CELEX:62025TN0134: Cauza T-134/25, D: Cerere de decizie preliminară introdusă de Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie (Polonia) la 12 februarie 2025 – D/P
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 14/04/2025 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/2100 |
14.4.2025 |
Cerere de decizie preliminară introdusă de Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie (Polonia) la 12 februarie 2025 – D/P
(Cauza T-134/25, D)
(C/2025/2100)
Limba de procedură: polona
Instanța de trimitere
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
Părțile din procedura principală
Reclamantă: D S. A.
Pârâtă: P S. A.
Întrebările preliminare
1) |
Articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91 (1) trebuie interpretat în sensul că orice decizie privind gestionarea traficului aerian, indiferent de durata acesteia, chiar dacă nu determină ea însăși o întârziere de cel puțin trei ore, constituie o împrejurare excepțională? |
2) |
În cazul în care nu orice decizie privind gestionarea traficului aerian constituie o împrejurare excepțională, instanța națională trebuie să examineze care a fost temeiul deciziei privind gestionarea traficului aerian, de exemplu condițiile atmosferice precare care au condus la reducerea capacității sectoarelor pe rută, fiind astfel competentă să aprecieze dacă aceasta constituia o împrejurare excepțională? |
3) |
În cazul în care zborul unui pasager are o întârziere mai mare de trei ore, inclusiv ca urmare a unei decizii privind gestionarea traficului aerian impuse zborului imediat anterior zborului pasagerului din cauza capacității limitate a sectorului pe ruta de zbor din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, această decizie privind gestionarea traficului aerian constituie o împrejurare excepțională? |
4) |
În această situație, decizia privind gestionarea traficului aerian trebuie să se refere exact la zborul întârziat sau poate să se refere la un zbor anterior din cadrul rotației? |
(1)
JO 2004, L 46, p. 1, Ediție specială, 07/vol. 12, p. 218.
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/2100/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)