ANEXĂ din 27 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 265 bis din 19 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEANEXA 27/03/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 08/11/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 630 din 27 martie 2007, publicat în Monitorul Oficial nr. 265 din 19 aprilie 2007.

AERONAVE ULTRAUȘOARE – Definiții
Aeronavele ultraușoare sunt aeronave caracterizate prin:a)un principiu simplu de concepție;b)o robustețe generală demonstrată;c)o aptitudine de a evolua cu motorul oprit suficientă pentru a realiza o aterizare pe un teren neamenajat în condiții de securitate satisfăcătoare;d)un pilotaj simplu care nu cere calități excepționale din partea pilotului;e)o întreținere simplă care este asigurată de proprietar. Dacă acesta dorește poate face apel la constructor sau la un profesionist.1.Aeronavele ultraușoare motorizate (denumite prescurtat ULM)1.1.Aeronavele ultraușoare motorizate sunt aeronavele cu cel mult două locuri (inclusiv pilotul) după cum urmează:1.1.1.parașutele cu motor (motoparașutele, motoparapantele, paramotoarele);1.1.2.deltaplanele cu motor (motodeltaplanele);1.1.3.planoarele motorizate ultraușoare (motoplanoarele, planoarele cu motorizare auxiliară);1.1.4.avioanele ultraușoare;1.1.5.girocopterele ultraușoare (autogirele);1.1.6.elicopterele ultraușoare;1.1.7.dirijabilele ultraușoare.1.2.Aeronavele ultraușoare motorizate includ și oricare din aeronavele de la punctul 1.1 care:1.2.1.sunt special proiectate sau modificate în scopuri experimentale, științifice sau de cercetare și sunt produse cel mai probabil în număr foarte limitat, sau1.2.2.pentru care sarcinile de fabricare și asamblare sunt efectuate în proporție de cel puțin 51% de un amator sau de o asociație de amatori fără scop lucrativ, pentru folosință proprie și fără scopuri comerciale, inclusiv cele furnizate sub formă de set de asamblat.1.3.Aeronavele ultraușoare motorizate avansate sunt aeronavele prevăzute la 1.1 sau 1.2, care au viteza de sustentație măsurabilă sau, viteza minimă de zbor stabilizat în configurație de aterizare ce nu depășește viteza calibrată (CAS) de 65 km/h și a căror masă și caracteristici se încadrează în limitele prevăzute în tabelul nr. 1.

Categoria / Clasa Nr.locuri Masa Masa maximă aeronavă Cu parașută de recuperare totală Cu decolare/ aterizare și pe apă
Parașute cu motor 1 Masa max. gol Până la 140 kg -
Masa max. la decolare Până la 250 kg -
Planoare motorizate 1 Masa max. gol Până la 165 kg 15 kg suplimentar -
Masa max. la decolare Până la 275 kg 15 kg suplimentar
Deltaplane cu motor, Avioane ultraușoare, Elicoptereultraușoare. 1 Masa max. gol Până la 190 kg 15 kg suplimentar 30 kg suplimentar
Masa max. la decolare Până la 300 kg 15 kg suplimentar 30 kg suplimentar
Parașute cu motor 2 Masa max. gol Până la 235 kg -
Masa max. la decolare Până la 400 kg -
Planoare motorizate 2 Masa max. gol Până la 260 kg 25 kg suplimentar -
Masa max. la decolare Până la 425 kg 25 kg suplimentar
Deltaplane cu motor, Avioane ultraușoare, Elicoptere ultraușoare. 2 Masa max. gol Până la 285 kg 25 kg suplimentar 45 kg suplimentar
Masa max. la decolare Până la 450 kg 25 kg suplimentar 45 kg suplimentar
Girocoptereultraușoare 1-2 Masa max. gol Până la 350 kg -
Masa max. la decolare Până la 600 kg -
Dirijabile ultraușoare 1-2 Cu aer cald: volumul maximal anvelopei până la 1200 mc
Cu heliu: volumul maxim al anvelopei până la 400 mc


Tabelul nr.1
Notă:Masa maximă gol reprezintă masa totală, inclusiv structura, grupul motopropulsor, echipamentele impuse de normele tehnice și cele prevăzute de constructor (inclusiv sisteme, instalații, instrumente și aparate de bord), balastul fix, lichidele de răcire, lichidele hidraulice și carburantul rezidual, lubrifianții, lestul fix și eventualele echipamente opționale sau speciale. Ea va fi determinată de ansamblul componentelor aeronavei definite de documentele precizate mai jos:– schița, în trei vederi, a aeronavei;– lista de sisteme, echipamente, instalații, instrumente și aparate de bord și un descriptiv al acestora.

Masa maximă gol = masa maximă la decolare – sarcina utilă.Sarcina utilă = masa ocupanților + masa carburantului + masa bagajelor.(la 01-01-2023,
Tabelul nr. 1 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 554 din 25 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 03 iunie 2022
)
1.4.Aeronavele ultraușoare motorizate primare sunt:1.4.1.planoarele motorizate, avioanele și elicopterele inclusiv cele prevăzute la 1.2.1 și 1.2.2, care au viteza de sustentație măsurabilă sau viteza minimă de zbor stabilizat în configurație de aterizare ce nu depășește viteza calibrată (CAS) de 83 km/h și a căror masă sau caracteristici se încadrează în limitele prevăzute în tabelul 2. + 

Categoria/Clasa Nr. locuri Masa/Sarcină utilă Decolare/Aterizare pe uscat Decolare/Aterizare pe uscat și pe apă
Planoare motorizate primare 1-2 Masă maximă gol 380 kg
Masă maximă la decolare 600 kg -
Avioane primare 1-2 Masă maximă gol 380 kg 50 kg suplimentar
Masă maximă la decolare 600 kg 50 kg suplimentar
Elicoptere primare 1-2 Masă maximă gol 380 kg 50 kg suplimentar
Masă maximă la decolare 600 kg 50 kg suplimentar

(la 01-01-2023,
Tabelul nr. 2 a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 554 din 25 mai 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 03 iunie 2022
)

Tabelul nr. 2
2.Aeronavele ultraușoare nemotorizate (denumite prescurtat AUN)2.1.Aeronavele ultraușoare nemotorizate sunt aeronavele cu cel mult două locuri (inclusiv pilotul) ce pot fi lansate de pe picioare sau cu ajutorul unui tren de aterizare, de pe o înălțime sau cu ajutorul unui mijloc de ridicare (mosor, tractare). Acestea sunt:2.1.1.planoarele ultraușoare inclusiv parapantele, deltaplanele sau giroplanoarele;2.1.2.baloanele ultraușoare.2.2.Aeronavele ultraușoare nemotorizate includ și oricare din aeronavele de la punctul 2.1 care:2.2.1.sunt special proiectate sau modificate în scopuri experimentale, științifice sau de cercetare și sunt produse cel mai probabil în număr foarte limitat, sau2.2.2.pentru care sarcinile de fabricare și asamblare sunt efectuate în proporție de cel puțin 51% de un amator sau o asociație de amatori, fără scop lucrativ, pentru folosință proprie și fără scopuri comerciale, inclusiv cele furnizate sub formă de set de asamblat.2.3.Planoarele ultraușoare avansate sunt cele prevăzute la punctele 2.1.1 sau 2.2, și au o masă maximă la decolare până la 250 kg când au un singur loc sau 400 kg când sunt cu două locuri. La masa maximă la decolare se pot adăuga 15 kg pentru planoarele cu un singur loc și 25 kg pentru planoarele cu două locuri, dacă acestea sunt prevăzute cu parașută cu recuperare totală. Masa maximă gol a acestor planoare trebuie să aibă valori care să permită sarcini utile de minim 90 kg pentru aeronave cu un singur loc și minim 150 kg pentru aeronave cu două locuri fără a se depăși masa maximă la decolare.2.4.Baloanele avansate sunt cele care au volumul maxim al anvelopei până la 1200 mc atunci când sunt cu aer cald sau, volumul maxim al anvelopei până la 400 mc atunci când sunt cu heliu.2.5.Planoarele ultraușoare primare sunt cele prevăzute la punctele 2.1.1 sau 2.2, ce au masa maximă gol până la 350 kg și masa maximă la decolare până la 600 kg.(la 11-05-2020,
Actul a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 910 din 28 aprilie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 11 mai 2020
)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x