COMUNICAT din 28 octombrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in ICCJ: DECIZII, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: www.scj.ro
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulSESIZAREORD DE URGENTA 114 28/12/2018 ART. 34
ActulSESIZARELEGE 153 28/06/2017 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Dosar în care s-a formulat sesizarea: 1833/85/2023Nr. de înregistrare a sesizării: 2391/1/2024Data înregistrării sesizării: 28.10.2024
Conținutul sesizării:
Dacă în cadrul unei instituții publice nu au fost acordate deloc sporuri pentru condiții vătămătoare până la sfârșitul anului 2018, sunt incidente prevederile art. 34 alin. (2) din OUG nr. 114/2018, precum și dacă în situația dată, angajații funcționari publici și personal contractual au dreptul la plata sporului pentru condiții vătămătoare începând cu anii ulteriori anului 2018, conform prevederilor art. 1 alin. (1) și (2) din Anexa nr. VIII, lit. B din Legea nr. 153/2017.
Minuta deciziei nr. 104 din 9 decembrie 2024
Admite sesizările conexate, formulate de Tribunalul Constanța – Secția I civilă în dosarul nr. 2759/118/2024 și de Tribunalul Sibiu – Secția a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal în dosarul nr. 1833/85/2023, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile.În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 23 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, stabilește că:La acordarea sporului pentru condiții de muncă periculoase sau vătămătoare trebuie să se țină seama de plafonul prevăzut de art. 34 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018, astfel cum a fost modificat prin art. I pct. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2020, art. I alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 226/2020, art. I alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021, art. I alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 168/2022 și art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.Admite sesizarea conexată, formulată de Curtea de Apel Alba Iulia – Secția de contencios administrativ și fiscal în dosarul nr. 4744/107/2023, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile.În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 22 din Legea-cadru nr. 153/2017, stabilește că:La acordarea sporului pentru persoanele cu handicap nu sunt aplicabile dispozițiile art. I alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 226/2020 și art. I alin. (5) din Ordonanța de urgență nr. 168/2022.Respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Arad – Secția a III-a de contencios administrativ și fiscal, litigii de muncă și asigurări sociale în dosarul nr. 383/108/2024, în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarei chestiuni de drept:„Dacă sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare de până la 15% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1.500 lei brut lunar corespunzător timpului lucrat, prevăzut în Legea-cadru nr. 153/2017, anexa nr. VIII, capitolul I, litera B, art. 1 alin. (1), astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 296/2023, capitolul III, secțiunea 1, articolul XXVI, punctul 10, poate fi acordat funcționarilor publici angajați în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, în condițiile în care prin aceasta s-ar depăși plafonul de 30% prevăzut de art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017?”Obligatorie, potrivit art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x