ANEXE*) din 21 noiembrie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 275 bis din 30 martie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 5514 21/11/2003
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 21/11/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5514 21/11/2003
ActulCONTINUT DEORDIN 5514 21/11/2003

de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2004-2005



Notă *) Anexele nr. 1-4 au fost aprobate prin Ordinul nr. 5.514 din 21 noiembrie 2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 30 martie 2004.

ANEXANr.1

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

ANEXANr.2  

CALENDARUL ADMITERII

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL ŞI PROFESIONAL DE STAT

pentru anul şcolar 2004-2005

DATA LIMITA/PERIOADA

EVENIMENTUL

31 ianuarie 2004

Elaborarea planului de măsuri judeţean pentru pregătirea şi organizarea admiterii

1 martie 2004

Anunţarea de către inspectoratele şcolare a metodologiei de organizare a probei de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă

1 mai 2004

Repartizarea cifrei de şcolarizare pe unităţi de învăţământ

Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, cuprinzând datele personale ale elevilor de clasa a VIII-a

Tipărirea broşurii care cuprinde informaţiile despre admitere

7 mai 2004

Transmiterea în şcolile gimnaziale a broşurilor cuprinzând informaţiile legate de admitere

Inspectoratele transmit şcolilor gimnaziale lista centrelor de înscriere, precum şi şcolile arondate fiecărui centru

9 mai 2004

Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor de instruire a elevilor de clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora

15 mai 2004

Afişarea locurilor speciale pentru candidaţii romi

17 mai 2004

Transmiterea la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a broşurilor de admitere ale fiecărui judeţ, în versiune electronică şi tipărită

10 mai-4 iunie 2004

Şedinţe de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea metodologiei de admitere şi a planului de şcolarizare

4 iunie 2004

Primirea cererilor de înscriere a candidaţilor pe locurile speciale pentru romi

22 iunie 2004

Completarea de către secretariatele şcolilor a fişelor de înscriere cu codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a şi cu mediile generale de absolvire

22-25 iunie 2004

Completarea de către secretariatele şcolilor a fişelor de înscriere ale absolvenţilor claselor a VIII-a care au promovat testele naţionale cu media la testele naţionale, media de admitere, notele obţinute în cadrul testelor naţionale la disciplinele Limba şi literatura română, Matematică şi Limba şi literatura maternă (dacă este cazul).

Completarea de către secretariatele şcolilor a fişelor de înscriere ale absolvenţilor claselor a VIII-a care nu au promovat testele naţionale cu media claselor a V-a a VIII-a la disciplinele Limba şi literatura română, Matematică şi Limba şi literatura maternă (dacă este cazul).

Prima etapă de admitere în învăţământul liceal şi profesional de stat

23 iunie 2004

Eliberarea fişelor de înscriere, fără opţiuni completate, pentru candidaţii care se înscriu la liceele la care se susţin probe de aptitudini, probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă sau care se înscriu în unităţi de învăţământ din alte judeţe

23 iunie 2004

Inspectoratele anunţă ierarhia la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a.

Afişarea în fiecare şcoală gimnazială a listei absolvenţilor, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere (pentru candidaţii care au promovat testele naţionale), respectiv de absolvire (pentru candidaţii care nu au promovat testele naţionale), ca element suplimentar de control pentru elevi şi părinţi

23-25 iunie 2004

Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi

24 iunie-3 iulie 2004

Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a care au promovat testele naţionale şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a.

Completarea fişelor de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a care au promovat testele naţionale proveniţi din alte judeţe, la centrul special desemnat din judeţul pentru care solicită înscrierea

Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fişele de înscriere

28 iunie-3 iulie 2004

Verificarea de către părinţi şi candidaţi a fişelor editate de calculator, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator

23-25 iunie 2004

Inscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

26-28 iunie 2004

Inscrierea şi repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special

Susţinerea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau de limbă maternă

29 iunie 2004

Afişarea rezultatelor la probele de aptitudini sau la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi rezolvarea eventualelor contestaţii.

Afişarea listei candidaţilor admişi la liceele/clasele pentru care se susţin probe de aptitudini, listă validată de inspectoratul şcolar

30 iunie-2 iulie 2004

Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care au fost respinşi la liceele/clasele care organizează probe de aptitudini.

Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care au susţinut probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau de limbă maternă

4 iulie 2004

Transmiterea, de către comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti, la Centrul Naţional de Admitere a listelor cuprinzând candidaţii admişi la liceele militare.

4 iulie 2004

Termenul limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul judeţean de admitere/al municipiului Bucureşti

5 iulie 2004

Transmiterea bazei de date de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de admitere la Centrul Naţional de Admitere

Transmiterea listei candidaţilor admişi la liceele vocaţionale şi a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă, de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de admitere la Centrul Naţional de Admitere

Predarea fişelor de înscriere originale la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere

6 iulie 2004

Verificarea şi corectarea bazelor de date de către Comisia Naţională de Admitere şi comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti de admitere, transmiterea modificărilor la comisia naţională

8 iulie 2004

Corectarea erorilor şi confirmarea încheierii modificărilor

9 iulie 2004

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal şi profesional de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care au promovat testele naţionale

10 iulie 2004

Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti.

11 iulie 2004

Afişarea de către fiecare unitate de învăţământ liceal şi profesional a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate

A doua etapă de admitere în învăţământul liceal şi profesional de stat

11-12 iulie 2004

Inscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

13-14 iulie 2004

Susţinerea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau de limbă maternă

14 iulie 2004

Afişarea rezultatelor la probele de aptitudini sau la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi rezolvarea eventualelor contestaţii.

15 iulie 2004

Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care au fost respinşi la liceele/clasele care organizează probe de aptitudini.

Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care au susţinut probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau de limbă maternă

11-15 iulie 2004

Completarea fişei de opţiuni de către candidaţii care nu au promovat testele naţionale şi completarea unei noi fişe de opţiuni de către cei rămaşi nerepartizaţi după prima etapă a admiterii, introducerea datelor în calculator, verificarea fişelor listate şi corectarea eventualelor erori

16 iulie 2004

Transmiterea noilor baze de date la Centrul Naţional de Admitere

18 iulie 2004

Repartizarea computerizată a candidaţilor din a doua etapă a admiterii

19 iulie 2004

Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial/în centrul special de înscriere a listelor cu absolvenţii proveniţi din şcolile respective/din alte judeţe, repartizaţi în a doua etapă şi a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat

Afişarea de către fiecare unitate de învăţământ liceal şi profesional de stat a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate în a doua etapă

12-20 iulie 2004

Depunerea dosarelor candidaţilor la şcolile la care au fost admişi

image

ANEXANr.3

image

PROBELE DE APTITUDINI

PENTRU ADMITEREA ÎN LICEUL VOCAŢIONAL SPECIALIZAREA MUZICĂ

SECŢIA INSTRUMENTALĂ

  1. A. Instrumentele orchestrei simfonice

    I.Instrumente cu coarde cu arcuş, corzi ciupite, instrumente de suflat Proba I

    Proba de instrument compusă din:

    1. a) o gamă, la alegerea comisiei, din patru game propuse de candidat;

    2. b) un studiu, pe note, la alegerea comisiei, din patru studii propuse de candidat;

    3. c) un studiu la alegerea candidatului, executat din memorie.

    Lucrările se prezintă în ordinea aleasă de candidat şi vor fi cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a II-a

    Recital instrumental:

    1. a) două părţi dintr-o lucrare/piesă muzicală preclasică, la alegerea candidatului, fără partitură;

    2. b) o lucrare/piesă muzicală, de factură clasică, romantică, românească sau modernă, la alegerea candidatului, executată din memorie.

    Lucrările se prezintă în ordinea aleasă de candidat şi vor fi cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a III-a

    1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la prima vedere, pe bază de bilete de examen, diferenţiat pentru:

      • vioară;

        – corzi grave – suflători – percuţie;

    2. b) Dicteu melodic de 12-16 măsuri, diferenţiat pentru:

      • vioară;

      • corzi grave – suflători – percuţie;.

    Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

    2. Instrumente de percuţie Proba I

    Proba de instrument compusă din:

    1. a) o gamă, la alegerea comisiei, din patru game propuse de candidat;

    2. b) un studiu pe note, la alegerea candidatului cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu;

    3. c) un studiu pe note, la alegerea comisiei, din şase studii propuse de candidat, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a II-a

    Recital instrumental: două lucrări/piese muzicale cu acompaniament de pian, de factură cultă, din creaţia românească şi universală, (se admit şi transcripţii), la alegerea candidatului, interpretate la xilofon sau la marimbafon, fără partitură, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a III-a

    1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la prima vedere, pe bază de bilete de examen, cu acelaşi grad de dificultate ca la corzi grave şi suflători;

    2. b) Dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la corzi grave şi suflători.

      Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

      3. Pian Proba I

      Proba de instrument compusă din:

      1. a) un studiu, din trei studii propuse de candidat, executat din memorie, ales prin tragere la sorţi, care este cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

      2. b) o piesă polifonică la trei voci, la alegerea candidatului, executată din memorie. Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a II-a

    Recital instrumental:

    1. a) o sonată clasică, integrală, la alegerea candidatului, executată din memorie;

    2. b) o lucrare muzicală de factură romantică, modernă sau românească, la alegerea candidatului, executată din memorie.

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a III-a

    1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la prima vedere, pe bază de bilete de examen, cu acelaşi grad de dificultate ca cel de la vioară;

    2. b) Dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la vioară.

    Probele a) şi b) se apreciază cu o notă care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

  2. B. Instrumente populare nai, ţambal Proba I

    Proba de instrument compusă din:

    1. a) o gamă, la alegerea comisiei, din patru game propuse de candidat;

    2. b) un studiu, pe note, la alegerea comisiei, din patru studii propuse de candidat, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

    Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a II-a

    Recital instrumental :

    1. a) o lucrare/piesă de factură cultă, din creaţia românească sau universală, la alegerea candidatului,cu acompaniament de pian;

    2. b) o piesă folclorică autentică, la alegerea candidatului,din zona de provenienţă a acestuia, cu/fără acompaniament;

    3. c) o piesă la alegerea comisiei, din patru piese, în mişcări ritmice diferite, din diverse

    zone ale ţării (hora, sârba, geampara, breaza, doina), propuse de candidat, cu/fără acompaniament, Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

    Proba a III-a

    1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu Ia

      prima vedere, pe bază de bilete de examen, de aceeaşi dificultate ca acela de la corzi grave şi suflători­ percuţie;

    2. b) Dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la corzi grave şi suflători-percuţie.

    Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat .

  3. C. Instrumente pentru muzica de jazz-muzică uşoară

    1. 1. Instrumente cu coarde şi instrumente de suflat Proba I

      Proba de instrument compusă din:

      1. a) o gamă, din patru game propuse de candidat, aleasă în urma tragerii la sorţi;

      2. b) un studiu, pe note, din patru studii propuse de candidat, ales prin tragere la sorţi, cel puţin la nivelul programei de instrument al ultimei clase de gimnaziu;

      3. c) improvizaţii la instrument pe o temă dată de comisie*. Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

      * Comisia va stabili tema pe care candidatul va improviza, cu o oră înaintea începerii examenului, în

      prezenţa şi cu avizarea inspectorului de specialitate/profesorului metodist.

      Proba a II-a

      Proba de instrument compusă din:

      1. a) două părţi dintr-o lucrare/piesă preclasică, la alegerea candidatului, fără partitură, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu;

      2. b) o lucrare/piesă muzicală, de factură clasică, romantică, românească sau modernă, la alegerea candidatului, executată din memorie, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu.

      Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu singură notă.

      Proba a III-a

      1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la

        prima vedere, pe bază de bilete de examen, de aceeaşi dificultate cu cel de la corzi grave şi suflători­ percuţie;

      2. b) dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la corzi grave şi suflători-percuţie;

      Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

    2. 2. Instrumente de percuţie Proba I

      Proba de instrument compusă din:

      1. a) o gamă, la alegerea comisiei, din patru game propuse de candidat;

      2. b) un studiu pe note, la alegerea candidatului, cel puţin Ia nivelul programei ultimei clase de gimnaziu;

      3. c) un studiu, pe note, prin tragere la sorţi, din patru studii propuse de candidat, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu;

      Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

      Proba a II-a

      Proba de instrument compusă din:

      1. a) un „solo”, la tobe, la alegerea candidatului;

      2. b) patru ritmuri de dans, după cum urmează: – latino american

      – vals

      – reggae

      – twist sau rock and roll Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

      Proba a III-a

      1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la

        prima vedere, pe bază de bilete de examen, de aceeaşi dificultate cu acela de la corzi grave şi suflători.

      2. b) dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la corzi grave şi suflători.

      Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

    3. 3. Pian Proba I

Proba de instrument compusă din:

  1. a) un studiu fără partitură, la alegerea comisiei, din trei studii propuse de candidat, cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu;

  2. b) o piesă polifonică la trei voci, executată din memorie, la alegerea candidatului;

  3. c) improvizaţii la instrument pe o temă dată de comisie**. Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

** Comisia va stabili tema pe care candidatul va improviza, cu o oră înaintea începerii examenului, în prezenţa şi cu avizarea inspectorului de specialitate/profesorului metodist.

Proba a II-a

Recital instrumental:

  1. a) o sonată clasică (două părţi), la alegerea candidatului, fără partitură;

  2. b) o piesă romantică, modernă sau românească, la alegerea candidatului, executată din memorie.

Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

Proba a III-a

  1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi solfegiu la prima vedere, pe bază de bilete de examen, de aceeaşi dificultate cu acela de la vioară;

  2. b) dicteu melodic de 12-16 măsuri, acelaşi ca la vioară.

    Probele a) şi b) se apreciază cu o singură notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, rară rotunjire, din notele acordate separat.

    SECŢIA VOCALĂ

    1. 1. Muzică vocală de jazz-muzică uşoară

    2. 2. Muzică vocală tradiţională românească

Proba I – probă comună pentru specializările: muzică vocală de jazz muzică uşoară şi muzică tradiţională românească:

Testarea calităţilor vocale prin intonarea, după auz, a unui fragment muzical dat de către comisie. Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

Proba a II-a

  1. 1. Muzică vocală de jazz muzică uşoară

    Proba compusă din două piese diferite din repertoriul de gen, cu acompaniament:

    1. a) o piesă, prin tragere la sorţi, din patru piese propuse de candidat, în mişcări ritmice diferite;

    2. b) o piesă la alegerea candidatului, alta decât cele propuse pentru proba a); Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

  2. 2. Muzică vocală tradiţională românească

Proba compusă din două piese diferite, după caz, cu acompaniament:

  1. a) o piesă, prin tragere la sorţi, din patru piese propuse de candidat, din zona de provenienţă a candidatului;

  2. b) o piesă la alegerea candidatului din diverse zone ale ţării (hora, sârba, geampara, breaza, doina etc.), alta decât cele propuse pentru proba a);

Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

Proba a III-a probă comună pentru specializările: muzică vocală de jazz muzică uşoară şi muzică vocală tradiţională românească:

Proba de aptitudini specifice(auz, ritm, teorie muzicală), după cum urmează***:

  1. a) reproducerea de fragmente melodice;

  2. b) reproducerea de intervale melodice;

  3. c) reproducerea de fragmente ritmice;

  4. d) reproducerea de formule ritmice;

  5. e) testarea cunoştinţelor teoretice( note, valori de note, pauze, alteraţii, măsuri)

  6. f) executarea ritmică a unui exerciţiu cuprinzând valorile de note şi pauze( note întregi,

doimi, pătrimi, şaisprezecimi şi cu pauzele corespunzătoare), în măsura de 2, 3 şi 4 timpi, şi cu tactarea acestora;

*** Pentru promovare, candidaţii trebuie să obţină la fiecare etapă, din cadrul probei a III-a minimum nota 5 (cinci)

La elaborarea etapelor din cadrul probei a III-a, se va ţine cont de nivelul de pregătire al candidaţilor( cu maximum 8 ani de studiu sau ca prim an de studiu).

Probele a) b) c) d) e) f) se apreciază cu o notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

Notă: Pentru secţia artă vocală interpretativă (canto clasic) opţiunile se fac la sfârşitul clasei a X-a. Pentru această secţie pot opta elevi de la liceele de muzică, secţia teoretică sau instrumentală.

SECŢIA TEORETICĂ

Proba I

  1. a) Auz melodic, constând în intervale simple şi compuse până la decima şi auz armonic: bicorduri până la octavă, trisonuri majore şi minore în poziţie strânsă, toate stările.

  2. b) Solfegiu la prima vedere de 12-16 măsuri, până la trei alteraţii constitutive, în măsurile de 2,3 sau 4 timpi, cu inflexiuni modulatorii la tonalităţi înrudite de gradul I, cu salturi de maximum o octavă perfectă, cu maximum patru durate de timp, cu elemente ale conflictului metro-ritmic: sincopă, contratimp (conform programei ultimei clase de gimnaziu).

Probele a) şi b) se apreciază cu o notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

Proba a II-a

Dicteu melodic de 12-16 măsuri, până la trei alteraţii constitutive, în măsurile de 2,3 sau 4 pătrimi, cu inflexiuni modulatorii la tonalităţi înrudite de gradul I, cu salturi de maximum o octavă perfectă, cu maximum patru durate de timp, cu elemente ale conflictului metro-ritmic: sincopă, contratimp (conform programei ultimei clase de gimnaziu).

Această probă se apreciază de fiecare evaluator cu o singură notă.

Proba a III-a

  1. a) La un instrument studiat anterior de candidat (din categoria instrumentelor orchestrei simfonice sau pian), se prezintă:

    un studiu şi două lucrări/ piese muzicale diferite, de factură preclasică, clasică, romantică, românească sau modernă, executate din memorie – cel puţin la nivelul programei ultimei clase de gimnaziu, la alegerea candidatului;

  2. b) în cazul în care candidatului nu a studiat un instrument, va prezenta vocal trei piese din

genuri diferite, de factură cultă, din creaţia românească şi universală, cu/fără partitură, cu sau fără acompaniament.

Probele a) şi b) se apreciază cu o notă, care se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate separat.

NOTĂ: 1. Comisiile de examinare şi evaluare, pentru toate specialităţile, sunt compuse din: preşedinte (fără drept de notare) directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ; vicepreşedinte (fără drept de notare) şeful catedrei de specialitate;

membri (cu drept de notare) doi profesori de specialitate sau de specialităţi înrudite şi un profesor de teorie solfegiu dicteu.

  1. 2. Subiectele din cadrul probei a III a, respectiv dicteu melodic, solfegiu la prima

    vedere vor fi elaborate de comisia de examinare cu o oră înaintea începerii probei, în prezenţa şi cu avizarea inspectorului de specialitate / profesor metodist. Comisia de examinare elaborează un număr de bilete egal cu cel puţin jumătate din numărul candidaţilor, conţinând subiecte cu acelaşi grad de dificultate. În ziua examenului fiecare candidat extrage un bilet.

  2. 3. Nota finală pentru fiecare probă a examenului se stabileşte ca medie aritmetică,

calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare examinator, membru al comisiei cu drept de notare.

image

image

image

PROBELE DE APTITUDINI

PENTRU ADMITEREA IN LICEELE VOCATIONALE PROFIL PEDAGOGIC

Specializările: bibliotecar-documentarist, instructor animator, instructor pentru activităţi extraşcolare, pedagog şcolar

  1. 1. Proba de aptitudini muzicale si coordonare motrică

    În cadrul probei se verifică:

    auzul muzical; simţul ritmic; memoria muzicală; calităţile vocale;

    condiţiile generale fizico – estetice şi de mişcare.

    Verificarea se face prin 1 2 din următoarele forme: intonarea a 1 -2 cântece prezentate de candidat;

    reproducerea unor fragmente ritmico – melodice după modele date de comisie; realizarea unor exerciţii de mişcare la comanda profesorului.

    Evaluarea se face de o comisie formată dintr-un profesor de muzică şi un profesor de educaţie fizică.

  2. 2. Proba de investigare a capacitătii de a comunica şi a dictiei

În cadrul probei se verifică:

capacitatea de a comunica;

pronunţia cuvintelor, în general, şi a cuvintelor cu aglomerări de consoane, în special; capacitatea de a aduce argumente în susţinerea unor idei;

valenţele artistice privind interpretarea unui text.

Verificarea se face prin 1 2 din următoarele forme:

recitarea a 1 -2 strofe dintr-o poezie la alegerea candidaţilor; citirea unui text dialogat;

interviu pe o temă la alegerea candidatului;

Evaluarea se face de o comisie formată dintr-un profesor de pedagogie şi un profesor de limba şi literatura română

NOTĂ:

  1. 1. Fiecare probă se apreciază cu „Admis” sau „Respins”.

  2. 2. Un candidat care a fost declarat „respins” la una din probe, va fi declarat „respins” la probele de aptitudini.

  3. 3. Nu se admit contestaţii la probele de aptitudini.

PROBELE DE APTITUDINI

PENTRU ADMITEREA IN LICEELE VOCATIONALE PROFIL PEDAGOGIC

Specializarea învăţători-educatoare

  1. 1. Proba de aptitudini muzicale

    Va consta în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:

    1. a) intonarea.unui cântec dintr-un repertoriu de cinci cântece învăţate în clasele I- VIII;

    2. b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.

  2. 2. Proba de aptitudini fizice

    Va consta în verificarea aptitudinilor fizice prin:

    1. a) reproducerea după model a 2-3 exerciţii de influenţare selectivă a aparatului locomotor;

    2. b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a – a VI-a, executate izolat;

    3. c) alergare 600 m – rară cerinţă de timp (implică un efort moderat). Aptitudinile investigate sunt:

      • memorie motrică şi coordonare;

      • starea funcţională a coloanei vertebrale;

      • funcţie normală a sistemului cardio-respirator;

  3. 3. Proba de aptitudini artistice

    Va consta în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte cu o ternă plastică propusă de comisie. Aptitudinile investigate sunt:

    • receptarea culorilor, a proporţiilor dintre obiecte;

    • încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.

  4. 4. Interviu

    Va consta în:

    1. a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);

    2. b) lectură la prima vedere;

    3. c) participare la o conversaţie cu comisia pe o temă dată de aceasta (se verifică, prin

dialog, capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv şi receptiv în relaţia cu partenerul de discuţie). Aptitudini investigate:

  • capacitatea de a comunica;

  • dicţia.

NOTĂ:

  1. 1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu "admis" sau "respins".

  2. 2. Respingerea la o probă, atrage după sine obţinerea calificativului „respins” la probele de aptitudini.

  3. 3. Nu se admit contestaţii la probele de aptitudini.

  4. 4. Comisia pentru fiecare probă de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu şi unul de liceu.

  5. 5. Preşedintele comisiei este directorul unităţii şcolare.

PROBELE DE APTITUDINI

PENTRU ADMITEREA IN LICEELE VOCATIONALE PROFIL TEOLOGIC

SEMINARII TEOLOGICE LICEALE ORTODOXE, SEMINARII MONAHALE ŞI ŞCOLI DE CÂNTĂREŢI BISERICEŞTI

La seminariile teologice, cursuri de zi, se pot înscrie absolvenţi de gimnaziu care au promovat testele naţionale sau care au obţinut certificat de capacitate, care au media generală de absolvire a claselor V-VIII minimum 7,00 şi media minimum 9.00 la purtare.

La seminariile monahale, precum şi la seminariile teologice, forma de învăţământ :frecvenţă redusă, se pot înscrie absolvenţi de gimnaziu care au promovat testele naţionale sau care au obţinut certificat de capacitate sau certificat de echivalare a examenului de capacitate, cu vârsta de până la 35 de ani.

La şcolile de cântăreţi bisericeşti se pot înscrie absolvenţi de gimnaziu care au promovat sau nu testele naţionale sau care au obţinut sau nu certificat de capacitate, cu vârsta de până la 35 de ani.

Înscrierile se fac la unităţile şcolare respective. Dosarul de înscriere va cuprinde:

  1. 1) certificat de botez (ortodox)- copie legalizată;

  2. 2) fişa medicală (original);

    fişa de înscriere, în original, eliberată de unitatea de învăţământ gimnazial;

  3. 3) recomandarea Consiliului parohial;

  4. 4) binecuvântarea Chiriarhului locului;

    Vizita medicală este obligatorie şi eliminatorie.

    Atât la seminariile teologice ortodoxe cât şi la şcolile de cântăreţi bisericeşti se organizează probe de aptitudini, care constau din probe orale şi probe scrise.

    PROBE ORALE

    1. a) verificarea dictiei prin :

      • rostirea uneia din rugăciunile: Împărate ceresc, Preasfântă Treime, Tatăl nostru, Psalmul 50, Crezul, Cuvine-se cu adevărat, Apărătoare Doamnă;

    2. b) verificarea aptitudinilor muzicale prin :

  • intonarea uneia dintre următoarele cântări bisericeşti: Sfinte Dumnezeule; Cu noi este Dumnezeu ; Doamne al puterilor; Troparul Învierii; Tatăl nostru; Troparul Rusaliilor; Fie numele Domnului binecuvântat; Binecuvântat eşti Hristoase Dumnezeul nostru; Colinde cu conţinut religios;

  • intonarea unui cântec patriotic (Deşteaptă-te române ; Limba noastră – Al. Cristea; Ţara Mea – D. G. Chiriac; Imnul eroilor – I. Brătianu; Pui de lei – I. Brătianu)

  • verificarea auzului muzical prin luarea tonului după pian şi prin intonarea gamei Do major, a arpegiului şi a unor sunete din gamă,

  • verificarea simţului ritmic.

Pentru examenul la proba muzicală nu se vor verifica noţiunile teoretice. Probele orale vor fi apreciate cu calificativul admis/respins.

PROBE SCRISE

Lucrare scrisă, cu durata de două ore, la Religie.

Subiectele pentru proba scrisă se elaborează din programa şcolară de religie, clasele a VII-a – a VIII-a. Lucrarea scrisă se apreciază cu note de la 1 la 1O.

Probele de aptitudini pentru seminariile teologice ortodoxe, specializarea patrimoniu sunt următoarele:

  • proba scrisă de verificare a cunoştinţelor religioase, evaluată cu notă;

  • proba practică pentru testarea aptitudinilor la studiul formelor, desen după natură, evaluată cu notă;

  • proba practică pentru testarea aptitudinilor la studiul culorii şi compoziţie plastică, evaluată cu notă. Conţinuturile pentru cele două probe practice de verificare a aptitudinilor artistice sunt cele din programa şcolară de educaţie plastică pentru gimnaziu, iar conţinuturile pentru proba scrisă la Religie vor fi aceleaşi ca şi cele pentru profilul teologic.

NOTĂ: 1. Conducerea seminarului va propune componenţa comisiei de examen, care va fi aprobată

de inspectoratul şcolar.

  1. 2. Până la sfârşitul timpului de elaborare a fiecărei lucrării scrise, comisia va afişa baremul de corectare.

  2. 3. Probele scrise şi cele practice vor fi evaluate cu note. Nota minimă de admitere la fiecare probă este 6.00. Candidaţii care la proba orală vor obţine calificativul respins nu vor mai putea susţine proba scrisă.

    Nota pentru probele de aptitudini, la specializarea patrimoniu, se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele la cele trei probe de mai sus.

  3. 4. La probele orale şi practice nu se admit contestaţii. La proba scrisă se admit contestaţii.

S. Media finală de admitere se calculează astfel: (3 MA +Apt): 4 =MFA unde: MA = media de admitere obţinută conform Metodologiei

Apt = nota la proba scrisă (pentru specializarea teologie), respectiv media probelor de aptitudini, obţinută ca medie aritmetică a notelor la probele practice şi la proba scrisă (pentru specializarea patrimoniu)

MFA= media finală de admitere

6. Media finală minimă de admitere este 6.00. La medii egale, departajarea candidaţilor se va face după media obţinută la testele naţionale. Dacă egalitatea persistă, departajarea se va face după nota obţinută la lucrarea scrisă din cadrul probelor de aptitudini.

7.) Candidaţilor respinşi la probele de aptitudini li se vor înapoia dosarele şi vor fi îndrumaţi să se

înscrie la alte licee.

  1. 8. Situaţiile care nu sunt prevăzute în prezenta metodologie vor fi soluţionate conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2004-2005.

    LICEE TEOLOGICE

    Liceele teologice, cuprinse în filiera vocaţională, altele decât seminariile teologice ortodoxe, au următoarele criterii de admitere în clasa a IX-a:

    1. a) Se pot înscrie absolvenţi de gimnaziu care au promovat testele naţionale, respectiv examenul de capacitate, având media minimum 9 la purtare.

    2. b) Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele acte:

      fişă de înscriere tip eliberată de unitatea de învăţământ gimnazial pe care a absolvit-o; certificat de naştere + 1 copie xerox;

      fişa medicală (original);

      certificat de botez – copie legalizată;

      declaraţie din partea candidatului şi a părinţilor acestuia că au luat cunoştinţă de

      Regulamentul de ordine interioară al liceului şi că sunt de acord să-l respecte.

    3. c) În perioada prevăzută de calendarul admiterii, candidaţii vor participa la un colocviu pentru verificarea cunoştinţelor religioase, unde vor fi apreciaţi prin calificativul admis /respins. Conducerea liceului va stabili componenţa comisiei de examinare.

    4. d) Admiterea se va face în baza mediei, calculate conform reglementărilor Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi a prezentei metodologii, după cum urmează:

  • dacă numărul candidaţilor înscrişi nu depăşeşte numărul de locuri aprobat de Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru clasa a IX-a în anul şcolar 2003-2004, admiterea se va face în ordinea

    descrescătoare a mediilor de admitere, calculată conform formulei generale din metodologie:

    MA = 3 TN +Abs , unde

    4

    MA = media de admitere

    TN = media de la testele naţionale

    Abs = media de absolvire a claselor V-VIII

  • în cazul în care numărul candidaţilor depăşeşte numărul de locuri aprobat, se va organiza o probă scrisă de verificare a cunoştinţelor religioase, cu durata de două ore, evaluată cu note de la 1 la 10, iar admiterea se va face în ordinea descrescătoare a mediilor finale de admitere, calculate astfel:

MFA = 3 xMA +Apt

4

image

image

image

image

Liceul Waldorf Specializarea filologie

Proba I Limba şi literatura română

Se evaluează de o comisie formată din două cadre didactice de specialitate şi constă într-un interviu.

În cadrul probei se verifică următoarele:

  • capacitatea de exprimare liberă;

  • diversitatea vocabularului;

  • capacitatea de argumentare;

  • receptivitatea faţă de temă şi partenerul de discuţie; Durata: 10-15 minute pentru un candidat.

Proba II La alegerea candidatului, una din probele:

  1. a) artă plastică

    Se verifică următoarele:

    • compunerea spaţiului plastic (încadrarea în pagină);

    • rezolvarea problemei de culoare şi compoziţie;

    • compoziţie (modelaj);

    • folosirea elementelor de limbaj specifice;

    • notă personală, originalitate.

      Durata: 2 ore

  2. b) muzică:

    Se verifică următoarele:

    • calităţi vocale intonarea unui cântec la alegere;

    • simţul ritmic – reproducerea de fragmente ritmico-melodice;

    • cunoştinţe elementare de scris citit muzical;

    • interpretarea unei melodii instrumentale (facultativ) Durata: 10-15 minute pentru un candidat

  3. c) artă dramatică:

    Se verifică următoarele:

    • dicţie, expresivitate în citirea unui text la prima vedere;

    • intonaţie în recitarea a două strofe dintr-o poezie cunoscută;

    • memorie şi creativitate în povestirea unei fapte din viaţa elevului.

Durata: 10-15 minute pentru un candidat.

32

PROBELE DE APTITUDINI SPORTIVE

PENTRU ADMITEREA IN LICEELE (CLASELE CU PROGRAM SPORTIV) VOCATIONALE PROFIL SPORTIV

Admiterea elevilor în liceele vocaţionale, la clasele cu program sportiv, este condiţionată de:

  • existenţa avizului medical favorabil participării la probele de aptitudini sportive – condiţie eliminatorie.

  • susţinerea şi promovarea probelor de aptitudini sportive .

Comisia de examinare şi evaluare pentru probele de aptitudini sportive este compusă din:

preşedinte (fără drept de notare) – directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ; vicepreşedinte (fără drept de notare) – şeful catedrei de specialitate;

membri (cu drept de notare) – doi profesori de specialitate sau de specialităţi înrudite.

Aprecierea probelor se face cu note de la 10 la 1, nota minimă de admitere pentru fiecare dintre probele de aptitudini sportive este 6 (şase). Elevului care nu obţine nota de promovare la o probă de aptitudini i se comunică imediat acest lucru. Acesta nu mai este primit Ia probele următoare de aptitudini sportive.

Media generală Ia proba practică, pe disciplină sportivă, se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele acordate Ia fiecare probă în parte.

Media generală minimă de admitere este 7 (şapte).

Nu se admit contestaţii Ia probele de aptitudini sportive.

La susţinerea probelor de aptitudini sportive, elevii sunt admişi numai în echipament corespunzător.

image

image

BASCHET

  1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂTILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota 6

    Nota7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    1.

    Săritura în lungime de pe loc (cm)

    180

    186

    183

    188

    185

    190

    188

    192

    190

    195

    193

    200

    195

    205

    198

    210

    200

    215

    205

    220

    2.

    Detentă de pe loc (cm)

    27

    30

    29

    32

    31

    34

    33

    36

    35

    38

    37

    40

    39

    42

    41

    44

    43

    46

    45

    48

    3.

    Alergare de viteză 30m cu

    start de sus (sec)

    5.6

    5.3

    5.5

    5.2

    5.4

    5.1

    5.3

    5.0

    5.2

    4.9

    5.1

    4.8

    5.0

    4.7

    4.9

    4.6

    4.8

    4.5

    4.7

    4.4

  2. B. PROBE SPECIFICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    F

    I B

    1.

    Complex tehnic*(sec)

    29

    I 21

    28

    I 26

    27

    I 25

    26

    I 24

    25

    I 23

    24

    I 22

    23

    I 21

    22

    I 20

    21

    I 19

    20

    I 18

    2.

    Joc bilateral – 2 reprize de

    10 min.

    Se apreciază corectitudinea şi eficienţa execuţiilor.

    * Micul maraton, după care executantul porneşte în dribling printre trei jaloane situate în zig-zag primul lateral pe semicercul de 6,25 m, în dreptul liniei de aruncări libere, al doilea în punctul de la centrul terenului, iar cel de-al treilea simetric cu primul, în cealaltă jumătate de teren. După ultimul jalon aruncă la coş din dribling, recuperează mingea, porneşte în dribling în sens invers, ocolind primul jalon, după care se îndreaptă spre coş, efectuând o aruncare din săritură de la linia de aruncări libere.

    35

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: talia minimă- băieţii 175 cm şi fetele 170 cm.

36

BASEBAL

  1. A. PROBE _§I NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    Nota5

    Nota 6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    Alergare de viteză 50m cu start de sus (sec)

    8.3

    8.2

    8.1

    8.0

    7.9

    7.8

    7.7

    7.6

    7.5

    7.4

    2.

    Săritura în lungime de pe loc (cm)

    180

    185

    190

    195

    200

    205

    210

    215

    220

    225

    3.

    Alergare de rezistenţă 1000 m (min)

    4.15

    4.10

    4.05

    4.00

    3.55

    3.50

    3.45

    3.40

    3.35

    3.30

  2. B. PROBE SPECIFICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    Nota5

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    Naveta specifică* (sec)

    15.56

    15.4

    15.3

    15.2

    15.l

    15.0

    14.9

    14.7

    14.5

    14.3

    2.

    Prinderea mingii şi pasă în

    baza 1, 10 execuţii (nr. reuşite)

    o

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    3.

    Atacul (bătaia mingii), 1O executii (nr. reuşite)

    o

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    4.

    Joc bilateral în condiţii regulamentare

    Se apreciază corectitudinea şi eficienţa execuţiilor.

    * Naveta specifică pe distanţa de 20 m se trasează 5 linii paralele la distanţa de 5 m una faţă de cealaltă. Elevul aleargă de la linia de start la linia de la 10 m, după care se întoarce la linia de la 5 m, continuă alergarea până la linia de la 15 m, se întoarce la linia de la 10 m, după care aleargă Ia linia de la 20 m şi revine la linia de start. La fiecare schimbare de direcţie elevul trebuie atingă cu piciorul linia respectivă.

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: tip robust, segmente lungi.

image

image

FOTBAL

  1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    Alergare de viteză 50m cu start de sus (sec)

    8.0

    7.9

    7.8

    7.7

    7.6

    7.5

    7.4

    7.3

    7.2

    7.1

    2.

    Alergare de rezistenţă 2000 m (min)

    8.15

    8.10

    8.05

    8.00

    7.55

    7.50

    7.45

    7.40

    7.35

    7.30

    3.

    Forţa musculaturii abdominale (nr. repetări în 30 sec)

    17

    18

    19

    20

    22

    24

    26

    28

    29

    30

  2. B. PROBE SPECIFICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    Tras la ooartăde la 16m, minge statică- IO executii (nr. reuşite)*

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    2.

    Dribling printre 5 jaloane (sec)**

    12.8

    12.6

    12.4

    12.2

    12.0

    11.8

    11.6

    ll.4

    11.2

    11.0

    3.

    Controlul balonului timp de 1 min. (nr. execuţii)***

    10

    15

    20

    25

    30

    40

    50

    60

    70

    80

    4.

    Joc bilateral pe teren normal sau redus – două reprize de 15 minute

    Se apreciază corectitudinea şi eficienţa execuţiilor.

    * Mingea trebuie să treacă printre barele porţii regulamentare fără să atingă solul;

    **Jaloanele sunt situate la 3 m unul faţă de celălalt. Elevul şi mingea se află la distanţa de lmetru faţă de primul jalon. Traseul se parcurge dus-întors.

    *** Controlul balonului prin lovituri succesive, fără ca acesta să atingă solul (cu orice segment al corpului, permis de regulament). Se acordă două încercări, notându-se cea mai bună.

    39

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: talie minimală 172 cm.

40

GIMNASTICĂ ARTISTICĂ SPORTIVĂ

  1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    Nota5

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    1.

    Tracţiuni din atârnat la bara fixă (nr. execuţii)

    6

    9

    7

    10

    8

    11

    9

    12

    10

    13

    11

    14

    12

    15

    13

    16

    14

    17

    15

    18

    2.

    Ridicarea picioarelor întinse din

    atârnat la scara fixă până la punctul de apucare (nr. execuţii)

    9

    11

    10

    12

    11

    13

    12

    14

    13

    15

    14

    16

    15

    17

    16

    18

    17

    19

    18

    20

    3.

    Săritură în lungime de pe loc

    (cm)

    170

    175

    173

    180

    175

    185

    178

    190

    180

    195

    183

    200

    185

    205

    190

    210

    195

    215

    200

    220

  2. B. PROBE SPECIFICE

    1. 1. Exerciţiu liber ales la două aparate diferite la alegere, continând elemente specifice de minimum categoria a-II-a de clasificare sportivă. Evaluarea se face după codi de punctaj al F.R.G. Artistică Sportivă, acordându-se prin rotunjire note întregi.

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: dezvoltare fizică armonioasă, raport talie – greutate în limitele formulei G=T-105 cm.

GIMNASTICĂ RITMICĂ SPORTIVĂ

  1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    Nota5

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    Balansul piciomlui activ aizmtală şi mentinerea luilanivel maxim( )

    o

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

  2. B. PROBE SPECIFICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    1.

    a Stmctură specifică* (nr.liniidrtţtetimp de2min)

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    b.Stmcturăspecifică*(nr.diagonale timpde2min)

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    2.

    Exerciţiu lilx,·aleslacbuăµubedeCCOCUIS diferite, laalegere, ruelemente deconţinutspecifice minimum categoriei all-adecla5ificare sintivă

    *Structură specifică: Se marchează 10 m pentru deplasare în linie dreaptă şi 15 m pentru deplasare pe diagonală. Se foloseşte coarda. Deplasare cu coarda mânuită prin înainte, prin săltări de pe un picior pe celălalt pe distanţa de 10 m, întoarcere fără oprire pe diagonală şi mânuirea corzii din articulaţia pumnului, cotului şi a umerilor. Se notează numărul de linii drepte şi numărul de diagonale efectuate timp de 2 minute.

    Notă: Evaluarea se face conform regulamentului F.R.G.Ritmică Sportivă, acordându-se, prin rotunjire, note întregi.

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: tip constituţional longilin, segmente lungi, expresivitate corporală şi greutate în limitele fo1mulei: G=T-105

HALTERE

41

  1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

    Nr. Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    Nota2

    Nota3

    Nota4

    NotaS

    Nota6

    Nota 7

    Nota8

    Nota9

    Nota 10

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    F

    B

    1.

    Flotări (nr. execuţii)

    6

    11

    7

    12

    8

    13

    9

    14

    10

    15

    11

    16

    12

    17

    13

    18

    14

    19

    15

    20

    2.

    Extensii ale trunchiului din culcat facial pe lada de gimnastică, palmele la ceată, trunchiul în afara lazii (pr.

    execuţii)

    6

    11

    7

    12

    8

    13

    9

    14

    10

    15

    11

    16

    12

    17

    13

    18

    14

    19

    15

    20

    image

    image

    image

    image

    image

    KARATE

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota 6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      l.

      Flotări (nr. execu i)

      20

      25

      21

      26

      22

      27

      23

      28

      24

      29

      25

      30

      26

      31

      27

      32

      28

      33

      29

      34

      2.

      ''Echet"(nr.executii)

      14

      20

      16

      22

      18

      24

      20

      26

      22

      28

      24

      30

      26

      31

      27

      32

      28

      33

      29

      34

      3.

      Sărituii cu genunchii la piep:(nr. exw.rtii)

      32

      42

      34

      44

      36

      46

      38

      48

      40

      50

      42

      52

      44

      54

      46

      56

      48

      58

      50

      60

    2. B. PROBE SPECIFICE

      1. 1. Kl-HON: tehnici de braţe, 6 combinaţii;

        tehnici de picioare: MAE-GERI, YOKO-GERI, MAWASHI-GERI SHIHO-GYAKU-TSUKI

        SHIHO-GERI

      2. 2. KATA: NEAN YONDAN HEIANGODAN

        TEKKI SHODAN

      3. 3. KUMITE TE NOKATA

        PROBELE SE NOTEAZĂ CONFORM NORMELOR I.T.K.F.

        47

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: tip constituţional robust şi suplu.

    48

    LUPTE LIBERE ŞI GRECO-ROMANE

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota 6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      1.

      Săritura în lungime de pe loc (cm)

      170

      175

      180

      185

      190

      195

      200

      205

      210

      215

      2.

      Mobilitatea coloanei

      vertebrale în plan anterior (cm)

      54

      56

      58

      60

      62

      64

      66

      68

      70

      72

      3.

      Tracţiuni din atârnat la bara fixă (nr. repetări)

      4

      6

      8

      10

      13

      14

      15

      16

      17

      18

      Notă: Pentru elevii care au peste 65 kg, notarea se face astfel: baremul pentru nota 1 corespunde cu baremul pentru nota 4; baremul pentru nota 2 corespunde cu baremul pentru nota S; baremul pentru nota 3 corespunde cu baremul pentru nota 6; baremul pentru nota 4 corespunde cu baremul pentru nota 7; baremul pentru nota S corespunde cu baremul pentru nota 8; baremul pentru nota 6 corespunde cu baremul pentru nota 9; baremul pentru nota 7 corespunde cu baremul pentru nota 10;

    2. B. PROBE SPECIFICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1 I Nota 2 I Nota 3 I Nota 4 I Nota 5 I Nota 6 I Nota 7 I Nota 8 I Nota 9 I Nota 10

      l.

      Răsturnări în pod (nr. execuţii)

      3 I 4 I 5 I 6 I 7 I 8 I 9 I 11 I 13 I 15

      2.

      Luptă-2 reprize, în condiţii regulamentare

      Se apreciază combativitatea şi nivelul tehnic-tactic.

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: tip constituţional robust, diametrele biacromial şi palmar peste valorile medii.

      ORIENTARE SPORTIVĂ

      1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

        Nr. Crt.

        Probe şi norme

        Valoarea notelor acordate

        Nota 1

        Nota2

        Nota 3

        Nota4

        NotaS

        Nota 6

        Nota 7

        Nota8

        Nota9

        Nota 10

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        F

        B

        1.

        Alergare de viteză 50 m cu start de sus (sec)

        8.7

        8.4

        8.6

        8.3

        8.5

        8.2

        8.4

        8.1

        8.3

        8.0

        8.2

        7.9

        8.1

        7.8

        8.0

        7.7

        7.9

        7.6

        7.8

        7.5

        2.

        Săritura în lungime de pe loc (cm)

        165

        180

        170

        185

        175

        190

        180

        195

        185

        200

        190

        205

        195

        210

        200

        215

        205

        220

        210

        225

        3.

        Alergare de rezistenţă

        1000m fete şi 1600m băieţi (min)

        4.3

        5

        6.4

        5

        4.3

        o

        6.4

        o

        4.2

        5

        6.3

        5

        4.2

        o

        6.3

        o

        4.1

        5

        6.2

        5

        4.1

        o

        6.2

        o

        4.0

        5

        6.1

        5

        4.0

        o

        6.1

        o

        3.5

        5

        6.0

        5

        3.5

        o

        6.0

        o

      2. B. PROBE SPECIFICE

        49

        1. 1. Parcurgerea unui traseu de concurs corespunzător vârstei. Traseul, timpul de parcurgere, sistemul de punctaj şi echivalarea acestora în note se stabilesc de către comisia de examinare.

    50

    PATINAJ-ARTISTIC

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      Nota5

      Nota 6

      Nota 7

      Nota8

      Nota 9

      Nota 10

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      1.

      Detenta (cm)

      21

      22

      22

      24

      23

      26

      24

      28

      25

      30

      26

      33

      28

      36

      30

      39

      32

      42

      35

      45

      2.

      Alergare de viteză 30 m cu start de sus (sec)

      5.9

      5.1

      5.8

      5.0

      5.7

      4.9

      5.6

      4.8

      5.5

      4.7

      5.4

      4.6

      5.3

      4.5

      5.2

      4.4

      5.1

      4.3

      5.0

      4.2

    2. B. PROBE SPECIFICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      Nota5

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      F I

      B

      F I

      B

      F I

      B

      F I

      B

      F I

      B

      F I

      B

      F

      I B

      F

      I

      B

      F

      I B

      F

      I B

      l.

      Proba "Matorin"

      585 I

      585

      600 I

      600

      615 I

      615

      630 I

      630

      645 I

      645

      660 I

      660

      675

      I 675

      690

      I

      690

      105

      I 705

      120

      I 120

      2.

      Program pe patine cu role*

      Se apreciază corectitudinea, expresivitatea şi eficienta execuţiilor.

      * Executarea pe patine cu role a unui program (fără muzică) care să cuprindă: tăierea gheţii cu faţa şi cu spatele;

      paşi În cerc; paşi În linie;

      elemente de echilibru (fandări, cumpene, "puşcă", "cioară".

    3. C. CERINŢE MORFOLOG ICE: musculatură de tip longilin, nehipertrofiată, diametm biacromial cu 3-4 cm mai mare decât cel bitrohanterial.

    image

    52

    POLO PE APĂ

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      I

      Nota2

      I

      Nota3

      I

      Nota4

      I

      NotaS

      I

      Nota 6

      I

      Nota 7

      I

      Nota8

      I

      Nota9

      I

      Nota 10

      1.

      400 m liber (min)

      6.24

      I

      6.18

      I

      6.12

      I

      6.06

      I

      6.00

      I

      5.54

      I

      5.48

      I

      5.42

      I

      5.36

      I

      5.30

    2. B. PROBE SPECIFICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota

      10

      1.

      Aruncare la punct fix din înot- 10 executii (nr. de execuţii corecte)

      1

      2

      3

      4

      5

      6

      7

      8

      9

      10

      2.

      Joc bilateral-2 reptize x 5min, condiţii regulamentare

      Se apreciază comportamentul în joc, corespunzător specificului postului.

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: talieînaltă,anvergurămare(+6-10cmfaţădetalie)

    RUGBY

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂTILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      1.

      Alergare deviteză 30 m cu start desus(sec)

      5.1

      5.0

      4.9

      4.8

      4.7

      4.6

      4.5

      4.4

      4.3

      4.2

      2.

      Alergare de rezistenţă 1000m (min)

      4.15

      4.10

      4.05

      4.00

      3.50

      3.45

      3.40

      3.35

      3.30

      3.25

      3.

      Să!itura în Iuncime de pe loc (cm)

      185

      190

      195

      200

      205

      210

      215

      220

      225

      230

    2. B. PROBE SPECIFICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1 I Nota 2INota 3INota 4 I Nota 5 I Nota 6 I Nota 7 I Nota 8 I Nota 9 I Nota

      10

      1.

      Structură tehnică*

      Se apreciază corectitudinea şi eficienţa execuţiilor.

      2.

      Joccuefectiv diferit (8,13,15), pe teren nonnal sauredus

      Seanreciazănivelultehnio-1adic şiarnoo1amentul înioc.a:nfam srx:cificului fiecătui rost

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: tip constituţional robust, talie şi greutate specifică postului din echipă.

    image

    54

    SCHI ALPIN

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr.

      Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      1.

      Sălituti succesive în lateral peste

      ştacheta situată la 1O cm de so timp de 10 secunde (nr.execuţii)

      10

      13

      11

      14

      12

      15

      13

      16

      14

      17

      15

      18

      16

      20

      18

      22

      20

      24

      22

      26

      2.

      Săritura în lungime de pe loc (cm)

      170

      180

      175

      185

      180

      190

      185

      195

      190

      200

      195

      205

      200

      210

      205

      215

      210

      220

      215

      225

    2. B. PROBE SPECIFICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota 2

      Nota3

      Nota4

      NotaS

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      1.

      Slalom pe uscat 20 fanioane la interval de 2,5 m, distanţa 50m

      10.

      9

      10.

      8

      10.

      8

      10.

      6

      10.

      6

      10.

      4

      10.

      4

      10.

      2

      10.

      2

      10.

      o

      10.

      o

      9.8

      9.8

      9.6

      9.6

      9.4

      9.4

      9.2

      9.2

      9.0

      (sec)

      2.

      Probă tehnică*

      Se apreciază nivelul tehnic-tactic şi eficienta execuţiilor.

      * Probă tehnică Schi pe iarbă pe traseu de slalom cu 12 porţi incluzând o „dublă” şi o "şicană" din 3 porţi.

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE:

    talie peste medie;

    raport busUmembre inferioare=l; greutatea corporală conform G=Tcm-100.

    SCHI FOND

    1. A. PROBE ŞI NORME PENTRU EVALUAREA CALITĂŢILOR MOTRICE

      Nr. Crt.

      Probe şi norme

      Valoarea notelor acordate

      Nota 1

      Nota2

      Nota3

      Nota4

      Nota5

      Nota6

      Nota 7

      Nota8

      Nota9

      Nota 10

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      F

      B

      1.

      Alergare de rezistenţă 800m fete şi 1600m băieţi (min)

      4.0

      o

      6.4

      5

      3.5

      5

      6.4

      o

      3.5

      o

      6.3

      5

      3.4

      5

      6.3

      o

      3.4

      o

      6.2

      5

      3.3

      8

      6.2

      o

      3.3

      6

      6.1

      5

      3.3

      4

      6.1

      o

      3.3

      2

      6.0

      5

      3.3

      o

      6.0

      o

      2.

      Flotări din spiijin pebraţela roralele (nr.execuţii)

      1

      6

      2

      7

      3

      8

      4

      9

      5

      10

      6

      11

      7

      12

      8

      13

      9

      14

      10

      15

    2. B. PROBE SPECIFICE

      1. 1. Deplasare pe schi role, pe distanţe stabilite de comisia de examinare.

      2. 2. Demonstrarea mersului alternativ şi simultan pe schiuri cu role.

    3. C. CERINŢE MORFOLOGICE:

    55

    talie minimă: 170cm fete şi 175 băieţi; raport talie/greutate conform: G=Tcm-110; raport bust/membre inferioare=l; anvergură mare: talia în cm.+ 5-l0cm.

    image

  2. B. PROBE SPECIFICE

    Nr.

    Crt.

    Probe şi norme

    Valoarea notelor acordate

    Nota 1

    I

    Nota2

    I

    Nota3

    I

    Nota4

    I

    Nota5

    I

    Nota6

    I

    Nota 7

    I

    Nota8

    I

    Nota9

    I

    Nota 10

    F I B

    I

    F

    I B

    I

    F

    I B

    I

    F

    I B

    I

    F

    I B

    F

    I B

    I

    F I B

    F

    I B

    F

    I B

    F I B

    1.

    Echer apropiat menţinut pe banca de gimnastică(sec)

    Normele şi echivalarea în note se stabilesc de către comisia de examinare.

    2.

    Săritura STRADLE (nr.executii)

    3.

    Aşezat în sfoară laterală cu

    trunchiul sol

    4.

    Exercitiu liber individual*

    Se apreciază conform regulamentului F.R.Gimnastică

    * Exerciţiu liber individual- dificultatea minimă 2E+3D+3C+2B+2A

  3. C. CERINŢE MORFOLOGICE: armonie corporală.

    ŞAH

    PROBA

    TIMP DE GÂNDIRE

    5'

    6'

    7'

    8'

    9'

    10'

    11'

    12'

    13'

    14'

    Rezolvare poziţii cu TEMA:

    NOTA

    10

    9

    8

    7

    6

    5

    4

    3

    2

    1

    1. Recunoaşterea deschiderilor principale, după 8-10 mutări

    2.Combinatii de MAT în mai multe mutări

    3. Combinatii cu CAŞTIG DE MATERIAL în mai multe mutări

    4. Matul 2 nebuni contra regelui sin!!llr

    5. Matul cu nebun si cal contra re!!;elui sin!!ur

    6. Re!!ula pătratului

    7. Regula opozitiei

    8. Străpungerea

    9. Dama împotriva pionului de transformare

    10. Turn şi pion contra turn

    11. Partidă de sah cu adversar stabilit de comisie

    57

    Notă: Fiecare probă din tabel va fi notată conform timpului de rezolvare. Cele 10 note obţinute se constituie într-o notă medie care se adună cu nota acordată la partida de şah. Media aritmetică a celor două note astfel obţinute reprezintă media finală.

    image

    image

    image

    image

    ANEXANr.4 

    PROBĂ DE VERIFICARE A CUNOŞTINŢELOR DE LIMBĂ MODERNĂ

    pentru admiterea în clasa a IX-a cu program bilingv şi intensiv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională

    1. 1. a) Liceele care au în structura lor clase cu program bilingv vor organiza o probă de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasa a IX-a la clasele respective.

      b) Proba se organizează în centre stabilite de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, în perioada prevăzută de Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2004-2005.

    2. 2. Subiectele pentru proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă se alcătuiesc în conformitate cu programa şcolară de clasa a VIII-a, pentru limba întâi (Ll).

    3. 3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sunt unice la nivelul judeţului. Acestea se elaborează de către o comisie formată din profesori de specialitate (care nu au rude în concurs) provenind din licee care au clase bilingve şi sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (în cazul în care inspectorul nu este specialist în limba pentru care se elaborează subiectele).

      1. b) Comisia menţionată la alin. a) este numită prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea inspectorului şcolar de specialitate sau a unui metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (în cazul în care inspectorul nu este specialist în limba pentru care se elaborează subiectele).

      2. c) Pentru fiecare centru în care se organizează probă de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru clase bilingve se numeşte o comisie de examinare şi evaluare. Comisiile de examinare şi evaluare se numesc prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea inspectorului şcolar de specialitate şi au următoarea componenţă:.

        • preşedinte (fără drept de notare): inspectorul de specialitate sau un metodist de specialitate sau un şef de catedră, profesor de specialitate la un liceu cu program bilingv de predare a limbii modeme de circulaţie internaţională respective;

        • doi membri (cu drept de notare): cadre didactice de specialitate, care predau la clase bilingve.

      3. d) În fiecare centru în care se organizează probă de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă, se numeşte, prin decizie a inspectorului şcolar general, o comisie de contestaţii, formată din cadre didactice de specialitate, altele decât cele care sunt numite în comisiile de examinare şi evaluare. Comisiile de contestaţii se numesc la propunerea inspectorului şcolar de specialitate, din rândul cadrelor didactice de specialitate, cu experienţă, având gradul didactic II sau I şi care predau la clase bilingve.

    4. 4. Examenul de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă constă din două probe:

      1. a) Proba scrisă, pentru care se acordă un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;

      2. b) Proba orală, pentru care se acordă un punctaj maxim de 30 de puncte.

    5. 5. a) Subiectul pentru proba scrisă va cuprinde itemi obiectivi (tip text lacunar, alegere multiplă, exerciţii de corectare etc.) pentru verificarea cunoştinţelor de gramatică şi vocabular, conform programei clasei a VIII-a, limba întâi.

      1. b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.

      2. c) Pentru proba scrisă se pot depune contestaţii, la centrul la care s-a desfăşurat proba, în perioada prevăzută de Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2004-2005.

    6. 6. a) Proba orală va consta din:

      – descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de examinare şi evaluare şi vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct.3);

      răspuns la 4 întrebări (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: 2 întrebări de

      înţelegere globală, 2 întrebări de înţelegere în detaliu.

      1. b) Pentru evaluarea performanţei la proba orală se vor aplica unnătoarele criterii:

        • Vocabular şi elemente de construcţie a comunicării:

          10 p – elevul foloseşte foarte bine un număr mare de unităţi lexicale/gramaticale, care îi permit să-şi exprime bine ideile; face putine greşeli;

          8 p – elevul foloseşte bine un număr suficient de mare de unităţi lexicale/structuri gramaticale, se exprimă clar, fără a-şi căuta cuvintele, cu puţine greşeli; greşelile făcute nu disturbă comunicarea:

          6 p – elevul are cunoştinţe lexicale/gramaticale satisfăcătoare, exprimă idei cu o oarecare ezitare/greşeli, dar realizează comunicarea;

          4 p – elevul foloseşte putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greşeli, comunicarea este dificilă;

          2 p – elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greşeli, nu poate realiza comunicarea;

        • Întelegerea contextului si fluenta exprimării

          10 p – elevul se exprimă fluent si spontan; răspunsul dovedeşte întelegerea în detaliu a temei;

          8 p – elevul se exprimă fluent, cu pauze aproape  insesizabile pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o bună întelegere a temei;

          6 p – elevul se exprimă inteligibil, cu mici pauze pentru a-şi căuta structura lexicală/gramaticală potrivită; răspunsul dovedeşte o întelegere globală satisfăcătoare a temei;

          4 p – elevul foloseşte enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitări; răspunsul dovedeşte o defectuoasăîntelegere a temei;

          2 p – elevul nu poate produce decât enunturi scurte, fără legătură cu contextul, cu pauze mari între ele; răspunsul dovedeşte că nu a înteles tema.

        • Pronuntia

        10 p – elevul are o pronunţie apropiată de pronuntia standard;

        8 p – elevul are o pronunţie bună, cu puţine abateri;

        6 p – elevul are o pronunţie acceptabilă, care permite realizarea comunicării cu uşurinţă;

        4 p – elevul are o pronunţie defectuoasă, care disturbă comunicarea;

        2 p – pronunţia elevului nu permite comunicarea.

      2. c) Nu se admit contestaţii la proba orală.

    7. 7. a) Profesorii examinatori acordă puncte candidatului la fiecare din cele două probe. Media aritmetică a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare probă, reprezintă punctajul final al candidatului Ia proba respectivă.

      Punctajele finale obţinute la cele două probe (scrisă şi orală) se adună, iar rezultatul se împarte Ia 10, obţinându-se astfel nota finală a candidatului.

      1. b) Se consideră admis la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă elevul care a obţinut minimum nota 6.

      2. c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă se vor afişa, în perioada prevăzută de calendar, Ia avizierul şcolii în care s-a desfăşurat proba.

    8. 8. a) Pentru admiterea în clasele cu predare intensivă a unei limbi modeme se va aplica acelaşi tip de probă.

b) Pentru aceste clase, testarea se va desfăşura după repartizarea computerizată, într-o perioadă care va fi anunţată de conducerea unităţii de învăţământ şi care va fi afişată la avizierul unităţii, o dată cu listele elevilor admişi în clasa a IX-a.

PREŢURILE

publicaţiilorlegislativepentruanul2004

pesuporttradiţional

image

ValoareaValoarea

crt.anual                                          lei           

Nr.Denumireapublicaţieiabonamentuluiabonamentuluitrimestrial

lei

Trim.I

Trim.II

Trim.III

Trim.IV

1.MonitorulOficial,ParteaI,înlimbaromână

9.875.000

2.468.750

2.715.750

2.987.500

3.286.000

2.MonitorulOficial,ParteaI,înlimbaromână,numerebis*)

1.780.000

3.MonitorulOficial,ParteaI,înlimbamaghiară

7.900.000

1.975.000

1.975.000

1.975.000

1.975.000

4.MonitorulOficial,ParteaaII-a

12.500.000

3.125.000

3.125.000

3.125.000

3.125.000

5.MonitorulOficial,ParteaaIII-a

2.530.000

632.500

632.500

632.500

632.500

6.MonitorulOficial,ParteaaIV-a

10.680.000

2.670.000

2.670.000

2.670.000

2.670.000

7.MonitorulOficial,ParteaaVI-a

9.850.000

2.462.500

2.462.500

2.462.500

2.462.500

8.ColecţiaLegislaţiaRomâniei

2.500.000

625.000

687.500

756.500

832.500

9.ColecţiadehotărârialeGuvernuluişialteactenormative

4.150.000

1.038.000

1.141.500

1.255.500

1.381.500

10.Repertoriulactelornormative

625.000

11.DeciziialeCurţiiConstituţionale

470.000

12.Ediţiitrilingve

2.500.000

*)Cuexcepţianumerelorbisîncaresepublicăactecuunvolumextinsşicareintereseazădoarunnumărrestrânsdeutilizatori.

ToatepublicaţiileRegieiAutonome„MonitorulOficial”suntpurtătoaredeT.V.A.încotăde9%,aceastafiindinclusăînpreţuldeabonament.

Pentrusiguranţaclienţilor,abonamentelelapublicaţiileRegieiAutonome„MonitorulOficial”sepotefectuaprinurmătoriidifuzori:

  • COMPANIANAŢIONALĂ„POŞTAROMÂNĂ”S.A.prinoficiilesalepoştale

  • RODIPETS.A.printoatefilialele

  • INTERPRESSSPORTS.R.L.Bucureşti,str.HristoBotevnr.6

    (telefon/fax:313.85.07;313.85.08;313.85.09)

  • PRESSEXPRESS.R.L.Otopeni,str.FlorideCâmpnr.9(telefon/fax:221.05.37;0745.133.712)

  • M.T.PRESSIMPEXS.R.L.Bucureşti,bd.Basarabianr.256(telefon/fax:255.48.15;255.48.16)

  • INFOEUROTRADINGS.A.Bucureşti,SplaiulIndependenţeinr.202A(telefon/fax:212.73.54)

  • ACTALEGISS.R.L.Bucureşti,str.BanulUdreanr.10,(telefon/fax:411.91.79)

  • CURIERPRESSS.A.Braşov,str.TraianGrozăvescunr.7(telefon/fax:0268/47.05.96)

  • MIMPEXS.R.L.Hunedoara,str.IonCreangănr.2,bl.2,ap.1(telefon/fax:0254/71.92.43)

  • CALLIOPES.R.L.Ploieşti,str.CandianoPopescunr.36(telefon/fax:0244/51.40.52,0244/51.48.01)

  • ASTOR-MEDS.R.L.Iaşi,str.Sucidavanr.2,bl.U2,sc.C,ap.2(telefon/fax:0232/27.91.76,0232/25.84.27)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x