AMENDAMENTE din 27 aprilie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 6 noiembrie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 2239 06/12/2004
ActulCONTINUT DELEGE 573 23/10/2002
ActulREFERIT DELEGE 573 23/10/2002
ActulREFERIT DEDECRET 834 22/10/2002

la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de către nave, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia MEPC.95 (46) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001



 + 
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL 73/78I. Textul existent al Regulii 13G se înlocuieşte cu următorul:"Regula 13GPrevenirea poluarii cu hidrocarburi în caz de coliziune sau eşuare – măsuri pentru petrolierele existente(1) Aceasta regula:(a) se va aplica petrolierelor de 5.000 tdw şi mai mult, ale căror contracte de construcţie au fost încheiate, ale căror chile au fost puse sau care sunt livrate înaintea datelor specificate în Regula 13F(1) din aceasta anexa; şi(b) nu se va aplica petrolierelor care corespund Regulii 13F din aceasta anexa, ale căror contracte de construcţie au fost încheiate, ale căror chile au fost puse sau care sunt livrate înaintea datelor specificate în Regula 13F(1) din aceasta anexa; şi(c) nu se va aplica petrolierelor la care se referă lit. (a) de mai sus, care corespund Regulii 13F(3)(a) şi (b) sau 13F(4) ori 13F(5) din aceasta anexa, cu excepţia faptului că nu este necesar ca cerinţa privind distanţele minime dintre limitele tancurilor de marfa şi bordul navei şi, respectiv, invelisul fundului să fie respectata din toate punctele de vedere. În acest caz distanţele de protecţie laterala nu trebuie să fie mai mici decât cele specificate în Codul internaţional pentru transportul în vrac al produselor chimice pentru amplasarea tancurilor de marfa de tip 2 şi distanţele de protecţie a fundului trebuie să corespundă Regulii 13E(4)(b) din aceasta anexa.(2) În sensul acestei reguli:(a) combustibil diesel greu înseamnă motorina, alta decât acele produse distilate la care mai mult de 50% din volum se distileaza la o temperatura ce nu depăşeşte 340°C în cursul încercărilor efectuate prin metoda acceptată la Organizaţie;(b) combustibil lichid înseamnă distilati grei sau reziduuri din ţiţei ori amestecuri din aceste materiale, destinate pentru utilizarea drept combustibil pentru producerea caldurii sau energiei de o calitate echivalenta specificatiei, acceptată la Organizaţie.(3) În sensul acestei reguli, petrolierele se împart în următoarele categorii:(a) petrolier de categoria 1 înseamnă un petrolier de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care nu corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite în Regula 1(26) din aceasta anexa;(b) petrolier de categoria 2 înseamnă un petrolier de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite în Regula 1(26) din aceasta anexa;(c) petrolier de categoria 3 înseamnă un petrolier de 5.000 tdw şi mai mult, dar mai puţin decât s-a specificat la lit. (a) sau (b).(4) Un petrolier la care se aplică aceasta regula va corespunde cerinţelor Regulii 13F din aceasta anexa nu mai târziu de data aniversara de livrare a navei în anul specificat în următorul tabel:

       
  Categoria de petrolier   Anul
  Categoria 1 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
    2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
    2005*) pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
    2006*) pentru navele livrate în anii 1978, 1979 şi 1980
    2007*) pentru navele livrate în anul 1981 sau mai târziu
  Categoria 2 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
    2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
    2005 pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
    2006 pentru navele livrate în anii 1978 şi 1979
    2007 pentru navele livrate în anii 1980 şi 1981
    2008 pentru navele livrate în anul 1982
    2009 pentru navele livrate în anul 1983
    2010*) pentru navele livrate în anul 1984
    2011*) pentru navele livrate în anul 1985
    2012*) pentru navele livrate în anul 1986
    2013*) pentru navele livrate în anul 1987
    2014*) pentru navele livrate în anul 1988
    2015*) pentru navele livrate în anul 1989 sau mai târziu
  Categoria 3 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
    2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
    2005 pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
    2006 pentru navele livrate în anii 1978 şi 1979
    2007 pentru navele livrate în anii 1980 şi 1981
    2008 pentru navele livrate în anul 1982
    2009 pentru navele livrate în anul 1983
    2010 pentru navele livrate în anul 1984
    2011 pentru navele livrate în anul 1985
    2012 pentru navele livrate în anul 1986
    2013 pentru navele livrate în anul 1987
    2014 pentru navele livrate în anul 1988
    2015 pentru navele livrate în anul 1989 sau mai târziu

––––Notă *) Sub rezerva conformitatii cu prevederile paragrafului (7).(5) Fără a tine seama de prevederile paragrafului (4) din aceasta regula:(a) în cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3 prevăzut doar cu dublu fund sau dublu bordaj care nu este utilizat la transportul hidrocarburilor şi extins pe întreaga lungime a tancului de marfa sau spaţiile din dublu bordaj care nu sunt utilizate la transportul hidrocarburilor şi extinse pe întreaga lungime a tancului de marfa, dar care nu îndeplineşte condiţiile pentru a fi exceptat de la prevederile paragrafului (1)(c) din aceasta regula, Administraţia poate permite continuarea exploatării unei astfel de nave după data menţionată la paragraful (4) din aceasta regula, cu condiţia ca:(i) sa fi fost în exploatare la 1 iulie 2001;(ii) Administraţia să fie convinsa, prin verificarea evidentelor oficiale, ca nava corespunde condiţiilor menţionate mai sus;(iii) condiţiile specificate mai sus sa rămână neschimbate;(iv) aceasta menţinere în exploatare sa nu depăşească data la care nava împlineşte 25 de ani după data livrării sale;(b) în cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3, altul decât cel menţionat la lit. (a) din acest paragraf, care corespunde prevederilor paragrafului (6)(a) sau (b) din aceasta regula, Administraţia poate permite continuarea exploatării acestei nave după data menţionată la paragraful (4) din aceasta regula, cu condiţia ca aceasta menţinere în exploatare sa nu depăşească aniversarea datei de livrare a navei în 2017 sau data la care nava împlineşte 25 de ani după data livrării sale, oricare dintre acestea este mai aproape.(6) Un petrolier de categoria 1 cu o vechime mai mare sau egala cu 25 de ani după data livrării sale va corespunde uneia dintre următoarele prevederi:(a) tancurile laterale sau spaţiile din dublu fund, neutilizate pentru transportul hidrocarburilor şi care respecta cerinţele de latime şi înălţime din Regula 13E(4), acoperă cel puţin 30% din L(t), pentru întreaga înălţime a navei în fiecare bord, sau cel puţin 30% din aria proiectata a invelisului fundului în cadrul lungimii L(t), unde L(t) este asa cum se defineste în Regula 13E(2); sau(b) petrolierul este exploatat cu încărcare echilibrata hidrostatic, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.(7) Administraţia poate permite continuarea exploatării unui petrolier de categoria 1 după aniversarea datei de livrare a navei în 2005 şi a unui petrolier de categoria 2 după aniversarea datei de livrare a navei în 2010, sub rezerva conformitatii cu Sistemul de evaluare a stării tehnice a navei adoptat de către Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin prin Rezoluţia MEPC. 94(46), asa cum poate fi amendat, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, să fie puse în vigoare şi să aibă efect în conformitate cu prevederile art. 16 din prezenta convenţie cu privire la procedurile de amendare aplicabile unui apendice la o anexa.(8) (a) Administraţia unui stat care permite aplicarea paragrafului (5) din aceasta regula sau care autorizeaza, suspenda, retrage ori refuza aplicarea paragrafului (7) din aceasta regula unei nave autorizate sa arboreze pavilionul sau va comunică imediat detaliile referitoare la aceasta Organizaţiei, care le va difuza părţilor la prezenta convenţie în scopul informării lor şi luării de măsuri corespunzătoare, dacă este cazul.(b) O parte la prezenta convenţie este autorizata sa refuze intrarea petrolierelor, care sunt exploatate în conformitate cu prevederile paragrafului (5) din aceasta regula, în porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdicţia sa. În aceste cazuri acea parte va comunică detaliile referitoare la aceasta Organizaţiei care le va difuza părţilor la prezenta convenţie în scopul informării lor." + 
AMENDAMENTE LA APENDICELE II LA ANEXA I LA MARPOL 73/78AMENDAMENTE LA SUPLIMENTUL LA CERTIFICATUL IOPP(FORMULAR B)II. Paragraful 5.8.4 existent se înlocuieşte cu următorul:

   
  "5.8.4. Nava este supusă prevederilor Regulii 13G şi:
  1. trebuie să satisfacă prevederile Regulii 13F cel mai târziu la ………. …………………………………………………………………. [ ]
  2. este astfel concepută încât următoarele tancuri sau spaţii să nu fie folosite pentru transportul hidrocarburilor ………………………….. [ ]
  3. este prevăzută cu un manual de exploatare aprobat la data de ………, în conformitate cu Rezoluţia MEPC.64(36) ……………………………….. [ ]
  4. i se permite să continue să fie exploatată în conformitate cu Regula 13G(5)(a) ………………………………………………………… [ ]
  5. i se permite să continue să fie exploatată în conformitate cu Regula 13G(5)(b) ………………………………………………………… [ ]
  6. i se permite să continue să fie exploatată în conformitate cu Regula 13G(7) …………………………………………………. [ ]"

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x