Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 25 februarie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la anexa B la Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, aşa cum a fost amendat
Anexa IReguli pentru determinarea liniilor de încărcareCapitolul IIIBorduri libereRegula 27 – Tipuri de naveRegula 27(11) – Starea iniţială de încărcare1. Prima propoziţie a paragrafului (b)(iv) se înlocuieşte cu următorul text:"Se consideră că tancurile şi spaţiile navei, amenajate pentru a conţine fiecare tip de produse consumabile şi de provizii, sunt umplute în proporţie de 50% din capacitatea lor totală."2. După paragraful (b)(iv) existent se introduce un nou paragraf, (b)(v), cu următorul cuprins:"(v) Tancurile destinate apei de balast trebuie să fie considerate în mod normal ca fiind goale şi în cazul lor nu trebuie făcută nicio corecţie pentru suprafeţele libere de lichid."şi, în consecinţă, paragrafele existente (b)(v) şi (b)(vi) se renumerotează ca (b)(vi) şi (b)(vii).3. Textul paragrafului renumerotat (b)(vi) se înlocuieşte cu următorul:"(vi) Atunci când se stabileşte starea finală pentru aplicarea avariei prevăzute în regula 27(12), poate fi luată în considerare o metodă alternativă care să ţină cont de suprafeţele libere de lichid:(aa) Metoda 1 (adecvată pentru corecţiile virtuale). Centrul de greutate virtual pentru starea iniţială se determină după cum urmează:(i) starea de încărcare trebuie să fie stabilită în conformitate cu paragrafele de la (i) la (iv);(îi) corecţia pentru suprafeţele libere de lichid este adăugată la înălţimea centrului de greutate;(iii) se generează o stare iniţială virtuală cu toate compartimentele goale, la pescajul corespunzător liniei de încărcare de vară cu asietă nulă, utilizând înălţimea centrului de greutate din starea de încărcare de mai sus; şi(iv) pentru cazurile de avarie se verifică conformitatea cu criteriile de stabilitate după avarie folosind starea iniţială de mai sus.(bb) Metoda 2 (adecvată pentru utilizarea momentelor reale ale suprafeţelor libere de lichid corespunzând umplerii ipotetice a tancurilor pentru cazul de avarie). Centrul de greutate virtual pentru starea iniţială se determină după cum urmează:(i) starea de încărcare trebuie să fie stabilită în conformitate cu paragrafele de la (i) la (iv);(îi) o stare iniţială virtuală pentru fiecare caz de avarie cu compartimente umplute cu lichid poate fi generată la pescajul corespunzător liniei de încărcare de vară cu asietă nulă, utilizând starea iniţială virtuală cu compartimente umplute generată la pescajul corespunzător liniei de încărcare de vară cu asietă nulă. Pentru fiecare caz de avarie se efectuează calcule separate, utilizând înălţimea centrului de greutate şi corecţia pentru suprafeţe libere de lichid din starea de încărcare de mai sus, însă compartimentele umplute cu lichid care urmează să fie avariate sunt lăsate goale înainte de avarie; şi(iii) pentru cazurile de avarie se verifică conformitatea cu criteriile de stabilitate după avarie folosind stările iniţiale de mai sus (câte o stare iniţială pentru fiecare caz de avarie)."Regula 27(13) – Starea de echilibru4. După paragraful (f) existent se adaugă un nou paragraf, (g), cu următorul cuprins:"(g) Nu este obligatoriu să se demonstreze conformitatea cu criteriile de stabilitate reziduală, specificate în paragrafele (a), (c), (d) şi (e) de mai sus, în condiţii de încărcare în exploatare, utilizând un instrument de calcul al stabilităţii, un program informatic de stabilitate sau o altă metodă aprobată."––