CONTRACT-CADRU din 19 aprilie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 26 aprilie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 46MODIFICAT DEHG 895 01/11/1999
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LALEGE 145 24/07/1997
ART. 33REFERIRE LALEGE 145 24/07/1997 ART. 17
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 312 19/04/1999
ActulCONTINUT DEHG 312 19/04/1999
ActulREFERIT DENORMA 13/08/1999
ActulREFERIT DENORMA 13/08/1999
ActulREGULI SI NORME DE APLICARENORMA 13/08/1999
ActulREGULI SI NORME DE APLICARENORMA 13/08/1999
ART. 46MODIFICAT DEHG 895 01/11/1999

privind condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate pe anul 1999



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1(1) Condiţiile acordarii asistentei medicale în cadrul sistemului asigurarilor sociale de sănătate sunt reglementate în prezentul contract-cadru, elaborat de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate şi de Colegiul Medicilor din România, cu avizul Ministerului Sănătăţii.(2) Ministerul Sănătăţii, ca autoritate centrala în domeniul asistentei de sănătate publică, are obligaţia ca împreună cu Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, cu Colegiul Medicilor din România şi cu Colegiul Farmacistilor din România sa supravegheze respectarea legislaţiei în domeniu pentru garantarea dreptului la asistenţa medicală.
 + 
Articolul 2Asigurarea calităţii serviciilor medicale constituie o obligaţie a furnizorilor de servicii medicale de respectare a criteriilor privind calitatea asistentei medicale, elaborate de comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România şi de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate.
 + 
Articolul 3(1) Furnizorii de servicii medicale sunt obligati:a) să respecte confidentialitatea prestatiei medicale;b) să respecte criteriile medicale de calitate, conform legii;c) sa informeze asiguratii despre serviciile oferite şi despre modul în care vor fi furnizate;d) sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa prescrie medicamentele prevăzute în Nomenclatorul de medicamente, conform reglementarilor în vigoare;e) sa utilizeze, în condiţii de eficienta, fondurile contractate cu casele de asigurări de sănătate;f) sa nu refuze acordarea asistentei medicale asiguratilor în caz de urgenta medicală.(2) Casele de asigurări de sănătate judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, Casa Asigurarilor de Sănătate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Naţionale şi Autorităţii Judecatoresti şi Casa Asigurarilor de Sănătate a Transporturilor, denumite în continuare case de asigurări de sănătate, sunt obligate:a) sa verifice autorizarea şi/sau acreditarea furnizorilor de servicii medicale;b) sa verifice prescrierea medicamentelor în conformitate cu reglementarile în vigoare şi să asigure decontarea acestora către furnizorii de servicii farmaceutice;c) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale şi farmaceutice contravaloarea serviciilor contractate şi prestate către asigurati, pe baza actelor necesare în acest scop, care se stabilesc prin norme;d) să asigure un sistem permanent de informare a asiguratilor asupra mijloacelor de pastrare a sănătăţii, în vederea reducerii şi evitarii cauzelor de imbolnavire;e) sa accepte înscrierea în bugetele furnizorilor de servicii medicale a cheltuielilor privind educatia medicală continua, pe baza unor criterii stabilite prin norme;f) sa accepte un sistem informational unitar corespunzător asigurarii cel puţin a unei evidente primare privind diagnosticul şi terapia aplicata;g) sa organizeze un sistem de asigurare pentru raspundere civila a furnizorilor de servicii medicale;h) sa stabileasca un sistem de diferentiere pentru furnizorii de servicii medicale, care activeaza în unele zone ale tarii. Sistemul de diferentiere şi zonele se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 4(1) Pentru a beneficia de drepturile prevăzute de Legea nr. 145/1997, cu modificările şi completările ulterioare, asiguratii sunt obligati:a) să se inscrie pe lista unui medic de familie acreditat potrivit legii;b) sa anunte medicul de familie ori de cate ori apare o modificare în starea lor de sănătate;c) sa anunte medicul de familie în cazul în care se decid să se inscrie pe lista altui medic de familie, pentru a putea fi radiati de pe listele celui dintai;d) sa anunte, în termen de 5 zile, medicul de familie şi casa de asigurări de sănătate atunci când apar modificari ale datelor de identitate sau modificari referitoare la incadrarea lor intr-o anumita categorie de asigurati;e) să se prezinte la controalele periodice stabilite prin norme;f) să respecte cu strictete tratamentul şi indicatiile medicului curant;g) să aibă o conduita civilizata în relatiile cu personalul medical.(2) Medicul de familie poate refuza un asigurat de pe lista, dacă acesta nu respecta prevederile alin. (1) lit. e), f) şi g). În caz de litigiu, nerespectarea prevederilor lit. e), f) şi g) este supusă analizei şi deciziei comisiei paritare organizate de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate şi Colegiul Medicilor din România, conform legii.
 + 
Articolul 5Din Fondul de asigurări sociale de sănătate nu se suporta gratuitatile privind asistenţa medicală, medicamentele şi protezele la care au dreptul unele categorii de asigurati potrivit actelor normative cu caracter special.
 + 
Capitolul 2Asistenţa medicală primara + 
Articolul 6Asistenţa medicală primara se acordă în cabinete medicale autorizate şi/sau acreditate potrivit dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 7(1) Listele cuprinzand asiguratii inscrisi la fiecare medic de familie se depun de către medicul titular al cabinetului medical sau de către cel delegat de medicii asociaţi, la casele de asigurări de sănătate, pentru verificare şi avizare. Până la verificarea şi avizarea acestei liste, plata se va efectua conform listei inaintate, urmand ca în termen de 3 luni să se faca regularizarea. Pacientii care nu sunt cuprinşi pe lista medicului de familie achita contravaloarea serviciilor medicale, cu excepţia cazurilor prevăzute la alin. (3).(2) Asistenţa medicală primara se acordă numai de medicul acreditat ca medic de familie împreună cu personal sanitar acreditat.(3) În situaţii de urgenta, precum şi în cazul asigurarii continuitatii, medicul de familie poate acorda asistenţa medicală şi altor asigurati care nu sunt inscrisi pe lista proprie. Modalitatea de asigurare a continuitatii acordarii asistentei medicale în cabinetul medical, precum şi modalitatea de plată a serviciilor medicale acordate se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 8Cabinetul medical are urmatoarele obligaţii:a) să respecte dreptul la libera alegere de către asigurat a medicului, în limitele de calitate impuse de activitatea medicală, şi dreptul asiguratului de a-şi schimba medicul de familie după expirarea a cel puţin 3 luni de la data inscrierii. Transferul fisei medicale a asiguratului care a solicitat scoaterea de pe lista medicului se face prin serviciul postal în maximum 15 zile lucratoare de la solicitare, iar cabinetul medical de la care pleaca asiguratul păstrează, minimum 5 ani, o copie de pe fisa medicală a acestuia;b) sa actualizeze lista proprie a asiguratilor inscrisi ori de cate ori apar modificari în cuprinsul acesteia şi sa comunice aceste modificari caselor de asigurări de sănătate;c) să îşi stabileasca programul de activitate şi sa îl aduca la cunoştinţa asiguratilor şi casei de asigurări de sănătate;d) să solicite asiguratilor, la înscrierea pe lista proprie, documentele justificative care atesta calitatea de asigurat. Actele necesare în acest sens se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 9Modalitatile de plată a furnizorilor de servicii în asistenţa medicală primara sunt:a) tarif pe persoana asigurata sau per capita;b) tarif pe serviciu medical.
 + 
Articolul 10(1) Plata prin tarif pe persoana asigurata se face în raport cu numărul de puncte, calculat în functie de numărul şi de structura pe grupe de vârsta ale asiguratilor inscrisi pe listele proprii. Numărul de puncte în functie de structura pe grupe de vârsta se stabileste prin norme.(2) Numărul de puncte acordate pentru fiecare persoana înscrisă corespunde asigurarii de către cabinetul medical a unui pachet de servicii medicale pe durata unui an. Acest pachet de servicii medicale şi condiţiile în care se acordă se stabilesc prin norme.(3) Valoarea punctului este unica pe tara şi se stabileste de către Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate. Ea va fi regularizata trimestrial, conform normelor.
 + 
Articolul 11Medicii nou-veniti intr-o localitate, în cabinete medicale nou-înfiinţate sau în cabinetele deja existente, care stabilesc relatii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, beneficiaza timp de maximum 3 luni, perioada acordată pentru intocmirea listei de asigurati, de un venit echivalent unui salariu şi un buget de practica medicală, în condiţiile stabilite prin norme. Plata se efectueaza în limita unei cote alocate din Fondul de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical pentru asistenţa medicală primara.
 + 
Articolul 12Plata prin tarif pe serviciu medical se face pentru anumite servicii şi activităţi. Lista acestor servicii şi activităţi, precum şi numărul de puncte acordat pentru acestea se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 13Pentru perioada concediului de odihnă, a concediilor medicale şi pentru alte perioade de absenta, medicii de familie organizeaza preluarea activităţii medicale de către un alt medic de familie. În cazurile în care acest lucru nu este posibil, pe baza unei notificari prealabile din partea medicului titular al cabinetului medical sau a celui delegat de medicii asociaţi, casele de asigurări de sănătate au obligaţia de a numi un inlocuitor, cu licenta de inlocuire temporara, potrivit legii. Condiţiile de inlocuire se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 14(1) Pentru acordarea serviciilor medicale contractate şi pentru functionarea cabinetelor medicale, cabinetul medical are dreptul la un buget de practica medicală, care este prevăzut în contractul de furnizare de servicii incheiat de acesta cu casele de asigurări de sănătate.(2) Din bugetul de practica medicală se suporta urmatoarele:a) cheltuielile de personal pentru personalul angajat, altul decat medici;b) cheltuielile de administrare şi functionare a cabinetului medical;c) cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta.(3) Condiţiile acordarii bugetului de practica medicală se stabilesc prin norme.(4) În bugetul de practica medicală nu se includ veniturile realizate de medici.(5) Fondul pentru asistenţa medicală primara reprezinta un cuantum distinct alocat din Fondul de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical.
 + 
Capitolul 3Asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu + 
Articolul 15Asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu se realizează de către medicii specialisti acreditati în cabinetele medicale autorizate şi/sau acreditate potrivit dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 16(1) Asiguratii au dreptul la asistenţa medicală de specialitate în ambulatoriu la indicatia medicului de familie, cu respectarea liberei alegeri de către asigurat a medicului specialist acreditat.(2) Asiguratii se pot prezenta direct la medicul specialist acreditat în toate cazurile care constituie urgente, precum şi în cazurile în care:a) necesita tratament prespitalicesc, la recomandarea medicului specialist;b) necesita tratament postcura, dacă acest lucru este mentionat în biletul de externare;c) necesita tratament şi supraveghere medicală activa la nivel de medic specialist, pentru afecţiuni care se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 17(1) Tarifele minimale ale serviciilor medicale decontate de către casele de asigurări de sănătate în asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu se stabilesc prin norme.(2) Asiguratii care se prezinta direct la medicul specialist acreditat fără bilet de trimitere de la medicul de familie, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16 alin. (2), suporta integral tarifele serviciilor medicale acordate.
 + 
Articolul 18Medicul specialist din ambulatoriu are obligaţia sa informeze medicul de familie, prin scrisoare medicală expediata direct sau prin intermediul pacientului, despre diagnosticul şi tratamentele recomandate.
 + 
Articolul 19Lista serviciilor medicale de specialitate şi a altor activităţi prestate de medicul specialist acreditat din ambulatoriu se stabileste prin norme.
 + 
Articolul 20(1) Acordarea serviciilor în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate asiguratilor se face în baza contractului de furnizare de servicii medicale, care se incheie între unitatea sanitara de specialitate şi casele de asigurări de sănătate.(2) În contractele incheiate cu spitalele care au în structura lor şi unităţi sanitare de asistenţa medicală de specialitate ambulatorie se prevede în mod distinct suma aferenta acestora.(3) Fondul pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate reprezinta o cota distincta alocata din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii medicale.(4) Casele de asigurări de sănătate incheie contract cu furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de specialitate, luand în calcul tarifele pe serviciu medical stabilite prin norme. Până la data de 15 a fiecarei luni casele de asigurări de sănătate avanseaza furnizorilor de servicii medicale prevăzute la alin. (1) sumele aferente, urmand ca la finele trimestrului, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare, sa faca regularizarea sumelor cuvenite, în functie de serviciile efectiv prestate, de tarifele pe serviciu şi de sumele alocate în cursul trimestrului respectiv.
 + 
Capitolul 4Servicii medicale spitalicesti + 
Articolul 21Asistenţa medicală spitaliceasca se realizează în cadrul spitalelor autorizate şi/sau acreditate potrivit legii, dacă tratamentul ambulatoriu sau la domiciliu nu este eficace sau dacă spitalizarea se impune potrivit diagnosticului. Necesitatea şi durata optima de spitalizare se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 22(1) Serviciile medicale spitalicesti se acordă prin spitalizare integrală sau parţială (spitalizare de scurta, medie şi lunga durata, precum şi spitalizare la domiciliu) şi cuprind:a) consultaţii;b) investigatii;c) stabilirea diagnosticului;d) tratament medical, chirurgical şi/sau fizical recuperator;e) ingrijire, medicamente şi materiale sanitare, cazare şi masa.(2) Definirea spitalizarii de diverse tipuri se stabileste prin norme.
 + 
Articolul 23(1) Serviciile medicale spitalicesti urmaresc rezolvarea cazurilor internate intr-o anumita perioada de spitalizare, optima pentru afectiunea tratata.(2) Continuarea tratamentului spitalicesc se poate face cu măsuri de ingrijire sau de recuperare, acordate de medic în unităţi ambulatorii de specialitate prin sectii cu spitalizare de zi şi/sau la domiciliu, în condiţii stabilite prin norme.
 + 
Articolul 24(1) Serviciile medicale spitalicesti sunt:a) de profil medical;b) de profil chirurgical;c) alte servicii, inclusiv speciale.(2) Definirea şi detalierea acestor servicii se vor face prin norme.
 + 
Articolul 25(1) Serviciile medicale spitalicesti acordate asiguratilor pe baza recomandarii medicului de familie acreditat sau a medicului specialist acreditat, precum şi urgentele medico-chirurgicale se suporta din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul de stat, după caz, potrivit dispoziţiilor legale.(2) Pentru anumite servicii medicale de înaltă performanta, stabilite prin norme, plata se efectueaza din cota alocata asistentei medicale spitalicesti pentru cheltuieli materiale şi prestări de servicii cu caracter medical.
 + 
Articolul 26Insotitorii copiilor bolnavi în vârsta de până la 3 ani beneficiaza de plată serviciilor hoteliere din partea casei de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute de criteriile stabilite prin norme.
 + 
Articolul 27Persoanele care nu dovedesc calitatea de asigurat suporta tarifele serviciilor medicale, stabilite de fiecare unitate furnizoare de servicii medicale. Fac excepţie urgentele medico-chirurgicale, a caror plata se asigura din Fondul de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical, destinat asistentei medicale spitalicesti, conform normelor.
 + 
Articolul 28(1) Asiguratii suporta contravaloarea:a) serviciilor hoteliere care au grad înalt de confort. Contribuţia personala se stabileste de către conducerea fiecarui spital;b) unor servicii medicale de înaltă performanta, stabilite prin norme;c) serviciilor efectuate la cererea pacientului.(2) Contribuţia personala a asiguratilor are la baza tarifele stabilite de către unitatea furnizoare de servicii medicale, potrivit normelor.
 + 
Articolul 29(1) Asigurarea asistentei medicale spitalicesti se realizează în baza contractului de furnizare de servicii medicale incheiat între spital şi casele de asigurări de sănătate.(2) Fondul pentru asistenţa medicală spitaliceasca reprezinta o cota distincta alocata din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferenta cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii medicale.(3) Plata de către casele de asigurări de sănătate a serviciilor medicale spitalicesti furnizate se va face prin buget global constituit în urma negocierii unor indicatori specifici.(4) Sumele contractate cu furnizorii din asistenţa medicală spitaliceasca au în vedere toate cheltuielile spitalului, care, potrivit legii, sunt suportate din Fondul de asigurări sociale de sănătate, inclusiv medicamente şi materiale sanitare care se acordă asiguratilor în spital.(5) Stabilirea sumelor la care au dreptul unitatile medicale spitalicesti se determina trimestrial de către conducerea acestor unităţi cu reprezentantul caselor de asigurări de sănătate, pe baza unor indicatori stabiliti în contractele de prestări de servicii medicale.
 + 
Capitolul 5Asistenţa medicală ambulatorie stomatologica + 
Articolul 30Serviciile medicale stomatologice se acordă de către cabinetele de stomatologie şi de serviciile de chirurgie buco-maxilo-faciala, autorizate şi/sau acreditate potrivit legii pentru acest tip de activitate medicală.
 + 
Articolul 31Serviciile medicale stomatologice se asigura de către medicii stomatologi, acreditati conform legii.
 + 
Articolul 32Serviciile medicale stomatologice cuprind servicii stomatologice preventive, corective, curative, lucrari protetice şi urgente stomatologice. Urgentele stomatologice se vor asigura de către medicii stomatologi printr-un sistem organizat de către acestia, cu avizul caselor de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute prin norme.
 + 
Articolul 33Serviciile medicale stomatologice preventive, suportate de casele de asigurări de sănătate, sunt prevăzute la art. 17 din Legea nr. 145/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 34Lista serviciilor medicale stomatologice şi a tratamentelor stomatologice decontate de către casele de asigurări de sănătate, precum şi tarifele aferente acestora se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 35(1) Tratamentele stomatologice prevăzute la art. 34 se suporta de către casele de asigurări de sănătate, astfel:a) integral, în cazurile prevăzute de lege;b) 40% pentru asiguratii care nu respecta indicatiile preventive;c) 60% în cazul asiguratilor care se prezinta la controalele profilactice impuse de serviciul stomatologic.(2) Modalitatile de plată în asistenţa medicală ambulatorie stomatologica se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 36(1) Contractarea serviciilor medicale stomatologice se realizează între casele de asigurări de sănătate şi unitatea stomatologica prin reprezentantii săi legali.(2) Fondul pentru asistenţa medicală stomatologica reprezinta o cota distincta din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii medicale.(3) Casele de asigurări de sănătate incheie contracte cu furnizorii de servicii medicale din asistenţa medicală ambulatorie stomatologica luand în calcul tarifele pe serviciu stabilite prin norme. Până la data de 15 a fiecarei luni casele de asigurări de sănătate avanseaza furnizorilor de servicii medicale prevăzute la alin. (1) sumele aferente, urmand ca la finele trimestrului, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare, sa faca regularizarea sumelor cuvenite, în functie de serviciile efectiv prestate, de tarifele pe serviciu şi de sumele alocate în cursul trimestrului respectiv.
 + 
Capitolul 6Servicii medicale de urgenta prespitalicesti + 
Articolul 37Asistenţa medicală de urgenta se acordă în toate cazurile de imbolnaviri care, prin dezechilibrul functiilor vitale, pun în pericol viaţa bolnavului.
 + 
Articolul 38(1) Asistenţa medicală de urgenta se asigura prin serviciile de ambulanta, în urmatoarele situaţii:a) la locul accidentului sau al imbolnavirii;b) în timpul transportului până la unitatile sanitare.(2) Lista serviciilor medicale de urgenta şi alte tipuri de transporturi medicale se stabilesc prin norme.(3) În situaţiile de urgenta se recomanda ca asiguratul sa apeleze întâi la medicul de familie sau la medicul care asigura continuitatea, conform prevederilor stabilite în contractele de furnizare de servicii medicale. În cazuri deosebite, asiguratul se poate adresa direct serviciului de ambulanta care are contract incheiat cu casele de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 39(1) Plata serviciilor medicale de urgenta se asigura pe baza contractelor de furnizare de servicii medicale, care se incheie între serviciile de ambulanta şi casele de asigurări de sănătate, şi reprezinta o cota distincta din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii medicale.(2) În situaţiile în care medicul de medicina de urgenta constata ca solicitarea asiguratului nu reprezinta un caz de urgenta, precum şi pentru cazurile sociale, definite prin norme, plata serviciilor medicale de urgenta prespitalicesti se suporta de la bugetul de stat, prin directiile de sănătate publică.(3) Sumele contractate cu serviciile de ambulanta au în vedere toate cheltuielile acestora care, potrivit legii, sunt suportate din Fondul de asigurări sociale de sănătate.(4) Stabilirea sumelor la care au dreptul serviciile de ambulanta se determina trimestrial de către conducerea acestor unităţi cu reprezentantul caselor de asigurări de sănătate, pe baza unor indicatori stabiliti în contractele de prestări de servicii medicale de urgenta.
 + 
Capitolul 7Servicii medicale de reabilitare a sănătăţii + 
Articolul 40Asiguratii, altii decat cei care beneficiaza de bilete de tratament balnear suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat, au dreptul la servicii medicale de reabilitare a sănătăţii – recuperare, medicina fizica şi/sau asistenţa balneoclimatica, în unităţi de tip ambulator şi spital pentru o perioadă şi potrivit unui ritm, recomandate de medicul curant, cu avizul medicului de specialitate de profil, autorizate şi/sau acreditate. Lista serviciilor medicale de reabilitare, inclusiv unele servicii medicale complementare şi modalitatea de decontare a acestora se stabilesc prin norme.
 + 
Articolul 41Fondul pentru asistenţa medicală de reabilitare a sănătăţii reprezinta un cuantum distinct alocat din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical.
 + 
Articolul 42(1) Pentru serviciile medicale de reabilitare a sănătăţii, acordate în unităţi de tip ambulator, casele de asigurări de sănătate incheie contracte cu furnizorii de servicii medicale din ambulatoriul de specialitate luand în calcul tarifele pe serviciu stabilite prin norme. Până la data de 15 a fiecarei luni casele de asigurări de sănătate avanseaza furnizorilor de servicii medicale prevăzute la art. 40 sumele aferente, urmand ca la finele trimestrului, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare, sa faca regularizarea sumelor cuvenite, în functie de serviciile efectiv prestate, de tarifele pe serviciu şi de sumele alocate în cursul trimestrului respectiv.(2) Pentru serviciile medicale de reabilitare a sănătăţii, acordate în spitale, sumele contractate cu furnizorii din asistenţa medicală de reabilitare a sănătăţii au în vedere toate cheltuielile spitalului, care, potrivit legii, sunt suportate din Fondul de asigurări sociale de sănătate, inclusiv medicamente şi materiale sanitare care se acordă asiguratilor în spital.(3) Stabilirea sumelor la care au dreptul unitatile medicale spitalicesti se determina trimestrial de către conducerea acestor unităţi cu reprezentantul caselor de asigurări de sănătate, pe baza unor indicatori stabiliti în contractele de furnizare de servicii medicale.
 + 
Capitolul 8Asistenţa cu medicamente în tratamentul ambulatoriu + 
Articolul 43Asiguratii au dreptul la medicamente cu sau fără contribuţie personala în tratamentul ambulatoriu, pe bază de prescriptie medicală eliberata de medicii care au incheiat contract de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 44Serviciile farmaceutice se asigura de către farmaciile autorizate de către Ministerul Sănătăţii, cu avizul prealabil al Colegiului Farmacistilor din România, şi acreditate potrivit legii, care au incheiat contracte cu casele de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 45(1) Plata cheltuielilor aferente medicamentelor prescrise în tratamentul ambulatoriu cu sau fără contribuţie personala se face în baza contractului de furnizare de servicii farmaceutice, incheiat între casele de asigurări de sănătate şi farmacii, şi se deconteaza de către casele de asigurări de sănătate printr-un compartiment distinct, pe baza unor evidente organizate la nivel de medic.(2) Fondul pentru asistenţa cu medicamente în tratamentul ambulatoriu reprezinta un cuantum distinct alocat din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical.
 + 
Articolul 46(1) Lista cu denumirile comune internationale ale medicamentelor din Nomenclatorul de medicamente, de care beneficiaza asiguratii pe bază de prescriptie medicală, cu sau fără contribuţie personala, se elaboreaza anual de către Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, cu avizul Colegiului Medicilor din România şi al Colegiului Farmacistilor din România, în baza contractului-cadru.(2) Preturile de referinţa ale medicamentelor cu contribuţie personala de care beneficiaza asiguratii pe bază de prescriptie medicală se stabilesc de către Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, cu consultarea Colegiului Farmacistilor din România şi a Colegiului Medicilor din România.(3) La 3 luni după introducerea listei elaborate conform art. 4 din prezenta hotărâre a Guvernului, în cazul în care aceasta se dovedeste necorespunzatoare, Ministerul Sănătăţii, Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, Colegiul Medicilor din România şi Colegiul Farmacistilor din România analizeaza situaţia şi adopta toate masurile care se impun pentru a asigura functionarea în continuare a sistemului de compensare a medicamentelor.
 + 
Articolul 47Decontarea medicamentelor prescrise în tratament ambulatoriu se face pe baza preturilor de referinţa în vigoare la data achizitionarii medicamentului de către farmacie.
 + 
Articolul 48Modul de prescriere, eliberare şi decontare a medicamentelor de uz uman este prevăzut la art. 4 din prezenta hotărâre a Guvernului şi în anexa nr. 1 la prezentul contract-cadru.
 + 
Capitolul 9Dispozitive medicale destinate corectarii şi recuperării deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice + 
Articolul 49(1) Asiguratii au dreptul la materiale sanitare, proteze, orteze, destinate corectarii şi recuperării deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice, pe baza prescripţiei medicale, cu sau fără contribuţie personala. Lista materialelor sanitare, protezelor şi ortezelor se elaboreaza de către Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate şi Colegiul Medicilor din România şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Modul de procurare, oblibaţiile furnizorilor şi ale beneficiarilor, precum şi modul de decontare se stabilesc prin norme.(3) Contribuţia personala a asiguratilor se stabileste în functie de preturile de referinţa stabilite de Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, cu consultarea Colegiului Medicilor din România, prin norme.(4) Materialele sanitare, protezele şi ortezele pot fi furnizate numai de persoane fizice sau juridice acreditate de casele de asigurări de sănătate.(5) Fondul pentru rambursarea cheltuielilor cu dispozitivele medicale destinate corectarii şi recuperării deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice reprezinta un cuantum distinct alocat din Fondul de asigurări sociale de sănătate, aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical.
 + 
Capitolul 10Ingrijiri medicale la domiciliu + 
Articolul 50Asiguratii au dreptul la asistenţa medicală la domiciliu, dacă este necesară şi indicată de medic. Ingrijirile medicale la domiciliu se acordă de către medicul de familie pe lista caruia figurează asiguratul, în limitele competentei acestuia, sau de către medicul specialist, după caz, precum şi de alt personal sanitar acreditat, numai la recomandare şi sub control medical. Condiţiile de acordare a asistentei medicale la domiciliu se stabilesc prin norme.
 + 
Capitolul 11Servicii speciale + 
Articolul 51Casele de asigurări de sănătate pot contracta cu serviciile de ambulanta servicii de transport, dacă acestea sunt necesare pentru realizarea unui serviciu medical pentru asigurat, în cazul urgentelor medicale şi în cazurile stabilite prin norme.
 + 
Capitolul 12Servicii de asistenţa medicală preventiva şi de promovare a sănătăţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor + 
Articolul 52(1) Lista serviciilor medicale pentru prevenirea şi depistarea precoce a bolilor care ar putea afecta dezvoltarea fizica sau mentala a copiilor, care sunt suportate de casele de asigurări de sănătate, se stabileste prin norme.(2) Asiguratii în vârsta de peste 30 de ani au dreptul la un control în fiecare an pentru prevenirea bolilor cu consecinte majore în morbiditate şi mortalitate. Aceste afecţiuni se stabilesc anual de către comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România. Controlul este efectuat de către medicii de familie, fiind inclus în pachetul de servicii medicale stabilit prin norme.
 + 
Articolul 53(1) Casele de asigurări de sănătate colaboreaza cu comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor din România, cu medicii cu experienta, cu unitatile sanitare şi cu organizaţiile neguvernamentale, pentru intocmirea şi realizarea de programe de sănătate finantate integral sau parţial de la bugetul asigurarilor sociale de sănătate.(2) Casele de asigurări de sănătate colaboreaza cu directiile de sănătate publică şi cu Ministerul Sănătăţii pentru realizarea serviciilor preventive care se finanţează de la bugetul de stat.
 + 
Capitolul 13Informarea corespunzătoare a asiguratilor + 
Articolul 54În scopul prevenirii imbolnavirilor şi al pastrarii sănătăţii, asiguratii sunt informati permanent despre mijloacele de pastrare a sănătăţii, de reducere şi de evitare a cauzelor de imbolnavire.
 + 
Articolul 55Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate, împreună cu Colegiul Medicilor din România şi cu Colegiul Farmacistilor din România, este obligata sa foloseasca orice mijloc de mediatizare pentru reprezentarea, informarea şi susţinerea intereselor asiguratilor.
 + 
Articolul 56În vederea informării sistematice a asiguratilor, Casa Naţionala de Asigurari de Sănătate va edita un periodic, iar împreună cu Colegiul Medicilor din România va edita un anuar de informare generală a asiguratilor, care va fi distribuit gratuit acestora, din fondurile Ministerului Sănătăţii.
 + 
Anexa 1––-la contractul-cadru––––––-Modul de prescriere, eliberare şi decontare a medicamentelor cu sau fără contribuţie personalaI. Prescrierea medicamentelor1. Asiguratii au dreptul la medicamente cu sau fără contribuţie personala în tratamentul ambulatoriu, pe bază de prescriptie medicală eliberata de medicii din unitatile sanitare care au incheiat conventii cu casele de asigurări de sănătate.2. Prescrierea şi eliberarea medicamentelor se fac prin consemnarea obligatorie în carnetul de sănătate la purtator, de către medic şi farmacist, a datelor din prescriptia medicală.3. Prescriptiile medicale cuprind medicamentele care se acordă fără contribuţie sau cu plata contributiei personale. Prescriptia medicală se elibereaza, la externarea bolnavului, de către medicii din cabinetele medicale şi de către medicii din spitale, cu care casele de asigurări de sănătate au incheiat convenţie de furnizare de servicii medicale. Nu pot elibera prescriptii medicale pentru medicamente cu sau fără contribuţie personala medicii stagiari şi rezidentii.4. Prescriptia medicală poarta, în mod obligatoriu, codul medicului şi specialitatea. Inscriptionarea codului pe prescriptia medicală se face prin aplicarea parafei, care contine, în mod obligatoriu, codul medicului.5. Prescriptia medicală fără cod şi fără semnatura (conform specimenului de semnatura depus la casa de asigurări de sănătate cu care medicul incheie convenţie de furnizare de servicii medicale) este nula şi nu poate fi onorata de către farmacii.6. Prescrierea medicamentelor se face de către medici, exclusiv în limita specialitatii pe care o au, cu excepţia medicilor de familie care pot prescrie medicamente conform recomandarilor date de medicii specialisti.7. Medicii au obligaţia de a inscrie în documentele medicale ale unităţii, precum şi în carnetul de sănătate al bolnavului datele corespunzătoare formularelor tipizate (numele, prenumele, domiciliul, locul de muncă, profesia, vârsta, sexul, data consultatiei, diagnosticul, tratamentul prescris, numărul carnetului de sănătate).8. Decadal, casele de asigurări de sănătate platitoare ale sumelor compensatorii pentru medicamentele cu sau fără contribuţie personala prescrise în tratamentele ambulatorii urmaresc evolutia consumului de medicamente comparativ cu bugetul alocat acestei categorii de cheltuieli şi, în cazul consumurilor nejustificate, sesizeaza comisiile de control al calităţii serviciilor medicale, conform Legii nr. 145/1997.9. Prescriptiile medicale pe baza cărora se elibereaza medicamentele cu sau fără contribuţie personala constituie documente financiar-contabile conform cărora se intocmesc borderourile centralizatoare.10. Prescriptia medicală este document cu regim special, se întocmeşte în trei exemplare şi cuprinde denumirea şi sediul unităţii medicale, numele, prenumele şi adresa completa a asiguratului, numărul carnetului de sănătate, numărul din registrul de consultatie, diagnosticul, stampila unităţii sanitare în care îşi desfăşoară activitatea medicul care elibereaza prescriptia medicală, semnatura şi parafa medicului. Toate prescriptiile medicale poarta, în mod obligatoriu, stampila cu codul medicului, cod înregistrat conform legii. Toate datele vor fi inscrise lizibil şi fără modificari, ştersături sau adaugari.11. Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de până la 3 zile în afecţiuni acute, până la 8-10 zile în afecţiuni subacute şi de până la 30 de zile pentru bolnavii cu afecţiuni cronice.12. Numărul medicamentelor care pot fi prescrise pentru un bolnav la o consultatie poate fi de 1-3 produse. Cantitatea de medicamente pentru fiecare produs se noteaza în cifre şi în litere.13. Casele de asigurări de sănătate nu deconteaza contravaloarea medicamentelor peste cota de 400.000 lei pe prescriptia medicală.14. Pentru controlul consumului de medicamente, casele de asigurări de sănătate pot stabili plafoane valorice lunare pe fiecare medic, în limita cărora medicii pot prescrie medicamente.II. Eliberarea medicamentelor15. Eliberarea medicamentelor se face numai la nivelul farmaciilor şi numai pe baza prescripţiei medicale şi a carnetului de sănătate.16. Eliberarea medicamentelor se face la orice farmacie cu care casele de asigurări de sănătate au incheiat convenţie pentru eliberarea medicamentelor. Primitorul completeaza pe versoul prescripţiei medicale numele, prenumele, adresa completa, seria şi numărul actului de identitate şi semneaza de primire pentru medicamentele eliberate.17. La eliberarea medicamentelor farmacia va incasa diferenţa de 20% din preţul de referinţa, suportata de asigurat, precum şi eventualele diferente dintre preţul de vanzare şi preţul de referinţa. În situaţia în care primitorul renunta la o parte din medicamentele cuprinse în prescriptia medicală, acestea nu se elibereaza şi se anulează, nefiind permisa compensarea prin medicamente a sumei pe care, potrivit reglementarilor legale, o suporta asiguratul.18. Farmaciile nu pot inlocui medicamentele prescrise pe prescriptia medicală cu alte medicamente similare în cadrul acelorasi denumiri comune internationale, în cazul absentei din farmacie a medicamentului prescris. În cazul în care medicul indica numai denumirea substantei active, farmacistul are obligaţia de a elibera medicamentul cu preţul cel mai mic din farmacie.19. Înscrierea preturilor de vanzare cu amanuntul se face de către farmacist numai pentru medicamentele eliberate, pe toate exemplarele prescripţiei medicale.20. Farmacistul noteaza preturile integrale ale medicamentelor, le totalizeaza şi menţionează pe prescriptia medicală atât suma totala, cat şi suma aferenta cotei de 80% din preţul de referinţa suportat de casele de asigurări de sănătate.21. Medicamentele care nu au fost eliberate de farmacie se anulează cu o linie, în faţa primitorului, pe toate exemplarele prescripţiei medicale. Farmacistul are obligaţia sa consemneze în carnetul de sănătate, sub semnatura, medicamentul şi cantitatea eliberata.22. Prevederile pct. 16-22 se aduc la cunoştinţa asiguratilor prin afisare la loc vizibil în farmacii.III. Modul de decontare23. Preţul de vanzare cu amanuntul al medicamentelor cu sau fără contribuţie personala, corespunzătoare denumirilor comune internationale cuprinse în Lista denumirilor comune internationale (D.C.I.) ale medicamentelor cu sau fără contribuţie personala, se acopera în proportie de 80% din preţul de referinţa de către casele de asigurări de sănătate din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical, iar asiguratul suporta 20% din preţul de referinţa, precum şi diferenţa dintre preţul de vanzare cu amanuntul şi preţul de referinţa.24. Decontarea medicamentelor prescrise în tratamentul ambulatoriu se face pe baza preturilor de referinţa în vigoare la data achizitionarii medicamentelor de către farmacie.25. Casele de asigurări de sănătate deconteaza sumele aferente medicamentelor eliberate cu sau fără contribuţie personala farmaciilor cu care au fost incheiate conventii de furnizare de servicii farmaceutice pentru medicii din cadrul unităţilor sanitare care au incheiat conventii cu casele de asigurări de sănătate.26. Farmaciile intocmesc borderouri centralizatoare distincte pe case de asigurări de sănătate, în care fiecare prescriptie medicală poarta un numar curent. Acelasi numar este notat pe fiecare prescriptie medicală. Borderourile se intocmesc în doua exemplare, specificîndu-se suma ce urmeaza a fi încasată de la casele de asigurări de sănătate. Aceste borderouri se depun la casa de asigurări de sănătate cu care farmacia a incheiat convenţie de furnizare a serviciilor farmaceutice.27. În vederea decontarii medicamentelor cu sau fără contribuţie personala, farmaciile inainteaza caselor de asigurări de sănătate, la termenele stabilite în conventiile de furnizare de servicii sau ori de cate ori este nevoie, urmatoarele acte în original: factura, borderoul centralizator şi prescriptiile medicale.28. Suma totala va fi achitata farmaciilor de către casele de asigurări de sănătate la termenele stabilite în conventiile de furnizare de servicii farmaceutice.29. Farmaciile raspund de exactitatea datelor cuprinse în decont şi în actele justificative, iar casele de asigurări de sănătate, de legalitatea plăţilor efectuate.30. Casele de asigurări de sănătate sunt obligate sa analizeze lunar, în consiliile de administratie, modul de gestionare a fondurilor, precum şi prescrierea şi eliberarea medicamentelor, luand masurile care se impun.31. În cazul încălcării dispoziţiilor legale se intocmesc acte de constatare şi de sesizare ale organelor competente, potrivit raspunderii juridice care rezultă din actul de constatare.LISTAdenumirilor comune internationale (D.C.I.) ale medicamentelor care se elibereaza cu contribuţia bolnavilor1. ACENOCOUMAROLUM2. ACETAZOLAMIDUM3. ACICLOVIRUM4. ACIDUM CHLOROGLYCICUM (şi saruri)5. ACIDUM FOLICUM6. ACIDUM NALIDIXICUM7. ACIDUM PARA-AMINOBENZOICUM8. ACIDUM VALPROICUM (şi sarurile)9. ALLOPURINOLUM10. ALLYLESTRENOLUM11. AMANTADINUM12. AMILORIDUM13. AMINOPHYLLUM14. AMIODARONUM15. AMITRIPTYLINUM16. AMLODOPINUM17. AMOXICILLINUM18. AMPICILLINUM19. ATENOLOLUM20. AZATHIOPRINUM21. BECLOMETASONUM22. BENZATHINI BENZYLPENICILLINUM23. BENZYLPENICILLINUM24. BENZYLPENICILLINUM PROCAINICUM25. BUDESONIDUM26. BEZAFIBRATUM27. CALCITONINUM28. CALCITRIOLUM29. CAPTOPRILUM30. CARBAMAZEPINUM31. CEFACLORUM32. CHINIDINI SULFAS33. CHLOROPYRAMIMUM34. CHLOROTRIANISENUM35. CHLORPHENAMINUM36. CHLORPROMAZINUM37. CHLORTALIDONUM38. CHLORZOXAZONUM39. CIPROFLOXACINUM40. CLEMASTINUM41. CLONIDINUM42. COLCHICINUM43. COMBINATII HIPOTENSOARE44. CYANCOBALAMINUM45. DANAZOLUM46. DESMOPRESSINUM47. DEXAMETHASONUM48. DIAZEPAMUM49. DICLOFENACUM50. DIGOXINUM51. DYHIDRALAZINUM52. DILTIAZEMUM53. DISOPYRAMIDUM54. DORZOLAMIDUM55. DOXYCICLINUM56. ENALAPRILUM57. ERYTHROMYCINUM58. METHINYLESTRADIOLUM59. ETHOSUXIMIDUM60. FENOTEROLUM61. FERROSII FUMARAS62. FERROSII GLUCONAS63. FERROSII GLUTAMAS64. FINASTERIDUM65. FLUCONAZOLUM66. FLUMETASONUM67. FLUOCINOLONI ACETONIDUM68. FLUOXETINUM69. FLUPHENAZINUM70. FLUTAMIDUM71. FUROSEMIDUM72. GENTAMICINUM73. GONADOTROPHYNUM CHORIONICUM74. GRISEOFULVINUM75. HALOPERIDOLUM76. HYDROCHLOROTHIAZIDUM77. HYDROCORTISONUM78. HYDROXICHLOROQINUM79. INDOMETHACINUM80. ISOSORBIDI DINITRAS81. KALII IODIDUM82. KANAMYCINUM83. KETOCONAZOLUM84. LEVODOPUM + CARBIDOCUM85. LEVODOPUM + BEZANSERIDUM86. LEVOMEPROMAZINUM87. LEVOTHYROXINUM88. LITHII CARBONAS89. LORATADINUM90. LYNESTRENOLUM91. MAPROTILINUM92. MEBENDAZOLUM93. MEDROXIPROGESTERONUM94. MENOTROPINUM95. METHIONINUM96. METHOXALENUM (AMMOIDINUM)97. METHYLTHIOURACILUM98. METOPROLOLUM99. METRONIDAZOLUM100. MEXILETINUM101. MIANSERINUM102. NATRII FLUORIDUM103. NEOMYCINUM104. NICLOSAMIDUM105. NIFEDIPINUM106. NITROFURANTOINUM107. NITROGLYCERINUM108. NIZATADINUM109. NORFLOXACINUM110. NYSTATINUM111. OMEPRAZOLUM112. OXACILLINUM113. PENICILLAMINUM114. PENTAERITHRYLI TETRANITRAS115. PENTOXIFYLLINUM116. PHENOBARBITALUM117. PHENOXYMETHYLPENICILLINUM118. PHENYTOINUM119. PHYTOMENADIONUM120. PILOCARPINUM121. PIMOZIDUM122. PIPERAZINUM123. PODOPHYLLOTOXINUM124. PRAVASTATINUM125. PRAZIQUANTELUM126. PRAZOSINUM127. PREDNISONUM128. PROCHLORPERAZINUM129. PROGESTERONUM130. PROPAFENONUM131. PROPRANOLOLUM132. PYRODOSTIGMINI BROMIDUM133. PYRVINII CHLORIDUM134. RANITIDINUM135. SALBUTAMOLUM136. SALMETEROLUM137. SIMVASTATINUM138. SPIRONOLACTONUM139. STREPTOMYCINUM140. SULFAMETHOXAZOLUM + TRIMETHOPRIMUM141. SULFASALAZINUM142. TERBUTALINUM143. TESTOSTERONUM144. TETRACYCLINUM145. THEOPHYLINUM146. THIAMAZOLUM147. THIOPROPERAZINUM148. THIORIDAZINUM149. TICLOPIDINUM150. TIMOLOLUM151. TINIDAZOLUM152. TRIAMCINOLONUM153. TRIMETHOPRIMUM154. TRIFLUOPERAZINUM155. TRIHEXYPHENIDYLUM156. VASSOPRESSINI157. VERAPAMILUM158. WARFARINUM159. XANTINOLI NICOTINASLISTAdenumirilor comune internationale (D.C.I.) ale medicamentelor fără contribuţie personala, în ambulatoriu1. ACIDUM RETINOICUM2. ADENININA3. AMFASTINUM4. AMINOGLUTETHINIDUM5. ASPARAGINAZUM6. AZATHIOPRINUM7. BACLOFENUM8. BIPERIDENUM9. BLEOMYCINUM SULFAS10. BROMAZEPAMUM11. BROMCRIPTINUM12. BUFORMINUM13. BUSPIRONUM14. BUSULFANUM15. CALCII FOLINAS16. CARBOPLATINUM17. CHLORAMBUCILUM18. CLOROQUINUM19. CISPLATINUM20. CLOMIPRAMINUM21. CLOZAPINUM22. CYCLOBARBITALUM23. CYCLOPHOSPHAMIDUM24. CYTARABINUM25. DACARBAZINUM26. DACTINOMYCINUM27. DAPSONUM28. DAUNORUBICINUM29. DOCETAXOLUM30. DOXEPINUM31. DOXORUBICINUM32. EPIRUBICINUM33. ETHAMBUTOLUM34. ETHOSUXIMIDUM35. ETOPOSIDUM36. FILGRASTIMUM37. FLUNITRAZEPAMUM38. FLUOROURACILUM39. FLUPHENAZINUM40. FLUSPIRILENUM41. FLUVOXAMINUM42. FOTEMUSTINUM43. GANCICLOVIRUM44. GEMCITABINUM45. GLIBENCLAMIDUM46. GLICAZIDUM47. GLIPIZIDUM48. GLIQUIDONUM49. GOSERELINUM50. GRANISETRONUM51. HYDROXYCARBAMIDUM52. HYDROXYCHLORAQUINUM53. IDARUBICINUM54. IFOSFAMIDUM55. IMIPRAMINUM56. INSULINE57. ISONIAZIDUM58. LAMOTRIGINUM59. LITHII CARBONAS60. LOMUSTINUM61. MEGESTROLUM62. MELPHALANUM63. MERCAPTOPURINUM64. MESNUM65. METFORMINUM66. METHOTREXATUM67. MIANSERINUM68. MORPHINUM**)69. NITRAZEPAMUM70. NORTRIPTYLINUM71. ONDANSETRONUM72. OXAZEPAMUM73. PACLITAXELUM74. PAROXETINUM75. PERICIAZINUM76. PETHIDINUM**)77. PIPOTIAZINUM78. PRIMIDONUM79. PROCARBAZINUM80. PYRAZINAMIDUM81. RIFAMPICINUM82. SELEGILINUM83. TAMOXIFENUM84. TERIZIDONUM85. THIOPROPERAZINUM86. THIORIDAZINUM87. THIOTEPUM88. TIANEPTINUM89. TIOGUANINUM90. TOLBUTAMIDUM91. TRETINOINUM92. TRIMIPRAMINUM93. VINBLASTINUM94. VINCRISTINUM95. VINDESINUM96. VINORELBINUM97. ZUCLOPENTHIXOLUM98. SACCHARINUM99. NATRII CYCLAMAS100. ASPARTAMUM101. ALPRAZOLAMUM***)102. CARDIOXANUM***)103. CYCLOSERINUM***)104. CICLOSPORINUM***)105. FORMESTANUM***)106. FOSFESTROLUM***)107. FOSFOMYCINUM***)108. GABAPENTINUM***)109. INTERFERONUM ALFA***)110. INTERFERONUM BETA***)111. MILTEFOSINUM***)112. MOCLOBEMIDUM***)113. MOLGRAMOSTINUM***)114. MYCOPHENOLATUM***)115. PYRIMETHAMINUM***)116. RIFABUTINUM***)117. RISPERIDONUM***)118. SERTRALINUM***)119. TIAPRIDUM***)120. TOPOTECANUM***)121. TROPISETRONUM***)122. VIGABATRINUM***)123. LENOGRASTINUM***)124. THYMOSTIMULINUM***)125. ZIDOVUDINUM***)126. ZALCITABINUM***)127. LAMIVUDINUM***)128. RITORNAVIR***)129. SAQUINAVIR***)130. STAVUDINUM***)131. INDINAVIR***)132. VALACYCLOVIRUM***)––––-Notă **) Prescriptie în regim de timbru sec.Notă ***) Prescriptie limitata, numai cu aprobarea comisiei de pe lângă casele de asigurări de sănătate.
 + 
Anexa 2–––la contractul-cadru––––––-MODUL DE PROCURARE A DISPOZITIVELOR MEDICALE-ETALON, OBLIGATIILE FURNIZORILOR ŞI ALE BENEFICIARILOR ŞI MODUL DE DECONTAREI. Procedura de înregistrare a cererilor şi acordarea dispozitivelor medicale1. Dispozitivele medicale se acordă pe baza cererilor scrise, înregistrate la casele de asigurări de sănătate în a caror raza teritoriala îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana indreptatita.2. Cererea se întocmeşte de beneficiar, de reprezentantul legal al acestuia sau de orice persoană imputernicita în acest sens.3. Cererea va fi însoţită de actul care certifica calitatea de asigurat, precum şi de recomandarea medicală pentru dispozitivul medical.4. La cererea de procurare a dispozitivelor medicale destinate corectarii auzului se anexeaza şi audiograma eliberata de clinica de specialitate sau de serviciile de specialitate autorizate de Ministerul Sănătăţii.5. Recomandarea medicală se elibereaza de medicul de specialitate.6. Aprobarea procurarii dispozitivelor medicale se face prin decizie a directorului general al caselor de asigurări de sănătate.7. Decizia privind procurarea dispozitivelor medicale se comunică beneficiarilor în termen de cel mult 3 zile de la data înregistrării cererii.8. Un exemplar al deciziei privind aprobarea procurarii dispozitivelor medicale, cererea şi actele doveditoare de arhiveaza la emitent.II. Procedura de procurare a dispozitivelor medicale9. Comanda pentru procurarea dispozitivului medical se emite de beneficiar. Acesta se adreseaza furnizorului avizat de Ministerul Sănătăţii.Beneficiarul alege furnizorul din lista producătorilor şi comerciantilor, acreditati de Ministerul Sănătăţii.10. Modul de furnizare a dispozitivelor medicale şi condiţiile de plată se stabilesc prin conventii cu furnizorii de dispozitive medicale.11. Decontarea dispozitivelor medicale se face la preţul cel mai mic al produsului considerat produs-etalon. Dacă beneficiarul asigurat doreste alt produs cu caracteristici tehnico-medicale superioare produsului-etalon, va suporta diferenţa dintre preţul acestuia şi preţul produsului-etalon.Preţul produsului-etalon se avizeaza şi se ajusteaza după insusirea acestuia de către Oficiul Concurentei.12. Diferenţa dintre preţul de livrare al dispozitivului medical şi contribuţia suportata de casele de asigurări de sănătate se suporta de beneficiar şi se achită direct furnizorului.III. Categoriile de dispozitive medicale, termenul de garantie, repararea şi inlocuirea acestora13. Categoriile de dispozitive medicale-etalon, termenele de inlocuire a acestora, precum şi dispozitivele medicale care sunt supuse reparatiilor sunt prevăzute în nomenclatorul stabilit de Ministerul Sănătăţii.14. Termenul de garantie este cel prevăzut de norma de fabricatie pentru fiecare produs. În cadrul acestui termen beneficiarii pot reclama executarea necorespunzatoare, calitatea sau deteriorarea dispozitivului medical, dacă aceasta nu s-a produs din vina utilizatorului.Repararea sau inlocuirea produsului respectiv cu altul corespunzător, în cadrul termenului de garantie, se asigura şi se suporta de către furnizor.15. Repararea dispozitivelor medicale după expirarea termenului de garantie se asigura de către furnizori.16. Repararea dispozitivelor medicale după expirarea termenului de garantie se aproba pe baza urmatoarelor acte:a) cererea persoanei indreptatite;b) carnetul de asigurat sau alte acte care atesta calitatea de asigurat.Cuantumul contributiei personale pentru repararea dispozitivului medical este de până la 50% din valoarea acestuia şi se acordă o singură dată între termenele de acordare a unui nou dispozitiv.17. Pentru copiii şi tinerii în vârsta de până la 18 ani, precum şi pentru cei care sunt elevi sau studenti în instituţiile de invatamant prevăzute de lege, fără a depăşi vârsta de 26 de ani, dispozitivele medicale vor fi inlocuite sau reinnoite ori de cate ori va fi necesar, avandu-se în vedere procesul de dezvoltare somatica a acestora.IV. Gestionarea fondurilor din care se deconteaza dispozitivele medicale18. Fondurile necesare pentru procurarea dispozitivelor medicale se prevad şi se suporta din bugetul Fondului de asigurări sociale de sănătate aferent cheltuielilor materiale şi prestarilor de servicii cu caracter medical şi reprezinta un cuantum distinct.19. Decontarea la furnizori a dispozitivelor medicale se face de către casele de asigurări de sănătate, pe baza documentelor de plată emise de furnizorii cu care au incheiat conventii, după confirmarea primirii de către beneficiar a dispozitivului medical.Documentul de plată emis de furnizor este insotit de confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnatura beneficiarului, cu specificarea domiciliului şi a actului de identitate al acestuia (seria, numărul, emitentul) sau a documentatiei care confirma expedierea şi primirea la domiciliu.V. Oblibaţiile furnizorilor şi ale beneficiarilor de dispozitive medicale20. Furnizorii dispozitivelor medicale au urmatoarele obligaţii:a) sa confectioneze dispozitivul medical la parametrii tehnico-medicali corespunzatori deficientei pentru care a fost recomandat;b) să livreze la termen dispozitivului medical comandat şi să asigure primirea acestuia de către beneficiar;c) să execute orice modificare necesară dispozitivului medical în cazul în care nu au fost respectate specificatiile din recomandarea medicului specialist;d) sa verifice la livrare adaptabilitatea şi buna functionare a dispozitivului medical confectionat şi sa faca un instructaj privind folosirea acestuia.21. Beneficiarii dispozitivelor medicale au urmatoarele obligaţii:a) sa intretina dispozitivele medicale în bune condiţii;b) sa nu modifice caracteristicile functionale ale dispozitivelor medicale;c) sa pastreze numărul şi data stantate pe dispozitivul medical;d) sa ridice dispozitivul medical solicitat la data stabilita de furnizor;e) sa anunte furnizorul cu cel puţin 7 zile înainte dacă din motive bine intemeiate nu se poate prezenta la data stabilita pentru ridicarea dispozitivului medical;f) sa nu instraineze dispozitivele medicale achiziţionate.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x