Notă …
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.524 din 27 noiembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1194 din 29 noiembrie 2024. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Cadrul strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior, denumit în continuare cadru strategic, reprezintă principalul instrument strategic pentru susținerea internaționalizării acestuia, în vederea creșterii calității educației și cercetării. Cadrul strategic indică prioritățile din domeniu, în acord cu prioritățile naționale, procesele internaționale și tratatele la care România este parte. +
Articolul 2Prezentul cadru strategic are în vedere o serie de tendințe de la nivel internațional și național, precum:a)internaționalizarea în învățământul superior este o tendință dominantă, reflectând interconectarea și interdependența crescândă între instituțiile de învățământ superior din întreaga lume. Instituțiile de învățământ superior își extind activitățile și colaborările în afara granițelor naționale, încurajând mobilitatea studenților, a cadrelor didactice și a cercetătorilor și stabilind parteneriate și rețele academice internaționale; … b)internaționalizarea sistemului de învățământ superior este alimentată de o serie de factori, inclusiv globalizarea economică și culturală, avansul tehnologic și digitalizarea, cererea crescută pentru competențe și cunoștințe interculturale, precum și aspirația de a promova excelența și competitivitatea învățământului superior la nivel global; … c)România se confruntă cu provocări și oportunități specifice în ceea ce privește internaționalizarea sistemului de învățământ superior, inclusiv nevoia de a-și consolida reputația și poziția în comunitatea academică internațională, de a atrage și de a reține talente și resurse umane calificate și de a contribui la dezvoltarea socioeconomică și culturală a țării prin intermediul educației și cercetării; … d)impactul pandemiei de COVID-19 a accelerat semnificativ digitalizarea învățământului superior și a evidențiat nevoia de flexibilitate în procesele de internaționalizare a sistemului de învățământ superior. Instituțiile au fost nevoite să adopte rapid soluții tehnologice pentru a continua activitățile de predare, cercetare și colaborare internațională, punând un accent sporit pe mobilitatea virtuală și învățarea online. Aceasta a dus la dezvoltarea unor noi modele educaționale și la creșterea accesibilității programelor internaționale pentru un număr mai mare de studenți și cadre didactice; … e)creșterea competiției globale în domeniul educațional impune instituțiilor de învățământ superior din România să inoveze și să se adapteze rapid la cerințele pieței educaționale internaționale. Într-o lume din ce în ce mai competitivă este esențial ca instituțiile de învățământ superior să își dezvolte capacitatea de a atrage și reține studenți și personal academic de top, să investească în programe de studii relevante și de înaltă calitate și să participe activ în rețele globale de cercetare și educație. Aceasta va contribui la îmbunătățirea poziției și reputației internaționale a instituțiilor de învățământ superior din România. … +
Articolul 3Cadrul strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior din România are în vedere și o serie de rezultate ale internaționalizării, precum:a)îmbunătățirea calității educației și cercetării. Prin accesul la resurse și experiențe internaționale, instituțiile de învățământ superior pot să își îmbogățească programele de studii și de cercetare, să ofere studenților și personalului academic o perspectivă globală și să promoveze excelența în educație și cercetare prin colaborări internaționale și schimb de bune practici; … b)transferul de cunoștințe și inovare, internaționalizarea sistemului de învățământ superior contribuind la creșterea relevanței și impactului social al activităților academice; … c)sporirea competitivității instituțiilor de învățământ superior prin atragerea de studenți și personal academic talentat din întreaga lume. Prin promovarea diversității culturale și a experiențelor academice internaționale, instituțiile de învățământ superior devin destinații atractive pentru cei interesați de o educație și cercetare de calitate la nivel global. Aceasta contribuie la creșterea prestigiului și reputației instituțiilor de învățământ superior, consolidându-le poziția în clasamentele academice internaționale și atrăgând investiții și finanțări suplimentare pentru dezvoltare și inovare; … d)dezvoltarea socioeconomică și culturală a țării. Prin promovarea mobilității studenților și personalului academic, România poate beneficia de transferul de cunoștințe și rezultate ale învățării, stimulând inovația, antreprenoriatul și dezvoltarea economică durabilă. De asemenea, atragerea studenților internaționali contribuie la diversificarea și îmbogățirea culturii academice și sociale, promovând dialogul intercultural și toleranța; … e)asigurarea unei experiențe internaționale de învățare pentru un număr cât mai mare de studenți, în vederea dezvoltării lor profesionale și personale într-un context academic globalizat, inclusiv prin intensificarea activităților de „internaționalizare acasă“. … +
Articolul 4Cadrul strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior abordează comprehensiv următoarele componente ale mediului academic:a)curriculum prin pedagogii și rezultate ale învățării specifice contextului internațional, viziunii strategice, valorilor și misiunii asumate de instituția de învățământ superior; … b)resurse umane suficiente, pregătite să își asume și să pună în aplicare viziunea de internaționalizare a instituțiilor de învățământ superior: personal didactic, administrativ, studenți, studenți-doctoranzi și cursanți, inclusiv mobilitatea acestora; … c)infrastructură dedicată și servicii-suport dedicate studenților și personalului care accesează programe de mobilitate internațională și studenților internaționali care doresc să studieze/studiază în cadrul unui program de studiu universitar în România, respectiv personalului din străinătate aflat într-o mobilitate în România; … d)cercetare, inovare și antreprenoriat. … +
Capitolul IIPriorități și obiective +
Articolul 5(1)Pentru implementarea cadrului strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior din România, Ministerul Educației și instituțiile aflate în subordine sau coordonare vor avea în vedere următoarele priorități:a)stimularea mobilităților pentru învățare; … b)îmbunătățirea serviciilor-suport pentru studenții/cadrele universitare care vin sau care pleacă într-o mobilitate, inclusiv sprijin pentru bunăstarea fizică și mentală; … c)susținerea inițiativei universităților europene ca o modalitate de a îmbunătăți incluziunea, transformarea și inovarea în cooperare și de a răspunde activ la depășirea provocărilor generate de tendințele naționale și internaționale; … d)descentralizarea procesului de admitere pentru cetățenii din state terțe UE, inclusiv prin formarea de personal specializat la nivelul instituțiilor de învățământ superior în vederea recunoașterii documentelor care atestă studiile anterioare; … e)îmbunătățirea vizibilității României și a instituțiilor de învățământ superior în mediul internațional de la nivel global, al Spațiului European al Învățământului Superior și al Spațiului European al Educației; … f)digitalizarea, simplificarea și eficientizarea proceselor de recunoaștere și echivalare a diplomelor obținute în străinătate, precum și eficientizarea proceselor de acordare a vizelor; … g)consolidarea legăturii dintre internaționalizare și valorile academice fundamentale: libertatea academică, autonomia instituțională, integritatea academică, responsabilitatea pentru învățământul superior; … h)crearea unui echilibru între nevoia de colaborare continuă și recunoașterea preocupărilor de securitate europeană și națională; … i)încorporarea schimbului virtual și a învățării internaționale colaborative online ca parte integrantă a procesului de internaționalizare a sistemului de învățământ superior; … j)îmbunătățirea colaborării cu diaspora academică românească prin implicarea personalului didactic și de cercetare din străinătate în proiecte de cercetare și predare în România; … k)promovarea dezvoltării și implementării de programe de studiu și a cercetării orientate spre dezvoltarea durabilă și tranziția verde; … l)dezvoltarea de programe de studii universitare de licență și master cu predare într-o limbă de circulație internațională, cu diplomă comună sau diplomă dublă sau multiplă, precum și doctorate în cotutelă internațională; … m)dezvoltarea de microcertificări sau programe de studii în vederea profesionalizării personalului didactic și nedidactic responsabil de activități și procese de internaționalizare în învățământul superior, în vederea atragerii de cursanți sau studenți din țară și din străinătate. … (2)Din perspectivă geografică, cadrul strategic privind internaționalizarea învățământului superior trebuie să aibă în vedere prioritățile naționale, procesele internaționale și tratatele la care România este parte, luând în considerare:a)poziția României de membru al Uniunii Europene și al Spațiului European al Educației; … b)apartenența României la Spațiul European al Învățământului Superior; … c)faptul că România este un stat membru important al mișcării francofone; … d)Parteneriatul strategic între România și Statele Unite ale Americii; … e)legăturile istorice/tradiționale pe care România le are cu state din afara Uniunii Europene. … +
Articolul 6(1)O componentă esențială a internaționalizării sistemului de învățământ superior este mobilitatea academică. În acest sens, cu sprijinul Ministerului Educației și al instituțiilor aflate în subordine sau coordonare, instituțiile de învățământ superior adoptă măsuri în vederea stimulării mobilității pentru învățare, astfel încât până în anul 2030 să se atingă obiectivele propuse la nivelul Uniunii Europene, respectiv:a)cel puțin 23% din absolvenții din învățământul superior au minimum o experiență de mobilitate pentru îmbunătățirea tranziției către piața muncii și a mobilității de învățare, în creștere față de obiectivul actual de 20%; … b)cel puțin 20% din cursanții care au beneficiat de mobilitatea pentru învățare în străinătate trebuie să fie persoane cu mai puține oportunități, până în 2027. … (2)Având în vedere scăderea numărului de studenți din România în ultimii 6 ani, precum și nevoia de absolvenți, specialiști în anumite domenii necesare dezvoltării economice, Ministerul Educației sprijină instituțiile de învățământ superior pentru dezvoltarea programelor de studii de licență desfășurate integral în limbi de circulație internațională, astfel încât să fie înregistrată, până în anul 2030, o creștere cu minimum 35% a numărului de studenți străini înmatriculați la studii în cadrul instituțiilor de învățământ superior.(3)Având în vedere nevoia de combatere a fenomenului de abandon universitar în rândul studenților străini, toate serviciile administrative din instituțiile de învățământ superior care interacționează cu studenți străini vor avea și angajați cu competențe lingvistice adecvate în vederea oferirii suportului necesar până în anul 2030. +
Capitolul IIIRolul instituțiilor centrale cu responsabilități în domeniul internaționalizării învățământului superior +
Articolul 7Ministerul Educației este responsabil pentru coordonarea politicii de internaționalizare a sistemului de învățământ superior din România. În acest proces, Ministerul Educației este sprijinit de instituțiile/structurile aflate în subordine/coordonare, cu responsabilități în domeniu. +
Articolul 8(1)În vederea coordonării procesului de internaționalizare a învățământului superior se înființează Consiliul de coordonare a procesului de internaționalizare a învățământului superior, denumit în continuare Consiliul, cu rol de corelare, coordonare și informare reciprocă cu privire la diversele politici cu impact asupra acestui proces. Consiliul este format din reprezentanți ai următoarelor instituții și structuri:a)Ministerul Educației – structurile responsabile pentru învățământ superior, relații internaționale si recunoașterea diplomelor; … b)Ministerul Afacerilor Externe; … c)Inspectoratul General pentru Imigrări, structură subordonată a Ministerului Afacerilor Interne; … d)Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, denumită în continuare ANPCDEFP; … e)Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, denumită în continuare UEFISCDI; … f)Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior; … g)Consiliul Național al Rectorilor. … (2)Numărul reprezentanților pentru fiecare instituție prevăzută la alin. (1), atribuțiile specifice și modalitatea de funcționare se aprobă prin ordin al ministrului educației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de cel mult 1 an. +
Capitolul IVRolul instituțiilor de învățământ superior, planificare și implementare +
Articolul 9Instituțiile de învățământ superior unde internaționalizarea este asumată ca parte a misiunii instituționale trebuie sa își dezvolte propriile strategii privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior, ca strategii individuale sau ca parte a strategiei instituționale. +
Articolul 10Instituțiile de învățământ superior, în cadrul procesului de internaționalizare, asigură:a)condițiile și susținerea studenților și a personalului universitar în vederea realizării de mobilități internaționale, utilizând resursele disponibile din fonduri ale programelor internaționale, naționale sau din fonduri proprii, conform țintelor stabilite prin cadrul strategic. Mobilitățile pot fi de scurtă sau de lungă durată, organizate în format fizic, virtual sau mixt; … b)servicii-suport pentru studenții, profesorii și cercetătorii internaționali, cel puțin într-o limbă de circulație internațională, și acces la infrastructura disponibilă; … c)informații referitoare la: programele de cercetare, inovare și antreprenoriat pe care instituția le desfășoară; infrastructura de cercetare și tehnologică existentă; posibilitățile de participare în programe și proiecte cu finanțare națională sau internațională; … d)includerea în cadrul website-urilor proprii a informațiilor de interes general despre oferta educațională și activitățile de cercetare, inovare și antreprenoriat, cel puțin într-o limbă de circulație internațională; … e)actualizarea permanentă a informațiilor din portalul studyinromania.gov.ro. … +
Articolul 11(1)Instituțiile de învățământ superior includ în planul strategic multianual de dezvoltare instituțională, aprobat de senatul universitar, la propunerea rectorului, conform art. 137 alin. (2) lit. d) din Legea învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare, un capitol referitor la internaționalizare, pe toate componentele asumate de către comunitatea academică, ca parte a procesului de educație, cercetare și formare continuă, acolo unde internaționalizarea este parte a misiunii instituționale asumate.(2)Capitolul referitor la internaționalizarea sistemului de învățământ superior trebuie să fie adaptat la nevoile și obiectivele specifice ale fiecărei instituții și să stabilească ținte la nivel instituțional, inclusiv privind creșterea numărului de mobilități ale studenților și cadrelor didactice/personalului administrativ, și să prevadă un plan de acțiuni privind cele cinci dimensiuni prevăzute la art. 2.(3)Capitolul referitor la internaționalizarea sistemului de învățământ superior din planul strategic multianual de dezvoltare instituțională poate să conțină măsuri referitoare la:a)recrutarea și menținerea în instituția de învățământ superior a studenților internaționali prin dezvoltarea de programe de marketing și recrutare care să atragă studenți internaționali; … b)atragerea de studenți internaționali în programele de studii din domenii prioritare pentru dezvoltarea economică sustenabilă a României sau în domenii care înregistrează un deficit de competențe; … c)stabilirea de parteneriate și schimburi academice cu alte instituții de învățământ superior din întreaga lume; … d)organizarea de internshipuri și stagii destinate acumulării de experiență profesională pentru studenți în afara țării de origine. Aceste acțiuni contribuie la dezvoltarea competențelor interculturale și la creșterea angajabilității absolvenților într-un context global; … e)internaționalizarea curriculumului prin introducerea perspectivei internaționale în programele de studii pentru a contribui la pregătirea studenților pentru a se integra într-o lume globalizată; … f)susținerea activităților de cercetare internațională colaborativă prin promovarea cooperărilor în domeniu cu instituții din întreaga lume, pentru încurajarea schimbului de cunoștințe și expertiză pe tematici de interes global; … g)promovarea diversității și incluziunii prin sprijinirea schimbului intercultural în spațiul universitar, prin facilitarea accesului echitabil și egal la oportunitățile de mobilitate cu scop de învățare/formare a categoriilor vulnerabile, precum și prin oferirea de facilități de învățare/formare tuturor categoriilor de studenți, studenți-doctoranzi, cadre didactice și personal administrativ; … h)dezvoltarea de microcertificări cu predare atât în format fizic, cât și online, inclusiv în limbi străine, și folosirea de resurse digitale pentru a flexibiliza oferta educațională; … i)participarea în proiecte de asistență tehnică privind fundamentarea politicilor economice, sociale sau a altor politici publice, în parteneriat cu instituții de învățământ superior, instituții publice sau organizații internaționale; … j)dezvoltarea de programe de studii în limbi străine în funcție de grupul-țintă de studenți internaționali vizați; … k)dezvoltarea unor programe de granturi de tip cadru didactic invitat/visiting lecturer pentru cadre didactice internaționale care să poată preda o durată determinată în instituțiile de învățământ superior din România; … l)participarea în programe pentru creșterea dimensiunii și capacității instituționale internaționale ale instituțiilor de învățământ superior și în domeniul internaționalizării acasă; … m)investiții în dezvoltarea competențelor lingvistice de tip profesional ale cadrelor didactice și administrative, pentru creșterea calității programelor de studii în limbi străine, atât prin cursuri, evenimente sau activități dedicate în anumite limbi străine, cât și prin participări la evenimente online și în format fizic, precum conferințe, mobilități de predare, training sau ateliere de lucru specializate; … n)stimularea tuturor tipurilor de mobilități: fizică, virtuală și mixtă pentru studenți, personal didactic și nedidactic; … o)stimularea mobilității și internaționalizării studiilor doctorale, prin creșterea numărului de burse pentru mobilități de scurtă durată, inclusiv din surse proprii ale instituțiilor de învățământ superior de drept public, și implicarea studenților-doctoranzi în proiecte de cercetare cu parteneri internaționali pe tematici de interes pentru aceștia; … p)crearea de facilități și stimulente pentru atragerea de studenți internaționali, inclusiv burse din surse proprii, scutirea de la plata taxelor de studii pentru studenții din medii dezavantajate, asigurarea de cazare gratuită, mentorat academic personalizat sau oportunități de participare la programe de dezvoltare profesională și creșterea retenției absolvenților internaționali; … q)consolidarea parteneriatelor dintre industrie și mediul academic prin invitarea la cursuri a specialiștilor din domeniu și a alumnilor cu scopul de a ține prelegeri pentru studenți. Parteneriatul public-privat poate aduce contribuții importante privind apropierea și facilitarea accesului pe piața muncii; … r)dezvoltarea de acțiuni de conectare la alumni internaționali ai instituțiilor de învățământ superior din România, precum și de consolidare a acestor comunități de alumni prin acțiuni dedicate acestora: newsletter, evenimente online și în format fizic de prezentare a oportunităților curente oferite de instituțiile de învățământ superior, programe sociale de sedimentare a grupurilor de alumni ai unei instituții de învățământ superior din România sau ai tuturor instituțiilor de învățământ superior românești din anumite regiuni/orașe din lume, programe de alumni internaționali ambasadori; … s)dezvoltarea programelor de tip „Absolvent ambasador internațional“, în conexiune cu cele de burse și pachete de facilități oferite de instituțiile de învățământ superior românești și în legătură directă cu strategiile de marketing și recrutare de studenți din străinătate. … (4)Metodele și instrumentele specifice prevăzute la alin. (3) lit. a) includ:a)utilizarea instrumentelor de promovare la nivel național sub umbrela „Study in Romania“; … b)prezența la târguri educaționale; … c)colaborări cu agenții de recrutare; … d)promovarea programelor academice și culturale în străinătate; … e)colaborarea cu alumni; … f)oferirea de suport adecvat studenților internaționali, precum activități de integrare, suport psihologic și acces la servicii de consiliere psihologică și în carieră, pentru a se adapta la viața și învățământul într-o țară străină; … g)oferirea de programe sau cursuri de învățare a limbii române sau a altor limbi străine de circulație europeană și de cunoaștere a culturii sau civilizației românești; … h)oferirea de programe de orientare în cadrul instituției sau al orașului; … i)programe de tutorat sau mentorat, cu implicarea studenților sau a personalului universitar; … j)programe de formare a personalului administrativ din punctul de vedere al competențelor lingvistice, de comunicare, interacțiune interculturală, digitalizare, respectiv dezvoltare personală și profesională. … (5)Parteneriatele prevăzute la alin. (3) lit. c) pot include:a)schimburi de studenți și cadre didactice/personal administrativ; … b)colaborări în cercetare; … c)dezvoltarea de programe de studii integrate și programe de studii comune cu diplomă comună sau diplomă dublă sau multiplă. … (6)Instituțiile de învățământ superior raportează în platformele naționale numărul mobilităților fizice, virtuale și mixte, precum și colaborările în programe integrate sau comune, atât în scopul monitorizării și evaluării, cât și pentru facilitarea politicilor bazate pe evidențe. +
Capitolul VFinanțare și resurse +
Articolul 12Ministerul Educației oferă sprijin instituțiilor de învățământ superior în cadrul procesului de internaționalizare a sistemului de învățământ superior, inclusiv prin:a)integrarea dimensiunii internaționale în finanțarea prin Fondul de dezvoltare instituțională; … b)integrarea dimensiunii internaționale în finanțarea prin Fondul pentru finanțarea situațiilor speciale; … c)finanțarea cu un coeficient mărit a programelor de studii în limbi de circulație internațională; … d)finanțarea unui număr de burse și stagii de specializare pentru studenții români de pretutindeni; … e)alocarea unui număr de locuri, în cadrul cifrei de școlarizare, la programul de studii pentru anul pregătitor de limba română; … f)finanțarea unui număr de burse pentru stagii de studii universitare și postuniversitare în străinătate; … g)selecția, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, a unui număr de candidați pentru bursele alocate studenților străini. În acest sens, Ministerul Educației, prin intermediul UEFISCDI și în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, dezvoltă și administrează platforma de gestiune a aplicațiilor pentru bursele statului român; … h)susținerea internaționalizării prin intermediul fondurilor europene precum Fondul social european+, prin Programul Educație și Ocupare, Planul național de redresare și reziliență al României, programul ERASMUS+ și altele asemenea. … +
Articolul 13Ministerul Educației susține financiar instituțiile de învățământ superior românești care participă în cadrul proiectelor dedicate dezvoltării și consolidării de rețele universitare europene, precum și pentru preluarea exemplelor de bună practică din cadrul acestui tip de rețele în cadrul respectivelor instituții. De asemenea, transferul de bune practici și competențe va fi facilitat de Ministerul Educației, prin dezvoltarea unui mecanism de transfer de cunoaștere de tip înfrățire/twinning de la instituțiile de învățământ superior parte a rețelelor europene către cele care încă nu fac parte din astfel de consorții. +
Capitolul VIMonitorizarea și actualizarea cadrului strategic +
Articolul 14(1)Rezultatele preconizate în urma implementării cadrului strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior sunt:a)creșterea numărului de studenți internaționali care studiază în instituțiile de învățământ superior din România, în special a celor din domeniile unde România duce lipsă de specialiști; … b)creșterea numerică a personalului calificat din cadrul instituțiilor de învățământ superior implicat în activitățile de internaționalizare; … c)dezvoltarea unor mecanisme pentru informarea corectă și coerentă a publicului cu privire la activitățile și evenimentele importante derulate în spațiul universitar; … d)îmbunătățirea performanțelor/competențelor lingvistice ale personalului din instituțiile de învățământ superior; … e)facilitarea recunoașterii reciproce a rezultatelor învățării între instituțiile de învățământ superior; … f)îmbunătățirea tranziției către piața muncii și a mobilității profesionale; … g)utilizarea de modele inovative de învățare și predare, precum și a instrumentelor digitale; … h)eficientizarea utilizării cadrului și a mecanismelor de cooperare internațională; … i)îmbunătățirea indicatorilor privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior. … (2)Ministerul Educației are rolul monitorizării gradului de internaționalizare a învățământului superior prin rapoarte specifice sau ca parte a monitorizării sistemului de învățământ superior. În acest sens, Ministerul Educației, prin intermediul UEFISCDI și ANPCDEFP, elaborează o dată la doi ani un raport specific privind internaționalizarea învățământului superior. +
Articolul 15Ministerul Educației coordonează procesul de monitorizare continuă a implementării cadrului strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior, care va include colectarea și analizarea periodică a datelor relevante. +
Articolul 16(1)Pentru a asigura o evaluare corectă și obiectivă a progresului se definesc următorii indicatori de performanță:a)numărul și proporția mobilităților internaționale ale studenților și cadrelor didactice; … b)numărul și proporția studenților internaționali înmatriculați; … c)numărul și proporția studenților din grupurile dezavantajate care participă la programe de mobilități; … d)numărul de parteneriate și colaborări internaționale; … e)numărul de programe de studii comune și integrate; … f)gradul de satisfacție a studenților internaționali. … (2)Lista indicatorilor de performanță prevăzuți la alin. (1) poate fi completată prin ordin al ministrului educației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 17(1)Ministerul Educației poate evalua impactul cadrului strategic privind internaționalizarea sistemului de învățământ superior și propune revizuirea acestuia pentru a îmbunătăți impactul acestuia, precum și pentru a reflecta schimbările și evoluțiile în contextul național și internațional.(2)Procesul de revizuire a cadrului strategic implică, potrivit art. 5 alin. (6) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare, consultarea cu toate părțile interesate relevante, inclusiv instituțiile de învățământ superior, ministerele relevante, studenții, organizațiile nonguvernamentale și partenerii sociali.(3)Pentru revizuirea și actualizarea cadrului strategic, Ministerul Educației constituie, prin ordin de ministru, un grup de lucru specializat, care analizează datele colectate și feedbackul părților interesate. Acest grup de lucru propune modificările necesare pentru a asigura relevanța și eficiența continuă a cadrului strategic.