CELEX:62025TN0080: Cauza T-80/25: Acțiune introdusă la 29 ianuarie 2025 – Xpand Consortium ș.a./Comisia

Redacția Lex24
Publicat in TUE : Jurisprudență, 14/04/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2025/209214.4.2025Acțiune introdusă la 29 ianuarie 2025 – Xpand Consortium ș.a./Comisia(Cauza T-80/25)(C/2025/2092)Limba de procedură: englezaPărțileReclamante: Xpand Consortium (Bruxelles, Belgia), NTT Data Belgique (Bruxelles), Sopra Steria Benelux (Bruxelles), Fujitsu Technology Solutions (Bruxelles) (reprezentanți: M. Troncoso Ferrer și L. Lence de...

Informatii

Data documentului: 29/01/2025
Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2025/2092

14.4.2025

Acțiune introdusă la 29 ianuarie 2025 – Xpand Consortium ș.a./Comisia

(Cauza T-80/25)

(C/2025/2092)

Limba de procedură: engleza

Părțile

Reclamante: Xpand Consortium (Bruxelles, Belgia), NTT Data Belgique (Bruxelles), Sopra Steria Benelux (Bruxelles), Fujitsu Technology Solutions (Bruxelles) (reprezentanți: M. Troncoso Ferrer și L. Lence de Frutos, avocați)

Pârâtă: Comisia Europeană

Concluziile

Reclamantele solicită Tribunalului:

anularea deciziei din 19 noiembrie 2024 a Comisiei Europene prin care a fost anulată procedura de achiziții publice cu referința BUDG19/PO/04;

obligarea pârâtei la plata tuturor cheltuielilor de judecată.

Motivele și principalele argumente

În susținerea acțiunii, reclamantele invocă patru motive.

1.

Primul motiv, întemeiat pe încălcarea obligației de motivare și pe o eroare vădită de apreciere săvârșită de Comisia Europeană prin anularea procedurii de achiziții publice cu referința BUDG19/PO/04, întrucât a considerat că acordul privind nivelul serviciilor nu era un criteriu de selecție valabil.

Reclamanta arată că, ținând seama de marja largă de apreciere de care dispun autoritățile contractante cu ocazia organizării procedurilor de achiziții publice, Comisia putea defini acordul privind nivelul serviciilor ca un criteriu de selecție.

2.

Al doilea motiv, întemeiat pe încălcarea principiilor securității juridice și încrederii legitime, întrucât Comisia (i) s-a limitat la interpretarea acordului privind nivelul serviciilor drept criteriu de selecție în cadrul sesiunii „Întrebări și răspunsuri” a procedurii de achiziții publice cu referința BUDG19/PO/04 și ulterior și-a modificat poziția în ceea ce privește validitatea acordului privind nivelul serviciilor drept criteriu de selecție și (ii) a determinat Xpand Consortium să aibă speranțe întemeiate cu privire la legalitatea acordului privind nivelul serviciilor drept criteriu de selecție.

3.

Al treilea motiv, întemeiat pe încălcarea principiului bunei administrări, întrucât Comisia Europeană (i) nu a comunicat anularea procedurii de achiziții publice cu referința BUDG/PO/04 cât mai curând posibil, astfel cum impune articolul 174 din Regulamentul financiar (1) și (ii) nu a explicat încă societății Xpand Consortium motivele adoptării deciziei atacate.

4.

Al patrulea motiv, întemeiat pe încălcarea principiilor proporționalității și egalității de tratament întrucât, (i) prin anularea procedurii de achiziții publice cu referința BUDG19/PO/04, Comisia a adoptat cea mai oneroasă și dezavantajoasă măsură, deși existau alte măsuri proporționale, și, (ii) prin lansarea unei noi proceduri de achiziții publice cu același obiect, Comisia Europeană a conferit un avantaj concurențial necuvenit concurenților societății Xpand Consortium în noua licitație.


(1)  
Regulamentul (EU, Euratom) 2024/2509 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 septembrie 2024 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii (JO L 2024/2509).


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/2092/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x