CELEX:62025TN0112: Cauza T-112/25: Acțiune introdusă la 15 februarie 2025 –Inescop/Comisia
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 07/04/2025 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/1897 |
7.4.2025 |
Acțiune introdusă la 15 februarie 2025 –Inescop/Comisia
(Cauza T-112/25)
(C/2025/1897)
Limba de procedură: spaniola
Părțile
Reclamantă: Asociación de investigación para la industria del calzado y conexas (Inescop) (Alicante, Spania) (reprezentant: C. Morales Ruiz, avocat)
Pârâtă: Comisia Europeană
Concluziile
Reclamanta solicită Tribunalului:
— |
cu titlu principal, lipsirea de efecte a Deciziei Comisiei din 17 decembrie 2024 de stabilire a compensării unor creanțe și a notei de debit (nr. 3242410121) în ceea ce privește proiectul XLLence4leatherAfric și constatarea inexistenței creanței compensate ca urmare a împlinirii termenului de prescripție de 4 ani a oricărei acțiuni a Comisiei împotriva Inelip, în temeiul Regulamentului nr. 2988/95; |
— |
cu titlu subsidiar, în ipoteza în care pretenția principală nu ar fi admisă: lipsirea de efecte a deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței compensate ca urmare a împlinirii termenului de prescripție de 5 de ani a oricărei acțiuni a Comisiei în privința Inelip, în temeiul Regulamentelor financiare ale Uniunii din 2002 și din 2012; |
— |
cu titlu mai subsidiar, în ipoteza în care nu s-ar admite pretențiile precedente pentru motivul că Comisia ar exercita acțiuni administrative: lipsirea de efecte a deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței ca urmare a împlinirii termenului de prescripție a oricărei acțiuni a Comisiei împotriva Inelip independent de aplicarea Regulamentului nr. 2988/95 sau a regulamentelor financiare ale Uniunii în cazul acordurilor de grant; |
— |
cu titlu și mai subsidiar, în ipoteza în care nu s-ar admite pretențiile precedente pentru motivul că Comisia ar exercita acțiuni administrative cu ocazia adoptării deciziilor de recuperare, anularea deciziei atacate și constatarea inexistenței creanței ca urmare a încălcării drepturilor fundamentale ale Inelip, dispunând, dacă este cazul, deschiderea unei noi proceduri care să garanteze drepturile lingvistice recunoscute în mod legal societății Inelip și, în consecință, predarea către Inelip a unei copii în limba spaniolă a fiecăreia dintre comunicările, deciziile, rezoluțiile și rapoartele în cauză, inclusiv cele ale Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF), pentru a se putea apăra în mod valabil în cadrul unei proceduri în contradictoriu, decizia în discuție fiind adoptată în exercitarea unor competențe administrative străine de raportul contractual aferent acordurilor de grant. |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamanta invocă șase motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe lipsa caracterului exigibil al creanței compensate în temeiul: (i) deciziilor Uniunii privind 7PM și (ii) Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2988/95 (1) al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităților Europene. |
2. |
Al doilea motiv, întemeiat pe lipsa caracterului exigibil al creanței în temeiul: (i) acordurilor de grant și (ii) Legii privind contractele: regulamentele financiare ale Uniunii aplicabile ratione temporis. |
3. |
Al treilea motiv, întemeiat pe faptul că, în ipoteza în care Comisia ar fi exercitat acțiuni administrative la stabilirea creanței care face obiectul compensării, dreptul său de a le exercita împotriva Incosp ar fi de asemenea prescris în temeiul Regulamentului nr. 2988/95 și al Regulamentului financiar din 2012. |
4. |
Al patrulea motiv, întemeiat pe faptul că decizia atacată prevede compensarea unei creanțe care nu este exigibilă întrucât creanța a fost stabilită cu încălcarea acordurilor de grant în ceea ce privește interpretarea corectă a articolului 4 din acestea și a principiilor bunei-credințe contractuale și al egalității părților. |
5. |
Al cincilea motiv, întemeiat pe faptul că creanța compensată nu este exigibilă întrucât a fost stabilită cu încălcarea dreptului fundamental de a se adresa Comisiei în una dintre limbile tratatelor și de a obține un răspuns în aceeași limbă. |
6. |
Al șaselea motiv, întemeiat pe încălcarea condițiilor de compensare pentru motivul că creanța nu este certă. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1897/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)