost obţinute, pentru a permite Consiliului General al Municipiului Bucureşti sa primească după aceea trageri în condiţiile prezentului contract şi pentru a permite Împrumutatului sa ramburseze împrumutul (astfel cum este definit în paragraful 2.01) şi sa plătească dobânda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; aceste aprobări trebuie să se extindă şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, solicita Băncii sa disponibilizeze creditul;d) Banca sa fi primit documente justificative în limba engleza, care să ateste ca Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit în mod legal Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru a solicita şi a primi trageri în conformitate cu prezentul contract, în numele şi pe seama Împrumutatului;e) Banca sa fi primit documente satisfăcătoare referitoare la persoana sau persoanele autorizate să semneze cererile şi specimenul de semnatura autentificat al unei/unor astfel de persoane;f) Banca sa fi primit documente satisfăcătoare în legătură cu înfiinţarea în cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti a unui departament la care se face referire în subparagraful 6.11 A, precum şi a unei unităţi de implementare a proiectului, cu o structura adecvată, care să realizeze Proiectul;g) Banca sa fi primit dovezi satisfăcătoare privind angajarea consultantilor în conformitate cu prevederile paragrafului 6.10;h) Banca sa fi primit dovezi satisfăcătoare în limba engleza, în legătură cu împuternicirea de semnare a acestui contract de către domnii Valentin Lazea şi Traian Basescu, în numele Împrumutatului şi, respectiv, în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi o copie de pe rezoluţia satisfăcătoare prin care se autorizeaza Consiliul General al Municipiului Bucureşti să semneze acest contract.Dacă o cerere pentru tragerea primei transe este efectuată înainte de primirea de către Banca a unor dovezi satisfăcătoare pentru ea, demonstrand ca aceste condiţii au fost îndeplinite, o astfel de cerere va fi considerată ca fiind primită de Banca la acea data la care condiţiile vor fi fost îndeplinite.B. Tragerea fiecărei transe ulterioare primei transe va fi condiţionată de primirea de către Banca, înainte sau chiar la data cererii respective, a unor dovezi la care se face referire în subparagraful 1.04 C.În plus fiecare tragere se va face cu condiţia ca Banca să fie convinsa permanent ca suficiente fonduri continua să fie asigurate în concordanta cu prevederile paragrafului 6.07, astfel încât să se asigure realizarea şi terminarea la timp a Proiectului.Fiecare tragere, inclusiv tragerea primei transe, va fi mai departe condiţionată de:a) aprobarea de către autorităţile competente în domeniul mediului a lucrărilor care urmează să fie finanţate din sumele respectivei trageri;b) primirea de către Banca a unei/unor copii de pe raportul/rapoartele satisfăcător/satisfăcătoare pentru aceasta, întocmit/întocmite de către consultanţi în conformitate cu prevederile subparagrafului 6.10 B şi referitor/referitoare la acea parte a Proiectului pentru care este solicitată tragerea.C. În decurs de 90 de zile de la tragerea oricărei transe Consiliul General al Municipiului Bucureşti va remite Băncii documente satisfăcătoare pentru aceasta, demonstrand ca Consiliul General al Municipiului Bucureşti a efectuat cheltuieli (excluzând impozite şi taxe vamale plătibile în România) pentru articolele finanţate de Banca, în conformitate cu Descrierea tehnica, pentru o sumă globală egala cu toate tranşele trase anterior, mai puţin o sumă de 2.000.000 EUR, cu excepţia ultimei trageri.Dacă pentru Banca vreo parte a documentelor nu este satisfăcătoare, aceasta poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitată, fără a contraveni astfel termenilor subparagrafului 1.02 A.D. Pentru calcularea echivalentului în euro al sumelor cheltuite Banca va aplica cursul de schimb în vigoare cu 30 de zile înainte de data cererii.E. Dacă vreo parte a documentelor furnizate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu este satisfăcătoare pentru Banca, aceasta poate fie sa acţioneze în concordanta cu prevederile ultimei fraze din subparagraful 1.04 A, fie sa elibereze proporţional mai puţin decât suma solicitată.1.05. Anularea credituluiÎn cazul în care costul Proiectului va fi mai mic decât cifra menţionată în preambul, Banca poate, printr-o notificare adresată Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze creditul proporţional cu suma redusă. Împrumutatul poate oricând, printr-o notificare adresată Băncii, sa anuleze integral sau parţial orice suma netrasa din credit, cu condiţia ca, dacă Împrumutatul anulează orice transa care a făcut obiectul unui aviz de tragere şi care nu a fost revocată în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 C, va plati un comision calculat asupra sumei anulate, la o rata uniforma egala cu jumătate din rata dobânzii aplicabilă unei astfel de transe.După data de 1 iunie 2006 Banca poate oricând, printr-o notificare adresată Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze orice parte a creditului pentru care nu s-a efectuat nici o tragere.1.06. Anularea şi suspendarea credituluiBanca poate, printr-o notificare adresată Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, sa anuleze integral sau parţial, în orice moment şi cu efect imediat, partea netrasa din credit:a) ca urmare a apariţiei oricărui eveniment menţionat în subparagraful 10.01 A sau 10.01 B; saub) dacă vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Băncii pe pieţele de capital naţionale sau internaţionale relevante.Alternativ, dacă a survenit o situaţie dintre cele descrise la alin. a) sau b) de mai sus şi în opinia Băncii aceasta are un caracter temporar, Banca poate suspenda integral sau parţial, printr-o notificare adresată Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, partea netrasa din credit. Într-un astfel de caz suspendarea va continua până când Banca va înştiinţa Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti ca este din nou în măsura sa emita un aviz de tragere pentru acea parte din credit. Suspendarea nu va implica nici o extindere a datei de anulare prevăzute la paragraful 1.05.Totuşi Banca nu va fi indreptatita sa anuleze sau sa suspende, în temeiul prevederilor alin. b) al acestui paragraf, nici o transa care a făcut obiectul unui aviz de tragere.Partea netrasa din credit va fi considerată anulată dacă Banca solicita rambursarea în baza art. 10.În cazul în care creditul este anulat în temeiul alin. a) de mai sus, Împrumutatul va plati un comision pentru suma anulată a oricărei transe netrase care a făcut obiectul unui aviz de tragere, la o rata anuală de 0,75%, calculată de la data avizului de tragere respectiv până la data anulării.1.07. Valuta comisioanelorComisioanele datorate de Împrumutat Băncii, în baza prezentului articol, vor fi calculate şi plătibile în euro.
 + 
Articolul 2Împrumutul2.01. Suma împrumutuluiÎmprumutul (denumit în continuare împrumut) va cuprinde totalul sumelor în valutele disponibilizate de Banca, astfel cum au fost notificate de Banca cu ocazia tragerii fiecărei transe.2.02. Valuta de rambursareFiecare rambursare care cade sub incidenţa prevederilor art. 4 sau, după caz, ale art. 10 va fi efectuată în valutele în care au fost efectuate tragerile şi în proportiile în care acestea sunt cuprinse în soldul împrumutului.2.03. Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de platăDobânda şi celelalte obligaţii de plată datorate conform prevederilor art. 3, 4 şi 10 vor fi calculate şi plătibile proporţional în fiecare valuta în care împrumutul este rambursabil.Orice alta plata va fi efectuată în valută specificată de Banca, având în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile ce urmează să fie rambursate prin acea plata.2.04. Notificări ale BănciiDupă tragerea fiecărei transe Banca va transmite Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti o situaţie rezumativa în care să se precizeze suma, data tragerii şi rata dobânzii ale şi pentru acea transa.
 + 
Articolul 3Dobânda3.01. Rata dobânziiA. Soldul nerambursat al oricărei transe va fi purtător de dobânda la rata specificată în avizul de tragere aferent transei respective, care va fi rata dobânzii aplicabilă la data emiterii avizului de tragere pentru împrumuturile denominate în valută respectiva şi acordate de Banca imprumutatilor săi în aceleaşi condiţii de rambursare şi de plată a dobânzii ca cele pentru transa în cauza.B. Dobânda va fi platibila semestrial la datele specificate în paragraful 5.03.3.02. Dobânda la sumele restanteFără a contraveni prevederilor art. 10 şi ca excepţie de la cele ale paragrafului 3.01, pentru orice suma restanta platibila în condiţiile acestui contract se va cumula dobânda de la data scadentei până la data efectivă a plăţii, la o rata anuală calculată după cum urmează:a) pentru o sumă datorată din orice transa, la o rata egala cu suma a:(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi(îi) rata relevanta specificată conform paragrafului 3.01; şib) pentru orice alta suma, la o rata egala cu suma a:(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi(îi) rata dobânzii percepută de Banca la data scadentei pentru împrumuturi acordate în valută în cauza pe termen de 15 ani.Aceasta dobânda este platibila în aceeaşi valuta ca şi suma restanta asupra căreia se aplică.
 + 
Articolul 4Rambursarea4.01. Rambursarea normalăÎmprumutatul va rambursa împrumutul conform graficului de amortizare prezentat în anexa B.4.02. Rambursarea anticipata voluntaraA. Împrumutatul poate rambursa anticipat integral sau parţial o transa, în baza unei comunicări scrise (denumita în continuare notificare de rambursare anticipata) în care se specifică suma (suma rambursata anticipat) care urmează să fie rambursata anticipat şi data propusă pentru rambursarea anticipata (data rambursarii anticipate), care va fi o dată specificată în paragraful 5.03 (fiecare fiind o dată de plată). Notificarea de rambursare anticipata va fi transmisă Băncii cu cel puţin o luna înainte de data rambursarii anticipate. Rambursarea anticipata va fi condiţionată de plată de către Împrumutat a unei compensaţii, dacă este cazul, datorată Băncii în conformitate cu prevederile subparagrafelor 4.02 B şi 4.02 C.B. Suma compensatiei va fi suma dobânzii neîncasate de Banca pentru fiecare semestru încheiat la datele de plată succesive, ulterioare datei rambursarii anticipate, calculată după cum se specifică în următorul subparagraf şi diminuată în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02 C.Suma neachitata va fi calculată ca fiind suma prin care:x) dobânda care ar fi fost platibila în timpul acelui semestru cu privire la transa sau partea din transa de rambursat anticipatdepăşeştey) dobânda care ar fi fost astfel platibila în timpul acelui semestru dacă ar fi fost calculată la rata de referinţa; în acest scop rata de referinţa înseamnă rata anuală a dobânzii (diminuată cu 15 puncte procentuale) pe care Banca o stabileşte cu o luna înainte de data rambursarii anticipate ca fiind rata standard pentru un împrumut acordat de Banca din sursele proprii imprumutatilor săi, denominata în valută transei respective, având aceleaşi caracteristici financiare ca şi transa care urmează să fie rambursata anticipat, în special având aceeaşi periodicitate pentru plata dobânzii, aceeaşi perioadă rămasă până la scadenta şi acelaşi tip de rambursare.Rata dobânzii pe care Banca, urmând procedurile stabilite de Consiliul Directorilor Băncii, o percepe pentru un împrumut este în conformitate cu statutul Băncii şi este determinata pe baza condiţiilor care prevalează pe piaţa de capital.C. Fiecare suma calculată în acest mod va fi diminuată la data rambursarii anticipate prin aplicarea unei rate de discont egale cu rata determinata conform alin. y) al subparagrafului 4.02 B.D. Banca va comunică Împrumutatului suma compensatiei datorate sau, după caz, inexistenta compensatiei. Dacă până la ora 5 p.m. ora Luxemburgului la data notificării Împrumutatul nu confirma în scris intenţia sa de a efectua rambursarea anticipata în condiţiile comunicate de Banca, notificarea de rambursare anticipata va rămâne fără efect. Cu excepţia cazului anterior menţionat, Împrumutatul va avea obligaţia de a efectua plata în conformitate cu notificarea de rambursare anticipata şi de a plati dobânda acumulată la suma rambursata anticipat, precum şi orice alta suma datorată conform prevederilor prezentului paragraf.4.03. Rambursarea anticipata obligatorieA. Dacă Împrumutatul rambursează anticipat în mod voluntar, parţial sau integral, orice alt împrumut contractat iniţial pe o perioadă mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipata a unei astfel de părţi din suma împrumutului nerambursat, ca suma rambursata anticipat, datorată pentru suma totală nerambursata a tuturor acelor împrumuturi.Banca va transmite Împrumutatului cererea sa, dacă este cazul, în termen de 4 săptămâni de la primirea notificării respective, conform prevederilor subparagrafului 8.02 a). Orice suma cerută de Banca va fi plătită, împreună cu dobânda acumulată, la data indicată de Banca, data care nu va precede datei rambursarii anticipate a celuilalt împrumut.Rambursarea anticipata a unui împrumut printr-un nou împrumut cu termen de rambursare cel puţin la fel de mare ca termenul neexpirat al împrumutului rambursat anticipat nu va fi considerată rambursare anticipata.B. În cazul în care costul total al Proiectului se va situa semnificativ sub cifra specificată în preambul, Banca poate cere rambursarea anticipata a împrumutului proporţional cu suma reprezentând diferenţa.4.04. Prevederi generale privind rambursarea anticipata conform prevederilor prezentului articolRambursarea anticipata va fi efectuată în toate valutele împrumutului, proporţional cu sumele respective nerambursate, exceptând cazul în care Împrumutatul poate alege, în locul rambursarii anticipate conform prevederilor paragrafului 4.02, rambursarea într-o transa a întregii sume datorate.În cazul rambursarii anticipate parţiale în toate valutele, pentru fiecare suma rambursata anticipat se va aplica o reducere pro rata a fiecărei rate rămase de rambursat.Dispoziţiile prezentului articol nu vor contraveni prevederilor art. 10.
 + 
Articolul 5Plăţile5.01. Locul plăţiiFiecare suma platibila de Împrumutat conform acestui contract va fi plătită în contul respectiv comunicat Împrumutatului şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti de către Banca. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data scadentei pentru prima plata pe care o va face Împrumutatul şi va comunică orice schimbare a contului cu cel puţin 15 zile înainte de data primei plati la care se aplică modificarea.Aceasta perioada de notificare nu se aplică în cazul plăţilor efectuate în baza art. 10.5.02. Calculul plăţilor referitoare la o fracţiune de anOrice suma datorată de Împrumutat ca dobânda, comision sau în alt mod, conform acestui contract, şi calculată pentru orice fracţiune din an va fi calculată pe baza unui an de 360 de zile şi a unei luni de 30 de zile.5.03. Datele de platăSumele datorate semestrial conform acestui contract sunt plătibile Băncii în fiecare an la datele de 10 iunie şi 10 decembrie.Orice plata scadenta într-o zi nelucrătoare va fi platibila în ziua imediat următoare care este zi lucrătoare. Zi lucrătoare înseamnă o zi în care băncile sunt deschise pentru tranzacţii în centrul financiar al tarii a carei moneda naţionala este moneda sumei în care se face plata, cu menţiunea ca în cazul monedei euro zi lucrătoare înseamnă ziua în care instrucţiunile de creditare sau de transfer în euro se prelucreaza prin sistemul de decontare euro denumit Sistemul rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real (TARGET).Alte sume datorate conform prezentului contract sunt plătibile în termen de 7 zile lucrătoare de la primirea de către Împrumutat a cererii emise de Banca.O suma datorată de Împrumutat va fi considerată plătită în momentul în care aceasta este primită de Banca.
 + 
Articolul 6Angajamente speciale6.01. Utilizarea împrumutului şi a altor fonduriConsiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, va utiliza sumele împrumutului şi alte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul exclusiv pentru execuţia Proiectului.6.02. Finalizarea ProiectuluiConsiliul General al Municipiului Bucureşti, în numele Împrumutatului, se angajează sa realizeze Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnica şi sa îl finalizeze până la datele specificate în aceasta, după cum acestea pot fi modificate periodic cu aprobarea Băncii.6.03. Costul majorat al ProiectuluiÎn cazul în care costul Proiectului depăşeşte cifra estimată prezentată la pct. 5 din preambul, Împrumutatul şi/sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor/va obţine finanţare pentru a acoperi depăşirea costului, fără a apela la Banca, astfel încât Consiliul General al Municipiului Bucureşti să poată finaliza Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnica. Planurile pentru finanţarea costului suplimentar vor fi înaintate Băncii în timp util pentru aprobare.6.04. Procedura de licitaţieConsiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa achizitioneze bunuri, servicii şi sa comande lucrări pentru Proiect, acolo unde este cazul şi în mod satisfăcător pentru Banca, prin licitaţie internationala deschisă participanţilor din toate ţările.6.05. AsigurareAtâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti va asigura în mod adecvat toate lucrările şi proprietăţile care fac parte din Proiect, în conformitate cu practica normală pentru lucrări similare de interes public.6.06. ÎntreţinereaAtâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti se va asigura ca toate proprietăţile ce fac parte din Proiect sunt întreţinute şi reparate, ca li se vor face reparaţii capitale şi vor fi reînnoite, după cum va fi necesar, pentru a fi păstrate în buna stare de funcţionare.6.07. Alocarea fondurilorÎmprumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa aloce anual suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru Proiect, în scopul de a asigura contribuţia la planul de finanţare a Proiectului pentru suma neacoperita de împrumut şi de a permite terminarea la timp a Proiectului în conformitate cu Descrierea tehnica.6.08. Programarea financiară şi auditarea conturilorA. În vederea stabilirii unui sistem bugetar programat şi a consolidării întregului proces de execuţie bugetară Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa pregătească în fiecare an un program pe 3 ani de cheltuieli de capital circulant şi un plan de finanţare pertinent, precum şi previziuni financiare şi de trezorerie.B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB să îşi auditeze anual conturile, bugetul şi situaţiile financiare, în conformitate cu standardele contabile internaţionale, de către o firma de audit de reputaţie internationala acceptabilă pentru Banca.6.09. Funcţionarea ProiectuluiAtâta timp cat împrumutul este nerambursat şi dacă Banca nu va fi convenit altfel în scris, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va păstra şi va determina RADET şi RATB sa păstreze titlul de proprietate şi posesiunea asupra activelor care fac parte din Proiect sau, după cum este necesar, sa înlocuiască şi sa reînnoiască aceste active şi va menţine Proiectul în funcţionare continua în conformitate cu scopul sau iniţial.Banca poate să nu îşi dea acordul numai în cazul în care acţiunea propusă ar prejudicia interesele acesteia în calitate de creditor al Împrumutatului sau ar face ca Proiectul sa devină neeligibil pentru finanţare din partea Băncii.6.10. Servicii de consultanţaA. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga sa angajeze consultanţi, prin procedurile de selecţie satisfăcătoare pentru Banca, ale căror calificare, experienta şi termeni de referinţa vor fi satisfăcătoare pentru Banca, în următoarele scopuri:a) să asigure asistenţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET şi RATB, după cum va fi cazul, pentru proiectare şi specificăţiile pentru Proiect şi pentru pregătirea documentelor de licitaţie relevante, care vor include recomandările rapoartelor la care se face referire în subparagraful 6.10 B şi vor fi satisfăcătoare pentru Banca;b) să asigure asistenţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET şi RATB în cazul licitaţiilor pentru lucrările şi serviciile legate de Proiect;c) sa certifice situaţiile de cheltuieli efectuate la care se face referire în subparagraful 1.04 C;d) sa supervizeze şi să raporteze implementarea Proiectului.B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga în mod egal sa angajeze consultanţi satisfacatori pentru Banca pentru a întocmi studiile finale de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab şi parcarea de la Gara de Nord, componente ale Proiectului la care se face referire în Descrierea tehnica, inclusiv estimarile costurilor finale şi planurile de implementare, precum şi propunerile privind reorganizarea traficului şi a parcarilor stradale şi reguli pentru zona din vecinătatea acestor noi infrastructuri.6.11. Angajamente specialeA. Pentru a corespunde scopurilor şi cerinţelor finantatorilor internationali şi pentru a facilita participarea lor la investiţii în proiecte municipale realizate în oraşul Bucureşti Consiliul General al Municipiului Bucureşti se obliga sa înfiinţeze un departament în cadrul schemei sale organizatorice, care să fie responsabil de coordonarea şi managementul tuturor activităţilor de investiţii iniţiate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi finanţate prin credite externe. Acest departament va fi responsabil de coordonarea şi supervizarea tuturor activităţilor desfăşurate în cadrul Proiectului.B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa stabilească şi sa remită Băncii până cel mai târziu la sfârşitul anului 2002 modalităţi adecvate de operare a parcarii de la Gara de Nord la care se face referire în Descrierea tehnica. Aranjamentul organizatoric şi comercial şi structura corespunzătoare a tarifelor vor trebui stabilite. În cazul în care selecţia şi recrutarea unui operator privat sau concesionarea vor fi considerate necesare, specificăţiile de licitaţii şi graficul de realizare, precum şi aranjamentele contractuale pertinente avute în vedere vor fi de asemenea definite.C. Înainte de începerea implementarii componentei Proiectului privind modernizarea tramvaielor, la care se face referire în Descrierea tehnica, Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa determine RATB sa elaboreze şi sa remită Băncii, în vederea analizei şi aprobării, norme de asigurare a calităţii, împreună cu o programare a aplicării acestora, care se referă la cerinţele de siguranţă şi de protecţie a mediului în atelierele de lucru pentru tramvaie ale RATB.D. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa determine RADET sa elaboreze planuri anuale de furnizare şi de implementare a componentei referitoare la contorizarea vânzării de căldură şi apa potabilă, cuprinsă în Proiect, la care se face referire în Descrierea tehnica.E. Consiliul General al Municipiului Bucureşti se angajează sa dezvolte o strategie de întreţinere a drumurilor urbane în Bucureşti, care să ţină seama de dimensiunile tehnice, economice şi financiare/bugetare, şi sa stabilească şi sa remită Băncii un program anual de întreţinere a drumurilor urbane pentru oraşul Bucureşti, inclusiv o lista detaliată cuprinzând acţiunile de întreţinere a drumurilor care urmează să fie realizate.6.12. Prevederi privind mediulAtâta timp cat împrumutul este nerambursat Consiliul General al Municipiului Bucureşti va face astfel încât şi va determina RADET şi RATB:a) sa realizeze activităţile sale/lor în conformitate cu legislaţia aplicabilă privind mediul şi cu standardele Uniunii Europene referitoare la protecţia mediului, după cum pot fi amendate sau modificate, să asigure şi sa păstreze toate autorizaţiile guvernamentale necesare, aplicabile acestui scop;b) să execute toate lucrările de întreţinere, construcţie şi reabilitare şi să aplice politicile de atenuare a impactului asupra mediului, care pot fi necesare Proiectului, în conformitate cu o buna practica pentru utilităţi şi cu standardele la care se face referire la alin. a) al acestui paragraf;c) sa realizeze toate lucrările de întreţinere şi reabilitare pentru facilităţile Proiectului, care pot fi solicitate de autorităţile competente; şid) să se asigure ca se vor achizitiona pentru Proiect numai acele echipamente noi care nu conţin nici un material sau nici o substanţa (cum ar fi: PCB, haloizi sau azbest) care ar putea avea efecte nocive asupra mediului.6.13. ViziteA. Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti înţeleg ca Banca poate fi obligată sa divulge Curţii de Conturi a Comunităţilor Europene (denumita în continuare Curtea de Conturi) acele documente referitoare la Împrumutat, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi la Proiect, atunci când sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinilor Curţii de Conturi, în concordanta cu legislaţia Uniunii Europene.B. Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor permite, iar Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB să permită persoanelor desemnate de Banca, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii de Conturi, sa viziteze amplasamentele, instalaţiile şi lucrările incluse în Proiect şi să facă verificările pe care le doresc. În acest scop Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti le vor acorda sau se vor asigura ca li se va acorda toată asistenţa necesară. Cu ocazia unei astfel de vizite reprezentanţii Curţii de Conturi pot solicita Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB să prezinte documentele care cad sub incidenţa subparagrafului 6.13 A.
 + 
Articolul 7Garanţii7.01. GaranţiiDacă Împrumutatul va acorda unei terţe părţi vreo garanţie pentru îndeplinirea oricăreia dintre obligaţiile sale privind datoria externa sau orice fel de preferinta ori prioritate în legătură cu acestea, Împrumutatul, dacă Banca va solicita, va furniza Băncii o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sale în cadrul prezentului contract sau va acorda Băncii o preferinta ori o prioritate echivalenta.Împrumutatul confirma ca în prezent nu exista nici o astfel de garanţie, preferinta sau prioritate.
 + 
Articolul 8Informaţii8.01. Informaţii privind ProiectulConsiliul General al Municipiului Bucureşti:a) se va asigura ca evidentele sale prezintă toate operaţiunile referitoare la finanţarea şi realizarea Proiectului;b) va transmite Băncii, în limba engleza sau în traducere în limba engleza:(i) un raport privind implementarea Proiectului, care va fi avizat de consultanţii menţionaţi în subparagraful 6.10 A, până la data de 30 iunie 2001 şi ulterior, trimestrial, până la terminarea Proiectului;(îi) un raport privind terminarea Proiectului, la 6 luni după încheierea acestuia; şi(iii) periodic, orice documente suplimentare sau informaţii privind finanţarea, implementarea şi funcţionarea Proiectului, după cum Banca poate solicita în mod rezonabil, aceste rapoarte fiind avizate de consultanţii menţionaţi în subparagraful 6.10 A;c) va supune spre aprobare Băncii, fără întârziere, orice modificare majoră în planurile generale, graficul de execuţie, planurile de finanţare sau în programul de cheltuieli ale Proiectului, în legătură cu aspectele făcute cunoscute Băncii înainte de semnarea acestui contract;d) va informa Banca în timp util despre orice situaţie care impune consimţământul acesteia, în conformitate cu prevederile paragrafului 6.09; şie) va informa în general Banca despre orice fapt sau eveniment cunoscut care poate prejudicia în mod substanţial sau poate afecta condiţiile executării ori funcţionarii Proiectului.8.02. Informaţii privind ÎmprumutatulÎmprumutatul va informa Banca:a) imediat despre orice hotărâre luată de el din orice motiv sau despre orice situaţie care îl obliga ori despre orice cerere care i s-a făcut de a rambursa anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru o perioadă mai mare de 5 ani;b) imediat despre orice intenţie din partea sa de a acorda în favoarea unei terţe părţi orice garanţie pentru oricare dintre activele sale; sauc) în general despre orice situaţie sau eveniment care ar putea împiedica îndeplinirea oricărei obligaţii a Împrumutatului care decurge din acest contract sau ar prejudicia în mod substanţial ori ar afecta condiţiile executării sau funcţionarii Proiectului.8.03. Informaţii privind Consiliul General al Municipiului BucureştiA. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va furniza Băncii înaintea sfarsitului fiecărui an:a) documentaţia referitoare la programul financiar, conform prevederilor subparagrafului 6.08 A; şib) documentaţia tehnica, conform prevederilor subparagrafelor 6.11 D şi 6.11 E.B. Consiliul General al Municipiului Bucureşti va determina RADET şi RATB:a) sa remită anual Băncii, la o luna de la publicare, rapoartele lor anuale, bilanţul, contul de profit şi pierderi şi raportul auditorilor întocmit în concordanta cu standardele contabile internaţionale; şib) sa informeze Banca:(i) imediat în legătură cu orice modificare adusă documentelor lor de baza şi cu orice schimbare a statutului legal şi a mandatului lor; sau(îi) în general despre orice situaţie sau eveniment care ar putea împiedica îndeplinirea oricăreia dintre obligaţiile lor asumate în cadrul acestui contract.
 + 
Articolul 9Speze şi cheltuieli9.01. Impozite, taxe şi comisioaneÎmprumutatul şi/sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor/va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe de înregistrare, aferente semnării sau implementarii acestui contract ori a oricărui document legat de acesta şi aferente acordării oricărei garanţii pentru împrumut.Împrumutatul va rambursa integral capitalul şi va plati dobânda, comisioanele şi alte sume datorate în baza acestui contract, brut, fără deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice natura, cu condiţia ca, dacă Împrumutatul este obligat prin lege să facă orice astfel de deducere, acesta va majoră suma de plată către Banca, astfel încât după deducere suma neta primită de Banca să fie echivalenta cu suma datorată.9.02. Alte spezeÎmprumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate de semnarea sau de implementarea acestui contract ori a documentelor legate de acesta şi de acordarea oricărei garanţii pentru împrumut.
 + 
Articolul 10Rambursarea anticipata datorată unui caz de culpa10.01. Dreptul de a solicita rambursareaÎmprumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia anticipat, pe baza cererii făcute în acest sens de Banca:A. imediat:a) dacă vreo informaţie majoră sau vreun document remis Băncii de către sau în numele Împrumutatului ori al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în legătură cu negocierea acestui contract sau în timpul cat acesta este în vigoare, se dovedeşte incorect în orice detaliu semnificativ;b) dacă Împrumutatul nu rambursează la data scadentei orice parte din împrumut, nu plăteşte dobânda la acesta sau nu efectuează orice alta plata către Banca, după cum este prevăzut în prezentul contract;c) dacă, din cauza oricărei neindepliniri a obligaţiilor în legătură cu acesta, Împrumutatului sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti i se cere sa ramburseze anticipat orice împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;d) dacă survine vreun eveniment sau vreo situaţie care este posibil sa pericliteze îndeplinirea obligaţiilor de plată care decurg din împrumut sau sa afecteze negativ orice garanţie acordată pentru acesta;e) dacă vreo obligaţie asumată de Împrumutat şi la care se face referire la pct. 9 şi 10 din preambul încetează să fie îndeplinită cu privire la orice împrumut acordat oricărui împrumutat din România din resursele Băncii sau ale Uniunii Europene;f) dacă Împrumutatul, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB nu îşi va îndeplini orice obligaţie cu privire la orice alt împrumut acordat de Banca din resursele Băncii sau ale Uniunii Europene; saug) (i) dacă un executor intră în posesia oricărei părţi a activelor Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB ori un creditor, lichidator sau administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; sau(îi) dacă orice poprire, executare, sechestru sau alt procedeu este initiat ori aplicat asupra proprietăţii Consiliului General al Municipiului Bucureşti, RADET sau RATB;B. la expirarea unei perioade rezonabile, specificată de Banca într-o comunicare către Împrumutat, fără ca problema sa fi fost remediata în mod satisfăcător pentru Banca:a) dacă Împrumutatul sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu îndeplineşte vreo obligaţie care rezultă din acest contract, alta decât cea menţionată în subparagraful 10.01 A alin. b); saub) dacă vreun element important prevăzut în preambul se modifica în mod substanţial sau se dovedeşte eronat şi dacă modificarea fie prejudiciază interesul Băncii ca împrumutător al Împrumutatului, fie afectează negativ implementarea sau funcţionarea Proiectului.10.02. Alte drepturi legalePrevederile paragrafului 10.01 nu vor limita nici un alt drept legal al Băncii de a solicita rambursarea anticipata a împrumutului.10.03. DauneÎn cazul solicitării de rambursare anticipata conform prevederilor paragrafului 10.01, Împrumutatul va plati Băncii o sumă calculată la data la care s-a făcut solicitarea, oricare este mai mare dintre:a) o sumă calculată conform prevederilor subparagrafului 4.02 A, aplicată sumei care a devenit scadenta şi platibila şi cu efect de la data scadentei specificată în notificarea Băncii privind solicitarea; şib) o sumă calculată la o rata anuală de 0,25% de la data solicitării până la data la care fiecare rata de rambursare a sumei solicitate ar fi fost rambursabila dacă nu ar fi fost facuta solicitarea.10.04. NederogariNeinitierea sau iniţierea cu întârziere de către Banca a oricărei acţiuni în exercitarea oricăruia dintre drepturile sale conform prevederilor prezentului articol nu va fi considerată ca o renunţare la un astfel de drept.10.05. Utilizarea sumelor primiteSumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform prevederilor prezentului articol vor fi utilizate în primul rând pentru plata daunelor, a comisioanelor şi dobânzii, în aceasta ordine, şi în al doilea rând pentru reducerea ratelor nerambursate în ordinea inversa a scadentei. Acestea se vor aplica între transe, după cum va considera Banca.
 + 
Articolul 11Legea şi jurisdicţia11.01. LegeaAcest contract şi întocmirea, interpretarea şi validitatea lui vor fi guvernate de legea franceza.Locul încheierii acestui contract este sediul central al Băncii.11.02. JurisdicţiaToate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (Curtea).Părţile la acest contract renunţa, conform prezentului articol, la orice imunitate sau drept de a obiecta faţă de jurisdicţia Curţii.O decizie a Curţii, emisă conform prevederilor prezentului paragraf, va fi definitivă şi obligatorie pentru părţi, fără restrictie sau rezerva.11.03. Dovada sumelor datorateÎn orice acţiune juridică ce decurge din acest contract certificarea de către Banca a oricărei sume datorate Băncii potrivit acestui contract va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
 + 
Articolul 12Clauze finale12.01. NotificăriNotificările şi alte comunicări transmise în legătură cu prezentul contract vor fi trimise la adresele menţionate la pct. 1 de mai jos, cu excepţia notificărilor către Împrumutat şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti în legătură cu litigiile în curs sau în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. 2 de mai jos, unde Împrumutatul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti îşi aleg sediul:– pentru Banca:1. bd Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-Kirchberg, Marele Ducat al Luxemburgului;– pentru Împrumutat:1. str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060, Bucureşti, România;2. Misiunea României la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia;– pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti:1. bd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, Bucureşti, România;2. Misiunea României la Comunitatile Europene, 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles, Belgia.Fiecare parte poate să comunice celeilalte părţi schimbarea adresei sale menţionate mai sus, cu condiţia ca adresele specificate la pct. 2 de mai sus pot fi schimbate numai cu alta adresa din cadrul Uniunii Europene.12.02. Forma notificăriiNotificările şi alte comunicări pentru care sunt menţionate în acest contract perioade fixe sau care fixează ele însele perioade obligatorii pentru destinatar vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandată, telegrama, telex sau prin orice alte mijloace de transmitere care fac posibila dovada primirii de către destinatar. Data înregistrării sau, după caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.12.03. Preambul, anexe şi documente anexatePreambulul şi următoarele anexe fac parte din acest contract:– anexa A "Descrierea tehnica";– anexa B "Graficul de amortizare".Următoarele documente sunt anexate la prezentul contract:– documentul I "Împuternicirea pentru semnare din partea Împrumutatului";– documentul II "Împuternicirea pentru semnare din partea Consiliului General al Municipiului Bucureşti".Ca urmare, părţile la prezentul contract au convenit ca acesta să fie semnat în 4 exemplare originale în limba engleza, fiecare pagina fiind semnată cu iniţiale în numele Împrumutatului de doamna Mioara Ionescu, director general, în numele Băncii de domnul Richard Schnopfhagen, consilier, şi în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti de domnul Radu Dinulescu, şef al Departamentului juridic.Semnat pentru şi în numele României,Valentin LazeaSemnat pentru şi în numeleBăncii Europene de Investiţii,Konstantin J. AndreopoulosGuido BruchSemnat pentru şi în numeleConsiliului Generalal Municipiului Bucureşti,Traian BasescuLuxemburg, 18 decembrie 2000.Bucureşti, 19 decembrie 2000.
 + 
Anexa ADESCRIEREA TEHNICARomânia – Proiectul privind infrastructura urbana în BucureştiProiectul are 5 componente, după cum urmează:● Pasajul suprateran Basarab – construcţia unui nou pasaj suprateran deasupra liniilor ferate din Gara de Nord, care leagă doua secţiuni ale drumului de centura interior. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran şi va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor ferate, având legături pietonale cu statia de cale ferată. Investiţia include rampe de acces, modificări în reţeaua sinelor de tramvai în apropierea pasajului suprateran, schimbări minore la statia de metrou Basarab şi adaptari ale diferitelor reţele din zona. Studiul final de fezabilitate pentru pasajul suprateran Basarab trebuie să includă propuneri detaliate pentru îmbunătăţiri în traficul din vecinătatea noii infrastructuri. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 67,8 milioane EUR.● Facilitatea de parcare de la Gara de Nord – construirea unei facilităţi de parcare subterana ca parte a unui concept mai larg pentru o organizare îmbunătăţită a unuia dintre nodurile de transport intermodal major. Proiectul promotorului consta într-o facilitate pe 3 niveluri care asigura 1.602 spaţii de parcare. Trebuie pregătit un studiu de fezabilitate pentru reorganizarea traficului şi a parcarii în zona Garii de Nord, luându-se în considerare respectarea regulilor de parcare pe carosabil. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 23 milioane EUR.● Reabilitarea drumurilor urbane – reabilitarea a 60 de secţiuni de drum selectate în oraş, conform planurilor municipale pentru anii 2001 şi 2002. Un program de menţinere a drumurilor urbane pentru oraşul Bucureşti va fi stabilit pe baza unui studiu detaliat, a cărui strategie trebuie să ţină seama de dimensiunile tehnice, economice şi financiar-bugetare. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 32,4 milioane EUR.● Modernizarea tramvaielor – modernizarea a 126 de vagoane simple TATRA T4R în 63 de tramvaie simplu articulate, incluzând: reînnoirea boghiurilor şi motoarelor electrice, noi carcase de aluminiu cu elemente lipite şi uşi pe ambele părţi, un nou design interior şi exterior, o noua comanda de tracţiune realizată cu variator de tensiune continua şi noi frane. Instalarea a 3.000 de unităţi de taxare-validatoare de generaţie noua în cadrul întregului parc de tramvaie, compatibile pe deplin cu cele din restul sistemului de transport public din Bucureşti. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 46,3 milioane EUR.● Contorizarea vânzării de căldură şi apa potabilă – achiziţionarea şi instalarea a 2 contoare şi a 4 valve la fiecare dintre cele 15.000 de scări în 6.000 de blocuri cu apartamente. Contoarele vor fi conectate la centrele de distribuţie şi la departamentul de facturare al operatorului municipal de distribuţie a caldurii.Scheme stimulative, cum ar fi împrumuturi cu rate reduse şi stimulente fiscale, trebuie promovate pentru consumatorii casnici în vederea finanţării micilor investiţii pentru conservarea caldurii şi a apei calde curente. Costul total al acestei componente a fost estimat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti la circa 50,5 milioane EUR.Costurile totale indicate mai sus includ cheltuieli neprevăzute, dobânda pe perioada construcţiei şi taxe vamale, dar exclud impozite şi taxe. Aceste costuri sunt simple estimari şi unele ajustari pot rezultă ca o consecinţa a detaliilor de proiectare, a licitaţiilor şi cheltuielilor neprevăzute de implementare.Proiectul va fi încheiat şi va deveni pe deplin operational în conformitate cu următorul calendar:– pasajul suprateran Basarab: înainte de sfârşitul anului 2004;– parcarea de la Gara de Nord: mijlocul anului 2004;– reabilitarea drumurilor urbane: mijlocul anului 2003;– modernizarea materialului rulant: înainte de sfârşitul anului 2005;– instalarea contoarelor pentru căldură: înainte de sfârşitul anului 2003.
 + 
Anexa BGRAFIC DE AMORTIZARERomânia – Proiectul privind infrastructura urbana în Bucureşti

       
  Data scadentă a ratei de rambursat Sume de rambursat exprimate ca procent din împrumut
  1. 10 iunie 2006 5%
  2. 10 decembrie 2006 5%
  3. 10 iunie 2007 5%
  4. 10 decembrie 2007 5%
  5. 10 iunie 2008 5%
  6. 10 decembrie 2008 5%
  7. 10 iunie 2009 5%
  8. 10 decembrie 2009 5%
  9. 10 iunie 2010 5%
  10. 10 decembrie 2010 5%
  11. 10 iunie 2011 5%
  12. 10 decembrie 2011 5%
  13. 10 iunie 2012 5%
  14. 10 decembrie 2012 5%
  15. 10 iunie 2013 5%
  16. 10 decembrie 2013 5%
  17. 10 iunie 2014 5%
  18. 10 decembrie 2014 5%
  19. 10 iunie 2015 5%
  20. 10 decembrie 2015 5%

Domnului Valentin Lazea, secretar de statMinisterul FinanţelorStr. Apolodor nr. 17, sectorul 5BucureştiRomâniaDomnului Traian Basescu, primar general al municipiului BucureştiConsiliul General al Municipiului BucureştiBd Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5BucureştiRomâniaLuxemburg, 18 decembrie 2000 JU/Ops/RSRef: România – Proiectul privind infrastructura urbana în BucureştiContract de finanţare din 18/19 decembrie 2000 pentru o sumă echivalenta cu 110 milioane euro (contract de finanţare)Stimati domni,Referitor la paragraful 6.04 din contractul de finanţare menţionat mai sus, dorim sa va aducem la cunoştinţa ca pentru a fi acceptabile pentru Banca Europeană de Investiţii toate documentele de licitaţie trebuie însoţite de versiunea în limba engleza şi ca în cazul unor dispute aceasta versiune va prevala.De asemenea, va aducem la cunoştinţa ca, în conformitate cu politica Băncii Europene de Investiţii, clauzele privind preferintele locale nu sunt permise.De asemenea, dorim sa va informăm ca Proiectul, astfel cum este descris în anexa A, include serviciile de consultanţa solicitate conform paragrafului 6.10.Va rugăm sa confirmati acordul dumneavoastră în legătură cu cele de mai sus, prin semnarea şi datarea acestei scrisori.Cu stimaBanca Europeană de Investiţii,Konstantin J. AndreopoulosGuido Bruch

     
  De acord  pentru şi în numele României, De acord  pentru şi în numele Consiliului General al Municipiului Bucureşti,
  Valentin Lazea  19 decembrie 2000. Traian Băsescu  19 decembrie 2000.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x