CELEX:62025TN0031: Cauza T-31/25: Acțiune introdusă la 21 ianuarie 2025 – Grecia/Comisia

Redacția Lex24
Publicat in TUE : Jurisprudență, 07/04/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria CC/2025/18887.4.2025Acțiune introdusă la 21 ianuarie 2025 – Grecia/Comisia(Cauza T-31/25)(C/2025/1888)Limba de procedură: greacaPărțileReclamantă: Republica Elenă (reprezentanți: E. Leftheriotou, A. Vasilopoulou și M. Tassopoulou)Pârâtă: Comisia EuropeanăConcluziileReclamanta solicită Tribunalului:—anularea deciziei atacate (1) în măsura în care impune Republicii Elene corecții financiare în cuantum...

Informatii

Data documentului: 21/01/2025
Emitent: TUE
Formă: TUE : Jurisprudență
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria C


C/2025/1888

7.4.2025

Acțiune introdusă la 21 ianuarie 2025 – Grecia/Comisia

(Cauza T-31/25)

(C/2025/1888)

Limba de procedură: greaca

Părțile

Reclamantă: Republica Elenă (reprezentanți: E. Leftheriotou, A. Vasilopoulou și M. Tassopoulou)

Pârâtă: Comisia Europeană

Concluziile

Reclamanta solicită Tribunalului:

anularea deciziei atacate (1) în măsura în care impune Republicii Elene corecții financiare în cuantum brut de 66 670 175,97 euro și în cuantum net de 66 663 524,1 euro, în urma anchetei XC/2020/001/GR privind aplicarea ecocondiționalității pentru anii de cerere 2018-2020;

cu titlu subsidiar, anularea deciziei atacate și limitarea la 5 % a ratei de corecție pe care o impune, admițând al patrulea motiv al acțiunii;

în orice caz, limitarea cuantumului corecției financiare nete impuse la 140 004,13 euro, astfel cum se arată în al cincilea motiv; și

obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată efectuate de Republica Elenă.

Motivele și principalele argumente

În susținerea acțiunii sale, reclamanta invocă cinci motive.

1.

Primul motiv, întemeiat pe faptul că decizia atacată a fost adoptată cu încălcarea procedurii de închidere a conturilor și a principiilor generale ale transparenței și bunei cooperări și că nu a existat nicio concluzie legală din partea Comisiei, urmată de o corecție în materie de ecocondiționalitate.

2.

Al doilea motiv, întemeiat, în cadrul primului aspect, pe necompetența materială a serviciului Comisiei care a impus corecțiile și, în cadrul celui de al doilea aspect, pe încălcarea principiului proporționalității, în măsura în care sunt impuse corecții pentru constatări care nu ar da naștere niciunei sancțiuni pentru beneficiarii de ajutoare.

3.

Al treilea motiv, întemeiat pe o interpretare și pe o aplicare eronată a normelor de drept al Uniunii și pe erori de fapt săvârșite de Comisie în elaborarea constatărilor sale ulterioare, precum și pe nemotivare.

4.

Al patrulea motiv, întemeiat pe faptul că Comisia a efectuat o corecție pe baza unei interpretări și aplicări eronate a articolului 12 alineatele (6) și (7) din Regulamentul delegat (UE) 907/2014 al Comisiei (JO L 255, 28.8.2014).

5.

Al cincilea motiv, întemeiat pe încălcarea legii la calcularea corecției financiare nete în litigiu, precum și pe neaplicarea unor reduceri, ca urmare a impunerii prealabile a unor corecții financiare acelorași cheltuieli precum cele corectate prin decizia în litigiu, cu încălcarea liniilor directoare ale Comisiei.


(1)  Decizia de punere în aplicare (UE) 2024/2879 a Comisiei din 13 noiembrie 2024, notificată cu numărul C (2024) 7849 (JO L 15.11.2024), „de excludere de la finanțarea de către Uniunea Europeană a anumitor cheltuieli efectuate de anumite state membre în cadrul Fondului european de garantare agricolă (FEGA) și al Fondului european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR)”.


ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/1888/oj

ISSN 1977-1029 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x