ANEXE din 27 iulie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 839bis din 2 octombrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 120 27/07/2018
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 5REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 6REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 7REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 8REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 9REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 10REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 11REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 12REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 13REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 17REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 18REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 19REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 20REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018
ANEXA 21REFERIT DEORDIN 120 27/07/2018





 + 
Anexa nr. 1
ABREVIERI

     
ABREVIERI SEMNIFICAȚIA ÎN LIMBA ENGLEZĂ SEMNIFICAȚIA ÎN LIMBA ROMÂNĂ
AAP Allied Administrative Publication Publicație aliată administrativă
AAP-03 Directive for the production, maintenance and management of NATO standardization documents Directiva pentru elaborarea, gestionarea și managementul documentelor NATO de standardizare.
ACT Allied Command for Transformation Comandamentul Aliat pentru Transformare
AD Approval Draft Proiect de recomandare de standardizare supus procesului de aprobare.
AD Ni Approval Draft number „i„ Numărul proiectului de recomandare de standardizare
ANSI American National Standards Institute Institutul Național American de Standardizare
AP Allied publication Publicație aliată pentru uzul țărilor membre NATO
AMS   Agenția militară de standardizare
ANSDMM   Acte normative specifice, doctrine și manuale militare
ASRO   Agenția de Standardizare din România
BStdI   Biroul de Standardizare și Interoperabilitate
CEN European Committee for Standardization Comitetul European pentru Standardizare
CENELEC European Committee for Electrotechnical Standardization Comitetul European pentru Standardizare Electrotehnică
CJTF Combined Joint Task Force Forță multinațională întrunită
CNAD Conference of National Armament Directors Conferința Directorilor Naționali pentru Armamente
ComSI   Comitetul de Standardizare și Interoperabilitate
CS Commitee for Standardization Comitetul NATO pentru Standardizare
CSI   Consiliul de Standardizare și Interoperabilitate
CSReps   Comitetul NATO pentru Standardizare la nivel executiv, cu participarea personalului de stat major din reprezentanțele militare naționale
DTA Delegating Tasking Authority (DTA) Autoritatea responsabilă delegată
DIPS   Dispoziția privind inițierea procesului de standardizare
DoP Date of Promulgation Data promulgării
Dpt. Arm.   Departamentul pentru armamente
EDA European Defence Agency Agenția Europeană pentru Apărare
ETSI European Telecommunications Standards Institute Institutul European pentru Standarde de Telecomunicații
EUMC European Union Military Committee Comitetul militar al UE
EUMS European Union Military Staff Statul Major Militar al UE
FD Final Draft Document de standardizare NATO aflat în faza de Proiect final
GL NATO Std   Grupul de lucru NATO sau UE cu atribuții în domeniul standardizării
GLAS   Grupul de lucru pentru acceptarea/aprobarea și implementarea documentelor de standardizare
GestActStd   Gestiunea activității de standardizare
IEC International Electrotechnical Commission Comisia Electrotehnică Internațională
InfoStandardWEB   Softul de documentare informare și gestiune a standardelor, achiziționat de la Asociația de Standardizare din România
ISO International Standardization Organization Organizația Internațională de Standardizare
IPR Intelectual Property Rights Drepturi de proprietate intelectuală
IT Information Tehnology Tehnologia informației
MILNET   Internet militar
MP Multinational Publications Publicații multinaționale elaborate de NATO (publicații aliate declasificate pentru parteneri)
NED NATO Effective Date Data stabilită de NATO pentru implementarea unor STANAG
NSDD NATO Standardization Document Database Baza de date a documentelor de standardizare NATO
NSO NATO Standardization Office Oficiul NATO de Standardizare
RMR   Reprezentanța Militară a României la NATO și UE
NSP NATO Standardization Program Programul de standardizare NATO
NTMS NATO Terminology Management System Sistemul de management al terminologiei NATO
OMCAS   Organismul militar de certificare, acreditare și supraveghere
RD Ratification Draft Proiect de acord de standardizare supus procesului de acceptare/ratificare.
SD Study Draft Document de standardizare aflat în faza de Proiect de studiu.
SM AP   Standard militar tehnic elaborat pe baza unei publicații aliate
SMAp   Statul Major al Apărării
SM STANAG   Standard militar tehnic elaborat pe baza unui STANAG
SM STANREC   Standard militar tehnic elaborat pe baza unui STANREC
SP Standardization Proposal Propunerea de standardizare
STANAG Standardization Agreement Acord de standardizare
STANREC Standardization Recommendation Recomandare de standardizare
TA Tasking Authority Autoritatea responsabilă
ToR Terms of Reference Termeni de referință

 + 
Anexa nr. 2
CRITERII PENTRU STABILIREA DOMENIULUI
PREPONDERENT DE APLICABILITATE A STANDARDELOR NATO

Domeniul Criterii Structura responsabilă de managementul domeniului
Operațional Standarde care specifică cerințe conceptuale, organizatorice sau metodologice care să permită echipamentelor, structurilor sau forțelor să își îndeplinească funcțiile ori misiunile. BStdI
Administrativ Standarde care facilitează administrarea în diverse zone de responsabilitate precum terminologie, financiar, resurse umane, grade militare și altele. BStdI
Tehnico-material Standarde care specifică cerințe tehnice comune pentru echipamente. Echipamentele pot cuprinde sisteme complete, inclusiv cele de comandă, control și comunicații, sisteme sau subsisteme de arme, interfețe, ansambluri și componente, piese de schimb și consumabile, muniții, carburanți și materiale de aprovizionare. AMS

Domeniul de aplicabilitate este stabilit pe bază de comun acord de către șeful BStdI și șeful AMS cu ocazia emiterii dispozițiilor de inițiere a procesului de standardizare. În situațiile în care nu se poate ajunge la o concluzie comună domeniul va fi stabilit prin vot în cadrul primei ședințe CSI la nivel consultativ, cu secretarii ComSI. + 
Anexa nr. 3
DOCUMENTE DE STANDARDIZARE1.DOCUMENTE ACOPERITOAREA.ACORD DE STANDARDIZARE NATO - NATO STANAGUn acord de standardizare (STANAG) este un document de standardizare NATO care specifică acordul națiunilor membre de a implementa standardul, în scopul îndeplinirii cerinței de interoperabilitate.Caracteristicile unui acord de standardizare – STANAG sunt:a)Este un document acoperitor, separat, diferit de un standard, care acoperă unul sau mai multe standarde aliate;b)Trebuie să indice capabilitatea solicitată, și cerința(ele) de interoperabilitate/standardizare asociate pentru a fi îndeplinită implementarea;c)Trebuie să dea indicații asupra modului de aplicarea și implementare a standardelor aliate, pe care le acoperă;d)Trebuie să fie elaborat, promulgat și distribuit în ambele limbi oficiale NATO (engleză și franceză);e)Are forma în concordanță cu prevederile AAP-03 și este identificat cu un număr format din patru cifre, alocat de către NSO în concordanță cu prevederile AAP-03.B.RECOMANDAREA DE STANDARDIZARE - STANRECSTANREC este un document de standardizare NATO care înregistrează (acoperă) unul sau mai multe standarde NATO sau care nu aparțin NATO, referitoare la activitatea specifică a alianței, care nu contribuie în mod direct la realizarea interoperabilității.STANREC este un document care nu este obligatoriu, este întrebuințat pe bază voluntară și nu solicită obligativitatea sau angajamentul națiunilor de a implementa standardele care sunt cuprinse în el. Termenul folosit pentru punerea în aplicare de către o națiune a unui STANREC este "utilizare", diferența față de "implementare" fiind caracterul opțional al folosirii acestuia, la baza căruia nu stă un angajament formal în acest sens.Caracteristicile unei recomandări de standardizare - STANREC:a)Este un document de sine stătător, care acoperă unul sau mai multe standarde (publicații) aliate;b)Este elaborat, promulgat și distribuit în ambele limbi oficiale NATO;c)Trebuie pregătit să poată asigura cea mai mare distribuire la potențialii utilizatori, cu nivel de clasificare cât mai scăzut;d)Are forma în concordanță cu prevederile AAP-03 și este identificat cu un număr format din 4 (patru) cifre, care este alocat de către NSO.Standardele NATO vor fi acoperite de un STANAG sau STANREC, dar nu de amândouă în același timp. Criteriul pentru selectarea procesului de aplicare a unui STANAG sau STANREC este impus de cerințele standardizării în raport cu interoperabilitatea. Un standard solicitat pentru interoperabilitatea NATO va fi acoperit de un STANAG, nu de un STANREC.Toate standardele asociate domeniilor standardizării operaționale și administrative, cele mai multe standarde asociate securității comunicațiilor și siguranței munițiilor și cele mai multe dintre Publicațiile Aliate (APs) asociate comunicațiilor care vizează interoperabilitatea nu sunt eligibile pentru transformarea acestora în STANREC. Recomandările de standardizare STANREC, sunt destinate să acopere strict standardele tehnice unde impactul direct cu interoperabilitatea nu este evident.STANAG-urile și STANREC-urile trebuie să fie revăzute cel puțin odată la fiecare 5 ani.2.STANDARDELE ALIATEStandardele aliate sunt publicații elaborate sau selectate în cadrul procesului de standardizare NATO. Ele includ standarde NATO (NATO STDs) și standarde folosite de către NATO (non-NATO STDs) elaborate în altă parte.Un standard aliat care este considerat a contribui direct la realizarea interoperabilității este promulgat cu un STANAG acoperitor. Un standard aliat care nu contribuie direct la îndeplinirea unor cerințe de interoperabilitate și se referă strict la domeniul tehnico-material, este promulgat cu un STANREC acoperitor.A.STANDARDE NATOStandardul NATO (NATO STD) este un standard elaborat și promulgat în cadrul procesului de standardizare NATO. Caracteristici:a)Este un document de standardizare de sine stătător;b)Nu conține statistici referitoare la capabilități naționale sau organizații; dacă este necesar astfel de informații vor fi incluse în documentele asociate standardelor;c)Cuprinde publicațiile aliate (AP) sau publicațiile multinaționale (MP);d)Trebuie pregătit și promulgat în una sau ambele limbi oficiale NATO, engleză sau franceză;e)Este produs sub îndrumarea Autorității Responsabile (TA).B.STANDARDE NON-NATOUn non-NATO STD este un standard elaborat în afara NATO dar utilizat în cadrul NATO. Acesta include standarde civile și standarde de apărare națională sau multinaționale.C.DOCUMENTE ASOCIATE STANDARDELORUn document asociat standardelor (SRD) este un document de standardizare care facilitează înțelegerea și implementarea unuia sau mai multor standarde aliate. Poate prevedea date și informații suplimentare în sprijinul administrării și implementării standardelor. El poate cuprinde, dar nu este limitat la, următoarele:a)Ghiduri de implementare a standardelor;b)Instrucțiuni sau manuale de utilizare a standardelor;c)Cataloage.Când este produs de către NATO, un document asociat standardelor este alcătuit și publicat ca o Publicație Aliată (AP) sau ca o Publicație Multinațională (MP). + 
Anexa nr. 4
INSTRUMENTELE DE GESTIONARE INFORMATIZATĂ A STANDARDIZĂRIIInstrumentele de gestionare informatizată a standardizării sunt clasificate astfel:a)din cadrul NATO, de pe site-ul Oficiului NATO de Standardizare (NSO) din rețeaua Minerva și cel protejat din rețeaua Internet (https://nso.nato.int);b)din cadrul UE;c)puse la dispoziție de către state membre NATO și UE;d)din cadrul Biroului de standardizare și interoperabilitate/BStdI din Statul Major al Apărării/SMAp, postate pe site-ul Direcției instrucție și doctrină de pe rețeaua INTRAMAN;e)din cadrul AMS/Dpt.Arm., postate pe site-ul acesteia de pe rețeaua Intraman;f)din cadrul structurilor responsabile.Instrumentele de gestionare informatizată a standardizării în cadrul NATO includ:a)Platforma de ratificare electronică a standardelor aliate de pe rețelele INTERNET (protejată) sau NATO clasificată la adresa "ratifications.nato.int";b)Programul de Standardizare NATO – NATO Standardization Programme/NSP;c)Baza de Date cu Documentele de Standardizare NATO - NATO Standardization Document Database/NSDD, de pe rețelele INTERNET (protejată) și NATO clasificată la adresa "nso.nato.int";d)Aplicația "NSO" de pe platformele mobile, pentru accesarea standardelor NATO neclasificate.Instrumentele de gestionare informatizată a standardizării în cadrul BStdI includ:a)baza de date cu documentele de standardizare acceptate și implementate în Ministerul Apărării Naționale;Instrumentele de gestionare informatizată a standardizării în cadrul AMS includ:a)catalogul standardelor tehnice acceptate și implementate în Ministerul Apărării Naționale;b)catalogul standardelor militare tehnice proprii, elaborate de către structurile responsabile din Ministerul Apărării Naționale;c)softul InfoStandard WEB achiziționat de la Asociația de Standardizare din România/ASRO. + 
Anexa nr. 5
PROCEDURA DE ELABORARE A PLANULUI MULTIANUAL DE
ACCEPTARE ȘI IMPLEMENTARE A ACORDURILOR DE STANDARDIZARE NATOBiroul standardizare și interoperabilitate din Statul Major al Apărării elaborează Planul multianual de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO pe baza propunerilor structurilor responsabile, conform graficului care se întocmește conform modelului prezentat mai jos. Planul multianual de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO se înaintează spre aprobare președintelui CSI, până la data de 30 august. După aprobare, Planul multianual se păstrează la BStdI, care trimite până la data de 15 septembrie câte o copie fiecărei structuri responsabile care are prevăzute sarcini de acceptare și implementare în plan.Elaborarea propunerilor pentru Planul multianual se face cu o perspectivă de 4 ani și constă în parcurgerea următoarelor etape:a)identificarea STANAG-urilor active în Planul multianual de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO, în vigoare;b)identificarea STANAG-urilor pentru care s-a transmis alt răspuns decât "acceptare și implementare" în urmă cu cel puțin 3 ani sau celor la care durata estimată de implementare a fost evaluată la mai mult de 24 de luni;c)identificarea STANAG-urilor prioritare pentru implementare conform cerințelor țintelor de capabilități rezultate în cadrul Procesului NATO de Planificare a Apărării, priorităților NATO pentru standardizare, precum și în conformitate cu celelalte priorități stabilite la nivel național;d)eliminarea STANAG-urilor incluse în Planul multianual pentru care s-a finalizat sarcina planificată sau asumată privind acceptarea sau implementarea corespunzător celor două documente, precum și a celor care au fost înlocuite sau anulate;e)menținerea sarcinilor valabile din planurilor anterioare și distribuirea în plan, pe ani, a STANAG-urilor conform cerințelor rezultate din criteriile prevăzute la lit. c);f)elaborarea proiectelor documentelor și discutarea în ComSI;g)finalizarea și transmiterea propunerilor pentru Planul multianual de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO la BStdI.
GRAFICUL ACTIVITĂȚILOR PENTRU ÎNTOCMIREA PLANULUI MULTIANUAL DE
ACCEPTARE ȘI IMPLEMENTARE A ACORDURILOR
DE STANDARDIZARE NATO (STANAG) ÎN PERIOADA ........ + 
– MODEL –ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE                                      NECLASIFICAT……………………………..                                Exemplar unic(Denumirea structurii responsabile)…….. anulNr. ...– Localitatea –APROBPREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATEGradulPrenumele, NUMELE
PLANUL MULTIANUAL DE ACCEPTARE ȘI IMPLEMENTARE A ACORDURILOR
DE STANDARDIZARE NATO/STANAG ÎN PERIOADA (minim 4 ani) ……….

CAPITOLUL I – STANAG-uri PLANIFICATE PENTRU REANALIZARE
Nr. crt. STANAG Număr, Ediția Titlu STANAG Structură responsabilă Anul GL NATO Std Ținta de capabilități asociată și termenul de realizare
2019 2020 2021 2022
1 4397 Ed.7 NATO CATALOGUE OF EXPLOSIVES - AOP-26 Dpt.Arm   X     CNAD, AC/326, SG1
2 2347 Ed.3 MEDICAL WARNING TAG – AMedP-34 EDITION A VERSION 1 DLog X       JOINT, INT
CAPITOLUL II - STANAG PLANIFICATE PENTRU IMPLEMENTARE
1 5030 Ed.4 SINGLE AND MULTICHANNEL VLF AND LF ON-LINE BROADCAST AND OFF-LINE OOK SYSTEMS DCI     X   NHQC3B
SECRETARUL CONSILIULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE
Gradul
Prenumele, NUMELE
 + 
– MODEL –APROBPREȘEDINTELE COMITETULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE
PROGRAMUL DE ACCEPTARE ȘI IMPLEMENTARE A
ACORDURILOR DE STANDARDIZARE NATO AL ..... ÎN ANUL ......
CAPITOLUL I - STANAG-uri PLANIFICATE PENTRU REANALIZARE
Nr. Crt. STANAG Numărul Ediția Titlul acordului de standardizare Ian Feb Mar Apr Mai Iun Iul Aug Sept Oct Nov Dec OBSERVAȚII Ținta de capabilități asociată
1 4044 Ed.1 ADOPTION OF A STANDARD ATMOSPHERE X                        
2 4397 Ed.7 MUNITION DESIGN PRINCIPLES, ELECTRICAL ENVIRONMENTS           X              
CAPITOLUL II – STANAG-uri PLANIFICATE PENTRU IMPLEMENTARE
1 5030 Ed.4 SINGLE AND MULTICHANNEL VLF AND LF ON- LINE BROADCAST AND OFF-LINE OOK SYSTEMS   X                     E 5203/ Rețele fixe
SECRETARUL COMITETULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE(Responsabilul cu activitatea de standardizare)GradulPrenumele, NUMELE X- data limită pentru transmiterea Propunerii de acceptare/Confirmării de implementare + 
Anexa nr. 6 + 
– MODEL –DISPOZIȚIA PRIVIND INIȚIEREA PROCESULUI DE STANDARDIZARE/DIPS
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Statul Major al Apărării Nr. ….. din …… (ziua, luna, anul) București  NECLASIFICAT Exemplarul nr.   
CĂTRE: "Destinatari"PENTRU: Secretarul ComSISUBIECT: STANAG-uri pentru inițierea procesului de acceptare, implementare și anulareReferințe:a.Ordinul ministrului apărării naționale privind standardizarea în domeniul militar nr. ....... ;b.Tabelul cu corespondența între grupurile de lucru NATO cu atribuții în domeniul standardizării/GL NATO Std și structurile responsabile din Armata României.STANAG-urile prezentate în documentul anexat au fost postate în Baza de date cu documente de standardizare NATO - NATO Standardization Document Database (NSDD), în postura de documente de standardizare NATO aflate în proces de acceptare, care au fost promulgate, sunt în studiu sau care au fost anulate.Documentele de standardizare NATO menționate, pentru care structura dumneavoastră a fost desemnată ca structura responsabilă, pot fi accesate pe site-ul protejat al NSO (Oficiul NATO de Standardizare) sau în rețeaua NATO clasificată.Vă rugăm să dispuneți măsurile necesare pentru:1.desfășurarea procesului de acceptare și trimiterea fișelor cu propunerea de acceptare a documentelor de standardizare NATO din responsabilitate, prevăzute la punctul 1 al documentului atașat, până la datele menționate în dreptul fiecăruia;2.desfășurarea procesului de implementare a documentelor de standardizare NATO din responsabilitate, prevăzute la punctul 2 al anexei;3.punerea în aplicare a măsurilor legate de standardele de la punctele 3 și 4 ale anexei, conform precizărilor din dreptul fiecăruia.Anexă:Nr. 1 - Extras din tabelul cu standarde pentru acceptare, implementare sau anulate la data de ....... , Nr. ..... din ....... , 1 exemplar cu file, neclasificat.ȘEFUL DIRECȚIEI INSTRUCȚIE ȘI DOCTRINĂ
Întocmit: Gradul, prenumele, numele, tel
 + 
– MODEL –Anexa nr. ….. la ……. din ZZ.LL.AAAA
TABEL CU STANAG-uri TRANSMISE CU SOLICITARE DE
ACCEPTARE (RATIFICATION DRAFT), PROMULGATE, ÎN STUDIU SAU ANULATEReferințe:A.Prevederile Ordinului ministrului apărării naționale privind standardizarea în domeniul militar;B.Modificările identificate în Baza de date cu documente de standardizare NATO – NATO Standardization Document Database (NSDD) în intervalul ………….. ;1.STANDARDE PENTRU ACCEPTARE/APROBARE

Nr. crt. Număr, ediție STANAG STANREC Stadiu TITLUL Structura responsabilă Acțiune solicitată Termen de elaborare a propunerii de acceptare Obs., Tipul standardului Grupul de lucru NATO pentru standardizare
1. STANAG 6510 Ed: 1 Proiect de ratificare (RD) JOINT INTELLIGENCE, SURVEILLANCE AND RECONNAISSANCE PROCEDURES IN SUPPORT OF NATO OPERATIONS - AIntP-14 EDITION A DGIA Analiză și elaborare propunere de acceptare 20.08.2016 Operational, MC, MCJSB, JINT AJP-2CP
2. STANAG 4745 Ed: 1 Proiect de ratificare (RD) 40mm x 46 LOW VELOCITY GRENADE AMMUNITION - AOP-4745 EDITION A ACTTM 20.08.2016 Tehnic CNAD, AC/225
2.STANDARDE PENTRU IMPLEMENTARE

Nr. crt. Număr, ediție STANAG Stadiu TITLUL Structura responsabilă Acțiune solicitată Data promulgării (data modificării în NSDD) Obs., Tipul standardului Grupul de lucru NATO pentru standardizare
1. STANAG 4729 Ed: 2 Promulgat PERFORMANCE OF NON-LETHAL ARRESTING DEVICES - AEP-74 EDITION B Dpt.Arm. Elaborare document național de implementare în termenele angajate 08.03.2016 Tehnic CNAD, AC/225
2. STANAG 2582 Ed: 2 Promulgat ENVIRONMENTAL PROTECTION BEST PRACTICES AND STANDARDS FOR MILITARY CAMPS IN NATO OPERATIONS - AJEPP-2 EDITION A C.Ctr.Insp. 24.02.2016 Operational MC, MCJSB, EP
3.STANDARDE ÎN CURS DE ELABORARE

Nr. crt. Număr, ediție STANAG Stadiu TITLUL Structura responsabilă Acțiune solicitată Obs., tipul standardului, Grupul de lucru (GL) NATO pentru standardizare
3. STANAG 6522 Ed: 1 Studiu ALLIED JOINT DOCTRINE FOR OPEN SOURCE INTELLIGENCE (OSINT) – AJP-2.x EDITION A DGIA Acțiunile prevăzute în ref. A Operational MC, MCJSB, AJOD

4.STANDARDE ANULATE

Nr. crt. Număr, ediție STANAG Stadiu TITLUL Structura responsabilă Acțiune solicitată Data modificării statutului Obs. Grupul de lucru NATO pentru standardizare
4. STANAG 2581 Ed: 1 Anulat ENVIRONMENTAL PROTECTION STANDARDS AND NORMS FOR MILITARY COMPOUNDS IN NATO OPERATIONS – AJEPP-1 C.Ctr.Insp. Informarea structurilor de standardizare subordonate și a personalului din G.L. 2016 Feb 24 Operational MC, MCJSB, EP
NOTĂ:Au fost utilizate următoarele abrevieri:
DLog: Direcția logistică DGIA: Direcția generală de informații a apărării SMFT: Statul Major al Forțelor Terestre SMFA: Statul Major al Forțelor Aeriene Dpt.Arm: Departamentul pentru armamente ACTTM: Agenția de cercetare pentru tehnică și tehnologii militare

SECRETARUL CONSILIULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE
Gradul
Prenumele, NUMELE
 + 
Anexa nr. 7 + 
– MODEL –
Propunerea de acceptare a STANAG

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ……………………………………. (denumirea în clar a structurii responsabile)Nr. ……. din ………. LOCALITATEA              APROB ..................................... (Șeful/comandantul structurii responsabile).................. (gradul) ................  NECLASIFICAT Exemplar unic         


PROPUNERE
de acceptare a
STANAG ..(nr.).. (Ediția …….)……(Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD)………A.În data de ....... a avut loc la sediul ......... (structura responsabilă/colaboratoare) ședința de armonizare a punctelor de vedere referitoare la acceptarea și implementarea standardului NATO.B.Structuri colaboratoare: …….(conform procesului verbal al ședinței GLAS)În urma discuțiilor au fost adoptate următoarele propuneri:1.Standardul NATO să fie acceptat (una din variantele de acceptare, conform art. 81).2.STANAG-ul să fie implementat de către structuri astfel:a)SMFT până la ....... ( data - pentru STANAG-uri promulgate) sau ....... (DoP + nr. luni - pentru proiecte de ratificare/RD);b)SMFA până la ……. (data – pentru STANAG-uri promulgate) sau …….. (DoP + nr. luni – pentru proiecte de ratificare/RD);c)SMFN până la ......... (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau ......... (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD);d)alte structuri, până la ………. (Structura responsabilă, data – pentru STANAG-uri promulgate) sau ………. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD)………. (Structura responsabilă, data – pentru STANAG-uri promulgate) sau ………. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD)NOTĂ:Se vor menționa numai structurile pentru care s-a concluzionat că se impune implementarea și data sau termenul corespunzător fiecărei structuri.3.STANAG-ul să fie implementat prin elaborarea și punerea în aplicare ………. (tipul și denumirea documentului de implementare) de către ………. (denumirea în clar a structurii propuse să elaboreze documentul).4.Rezerve și/sau impedimente în acceptarea și implementarea STANAG și justificarea acestora (în limbile română și engleză).5.Comentarii care nu afectează poziția națională privind acceptarea,dar pot contribui la îmbunătățirea conținutului STANAG (în limbile română și engleză)

Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate.................... (gradul) ...................... (prenumele și numele)                       Întocmit: Secretarul Comitetului de Standardizare și Interoperabilitat…………../, tel ………. (gradul, prenumele și numele)      Avizat Consilierul juridic .......... (gradul) ..................... (prenumele și numele)     
 + 
– MODEL –
PROPUNERE
pentru aprobarea STANREC
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ............................................. (denumirea în clar a structurii responsabile) Nr. ........ din ............ LOCALITATEA              APROB …………………………………. (Șeful/comandantul structurii responsabile)………… (gradul) …………………. NECLASIFICAT Exemplar unic          

PROPUNERE DE APROBARE
STANREC ….. (nr.) … (Ediția ………) …. (Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD )……În data de …….. a avut loc la sediul ……… (structura responsabilă/colaboratoare) ședința de armonizare a punctelor de vedere referitoare la conținutul STANREC. Au participat următoarele structuri colaboratoare: (conform procesului verbal al ședinței experților)În urma discuțiilor au fost adoptate următoarele propuneri:1.STANREC să fie aprobat (nu se transmit obiecții)sauSTANREC să fie respins, cu obiecțiile prezentate la pct. 4:2.STANREC să fie implementat de către structuri astfel:a)SMFT până la …………. (data – pentru STANREC-uri promulgate) sau …………. (DoP + nr. luni – pentru proiecte de aprobare/AD);b)SMFA până la ............. (data - pentru STANREC-uri promulgate) sau ............. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de aprobare/AD);c)SMFN până la . . . . . . . . . . (data – pentru STANREC-uri promulgate) sau . . . . . . . . . . (DoP + nr. luni-pentru proiecte de aprobare/AD);d)alte structuri, până la ........... (data - pentru STANREC-uri promulgate) sau ............. (DoP + nr. luni - pentru proiecte de aprobare/AD)NOTĂ:Se vor menționa numai structurile pentru care s-a concluzionat că se impune implementarea și data sau termenul corespunzător fiecărei structuri.3.STANREC să fie implementat prin elaborarea …………. (tipul și denumirea documentului de implementare) de către …………. (denumirea în clar a structurii propuse să elaboreze documentul).4.Obiecții privind respingerea STANREC, dacă este cazul (în limbile română și engleză).

Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate............. (gradul) ................. (prenumele și numele)                    Întocmit: Secretarul Comitetului de Standardizare și Interoperabilitat................ , tel .........      Avizat Consilierul juridic ……… (gradul) ……………. (prenumele și numele)    
 + 
Anexa nr. 8 + 
– MODEL –
Confirmarea de implementare a STANAGROMÂNIA NECLASIFICATMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Exemplar unic………………………….(denumirea în clar a structurii care a implementat)Nr. …….. din …….LOCALITATEAAPROB....................................................................Șeful/comandantul (denumirea în clar a structurii care a implementat).........(gradul).........................(prenumele și numele)
CONFIRMARE
de implementare a
STANAG …. (nr.)… (Ediția ………) ….. (Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD)…..A.Referințe:Propunerea privind acceptarea: ............ (Nr. și data propunerii transmisă de BStdI sau AMS, conform paginii "STANAG status"/NSDD)B.Standardul a fost implementat în ............ (denumirea în clar a structurii care a implementat) la ............ (data de implementare)C.Documentul/documentele de implementare: ………… (Titlul și data elaborării documentului/documentelor de implementare, în limbile română și engleză)D.Rezervele incluse în referința 2 au fost înlocuite cu următoarele: ........... (Se completează numai de structura responsabilă, dacă este cazul, în limbile română și engleză)E.Comentariile incluse în referința 2 au fost înlocuite cu următoarele: ……….. (Se completează numai de structura responsabilă, dacă este cazul, în limbile română și engleză)Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate..........(gradul).....................(prenumele și numele)AvizatConsilierul juridic...........(gradul).....................(prenumele și numele)Întocmit: Secretarul Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate………………………… , tel. ….(gradul, numele și prenumele) + 
– MODEL –
Confirmarea de utilizare a STANREC

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ……………………………………… (denumirea în clar a structurii care a implementat) Nr. …….. din ……. LOCALITATEA NECLASIFICAT Exemplar unic    


CONFIRMARE
de utilizare a
STANREC …. (nr.)…. (Ediția …….) ….. (Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD)……

1. A fost recomandarea de standardizare STANREC utilizată?
[ ] Da, complet [ ] Da, cu rezerve (vezi secțiunea de mai jos) [ ] Nu
Dacă nu, de ce? ………………………………………………………………………………………………………………..
............................................................................................................................................................
2. Detalii asupra rezervelor: ………………………………………………………………………………………………
.............................................................................................................................................................
3. Veți utiliza recomandarea de standardizare STANREC în viitor?
[ ] Da, complet [ ] Da, cu rezerve (vezi secțiunea de mai jos) [ ] Nu
 
Dacă da, când? ...............................................................................................................................
Dacă nu, de ce? ……………………………………………………………………………………………………………….
4. Estimați că veți avea rezerve în utilizarea pe viitor a STANREC?
[se înscriu detalii] …………………………………………………………………………………………………………….
...........................................................................................................................................................
5. Comentarii: ………………………………………………………………………………………………………………..
[orice informație considerată relevantă privind conținutul și utilitatea STANREC]
 
Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate………….(gradul)……………..(prenumele și numele)Avizat Consilierul juridic.........(gradul)................(prenumele și numele)Întocmit: Secretarul Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate……………. , tel ………(gradul, prenumele și numele) + 
Anexa nr. 9 + 
– MODEL –
Răspunsul național la solicitarea privind acceptarea STANAG

ROMANIA CLASSIFICATION
 
Originator: [Member Nation] [National reference]
To: NSO
Subject: STANAG XXXX Edition [No] RD [No] Ratification.
Enclosures: If applicable, list enclosures, such as reservations, comments or objections.
1. THE FOLLOWING INFORMATION IS SUBMITTED CONCERNING THE SUBJECT STANAG.
a. Ratification information
If a Nation has no involvement with the subject matter covered by the STANAG, the recommendation is to mark the "Not Participating" block. This enables the STANAG to progress to promulgation in an acceptable timeframe.
RATIFYING IMPLEMENTING RATIFYING FUTURE IMPLEMENTATION NOT RATIFYING NOT PARTICIPA-TING
  WITH RESERVATIONS   WITH RESERVATIONS
           
b. Intended date of implementation
Nations should indicate which service(s), if any, are implementing by placing an intended date of implementation, month and year, in the appropriate box(es), it should normally be stated as a number of months following promulgation of the STANAG for the service to which it applies.
  NAVY ARMY AIR OTHER  
  [Schedule] [Schedule] [Schedule] [Schedule]  
 
c. National ratification reference and implementation document
Nations should indicate the national ratification reference and implementation document.
2. AMPLIFYING INFORMATION
a. RESERVATIONS
Reservations are the stated qualifications by a Nation describing that part of the STANAG which it cannot implement or can implement only with limitations.
Nations stating reservations are expected to regularly review the reservation to ensure it is still applicable, and provide change proposals during the normal review process to resolve the reservation(s).
b. COMMENTS
Possibly linked with all the positions. Comments are amplifying remarks, other than reservations, expressed by a Nation as part of its ratification response. Nations, whether implementing or not, may submit comments. Moreover, comments are used to raise an objection to the promulgation potentially linked to position.
Deputy Chief of Defence
________
_________________________
ROMANIA CLASSIFICATION

 + 
– MODEL –
Răspunsul național privind confirmarea implementării STANAG

ROMANIA CLASSIFICATION
Originator: [Member Nation] [National reference]
To: NSO
Subject: Actual implementation of the STANAG XXXX Edition No.
References: Cover letter under which subject STANAG was promulgated
  National response to the ratification request
Enclosures: If applicable, list enclosures, such as reservations, comments
1. UPDATED RATIFICATION INFORMATION
RATIFYING IMPLEMENTING RATIFYING FUTURE IMPLEMENTATION NOT RATIFYING NOT PARTICIPATING
  WITH RESERVATIONS   WITH RESERVATIONS    
           
2. EFFECTIVE INFORMATION ON IMPLEMENTATION
a. Effective date of Implementation
Nations should indicate which service(s) has implemented by placing an actual date of implementation, in month and year, in the appropriate box(es).
  NAVY ARMY AIR OTHER  
  2025 2025 2025 2025  
b. National Implementing Document(s):
[National references]
3. UPDATED RESERVATIONS
Reservations included in reference b are replaced by the following reservations:
4. UPDATED COMMENTS
Comments included in reference b are replaced by the following comments:
Deputy Chief of Defence
___________
_____________________
 

Nota: După semnarea formularului de către președintele CSI, informațiile se transmit prin introducerea acestora pe platforma electronică a NSO "ratification.nato.int". + 
– MODEL –
Răspunsul național privind utilizarea STANREC

ANNEX F: STANREC USE FORM
[Please insert NATO classification]
This Use Form should be filled in per each STANREC by all Allies and NATO bodies.
STANRECs are non-binding covering documents employed on a voluntary basis and do not require commitment of Allies to use the Allied standards covered.
Once completed, please submit to the NATO Standardization office (NSO).
1. STANREC number: ________________ 2. Date: ________ [Please insert the date of yourresponse.]
3. Title: ___________ [Please insert the title of the STANREC.]
4. Respondent: _________ [Please insert the name of your nation or NATO bodies on behalf of which yon are responding.]
 
5. Is the reference STANREC used at present?
[ ] Yes , completely [ ] Yes, with limitations (see section below) [ ] No
If no, why? __________
6. What are the limitations to your use? _______________ [Please provide details]
5. Do you expect to use reference STANREC in the future?
[ ] Yes, completely [ ] Yes, with limitations (see section below) [ ] No
If yes, when? _________
If no, why? ___________
6. Do you expect limitations to your future use? __________ [Please provide details]
7. Other information: ________ [Please report any other information you consider relevant.]
8. Contact Information:

Nota: Formularul se transmite fizic la NSO de către BStdI prin RMR, sub semnătura șefului Dpt.Arm. + 
Anexa nr. 10 + 
– MODEL –
Standardul militar tehnic și regulile de redactareI.Standardul militar tehnicNOTĂ:Marcajele "(Coperta 1-4)*" și "Pagini destinate conținutului standardului*" nu se înscriu pe paginile corespunzătoare standardului militar tehnic, acestea având rolul de orientare în redactarea documentului.II.Reguli de redactare a standardelor SM STANAG, SM STANREC și SM AP(1)Formatul standardelor: standardele se tipăresc în format A4.(2)Organizarea unui standard este următoarea:a)pagina de titlu (coperta);b)preambulul (contra-coperta);c)paginile curente (conținutul standardului);d)ultima pagină.(3)Pagina de titlu trebuie să conțină titlul standardului. Titlul trebuie să fie cât mai concis, dar clar și exact, fără orice ambiguitate și detalii inutile, astfel încât subiectul tratat să fie distinct de subiectele tratate de alte standarde. Titlul trebuie compus din elemente separate, pe cât posibil, pornind de la general la particular.(4)Preambulul se înscrie pe contra-copertă, trebuie să figureze în toate standardele și să prezinte toate informațiile necesare unei cât mai bune înțelegeri a standardului și modului lui de aplicare. Acesta nu trebuie să cuprindă figuri și tabele. Preambulul național trebuie să cuprindă:a)versiunea oficială preluată în standardul român și gradul de corespondență cu standardul NATO (document acoperitor și publicațiile standarde) sau UE;b)standardele care sunt anulate și înlocuite de standardul NATO sau UE acceptat sau aprobat;c)mențiunea potrivit căreia, în situația apariției unor ambiguități de interpretare, conținutul lege standardului în forma originală în limba engleză sau franceză prevalează față de standardul român;d)modificările tehnice majore față de standardele înlocuite parțial sau total;e)lămuriri privind conținutul tehnic al standardului, dacă e cazul;f)data intrării în vigoare;g)limitări și restricții privind difuzarea standardului NATO sau UE, dacă e cazul;h)precizări referitoare la anexele naționale sau la notele naționale;i)responsabilități privind multiplicarea și difuzarea standardului.(5)Gradul de corespondență între standardul NATO sau UE și standardul român precizează dacă acesta este identic, modificat sau neechivalent.(6)Standardul național este identic din punct de vedere al conținutului tehnic, al structurii și al redactării dacă:a)este o traducere fidelă a standardului NATO sau UE;b)are modificări redacționale minore: semne de punctuație sau ortografie; paginația; suprimarea textului în una sau mai multe limbi din standardul multilingv; înlocuirea textului "acest standard NATO/UE" prin "acest SM STANAG/SM STANREC/SM AP)"; includerea oricărui material informativ național, de exemplu anexe informative care nu schimbă, nu adaugă sau nu elimină prevederi ale standardului NATO.(7)Standardul național este modificat față de standardul NATO/UE în următoarele condiții:a)abaterile tehnice sunt admise, cu condiția ca ele să fie clar semnalate și explicate;b)standardul național are structura standardului NATO/UE;c)modificările de structură nu sunt admise decât dacă este posibil să se compare cu ușurință conținutul și structura celor două standarde;d)principiul reversibilității nu este respectat.(8)Standardele modificate se pot afla în unul din următoarele cazuri:a)"standardul național conține mai puțin" – standardul nu conține decât o parte din prevederile standardului NATO/UE, conține condiții mai puțin exigente;b)"standardul național conține mai mult" - standardul național adaugă anumite aspecte sau tipuri, conține condiții mai severe, încercări suplimentare etc.;c)"standardul național modifică o parte a standardului NATO/UE" – o parte a conținutului este identică sau tehnic corespondentă, dar standardul național și standardul NATO/UE au unele condiții diferite;d)"standardul național conține o variantă" - care poate fi utilizată în locul celei din standardul NATO/UE.(9)Standardul național este neechivalent cu standardul NATO/UE în situația în care conținutul celor două standarde este diferit iar structura și modificările nu sunt clar identificate.(10)În conținutul standardului militar se respectă următoarele reguli:a)termenul "națiune" este înlocuit de denumirea generică a structurilor din Armata României sau/și structurilor aparținând altor componente ale sistemului de apărare, siguranță națională și ordine publică desemnate să implementeze standardul;b)în cazul în care în conținutul standardului NATO/UE sunt menționate ca referințe alte standarde și publicații NATO/UE, în cuprinsul SM STANAG, SM STANREC și SM AP se fac trimiteri la documentele naționale de implementare ale referințelor; pentru documentele menționate în referințe care nu au parcurs procesul de acceptare/aprobare și implementare se precizează modalitatea în care structurile care implementează soluționează prevederile incluse în acele referințe;c)paginile curente sunt paginile care conțin coperta standardului, preambulul, textul standardului, inclusiv paginile albe;d)prima pagină curentă este coperta standardului. Ultima pagină curentă este ultima pagină a standardului. Dacă textul standardului se termină pe o pagină pară, se lasă o pagină albă înainte de ultima pagină. Pe paginile albe din cuprinsul standardului, dacă acestea sunt necesare, se înscrie în mijlocul paginii, centrat, textul "pagină albă";e)numerotarea paginilor se face succesiv începând de la contra-copertă, care este pagina 2, pe mijlocul paginii, în partea inferioară. Coperta standardului nu se numerotează;f)în situația în care standardul militar tehnic - SM STANAG, SM STANREC sau SM AP - implementează parțial unul sau mai multe standarde NATO/UE sau introduce modificări în ceea ce privește ordinea capitolelor, secțiunilor, paragrafelor și/sau articolelor standardelor NATO/UE, standardul național include în ultima anexă corespondența între standardul național și standardele NATO/UE implementate;g)ultima pagină este întotdeauna o pagină pară. Pe ultima pagină se înscriu, în tabel, structura responsabilă, cu gradul, numele, prenumele și semnătura comandantului/șefului, ștampila structurii responsabile și structurile colaboratoare;h)indicativul standardului militar – SM STANAG/SM STANREC/SM AP – se scrie cu majuscule de culoare neagră în partea dreaptă sus pe toate paginile. + 
– MODEL –
Standardul militar tehnic propriu și regulile de redactareNOTE:a)Marcajele "(Coperta 1-4)*" și "Pagini destinate conținutului standardului*" nu se înscriu pe paginile corespunzătoare standardului militar tehnic propriu, acestea având rolul de orientare în redactarea documentului.b)Indicativul standardului militar tehnic propriu – este format din acronimul SM (standard militar) urmat de un număr din trei cifre atribuit de AMS.c)Reguli de redactare:– Documentul se redactează pe coli format A4 față-verso;– Coperțile standardului nu se numerotează;– Conținutul documentului se redactează cu caractere: Normal, Arial mărimea 12;– Redactarea standardului se realizează respectând standardul național SR 10000-6. Principii și metodologia standardizării. Partea 6: Reguli de redactare a standardelor.d)Paginile destinate conținutului standardului vor cuprinde de principiu următoarele capitole:1.CUPRINSUL2.DOCUMENTE DE REFERINȚĂ3.SCOP4.ACORD5.TERMENI ȘI DEFINIȚII6.GENERALITĂȚI7.IMPLEMENTAREA STANDARDULUI8.DETALII PRIVIND CONȚINUTUL STANDARDULUI9.ANEXE + 
Anexa nr. 11 + 
– MODEL –
Răspunsul la Recomandarea privind acceptarea STANAG.

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE STRUCTURA COLABORATOARE Nr. ....... din ........ București NECLASIFICAT Exemplarul nr. ….   

CĂTRE: LOCȚIITORUL ȘEFULUI (structurii responsabile)PENTRU: Secretarul ComSISUBIECT: Punct de vedere privind elementele de implementare a STANAG XXXX (Ed. N, RD N1) "titlul STANAG în limba engleză"Referințe:1.Ordinul ministrului apărării naționale privind standardizarea în domeniul militar nr. …… ;2.Solicitarea (structurii responsabile) privind punctul de vedere referitor la elementele de implementare a STANAG menționat în SUBIECT, transmis cu adresa nr. ...... din ...... .1.Ca urmare a recomandării privind acceptarea și a elementelor de implementare identificate de către (structura responsabilă), (structura colaboratoare) este de acord cu/nu este de acord cu:a)Acceptarea și implementarea STANAG XXXX Ed. N, RD N1;b)STANAG XXXX Ed. N, RD N1 să fie implementat prin (denumirea documentului de implementare sau modificarea documentului de implementare a ediției anterioare);c)Structura responsabilă de elaborarea documentului de implementare să fie (structura desemnată în recomandare sau altă structură, cu justificarea propunerii);d)Documentul să fie implementat de către (structurile desemnate în recomandare sau alte structuri, cu justificarea propunerii) la (DoP+n luni, pentru STANAG aflat în stadiul de RD) sau (data de . . . . . . . . . ., pentru STANAG promulgate);e)Documentul de implementare să intre în vigoare prin (ordin, dispoziție, cuvânt introductiv etc.) al (funcția autorității de decizie).2.(Structura colaboratoare) nu are/are sarcini privind implementarea STANAG XXXX Ed. N, RD N1 (se vor menționa sarcinile, dacă e cazul).3.Vă adresăm rugămintea să aveți în vedere elementele prezentate mai sus la elaborarea Propunerii de acceptare a STANAG XXXX Ed. N, RD N1.LOCȚIITORUL ȘEFULUI (structurii responsabile)PREȘEDINTELE COMITETULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATEGradulPrenumele NUMELEÎntocmit: Gradul, prenumele numele, tel + 
– MODEL –
Răspunsul la Recomandarea privind aprobarea STANREC

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE STRUCTURA COLABORATOARE Nr. …… din ….. București NECLASIFICAT Exemplarul nr. ...  

CĂTRE: LOCȚIITORUL ȘEFULUI (structurii responsabile)PENTRU: Secretarul ComSISUBIECT: Punct de vedere privind elementele de implementare a STANREC XXXX (Ed. N, AD N1) "titlul STANREC în limba engleză"Referințe:1.Ordinul ministrului apărării naționale privind standardizarea în domeniul militar nr. …..2.Solicitarea (structurii responsabile) privind punctul de vedere referitor la elementele de implementare a STANREC menționat în SUBIECT, transmis cu adresa nr. ...... din ....... .1.Ca urmare a recomandării privind aprobarea și a elementelor de implementare identificate de către (structura responsabilă), (structura colaboratoare) este de acord cu/nu este de acord cu:a)Aprobarea STANREC XXXX Ed. N, AD N1 cu (fără) următoarele comentarii și/sau observații.b)STANREC XXXX Ed. N, AD N1 să fie implementat prin (denumirea documentului de implementare sau modificarea documentului de implementare a ediției anterioare).c)Structura responsabilă de elaborarea documentului de implementare să fie (structura desemnată în recomandare sau altă structură, cu justificarea propunerii);d)Documentul să fie implementat de către (structurile desemnate în recomandare sau alte structuri, cu justificarea propunerii) la la (DoP+n luni, pentru STANREC aflat în stadiul de AD) sau (data de ...... , pentru STANREC promulgate).2.(Structura colaboratoare) nu are/are sarcini privind implementarea STANREC XXXX Ed. N, AD N1 (se vor menționa sarcinile, dacă e cazul).3.Vă adresăm rugămintea să aveți în vedere elementele prezentate mai sus la elaborarea Propunerii de aprobare a STANREC XXXX Ed. N, AD N1.LOCȚIITORUL ȘEFULUI (structurii colaboratoare)PREȘEDINTELE COMITETULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATEGradulPrenumele NUMELEÎntocmit: Gradul, prenumele numele, tel + 
Anexa nr. 12 + 
– MODEL –NECLASIFICATExemplarul nr. .......
INFORMARE
PRIVIND ACTIVITATEA DE STANDARDIZARE ÎN TRIMESTRUL .....
(se menționează trimestrul și anul pentru care este întocmită)I.ACCEPTAREA ȘI IMPLEMENTAREA ACORDURILOR DE STANDARDIZARE NATO/STANAGDificultăți întâmpinate în procesul de acceptare și implementare STANAG pentru care se solicită sprijin (colaborare, cooperare):– În procesul de acceptare;– În procesul de implementare.II.PARTICIPAREA LA GRUPURILE DE LUCRU NATO CU ATRIBUȚII ÎN DOMENIUL STANDARDIZĂRIIAspecte de interes și realizări/nerealizări din participarea/neparticiparea la GL NATO Std care au influențat îndeplinirea sarcinilor de standardizare în cadrul acestora și al Armatei României. Modul în care s- a concretizat participarea activă a reprezentanților structurii în cadrul GL NATO Std. Concluzii și propuneri.III.ÎNDEPLINIREA MĂSURILOR STABILITE ÎN ȘEDINȚELE PRECEDENTE ALE CONSILIULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE ȘI ȘEDINȚELE SECRETARILOR COMITETELOR DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATEa.Evidența îndeplinirii măsurilor

Ședința CSI/ComSI, data Măsuri stabilite Termen Mod de îndeplinire (pe scurt), data
       

b.Dificultăți întâmpinate în îndeplinirea măsurilor pentru care se solicită sprijin, colaborare sau cooperare.IV.PRINCIPALELE CONSTATĂRI ȘI CONCLUZII ÎN URMA CONTROALELOR PE LINIA STANDARDIZĂRII LA STRUCTURILE SUBORDONATEDisfuncții și probleme constatate care necesită informarea președintelui CSI, sprijin, colaborare sau cooperare.V.MODIFICĂRI (ACTUALIZĂRI) ALE RESPONSABILITĂȚILOR– Președintele ComSI– Secretarul ComSI– Delegații naționali la grupurile de lucru NATO cu atribuții în domeniul standardizării– etc.VI.PROPUNERI ȘI SOLICITĂRIa.Pentru îmbunătățirea activității de standardizare.b.Dacă este cazul - notificarea privind participarea înlocuitorului președintelui ComSI (Grad, nume, prenume) la ședința CSI la nivel "decidenți".

Secretarul Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate Gradul Prenumele numele      Întocmit: Gradul, prenumele numele, tel.
Note:1."Informarea privind activitatea de standardizare în trimestrul …. " se transmite numai dacă la unul din cele șase puncte ale informării există informații relevante neaduse la cunoștința secretariatului CSI;2.În cazul în care aceasta se transmite, se va adresa șefului Direcției instrucție și doctrină, "pentru secretariatul CSI", ca anexă la adresa semnată de președintele ComSI;3.Data primirii informării trebuie să fie cu minim 10 zile înaintea datei aprobate de CSI sau de președintele CSI pentru desfășurarea ședinței CSI, indiferent de nivelul acesteia.
 + 
Anexa nr. 13
ACTIVITĂȚILE DESFĂȘURATE DE STRUCTURILE
RESPONSABILE PARTICIPANTE LA ELABORAREA STANDARDELOR NATOStructurile responsabile implicate desfășoară următoarele activități:a)transmit propunerea de standardizare, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 14;b)primesc chestionarul de validare a propunerii de standardizare sau îl extrag din corespondența grupului de lucru NATO respectiv la care are responsabil, îl completează (cu concursul experților în domeniul respectiv) conform modelului din anexa nr. 15 și îl trimit la BStdI, pentru a fi retransmis, prin RMR, grupului de lucru NATO sau autorității delegate NATO care l-a emis;c)execută schimbul de informații cu ceilalți membri ai GL NATO Std pentru obținerea datelor despre existența standardelor NATO și non-NATO corespunzătoare sarcinii de standardizare.d)identifică standardele corelate cu sarcina de standardizare;e)analizează SD pe forumul GL NATO Std, formulează observații și propuneri.Nota: Detaliile procedurale sunt cuprinse în publicația aliată AAP 03. + 
Anexa nr. 14
- MODEL
PROPUNEREA DE STANDARDIZARE

ANNEX B STANDARDIZATION PROPOSAL ANEXA B PROPUNEREA DE STANDARDIZARE
NATO CLASSIFICATION CLASIFICAREA NATO
Originator: [Nation] Emitent: [Statul]
To: [TA/DTA] Destinatar principal: [autoritatea NATO responsabilă/ autoritatea NATO delegată]
     
Cc: NSA Alți destinatari: NSA
   
STANDARDIZATION PROPOSAL PROPUNERE DE STANDARDIZARE
   
Subject: [Subject of standardization] Subiect: [Subiectul standardizării]
Reference(s): All available supplementary background information should accompany the proposals such as copies of extracts from existing agreements, studies, Standard Operating Procedures, etc. Referință(e): Propunerile trebuie să fie însoțite de toate informațiile fundamentale suplimentare disponibile, cum ar fi copii ale extraselor din acordurile existente, proceduri de operare standard etc.
Enclosure(s): Anexă(e)
A. DESCRIPTION OF PROPOSAL A. DESCRIEREA PROPUNERII
Give an overview and, as far as possible, a non-technical summary of the proposal with references and the desired effect of the proposal on the related subject area. Prezentarea generală și, pe cât posibil, un rezumat non-tehnic al propunerii, cu referințe și efecte așteptate ale propunerii privind subiectul abordat.
The information requested below provides guidance to those submitting proposal. Informațiile solicitate în continuare oferă orientări pentru propunerile înaintate.
Not all proposals will require the completion of all detailed questions, but all information will be of value to the TA which has the responsibility to translate the proposals into tasks. Therefore, where appropriate, answers to the specific questions should be provided. Nu toate propunerile presupun completarea tuturor întrebărilor detaliate, dar toate informațiile sunt de mare valoare pentru autoritatea coordonatoare NATO care are responsabilitatea de a transforma propunerile în sarcini. Așadar, când este necesar, vor fi oferite răspunsuri la întrebările specifice.
B. JUSTIFICATION B. JUSTIFICARE
a. How was the requirement identified? a. Cum a fost identificată cerința?
e.g.: During NATO Exercises, National Exercises, and Multinational Exercises (Which Nations involved?) ….ex: Pe timpul exercițiilor NATO, a exercițiilor naționale și a exercițiilor multinaționale (care state au fost implicate?)
i) Operations (peacetime, Peacekeeping, crisis, etc.); i) Operații (pe timp de pace, menținerea păcii, crize etc.);
ii) Training, Trials and Testing; ii) Instruire, probe sau testări;
iii) In any other way.b. Describe the detrimental effects of the identified shortfall in standardization, also assessing their significance (medium, major, intermittent?) ...iii) În orice alt mod
b. Descrieți efectele nefavorabile ale deficitelor identificate în standardizare, evaluând de asemenea semnificațiile acestora (medie, majoră, intermitentă?)
e.g. : were sorties /missions lost or delayed? Lack of appropriate supplies? Lack of coordination? Incompatibility of signals with IT systems? ex: au fost pierdute sau întârziate misiunile aeriene sau de altă natură? Lipsa proviziilor adecvate? Lipsă de coordonare? Incompatibilitatea semnalelor cu sistemele IT ?
c. How will the proposal improve future operations or overcome any shortfalls identified? c. Cum va îmbunătăți propunerea respectivă operațiile viitoare sau cum va depăși unele deficiențe identificate ?
Did you use "quick fixes"? If so, could they be used as a permanent solution? Ați utilizat „soluții de moment”? Dacă da, pot fi utilizate acestea ca soluții permanente ?
C. INTEROPERABILITY REQUIREMENT C. CERINȚA DE INTEROPERABILITATE
This part is to describe the context in which the SP takes place. Această parte are rolul de a descrie contextul în care se face propunerea de standardizare.
 
What is the Field of standardization? (Operational, materiel, administrative). Care este domeniul de standardizare (operațional, tehnico-material, administrativ).
What operational domain of the Alliance will the proposal affect? (Joint, Maritime, Land, Air, cyberspace, medical, Logistics, etc.). Cărui domeniu operațional i se adresează propunerea (întrunit, naval, terestru, aerian, ciberspațiu, medical, logistic etc.).
What services/formations will the proposal affect? (E.g: Naval/submarine; Army/mechanized; Air Force, Air Defence Fighters, etc.). Ce categorii de forțe /tip de unități vor fi afectate de propunere (ex. Forțe Navale/submarine; Forțe Terestre/structuri mecanizate; Forțe Aeriene/ structuri de luptă aeriană etc.).
What capability is the proposal within? (E.g.: RAS procedures, Air Defence weapons/Armaments; Logistics/supply of clothing, rations/communications, etc.). În ce capabilitate se încadrează conținutul propunerii ? (Ex: proceduri de realimentare pe mare, armament de apărare aeriană/Armamente, logistică/articole de echipament, norme de asigurare / comunicații).
Will the proposal also have application outside the NATO forum? (Partnership, peacekeeping and/or civilian spheres). Propunerea va fi aplicabilă și în afara cadrului NATO? (parteneriat, menținerea păcii sau sfere civile).
How large a requirement is it? Care este aria de acoperire a cerinței de standardizare?
How many pieces of equipment, personnel or systems will be affected? Câte articole de echipament, cât personal sau câte sisteme vor fi afectate?
How many Nations may be affected by the application of this proposal? Câte state ar putea fi afectate prin aplicarea acestei propuneri?
Is there a military or civilian standard already in existence or being prepared which could be used instead of generating a NATO-STD? (e.g. Civil SDOs as ISO, IEC, CEN, CENLEC, ETSI, ANSI, etc.) Există deja sau este în curs de elaborare un standard militar sau civil care ar putea fi utilizat în schimbul elaborării unui standard NATO? (Ex. Organizații de elaborare standarde: ISO, IEC, CEN, CENLEC, ETSI, ANSI, etc.)
D. TECHNICAL REQUIREMENTS D. CERINȚE TEHNICE
Does the proposer have an existing technology in mind ? Are deja emitentul propunerii în vedere o tehnologie existentă?
E. OPERATIONAL REQUIREMENTS E. CERINȚE OPERAȚIONALE
A military requirement does not always have a technical solution; it may have a tactical and procedural solution. Outline your proposal and its application. Cerința militară nu are totdeauna o soluție tehnică; ea poate avea o soluție tactică sau procedurală. Prezintă propunerea și aplicarea acesteia.
F. PRIORITY F. PRIORITATEA
How urgent is the need of your proposal? Consider: Cât de urgentă este necesitatea propunerii? Se vor avea în vedere:
NATO Regulation – mobile, flexible, multi-national high readiness forces; reserve or reinforcement forces, Combined Joint Task Forces (CJTF). Reglementările NATO - forțe flexibile, mobile, multinaționale, cu înalt nivel de pregătire; forțe de rezervă sau de întărire; Forța Multinațională Întrunită (CJTF).
Will the proposal fit in with equipment planned for acquisition by Nations in the future or is to overcome a problem with existing equipment only? Va fi corelată propunerea cu echipamentul planificat pentru achizițiile viitoare ale statelor membre sau presupune numai depășirea problemelor cu echipamentul existent ?
Commonality and age. Is the proposal common to all NATO nations and will it be used well into the future? Valabilitatea și durabilitatea. Este propunerea valabilă pentru toate statele membre NATO și va fi folosită aceasta în viitor?
Estimate the time required to deal with the project based on its complexity. Estimați timpul cerut de proiect funcție de complexitatea acestuia.
When giving your priority (high, medium or low) provide the TA with an estimate of what those priorities mean to you in terms of time Standardization documents should be promulgated: La stabilirea priorității (înaltă, medie, joasă) furnizați Autorității Coordonatoare NATO o estimare a semnificației acesteia în ceea ce privește timpul în care documentele de standardizare ar trebui promulgate, astfel:
High: a standard should be selected /updated/completed as soon as possible but not more than nine months; Înaltă: standardul ar trebui selectat/actualizat/completat cât mai curând posibil, dar nu mai mult de nouă luni;
Medium: a standard should be selected /updated/completed in less than two years; Medie: standardul ar trebui selectat/actualizat/completat în cel mult doi ani;
Low: a standard should be selected /updated/completed within four years. Joasă: standardul ar trebui selectat/actualizat/completat în cel mult patru ani.
G. PROMULGATION CRITERIA G. CRITERIILE DE PROMULGARE
What should the promulgation criteria for the intended standard be? Care ar trebui să fie criteriile de promulgare pentru standardul propus?

 + 
Anexa nr. 15
- MODEL
CHESTIONARUL DE VALIDARE A PROPUNERII DE STANDARDIZARE

ANNEX C STANDARDIZATION PROPOSAL INQU1RY ANEXA C CHESTIONARUL DE VALIDARE A PROPUNERII DE STANDARDIZARE
ROMANIA CLASSIFICATION CLASIFICAREA NAȚIONALĂ
Originator: Inițiator:
[Nation or NATO Body] [Națiunea sau Organismul NATO]
[Originator reference] [Referința inițiatorului]
To: Către:
TA/DTA Originator of the standardization proposal (SP) Autoritatea/autoritatea delegată inițiatoare a propunerii de standardizare
STANDARDIZATION PROPOSAL INQUIRY CHESTIONARUL DE VALIDARE A PROPUNERII DE STANDARDIZARE
Reference: Referința:
[SP Reference] [Referințele propunerii de standardizare]
Subject: Subiect:
[SP Title] [Titlu propunerii de standardizare]
NATIONAL POSITION: POZIȚIA NAȚIONALĂ:
Supporting? Sprijină?
[YES]/[NO] [DA]/[NU]
Participating? Participă?
[YES]/[NO] [DA]/[NU]
Voluntary custodian? Custode voluntar?
[YES]/[NO] [DA]/[NU]
ADDITIONAL INFORMATION INFORMAȚII SUPLIMENTARE
Should the scope be modified in any way? If so, how? Ar trebui modificat cadrul în vreun fel? Dacă da, atunci cum?
   
Do you have any documents to offer on the subject? If so, which ones? Aveți documente care să sprijine subiectul? Dacă da, care sunt acestea?
   
What priority should be allocated (high, medium, low)? Care ar trebui să fie prioritatea alocată (înaltă, medie, joasă)?
   
What should the promulgation criteria for the intended standard be? Care ar trebui să fie criteriile de promulgare ale standardului?
   
NATIONAL COMMENTS: COMENTARII NAȚIONALE:
   
   
   
Originator’s SIGNATURE BLOCK Blocul de semnătură al inițiatorului
   
NATO CLASSIFICATION CLASIFICAREA NAȚIONALĂ
   

 + 
Anexa nr. 16 + 
– MODEL –
RECOMANDARE PRIVIND ACCEPTAREA STANAG

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ………………………………. (denumire în clar a structurii responsabile) Nr. …… din ….. LOCALITATEA NECLASIFICAT Exemplarul nr. ....    


RECOMANDARE
privind acceptarea
STANAG … (nr.)… (Ediția …)…. (Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD )….În data de (data) a avut loc la sediul (denumire în clar a structurii) ședința comună de armonizare a punctelor de vedere ale experților referitoare la acceptarea STANAG.În urma discuțiilor, grupul de lucru recomandă:1.STANAG (nr., ediția, denumirea în limba engleză) să fie (una din variantele de acceptare, conform art. 81);2.[Eventualele] comentarii/observații în cazul acceptării fără rezerve și [obligatoriu] motivele și eventual comentariile/observațiile în celelalte cazuri;3.STANAG-ul să fie implementat de către structuri astfel:a)Statul Major al Forțelor Terestre, până la ...... (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau ...... (DoP + nr. luni - pentru proiecte de ratificare/RD);b)Statul Major al Forțelor Aeriene, până la …… (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau …… (DoP + nr. luni – pentru proiecte de ratificare/RD);c)Statul Major al Forțelor Navale, până la ...... (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau ...... (DoP + nr. luni - pentru proiecte de ratificare/RD);d)(alte structuri, dacă e cazul) până la …… (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau …… (DoP + nr. luni – pentru proiecte de ratificare/RD).NOTĂ:Se vor menționa numai structurile pentru care s-a concluzionat că se impune implementarea și data sau termenul corespunzător fiecărei structuri.4.STANAG-ul să fie implementat prin elaborarea ...... (tipul și denumirea documentului de implementare) de către ...... (denumirea în clar a structurii propuse să elaboreze documentul)Președintele Comitetului de Standardizare și InteroperabilitateGradul………………(Prenumele și numele)Întocmit: Gradul, prenumele numele, tel. + 
– MODEL –
RECOMANDARE PRIVIND APROBAREA STANREC

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ………………. (denumire în clar a structurii responsabile) Nr. ……. din ……. LOCALITATEA NECLASIFICAT Exemplar unic     


RECOMANDARE
privind aprobarea
STANREC … (nr.)… (EDIȚIA ….) ….. (Denumirea în engleză conform paginii de titlu/NSDD)….În data de (data) a avut loc la sediul (denumire în clar a structurii) ședința comună de armonizare a punctelor de vedere ale experților referitoare la aprobarea STANREC.În urma discuțiilor, grupul de lucru recomandă:1.STANREC (nr., ediția, denumirea în limba engleză) să fie aprobat cu/fără următoarele comentarii sau/și observații: ……);2.STANREC-ul să fie implementat de către structuri astfel:a)Statul Major al Forțelor Terestre, până la ……. (data-pentru STANREC-uri promulgate) sau ……. (DoP + nr. luni – pentru proiecte de aprobare/AD);b)Statul Major al Forțelor Aeriene, până la ..... (data-pentru STANREC-uri promulgate) sau ..... (DoP + nr. luni-pentru proiecte de aprobare/AD);c)Statul Major al Forțelor Navale, până la …… (data-pentru STANREC-uri promulgate) sau ….. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de aprobare/AD);d)(alte structuri, dacă e cazul) până la ....... (data-pentru STANREC-uri promulgate) sau ...... (DoP + nr. luni-pentru proiecte de aprobare/AD).NOTĂ: Se vor menționa numai structurile pentru care s-a concluzionat că se impune implementarea și data sau termenul corespunzător fiecărei structuri.4.STANREC-ul să fie implementat prin elaborarea ..... (tipul și denumirea documentului de implementare) de către ...... (denumirea în clar a structurii propuse să elaboreze documentul)

Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate Gradul …………………… (Prenumele și numele)       Întocmit: Gradul, prenumele numele, tel.

 + 
Anexa nr. 17
- MODEL
PROCES – VERBAL AL ȘEDINȚEI GRUPULUI DE LUCRU PENTRU
ACCEPTAREA/APROBAREA DOCUMENTELOR DE STANDARDIZARE NATO/UE

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ................... (denumire în clar a structurii responsabile, Ex. DPS, nu U.M.02514 I))) Nr. ....... / ....... LOCALITATEA NECLASIFICAT Exemplar unic    

DE ACORD
Președintele Comitetului de Standardizare și Interoperabilitate
......................
(gradul și numele)
PROCES VERBAL
Încheiat astăzi, ........., cu ocazia desfășurării ședinței Grupului de lucru
pentru acceptarea/aprobarea documentelor de standardizare NATO/UEȘedința Grupului de lucru pentru acceptarea/aprobarea documentelor de standardizare NATO/UE, având drept scop examinarea și punerea de acord a structurilor participante privind acceptarea și implementarea (nr. și ediția STANAG – denumirea STANAG în limba engleză), a fost organizată de la sediul (denumirea în clar a structurii responsabile – Ex. DPS, nu U.M.02514 I).PARTICIPANȚI1.…………. din (denumirea în clar a structurii colaboratoare)2.............. din (denumirea în clar a structurii colaboratoare)3.etc.DESFĂȘURAREA ȘEDINȚEI(Se prezintă, în sinteză, problematica și aspectele discutate în cadrul ședinței.)HOTĂRÂREA ȘEDINȚEIÎn urma analizei observațiilor și propunerilor primite, precum și a celor rezultate pe parcursul desfășurării ședinței, participanții au concluzionat și au decis să recomande următoarele aspecte privind acceptarea și implementarea STANAG:1.STANAG (nr., ediția, denumirea în limba engleză) să fie (acceptat și implementat, acceptat cu implementare viitoare, acceptat cu rezerve și implementat, acceptat cu rezerve și implementare viitoare, neacceptat, neparticipare);2.Eventuale comentarii/observații în cazul acceptării fără rezerve și obligatoriu motivele și eventual comentariile/observațiile în celelalte cazuri;3.STANAG-ul să fie implementat de către structuri astfel:a)Statul Major al Forțelor Terestre, până la .......... (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau .......... (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD);b)Statul Major al Forțelor Aeriene, până la ………. (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau ………. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD);c)Statul Major al Forțelor Navale, până la .......... (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau .......... (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD);d)(alte structuri, dacă e cazul) până la ………. (data-pentru STANAG-uri promulgate) sau ………. (DoP + nr. luni-pentru proiecte de ratificare/RD).NOTĂ:Se vor menționa numai structurile pentru care s-a concluzionat că se impune implementarea și data sau termenul corespunzător fiecărei structuri.4.STANAG-ul să fie implementat prin (tipul și denumirea documentului de implementare conform art. 93) de către (denumirea în clar a structurii propuse să elaboreze documentul).SEMNĂTURILE PARTICIPANȚILOR
1. . . . . . . . . . . (semnătura) 2. . . . . . . . . . . (semnătura) 3. etc.      Întocmit: Gradul, prenumele numele, tel
 + 
Anexa nr. 18
DOCUMENTELE DE PLANIFICARE CE SE ÎNTOCMESC DE
STRUCTURILE CU RESPONSABILITĂȚI ÎN DOMENIUL STANDARDIZĂRII

Nr. Crt. Denumirea documentului Secretariatul CSI Structurile responsabile Structurile care implementează Observații
1. Planul multianual de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO X X   Structurile responsabile elaborează propuneri
2. Programul de acceptare și implementare a acordurilor de standardizare NATO/STANAG la structura responsabilă   X   Pe baza planului multianual și termenelor angajate pentru implementare
3. Planul pentru acceptarea acordului de standardizare NATO/STANAG   X    
4. Planul pentru implementarea STANAG   X X  

 + 
Anexa nr. 19
- MODEL
PLANUL
pentru acceptarea STANAG/aprobarea STANREC

CINE EXECUTĂ ACTIVITATEA ÎNCADRAREA ÎN TIMP STANAG XXXX
Comandantul (șeful) structurii responsabile Secretarul ComSI/structura responsabilă Primirea Dispoziției pentru inițierea procesului de standardizare/DIPS. C 15.11.2018
Secretarul ComSI/structura responsabilă Identificarea domeniului specific din cadrul structurii responsabile pentru fiecare STANAG. C la C+7 22.11.2018
Președintele ComSI/structura responsabilă Secretarul ComSI/structura responsabilă Responsabilii de domenii/structura responsabilă Desfășurarea ședinței de armonizare a p.d.v. ale responsabililor de domenii. Desemnarea coordonatorilor activității de acceptare a fiecărui STANAG. C+7 la C+14 29.11.2018
Coordonator acceptare/aprobare STANAG sau STANREC/structura responsabilă Planificarea activității grupului de lucru pentru acceptarea fiecărui STANAG. Identificarea structurilor colaboratoare. Z-75 30.11.2018
Comandantul (șeful) structurii responsabile Secretarul ComSI/structura responsabilă Coordonator acceptare/aprobare STANAG sau STANREC/structura responsabilă Solicitarea experților din cadrul structurilor colaboratoare pentru ședința grupului de lucru pentru acceptarea fiecărui STANAG. Z-60 15.12.2018
Coordonator acceptare/aprobare STANAG sau STANREC/structura responsabilă Experți/structurile colaboratoare Studierea STANAG în cadrul structurii responsabile și structurilor colaboratoare, stabilirea poziției de principiu privind elementele de bază ale acceptării și implementării STANAG. Z-60 la Z-30 15.12.2018 la 15.01.2019
Coordonator acceptare STANAG/structura responsabilă Experți/structurile colaboratoare Desfășurarea ședinței (ședințelor) grupului de lucru pentru acceptarea STANAG. Armonizarea p.d.v. între reprezentanții structurilor. Z-30 la Z-14 15.01.2019 la 30.01.2019
Președintele ComSI/structura responsabilă Secretarul ComSI/structura responsabilă Coordonator acceptare/aprobare STANAG sau STANREC/structura responsabilă Elaborarea recomandării privind acceptarea și transmiterea acesteia la structurile colaboratoare. Z-14 la Z-12 01.02.2019 la 03.02.2019
Comandantul (șeful) structurii colaboratoare Secretarul ComSI/structura colaboratoare Analiza recomandării și transmiterea la structura responsabilă a p.d.v. pentru elaborarea Propunerii de acceptare. Z-12 la Z-9 03.02.2019 la 06.02.2019
Președintele ComSI/structura responsabilă Secretarul ComSI/structura responsabilă Armonizarea punctelor de vedere transmise de structurile colaboratoare, întocmirea Propunerii de acceptare. Z-9 la Z-8 06.02.2019 la 07.02.2019
Secretarul ComSI/structura responsabilă Consilierul juridic/structura responsabilă Prezentarea Propunerii de acceptare la consilierul juridic. Informarea privind eventuale aspecte juridice implicate de acceptarea și implementarea STANAG. Z-8 la Z-7 07.02.2019 la 08.02.2019
Președintele ComSI/structura responsabilă Secretarul ComSI/structura responsabilă Prezentarea Propunerii de acceptare la președintele ComSI. Z-7 la Z-5 08.02.2019 la 10.02.2019
Comandantul (șeful) structurii responsabile Aprobarea Propunerii de acceptare de comandantul (șeful) structurii responsabile. Z-5 la Z-3 10.02.2019 la 12.02.2019
Secretarul ComSI/structura responsabilă Transmiterea Propunerii de acceptare la BStdI. Z-3 12.02.2019
      C: 15.11.2018
      Z: 15.02.2018
C: 15.11.2018Z: 15.02.2018C: Data primirii Dispoziției de inițiere a procesului de standardizareZ: Termenul de transmitere a Propunerii de acceptare a fiecărui STANAG sau prima zi a lunii planificate pentru reanalizarea unui STANAG, cf. Programului anual al structurii responsabile + 
Anexa nr. 20
- MODEL
PLANUL
activităților pentru implementarea STANAG
CINE EXECUTĂ ACTIVITATEA ÎNCADRAREA ÎN TIMP STANAG XXXX
Comandantul (șeful) structurii responsabile Primirea Dispoziției de inițiere a procesului de standardizare (pentru STANAG promulgate) C 15.11.2018
Secretarul ComSI/structura responsabilă
Secretarul ComSI/structura responsabilă Informarea responsabilului de domeniu și coordonatorului activității de acceptare despre promulgarea STANAG C la C+7 22.11.2018
Președintele ComSI/structura responsabilă Constituirea colectivului de elaborare a documentului de implementare a STANAG. C+7 la C+14 29.11.2018
Secretarul ComSI/structura responsabilă
Responsabilii de domenii/structura responsabilă
Coordonator acceptare STANAG/structura responsabilă
Coordonator acceptare STANAG/structura responsabilă Planificarea activității colectivului de elaborare a documentului de implementare a STANAG Z-360 01.12.2018
Șeful colectivului de elaborare a documentului de implementare
Comandantul (șeful) structurii responsabile Introducerea documentului/documentelor de implementare în Planul cu ANSDM care urmează să fie avizate de Comisia pentru ANSDM sau întocmirea raportului pentru introducerea documentului în procedura de avizare și aprobare în regim de urgență. Z-345 15.12.2018
Secretarul ComSI/structura responsabilă
Coordonator acceptare STANAG/structura responsabilă
Colectivul de elaborare Elaborarea documentului de implementare (Conform ANS-1/2008, Anexa 7) Z-330 la Z-90 01.01.2019 la 01.09.2019
Șeful colectivului de elaborare Secretarul ComSI/structura responsabilă Difuzarea documentului de implementare la structurile interesate; informarea structurilor desemnate să implementeze despre intrarea în vigoare a documentului de implementare; transmiterea Confirmării de implementare a STANAG/STANAG- urilor la BStdI (AMS pentru STANAG tehnice) Z-90 la Z-75 01.09.2019 la 15.09.2019
Comandanții (șefii) unităților desemnate să implementeze. Desfășurarea acțiunilor necesare punerii în practică a prevederilor documentului de implementare Z-75 la Z-15 15.09.2019 la 15.11.2019
Comandanții (șefii) unităților desemnate să implementeze Responsabili cu Std/unitățile desemnate să implementeze Înaintarea pe cale ierarhică a raportului privind confirmarea implementării STANAG/STANAG-urilor. Z-15 la Z-7 15.11.2019 la 23.11.2019
Comandanții (șefii) structurii desemnate să implementeze Președintele ComSI/structura desemnată să implementeze Secretarul ComSI/structura desemnata să implementeze Informarea structurii responsabile despre finalizarea implementării; Elaborarea și transmiterea Confirmării de implementare a STANAG/STANAG- urilor la BStdI (AMS pentru STANAG tehnice) Z-7 la Z-3 23.11.2019 la 27.11.2019
      C: 15.11.2018
      Z: 30.11.2019

C: 15.11.2018Z: 30.11.2019C: Data primirii Dispoziției de inițiere a procesului de standardizare (pentru STANAG promulgate)Z: Termenul de transmitere a Confirmării de implementare a fiecărui STANAGNOTA:Procedura se aplică în mod similar și la STANREC pentru care GLAS a propus implementarea. + 
Anexa nr. 21
ACTIVITĂȚI CE SE DESFĂȘOARĂ PENTRU
PREGĂTIREA ȘI DESFĂȘURAREA ȘEDINȚELOR GLASOrganizarea ședinței GLAS constă în:a)elaborarea Planului acceptării STANAG pentru care se organizează ședința GLAS;b)identificarea structurilor colaboratoare;c)stabilirea locului și datei ședinței și solicitarea participării experților prin adresa privind convocarea ședinței GLAS, întocmită conform modelului prezentat mai jos;d)asigurarea materială și a suportului IT al ședinței, precum și a accesului experților îna)obiectiv;e)desemnarea, comunicarea la structura responsabilă și asigurarea participăriia)experților la ședințele GLAS.În scopul pregătirii ședinței, personalul desemnat pentru GLAS desfășoară următoarele activități:a)studiază conținutul STANAG-urilor propuse pentru acceptare, edițiile anterioare ale documentelor de implementare ale acestora, dacă este cazul, și statutul STANAG-urilor și a publicațiilor aliate la care face trimitere sau sunt menționate ca referințe în cuprinsul acestora;b)se informează de la delegații la GL NATO Std și de pe site-ul protejat al NSA privind poziția altor state membre sau structuri NATO cu responsabilități în domeniul standardizării referitoare la conținutul și acceptarea fiecărui STANAG;c)identifică elementele de bază ale poziției naționale privind acceptarea - varianta de acceptare, opțiunea și termenul estimat privind implementarea STANAG, documentul prin care să se realizeze implementarea, eventualele comentarii și argumente ale variantelor care exprimă rezervele, decizia privind implementarea viitoare, neacceptarea și neparticiparea - și formulează punctul de vedere inițial al structurilor participante la ședința GLAS privind acceptarea STANAG.Varianta de acceptare se stabilește potrivit prevederilor art. 81, în funcție de conținutul și cerințele fiecărui STANAG, raportate la:a)cerințele rezultate din strategiile și documentele de planificare a apărării și de planificare a forței pentru structurile care ar trebui să îl implementeze;b)situația acceptării, promulgării și implementării documentelor de standardizare invocate în cuprinsul STANAG;c)varianta de acceptare a ediției anterioare a standardului (dacă este cazul);d)resursele alocate sau disponibile pentru implementarea cerințelor STANAG.Opțiunea privind implementarea se stabilește în funcție de:a)cerința menționată în paragraful dedicat acestui aspect din cuprinsul STANAG;b)aplicabilitatea prevederilor STANAG la specificul structurilor care implementează;c)existența sau perspectiva dotării cu echipamente care fac obiectul STANAG;d)restricțiile, constrângerile sau impedimentele din perspectiva resurselor solicitate dee)neconcordanța/incompatibilitatea între prevederile STANAG și legislația națională.Desfășurarea ședinței GLAS constă în:a)prezentarea pe scurt a conținutului fiecărui standard și, dacă e cazul, a elementelor comparative între ediția anterioară și ediția curentă;b)prezentarea elementelor de bază ale poziției structurii responsabile, referitoare la acceptarea/aprobarea acordului/recomandării de standardizare NATO;c)prezentarea punctelor de vedere ale structurilor colaboratoare;d)armonizarea punctelor de vedere ale structurilor reprezentate în GLAS;e)elaborarea procesului-verbal al ședinței și a recomandării privind acceptarea fiecărui STANAG, care includ obligatoriu elementele de bază ale propunerii de acceptare.După desfășurarea ședinței GLAS, în care se adoptă un punct de vedere comun privind acceptarea și, dacă e cazul, elementele de implementare ale fiecărui STANAG (după caz și la STANREC), coordonatorul GLAS împreună cu secretarul ComSI al structurii responsabile elaborează forma finală a recomandării de acceptare/aprobare a standardului o prezintă pentru semnătură președintelui ComSI și o transmite structurilor colaboratoare reprezentate în GLAS, BStdI, altor structuri desemnate să implementeze standardul, precum și AMS pentru standardele din domeniul tehnico-material.Structurile colaboratoare transmit, în termenul stabilit de structura responsabilă, răspunsul la recomandarea de acceptare. Depășirea termenului de înaintare a răspunsului reprezintă, potrivit procedurii acceptării tacite, acordul deplin cu prevederile recomandării.După primirea răspunsurilor de la structurile colaboratoare sau expirarea termenului stabilit pentru transmiterea acestora, coordonatorul GLAS împreună cu secretarul ComSI al structurii responsabile analizează punctele de vedere exprimate și, dacă nu au fost exprimate puncte de vedere contradictorii, elaborează propunerea de acceptare/aprobare, pe care, după avizarea de consilierul juridic, semnarea de președintele ComSI și aprobarea de comandantul/șeful structurii responsabile, o înaintează la BStdI pentru STANAG din domeniul operațional și administrativ și la AMS pentru STANAG din domeniul tehnico-material și pentru STANREC.Dacă răspunsurile structurilor colaboratoare includ puncte de vedere contradictorii în ceea ce privește elementele de bază ale propunerii de acceptare, coordonatorul GLAS propune președintelui ComSI organizarea unor noi ședințe până la armonizarea punctelor de vedere ale structurilor implicate.Structurile responsabile înaintează la BStdI propunerile de acceptare pentru STANAG din domeniul operațional și administrativ și de acceptare/aprobare la AMS, pentru STANAG/STANREC din domeniul tehnico-material. + 
– MODEL –
ADRESA STRUCTURII RESPONSABILE CĂTRE STRUCTURILE COLABORATOARE
privind ședința grupului de lucru pentru
acceptarea/aprobarea documentelor de standardizare NATO/UE

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Structura responsabilă Nr. ..... din ...... Localitatea  NECLASIFICAT Exemplarul nr. .....   

CĂTRE: Președintele ComSI al structurii colaboratoarePENTRU: Secretarul ComSISUBIECT: Ședința Grupului de Lucru pentru acceptarea STANAG XXXX (edition ……) (ratification draft 1)Referințe: a. "Ordin al ministrului apărării naționale privind standardizarea în domeniul militar nr. ....".CONȚINUT:1....... a fost desemnată structură responsabilă pentru acceptarea STANAG XXXX și a publicației aferente, AP-XX, iar structura dumneavoastră a fost identificată ca structură colaboratoare.2.În conformitate cu referința a., ședința Grupului de lucru constituit în vederea elaborării recomandării va avea loc în data de zz.ll.aaaa, ora xx, sala xxx și va fi condusă de [gradul] [Prenumele NUMELE], STAR [Nr STAR], coordonatorul acestui grup.3.Documentul NATO menționat este transmis prin ....../se găsește pe site-ul NSO din rețeaua ......ACȚIUNE:Vă rugăm dispuneți transmiterea datelor de contact ale experților din structura dumneavoastră, desemnați pentru analiza STANAG-ului și pentru participarea la ședința Grupului de lucru, până la data de zz.ll.aaaa, orele xx.

LOCȚIITORUL ȘEFULUI (structurii responsabile) PREȘEDINTELE COMITETULUI DE STANDARDIZARE ȘI INTEROPERABILITATE Gradul Prenumele NUMELE       Întocmit: Gradul, prenumele numele, tel.

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x