CELEX:62025TN0134: Cauza T-134/25, D: Cerere de decizie preliminară introdusă de Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie (Polonia) la 12 februarie 2025 – D/P

Redacția Lex24
Publicat in TUE : Jurisprudență, 14/04/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2025/210014.4.2025Cerere de decizie preliminară introdusă de Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie (Polonia) la 12 februarie 2025 – D/P(Cauza T-134/25, D)(C/2025/2100)Limba de procedură: polonaInstanța de trimitereSąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w WarszawiePărțile din procedura principalăReclamantă:...

Informatii

Data documentului: 12/02/2025
Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2025/2100

14.4.2025

Cerere de decizie preliminară introdusă de Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie (Polonia) la 12 februarie 2025 – D/P

(Cauza T-134/25, D)

(C/2025/2100)

Limba de procedură: polona

Instanța de trimitere

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie

Părțile din procedura principală

Reclamantă: D S. A.

Pârâtă: P S. A.

Întrebările preliminare

1)

Articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91 (1) trebuie interpretat în sensul că orice decizie privind gestionarea traficului aerian, indiferent de durata acesteia, chiar dacă nu determină ea însăși o întârziere de cel puțin trei ore, constituie o împrejurare excepțională?

2)

În cazul în care nu orice decizie privind gestionarea traficului aerian constituie o împrejurare excepțională, instanța națională trebuie să examineze care a fost temeiul deciziei privind gestionarea traficului aerian, de exemplu condițiile atmosferice precare care au condus la reducerea capacității sectoarelor pe rută, fiind astfel competentă să aprecieze dacă aceasta constituia o împrejurare excepțională?

3)

În cazul în care zborul unui pasager are o întârziere mai mare de trei ore, inclusiv ca urmare a unei decizii privind gestionarea traficului aerian impuse zborului imediat anterior zborului pasagerului din cauza capacității limitate a sectorului pe ruta de zbor din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, această decizie privind gestionarea traficului aerian constituie o împrejurare excepțională?

4)

În această situație, decizia privind gestionarea traficului aerian trebuie să se refere exact la zborul întârziat sau poate să se refere la un zbor anterior din cadrul rotației?


(1)  
JO 2004, L 46, p. 1, Ediție specială, 07/vol. 12, p. 218.


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/2100/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x