+
Capitolul IGestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile +
Articolul 1(1)Infrastructura feroviară neinteroperabilă din România se gestionează în conformitate cu prevederile prezentelor condiții de închiriere și ale reglementărilor specifice aplicabile, în condițiile legii.(2)În înțelesul prezentelor condiții de închiriere, gestionar de infrastructură feroviară este orice persoană juridică sau grup de persoane juridice înregistrate în România care au ca obiect de activitate întreținerea și exploatarea infrastructurii feroviare, în conformitate cu reglementările în vigoare. +
Articolul 2Pe întreaga durată de funcționare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, reglementările specifice feroviare în vigoare privind condițiile de funcționare, exploatare, întreținere, reparare sau de orice altă natură privind infrastructura feroviară interoperabilă se aplică și pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă, dacă nu sunt, în mod expres, înlocuite de reglementări specifice acesteia, elaborate și propuse de Autoritatea Feroviară Română, denumită în continuare AFER, și Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., denumită în continuare C.F.R., și aprobate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în condițiile legii. +
Articolul 3În cadrul contractului de activitate încheiat în condițiile legii și în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 581/1998 privind înființarea Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. prin reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, cu modificările și completările ulterioare, de către C.F.R., pe de o parte, și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în numele statului, pe de altă parte, se înscriu prevederi specifice privind funcționarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în mod distinct față de infrastructura feroviară interoperabilă, precum și modul de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii neinteroperabile, pentru perioada în care traficul pe aceste secții este organizat de către C.F.R., în conformitate cu reglementările în vigoare. +
Articolul 4Pe perioada gestionării infrastructurii feroviare neinteroperabile, C.F.R. poate executa pe această infrastructură transporturi în interes propriu, cu material rulant propriu sau închiriat, în condițiile legii. +
Articolul 5Bugetul de venituri și cheltuieli al C.F.R. se aprobă potrivit prevederilor legale și conține capitole distincte pentru infrastructura feroviară interoperabilă și cea neinteroperabilă, cu structuri identice privind elementele de venituri și cheltuieli. +
Articolul 6Veniturile obținute din exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum și cheltuielile efectuate pentru funcționarea acesteia se înregistrează de către C.F.R. în conturi contabile separate de cele pentru infrastructura feroviară interoperabilă. +
Articolul 7(1)Activitățile de conducere operativă a circulației trenurilor pe secțiile de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfășoară exclusiv de către C.F.R., prin structurile proprii de management al traficului feroviar, în condițiile legii.(2)Activitățile de conducere a circulației trenurilor la nivelul stațiilor de cale ferată și al altor puncte de secționare de pe secțiile de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfășoară numai cu personalul autorizat de către AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din C.F.R., cu respectarea tuturor normelor de siguranță a circulației și în conformitate cu reglementările în vigoare. +
Capitolul IICondiții obligatorii privind asigurarea serviciului de transport feroviar public de călători și mărfuri pe infrastructura feroviară neinteroperabilă +
Articolul 8Contractul de concesiune încheiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu C.F.R. va prevedea posibilitatea C.F.R. de a oferi în regim de închiriere secțiile de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum și condițiile de gestionare a acestor secții și condițiile de realizare a serviciilor de transport feroviar pe acestea, către alți operatori economici, în condițiile legii. +
Articolul 9Exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile se face de către C.F.R. prin:a)ofertarea de capacități de circulație pentru operatori de transport feroviar licențiați potrivit prevederilor legale, pe baza încheierii de către aceștia cu C.F.R. a unui contract de acces și a plății tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare și a chiriilor aferente serviciilor și facilităților solicitate, ca metodă de lucru tranzitorie, până la închirierea secției de circulație sau încetarea activităților și închiderea secției de circulație respective; … b)ofertarea în regim de închiriere a uneia sau mai multor secții de circulație individual sau grupate corespunzător, cu avizul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în funcție de configurația geografică a rețelei feroviare în și/sau în funcție de condițiile tehnice, împreună cu toate elementele infrastructurii feroviare necesare desfășurării procesului de transport către una sau mai multe persoane juridice, licențiate potrivit prevederilor legale, în scopul realizării atât a activităților de gestionare a infrastructurii respective, cât și a serviciilor de transport feroviar public de marfă și/sau de călători, pe baza încheierii de către aceștia cu C.F.R. a unui contract de închiriere, în condițiile legii. … +
Articolul 10Pentru secțiile în circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfășoară și transport de călători, la care nu se pot încheia contracte de închiriere, se va proceda astfel:a)C.F.R. va continua să asigure administrarea secțiilor respective și va relua procedura de licitație, în condițiile legii; … b)Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. – Călători" – S.A., denumită în continuare C.F.R. Călători, va continua să asigure servicii de transport public de călători, prevăzut în pachetul minim social, potrivit reglementărilor în vigoare; … c)serviciile de transport de marfă se vor asigura de către orice operator feroviar licențiat, în condițiile legii, numai cu condiția plății tarifului de utilizare a infrastructurii și a celorlalte tarife stabilite de C.F.R. pentru operarea în condiții comerciale a circulației trenurilor de marfă pe secția respectivă. … +
Articolul 11Personalul C.F.R., C.F.R. Călători și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă – S.A., denumită în continuare C.F.R. Marfă, care își desfășoară activitatea pe secțiile de circulație care se închid, se redistribuie sau se disponibilizează, în condițiile legii, beneficiind de măsurile de protecție socială, potrivit legislației muncii. +
Capitolul IIIÎnchirierea unor secții de circulație de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă +
Articolul 12(1)Închirierea unor secții de circulație din infrastructura feroviară neinteroperabilă poate fi făcută unei persoane juridice sau unui grup de persoane juridice înregistrate în România, fiecare dintre acestea fiind autorizată în calitate de gestionar al infrastructurii feroviare și/sau de operator de transport feroviar de către AFER pentru activitățile preluate pe secțiile de circulație respective, chiriașul preluând de la C.F.R. personalul calificat care își desfășoară activitatea pe secția/grupul de secții închiriată/închiriate, iar de la C.F.R. Călători, personalul calificat aferent asigurării pachetului minim social, în condițiile legii.(2)Normele specifice privind componența și modul de lucru ale comisiei de evaluare, termenele de realizare a licitațiilor, precum și procedura de soluționare a contestațiilor, cu respectarea legislației în vigoare aplicabile, se elaborează de către AFER în colaborare cu C.F.R. în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor condiții de închiriere și se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. +
Articolul 13(1)Procedura de închiriere a unor secții de circulație din infrastructura feroviară neinteroperabilă se organizează de către C.F.R. prin licitație publică cu strigare, pe baza unui caiet de sarcini întocmit pentru fiecare secție sau pentru fiecare grup de secții de circulație care se ofertează.(2)Caietul de sarcini pentru atribuirea fiecărui contract de închiriere va conține:a)cerințele privind asigurarea funcționării infrastructurii feroviare respective pe perioada închirierii; … b)necesarul minim de operațiuni de întreținere și reparații ale infrastructurii feroviare, în conformitate cu reglementările în vigoare; … c)încadrarea în parametrii tehnici de exploatare a secției de circulație și cerințele privind desfășurarea serviciului de transport de marfă și/sau a serviciului de transport feroviar public de călători în condiții de siguranță a traficului feroviar; … d)volumele potențiale de transporturi de marfă, potrivit cerințelor pieței; … e)pachetul minim social aferent anului în curs; … f)descrierea materialului rulant și a activelor imobile ale C.F.R. Călători situate pe aceste secții și care sunt destinate exclusiv îndeplinirii proceselor tehnologice pentru asigurarea circulației trenurilor de călători din pachetul minim social; … g)criteriul de selecție a celei mai bune oferte, respectiv chiria cea mai mare obținută de la ofertantul care se angajează să preia, în cel mai scurt timp de la data adjudecării licitației, dar nu mai mult de 3 luni calendaristice de la data adjudecării secției/grupului de secții de circulație, gestionarea secției/grupului de secții, simultan cu preluarea transportului feroviar public de călători și/sau a transportului de marfă, prevăzut în caietul de sarcini pe secția/grupul de secții de circulație respectivă/respective; … h)prețul minim de pornire a licitației, aferent chiriei anuale pentru fiecare secție/grup de secții de circulație neinteroperabilă/neinteroperabile ce se licitează, preț stabilit de C.F.R. la o valoare care să acopere în principal amortizarea mijloacelor fixe și taxele și impozitele pe care C.F.R. le datorează la stat pentru secția/grupul de secții de circulație ce se închiriază, asigurându-se astfel eficientizarea și rentabilizarea activității, potrivit reglementărilor în vigoare; … i)solicitarea angajamentului ferm, în scris, al operatorului/operatorilor economici privind asigurarea gestionării secției/grupului de secții de circulație respective/respectiv în condiții de siguranță a traficului, asigurând activitățile de conducere operativă a circulației trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8; … j)solicitarea angajamentului ferm, în scris, al operatorului/operatorilor economic/economici privind asigurarea realizării traficului de călători și/sau de marfă, după caz, potrivit caietului de sarcini, începând cu data intrării în vigoare a contractului de închiriere, prezentând dovezi concludente că deține resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv. … (3)Perioada maximă admisă până la preluarea integrală a gestionării secției/grupului de secții de circulație, respectiv a serviciilor de transport feroviar public, potrivit prevederilor alin. (2), nu poate fi mai mare de 3 luni de la data adjudecării licitației și nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data semnării contractului de închiriere.(4)Ofertantul câștigător va plăti către C.F.R. o chirie potrivit nivelului stabilit în urma derulării procedurii de adjudecare a licitației, potrivit reglementărilor în vigoare. +
Articolul 14(1)C.F.R. Călători va putea opera trenuri de călători pe secțiile de circulație închiriate potrivit prevederilor legale privind accesul pe infrastructura feroviară.(2)Operarea de către C.F.R. Călători a trenurilor de călători care sunt cuprinse în pachetul minim social aferent secțiilor de circulație aparținând infrastructurii neinteroperabile se face în conformitate cu prevederile legale privind accesul pe infrastructura feroviară. +
Articolul 15(1)C.F.R. poate încheia contracte de închiriere a unor/unui secții/grup de secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai în condițiile în care semnatarul contractului de închiriere îndeplinește următoarele condiții:a)a fost declarat câștigătorul unei proceduri de licitație organizată în concordanță cu prevederile prezentelor condiții de închiriere; … b)se angajează ferm, în scris, să asigure gestionarea secției/secțiilor respective în condiții de siguranță a traficului și să asigure activitățile de conducere operativă a circulației trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2); … c)se angajează ferm, în scris, să realizeze traficul de călători și/sau de marfă, după caz, potrivit caietului de sarcini, începând cu data intrării în vigoare a contractului de închiriere, și prezintă dovezi concludente că are resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv; … d)în cazul în care preluarea/realizarea traficului de călători și/sau de marfă se face prin intermediul altor persoane juridice, câștigătorul procedurii de licitație prezintă, la semnarea contractului de închiriere, contractele încheiate cu persoanele juridice – în calitate de operator de transport feroviar, care vor prelua traficul de călători și/sau de marfă pe secția/grupul de secții respectivă/respective și dovezile că acestea îndeplinesc condițiile legale pentru a desfășura activitățile respective; … e)se angajează, în scris, să fie unic răspunzător în fața C.F.R. și/sau a C.F.R. Călători privind modul de exploatare a secției/grupului de secții respective/respectiv și utilizarea materialului rulant și a activelor imobiliare preluate, indiferent dacă realizează aceste activități în mod direct sau prin intermediul altor persoane juridice pe bază de contract; … f)se angajează, în scris, să constituie în avans, la semnarea contractului de închiriere a secției/grupului de secții de circulație, o garanție de bună execuție sub forma unui depozit, reprezentând o sumă în cuantum de 3 (trei) chirii lunare, depozit ce va fi constituit în favoarea C.F.R. și actualizat trimestrial cu indicele național statistic de inflație; … g)se angajează, în scris, să preia personalul C.F.R., existent pe secția închiriată, precum și personalul C.F.R. Călători care își desfășoară activitatea pe secția sau grupul de secții aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu legislația în vigoare. … (2)Condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) constituie și clauze obligatorii în contractul de închiriere, care se încheie potrivit prezentelor condiții de închiriere.(3)După derularea tuturor procedurilor legale de licitare și adjudecare a secției/grupului de secții, contractul-cadru, parte a documentației de licitație, nu se negociază, operatorul economic câștigător putând negocia cu ocazia semnării contractului de închiriere numai elementele legate de data preluării efective, cu încadrarea în termenele legale, a secției/grupului de secții, precum și contractele de închiriere a unor active/și sau activități din cadrul secțiilor respective, ce urmează a fi cesionate, potrivit reglementărilor în vigoare. +
Articolul 16(1)Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere a secției/grupului de secții, C.F.R., la solicitarea operatorului economic contractant, va da și dreptul de utilizare aferent activelor existente la data încheierii contractului de închiriere pentru secția/grupul de secții de circulație care face obiectul contractului și va proceda, în conformitate cu reglementările în vigoare, la cesionarea către operatorul economic câștigător al contractelor de închiriere a unor active sau activități din cadrul secțiilor respective, pe care le-a semnat cu alte persoane juridice și/sau fizice și care se constată/convin de comun acord de către părțile implicate că sunt strict necesare operatorului economic care închiriază secția/grupul de secții de circulație pentru desfășurarea activităților prevăzute prin contract.(2)Operatorii economici care preiau activele și cărora li se cesionează contractele prevăzute la alin. (1) se angajează, prin contract, să utilizeze veniturile obținute din aceste contracte exclusiv pentru activitățile de întreținere și reparații ale secției/grupului de secții de circulație închiriate și/sau pentru dezvoltarea transportului feroviar public de călători pe secția/grupul de secții de circulație închiriate, în condițiile legii.(3)Odată cu solicitarea subvenției pentru transportul public de călători, adresată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, pe lângă celelalte documente stabilite de legislația în vigoare, operatorii economici au obligația de a da lunar o declarație pe propria răspundere, în scris, din care să rezulte modul cum au utilizat sumele rezultate din activitățile prevăzute la alin. (2), iar la finele anului fiscal au obligația de a întocmi o fișă concentratoare cu modul de utilizare a sumelor rezultate din activitățile prevăzute la alin. (2), împreună cu celelalte documente prevăzute de legislația în vigoare.(4)Nerespectarea prevederilor alin. (2) și (3) atrage rezilierea contractului de închiriere și executarea de către C.F.R. a depozitului constituit potrivit art. 15 alin. (1) lit. f). +
Articolul 17(1)Operatorii economici care închiriază secții de circulație ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligația de a menține în stare de funcțiune infrastructura feroviară cu toate instalațiile fixe și echipamentele conexe preluate de la C.F.R., precum și activele imobile și materialul rulant utilizat pentru asigurarea pachetului minim social preluate de la C.F.R. Călători, potrivit normelor tehnice și prevederilor instrucționale din sistemul de transport feroviar.(2)Pentru îndeplinirea obligațiilor prevăzute la alin. (1), operatorii economici vor desfășura activitățile de supraveghere, întreținere și/sau reparare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant utilizat, în conformitate cu drepturile și obligațiile ce le revin în calitate de gestionari ai infrastructurii feroviare respective, cu personal propriu sau pe bază de contracte cu furnizori de servicii atestați de către AFER. +
Articolul 18(1)Operatorii economici care au închiriat secții de circulație ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusivă a întregului trafic feroviar de interes local ce reprezintă pachetul minim social.(2)Operatorii economici care au închiriat secții de circulație ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de transport feroviar cu trenuri mixte de marfă și călători, cu respectarea reglementărilor în vigoare.(3)C.F.R. Călători are dreptul de a opera în continuare trenuri de călători prevăzute în pachetul minim social de interes interregional pe secțiile respective, în condițiile legii, cu achitarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare. +
Articolul 19(1)Operatorii economici care au închiriat secții/un grup de secții de circulație ale infrastructurii feroviare neinteroperabile sunt obligați să acorde drept de acces pe secțiile respective operatorilor feroviari licențiați de AFER, în următoarele cazuri:a)tren complet, aflat în tranzit peste secția închiriată; … b)tren complet, format în afara secției închiriate și având ca destinație cel puțin una dintre stațiile de pe secția închiriată; … c)tren complet, format în una dintre stațiile de pe secția închiriată și având ca stație de destinație orice stație în afara secției închiriate; … d)locomotivele izolate folosite pentru remorcarea trenurilor; … e)tren de călători care nu deservește traficul feroviar local de pe secția închiriată și face parte din pachetul minim social al operatorului feroviar licențiat; … f)orice trenuri suplimentare solicitate de alți operatori de transport feroviar, în limita capacității secției de circulație. … (2)Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, încasat pentru cazurile stabilite la alin. (1), va respecta principiile de tarifare prevăzute la art. 31 din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european, cu modificările și completările ulterioare.(la 15-05-2023,
Alineatul (2) din Articolul 19 , Capitolul III a fost modificat de ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 427 din 10 mai 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 15 mai 2023
)
(3)OTF care operează de la stația de racord pe infrastructura neinteroperabilă va plăti tariful de utilizare a infrastructurii către C.F.R. pentru trenurile care au acces în stația C.F.R. de racord pe porțiunea de linie de la semnalul de intrare până la axa stației de racord. +
Articolul 20(1)Contractele de închiriere se încheie cu C.F.R. pentru o perioadă de 4-10 ani, ținând seama în special de perioada necesară amortizării sumelor pe care operatorul economic se angajează prin contractul de închiriere să le aloce în activități de reparații capitale și/sau investiții pentru fiecare secție și/sau pentru materialul rulant necesar operării trenurilor pe secțiile respective.(2)Trimestrial, C.F.R. va verifica, pe baza datelor și informațiilor scrise furnizate de operatorul economic, modul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract și va decide modalitățile de continuare a contractului.(3)Contractele de închiriere vor conține clauze de penalitate și de denunțare de către C.F.R., în situația în care operatorul economic parte a contractului de închiriere nu și-a îndeplinit obligațiile asumate prin contractul respectiv, potrivit reglementărilor în vigoare.(4)În cazul rezilierii unui contract de închiriere, procedura de ofertă a secției respective pentru un nou contract de închiriere se organizează potrivit prevederilor prezentelor condiții de închiriere, în condițiile legii. +
Articolul 21În situația în care operatorul economic care preia în exploatare secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile încetează oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secției/secțiilor de circulație, cu implicații directe asupra siguranței circulației și în ceea ce privește derularea corespunzătoare a traficului feroviar public de călători și asigurarea pachetului minim social, fără un preaviz transmis în scris C.F.R. și C.F.R. Călători cu minimum 6 luni înainte de data încetării respective, cu justificarea aferentă, acestuia i se va reține depozitul constituit potrivit art. 15 alin. (1) lit. f). Reținerea depozitului nu înlătură răspunderea pentru repararea integrală a oricăror prejudicii care pot rezulta din încetarea oricăruia dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere, în conformitate cu legislația în vigoare. +
Articolul 22(1)În situația în care operatorul economic care preia în exploatare secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile încetează oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secției/secțiilor de circulație, C.F.R. va prelua secția/secțiile respective, iar C.F.R. Călători va prelua operarea trenurilor de călători din pachetul minim social pe secția/secțiile respectivă/respective.(2)În situația prevăzută la alin. (1), C.F.R. și C.F.R. Călători vor prelua, potrivit reglementărilor în vigoare, personalul necesar desfășurării în bune condiții a activităților pe secția/grupurile de secții de circulație preluată/preluate de la operatorul economic care încetează efectuarea serviciilor pe secția/grupurile de secții de circulație închiriată/închiriate, în limita numărului de personal predat către operatorul economic în cauză la momentul închirierii secției/grupului de secții de circulație, în condițiile legii.(3)Secțiile de circulație neinteroperabile, preluate de C.F.R. și C.F.R. Călători, vor fi reintroduse în procedura de licitație pentru închirierea serviciilor, potrivit legii și în conformitate cu prevederile prezentelor condiții de închiriere. +
Articolul 23Operatorii economici care închiriază una sau mai multe secții de circulație ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, în scopul realizării, în condițiile legii, a transportului feroviar de marfă și/sau a transportului feroviar public de călători, au dreptul să aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea următoarelor principii:a)serviciul de transport de marfă se va organiza exclusiv pe principii comerciale de piață, fără nicio intervenție din partea statului, operatorii de transport feroviar având libertatea stabilirii tarifelor de transport; … b)tarifele de transport feroviar public de călători vor fi stabilite/percepute în limita tarifelor legale prevăzute pentru transportul feroviar public de călători. … +
Articolul 24Contractele privind preluarea unor secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile de către operatori economici, în regim de închiriere, vor conține obligația asigurării de către C.F.R. a activităților de conducere operativă a circulației trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceștia pentru plata serviciilor de conducere operativă a circulației trenurilor se stabilește în funcție de nivelul costurilor C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii. +
Articolul 25Dacă, ulterior preluării secției/grupului de secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic constată că este necesară modificarea orarului trenurilor, fără afectarea pachetului minim social pe secția respectivă, aceasta se poate face după avizarea prealabilă a publicului călător, inclusiv prin afișare în stații. +
Articolul 26Începând cu data preluării în totalitate a gestionării și operării trenurilor pe secția/grupul de secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile care face obiectul contractului de închiriere, operatorul economic este răspunzător în totalitate de desfășurarea traficului feroviar, în condițiile legii. +
Articolul 27(1)Operatorii economici care derulează contracte de închiriere având ca obiect închirierea secțiilor de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligația de a comunica în scris C.F.R., cu minimum 6 luni înainte de expirarea contractelor de închiriere, intenția de prelungire a contractelor sau de încetare a acestora.(2)În cazul în care operatorii economici care derulează contracte de închiriere având ca obiect închirierea secțiilor de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile nu solicită prelungirea contractelor de închiriere, C.F.R. va demara procedurile legale de licitare, în vederea reînchirierii secțiilor la care contractele au expirat, după prealabila verificare a existenței condițiilor tehnice minime și de exploatare în siguranță pe aceste secții.––