CELEX:32025R0414: Regulamentul delegat (UE) 2025/414 al Comisiei din 18 decembrie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul detaliat al informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării unei propuneri de achiziție a unei participații calificate în cadrul unui furnizor de servicii de criptoactive

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, 22/04/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Jurnalul Ofícial al Uniunii EuropeneROSeria L2025/41431.3.2025REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2025/414 AL COMISIEI din 18 decembrie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul detaliat al informațiilor...

Informatii

Data documentului: 18/12/2024; Data adoptării
Data intrării în vigoare: 20/04/2025; intrare în vigoare data publicării +20 a se vedea articolul 13
Data încetării: No end date
Emitent: Comisia Europeană, Direcția Generală Stabilitate Financiară, Servicii Financiare și Uniunea Piețelor de Capital
Formă: Repertoriu EUR-Lex
European flag

Jurnalul Ofícial
al Uniunii Europene

RO

Seria L


2025/414

31.3.2025

REGULAMENTUL DELEGAT (UE) 2025/414 AL COMISIEI

din 18 decembrie 2024

de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează conținutul detaliat al informațiilor necesare pentru efectuarea evaluării unei propuneri de achiziție a unei participații calificate în cadrul unui furnizor de servicii de criptoactive

(Text cu relevanță pentru SEE)

COMISIA EUROPEANĂ,

având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,

având în vedere Regulamentul (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului din 31 mai 2023 privind piețele criptoactivelor și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 1095/2010 și a Directivelor 2013/36/UE și (UE) 2019/1937 (1), în special articolul 84 alineatul (4) al treilea paragraf,

întrucât:

(1)

În conformitate cu articolul 83 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114, achizitorul potențial al unei participații calificate în cadrul unui furnizor de servicii de criptoactive trebuie să transmită autorității competente informațiile detaliate care sunt necesare pentru evaluarea prudențială a propunerii de achiziție, la momentul notificării propunerii de achiziție sau de majorare a participației calificate.

(2)

Informațiile conținute în notificarea transmisă de achizitorul potențial ar trebui să fie adevărate, exacte, complete și actualizate din momentul transmiterii notificării și până la finalizarea evaluării de către autoritatea competentă. În acest scop, achizitorul potențial ar trebui să informeze autoritatea competentă cu privire la orice modificare a informațiilor furnizate în notificare.

(3)

Notificarea ar trebui să conțină date despre achizitorul potențial, inclusiv despre membrii organului său de conducere, despre acționarii indirecți și despre beneficiarul real final, precum și despre membrii organului de conducere al entității vizate în cazul în care achizitorul potențial intenționează să numească vreunul. Respectivele informații urmează să includă date cu caracter personal. În conformitate cu principiul reducerii la minimum a datelor, consacrat la articolul 5 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (2), ar trebui să i se furnizeze autorității competente numai datele cu caracter personal care sunt necesare și suficiente pentru a-i permite să evalueze în detaliu criteriile prevăzute la articolul 84 alineatul (1) literele (a)-(e) din Regulamentul (UE) 2023/1114. Atunci când evaluează notificarea propunerii de achiziție și prelucrează datele cu caracter personal incluse în aceasta, autoritățile competente ar trebui să respecte Regulamentul (UE) 2016/679. În plus, în conformitate cu principiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal prevăzute la articolul 5 din Regulamentul (UE) 2016/679, autoritățile competente nu ar trebui să păstreze aceste date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea sarcinilor lor de supraveghere.

(4)

În cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, pentru efectuarea evaluării prudențiale sunt necesare și informații privind identitatea beneficiarilor reali finali și privind reputația și experiența persoanelor care au condus efectiv activitatea achizitorului potențial în ultimii 10 ani. Prin urmare, achizitorul potențial ar trebui să transmită autorităților competente aceste informații.

(5)

În cazul în care achizitorul potențial este sau se intenționează să fie o structură de tip trust, este necesar ca autoritatea competentă a entității vizate să obțină informații atât privind identitatea persoanelor care dețin calitatea de trustee și care vor administra activele trustului, cât și privind identitatea constituitorului și a beneficiarilor reali ai activelor respective, pentru a putea evalua reputația și experiența persoanelor respective.

(6)

În cazul în care achizitorul potențial este un fond de investiții alternative (FIA), astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) litera (a) din Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului (3), sau un organism de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM), autorizat în conformitate cu articolul 5 din Directiva 2009/65/CE a Parlamentului European și a Consiliului (4), administratorul său de fonduri de investiții alternative (AFIA) sau FIA, în cazul unui FIA administrat intern, ori societatea sa de administrare a OPCVM sau societatea de investiții a OPCVM, în cazul unui OPCVM cu autoadministrare, ar trebui să furnizeze autorității competente a entității vizate informații privind identitatea persoanelor responsabile cu luarea deciziilor de investiții ale fondului și informațiile necesare pentru evaluarea reputației lor.

(7)

În cazul în care achizitorul potențial este un fond suveran de investiții, achizitorul potențial respectiv ar trebui să furnizeze autorității competente informații cuprinzătoare relevante pentru evaluarea reputației, inclusiv informații privind identitatea și reputația persoanelor care dețin funcții de nivel înalt în ministerul, în departamentul guvernamental sau în alt organism public responsabil cu luarea deciziilor de investiții ale fondului.

(8)

În cazul în care achizitorul potențial este o persoană fizică, este necesar să se obțină informații atât în ceea ce privește achizitorul potențial, cât și în ceea ce privește orice întreprindere condusă sau controlată oficial de achizitorul potențial în ultimii 10 ani, pentru a furniza autorității competente a entității vizate toate informațiile relevante în vederea evaluării reputației.

(9)

În cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, este necesar să se obțină informații privind orice întreprindere controlată de achizitorul potențial și orice acționar care deține o participație calificată în cadrul achizitorului potențial, pentru a furniza autorității competente a entității vizate toate informațiile relevante în vederea evaluării reputației.

(10)

Informațiile relevante pentru evaluarea reputației ar trebui să includă informații privind absența condamnărilor penale și a procedurilor penale, fie încheiate, fie în curs, precum și informații privind eventuale cauze civile sau administrative. În mod similar, ar trebui prezentate informații cu privire la toate anchetele și procedurile în curs, sancțiunile sau alte decizii de executare ce vizează achizitorul potențial, precum și orice alte informații relevante, inclusiv refuzul înregistrării sau concedierea ori demiterea dintr-o funcție de încredere, considerate relevante în vederea evaluării reputației achizitorului potențial.

(11)

Pentru a se asigura faptul că rezultatul investigațiilor desfășurate de alte autorități este luat în considerare în mod corespunzător de către autoritatea competentă a entității vizate atunci când aceasta efectuează propria evaluare a achizitorului potențial, achizitorul potențial ar trebui să furnizeze informații din care să reiasă dacă o altă autoritate competentă sau o altă autoritate l-a evaluat deja în calitate de achizitor sau de persoană care conduce activitatea oricărei entități relevante și, în caz afirmativ, rezultatul acestei evaluări.

(12)

Pentru a facilita extragerea evaluărilor anterioare din bazele de date de supraveghere și pentru a facilita cooperarea între autoritățile competente, achizitorul potențial ar trebui să transmită autorității competente un identificator al entității cu informațiile incluse în notificare. Identificatorii care pot fi utilizați în acest scop ar trebui să fie cei care pot fi utilizați pentru identificarea entităților juridice în conformitate cu articolul 14 din Regulamentul delegat al Comisiei de stabilire a standardelor tehnice adoptate în temeiul articolului 68 alineatul (10) primul paragraf litera (b) din Regulamentul (UE) 2023/1114, întrucât acești identificatori au caracteristici care îi fac adecvați în scopuri de supraveghere.

(13)

În ceea ce privește propunerea de achiziție de participații calificate indirecte în entitatea vizată, este necesar să se calibreze în mod proporțional conținutul solicitării de informații. În acest scop, ar trebui diferențiate două cazuri. Primul caz este acela în care persoana fizică sau juridică ce achiziționează sau majorează indirect o participație calificată în entitatea vizată intenționează să dobândească controlul asupra unui deținător existent al participației calificate în entitatea vizată sau deține controlul asupra achizitorului potențial direct al unei participații calificate în entitatea vizată. Al doilea caz este acela în care existența unei participații calificate este determinată prin înmulțirea participației calificate deținute în entitatea vizată cu procentele participațiilor calificate deținute indirect de-a lungul lanțului de participații. În al doilea caz, având în vedere influența mai limitată pe care un astfel de acționar indirect sau un astfel de membru care deține participații calificate o poate exercita asupra entității vizate, achizitorul potențial ar trebui să prezinte un număr redus de informații.

(14)

Achizitorii potențiali ar putea avea în vedere numirea unuia sau a mai multor membri în organul de conducere al entității vizate. Pentru a permite autorității competente a entității vizate să evalueze noii membri ai organului de conducere al entității vizate, achizitorul potențial ar trebui să furnizeze aceleași informații care sunt solicitate membrilor organelor de conducere ale furnizorilor de servicii de criptoactive în momentul autorizării.

(15)

Pentru a evalua soliditatea financiară a achizitorului potențial respectiv, ar trebui furnizate autorității competente a entității vizate informații financiare referitoare la respectivul achizitor potențial, inclusiv o descriere a activităților economice curente ale achizitorului potențial.

(16)

Este important ca autoritatea competentă a entității vizate să evalueze dacă existența unui potențial conflict de interese ar putea afecta soliditatea financiară a achizitorului potențial și administrarea corectă și prudentă a entității vizate. Prin urmare, achizitorii potențiali ar trebui să furnizeze informații privind interesele financiare și nefinanciare sau privind relațiile achizitorului potențial cu acționarii, directorii sau membrii organului de conducere al entității vizate sau cu persoana împuternicită să exercite drepturi de vot în entitatea vizată ori cu entitatea vizată însăși sau cu grupul din care face parte aceasta.

(17)

Este necesar să se transmită informații suplimentare în cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică. Aceste informații suplimentare ar trebui să permită autorității competente a entității vizate să finalizeze evaluarea propunerii de achiziție, inclusiv în cazurile în care structurile juridice și de grup implicate pot fi complexe și pot necesita o analiză detaliată în ceea ce privește reputația, o acțiune potențială desfășurată în colaborare cu alte părți și capacitatea autorității competente a entității vizate de a continua supravegherea eficace a entității vizate.

(18)

În cazul în care achizitorul potențial este o entitate stabilită într-o țară terță sau face parte dintr-un grup a cărui întreprindere-mamă directă sau de cel mai înalt rang este stabilită în afara Uniunii, ar trebui furnizate informații suplimentare astfel încât autoritatea competentă a entității vizate să poată evalua dacă regimul juridic din țara terță nu creează obstacole în calea capacității entității vizate de a respecta cerințele prudențiale și să poată evalua reputația achizitorului potențial în țara terță respectivă.

(19)

Pentru a permite să se evalueze dacă propunerea de achiziție va avea un impact asupra capacității autorității competente a entității vizate de a efectua o supraveghere eficace a acelei entități vizate, achizitorul potențial ar trebui să prezinte informații specifice. În cazul persoanelor juridice, autoritatea competentă a entității vizate ar trebui să evalueze impactul propunerii de achiziție asupra supravegherii consolidate a entității vizate și a grupului din care ar urma să facă parte aceasta după achiziție.

(20)

Pentru a permite evaluarea propunerii de achiziție, achizitorul potențial ar trebui să furnizeze informații de identificare a entității vizate, detalii privind intenția și investiția strategică a achizitorului potențial și informații privind acțiunile pe care achizitorul potențial le deține sau intenționează să le dețină. Aceste informații ar trebui să includă detalii privind orice acțiune întreprinsă de achizitorul potențial împreună cu alte părți în scopul propunerii de achiziție, precum și informații privind prețul propunerii de achiziție.

(21)

În plus, achizitorul potențial ar trebui să furnizeze informații privind finanțarea propunerii de achiziție, inclusiv informații privind toate mijloacele și sursele de finanțare. Achizitorul potențial ar trebui, de asemenea, să poată prezenta dovezi cu privire la originea și legitimitatea sursei tuturor acestor fonduri și active, inclusiv a oricărui criptoactiv sau a oricărui alt activ digital, pentru ca autoritatea competentă a entității vizate să evalueze certitudinea, suficiența și originea legitimă a acestora, inclusiv dacă există un risc de spălare a banilor sau de finanțare a terorismului.

(22)

Pentru a asigura o evaluare cuprinzătoare a propunerii de achiziție, achizitorii potențiali care intenționează să achiziționeze o participație calificată de minimum 20 % și maximum 50 % în entitatea vizată ar trebui să furnizeze autorității competente a entității vizate informații cu privire la strategia lor. În mod similar, achizitorii potențiali care intenționează să achiziționeze o participație calificată de maximum 20 % în entitatea vizată, dar care exercită o influență semnificativă echivalentă asupra acestei entități prin alte mijloace, inclusiv prin relațiile dintre achizitorul potențial și acționarii existenți, prin existența unor acorduri între acționari, prin distribuirea de acțiuni, prin participații și drepturi de vot între acționari sau prin poziția achizitorului potențial în cadrul structurii grupului din care entitatea vizată face parte, ar trebui, de asemenea, să furnizeze informațiile respective pentru a asigura un nivel ridicat de omogenitate în evaluarea propunerilor de achiziție.

(23)

Atunci când se propune o modificare în ceea ce privește controlul entității vizate, achizitorul potențial ar trebui, ca regulă generală, să prezinte un plan de afaceri complet. Cu toate acestea, în cazul în care nu se propune o modificare în ceea ce privește controlul entității vizate, anumite informații cu privire la strategia viitoare a entității și la intențiile achizitorului potențial privind entitatea vizată ar trebui să fie suficiente pentru a se evalua dacă propunerea de achiziție va afecta soliditatea financiară a achizitorului potențial.

(24)

Având în vedere principiul proporționalității, în anumite cazuri, achizitorul potențial ar trebui să prezinte un număr redus de informații. În special, în cazul în care aceeași autoritate competentă ca cea a entității vizate a efectuat în cursul celor 2 ani anteriori o evaluare a achizitorului potențial în vederea achiziției de participații calificate sau a majorării acestora, achizitorului potențial respectiv ar trebui să i se ceară să prezinte numai informațiile care s-au schimbat de la evaluarea anterioară. În mod similar, în cazul în care achizitorul potențial este o întreprindere autorizată și care face obiectul supravegherii prudențiale de către aceeași autoritate competentă ca cea a entității vizate, achizitorul potențial respectiv ar trebui să fie scutit de obligația de a prezenta anumite informații care se află deja în posesia autorității competente respective. În ambele cazuri, achizitorul potențial ar trebui să prezinte doar informații care sunt specifice propunerii de achiziție, împreună cu o declarație semnată care să ateste că restul informațiilor care nu au fost transmise deoarece se află deja în posesia autorității competente sunt adevărate, exacte și actualizate.

(25)

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor a fost consultată în conformitate cu articolul 42 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului (5) și a emis un aviz la 21 iunie 2024.

(26)

Prezentul regulament are la bază proiectele de standarde tehnice de reglementare elaborate în cooperare strânsă cu Autoritatea Bancară Europeană și prezentate Comisiei de Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe.

(27)

Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe a organizat consultări publice deschise cu privire la proiectele de standarde tehnice de reglementare pe care se bazează prezentul regulament, a analizat eventualele costuri și beneficii aferente și a solicitat opinia Grupului părților interesate din domeniul valorilor mobiliare și piețelor instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului (6),

ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:

Articolul 1

Informații generale referitoare la achizitorul potențial

(1)   În cazul în care achizitorul potențial este o persoană fizică, acesta îi furnizează autorității competente a entității vizate următoarele informații de identificare:

(a)

toate datele personale următoare:

(i)

numele și, dacă este diferit, numele la naștere;

(ii)

data și locul nașterii;

(iii)

cetățenia sau cetățeniile;

(iv)

numărul național de identificare personală, dacă este disponibil;

(v)

locul de reședință actual, adresa și datele de contact, precum și orice alt loc de reședință din ultimii 10 ani;

(vi)

o copie a unui document oficial de identitate;

(vii)

numele și datele de contact ale consilierului profesional principal, dacă este cazul, la care s-a apelat pentru pregătirea notificării;

(b)

un curriculum vitae detaliat, care să precizeze educația și formarea relevante și orice experiență profesională în gestionarea participațiilor în întreprinderi, orice experiență de conducere, orice activități profesionale sau alte funcții relevante îndeplinite în prezent, precum și orice experiență profesională anterioară relevantă pentru serviciile financiare, criptoactive sau alte active digitale, tehnologia registrelor distribuite (DLT), tehnologia informației, securitatea cibernetică și inovarea digitală.

(2)   În cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, acesta îi furnizează autorității competente a entității vizate următoarele informații:

(a)

denumirea persoanei juridice;

(b)

numele și datele de contact ale consilierului profesional principal, dacă este cazul, la care s-a apelat pentru pregătirea notificării;

(c)

în cazul în care persoana juridică este înregistrată într-un registru național al întreprinderilor menționat la articolul 16 din Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului (7), numele registrului în care este înregistrată persoana juridică respectivă, numărul de înregistrare sau un mijloc echivalent de identificare în registrul respectiv, precum și o copie a certificatului de înregistrare;

(d)

un identificator, astfel cum se menționează la articolul 14 din Regulamentul delegat al Comisiei de stabilire a standardelor tehnice adoptate în temeiul articolului 68 alineatul (10) primul paragraf litera (b) din Regulamentul (UE) 2023/1114;

(e)

adresa sediului social al persoanei juridice și, în cazul în care sunt diferite, adresa sediului central și a locului principal de desfășurare a activității ale acesteia;

(f)

datele de contact ale persoanei din cadrul achizitorului potențial care poate fi contactată cu privire la notificare;

(g)

documentele corporative sau acordurile care reglementează persoana juridică și o explicație succintă a principalelor caracteristici juridice ale formei juridice a persoanei juridice, precum și o prezentare de ansamblu actualizată a activității economice a acesteia;

(h)

dacă persoana juridică a fost vreodată sau este reglementată de o autoritate competentă din sectorul serviciilor financiare sau de un alt organism guvernamental și denumirea respectivei autorități competente sau a respectivului alt organism guvernamental;

(i)

în cazul în care persoana juridică este o entitate obligată, astfel cum se menționează la articolul 2 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului (8), politicile și procedurile aplicabile în materie de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului;

(j)

o listă completă a persoanelor care conduc efectiv activitatea achizitorului potențial și, pentru fiecare astfel de persoană, numele, data și locul nașterii, adresa, datele de contact, o copie a documentului oficial de identitate, numărul național de identificare, dacă este disponibil, un curriculum vitae detaliat care precizează educația și formarea relevantă, experiența profesională anterioară și activitățile profesionale sau alte funcții relevante îndeplinite în prezent, inclusiv experiența profesională în gestionarea participațiilor în întreprinderi, servicii financiare, criptoactive sau alte active digitale, DLT, tehnologia informației, securitatea cibernetică sau inovarea digitală, împreună cu informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (a)-(c);

(k)

identitatea tuturor persoanelor care sunt beneficiari reali finali ai persoanelor juridice în sensul articolului 3 alineatul (6) litera (a) punctul (i) sau al articolului 3 alineatul (6) litera (c) din Directiva (UE) 2015/849 și, pentru fiecare astfel de persoană, numele, data și locul nașterii, adresa, datele de contact și numărul național de identificare, dacă este disponibil, împreună cu informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (a)-(c) din prezentul regulament.

Pentru persoanele juridice care intră în domeniul de aplicare al Directivei (UE) 2017/1132, informațiile prevăzute la literele (a) și (e) trebuie să corespundă celor incluse în registrul național al întreprinderilor menționat la articolul 16 din Directiva (UE) 2017/1132.

(3)   În cazul în care achizitorul potențial este un trust, achizitorul potențial îi furnizează autorității competente a entității vizate următoarele informații:

(a)

identitatea tuturor persoanelor care dețin calitatea de trustee și care administrează active în conformitate cu documentul privind trustul, inclusiv, pentru fiecare astfel de persoană, data și locul nașterii, adresa, datele de contact, o copie a documentului oficial de identitate, numărul național de identificare, dacă este disponibil, un curriculum vitae detaliat care precizează educația și formarea relevantă, experiența profesională anterioară și activitățile profesionale sau alte funcții relevante îndeplinite în prezent, inclusiv experiența profesională în gestionarea participațiilor în întreprinderi, servicii financiare, criptoactive sau alte active digitale, DLT, tehnologia informației, securitatea cibernetică sau inovarea digitală, împreună cu informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (a)-(c);

(b)

identitatea fiecărei persoane care este constituitor, beneficiar sau protector (după caz) al masei patrimoniale a trustului, inclusiv data și locul nașterii, adresa, datele de contact, copia documentului oficial de identitate și, după caz, cotele respective ale acestora la distribuirea veniturilor generate de masa patrimonială a trustului;

(c)

o copie a oricărui document de înființare sau de reglementare a trustului;

(d)

o descriere a principalelor caracteristici juridice ale trustului și ale funcționării sale, o prezentare de ansamblu actualizată a activității economice a acestuia, precum și tipul și valoarea masei patrimoniale a trustului;

(e)

o descriere a politicii de investiții a trustului și posibilele restricții privind investițiile, inclusiv informații privind factorii care influențează deciziile de investiții și strategia de ieșire în legătură cu furnizorul de servicii de criptoactive;

(f)

informațiile menționate la alineatul (2) punctul (i).

(4)   În cazul în care achizitorul potențial este un fond de investiții alternative (FIA) în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (a) din Directiva 2011/61/UE sau un organism de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM), autorizat în conformitate cu articolul 5 din Directiva 2009/65/CE, administratorul său de fonduri de investiții alternative (AFIA) sau FIA, în cazul unui FIA administrat intern, ori societatea sa de administrare a OPCVM sau societatea de investiții a OPCVM, în cazul unui OPCVM cu autoadministrare, furnizează autorității competente a entității vizate următoarele informații:

(a)

detalii privind politica de investiții și orice restricții privind investițiile, inclusiv informații privind factorii care influențează deciziile de investiții și strategiile de ieșire;

(b)

identitatea și funcția persoanelor responsabile, fie individual, fie la nivel de comitet, cu stabilirea și luarea deciziilor de investiții pentru FIA sau OPCVM, precum și o copie a oricărui contract în cazul delegării administrării portofoliului către o parte terță sau, după caz, mandatul comitetului și, pentru fiecare astfel de persoană, data și locul nașterii, adresa, datele de contact, o copie a documentului oficial de identitate, numărul național de identificare, dacă este disponibil, un curriculum vitae detaliat care precizează educația și formarea relevantă, experiența profesională anterioară și activitățile profesionale sau alte funcții relevante îndeplinite în prezent, împreună cu informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (a)-(c);

(c)

informațiile menționate la alineatul (2) punctul (i);

(d)

o descriere a performanței participațiilor calificate achiziționate anterior de AFIA sau de societatea de administrare a OPCVM în numele FIA sau al OPCVM-urilor pe care le administrează ori de FIA sau de societatea de investiții în OPCVM-uri cu autoadministrare în ultimii 3 ani în alte firme similare sau în firme care furnizează servicii legate de criptoactive sau care emit criptoactive, indicând dacă achiziționarea unor astfel de participații calificate a fost aprobată de o autoritate competentă și, în caz afirmativ, identitatea autorității competente respective.

(5)   În cazul în care achizitorul potențial este un fond suveran de investiții, achizitorul potențial îi prezintă autorității competente a entității vizate următoarele informații:

(a)

denumirea ministerului, a departamentului guvernamental sau a altui organism public responsabil cu stabilirea politicii de investiții a fondului suveran de investiții;

(b)

detalii referitoare la politica de investiții a fondului suveran de investiții și la orice restricții privind investițiile;

(c)

numele și funcțiile persoanelor care dețin funcții administrative de nivel înalt în ministerul, în departamentul guvernamental sau în alt organism public care sunt responsabile cu stabilirea politicii de investiții și cu luarea deciziilor de investiții ale fondului suveran de investiții și, pentru fiecare astfel de persoană, data și locul nașterii, adresa, datele de contact, o copie a documentului oficial de identitate, numărul național de identificare, dacă este disponibil, un curriculum vitae detaliat care precizează educația și formarea relevantă, experiența profesională anterioară și activitățile profesionale sau alte funcții relevante îndeplinite în prezent, inclusiv experiența profesională în gestionarea participațiilor în întreprinderi, servicii financiare, criptoactive sau alte active digitale, DLT, tehnologia informației, securitatea cibernetică sau inovarea digitală, împreună cu informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (a)-(c);

(d)

detalii privind orice influență exercitată de minister, de departamentul guvernamental sau de un alt organism public menționat la litera (a) asupra operațiunilor curente ale fondului suveran de investiții;

(e)

informațiile menționate la alineatul (2) punctul (i), după caz.

Articolul 2

Informații suplimentare referitoare la achizitorul potențial care este o persoană fizică

(1)   Pe lângă informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1), achizitorul potențial care este o persoană fizică furnizează autorității competente a entității vizate toate elementele următoare:

(a)

în ceea ce privește achizitorul potențial și orice întreprindere condusă sau controlată de către achizitorul potențial în ultimii 10 ani, o declarație care să conțină următoarele informații:

(i)

sub rezerva cerințelor legislative naționale privind divulgarea condamnărilor executate, informații cu privire la absența oricăror condamnări penale sau a oricăror proceduri penale în cadrul cărora s-au formulat acuzații împotriva persoanei respective și care nu au fost anulate;

(ii)

informații cu privire la orice hotărâri civile sau administrative referitoare la persoana respectivă care sunt relevante pentru evaluarea achiziției participației calificate în cadrul furnizorului de servicii de criptoactive și cu privire la orice sancțiuni sau măsuri administrative care au fost impuse ca urmare a încălcării unor acte cu putere de lege sau norme administrative, inclusiv decăderea din dreptul de a mai exercita funcția de administrator al unei societăți, în fiecare caz care nu a fost anulat și împotriva căruia nu este pendinte sau nu poate fi introdusă nicio cale de atac, precum și cu privire la condamnările penale în cazul cărora trebuie să se furnizeze informații și cu privire la hotărârile care pot face încă obiectul unor căi de atac;

(iii)

orice procedură de faliment, de insolvență sau alte proceduri similare;

(iv)

orice anchete sau proceduri penale în curs, inclusiv cele referitoare la măsuri asigurătorii;

(v)

orice investigații civile sau administrative, proceduri de executare, sancțiuni sau alte decizii de executare împotriva persoanei, care vizează aspecte ce pot fi considerate, în mod rezonabil, relevante pentru evaluarea achiziției participației calificate în cadrul furnizorului de servicii de criptoactive;

(vi)

refuzul înregistrării, autorizării, acordării calității de membru sau a licenței pentru desfășurarea de activități comerciale, antreprenoriale sau profesionale;

(vii)

retragerea, revocarea sau încetarea înregistrării, autorizării, acordării calității de membru sau a licenței pentru desfășurarea de activități comerciale, antreprenoriale sau profesionale;

(viii)

orice excludere dintr-un organism guvernamental sau de reglementare ori dintr-un organism sau o asociație profesională;

(ix)

orice funcție de răspundere în cadrul unei entități care a făcut obiectul unei condamnări penale, a unei sancțiuni civile sau administrative ori al unei alte măsuri civile sau administrative, care este relevantă pentru evaluarea achiziției participației calificate în cadrul furnizorului de servicii de criptoactive, luată de orice autoritate sau orice investigație în curs, în fiecare caz pentru încălcarea normelor de conduită, inclusiv cu privire la fraudă, necinste, corupție, spălarea banilor, finanțarea terorismului sau alte infracțiuni financiare, ori neinstituirea unor politici și proceduri adecvate pentru prevenirea unor astfel de evenimente, deținută în momentul săvârșirii presupusului act de conduită, precum și detalii despre astfel de evenimente și despre implicarea în acestea, dacă este cazul;

(x)

orice concediere sau demitere dintr-o poziție de încredere ori dintr-o relație fiduciară, cu excepția cazului în care relația în cauză a încetat ca urmare a trecerii timpului, și orice altă situație similară;

(b)

în cazul în care există astfel de documente, un certificat oficial sau orice alt document echivalent ori, în cazul în care nu există astfel de documente, orice sursă fiabilă de informații privind absența vreunuia dintre evenimentele menționate la litera (a) punctele (i)-(v) cu privire la persoana respectivă;

(c)

în cazul în care o altă autoritate de supraveghere a evaluat deja acea persoană, identitatea autorității respective, data evaluării respective și dovezi ale rezultatului evaluării respective;

(d)

informații privind poziția financiară actuală a persoanei, inclusiv detalii privind sursele de venit, activele și datoriile și garanțiile acordate sau primite;

(e)

o descriere a activităților economice curente ale persoanei și ale oricărei întreprinderi pe care persoana respectivă o conduce sau o controlează;

(f)

informații financiare, inclusiv ratinguri de credit și rapoarte puse la dispoziția publicului cu privire la orice întreprindere pe care persoana o conduce sau controlează.

În sensul literei (b), actele, certificatele și documentele oficiale trebuie să fi fost eliberate în termen de 3 luni înainte de depunerea notificării.

(2)   Pe lângă informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1), achizitorul potențial care este o persoană fizică furnizează, de asemenea, autorității competente a entității vizate toate elementele următoare:

(a)

o descriere a intereselor financiare ale persoanei și a oricăror interese nefinanciare ale persoanei față de oricare dintre următoarele persoane fizice sau juridice:

(i)

orice alți acționari actuali sau membri actuali ai entității vizate;

(ii)

orice persoană împuternicită să exercite drepturi de vot în cadrul entității vizate, în oricare dintre următoarele cazuri sau într-o combinație a acestora:

1.

drepturile de vot deținute de un terț cu care persoana respectivă a încheiat un acord care le obligă să adopte, prin exercitarea concertată a drepturilor de vot pe care le dețin, o politică comună durabilă în ceea ce privește organul de conducere al entității vizate;

2.

drepturile de vot deținute de un terț în temeiul unui acord încheiat cu persoana respectivă care prevede transferul temporar cu titlu oneros al drepturilor de vot în cauză;

3.

drepturile de vot aferente unor acțiuni depuse ca garanție reală pe lângă persoana respectivă, cu condiția ca respectiva persoană să controleze drepturile de vot și să își declare intenția de a le exercita;

4.

drepturile de vot aferente unor acțiuni al căror uzufruct este deținut de persoana respectivă;

5.

drepturile de vot deținute sau care pot fi exercitate astfel cum se menționează la punctele 1-4 de către o întreprindere controlată de persoana respectivă;

6.

drepturile de vot aferente unor acțiuni depozitate la persoana respectivă, pe care persoana le poate exercita cum dorește în cazul în care nu primește instrucțiuni specifice din partea acționarilor;

7.

drepturile de vot deținute de un terț în nume propriu sau în numele persoanei respective;

8.

drepturile de vot care pot fi exercitate de către persoana respectivă în calitate de mandatar, atunci când persoana sau entitatea respectivă poate exercita drepturile de vot cum dorește în cazul în care nu primește instrucțiuni specifice din partea acționarilor;

(iii)

orice persoană care este membră a organului de conducere al entității vizate;

(iv)

entitatea vizată însăși sau orice alt membru al grupului său;

(b)

în măsura în care din relațiile menționate la litera (a) rezultă vreun conflict de interese, metodele propuse pentru gestionarea unui astfel de conflict;

(c)

o descriere a oricăror legături cu persoane expuse politic în sensul articolului 3 punctul 9 din Directiva (UE) 2015/849;

(d)

orice alte interese sau activități ale persoanei care pot fi în conflict cu cele ale entității vizate și metodele propuse pentru gestionarea respectivelor conflicte de interese.

În sensul literei (a), se consideră că operațiunile de creditare și garanțiile, indiferent dacă au fost acordate sau primite, inclusiv cele legate de criptoactive sau de alte active digitale, fac parte din interesele financiare, iar relațiile de familie sau legăturile strânse fac parte din interesele nefinanciare.

Articolul 3

Informații suplimentare referitoare la un achizitor potențial care este o persoană juridică

(1)   Pe lângă informațiile menționate la articolul 1 alineatul (2), achizitorul potențial care este o persoană juridică furnizează, de asemenea, autorității competente a entității vizate toate elementele următoare:

(a)

informațiile menționate la:

(i)

articolul 2 alineatul (1) litera (a) punctele (i)-(x) și articolul 2 alineatul (1) litera (b), în ceea ce privește persoana juridică și orice întreprindere aflată sub controlul persoanei juridice;

(ii)

articolul 2 alineatul (1) litera (c) în ceea ce privește persoana juridică însăși;

(iii)

articolul 2 alineatul (1) litera (e) în ceea ce privește persoana juridică însăși;

(iv)

articolul 2 alineatul (1) litera (f) în ceea ce privește persoana juridică însăși, orice membru al organului de conducere în funcția sa executivă a persoanei juridice sau orice întreprindere aflată sub controlul persoanei juridice;

(b)

o descriere a intereselor financiare și nefinanciare sau a relațiilor achizitorului potențial ori, după caz, ale grupului din care face parte achizitorul potențial, precum și ale persoanelor care conduc efectiv activitatea cu:

(i)

orice alți acționari actuali sau membri actuali ai entității vizate;

(ii)

orice persoană împuternicită să exercite drepturi de vot în cadrul entității vizate, în oricare dintre următoarele cazuri sau într-o combinație a acestora:

1.

drepturile de vot deținute de un terț cu care persoana respectivă a încheiat un acord care le obligă să adopte, prin exercitarea concertată a drepturilor de vot pe care le dețin, o politică comună durabilă în ceea ce privește organul de conducere al entității vizate;

2.

drepturile de vot deținute de un terț în temeiul unui acord încheiat cu persoana respectivă care prevede transferul temporar cu titlu oneros al drepturilor de vot în cauză;

3.

drepturile de vot aferente unor acțiuni depuse ca garanție reală pe lângă persoana respectivă, cu condiția ca acea persoană sau entitate să controleze drepturile de vot și să își declare intenția de a le exercita;

4.

drepturile de vot aferente unor acțiuni al căror uzufruct este deținut de persoana respectivă;

5.

drepturile de vot deținute sau care pot fi exercitate astfel cum se menționează la punctele 1-4 de către o întreprindere controlată de persoana respectivă;

6.

drepturile de vot aferente unor acțiuni depozitate la persoana respectivă, pe care persoana le poate exercita cum dorește în cazul în care nu primește instrucțiuni specifice din partea acționarilor;

7.

drepturile de vot deținute de un terț în nume propriu sau în numele persoanei respective;

8.

drepturile de vot care pot fi exercitate de către persoana respectivă în calitate de mandatar, atunci când acea persoană poate exercita drepturile de vot cum dorește în cazul în care nu primește instrucțiuni specifice din partea acționarilor;

(iii)

orice persoană expusă politic în sensul articolului 3 punctul 9 din Directiva (UE) 2015/849;

(iv)

orice persoană care este, în conformitate cu dreptul intern, membră a organului administrativ, de conducere sau de control sau a personalului de conducere de nivel superior al entității vizate;

(v)

entitatea vizată însăși sau orice alt membru al grupului său;

(c)

în măsura în care din relațiile menționate la litera (b) rezultă vreun conflict de interese, metodele propuse pentru gestionarea unui astfel de conflict;

(d)

informații privind orice alte interese sau activități ale achizitorului potențial care pot fi în conflict cu interesele sau activitățile entității vizate și posibilele soluții pentru gestionarea conflictelor de interese respective;

(e)

structura acționariatului achizitorului potențial, identitatea tuturor acționarilor care exercită o influență semnificativă, cota de capital și drepturile de vot care le revin acestora, inclusiv informații privind orice acorduri între acționari;

(f)

în cazul în care achizitorul potențial face parte dintr-un grup în calitate de filială sau de întreprindere-mamă, o organigramă detaliată a structurii grupului și informații privind cota de capital și drepturile de vot ale acționarilor cu influență semnificativă ai entităților care fac parte din grup, precum și informații privind activitățile desfășurate în prezent de entitățile care fac parte din grup;

(g)

în cazul în care achizitorul potențial face parte dintr-un grup în calitate de filială sau de întreprindere-mamă, informații privind relațiile dintre entitățile financiare și nefinanciare ale grupului;

(h)

identificarea oricăror instituții de credit, instituții de plată sau instituții emitente de monedă electronică, societăți de asigurare sau de reasigurare, organisme de plasament colectiv și administratorii acestora ori firme de investiții din cadrul grupului, precum și numele autorităților de supraveghere relevante;

(i)

situațiile financiare anuale, la nivel individual și, după caz, la nivel consolidat și subconsolidat, pentru ultimele 3 exerciții financiare, în cazul în care persoana juridică a funcționat în perioada respectivă sau pentru perioada mai scurtă în care persoana juridică a funcționat și au fost întocmite situații financiare.

În sensul literei (b), se consideră că operațiunile de creditare și garanțiile, indiferent dacă au fost acordate sau primite, inclusiv cele legate de criptoactive sau de alte active digitale, fac parte din interesele financiare, iar relațiile de familie sau legăturile strânse fac parte din interesele nefinanciare.

(2)   Achizitorul potențial prezintă situațiile financiare anuale menționate la alineatul (1) litera (i), inclusiv fiecare dintre următoarele elemente și, după caz, aprobate de auditorul statutar sau de firma de audit în sensul articolului 2 punctele 2 și, respectiv, 3 din Directiva 2006/43/CE a Parlamentului European și a Consiliului (9):

(a)

bilanțul;

(b)

contul de profit și pierdere sau situația veniturilor și cheltuielilor;

(c)

rapoartele anuale și anexele financiare, precum și orice alte documente înregistrate la registru sau la autoritatea competentă a persoanei juridice;

(d)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică sau o entitate nou-înființată, în absența unor situații financiare, un rezumat actualizat cât mai apropiat de data notificării al situației financiare a achizitorului potențial, precum și previziunile financiare pentru următorii 3 ani și ipotezele de planificare utilizate în cadrul scenariilor de bază și de criză.

(3)   Achizitorul potențial care este o persoană juridică și are sediul central într-o țară terță furnizează autorității competente a entității vizate, pe lângă informațiile menționate la alineatul (1), toate informațiile următoare:

(a)

în cazul în care persoana juridică este supravegheată de o autoritate dintr-o țară terță în sectorul serviciilor financiare:

(i)

un certificat constatator sau un document echivalent, în cazul în care nu există un astfel de certificat, emis de către o astfel de autoritate din țara terță cu privire la persoana juridică;

(ii)

în cazul în care autoritatea respectivă emite astfel de declarații, o declarație care să ateste că nu există obstacole sau limitări în ceea ce privește furnizarea informațiilor necesare pentru supravegherea entității vizate;

(b)

informații generale cu privire la regimul de reglementare al țării terțe respective aplicabil persoanei juridice, inclusiv informații privind măsura în care regimul țării terțe în materie de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului este conform cu recomandările Grupului de Acțiune Financiară Internațională.

Articolul 4

Informații pe care trebuie să le prezinte persoanele care achiziționează o participație calificată indirectă în entitatea vizată

(1)   În cazul în care un achizitor potențial intenționează să dobândească, direct sau indirect, controlul asupra unui deținător existent al unei participații calificate într-o entitate vizată, indiferent dacă această participație existentă este directă sau indirectă, sau controlează, direct sau indirect, achizitorul potențial direct al unei participații calificate într-o entitate vizată, acesta prezintă următoarele elemente:

(a)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană fizică, informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1), la articolele 2, 6 și 8 și la articolul 9, 10 sau 11, după caz;

(b)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, informațiile menționate la articolul 1 alineatele (2)-(5), după caz, la articolele 3, 6 și 8 și la articolul 9, 10 sau 11, după caz.

(2)   În cazul în care achizitorul potențial nu îndeplinește condițiile prevăzute la alineatul (1), achizitorul potențial prezintă informațiile prevăzute la alineatul (3) literele (a) și (b), în cazul în care procentele participațiilor de-a lungul lanțului corporativ, începând cu participația calificată deținută direct în entitatea vizată, înmulțite cu fiecare participație la nivelul imediat superior din lanțul corporativ rezultă într-o participație calificată de minimum 10 %. Înmulțirea se aplică în amonte în lanțul corporativ atât timp cât rezultatul înmulțirii este de minimum 10 %.

(3)   În cazul în care achizitorul potențial controlează o persoană fizică sau juridică ce deține o participație calificată în conformitate cu alineatul (2), achizitorul potențial prezintă următoarele elemente:

(a)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană fizică, informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1), la articolul 2 literele (a), (b)-(f) și (h), la articolul 6 literele (a)-(f) și la articolul 8;

(b)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, informațiile menționate la articolul 1 alineatul (2), (3), (4) sau (5), la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctele (i)-(iv), la articolul 3 alineatul (1) litera (b) punctul (iii), la articolul 3 alineatul (1) literele (f)-(i), la articolul 3 alineatele (2) și (3), la articolul 6 literele (a)-(f) și la articolul 8.

Articolul 5

Informații referitoare la persoanele care vor conduce activitatea entității vizate

În cazul în care achizitorul potențial intenționează să numească unul sau mai mulți membri ai organului de conducere al entității vizate, notificarea cuprinde toate informațiile menționate la articolul 7 din Regulamentul delegat (UE) 2025/305 al Comisiei (10) pentru fiecare astfel de membru propus.

Articolul 6

Informații referitoare la propunerea de achiziție

În ceea ce privește propunerea de achiziție, achizitorul potențial furnizează autorității competente a entității vizate următoarele informații:

(a)

identificarea entității vizate;

(b)

detalii referitoare la intențiile achizitorului potențial în ceea ce privește propunerea de achiziție, inclusiv investițiile strategice sau investițiile de portofoliu;

(c)

informații privind acțiunile deținute de achizitorul potențial în entitatea vizată sau pe care intenționează să le dețină în entitatea vizată, înainte de propunerea de achiziție și după concretizarea propunerii de achiziție, inclusiv:

(i)

numărul și tipul de acțiuni și valoarea nominală a acestora;

(ii)

procentajul din capitalul total al entității vizate pe care îl reprezintă acțiunile înainte de propunerea de achiziție și după concretizarea propunerii de achiziție;

(iii)

procentul din drepturile de vot totale în entitatea vizată la care dau dreptul acțiunile înainte de propunerea de achiziție și după concretizarea propunerii de achiziție, în cazul în care este diferit de procentul din capitalul entității vizate;

(iv)

valoarea de piață, în euro și în moneda locală, a acțiunilor entității vizate, înainte de propunerea de achiziție și după concretizarea propunerii de achiziție;

(d)

orice acțiune desfășurată împreună cu alte părți, inclusiv contribuția acestor alte părți la finanțarea propunerii de achiziție, modalitățile de participare la acordurile financiare aferente propunerii de achiziție și dispozitivele organizatorice viitoare ale propunerii de achiziție;

(e)

conținutul acordurilor pe care acționarul intenționează să le încheie cu alți acționari în ceea ce privește entitatea vizată;

(f)

prețul de achiziție propus și criteriile utilizate pentru determinarea acestui preț și, în cazul în care este diferit de valoarea de piață, o explicație a acestei diferențe;

(g)

în cazul în care este disponibilă, o copie a contractului de achiziție.

Articolul 7

Informații referitoare la noua structură de grup propusă și impactul acesteia asupra supravegherii

(1)   Achizitorul potențial care este o persoană juridică îi prezintă autorității competente a entității vizate o analiză a sferei supravegherii pe bază consolidată a grupului din care entitatea vizată ar urma să facă parte după concretizarea propunerii de achiziție. Această analiză cuprinde informații care precizează ce entități din cadrul grupului ar urma să fie incluse în sfera de aplicare a cerințelor supravegherii pe bază consolidată după concretizarea propunerii de achiziție și nivelurile din cadrul grupului cărora li s-ar aplica aceste cerințe pe o bază complet consolidată sau subconsolidată.

(2)   Achizitorul potențial îi prezintă, de asemenea, autorității competente a entității vizate o analiză a impactului propunerii de achiziție asupra capacității entității vizate de a continua să îi furnizeze în timp util informații exacte autorității sale competente, inclusiv ca urmare a existenței unor legături strânse între achizitorul potențial și entitatea vizată.

Articolul 8

Informații referitoare la finanțarea propunerii de achiziție

(1)   Achizitorul potențial furnizează autorității competente a entității vizate o explicație detaliată cu privire la sursele specifice de finanțare pentru propunerea de achiziție, inclusiv:

(a)

descrierea detaliată a activității care a generat fondurile și activele pentru achiziție, însoțită de documente relevante, inclusiv de situații financiare, extrase de cont, declarații fiscale și orice alte documente sau informații care furnizează dovezi autorității competente că prin propunerea de achiziție nu se încearcă desfășurarea de activități de spălare a banilor sau de finanțare a terorismului;

(b)

detalii privind orice active, inclusiv orice criptoactive, care urmează a fi vândute pentru a contribui la finanțarea propunerii de achiziție, inclusiv condițiile de vânzare, prețul, evaluarea și detalii privind caracteristicile activelor respective, inclusiv informații privind momentul și modul în care au fost achiziționate și de la cine au fost achiziționate;

(c)

detalii referitoare la accesul la sursele de capital și la piețele financiare, inclusiv detalii referitoare la instrumentele financiare care urmează să fie emise;

(d)

în cazul în care fondurile utilizate pentru achiziționarea participației au fost împrumutate, informații privind utilizarea fondurilor împrumutate, inclusiv numele creditorilor relevanți și detalii privind facilitățile acordate, inclusiv scadențele, condițiile, gajurile și garanțiile, precum și informații privind sursa de venit care urmează să fie utilizată pentru rambursarea unor astfel de împrumuturi;

(e)

detalii referitoare la mijloacele de plată pentru propunerea de achiziție și la rețeaua utilizată pentru transferul fondurilor, altele decât tokenurile de monedă electronică;

(f)

detalii cu privire la orice criptoactive și DLT aferente utilizate pentru dobândirea participației, detalii cu privire la orice portofel, inclusiv natura sau tipul portofelului, indiferent dacă este sau nu găzduit de un furnizor de servicii de criptoactive, locul unde criptoactivele utilizate sau convertite în monedă oficială pentru a dobândi participația sau mijloacele de acces la astfel de criptoactive au fost stocate, detalii cu privire la furnizorii de servicii de criptoactive utilizați și detalii cu privire la adresele sau conturile din registrele distribuite ale inițiatorului și ale beneficiarului;

(g)

informații privind orice acord financiar cu alte persoane care sunt sau vor fi acționari ai entității vizate.

În sensul literei (d), în cazul în care creditorul nu este o instituție de credit sau o instituție financiară autorizată să acorde credite, achizitorul potențial furnizează informații cuprinzătoare și documente justificative privind originea fondurilor împrumutate, inclusiv activitatea, forma juridică și locul de reședință ale creditorului, precum și orice clauză contractuală care împuternicește creditorul să dea instrucțiuni debitorului cu privire la participația calificată.

(2)   Achizitorul potențial care este un trust transmite autorității competente a entității vizate informații privind metoda de finanțare a trustului și resursele care asigură soliditatea financiară a trustului pentru a sprijini furnizorul de servicii de criptoactive.

Articolul 9

Informații suplimentare pentru participațiile calificate reprezentând maximum 20 %

În cazul în care propunerea de achiziție ar duce la deținerea de către achizitorul potențial al unei participații calificate în entitatea vizată de maximum 20 %, achizitorul potențial îi prezintă autorității competente a entității vizate un document privind strategia, care conține, după caz, următoarele informații:

(a)

strategia achizitorului potențial în ceea ce privește propunerea de achiziție, inclusiv perioada pentru care achizitorul potențial intenționează să dețină participația după concretizarea propunerii de achiziție și orice intenție a achizitorului potențial de a majora, a reduce sau a menține nivelul participației sale în viitorul apropiat;

(b)

o mențiune privind intențiile achizitorului potențial în ceea ce privește entitatea vizată, specificând în special dacă achizitorul potențial intenționează sau nu să acționeze ca un acționar minoritar activ, precum și justificarea unei astfel de acțiuni;

(c)

informații privind poziția financiară a achizitorului potențial și disponibilitatea sa de a sprijini entitatea vizată cu finanțare suplimentară, dacă acest lucru va fi necesar pentru desfășurarea activităților acesteia sau în caz de dificultăți financiare.

Articolul 10

Informații suplimentare pentru participațiile calificate reprezentând minimum 20 % și maximum 50 %

(1)   În cazul în care propunerea de achiziție ar duce la deținerea de către achizitorul potențial al unei participații calificate în entitatea vizată de minimum 20 % și maximum 50 %, achizitorul potențial îi prezintă autorității competente a entității vizate un document privind strategia, care conține, după caz, următoarele informații:

(a)

toate informațiile solicitate în temeiul articolului 9;

(b)

detalii referitoare la influența pe care achizitorul potențial intenționează să o exercite asupra poziției financiare, inclusiv politica în materie de dividende, dezvoltarea strategică și alocarea resurselor entității vizate;

(c)

o descriere a intențiilor și a strategiei achizitorului potențial în privința entității vizate, care să acopere toate elementele menționate la articolul 11 alineatul (2), cu un nivel de detaliere proporțional cu influența rezultată ca urmare a achiziției asupra entității vizate.

(2)   Informațiile menționate la alineatul (1) trebuie furnizate, de asemenea, autorității competente a entității vizate de către orice achizitor potențial menționat la articolul 9, în cazul în care influența exercitată prin participația achizitorului potențial, pe baza evaluării acționariatului entității vizate, ar fi echivalentă cu influența exercitată prin participații de minimum 20 % și maximum 50 %.

Articolul 11

Informații suplimentare pentru participațiile calificate reprezentând minimum 50 %

(1)   În cazul în care propunerea de achiziție ar duce la deținerea de către achizitorul potențial al unei participații calificate în entitatea vizată de minimum 50 % sau în cazul în care entitatea vizată ar deveni filiala sa, achizitorul potențial îi prezintă autorității competente a entității vizate un plan de afaceri cu un orizont de timp de trei ani. Planul respectiv cuprinde:

(a)

un plan de dezvoltare strategică;

(b)

situațiile financiare estimate ale entității vizate;

(c)

impactul achiziției asupra guvernanței corporative și a structurii organizatorice generale a entității vizate.

(2)   Planul de dezvoltare strategică menționat la alineatul (1) litera (a) indică, în linii mari, obiectivele principale ale propunerii de achiziție și principalele modalități de realizare a acestora, inclusiv:

(a)

obiectivul general al propunerii de achiziție;

(b)

obiectivele financiare, care pot fi indicate sub formă de rentabilitate a capitalurilor proprii, raport cost-beneficiu, rezultat pe acțiune sau sub altă formă, după caz;

(c)

posibila redirecționare a activităților, produselor, clienților vizați și posibila realocare de fonduri sau de resurse care se preconizează a avea un impact asupra entității vizate;

(d)

procedurile generale pentru includerea și integrarea entității vizate în structura grupului din care face parte achizitorul potențial, inclusiv o descriere a principalelor interacțiuni care trebuie continuate cu alte societăți din cadrul grupului, precum și o descriere a politicilor ce reglementează relațiile intragrup.

În sensul literei (d), pentru achizitorii potențiali autorizați și supravegheați în Uniune, sunt suficiente informațiile privind departamentele specifice din cadrul structurii grupului care sunt afectate de tranzacție.

(3)   Situațiile financiare estimate ale entității vizate menționate la alineatul (1) litera (b), atât pe bază individuală, cât și, după caz, pe bază consolidată, pentru o perioadă de trei ani trebuie să includă următoarele:

(a)

bilanțul și contul de profit și pierdere previzionale;

(b)

cerințele de capital prudențiale și rezerva de active previzionate;

(c)

informații privind nivelul preconizat al expunerilor la risc, inclusiv riscul de piață, riscul operațional, inclusiv riscul cibernetic și de fraudă, riscurile de credit și de mediu, precum și alte riscuri relevante;

(d)

o prognoză a tranzacțiilor intragrup.

(4)   Impactul achiziției asupra guvernanței corporative și a structurii organizatorice generale a entității vizate menționate la alineatul (1) litera (c) trebuie să includă impactul asupra:

(a)

componenței și atribuțiilor membrilor organului de conducere și, după caz, asupra principalelor comitete create de un astfel de organ decizional, inclusiv informații privind persoanele care vor fi numite membri ai organului de conducere;

(b)

procedurilor administrative și contabile și controalelor interne, inclusiv asupra modificărilor referitoare la procedurile și sistemele legate de contabilitate, de auditul intern, de respectarea normelor în materie de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și de management al riscurilor, inclusiv asupra numirii titularilor funcțiilor-cheie de auditor intern, coordonator al funcției de conformitate și manager de risc;

(c)

arhitecturii generale TIC, inclusiv asupra oricăror modificări vizând politica referitoare la furnizorii terți de servicii TIC care sprijină funcții critice sau importante menționați la articolul 28 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2022/2554 al Parlamentului European și al Consiliului (11), diagramei privind datele, programelor informatice interne și externe utilizate și procedurilor și instrumentelor de securitate esențiale în materie de date și sisteme, inclusiv efectuarea de copii de rezervă, planurile de continuitate a activității și pistele de audit;

(d)

politicilor care reglementează furnizorii terți de servicii care sprijină funcții critice sau importante, inclusiv asupra informațiilor privind domeniile în cauză, asupra selectării furnizorilor de servicii și asupra drepturilor și obligațiilor respective ale părților principale, astfel cum sunt prevăzute în contracte, inclusiv în acordurile de audit și modalitățile privind custodia și investirea rezervei de active, precum și asupra calității serviciilor așteptate din partea furnizorului;

(e)

oricăror alte informații relevante referitoare la impactul achiziției asupra guvernanței corporative și a structurii organizatorice generale a entității vizate, inclusiv asupra oricăror modificări privind drepturile de vot ale acționarilor.

Articolul 12

Cerințe privind furnizarea unui număr redus de informații

(1)   În cazul în care achizitorul potențial a fost evaluat în ceea ce privește achiziția sau majorarea participațiilor calificate de către aceeași autoritate competentă ca cea a entității vizate, în conformitate cu articolul 41 alineatul (1) sau cu articolul 83 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2023/1114, cu articolul 13 din Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European și a Consiliului (12), cu articolul 23 din Directiva 2013/36/UE a Parlamentului European și a Consiliului (13), cu articolul 59 din Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului (14) sau cu articolul 32 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului (15), în cursul unui perioade de 2 ani premergătoare datei de transmitere a notificării, achizitorul potențial transmite autorității competente a entității vizate numai informațiile care sunt specifice propunerii de achiziție sau informațiile care s-au schimbat de la evaluarea anterioară.

Achizitorul potențial prezintă o declarație semnată care indică informațiile exacte menționate în prezentul regulament care nu au fost prezentate, certificând faptul că aceste informații nu s-au schimbat de la evaluarea anterioară și că acestea sunt în continuare adevărate, exacte și actualizate.

(2)   Fără a aduce atingere alineatului (1), în cazul în care achizitorul potențial este o întreprindere autorizată de aceeași autoritate competentă ca cea a entității vizate și face obiectul supravegherii prudențiale continue de către autoritatea competentă respectivă, achizitorul potențial transmite numai informațiile menționate în prezentul regulament care sunt specifice propunerii de achiziție și nu are obligația de a transmite informațiile aflate deja în posesia autorității competente respective.

Achizitorul potențial prezintă o declarație semnată care indică informațiile exacte menționate în prezentul regulament care nu au fost prezentate, având în vedere că sunt deja în posesia autorității competente respective, și certifică faptul că aceste informații sunt adevărate, exacte și actualizate.

(3)   În sensul prezentului articol, informațiile specifice propunerii de achiziție menționate în prezentul regulament trebuie să includă toate elementele următoare:

(a)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană fizică:

(i)

informațiile menționate la articolul 1 alineatul (1);

(ii)

informațiile menționate la articolul 2 alineatul (1) literele (d)-(f) și la articolul 2 alineatul (2) literele (a)-(d), în cazul în care propunerea de achiziție intră sub incidența alineatului (1), sau informațiile menționate la articolul 2 alineatul (2) literele (a)-(d), în cazul în care propunerea de achiziție intră sub incidența alineatului (2) de la prezentul articol;

(iii)

informațiile menționate la articolul 5;

(iv)

informațiile menționate la articolul 6;

(v)

informațiile menționate la articolul 8;

(vi)

informațiile menționate la articolul 9, 10 sau 11, după caz;

(b)

în cazul în care achizitorul potențial este o persoană juridică, un trust, un FIA în sensul articolului 4 alineatul (1) litera (a) din Directiva 2011/61/UE, un OPCVM în sensul articolului 1 alineatul (2) din Directiva 2009/65/CE sau un fond suveran de investiții:

(i)

informațiile menționate la articolul 1 alineatul (2) literele (a)-(f);

(ii)

informațiile menționate la articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctele (ii)-(iv), la articolul 3 alineatul (1) literele (b), (c) și (d) și la articolul 5, după caz, și, în cazul în care propunerea de achiziție intră sub incidența alineatului (1) de la prezentul articol, și informațiile menționate la articolul 3 alineatul (2) literele (a)-(d);

(iii)

informațiile menționate la articolele 6 și 7;

(iv)

informațiile menționate la articolul 8;

(v)

informațiile menționate la articolul 9, 10 sau 11, după caz.

Articolul 13

Intrare în vigoare

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.

Adoptat la Bruxelles, 18 decembrie 2024.

Pentru Comisie

Președinta

Ursula VON DER LEYEN


(1)  
JO L 150, 9.6.2023, p. 40, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/1114/oj.

(2)  Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).

(3)  Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2011 privind administratorii fondurilor de investiții alternative și de modificare a Directivelor 2003/41/CE și 2009/65/CE și a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 și (UE) nr. 1095/2010 (JO L 174, 1.7.2011, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2011/61/oj).

(4)  Directiva 2009/65/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 13 iulie 2009 de coordonare a actelor cu putere de lege și a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM) (JO L 302, 17.11.2009, p. 32, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/65/oj).

(5)  Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).

(6)  Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).

(7)  Directiva (UE) 2017/1132 a Parlamentului European și a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societăților comerciale (JO L 169, 30.6.2017, p. 46, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2017/1132/oj).

(8)  Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei (JO L 141, 5.6.2015, p. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2015/849/oj).

(9)  Directiva 2006/43/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 17 mai 2006 privind auditul legal al conturilor anuale și al conturilor consolidate, de modificare a Directivelor 78/660/CEE și 83/349/CEE ale Consiliului și de abrogare a Directivei 84/253/CEE a Consiliului (JO L 157, 9.6.2006, p. 87, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2006/43/oj).

(10)  Regulamentul delegat (UE) 2025/305 al Comisiei din 31 octombrie 2024 de completare a Regulamentului (UE) 2023/1114 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează informațiile care trebuie incluse într-o cerere de autorizare ca furnizor de servicii de criptoactive (JO L, 2025/305, 31.3.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/305/oj).

(11)  Regulamentul (UE) 2022/2554 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2022 privind reziliența operațională digitală a sectorului financiar și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 909/2014 și (UE) 2016/1011 (JO L 333, 27.12.2022, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2022/2554/oj).

(12)  Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 mai 2014 privind piețele instrumentelor financiare și de modificare a Directivei 2002/92/CE și a Directivei 2011/61/UE (JO L 173, 12.6.2014, p. 349, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2014/65/oj).

(13)  Directiva 2013/36/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea instituțiilor de credit și supravegherea prudențială a instituțiilor de credit, de modificare a Directivei 2002/87/CE și de abrogare a Directivelor 2006/48/CE și 2006/49/CE (JO L 176, 27.6.2013, p. 338, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2013/36/oj).

(14)  Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare (Solvabilitate II) (JO L 335, 17.12.2009, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/138/oj).

(15)  Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții (JO L 201, 27.7.2012, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/648/oj).


ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/414/oj

ISSN 1977-0782 (electronic edition)


Top

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x