CIRCULARA nr. 21 din 1 iulie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 521 din 18 iulie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEREGULAMENT 7 26/07/2005
ART. 1RECTIFICAT DERECTIFICARE 21 01/07/2002
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 7
ART. 1ELIMINA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 60
ART. 1ELIMINA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 63
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 49
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 51
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 55
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 56
ANEXA 1INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 1
ANEXA 3MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 4MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 8MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 9INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ANEXA 12INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 25
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 50
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 51
ActulREFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 38
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 7
ART. 1ELIMINA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 60
ART. 1ELIMINA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 63
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 49
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 51
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 55
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 56
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 1
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
ART. 4PROPUNE REPUBLICAREAREGULAMENT 1 23/02/2001
ANEXA 1INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 1
ANEXA 3MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 4MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 8MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 9INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ANEXA 12INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEREGULAMENT 7 26/07/2005
ART. 1RECTIFICAT DERECTIFICARE 21 01/07/2002

privind modificarea şi completarea Regulamentului nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţionala a României a Centralei Incidentelor de Plati



Având în vedere dispoziţiile art. 2 alin. (2), ale art. 23, 25 şi ale art. 51 alin. (3) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Naţionale a României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 38 alin. (1) din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 50 din Legea nr. 101/1998,Banca Naţionala a României emite prezenta circulara. + 
Articolul 1Regulamentul nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţionala a României a Centralei Incidentelor de Plati, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, se modifica şi se completează după cum urmează:1. La articolul 2, litera h) va avea următorul cuprins:"h) persoane declarante – băncile, persoane juridice române, inclusiv unităţile teritoriale ale băncilor, sucursalele din România ale băncilor, persoane juridice străine, denumite în continuare bănci, şi CIP;"2. Articolul 7 se completează cu alineatul (3) care va avea următorul cuprins:"(3) Informaţiile privind incidentele de plati vor fi menţinute în baza de date a CIP pe o perioadă de 7 ani de la data înscrierii."3. La articolul 43, alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) La nodul de acces cererea va fi listata prin intermediul aplicatiei informatice a CIP într-un singur exemplar care va fi transmis persoanei declarante. Dacă interogarea s-a făcut în nume propriu, exemplarul se păstrează de către persoana declaranta; dacă interogarea s-a făcut în numele unei persoane fizice sau juridice, exemplarul se transmite solicitantului de către persoana declaranta."4. La articolul 49 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:"a) cererile de consultare (anexa nr. 9) în nume propriu;"5. La articolul 51 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:"a) persoanei declarante – banca conectate la Reţeaua de Comunicaţii Interbancara, pentru serviciul de difuzare a informatiei gestionate de CIP, din iniţiativa CIP sau ca urmare a consultării bazei de date a CIP, prin utilizarea cererii de consultare (anexa nr. 9), un comision lunar în suma de 18 milioane lei; în situaţia în care unei bănci i se retrage autorizaţia de funcţionare de către Banca Naţionala a României, comisionul reţinut va fi proporţional cu numărul de zile lucrătoare în care a funcţionat ca banca în luna pentru care se percepe comisionul;"6. Articolul 55 va avea următorul cuprins:"Art. 55. – În cazul în care persoana declaranta – banca anulează un incident de plată transmis anterior la CIP, ca urmare a unei erori sau omisiuni, aceasta va suporta o amenda de 1.000.000 lei. Aceasta sancţiune se constata de către direcţia din cadrul Băncii Naţionale a României care coordonează activitatea CIP şi se aplică lunar."7. Articolul 56 va avea următorul cuprins:"Art. 56. – (1) Băncile care au declarat cu întârziere sau nu au declarat, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament [art. 13 alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 17 alin. (1), art. 20 alin. (2), art. 21, art. 28, art. 36 alin. (2)], incidentele de plati către CIP şi/sau nu le-au notificat către client vor fi sancţionate cu amendă de 1.000.000 lei pentru fiecare zi de întârziere. Suma cumulată nu poate depăşi 10.000.000 lei pentru fiecare cerere, declaraţie sau notificare.(2) Sancţiunea prevăzută la alin. (1) se aplică şi băncilor care distribuie cu întârziere sau nu distribuie în propriul sistem interbancar declaraţia CIP privind interdicţia bancară [art. 30 alin. (1)], declaraţia CIP de pierdere, furt, distrugere sau anulare a instrumentelor [art. 42 alin. (2)] ori declaraţia prevăzută la art. 30 alin. (2), după caz."8. Articolul 60 se elimina şi următoarele articole se renumeroteaza.9. Articolul 63 se elimina şi următoarele articole se renumeroteaza.
 + 
Articolul 2Anexele nr. 1, 3A, 3B, 3C, 4A(recto), 4B(recto), 4C(recto), 8A(recto), 8B(recto), 8C(recto), 9 şi 12 la regulament se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 3A, 3B, 3C, 4A(recto), 4B(recto), 4C(recto), 8A(recto), 8B(recto), 8C(recto), 9 şi 12 la prezenta circulara.
 + 
Articolul 3Prezenta circulara va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data de 1 august 2002.
 + 
Articolul 4Regulamentul nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţionala a României a Centralei Incidentelor de Plati, cu modificările aduse prin prezenta circulara, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.GUVERNATORUL BĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEI,MUGUR ISARESCU
 + 
Anexa 1                       Fluxul informaţional privind                          incidentele de plati┌────────────────────────┐ ┌────────────────────┐│┌──────────────────────┐│ │┌──────────────────┐│││┌────────────────────┐││ ││┌────────────────┐│││││ │││ │││Centralele ban- ││││││ │││ │││ cilor ││││││ │││ │││. Unităţile te- ││││││Centralele băncilor │││ │││ ritoriale ale ││││││ │││ ┌─────────────────────────┐ │││ băncilor ││││││ │││ │ │ │││. Persoane fizi-││││││. Unităţile terito- │││ │┌───────────────────────┐│ │││ ce/juridice ││││││ riale ale băncilor│││ ││ ││ │││ ││││││ . Persoane fizice/ │││ ││ Centrala B.N.R. ││ │││Centrala B.N.R. ││││││ juridice │││ ││┌─────────────────────┐││ │││ ││││││ │││->│││Centrala Incidentelor│││ │││ Autorităţi ││││││ │││ │││ de Plati ││││││ Publice ││││││ │││ ││└─────────────────────┘││ │││ (Parchetul ││││││ │││ ││ FISIERUL NAŢIONAL DE ││ │││ General, ││││││ │││ ││ INCIDENTE DE PLATI ││ │││ Ministerul de ││││││ │││ ││ (FNC/FNCb/FNBO) ││ │││ Interne) ││││││Centrala Incidente- │││ ││ FISIERUL NAŢIONAL AL ││ │││ ││││││ lor de Plati │││ ││ PERSOANELOR CU RISC ││ │││ Autorităţi pu- ││││││ │││ ││ (FNPR) ││ │││ blice ││││││ . Compartimente din│││ │└───────────────────────┘│ │││ teritoriale ││││││ cadrul BNR │││ │ │ │││ ││││││ . Sisteme de trans-│││ └─────────────────────────┘ │││Alţi utilizatori││││││ fer de fonduri │││ │││ ││││││ . Instituţii simila│││ │││. Instanţe ││││││ re CIP din stra- │││ │││ judecătoreşti ││││││ inatate │││ │││. Alte instituti││││││ │││ │││ale statului cu ││││││ │││ │││atribuţii de ││││││ │││ │││supraveghere şi ││││││ │││ │││control ││││││ │││ │││. Mass-media ││││││ │││ │││. Instituţii ││││││ │││ │││similare CIP din││││││ │││ │││străinătate │││││└────────────────────┘││ ││└────────────────┘│││└──────────────────────┘│ │└──────────────────┘│└────────────────────────┘ └────────────────────┘ Transmiterea şi înscrierea Organizarea şi gestionarea Difuzarea şi       informatiei informatiei valorificareainformatiei
 + 
Anexa 3A    –––    (recto)Sigla persoanei declarante     CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR ÎN FISIERUL NAŢIONAL DE CECURI                   Nr. …….. |_|_|_|_|_|_|_|_|                                  (data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenta la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicitam înscrierea incidentului de plată produs cu cec pe numele ……. ││…………………cu Cod /Cod num………., în calitate de ……….. ││ fiscal pers │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. BANCA TRASA……………………………… Cod………………….. ││ ││Tip cec la ┌┐ ┌┐ ┌┐ ┌┐ ┌┐ ││origine: └┘Cec simplu └┘Cec barat └┘Cec de numerar └┘Cec de └┘Cec circular││ călătorie │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Tip cec la┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ┌─┐ ││momentul ├─┤cec simplu ├─┤cec barat └─┘cec de └─┘cec de └─┘cec circular││refuzului:├─┤cec barat └─┘cec barat numerar călătorie ││ ├─┤cec certificat certificat ││ ├─┤cec barat certificat ││ └─┘cec de numerar ││ ┌─────────────────────────────┐ ││ CEC Seria ……. Nr. ……….. Suma└─────────────────────────────┘lei ││ ││ emis la …………. |_|_|_|_|_|_|_|_| ││ (localitatea) (data emiterii) ││ ┌──────────────────────────────┐ ││ Compensabil la …………….. Suma└──────────────────────────────┘lei ││ refuzată │├───────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤│ TRAGATOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR……………………. ││fiscal/ pers. …………….. │ Cod /Cod num. ││ Cont nr. ………………….. │fiscal/ pers. …………………… ││ │Cont nr. …………………………. ││ │Deschis la ……………………….. ││ │Cod ……………………………… │└───────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATA ││ ││[]cec emis fără autorizarea trasului*) []interzicerea plăţii de către traga-││[]cec refuzat din lipsa totală de tor, în cazul prezentării la plata ││ disponibil, în cazul prezentării la după expirarea termenului de ││ plata înainte de expirarea termenului prezentare ││ de prezentare*) []cec refuzat din lipsa totală sau ││[]cec refuzat din lipsa parţială de parţială de disponibil, în cazul ││ disponibil, în cazul prezentării la prezentării la plata după expirarea││ plata înainte de expirarea termenului termenului de prezentare ││ de prezentare*) []cecul prezintă diferite condiţio- ││[]cec emis cu data falsa sau căruia îi nari privind efectuarea plăţii ││ lipseşte o menţiune obligatorie*) []litigiu cu privire la dreptul de ││[]cec circular/cec de călătorie emis la proprietate ││ purtător*) []cecul aparţine unui tiraj de ins- ││[]cec emis de către un tragator aflat trumente neavizat de BNR ││ în interdicţie bancară*) []cecul aparţine unui set de instru- ││[]falimentul tragatorului mente care a fost retras din ││[]lipsa de mandat a semnatarului circulaţie ││ []cec declarat pierdut, furat, dis- ││ trus ││ []modificarea sau ştergerea unor men-││ tiuni obligatorii ││ []vicii de completare a menţiunilor ││ de pe cec**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│5. INTERDICŢIA BANCARĂ DE A EMITE CECURI ││ [] tragatorul este declarat de banca noastră în interdicţie bancară ││ în perioada |_|_|_|_|_|_|_|_| – |_|_|_|_|_|_|_|_| │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Se completează şi paragraful 5. Aceste incidente de plati majore apărute       în comerţul cu cecuri determina înscrierea automată a obligatului la       plata în Fisierul Naţional al Persoanelor cu Risc.    **) Se referă la:        – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu          certitudine a acesteia        – nerespectarea pct. 6 din Normele-Cadru nr. 7/1994                                                     –––––––                                                     Persoana acreditata                                                        S.S/L.S.
 + 
Anexa 3A–––(verso)MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidentele persoanei declarante.În paragraful "NOD DE ACCES" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plata.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenta la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicatia informatica a CIP a informaţiilor privind data, ora şi numărul de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful "1" se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi numărul de telefon ale persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fisierul naţional de cecuri.În paragraful "2" se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal ori codul fiscal ale persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3A, precum şi calitatea acesteia de tragator.În paragraful "3" se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul refuzului la plata:– denumirea şi codul băncii trase;– tipul cecului; la rubrica "Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipăririi, iar la rubrica "Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzător tipul cecului în momentul declarării acestuia ca refuz bancar;– seria şi numărul cecului, data şi locul emiterii, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plata (exprimate în cifre);– numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal şi numărul de cont ale tragatorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, numărul de cont, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În cazul în care cecul are înscrisă ca data a emiterii sale o dată ulterioară datei prezentării la plata (cec post-datat), persoana acreditata de la nodul de acces va înscrie la rubrica "data emiterii" de pe Cererea de înscriere a refuzului bancar în Fisierul naţional de cecuri data transmiterii acesteia la Centrala Incidentelor de Plati, data menţionată pe cec ca data a emiterii considerându-se ca şi cum nu ar fi fost scrisă.În paragraful "4" se selecteaza unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plata al cecului respectiv. Selectarea motivului "lipsa totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plata înainte de expirarea termenului, respectiv după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plata a cecului [vezi art. 2 lit. a)].În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terta persoana, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se vor selecta motivele de refuz: "lipsa totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, dar exista disponibil în cont, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi ulterior se prezintă la plata un cec emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectiva va transmite la Centrala Incidentelor de Plati Cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsa totală de disponibil".Paragraful "5" se completează numai dacă unul dintre motivele refuzului la plata este: "cec emis fără autorizarea trasului", "cec refuzat din lipsa totală de disponibil, în cazul prezentării la plata înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat din lipsa parţială de disponibil, în cazul prezentării la plata înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec emis cu data falsa sau căruia îi lipseşte o menţiune obligatorie", "cec circular/cec de călătorie emis la purtător" sau "cec emis de către un tragator aflat în interdicţie bancară", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancară de un an, începând cu data înregistrării la CIP a incidentului de plată major.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnatura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere. + 
Anexa 3B    –––    (recto)Sigla persoanei declarante                     CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR                         ÎN FISIERUL NAŢIONAL DE CAMBII                      Nr. …….. |_|_|_|_|_|_|_|_|                                    (data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenta la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicitam înscrierea incidentului de plată produs cu cambie pe numele …. ││…………………cu Cod /Cod num………., în calitate de ……….. ││ fiscal pers │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. Cambia emisă la …………. |_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare…… ││ (localitate- (data emiterii) ││ judeţ) ┌──────────────┐ ││ platibila la …………… |_|_|_|_|_|_|_|_| Suma └──────────────┘lei ││ (localitate- (data scadentei) ││ judeţ) Suma ┌─────────────┐ ││ Compensabila la ……………………… refuzată └─────────────┘lei │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRAS ……………….. │ACCEPTANT……………………. ││ Cod /Cod num. │ Cod /Cod num. ││fiscal/ pers. ………………. │fiscal/ pers. ……………….. ││ Cont nr. ………………….. │ ││ Deschis la ………………… │AVALIST …………………….. ││ Cod ………………………. │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. ││ │AVALIZAT…………………….. ││ │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRAGATOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR…………………. ││fiscal/ pers. …………….. │ Cod /Cod num. ││ Adresa ……………………. │fiscal/ pers. ………………….. ││ │Cu cont la …………………….. ││ │Cod …………………………… │└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATA [] cambie refuzată din lipsa totală││ [] scoaterea cambiei fără existenta sau parţială de disponibil, în ││ în total/în parte a creanţei cazul prezentării la plata după ││ cedate în momentul cesiunii expirarea termenului de prezen- ││ acesteia*) tare ││ [] cambie cu scadenţa la vedere, refu- [] cambie emisă cu data falsa sau ││ zata din lipsa totală de disponibil, căreia îi lipseşte o menţiune ││ în cazul prezentării la plata în obligatorie ││ termen*) [] interzicerea plăţii de către ││ [] cambie cu scadenţa la vedere, refu- tras, în cazul prezentării la ││ zata din lipsa parţială de dispo- plata după expirarea termenului ││ nibil, în cazul prezentării la plata de prezentare ││ în termen*) [] lipsa de mandat a semnatarului ││ [] cambie cu scadenţa la un anume tip [] falimentul plătitorului ││ de la vedere, la un anume timp de [] litigiu cu privire la dreptul de││ la data emiterii sau la o dată fixa, proprietate ││ refuzată din lipsa totală de dispo- [] cambia prezintă diferite condi- ││ nibil, în cazul prezentării la plata tionari privind efectuarea ││ la termen*) plăţii ││ [] cambie cu scadenţa la un anume timp [] cambie declarata pierdută, fu- ││ de la vedere, la un anume timp de la rata, distrusa ││ data emiterii sau la o dată fixa, [] modificarea sau ştergerea unor ││ refuzată din lipsa parţială de dis- menţiuni obligatorii ││ ponibil, în cazul prezentării la [] vicii de completare a mentiu- ││ plata la termen*) nilor de pe cambie**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Aceste incidente de plati majore apărute în comerţul cu cambii determina       înscrierea automată a trasului în Fisierul Naţional al Persoanelor cu       Risc.    **) Se referă la:    – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu      certitudine a acesteia    – nerespectarea pct. 7 din Normele-Cadru nr. 6/1994                                                     –––––––                                                     Persoana acreditata                                                        S.S/L.S.
 + 
Anexa 3B–––(verso)MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidentele persoanei declarante.În paragraful "NOD DE ACCES" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plata.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenta la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicatia informatica a CIP a informaţiilor privind data, ora şi numărul de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful "1" se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi numărul de telefon ale persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fisierul naţional de cambii.În paragraful "2" se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal ori codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3B, precum şi calitatea acesteia de tras, tragator sau avalist.În paragraful "3" se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul refuzului la plata:– data şi locul emiterii, numărul de exemplare, locul plăţii, data scadentei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plata (exprimate în cifre);– numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal ale trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal şi adresa tragatorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful "4" se selecteaza unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plata al cambiei respective. Selectarea motivului "lipsa totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plata în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare", se face în funcţie de data prezentării la plata a cambiei [vezi art. 2 lit. a)].În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terta persoana, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se vor selecta motivele de refuz: "lipsa totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, dar exista disponibil în cont, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi ulterior se prezintă la plata o cambie emisă de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectiva va transmite la Centrala Incidentelor de Plati Cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsa totală de disponibil".La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnatura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 3C    –––    (recto)Sigla persoanei declarante                     CERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCAR                    ÎN FISIERUL NAŢIONAL DE BILETE LA ORDIN                        Nr. …….. |_|_|_|_|_|_|_|_|                                      (data emiterii)┌─────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în ││ │ │ evidenta la CIP ││ ……………………│ │ ││ │ │ ││ Cod ………………..│ │ ││ │ │ Nr. CIP …………. │└─────────────────────────┘ └────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA …………………………….. Cod ……………. ││ ││ Adresa ……………………………………… Tel. …………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicitam înscrierea incidentului de plată produs cu bilet la ordin pe ││ ││ numele ………. cu Cod / Cod num. ……….., în calitate de ……….││ fiscal pers. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. Bilet la Ordin emis la ………,|_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare …… ││ (localit. (data emiterii) ││ judeţ) ││ ┌────────────────────┐ ││ plătibil la ………….,|_|_|_|_|_|_|_|_| Suma └────────────────────┘ lei││ (localitate, (data scadentei) ││ judeţ) ││ Suma ┌────────────────────┐ ││ Compensabil la ……………………. refuzată└────────────────────┘ lei││ ││ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ ││ AVALIST ………………….., Cod / Cod num. ……………………. ││ fiscal pers. ││ ││ AVALIZAT …………………., Cod / Cod num. ……………………. ││ fiscal pers. ││ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ │ BENEFICIAR/ ││ SUBSCRIITOR ……………….│ Ultimul GIRATAR ……………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………….│ Cod / Cod num. …………………….. ││ fiscal pers. │fiscal pers ││ │ ││ Cont nr. ………………….│ Cu cont la ………………………… ││ │ ││ Deschis la ………………..│ Cod ………………………………. ││ │ ││ Cod ………………………│ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATA ││ ││ [] bilet la ordin cu scadenţa la vedere, [] bilet la ordin refuzat din lipsa││ refuzat din lipsa totală de disponibil, totală sau parţială de disponi- ││ în cazul prezentării la plata în bil, în cazul prezentării la ││ termen*) plata după expirarea termenului ││ [] bilet la ordin cu scadenţa la vedere, de prezentare ││ refuzat din lipsa parţială de dispo- [] bilet la ordin emis cu data ││ nibil, în cazul prezentării la plata falsa sau căruia îi lipseşte o ││ în termen*) menţiune obligatorie ││ [] bilet la ordin cu scadenţa la un anume [] interzicerea plăţii de către ││ timp de la vedere, la un anume timp de subscriitor, în cazul prezenta- ││ la data emiterii sau la o dată fixa, rii la plata după expirarea ││ refuzat din lipsa totală de disponibil, termenului de prezentare ││ în cazul prezentării la plata la [] lipsa de mandat a semnatarului ││ termen*) [] falimentul plătitorului ││ [] bilet la ordin cu scadenţa la un anume [] litigiu cu privire la dreptul ││ timp de la vedere, la un anume timp de de proprietate ││ la data emiterii sau la o dată fixa, [] biletul la ordin prezintă ││ refuzat din lipsa parţială de dispo- diferite condiţionari privind ││ nibil, în cazul prezentării la plata efectuarea plăţii ││ la termen*) [] bilet la ordin declarat pierdut,││ furat, distrus ││ [] modificarea sau ştergerea unor ││ menţiuni obligatorii ││ [] vicii de completare a menţiuni- ││ lor de pe biletul la ordin**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Aceste incidente de plati majore apărute în comerţul cu bilete la ordin       determina înscrierea automată a obligatului la plata în Fisierul       Naţional al Persoanelor cu Risc.    **) Se referă la:    – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu      certitudine a acesteia    – nerespectarea pct. 7 din Normele-Cadru nr. 6/1994.                                                          ––––––                                                          Persoana acreditata                                                             S.S./L.S.
 + 
Anexa 3C–––(verso)MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidentele persoanei declarante.În paragraful "NOD DE ACCES" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plata.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenta la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicatia informatica a CIP a informaţiilor privind data, ora şi numărul de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful "1" se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi numărul de telefon ale persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fisierul naţional de bilete la ordin.În paragraful "2" se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal ori codul fiscal ale persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor sau avalist.În paragraful "3" se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul refuzului la plata:– data şi locul emiterii, numărul de exemplare, locul plăţii, data scadentei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plata (exprimate în cifre);– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful "4" se selecteaza unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plata al biletului la ordin respectiv. Selectarea motivului "lipsa totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plata în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare", se face în funcţie de data prezentării la plata a biletului la ordin [vezi art. 2 lit. a)].În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terta persoana, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se vor selecta motivele de refuz: "lipsa totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, dar exista disponibil în cont, pe Cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la Centrala Incidentelor de Plati se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi ulterior se prezintă la plata un bilet la ordin emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectiva va transmite la Centrala Incidentelor de Plati cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsa totală de disponibil".La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnatura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 4A    –––    (recto)Sigla persoanei declarante                    DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE/ANULARE                                    A CECURILOR                        Nr. …….. |_|_|_|_|_|_|_|_|                                      (data emiterii)┌─────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în ││ │ │ evidenta la CIP ││ ……………………│ │ ││ │ │ ││ Cod ………………..│ │ ││ │ │ Nr. CIP …………. │└─────────────────────────┘ └────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA …………………………….. Cod ……………. ││ ││ Adresa ……………………………………… Tel. …………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. SUBSEMNATUL ………………………, adresa …………………….. ││ Cod numeric ││ …… posesor al BI seria…. nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|││ ││ emis de ……., la data de |_|_|_|_|_|_|_|_|, reprezentant al ……….. ││ (data emiterii) (denumire ││ ………………. natura juridică ……., Cod fiscal ││ persoana juridică) ││ ││ pe propria răspundere, ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3.Declar(a) cecul/cecurile: Declaraţia către CIP privind anularea ││ cecului/cecurilor se face numai din ││ iniţiativa băncii trase. ││ ││ [] pierdut(e) [] furat(e) [] distrus(e) [] anulat(e) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. BANCA TRASA …………………………………. Cod …………….. ││ ││ Tip cec la [] Cec simplu [] Cec barat [] Cec de [] Cec de [] Cec circular││ origine numerar călătorie ││ ││ Tip cec la [] cec simplu [] cec barat [] cec de [] cec de [] cec circular││ momentul [] cec barat [] cec barat numerar călătorie ││ p/f/d: [] cec certificat ││ certificat ││ [] cec barat certificat ││ [] cec de numerar ││ ││ CEC Seria …., Nr. …………………… ││ ┌────────────────────┐ ││ emis la …………….. |_|_|_|_|_|_|_|_| Suma └────────────────────┘ lei││ (localitate, (data emiterii) ││ judeţ) ││ ││ Compensabil la ……………… (în litere) ││──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────││ │ BENEFICIAR/ ││ TRAGATOR …………………… │ Ultimul GIRATAR …………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………… │ Cod / Cod num. …………………. ││ fiscal pers. │fiscal pers. ││ │ ││ Cont nr. …………………… │ Cont nr. ……………………….. ││ │ ││ │ Deschis la ……………………… ││ │ ││ │ Cod ………………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│5. BANCA TRASA …………………………………, Cod …………….. ││ ││ Tip cec la│[] Cec simplu [] Cec barat [] Cec de [] Cec de [] Cec circular││ origine │ numerar călătorie ││ ──────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────── ││ Tip cec la│[] cec simplu [] cec barat [] cec de [] cec de [] cec circular││ momentul │[] cec barat numerar călătorie ││ p/f/d/a: │[] cec de ││ │ numerar ││ ││ = CECURILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ ││ = CECURILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ ││ = CECURILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ ││ Cod / Cod num. ││ Tragator ………………………… fiscal pers ……………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘             –––––––– ––––––-             Semnatura solicitantului Persoana acreditata                                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 4B    –––    (recto)    ––-Sigla persoanei declarante                     DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE                                   A CAMBIILOR                        Nr. …….. |_|_|_|_|_|_|_|_|                                      (data emiterii)┌─────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în ││ │ │ evidenta la CIP ││ ……………………│ │ ││ │ │ ││ Cod ………………..│ │ ││ │ │ Nr. CIP …………. │└─────────────────────────┘ └────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA …………………………….. Cod ……………. ││ ││ Adresa ……………………………………… Tel. …………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. SUBSEMNATUL ………………………, adresa …………………….. ││ Cod numeric ││ …… posesor al BI seria…. nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|││ ││ emis de ……., la data de |_|_|_|_|_|_|_|_|, reprezentant al ……….. ││ (data emiterii) (denumire ││ ………………. natura juridică ……., Cod fiscal persoana ││ juridică) ││ ││ declar pe propria răspundere cambia []pierdută [] furata [] distrusa. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. Cambia emisă la …………..|_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare ……. ││ (localitate, (data emiterii) ││ judeţ) ││ ┌────────────────────┐ ││ platibila la …………. |_|_|_|_|_|_|_|_| Suma └────────────────────┘ lei││ (localitate, (data scadentei ││ judeţ) ││ ││ Compensabila la …………………….. (în litere) ││──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────││ TRAS ………………………. │ ACCEPTANT ………………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………… │ Cod / Cod num. …………………. ││ fiscal pers. │fiscal pers. ││ │ ││ Cont nr. …………………… │ AVALIST ………………………… ││ │ ││ Deschis la …………………. │ Cod / Cod num………………….. ││ │ fiscal pers. ││ Cod ……………………….. │ AVALIZAT ……………………….. ││ │ ││ │ Cod / Cod num. ………………… ││ │ fiscal pers ││ ───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────── ││ │ ││ │ BENEFICIAR/ ││ TRAGATOR …………………… │ Ultimul GIRATAR …………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………… │ Cod / Cod num. …………………. ││ fiscal pers. │fiscal pers. ││ │ ││ Adresa …………………….. │ Cu cont la ……………………… ││ │ ││ …………………………… │ Cod ……………………………. ││ │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘             –––––––– ––––––-             Semnatura solicitantului Persoana acreditata                                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 4C    –––    (recto)Sigla persoanei declarante           DECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE A BILETELOR LA ORDIN                 Nr. ………|_|_|_|_|_|_|_|                              (data emiterii)┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în evidenta ││ …………………… │ │ la CIP ││ Cod ……………….. │ │ Nr. CIP ………………….. │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTA ………………………. Cod …………………… ││ Adresa ……………………………….. Tel. ………………….. ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2.SUBSEMNATUL ……………………………, adresa ………………… ││ Cod numeric ┌┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┬┐ ││ posesor al BI seria …… nr. …………., personal └┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┴┘ ││ ││ emis de ……., la data de |_|_|_|_|_|_|, reprezentant al ……………. ││ (data emiterii) (denumire pers.jur.││ ││ natura juridică ……, Cod fiscal ………………… ││ ││ declar pe propria răspundere biletul de ordin ┌┐ pierdut ┌┐ furat ┌┐ distrus││ └┘ └┘ └┘ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││3.Biletul la Ordin emis la ………….|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare …… ││ (localitate, (data emiterii) ││ judeţ) ││ plătibil la ………… |_|_|_|_|_|_|_| Suma ┌─────────────────────┐ lei ││ (localitate, (data scadentei) └─────────────────────┘ ││ judeţ) ││ Compensabil la …………….. (în litere) ││ ││──────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ ││ AVALIST ……………………, Cod Cod num. …………………… ││ fiscal/pers. ││ ││ AVALIZAT ………………….., Cod Cod num. …………………… ││ fiscal/pers. ││ ││ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ SUBSCRIITOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ │Ultimul GIRATAR ………………… ││ Cod Cod num. ………………. │ ││ fiscal/pers. │Cod Cod num. ………………… ││ │fiscal/pers. ││ Cont nr. …………………….. │ ││ │ ││ Deschis la …………………… │Cu cont la …………………….. ││ │ ││ Cod …………………………. │Cod …………………………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                        ──────────────────── ──────────────────                       Semnatura solicitantului Persoana acreditata                                                             S.S./L.S.
 + 
Anexa 8A    –––    (recto)Sigla persoanei declarante         CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CECUL                     Nr. …….|__|__|____|                               (data emiterii) ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐ │ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în │ │ ………………│ │ evidenta la CIP │ │ Cod …………..│ │ Nr. CIP ………….. │ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. PERS. DECLARANTA ……………….. Cod ……………………… │ │ │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 2. Solicitam anularea incidentului de plată înscris pe numele ………… │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ …….. cu fiscal / pers. ……., în calitate de … la plata cu cec │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATA înregistrat la CIP prin │ │ Cererea de înscriere a refuzului bancar │ │ │ │ în FNC Nr. ……. din |__|__|____| şi Nr. CIP …. din |__|__|____|: │ │ (data emiterii) (data emiterii) │ │ │ │ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │ │ │ │ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, │ │ şi anume: ………………………………………………… │ │ …………………………………………………………; │ │ │ │ [] alte motive prevăzute de reglementări BNR, şi anume: ………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 4. BANCA TRASA ………………………. Cod …………………… │ │ │ │ Tip cec la│ []Cec []Cec []Cec de []Cec de []Cec │ │ origine: │ simplu barat numerar călătorie circular │ │ ──────────┼───────────────────────────────────────────────────────────── │ │ Tip cec la│ []cec []cec []cec de []cec de []cec │ │ momentul │ simplu barat numerar călătorie circular │ │ refuzului:│ []cec []cec │ │ │ barat barat │ │ │ []cec certificat │ │ │ certificat │ │ │ []cec barat │ │ │ certificat │ │ │ []cec de │ │ │ numerar │ │ │ │ ┌───────────────────┐ │ │ CEC Seria ……… Nr. ……… Suma │ │ lei │ │ └───────────────────┘ │ │ │ │ emis la …………..|__|__|____| │ │ (localitate, (data emiterii) │ │ judeţ) │ │ ┌───────────────────┐ │ │ Compensabil la ………….. Suma │ │ lei │ │ refuzată└───────────────────┘ │ │ │ │ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │ │ │ BENEFICIAR/ │ │ TRAGATOR ………………… │ Ultimul GIRATAR ………………. │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │ │ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ Cont nr. ………………… │ Cont nr. …………………….. │ │ │ │ │ │ Deschis la ………………….. │ │ │ │ │ │ Cod ………………………… │ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 5. Din aceasta zi |__|__|____| titularul de cont ……………………. │ │ │ │ nu mai face obiectul INTERDICŢIEI BANCARE transmisă la CIP prin │ │ │ │ Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în │ │ │ │ FNC Nr. ……. |__|__|____| şi Nr. CIP …………. . │ │ (data emiterii) │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                    ─────────────────────                                     Persoana acreditata                                          S.S./L.S.
 + 
Anexa 8B    –––    (recto)Sigla persoanei declarante         CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND CAMBIA                     Nr. …….|__|__|____|                               (data emiterii) ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐ │ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în │ │ ………………│ │ evidenta la CIP │ │ Cod …………..│ │ Nr. CIP ………….. │ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. PERS. DECLARANTA ……………….. Cod ……………………… │ │ │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 2. Solicitam anularea incidentului de plată înscris pe numele ………… │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ …… cu fiscal / pers. ……., în calitate de … la plata cu cambie │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATA înregistrat la CIP prin │ │ Cererea de înscriere a refuzului bancar │ │ │ │ în FNCb Nr. ……. din |__|__|____| şi Nr. CIP …. din |__|__|____|: │ │ (data emiterii) (data emiterii) │ │ │ │ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │ │ │ │ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, │ │ şi anume: ………………………………………………… │ │ …………………………………………………………; │ │ │ │ [] alte motive prevăzute de reglementări BNR, şi anume: ………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 4. Cambia emisă la …………. |__|__|____| nr. exemplare ……. │ │ (localitate, (data emiterii) │ │ judeţ) │ │ ┌───────────────┐ │ │ platibila la ……….. |__|__|____| Suma │ │ lei │ │ (localitate, (data scadentei) └───────────────┘ │ │ judeţ) │ │ ┌───────────────┐ │ │ Compensabila la …………… Suma │ │ lei │ │ refuzată└───────────────┘ │ │ │ │ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │ │ │ │ │ TRAS ……………………. │ ACCEPTANT ……………………. │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │ │ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ Cont nr. ………………… │ AVALIST ……………………… │ │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ Deschis la ………………. │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ Cod …………………….. │ AVALIZAT …………………….. │ │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ ────────────────────────────────┼───────────────────────────────────── │ │ │ BENEFICIAR/ │ │ TRAGATOR ………………… │ Ultimul GIRATAR ………………. │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │ │ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ Adresa ………………….. │ Cu cont la …………………… │ │ │ │ │ │ Cod ………………………… │ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                    ─────────────────────                                     Persoana acreditata                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 8C    –––    (recto)Sigla persoanei declarante         CERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATA PRIVIND BILETUL LA ORDIN                     Nr. …….|__|__|____|                               (data emiterii) ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐ │ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în │ │ ………………│ │ evidenta la CIP │ │ Cod …………..│ │ Nr. CIP ………….. │ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. PERS. DECLARANTA ……………….. Cod ……………………… │ │ │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 2. Solicitam anularea incidentului de plată înscris pe numele ………. │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ …… cu fiscal / pers. ……., în calitate de ……………….. │ │ │ │ la plata cu bilet la ordin │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATA înregistrat la CIP prin │ │ Cererea de înscriere a refuzului bancar │ │ │ │ în FNBO Nr. ……. din |__|__|____| şi Nr. CIP …. din |__|__|____|: │ │ (data emiterii) (data emiterii) │ │ │ │ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; │ │ │ │ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, │ │ şi anume: ………………………………………………… │ │ …………………………………………………………; │ │ │ │ [] alte motive prevăzute de reglementări BNR, şi anume: ………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 4. Bilet la Ordin emis la …………. |__|__|____| nr. exemplare …. │ │ (localitate, (data emiterii) │ │ judeţ) │ │ │ │ ┌───────────────┐ │ │ plătibil la ……….. |__|__|____| Suma │ │ lei │ │ (localitate, (data scadentei) └───────────────┘ │ │ judeţ) │ │ ┌───────────────┐ │ │ Compensabil la ……………. Suma │ │ lei │ │ refuzată└───────────────┘ │ │ │ │ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ AVALIST …………………., fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ Cod / Cod num. │ │ AVALIZAT …………………, fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── │ │ │ BENEFICIAR/ │ │ SUBSCRIITOR ……………… │ Ultimul GIRATAR ………………. │ │ │ │ │ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. │ │ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… │ │ │ │ │ Cont nr. ………………… │ Cu cont la …………………… │ │ │ │ │ Deschis la ………………. │ Cod ………………………… │ │ │ │ │ Cod ……………….. │ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                    ─────────────────────                                     Persoana acreditata                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 9    ––-    (recto)Sigla persoanei declarante                 CERERE DE CONSULTARE             Nr. ………. │ | │ | │ | | | │                            └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘                             (data emiterii) ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐ │ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în │ │ ………………. │ │ evidenta la CIP │ │ Cod …………… │ │ Nr. CIP ………….. │ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. PERS. DECLARANTA ……………….. Cod ……………………… │ │ │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. [] consultare în numele băncii │ │ [] consultare în numele clientului │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. SUBSEMNATUL …………………., adresa ……………….. posesor │ │ al BI seria …. nr. …….., Cod numeric │ │ personal └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘, │ │ emis de ………………………….., la data de └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘, │ │ (data emiterii) │ │ reprezentant al ………………………. natura juridică ………, │ │ (denumire persoana juridică) │ │ ┌────────────────────────────┐ │ │ Cod fiscal │ │ │ │ └────────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 4. Va rog să-mi furnizati următoarele informaţii: │ │ │ │ Fisierul naţional de cecuri │ │ │ │ [] cecul cu seria ……… şi numărul ………… face obiectul unui │ │ incident de plată? │ │ ● tragatorul cu cod fiscal/cod num. pers. ………………….. : │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plati înregistrate la plata │ │ cu cecuri pe numele tragatorului? │ │ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul cu │ │ seria ……… şi numărul ………… ? │ │ │ │ │ │ │ │ Fisierul naţional de cambii │ │ │ │ [] cambia cu trasul având cod fiscal/cod num. pers. ……………… │ │ şi suma ………. lei face obiectul unui incident de plată? │ │ ● trasul cu cod fiscal/cod num. pers. ……. : │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plati înregistrate la plata │ │ cu cambii? │ │ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdută/furata/distrusa cambia │ │ emisă la data …….., pentru suma ……….. lei? │ │ │ │ │ │ │ │ Fisierul naţional de bilete la ordin │ │ │ │ [] biletul la ordin cu subscriitorul având cod fiscal/ cod num. pers. │ │ ………………….. şi suma ……………. lei face obiectul │ │ unui incident de plată? │ │ ● subscriitorul cu cod fiscal/cod num. pers. ……………… : │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plati înregistrate la plata │ │ cu bilete de ordin? │ │ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus biletul la │ │ ordin emis la data …….., pentru suma …………. lei? │ │ │ │ │ │ │ │ Fisierul naţional al persoanelor cu risc │ │ │ │ ● titularul de cont cu cod fiscal/cod num. pers. ………………… │ │ [] se afla în interdicţie bancară de a emite cecuri? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plati majore în perioada │ │ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ – └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ? │ │ │ │ Istoricul refuzurilor la plata pe titular de cont, în forma sintetică │ │ . obligat la plata cu cod fiscal/cod num. pers. …………. │ │ perioada └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ – └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Răspunsul(rile) se vor anexa de către persoana acreditata la prezenta │ │ cerere de consultare. │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                                     ────────────────────────                                                        Persoana acreditata                                                            S.S./L.S.
 + 
Anexa 9––-(verso)MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidentele persoanei declarante.În paragraful "NOD DE ACCES" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), pe suport electronic, Cererea de consultare.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenta la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicatia informatica a CIP a informaţiilor privind data, ora şi numărul de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful "1" se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi numărul de telefon ale persoanei declarante la CIP, care solicită consultarea Fisierului naţional de incidente de plati (FNIP).În paragraful "2" persoana acreditata va selecta tipul de consultare: în numele băncii sau în numele clientului.Paragraful "3" se completează cu datele personale ale persoanei fizice care interogheaza Fisierul naţional de incidente de plati sau Fisierul naţional al persoanelor cu risc, în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.În paragraful "4" solicitantul stabileşte întrebarea/ întrebările care vor fi adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cărora se va face consultarea.Răspunsul CIP, în funcţie de întrebarea continuta de Cererea de consultare, cuprinde următoarele informaţii:● pentru întrebarea "cecul/cambia/biletul la ordin… face obiectul unui incident de plată?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plata;● pentru întrebarea "tragatorul/trasul/subscriitorul… este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plata;● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plati înregistrate la plata cu cecuri/cambii/bilete la ordin?": data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de plată major cu cec), dacă este incident de plată major, perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);● pentru întrebarea "beneficiarul/ultimul giratar… a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul/cambia/biletul la ordin…?": denumirea beneficiarului/ultimului giratar, data declaraţiei, tipul incidentului (pierdut/furat/distrus);● pentru întrebarea "titularul de cont cu cod fiscal… se afla în interdicţie bancară de a emite cecuri?" (FNPR): banca trasa, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada de interdicţie bancară curenta (cumulată);● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plati majore…?" (FNPR): data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);● pentru "Istoricul refuzurilor la plata pe titular de cont, în forma sintetică": numărul total de refuzuri, suma şi suma refuzată totală, defalcate după tipul instrumentului şi după tipul motivului de refuz (major/minor).La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnatura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 12Sigla persoanei declarante                      CERERE DE RECTIFICARE A INFORMATIEI                         PRIVIND INCIDENTUL DE PLATA*)                      Nr. ………. │ | │ | │ | | | │                                     └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘                                      (data emiterii) ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. PERS. DECLARANTA ……………….. Cod ……………………… │ │ │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. Pe răspunderea noastră va solicitam sa procedati la rectificarea în │ │ baza de date a CIP a următoarelor erori înregistrate la │ │ [] Cererea de înscriere a refuzului bancar în [] FNC; [] FNCb; [] FNBO │ │ [] Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare**) a [] cecurilor; │ │ [] cambiilor; [] biletelor la ordin cu numărul CIP şi data │ │ înregistrării la CIP ……………………………………… │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Ca urmare, solicitam următoarele modificări: │ │ ┌───────────────────────────────────┐┌───────────────────────────────────┐ │ │ │ Informaţie eronată ………….. ││ Informaţie corecta ………….. │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ └───────────────────────────────────┘└───────────────────────────────────┘ │ │ în conformitate cu următoarea lista de tipuri de erori: │ │ │ │ A. Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCb/FNBO: │ │ │ │ [] Nr. şi/sau data cererii din evidentele persoanei declarante │ │ [] Denumire persoana declaranta şi/sau banca obligatului la plata │ │ [] Tip cec la origine şi/sau la momentul refuzului │ │ [] Seria şi/sau numărul cecului │ │ [] Locul compensării │ │ [] Locul emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (în cazul cecului │ │ fără schimbarea tipului incidentului de plată – major/minor) │ │ [] Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fără schimbarea │ │ tipului incidentului de plată – major/minor) │ │ [] Suma de plată/refuzată │ │ [] fără modificarea motivului corespunzător │ │ [] cu modificarea motivului, însă fără a schimba tipul acestuia │ │ (major/minor) │ │ [] Nr. cont tragator/tras/subscriitor/beneficiar │ │ [] Denumire tragator (pentru incident de plată minor) şi/sau denumire │ │ beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului │ │ [] Denumire tras/acceptant/tragator/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul │ │ giratar/subscriitor, în cazul cambiei sau biletului la ordin │ │ [] Denumirea băncii beneficiarului │ │ [] Adaugare de alte motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plata – major/minor) │ │ [] Radiere motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plata – major/minor) │ │ [] Înlocuire motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plata – major/minor) │ │ [] Nr. exemplare în cazul cambiei şi biletului la ordin │ │ [] Locul plăţii cambiei/biletului la ordin │ │ [] Codul fiscal sau codul numeric personal pentru tras/tragator/acceptant/ │ │ avalist/avalizat/beneficiar/ultimul giratar al cambiei/biletului la │ │ ordin │ │ [] Codul fiscal sau codul numeric personal pentru tragator pentru un │ │ incident de plată minor în cazul cecului │ │ [] Data scadentei cambiei/biletului la ordin, fără modificarea tipului │ │ motivului (major/minor) │ │ │ │ B. Pentru Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare a instrumentelor:│ │ │ │ [] Anularea Declaraţiei de pierdere/furt/distrugere/anulare a │ │ instrumentelor │ │ [] Orice eroare continuta de Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/ │ │ anulare a instrumentelor │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Pentru fiecare Cerere de rectificare a informatiei privind incidentul    de plată sunt admise maxim doua erori (de acelaşi tip sau de tipuri    diferite).    **) Declaraţia de anulare se face doar în cazul cecului.                 ───────────────────────────────── ─────────────────────                  Conducerea persoanei declarante Persoana acreditata                              S.S./L.S. S.S./L.S.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x