CELEX:62025TN0084: Cauza T-84/25: Acțiune introdusă la 3 februarie 2025 – HP/Comisia

Redacția Lex24
Publicat in TUE : Jurisprudență, 07/04/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2025/18937.4.2025Acțiune introdusă la 3 februarie 2025 – HP/Comisia(Cauza T-84/25)(C/2025/1893)Limba de procedură: englezaPărțileReclamantă: HP (reprezentanți: L. Levi și P. Baudoux, avocați)Pârâtă: Comisia EuropeanăConcluziileReclamanta solicită Tribunalului:—anularea deciziei Comisiei din 13 martie 2023 prin care i-a fost notificată reclamantei...

Informatii

Data documentului: 03/02/2025
Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2025/1893

7.4.2025

Acțiune introdusă la 3 februarie 2025 – HP/Comisia

(Cauza T-84/25)

(C/2025/1893)

Limba de procedură: engleza

Părțile

Reclamantă: HP (reprezentanți: L. Levi și P. Baudoux, avocați)

Pârâtă: Comisia Europeană

Concluziile

Reclamanta solicită Tribunalului:

anularea deciziei Comisiei din 13 martie 2023 prin care i-a fost notificată reclamantei excluderea sa din procedura de certificare pentru 2022/2023;

dacă este cazul, anularea deciziei Comisiei din 25 octombrie 2024 de respingere a contestației reclamantei din 12 iunie 2024 privind excluderea acesteia din procedura de certificare pentru 2022/2023;

obligarea pârâtei la despăgubirea reclamantei pentru prejudiciul moral suferit;

obligarea pârâtei la plata tuturor cheltuielilor de judecată.

Motivele și principalele argumente

În susținerea acțiunii, reclamanta invocă patru motive.

1.

Primul motiv, întemeiat pe încălcarea articolului 45a din Statutul funcționarilor Uniunii Europene, a Deciziei C(2013) 68591 a Comisiei din 22 octombrie 2013 de stabilire a dispozițiilor generale de aplicare a articolului 45a din statutul funcționarilor (denumite în continuare „dispozițiile generale de aplicare”) și a Orientărilor pentru solicitanți și direcții generale/servicii privind procedura de certificare pentru exercițiul 2022/2023 (denumite în continuare „Orientările 2022/2023”), precum și pe încălcarea principiilor securității juridice și egalității de tratament și a obligației de solicitudine și de diligență:

în deciziile atacate sus-menționate din 13 martie 2023 și din 25 octombrie 2024, Comisia a încălcat articolul 45a din Statutul funcționarilor Uniunii și principiul egalității de tratament, întrucât comitetul paritar de certificare (denumit în continuare „comitetul PC”) nu a luat în considerare rapoartele de evaluare a candidaților cu ocazia primei evaluări a meritelor lor. Cu toate acestea, în cadrul celei de a doua reevaluări a cererii reclamantei (în urma deciziei din 31 octombrie 2023 de admitere a primei sale contestații), comitetul PC a consultat rapoartele de evaluare a reclamantei. Prin faptul că nu a utilizat aceeași metodă pentru a compara meritele candidaților, comitetul PC a încălcat principiul egalității de tratament;

comitetul PC a încălcat principiul egalității de tratament și întrucât, la reevaluarea profilului/meritelor reclamantei, a utilizat o grilă de evaluare revizuită (îndepărtându-se de grila de evaluare inițială care era utilizată pentru evaluarea meritelor celorlalți candidați);

comitetul PC a încălcat de asemenea principiul securității juridice, întrucât dispozițiile generale de aplicare nu au fost implementate în mod uniform;

prin faptul că nu a aplicat normele în mod uniform și nu a luat în considerare rapoartele de evaluare în cursul primei evaluări a meritelor candidaților, pârâta și-a încălcat de asemenea obligația de solicitudine și de diligență, dat fiind că, din cauza acestei neregularități, nu a putut selecta candidații cei mai potriviți pentru a participa la formarea de certificare;

în ceea ce privește interviul oral cu comitetul PC, acesta din urmă ar fi trebuit să menționeze factorul de ponderare atribuit fiecărui criteriu, dat fiind că dispozițiile generale de aplicare impun transparența pentru procedura de certificare.

2.

Al doilea motiv, cu titlu subsidiar, întemeiat pe o excepție de nelegalitate a punctului II.5 din Orientările 2022/2023, dat fiind că acesta încalcă articolul 8 alineatul (3) din dispozițiile generale de aplicare. Presupunând că pârâta nu a încălcat normele aplicabile, reclamanta invocă o excepție de nelegalitate a punctului II.5 din Orientările 2022/2023, dat fiind că această dispoziție nu respectă articolul 8 alineatul (3) din dispozițiile generale de aplicare. Criteriile stabilite la punctul II.5 din Orientările 2022/2023 pentru grila de evaluare sunt nelegale, dat fiind că nu reflectă perfect criteriile menționate la articolul 8 alineatul (3) din dispozițiile generale de aplicare.

3.

Al treilea motiv, întemeiat pe încălcarea obligației de motivare și a dreptului la bună administrare. În grila de evaluare a comitetului PC, comentariile privind meritele și performanțele reclamantei erau foarte generale și nu conțineau informații specifice reclamantei și nu precizau elementele care erau luate în considerare pentru evaluarea meritelor reclamantei. În plus, reclamanta cunoaște factorul de ponderare atribuit fiecărui criteriu și, în consecință, nu înțelege concluziile trase de comitetul PC și nici deciziile atacate care o exclud de la procedura de certificare.

4.

Al patrulea motiv, întemeiat pe încălcarea dreptului de a fi ascultat. În temeiul articolului 45a din Statutul funcționarilor Uniunii, reclamanta ar fi trebuit să fie ascultată de comitetul PC. Cu toate acestea, comitetul PC nu a invitat-o pe reclamantă să își prezinte observațiile înainte de a transmite avizul său autorității împuternicite să facă numiri. Dacă reclamanta ar fi avut ocazia să își exercite în mod efectiv dreptul de a fi ascultată, rezultatul ar fi fost diferit.


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1893/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x