Notă …
Adoptate prin LEGEA nr. 98 din 29 iunie 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 593 din 7 iulie 2020.Organizația Interguvernamentală pentru Transporturile Internaționale FeroviareSecretar generalA 53-12/509.201505.11.2015Original: FRCătre statele membre ale OTIF și către organizațiile regionale care au aderat la COTIF*)*) Traducere.Notificarea amendamentelor la Convenție și la anexele D (CUV), F (APTU) și G (ATMF), adoptate de cea de-a 12-a Adunare GeneralăA 12-a Adunare Generală, organizată la Berna la 29 și 30 septembrie 2015, a adoptat câteva amendamente la Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTIF) și la anexele D (CUV), F (APTU) și G (ATMF) la Convenție.1.În esență, domeniul de aplicare al amendamentelor la Convenția în sine, adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală, este destul de modest. Obiectivele principale ale amendamentelor sunt, în primul rând, conformarea cu o recomandare făcută de auditor în mai multe rânduri cu privire la perioada acoperită de buget și conturi și, în al doilea rând, de Comitetul de experți tehnici (CTE), pentru a elimina contradicția dintre normele aplicabile CTE și necesitatea practică a CTE de a adopta Prescripțiile tehnice uniforme. De asemenea, cea dea 12-a Adunare Generală a decis să alinieze definiția „deținătorului“ din COTIF la definiția adoptată în cea de-a 25-a sesiune a Comitetului de revizuire când s-au modificat Regulile uniforme CUV, care au intrat în vigoare la 1 iulie 2015.În conformitate cu articolul 34 alineatul 2 din COTIF, amendamentele la Convenție adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală vor intra în vigoare numai după douăsprezece luni de la aprobarea lor de către două treimi din statele membre, în conformitate cu legislația lor națională. Pe de altă parte, în momentul intrării în vigoare a amendamentelor la Convenție, acestea vor intra în vigoare nu numai pentru statele care le-au aprobat în conformitate cu procedurile naționale aplicabile, ci și pentru toate celelalte state membre, cu excepția celor care, înainte de intrarea lor în vigoare, au declarat că nu aprobă amendamentele. … 2.În ceea ce privește anexa D (CUV), scopul amendamentelor adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală este parțial de a ajuta sectorul să pună în aplicare dispoziții mai detaliate privind obligațiile impuse operatorilor de transport feroviar și deținătorilor, creând în articolul 15 din ATMF UR rolul entității responsabile cu întreținerea în legislația OTIF și parțial de a clarifica faptul că Regulile uniforme CUV nu afectează prevederile de drept public.Amendamentele la anexele F (APTU) și G (ATMF), adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală, sunt minore și se referă doar la eliminarea cuvintelor „alte materiale feroviare“ din prevederile anexelor F și G, care intră în competența Adunării Generale, deoarece în cea de-a 25-a sesiune a Comitetului de revizuire, a decis să elimine toate trimiterile la acest termen din dispozițiile acestor două anexe care intră în competența sa.În conformitate cu articolul 34 alineatul 3 din COTIF, amendamentele la anexele D (CUV), F (APTU) și G (ATMF) adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală, vor intra, de asemenea, în vigoare doar după douăsprezece luni de la data aprobării lor, în conformitate cu legile lor naționale, de jumătate din statele care nu au făcut o declarație în conformitate cu articolul 42 alineatul 1 din COTIF. Cu toate acestea, atunci când aceste amendamente la anexele D, F și G intră în vigoare, acestea nu intră în vigoare doar pentru acele state care le-au aprobat în conformitate cu procedurile lor naționale aplicabile, ci și pentru toate celelalte state membre, cu excepția celor care, înainte de intrarea lor în vigoare, au declarat că nu au adoptat amendamentele și cele care au făcut o declarație în conformitate cu prima frază din articolul 42 alineatul 1 din COTIF. … 3.Având în vedere dimensiunea relativ limitată a amendamentelor adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală în comparație cu amendamentele la COTIF în versiunea Protocolului de la Vilnius, adoptat de cea de-a 5-a Adunare Generală, secretarul general ar saluta aceste amendamente care intră în vigoare cât mai repede posibil.Intrarea rapidă în vigoare a amendamentelor adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală ar permite ca prevederile COTIF și anexele acesteia să fie aliniate cât mai curând posibil la amendamentele deja adoptate în cea de-a 25-a sesiune a Comitetului de revizuire, care au intrat în vigoare începând cu 1 iulie 2015.În conformitate cu articolul 34 alineatul 4 din COTIF, secretarul general îndeamnă astfel statele membre să îi trimită cât mai curând posibil notificările privind aprobarea – în conformitate cu procedurile naționale aplicabile – a amendamentelor la Convenție și la anexelor D (CUV ), F (APTU) și G (ATMF), adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală.Secretarul general va informa statele membre cu privire la toate notificările primite. De asemenea, va informa statele membre atunci când sunt îndeplinite condițiile pentru intrarea în vigoare a amendamentelor adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală (articolul 34 alineatul 5 din COTIF). Termenul de douăsprezece luni prevăzut la articolul 34 alineatul 2 și articolul 34 alineatul 3 din COTIF pentru intrarea în vigoare a amendamentelor adoptate de cea de-a 12-a Adunare Generală va începe de la data notificării de către secretarul general.Aceste amendamente sunt prezentate în textele de notificare din anexă, referința AG 12/NOT. Acestea vor fi de asemenea publicate pe site-ul OTIF. …
Semnătură indescifrabilă
(François Davenne)
secretar general +
Anexe
Incluse în copie pentru informare (copie a acestei adrese și a anexelor):– Statele nemembre care sunt candidate la aderare sau care ar putea fi interesate să adere la COTIF, organizații și asociații internaționale, în conformitate cu scrisoarea de invitație A 53-12/502.2015 … Organizația Interguvernamentală pentru Transporturile Internaționale Feroviare
Adunarea Generală
AG 12/NOT/Add.3
21.10.2015
Original: EN
A 12-A ADUNARE GENERALĂ
MODIFICAREA ANEXEI F (APTU UR)
(Textul modificat) +
Modificarea textuluiArticolul 3 din Regulile uniforme privind validarea standardelor tehnice și adoptarea Prescripțiilor tehnice uniforme aplicabile materialului feroviar destinat utilizării în traficul internațional (APTU), anexa F la Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTlF) din 9 mai 1980, în versiunea Protocolului din 3 iunie 1999 (Protocolul de la Vilnius) și cu amendamentele adoptate de Comisia de revizuire în cea de-a 24-a și 25-a sesiune, are următorul cuprins: +
Articolul 3Scopul1.Validarea standardelor tehnice referitoare la materialul feroviar și adoptarea UTP aplicabile materialului feroviar au ca scop:a)facilitarea liberei circulații a vehiculelor în traficul internațional; … b)contribuirea la asigurarea siguranței, eficienței și disponibilității traficului internațional; … c)luarea în considerare a protecției mediului și a sănătății publice. … … 2.Atunci când standardele tehnice sunt validate sau UTP sunt adoptate, se vor lua în considerare doar cele elaborate la nivel internațional. … 3.În măsura în care este posibil:a)este necesar să se asigure interoperabilitatea sistemelor și componentelor tehnice necesare traficului internațional; … b)standardele tehnice și UTP trebuie să fie legate de performanță; dacă este cazul, acestea vor include variante. … … Organizația Interguvernamentală pentru Transporturile Internaționale Feroviare
Adunarea Generală
AG 12/NOT/Add.1
21.10.2015
Original: FR
A 12-A ADUNARE GENERALĂ
Modificările la Convenție
(Textul modificat) +
Modificarea textuluiArticolele 3 alineatul 2, 12 alineatul 5, 14 alineatul 2 litera (e), 14 alineatul 6, 15 alineatul 5 litera (g), 20, 24 alineatul 5, 25, 26 alineatul 5-7 și 33 alineatul 4 litera a) din Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, în versiunea Protocolului din 3 iunie 1999 (Protocolul de la Vilnius) și cu amendamentele adoptate de Comitetul de revizuire în cea de-a 24-a și 25-a sesiune, au următorul cuprins: +
Articolul 3Cooperare internațională2Obligațiile care decurg din alineatul 1 pentru statele membre, care sunt în același timp membre ale Uniunii Europene sau state părți la Acordul privind Spațiul Economic European, nu prevalează asupra obligațiilor lor care le revin în calitate de membri ai Uniunii Europene sau state părți la Acordul privind Spațiul Economic European. … +
Articolul 12Executarea hotărârilor judecătorești. Atașament5 Vehiculele feroviare pot fi confiscate numai pe un alt teritoriu decât cel al statului membru în care deținătorul are sediul social, în baza unei hotărâri pronunțate de autoritatea judiciară a acelui stat. Termenul «deținător» înseamnă persoana sau entitatea care, în calitate de proprietar al unui vehicul sau care are dreptul să îl utilizeze, exploatează vehiculul ca mijloc de transport. +
Articolul 14Adunarea Generală2e)stabilește, pentru perioade de trei ani, valoarea maximă a cheltuielilor Organizației în fiecare perioadă bugetară (articolul 25); în caz contrar, va emite directive privind limitarea acestor cheltuieli pentru o perioadă care să nu depășească trei ani; … … 6Adunarea Generală ia decizii cu majoritatea statelor membre reprezentate la momentul votului, cu excepția situațiilor prevăzute la alineatul 2 literele e), g), h), l) și p), precum și la articolul 34 alineatul 6, pentru care majoritatea este de două treimi. Cu toate acestea, în cazul alineatului 2 litera (l), majoritatea este de două treimi numai în cazul propunerilor care vizează modificarea Convenției, cu excepția articolelor 9 și 27 alineatul (2)-(4) și a Protocolului la care se face referire la articolul 1 alineatul 4. … +
Articolul 15Comitetul administrativ5g)stabilește, pe baza conturilor aprobate, contribuțiile definitive datorate de statele membre în conformitate cu articolul 26 pentru anul calendaristic precedent, precum și cuantumul avansului de trezorerie datorat de statele membre în conformitate cu articolul 26 alineatul 5 pentru anul în curs. … … +
Articolul 20Comitetul de experți tehnici1Comitetul de experți tehnici:a)ia decizii, în conformitate cu articolul 5 din Regulile uniforme APTU, despre validarea unui standard tehnic privind materialul feroviar destinat utilizării în traficul internațional; atunci când ia astfel de decizii, standardele tehnice sau anumite părți specifice ale acestor standarde pot fi fie validate, fie respinse; acestea nu pot fi modificate în niciun caz; … b)ia decizii, în conformitate cu articolul 6 din Regulile uniforme APTU, despre adoptarea sau modificarea unei prescripții tehnice uniforme privind construirea, exploatarea, întreținerea sau privind o procedură aferentă materialului feroviar destinat utilizării în traficul internațional; … c)supraveghează aplicarea standardelor tehnice și a cerințelor tehnice uniforme referitoare la materialul feroviar destinat utilizării în traficul internațional și examinează dezvoltarea acestora în vederea validării sau a adoptării lor în conformitate cu procedurile prevăzute la articolele 5 și 6 din Regulile uniforme APTU; … d)ia decizii, în conformitate cu articolul 33 alineatul 6, cu privire la propunerile care vizează modificarea Convenției; … e)se ocupă de toate celelalte aspecte care îi sunt atribuite în conformitate cu Regulile uniforme APTU și cu Regulile uniforme ATMF. … … 2În cadrul Comitetului de experți tehnici va exista un cvorum (articolul 13 alineatul 3) atunci când în cadrul acestui cvorum sunt reprezentate jumătate dintre statele membre, în sensul articolului 16 alineatul 1. Atunci când Comitetul ia decizii cu privire la dispozițiile anexelor la Regulile uniforme APTU, statele membre care au formulat obiecții în conformitate cu articolul 35 alineatul 4 cu privire la dispozițiile în cauză sau au făcut o declarație în conformitate cu articolul 9 alineatul 1 din Regulile uniforme APTU nu au drept de vot. … +
Articolul 24Listele liniilor sau serviciilor5Serviciile de transport pe căile navigabile maritime și pe căile navigabile interioare prevăzute la alineatul 1 și transportul pe liniile de cale ferată prevăzut la alineatul 2 se supun prevederilor Convenției la expirarea termenului de o lună de la data notificării includerii lor de către secretarul general. Un astfel de serviciu sau linie încetează să se supună dispozițiilor Convenției la expirarea termenului de o lună de la data notificării eliminării acestuia/acesteia de către secretarul general, cu excepția transportului în curs, care trebuie finalizat. … +
Articolul 25Programul de lucru. Bugetul. Conturile. Raportul anual1Bugetul și conturile Organizației acoperă o perioadă de un an calendaristic. Programul de lucru acoperă o perioadă de doi ani calendaristici. … 2Organizația publică anual un raport de gestiune. … 3Valoarea totală a cheltuielilor Organizației va fi stabilită, pentru fiecare perioadă bugetară, de către Comitetul administrativ la propunerea secretarului general. … +
Articolul 26Finanțarea cheltuielilor5Contribuțiile statelor membre la cheltuielile Organizației sunt datorate sub forma unui avans de trezorerie care trebuie plătit cel târziu până la data de 31 octombrie a anului inclus în buget. Avansul de trezorerie se stabilește pe baza contribuțiilor definitive pentru anul precedent. … 6La transmiterea către statele membre a raportului de gestiune și a extraselor de cont, secretarul general notifică cuantumul definitiv al contribuției pentru anul calendaristic precedent, precum și cuantumul avansului de trezorerie pentru anul calendaristic care urmează. … 7După data de 31 decembrie a anului în care secretarul general trimite notificarea în conformitate cu alineatul 6, sumele datorate pentru ultimul an calendaristic sunt purtătoare de dobândă în cuantum de 5% pe an. În cazul în care, la doi ani de la această dată, un stat membru nu își plătește contribuția, dreptul său de vot este suspendat până când își îndeplinește obligația de plată. La expirarea unei noi perioade de doi ani, Adunarea Generală va examina dacă atitudinea acestui stat ar trebui considerată ca o denunțare tacită a Convenției și, dacă este necesar, va stabili data efectivă a acesteia. … +
Articolul 33Competența4 a) Articolele 9 și 27 alineatul 2-4;Organizația Interguvernamentală pentru Transporturile Internaționale Feroviare
Adunarea Generală
AG 12/NOT/Add.4
21.10.2015
Original: EN
A 12-A ADUNARE GENERALĂ
MODIFICAREA ANEXEI G (ATMF UR)
(Textul modificat) +
Modificarea textuluiArticolele 1 și 3 din Regulile uniforme privind admiterea tehnică a materialului feroviar destinat a fi utilizat în traficul internațional (ATMF), anexa G la Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, în versiunea Protocolului din 3 iunie 1999 (Protocolul de la Vilnius) și cu amendamentele adoptate de Comitetul de revizuire în cea de-a 24-a și 25-a sesiune, au următorul cuprins: +
Articolul 1Domeniul de aplicarePentru vehiculele feroviare, aceste reguli uniforme stabilesc procedura de admitere în circulație sau utilizare în traficul internațional. +
Articolul 3Admiterea în traficul internațional1Fiecare vehicul feroviar trebuie să fie admis în circulație în traficul internațional în conformitate cu prezentele reguli uniforme. … 2Admiterea tehnică are ca scop determinarea faptului dacă vehiculele feroviare îndeplinesc:a)prescripțiile de construcție cuprinse în UTP; … b)prescripțiile de construcție și echipamente cuprinse în RID; … c)condițiile speciale de admitere în temeiul articolului 7a. … … 3Alineatele 1 și 2, precum și următoarele articole se aplică mutatis mutandis admiterii tehnice a elementelor de construcție. … Organizația Interguvernamentală pentru Transporturile Internaționale Feroviare
Adunarea Generală
AG 12/NOT/Add.2
21.10.2015
Original: FR DE
A 12-A ADUNARE GENERALĂ
MODIFICAREA ANEXEI D (CUV UR)
(Textul modificat) +
Modificarea textului1.După articolul 1 din Regulile uniforme privind contractele de utilizare a vehiculelor în traficul internațional feroviar (CUV), anexa D la Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, în versiunea Protocolului din 3 iunie 1999 (Protocolul de la Vilnius) și cu amendamentul adoptat de Comitetul de revizuire în cea de-a 25-a sesiune, se inserează un nou articol 1a, care are următorul cuprins: +
Articolul 1aZonele guvernateAceste reguli uniforme reglementează doar drepturile și obligațiile părților care decurg dintr-un contract privind utilizarea vehiculelor feroviare ca mijloc de transport în conformitate cu Regulile uniforme CIV și cu Regulile uniforme CIM. Prescripțiile de drept public aplicabile utilizării vehiculelor feroviare, în special prescripțiile referitoare la admiterea tehnică a vehiculelor, la întreținerea și siguranța lor operațională, rămân neschimbate. … 2.Articolul 9 din Regulile uniforme privind contractele de utilizare a vehiculelor în traficul internațional feroviar (CUV), anexa D la Convenția privind transporturile internaționale feroviare (COTIF) din 9 mai 1980, în versiunea Protocolului din 3 iunie 1999 (Protocolul de la Vilnius) și cu amendamentul adoptat de Comitetul de revizuire în cea de-a 25-a sesiune, are următorul conținut: +
Articolul 9Răspunderea funcționarilor și altor persoane1Părțile contractante sunt răspunzătoare de funcționarii lor și alte persoane ale căror servicii le utilizează pentru executarea contractului, atunci când acești funcționari și alte persoane acționează în limitele atribuțiilor lor. … 2Cu excepția cazului în care părțile contractante convin altfel, administratorii infrastructurii pe care operatorii de transport feroviar utilizează vehiculul ca mijloc de transport sunt considerați persoane de ale căror servicii se folosește operatorul de transport feroviar. … 3Entitatea responsabilă pentru întreținere (ECM), așa cum este definită la articolul 15 alineatul 2 din Regulile uniforme ATMF, este considerată o persoană de ale cărei servicii se folosește deținătorul.Contractul definit la articolul 1 va conține dispozițiile relevante pentru a asigura schimbul de informații, astfel cum este definit la articolul 15 alineatul 3 din Regulile uniforme ATMF, între ECM și operatorul de transport feroviar. … 4Alineatele 1, 2 și 3 se aplică și în cazul subrogării în conformitate cu articolul 8. … … –-