ANEXĂ nr. III din 2 noiembrie 1994

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 30 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PECONVENTIE 02/11/1973
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulMODIFICA PECONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LAORDONANTA 38 16/08/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulACCEPTAT DEORDONANTA 38 16/08/2001
ActulCONTINUT DEORDONANTA 38 16/08/2001





Notă
Acceptată prin ORDONANȚA nr. 38 din 16 august 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 30 august 2001.
*) Traducere.
REGULI
pentru prevenirea poluării cu substanțe dăunătoare transportate
pe mare sub formă ambalată
 + 
REGULA 1Aplicare(1)Dacă nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplică tuturor navelor care transportă substanțe dăunătoare sub formă ambalată.(1.1)În sensul prezentei anexe, substanțe dăunătoare sunt acele substanțe identificate ca poluanți marini în Codul maritim internațional de mărfuri periculoase (Codul IMDG).(1.2)În apendicele la prezenta anexă sunt prevăzute cerințele pentru identificarea substanțelor dăunătoare transportate sub formă ambalată.(1.3)În sensul prezentei anexe, expresia formă ambalată definește tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanțe dăunătoare.(2)Transportul de substanțe dăunătoare este interzis, cu excepția cazului în care se efectuează în conformitate cu prevederile prezentei anexe.(3)Pentru a completa prevederile prezentei anexe guvernul fiecărei părți la convenție va elabora sau va dispune să se elaboreze cerințe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, stivuirea, limitele cantităților și excepțiile, pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluării mediului marin cu substanțe dăunătoare.(4)În sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanțelor dăunătoare vor fi tratate și ele ca substanțe dăunătoare, dacă nu s-au luat măsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura că nu conțin reziduuri periculoase pentru mediul marin.(5)Cerințele prezentei anexe nu se aplică proviziilor și echipamentului de la bordul navei.
 + 
REGULA 2AmbalareAmbalajele vor fi adecvate pentru a se reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ținându-se seama de conținutul lor specific. + 
REGULA 3Marcare și etichetare(1)Ambalajele conținând o substanță dăunătoare vor avea un marcaj permanent cu denumirea tehnică corectă (nu se admit numai denumirile comerciale) și în plus vor avea un marcaj sau o etichetă rezistentă care să indice că substanța este dăunătoare. Această identificare va fi completată, dacă este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, prin indicarea numărului de referință conform clasificării Națiunilor Unite.(2)Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte și de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conțin o substanță dăunătoare va fi astfel încât aceste informații să poată fi identificate încă pe ambalajele care au rezistat unei scufundări în apa mării timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare și etichetare corespunzătoare se va ține seama de rezistența materialelor folosite și de suprafața ambalajului.(3)Ambalajele care conțin cantități mici de substanțe dăunătoare pot fi scutite de aplicarea cerințelor de marcare. + 
REGULA 4Documente(1)În toate documentele care se referă la transportul pe mare al substanțelor dăunătoare, în care se menționează aceste substanțe, se va folosi denumirea tehnică corectă a fiecărei substanțe (nu se admit numai denumirile comerciale) și se va completa cu următoarele cuvinte: "POLUANT MARIN".(2)Documentele de expediție furnizate de expeditor vor include sau vor fi însoțite de un certificat ori de o declarație semnată care să ateste că marfa prezentată pentru transport este corespunzător ambalată și marcată, etichetată sau etichetată cu placardă, după caz, și în condiție adecvată de transport pentru a reduce la minimum riscurile față de mediul marin.(3)Orice navă care transportă substanțe dăunătoare va avea o listă sau un document special în care se menționează substanțele dăunătoare de la bord și depozitarea acestora. În locul acestei liste sau al documentului special se poate folosi un plan de încărcare detaliat (cargoplan), indicând depozitarea substanțelor dăunătoare de la bord. Copii de pe aceste documente vor fi păstrate, de asemenea, pe uscat de către armatorul navei sau de reprezentantul său până la descărcarea substanțelor dăunătoare. Înainte de plecare o copie de pe unul dintre aceste documente va fi pusă la dispoziție persoanei sau organizației numite de autoritățile statului portului.(4)În cazul în care nava are o listă sau un document special ori un plan de încărcare detaliat, în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, astfel cum a fost amendată, documentele cerute de această regulă pot fi combinate cu documentele referitoare la mărfurile periculoase. Dacă documentele sunt combinate, trebuie să se facă o distincție clară între mărfurile periculoase și substanțele dăunătoare la care se referă prezenta anexă.
 + 
REGULA 5ArimareSubstanțele dăunătoare trebuie arimate și asigurate corespunzător, astfel încât să reducă la minimum riscurile pentru mediul marin, fără a dăuna siguranței navei și persoanelor de la bord. + 
REGULA 6Limitări cantitativePentru motive întemeiate de ordin științific și tehnic poate fi necesară interzicerea transportului anumitor substanțe dăunătoare sau limitarea cantitativă a unor astfel de substanțe ce pot fi transportate de aceeași navă. La fixarea acestor limite se va ține seama de dimensiunile, construcția și echipamentul navei, precum și de ambalajul și proprietățile intrinseci ale substanțelor. + 
REGULA 7Excepții(1)Aruncarea în mare a substanțelor dăunătoare transportate în ambalaje va fi interzisă, cu excepția cazului în care aceasta este necesară pentru siguranța navei sau salvarea vieții omenești pe mare.(2)Sub rezerva prevederilor prezentei convenții, se vor lua măsuri corespunzătoare bazate pe proprietăți fizice, chimice și biologice ale substanțelor dăunătoare, pentru a se reglementa aruncarea în mare a apei de spălare a scurgerilor, cu condiția ca astfel de măsuri să nu compromită siguranța navei și a persoanelor de la bord.
 + 
REGULA 8Controlul statului portului asupra cerințelor operaționale(1)O navă care se găsește într-un port al unei alte părți este subiect al unei inspecții efectuate de către inspectori corespunzător autorizați de acea parte în ceea ce privește cerințele operaționale prevăzute în prezenta anexă, atunci când există motive întemeiate de a se considera că comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esențiale aplicate la bord privind prevenirea poluării cu substanțe dăunătoare.(2)În condițiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua măsurile necesare pentru a se asigura că nava nu va naviga până când situația existentă nu se va remedia în conformitate cu cerințele acestei anexe.(3)Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevăzute la art. 5 din prezenta convenție, se vor aplica în cazul acestei reguli.(4)Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie să fie interpretată ca limitând drepturile și obligațiile unei părți care efectuează controlul asupra cerințelor operaționale prevăzute în mod expres în prezenta convenție.
 + 
Apendicela anexa nr. III
CERINȚE
pentru identificarea substanțelor dăunătoare sub formă ambalată
În sensul prezentei anexe, substanțele identificate potrivit oricăruia dintre criteriile următoare sunt substanțe dăunătoare:– bioacumulate într-o măsura considerabilă și cunoscute ca prezentând un pericol pentru viața acvatică sau sănătatea omului [gradul de risc "+" în coloana A*)]; sau*) Se face referire la lista alfabetică a evaluării riscurilor, întocmită de grupul mixt de experți IMO/FAO/UNESCO/WMO/WHO/IAEA/UN/UNEP, însărcinat cu studierea aspectelor științifice ale poluării marine (GESAMP), care este difuzată anual de Organizație prin circularele BCH tuturor statelor membre IMO.– bioacumulate care prezintă un risc pentru organismele acvatice sau sănătatea omului, cu o perioadă scurtă de persistență de ordinul a cel mult o săptămână [gradul de risc "Z" în coloana A*)]; sau– susceptibile de a altera hrana de origine marină [gradul de risc "T" în coloana A*)]; sau– foarte toxice pentru viața acvatică, definite printr-un LC(50)/96 ore**) mai mic de 1 ppm [gradul de risc "4" în coloana B*)].**) Concentrația unei substanțe care, într-o perioadă de timp determinată (în general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse încercărilor. LC_50 este adesea specificat în mg/l [părți per milion (ppm)].Notă **) Concentrația unei substanțe care, într-o perioadă de timp determinata (în general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse încercărilor. LC(50) este adesea specificat în mg/l [părți per milion (ppm)].
–––
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x