CELEX:62025TN0032: Cauza T-32/25: Acțiune introdusă la 21 ianuarie 2025 – Plastic Repair System 2011/Eismea
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in TUE : Jurisprudență, 07/04/2025 |
|
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/1889 |
7.4.2025 |
Acțiune introdusă la 21 ianuarie 2025 – Plastic Repair System 2011/Eismea
(Cauza T-32/25)
(C/2025/1889)
Limba de procedură: spaniola
Părțile
Reclamantă: Plastic Repair System 2011, SL (Pamplona, Spania) (reprezentanți: J. Azcárate Olano și E. Almarza Nantes, avocați)
Pârâtă: Agenția Executivă pentru Consiliul European pentru Inovare și IMM-uri
Concluziile
Reclamanta solicită Tribunalului:
— |
Declararea nulității „Scrisorii de confirmare” și a punerii în întârziere notificate de EISMEA către Plastic Repair System 2011(PRS) la 21 noiembrie 2024, precum și a documentelor anexate la aceasta, pentru lipsa notificării, din moment ce nu conține și nici nu menționează organul în fața căruia ar trebui introdusă „acțiunea în temeiul articolului 272 TFUE”, nici termenul pentru introducerea acesteia, calculul său, nici dies a quo; toate acestea, cu consecința imposibilității acestei părți de a se apăra; procedura trebuie să fie reluată de la momentul în care a fost săvârșită această lipsă a notificării, pentru ca aceasta să fie notificată în mod corespunzător de EISMEA cu indicarea corectă a acțiunii în cauză, pe lângă informațiile privind celelalte mențiuni obligatorii în notificarea acestui act. |
— |
Cu titlu subsidiar, în ipoteza în care cererea precedentă ar fi respinsă și s-ar examina fondul cauzei: declararea faptului că PRS și-a îndeplinit obligațiile contractuale care îi revin în temeiul acordului de grant și, în special, celor convenite în clauzele: 13.1 „Beneficiarii se asigură că Agenția, Comisia, Curtea de Conturi Europeană (CCE) și Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) își pot exercita drepturile care le sunt conferite în temeiul clauzelor 22 și 23 de asemenea în ceea ce privește subcontractanții lor”; și 41.1 „Beneficiarii își asumă întreaga responsabilitate pentru executarea acțiunii și pentru respectarea acordului. Beneficiarii sunt răspunzători în solidar pentru executarea tehnică a acțiunii, astfel cum este descrisă în anexa 1. În cazul în care un beneficiar nu execută partea sa din acțiune, ceilalți beneficiari sunt responsabili de executarea sa (fără dreptul la finanțare suplimentară din partea Uniunii Europene în acest sens), cu excepția cazului în care [Comisia] [Agenția] îi exonerează în mod expres de această obligație”. În consecință, constatarea faptului că EISMEA a încălcat acordul de grant menționat prin faptul că a solicitat PRS rambursarea unei părți din subvenția acordată și deja plătită, constatând inexistența creanței care constituie temeiul punerii în întârziere și al notei de debit în cuantum de 69 112,43 euro; |
— |
cu titlu subsidiar, în cazul în care se consideră că PRS a săvârșit încălcarea indicată în „Scrisoarea de confirmare” și în punerea în întârziere notificată PRS de EISMEA la 21 noiembrie 2024, împreună cu documentele sale anexate, constatarea caracterului eronat al cuantumului creanței solicitate, fixându-l la suma de 62 645,88 euro (iar nu la 69 112,43 euro solicitați și stabiliți în nota de debit); |
Motivele și principalele argumente
În susținerea acțiunii, reclamanta invocă trei motive.
1. |
Primul motiv, întemeiat pe încălcarea unor norme fundamentale de procedură din cauza lipsei notificării. |
2. |
Al doilea motiv, întemeiat pe încălcarea obligațiilor contractuale ale EISMEA. |
3. |
Al treilea motiv, întemeiat pe calcularea eronată a cuantumului solicitat de EISMEA, în conformitate cu articolul 5 din acordul de grant. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1889/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)