AMENDAMENTE din 9 septembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 4 mai 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEOG 58 24/08/1999 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 58 24/08/1999 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECONVENTIE 09/04/1965 ANEXA 1
ActulMODIFICA PECONVENTIE 09/04/1965 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEOG 58 24/08/1999 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 58 24/08/1999 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECONVENTIE 09/04/1965 ANEXA 1
ActulMODIFICA PECONVENTIE 09/04/1965 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulACCEPTAT DELEGE 86 03/04/2007
ActulCONTINUT DELEGE 86 03/04/2007
ActulREFERIT DEDECRET 374 02/04/2007
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 6 09/09/1999

la anexa la Convenţia FAL, astfel cum a fost amendata



 + 
Secţiunea 1Definitii şi prevederi generaleC. Tehnici de prelucrare electronică a informaţiilor1. Practica recomandata 1.4 devine Standard şi textul se amendeaza după cum urmeaza:"1.4. Standard. În momentul introducerii tehnicilor privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru facilitarea derularii formalitatilor, guvernele contractante trebuie să încurajeze autorităţile publice şi alte părţi interesate: armatori, operatori portuari, autorităţi portuare şi/sau agenti de marfa etc. sa procedeze la schimb de informaţii în conformitate cu standardele ONU relevante, inclusiv standardele ONU privind Schimbul de date informatizat pentru administratie, comert şi transport (ONU/EDIFACT)."2. Standardul 1.5 existent se amendeaza după cum urmeaza:"1.5. Standard. Autorităţile publice trebuie să accepte orice document cerut pentru derularea formalitatilor în scris, atunci când acesta rezultă din tehnicile de prelucrare a informaţiilor pe suport de hartie, cu condiţia ca acesta să fie lizibil, sa corespunda continutului documentelor din Convenţia FAL şi sa conţină informaţiile cerute."3. Standardul 1.6 existent se amendeaza după cum urmeaza:"1.6. Standard. Atunci când se introduc tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru derularea formalitatilor, autorităţile publice trebuie să limiteze informaţiile pe care ele le cer de la armatori şi de la alte părţi interesate la cele cerute de Convenţia FAL."4. Textul introductiv din Practica recomandata 1.7 se amendeaza după cum urmeaza:"1.7. Practica recomandata. Atunci când se planifica, se introduc sau se modifica tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru derularea formalitatilor, autorităţile publice trebuie:"5. Standardul 1.8 existent se amendeaza după cum urmeaza:"1.8. Standard. Atunci când se introduc tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) pentru sprijinirea derularii formalitatilor, autorităţile publice trebuie să încurajeze utilizarea lor de către operatorii maritimi şi alte părţi interesate, dar nu trebuie să reduca nivelurile de servicii disponibile pentru operatorii care nu utilizeaza aceste tehnici."6. Se introduce un nou capitol D. Traficul ilicit de droguri după cum urmeaza:"D. Traficul ilicit de droguri1.9. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să incerce sa stabileasca acorduri de cooperare cu armatorii şi alte părţi interesate în vederea îmbunătăţirii capacităţii lor de a combate contrabanda cu droguri simultan cu accentuarea simplificarii formalitatilor. Astfel de acorduri s-ar putea baza pe memorandumurile de înţelegere ale Consiliului de Cooperare Vamala*1) şi liniile directoare aferente.––-*1) Din anul 1994, cunoscut ca Organizaţia Mondiala a Vamilor.1.10. Standard. În cazul în care, ca parte a acordurilor de cooperare, autorităţile publice, armatorii şi alte părţi interesate au acces la informaţii de ordin comercial şi la alte tipuri de informaţii sensibile, aceste informaţii trebuie tratate în mod confidential.1.11. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să utilizeze analiza de risc pentru a-şi imbunatati posibilitatea de a repera circulatia ilicita de droguri, facilitand prin aceasta circulatia legitima a persoanelor şi marfurilor."
 + 
Secţiunea a 2-aIntrarea, staţionarea şi plecarea naveiB. Conţinutul şi scopul documentelor1. În Practica recomandata 2.3.1 se introduc cuvintele: numărul/numerele de identificare a containerului/containerelor, după caz, inaintea cuvintelor: marcajele şi numerotarea de la al cincilea punct al alineatului a) şi la al patrulea punct al alineatului b).2. La Practica recomandata 2.3.1 se introduce urmatoarea notă:"NOTĂ: În scopul descrierii corespunzătoare a numarului şi tipului de ambalaj din declaratia de marfa, armatorii şi alte părţi interesate trebuie să se asigure ca unitatea de ambalaj externa a marfurilor va fi utilizata. Dacă marfurile se afla pe palete, numărul şi tipul ambalajelor de pe palet/palete trebuie să fie menţionate. Dacă marfurile de pe palete nu sunt ambalate, trebuie să se utilizeze cantitatea şi descrierea marfurilor de pe palete."3. Practica recomandata 2.5.2 se amendeaza după cum urmeaza:"2.5.2. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie, în mod normal, să solicite informaţii doar pentru acele efecte şi marfuri aparţinând echipajului care nu sunt scutite de drepturi de import şi alte taxe fiscale percepute cu ocazia introducerii în tara a marfurilor respective ori sunt supuse interdictiilor sau restrictiilor."4. Se inlocuieste textul din casuta 2 a Formularului FAL4 după cum urmeaza:"Efectele şi marfurile necorespunzatoare pentru scutirea de drepturi de import şi alte taxe fiscale ori supuse interdictiilor sau restrictiilor"
 + 
Secţiunea a 3-aSosirea şi plecarea persoanelorA. Sosirea şi plecarea persoanelor1. Se introduc un nou Standard 3.3.3 şi o noua Practica recomandata 3.3.4 după cum urmeaza:"3.3.3. Standard. Inaintea acceptarii pasagerilor şi echipajului la verificare în vederea admiterii lor într-un stat, responsabilitatea custodiei şi intretinerii lor trebuie să revina armatorului.3.3.4. Practica recomandata. După acceptarea pasagerilor şi echipajului la verificare, indiferent dacă aceasta este condiţionată sau neconditionata, şi dacă persoanele respective sunt supuse controlului fizic al autorităţilor publice, autorităţile publice sunt răspunzătoare de custodia şi întreţinerea lor până când acestea sunt admise la sosire sau sunt considerate neadmisibile."2. Standardul 3.3.3 existent se renumeroteaza 3.3.5 şi se introduce un nou Standard 3.3.6 după cum urmeaza:"3.3.6. Standard. Dacă o persoană este considerata neadmisibila, autorităţile publice trebuie să informeze imediat armatorul şi sa-l consulte cu privire la masurile de returnare. Armatorul este responsabil de costurile returnarii unei persoane neadmisibile şi, în cazul în care persoana este transferata din nou în custodia armatorului, armatorul este responsabil de reintoarcerea lui/ei imediata în:– statul de îmbarcare; sau– în oricare alt loc în care persoana este admisa."3. Standardul 3.3.4 existent se renumeroteaza 3.3.7.B. Măsuri care faciliteaza derularea formalitatilor referitoare la marfa, pasageri, echipaj şi bagaje1. Standardul 3.15.1 existent se inlocuieste după cum urmeaza:"3.15.1. Standard. Autorităţile publice trebuie să încurajeze armatorii sa ia măsuri la punctul de îmbarcare în sensul asigurarii ca pasagerii deţin toate documentele de control solicitate de către statele în care intra sau de către cele pe care le tranziteaza."2. Se introduce un nou Standard 3.15.2 după cum urmeaza:"3.15.2. Standard. Dacă o persoană este considerata neadmisibila şi returnata de pe teritoriul statului, armatorul nu trebuie să fie oprit să-şi recupereze de la aceasta persoana oricare cost care rezultă din neadmiterea sa."3. Practica recomandata 3.15.2 existenta se renumeroteaza 3.15.3.
 + 
Secţiunea a 4-aIntrarea, staţionarea în port şi plecarea marfurilor şi a altor articoleA. Dispozitii generale1. Practica recomandata 4.3 se amendeaza după cum urmeaza:"4.3. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să încurajeze armatorii şi/sau operatorii de terminale maritime de marfa să le echipeze cu instalaţii de depozitare pentru marfuri speciale, cum ar fi: marfuri de valoare, transporturi de marfa perisabila, reziduuri umane, marfuri radioactive şi alte marfuri periculoase, precum şi animale vii, după caz; acele zone ale terminalelor maritime de marfa în care sunt depozitate marfuri generale şi speciale şi posta inaintea transportului pe mare trebuie să fie protejate împotriva accesului în orice moment al persoanelor neautorizate."2. Se introduce un nou Standard 4.4 după cum urmeaza:"4.4. Standard. Un guvern contractant care continua să solicite licente sau permise de export, import şi transbordare pentru anumite tipuri de marfuri trebuie să stabileasca proceduri simple prin care aceste licente sau permise pot fi obtinute şi reinnoite rapid."3. Se introduce o noua Practica recomandata 4.5 după cum urmeaza:"4.5. Practica recomandata. Dacă natura unei incarcaturi ar putea atrage atenţia diferitelor institutii de derulare a formalitatilor, de exemplu: inspectorii vamali şi veterinari sau sanitari, guvernele contractante trebuie să delege autoritatea pentru derularea formalitatilor vamii sau unei alte institutii sau, dacă nu este posibil, sa ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca derularea formalitatilor se efectueaza simultan într-un loc şi cu minim de intarziere."4. Practica recomandata 4.4 existenta se renumeroteaza 4.6.B. Libera practica pentru marfurile destinate exportului1. Titlurile B. Libera practica pentru marfurile destinate exportului şi C. Libera practica pentru marfurile destinate importului se inlocuiesc cu B. Derularea formalitatilor pentru marfa.2. Titlurile D, E şi F existente se renumeroteaza C, D şi, respectiv, E.3. Practica recomandata 4.7 existenta se amendeaza după cum urmeaza:"4.7. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să elaboreze proceduri pentru utilizarea informaţiilor premergatoare intrarii în scopul facilitarii procesarii declaratiilor vamale şi permiterii derularii formalitatilor inaintea intrarii marfurilor."4. La secţiunea a 4-a B se introduc urmatoarele standarde şi practici recomandate:"4.8. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să prevada proceduri privind derularea formalitatilor pentru marfa pe baza prevederilor relevante din Convenţia internationala pentru simplificarea şi armonizarea procedurilor vamale – Convenţia de la Kyoto – şi din instrucţiunile aferente.4.9. Standard. Autorităţile publice trebuie să limiteze interventiile fizice la minimul necesar în scopul asigurarii respectarii legislaţiei prin utilizarea evaluării riscului pentru a stabili ce marfuri trebuie controlate.4.10. Practica recomandata. În măsura în care resursele permit, autorităţile publice trebuie, pe baza unei solicitări valabile, să efectueze verificări fizice ale marfii, dacă este necesar, la punctul în care aceasta se incarca în mijloacele sale de transport şi în timp ce încărcarea este în curs de desfăşurare, fie pe doc, fie, în cazul marfii unitare, în locul în care containerul se incarca şi se sigileaza.4.11. Standard. Autorităţile publice trebuie să se asigure ca cerinţele pentru colectarea datelor statistice nu reduc în mod semnificativ eficienta comerţului maritim.4.12. Practica recomandata. Autorităţile publice trebuie să utilizeze tehnicile privind schimbul de date informatizat (EDI) în scopul obtinerii de informaţii pentru accelerarea şi simplificarea proceselor de derulare a formalitatilor."5. Standardele şi practicile recomandate existente numerotate de la 4.5 la 4.15 se renumeroteaza corespunzător.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x