AMENDAMENTE din 25 noiembrie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 3 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 411 02/04/2018
ActulFA IN LUCRULEGE 107 03/10/1992
ActulFA IN LUCRUCONVENTIE 07/07/1978
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulACCEPTAT DEORDIN 411 02/04/2018
ActulREFERIT DEORDIN 411 02/04/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1237 07/08/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1504 26/09/2018
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 417 25/11/2016
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 417 25/11/2016





Notă
Acceptate prin Ordinul nr. 411 din 2 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 379 din 3 mai 2018.
 + 
Capitolul IPrevederi generale1.În secțiunea A-I/11, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează:4.Continuitatea competenței profesionale a comandanților și a ofițerilor de la bordul navelor care operează în apele polare, conform cerințelor regulii I/11, se stabilește prin:.1stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime, îndeplinind atribuțiile corespunzătoare certificatului deținut, pentru o perioadă de cel puțin două luni din totalul ultimilor cinci ani; sau.2îndeplinirea atribuțiilor considerate a fi echivalente stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime prevăzute de paragraful 4.1; sau.3promovarea unui test aprobat; sau.4terminarea cu succes a unui curs sau unor cursuri de instruire aprobate.2.În secțiunea A-I/14, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează:4.Companiile trebuie să se asigure că comandanții și ofițerii de la bordul navelor lor de pasageri au terminat instruirea de familiarizare pentru a dobândi abilitățile care sunt corespunzătoare funcțiilor, sarcinilor și responsabilităților ce urmează a fi îndeplinite, ținând cont de îndrumările cuprinse în paragraful 3, secțiunea B-I/14 din prezentul cod.
 + 
Capitolul VStandarde privind cerințele de pregătire specială pentru personalul de pe anumite tipuri de nave3.În capitolul V, secțiunea A-V/2 existentă se înlocuiește cu următorul text: + 
Secţiunea A-V/2Cerințe minime obligatorii pentru instruirea și calificarea comandanților, ofițerilor, personalului nebrevetat și a altor persoane de la bordul navelor de pasageriFamiliarizarea cu situațiile de urgență la bordul navelor de pasageri1.Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri care efectuează voiaje internaționale trebuie să fi dobândit aptitudinile care corespund sarcinilor și responsabilitățile lor, după cum urmează:Contribuie la implementarea planurilor, instrucțiunilor și procedurilor de urgență.1Familiarizarea cu:.1.1caracteristicile generale de siguranță ale navei;.1.2locația celor mai importante echipamente de siguranță și de urgență, inclusiv a mijloacelor de salvare;.1.3importanța conduitei personale în timpul unei situații de urgență; și.1.4restricțiile privind utilizarea ascensoarelor în timpul unei situații de urgență.Contribuie la comunicarea eficientă cu pasagerii în timpul unei situații de urgență.2Capacitatea de a:.2.1comunica în limba de lucru a navei;.2.2comunica nonverbal informațiile de siguranță; și.2.3înțelege una dintre limbile în care anunțurile de urgență pot fi difuzate pe navă în timpul unei situații de urgență sau al unui exercițiu.Instruire în domeniul siguranței pentru personalul care furnizează servicii direct pasagerilor din spațiile de pasageri2.Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, personalul care furnizează servicii direct pasagerilor, în spațiile pentru pasageri, trebuie să beneficieze de pregătirea suplimentară în materie de siguranță, cerută de paragraful 6 din regula V/2, care să asigure cel puțin formarea capacităților după cum urmează:Comunicare.1Capacitatea de a comunica cu pasagerii în timpul situației de urgență, ținând cont de:.1.1limba sau limbile corespunzătoare principalelor naționalități ale pasagerilor transportați pe o anumită rută;.1.2probabilitatea ca o abilitate de a folosi un vocabular de nivel elementar în limba engleză pentru instrucțiunile de bază să poată reprezenta un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de asistență, indiferent dacă pasagerul și membrul de echipaj cunosc sau nu aceeași limbă;.1.3posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situații de urgență printr-un alt mijloc, cum ar fi prin demonstrație sau semnale cu mâna sau atragerea atenției asupra locurilor unde se află instrucțiunile, locurile de adunare, mijloacele de salvare sau căile de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza;.1.4măsura în care pasagerilor li s-au asigurat instrucțiuni de siguranță complete în limba sau limbile materne ale acestora; și.1.5limbile în care anunțurile de urgență pot fi difuzate în timpul unei situații de urgență sau exercițiu, pentru a transmite îndrumări esențiale pasagerilor și a ajuta membrii echipajului în asistarea pasagerilor.Mijloace de salvare.2Capacitatea de a demonstra pasagerilor modul de folosire a mijloacelor individuale de salvareProceduri de îmbarcare.3Îmbarcarea și debarcarea pasagerilor, acordând atenție specială persoanelor cu handicap și celor care au nevoie de asistențăInstruirea în managementul comunităților umane pe nava de pasageri3.Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanții, ofițerii, personalul nebrevetat calificat în conformitate cu capitolele II, III și VII și personalul desemnat în rolul de echipaj pentru a asista pasagerii în situații de urgență trebuie:.1să fi terminat cu succes pregătirea în managementul comunităților umane, cerută prin paragraful 7 din regula V/2, așa cum este prezentat în tabelul A-V/2-1; și.2să furnizeze dovezi că pregătirea a fost finalizată în conformitate cu tabelul A-V/2-1.Instruirea în managementul situațiilor de criză și comportamentul uman4.Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanții, ofițerii de punte secunzi, șefii mecanici, ofițerii mecanici secunzi și orice persoană desemnată în rolul de echipaj ca având responsabilitatea pentru siguranța pasagerilor în situații de urgență trebuie:.1să fi terminat cu succes forma de pregătire aprobată în managementul situațiilor de criză și comportamentul uman cerută prin paragraful 8 din regula V/2, așa cum este prezentat în tabelul A-V/2-2; și.2să furnizeze dovezi că standardul de competență cerut a fost atins în conformitate cu metodele și criteriile pentru evaluarea competențelor prezentate în coloanele 3 și 4 din tabelul A-V/2-2.Instruirea în domeniul siguranței pasagerilor, siguranței mărfii și integrității corpului navei5.Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanții, ofițerii de punte secunzi, șefii mecanici, ofițerii mecanici secunzi și orice persoană cu responsabilități imediate pentru îmbarcarea și debarcarea pasagerilor, pentru încărcarea, descărcarea sau amararea mărfii sau pentru închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri tip ro-ro trebuie să beneficieze de o formă de pregătire privind siguranța pasagerilor, siguranța mărfii și integritatea corpului navei, cerută de paragraful 9 din regula V/2, care să asigure cel puțin formarea aptitudinilor corespunzătoare sarcinilor și responsabilităților lor, după cum urmează:Proceduri de îmbarcare și de încărcare.1Capacitatea de a aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pentru navă privind:.1.1încărcarea și descărcarea vehiculelor, vagoanelor și altor unități de transport marfă, incluzând comunicațiile aferente;.1.2coborârea și ridicarea rampelor;.1.3poziționarea și asigurarea punților retractabile pentru vehicule; și.1.4îmbarcarea și debarcarea pasagerilor, acordând o atenție specială persoanelor cu handicap și celor care au nevoie de asistență.Transportul mărfurilor periculoase.2Capacitatea de a aplica orice măsuri de protecție, proceduri și cerințe speciale privind transportul mărfurilor periculoase la bordul navelor de pasageri tip ro-roAmararea mărfurilor.3Capacitatea de a:.3.1aplica în mod corespunzător prevederile Codului de reguli practice de siguranță pentru stivuirea și amararea mărfurilor, la vehicule, vagoane și alte unități de transport marfă; și.3.2utiliza în mod corespunzător materialele și echipamentul de amarare a mărfii prevăzute, luând în considerare prescripțiile acestora.Calcule de stabilitate, asietă și solicitări.4Capacitatea de a:.4.1utiliza corect informațiile de stabilitate și de solicitare prevăzute;.4.2calcula stabilitatea și asieta pentru condiții diferite de încărcare, utilizând calculatoarele de stabilitate sau programele pe calculator prevăzute;.4.3calcula coeficientul de încărcare pentru punți; și.4.4calcula impactul transferului de balast și de combustibil asupra stabilității, asietei și a solicitării.Deschiderea, închiderea și asigurarea deschiderilor în corpul navei.5Capacitatea de a:.5.1aplica în mod corespunzător procedurilor stabilite pentru navă, privind deschiderea, închiderea și asigurarea ușilor din față, spate și laterale și rampelor și operarea corectă a sistemelor asociate; și.5.2efectua verificări privind etanșeitatea.Atmosfera pe puntea ro-ro.6Capacitatea de a:.6.1utiliza echipamentul de monitorizare a atmosferei în spațiile ro-ro, acolo unde există; și.6.2aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pe nave pentru ventilarea spațiilor ro-ro în timpul încărcării și descărcării vehiculelor, în timpul voiajului și în situații de urgență. + 
Tabelul A-V/2-1Specificarea standardului minim de competență în instruirea în managementul comunităților umane pe nava de pasageri

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competența Cunoaștere, înțelegere și competență Metode pentru demonstrarea competenței Criterii pentru evaluarea competenței
Contribuie la punerea în aplicare a planurilor de urgență la bordul navelor și a procedurilor de adunare și evacuare a pasagerilor. Cunoștințe privind planurile, instrucțiunile și procedurile de urgență la bordul navelor, în managementul și evacuarea pasagerilor Cunoștințe privind tehnicile aplicabile în managementul comunităților umane și echipamentul corespunzător utilizate pentru a ajuta pasagerii într-o situație de urgență Cunoștințe privind rolurile de echipaj și instrucțiunile de urgență Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii și/sau instrucției Acțiunile luate în caz de urgență sunt adecvate și conforme cu procedurile stabilite.
Asistă pasagerii spre locurile de adunare și îmbarcare. Capacitatea de a da ordine clare pe un ton calm Capacitatea de a direcționa pasagerii spre coridoare, scări și culoare de trecere Înțelegerea importanței menținerii căilor de evacuare fără obstacole și capacitatea de a face acest lucru Cunoștințe privind metodele disponibile pentru evacuarea persoanelor cu handicap și a persoanelor care au nevoie de asistență specială Cunoștințe despre metodele de căutare a pasagerilor în spațiile de cazare și spațiile comune Capacitatea de a debarca pasagerii, acordând o atenție specială persoanelor cu handicap și persoanelor care au nevoie de asistență Importanța procedurilor eficiente de adunare, incluzând: .1 importanța menținerii ordinii .2 capacitatea de a utiliza proceduri pentru reducerea și evitarea panicii; .3 capacitatea de a folosi, când este cazul, listele de pasageri pentru numerotare în evacuare .4 importanța ca pasagerii să fie îmbrăcați în mod corespunzător cât mai mult posibil, atunci când se adună și .5 capacitatea de a verifica dacă pasagerii și-au îmbrăcat corect vestele de salvare Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii practice și/sau instrucției Acțiunile sunt luate conform cu planurile, instrucțiunile și procedurile de urgență. Informațiile furnizate persoanelor, echipelor de intervenție în caz de urgență și pasagerilor sunt precise, relevante și la timp.

 + 
Tabelul A-V/2-2Specificarea standardului minim de competență în managementul situațiilor de criză și comportamentul uman pe nava de pasageri

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competența Cunoaștere, înțelegere și competență Metode pentru demonstrarea competenței Criterii pentru evaluarea competenței
Organizarea procedurilor de urgență la bordul navei Cunoștințe privind: .1 planul general și compartimentarea navei .2 reguli de siguranță .3 planuri și proceduri de urgență Importanța principiilor pentru dezvoltarea procedurilor de urgență specifice navei, incluzând: .1 necesitatea de preplanificare a procedurilor de urgență la bordul navei și efectuare a exercițiilor .2 necesitatea ca întreg personalul să cunoască procedurile de urgență preplanificate și să le respecte cât mai riguros posibil în caz de urgență Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii aprobate, a exercițiilor cu unul sau mai multe planuri de urgență pregătite și în urma demonstrațiilor practice Procedurile de urgență de la bordul navei asigură o stare de pregătire pentru a răspunde situațiilor de urgență.
Optimizarea utilizării resurselor Capacitatea de a optimiza utilizarea resurselor, luând în considerare: .1 posibilitatea ca resursele disponibile în caz de urgență să fie limitate .2 necesitatea de a folosi la maximum personalul și echipamentul imediat disponibil și, dacă este necesar, de a improviza Capacitatea de a organiza exerciții realiste pentru a menține o stare de pregătire, ținând cont de învățămintele desprinse din accidentele anterioare în care au fost implicate nave de pasageri; analiza exercițiilor Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii aprobate, a demonstrațiilor practice și instruirii de la bord, precum și în urma exercițiilor privind procedurile de urgență Planurile de urgență optimizează utilizarea resurselor disponibile. Repartizarea sarcinilor și responsabilităților reflectă competența individuală. Rolurile și responsabilitățile echipelor și persoanelor sunt clar definite.
Controlul răspunsului la situații de urgență Capacitatea de a face o evaluare inițială și de a oferi un răspuns eficient la situațiile de urgență în conformitate cu procedurile de urgență stabilite Capacitatea de conducere Capacitatea de a conduce și direcționa pe alții în situații de urgență, inclusiv necesitatea de: .1 a da un exemplu în timpul situațiilor de urgență .2 concentrare pe luarea deciziilor, dată fiind nevoia de a acționa rapid într-o situație de urgență .3 a motiva, încuraja și a liniști pasagerii și alte categorii de personal Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii aprobate, a demonstrațiilor practice și a instruirii de la bord, precum și în urma exercițiilor privind procedurile de urgență Procedurile și acțiunile sunt conforme principiilor și planurilor stabilite pentru managementul situațiilor de criză de la bord. Obiectivele și strategia sunt adecvate naturii situației de urgență, țin cont de situațiile neprevăzute și resursele disponibile sunt optim folosite. Acțiunile membrilor echipajului contribuie la menținerea ordinii și controlului.
  Controlul stresului Capacitatea de a identifica apariția simptomelor de stres excesiv la nivel individual, precum și la nivelul altor membri ai echipei de urgență de la bord Înțelegerea faptului că stresul, generat de situațiile de urgență, poate afecta performanța persoanelor și capacitatea lor de a acționa conform instrucțiunilor și de a urmări procedurile.    
Controlul pasagerilor și al altor categorii de personal, în timpul situațiilor de urgență Comportamentul uman și capacitatea de reacție Capacitatea de a controla pasagerii și alte categorii de personal în situații de urgență, incluzând: .1 conștientizarea modului de reacție a pasagerilor și a altor categorii de personal în situații de urgență, incluzând posibilitatea că: .1.1 în general, este nevoie de ceva timp înainte ca oamenii să accepte faptul că există o situație de urgență .1.2 unii oameni pot să se panicheze și să nu se comporte la un nivel normal de raționalitate, capacitatea lor de înțelegere poate fi afectată și pot să nu fie la fel de receptivi la instrucțiuni ca și în situații normale .2 conștientizarea faptului că pasagerii și alte categorii de personal pot, printre altele: .2.1 să înceapă a-și căuta mai întâi rudele, prietenii și/sau bagajele atunci când ceva nu merge bine .2.2 să își caute siguranța în cabine sau în alte locuri la bord, unde ei cred că pot scăpa de pericol .2.3 să aibă tendința de a se deplasa în partea superioară a navei când nava este canarisită .3 aprecierea unei posibile probleme de panică care rezultă din separarea familiilor Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii aprobate, a demonstrațiilor practice și a instruirii de la bord, precum și în urma exercițiilor privind procedurile de urgență Acțiunile membrilor echipajului contribuie la menținerea ordinii și controlului.
Stabilirea și menținerea comunicărilor eficiente Capacitatea de a stabili și menține comunicările eficiente, incluzând: .1 importanța rapoartelor și instrucțiunilor clare și concise Evaluarea dovezilor obținute în urma instruirii aprobate, a exercițiilor și demonstrațiilor practice Informațiile din toate sursele disponibile sunt obținute, evaluate și confirmate cât mai repede posibil și revizuite pe tot parcursul urgenței.
  .2 necesitatea de a încuraja schimbul de informații către și dinspre pasageri și alte categorii de personal. Capacitatea de a asigura informații relevante pasagerilor și altor categorii de personal pe timpul situațiilor de urgență, de a-i menține la curent cu situația generală și de a le comunica orice acțiune pe care aceștia trebuie să o execute, ținând cont de: .1 limba sau limbile corespunzătoare principalelor naționalități ale pasagerilor și ale altor categorii de personal transportați pe o anumită rută .2 posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situații de urgență printr-un alt mijloc, cum ar fi prin demonstrație sau semnale cu mâna sau atragerea atenției asupra locurilor unde se află instrucțiunile, locurile de adunare, mijloacele de salvare sau căile de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza .3 limba în care se pot difuza anunțurile de urgență în timpul unei situații de urgență sau al unui exercițiu, pentru a transmite îndrumări esențiale pasagerilor și a ajuta membrii echipajului în asistarea pasagerilor   Informațiile furnizate persoanelor, echipelor de intervenție în caz de urgență și pasagerilor sunt precise, relevante și la timp. Informațiile țin pasagerii la curent cu natura urgenței, precum și cu acțiunile ce trebuie luate.

4.

Se adaugă o nouă secțiune A-V/4 după cum urmează: + 
Secţiunea A-V/4Cerințe minime obligatorii pentru instruirea și calificarea comandanților și ofițerilor de punte de pe navele care operează în apele polareStandard de competență1.Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare i se va cere să:.1demonstreze competența de a executa îndatoririle, sarcinile și responsabilitățile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-1; și.2dovedească faptul că a atins:.1minimum de cunoaștere, înțelegere și competență enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-1; și.2standardul de competență necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenței și criteriile pentru evaluarea competenței, enumerate în coloanele 3 și 4 din tabelul A-V/4-1.2.Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare i se va cere să:.1demonstreze competența de a executa îndatoririle, sarcinile și responsabilitățile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-2; și.2dovedească faptul că a atins:.1minimum de cunoaștere, înțelegere și competență enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-2; și.2standardul de competență necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenței și criteriile pentru evaluarea competenței, enumerate în coloanele 3 și 4 din tabelul A-V/4-2. + 
Tabelul A-V/4 -1Specificarea standardului minim de competență în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competența Cunoaștere, înțelegere și competență Metode pentru demonstrarea competenței Criterii pentru evaluarea competenței
Contribuie la operarea în siguranță a navelor care operează în apele polare Cunoștințe de bază privind caracteristicile gheții și zonele unde pot fi prezente diferite tipuri de gheață în zona de operare:.1 proprietățile fizice, termeni, formare, creștere, îmbătrânire și stadiu de topire ale gheții.2 concentrații și tipuri de gheață.3 presiunea gheții și distribuție.4 frecarea de gheața acoperită cu zăpadă.5 efectele datorate stropilor de gheață; pericolul depunerii de gheață în partea superioară; măsuri de precauție pentru a evita depunerile de gheață în partea superioară și opțiunile în timpul înlăturării depunerilor de gheață în partea superioară.6 regimurile gheții în diferite regiuni; diferențe semnificative între Arctica și Antarctica, gheața formată pe o perioadă de un an și mai mulți ani, gheața marină și gheața continentală.7 utilizarea imagisticii asupra gheții pentru a recunoaște consecințele schimbării rapide ale stării gheții și ale condițiilor meteorologice.8 cunoștințe despre sclipirea de gheață și sclipirea de apă.9 cunoștințe despre mișcările diferențiale ale aisbergurilor și ale banchizelor.10 cunoștințe despre maree și curenți în zona ghețurilor.11 cunoștințe despre efectul vântului și a curentului în zona ghețurilor Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Identificarea proprietăților gheții și a caracteristicilor ei relevante pentru operarea navei în siguranțăDatele obținute din informațiile și publicațiile despre gheață sunt interpretate corect și aplicate corespunzător.Utilizarea imaginilor vizibile prin satelit și infraroșuUtilizarea hărților de analiză a ghețiiCoordonarea datelor meteorologice și oceanografice cu datele privind gheațaMăsurătorile și observațiile privind condițiile meteorologice și starea gheții sunt corecte și adecvate pentru planificarea călătoriei în siguranță.
  Cunoștințe de bază privind performanța navei în ghețuri și temperatură scăzută a aerului: .1 caracteristicile navei.2 tipuri de nave, modele de corp navă.3 cerințe tehnice pentru operarea prin ghețuri.4 cerințe de ranforsare navă pentru navigația prin ghețuri.5 limitările claselor de gheață Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Identificarea caracteristicilor și limitărilor navei în condiții diferite de gheață și impactul mediului receProcedurile sunt făcute pentru evaluarea riscurilor înainte de a intra în zona cu gheață.Conștientizarea înghețării apei dulci de balast în tancurile de balastAcțiunile sunt efectuate în conformitate cu principiile și procedurile acceptate pentru
  .6 pregătirea pentru iernat și pregătirea navei, inclusiv puntea și motorul.7 performanța sistemului la temperaturi joase.8 limitările echipamentului și a mașinilor în condiții de gheață și temperatură scăzută a aerului.9 monitorizarea presiunii gheții asupra corpului navei.10 priza de apă de mare, priza de apă, izolație suprastructură și sisteme speciale   pregătirea navei și a echipajului pentru operațiunile din zonele cu gheață și temperatură scăzută a aerului.Comunicările sunt clare, concise și eficiente în orice moment într-un mod marinăresc.
  Cunoștințe de bază și capacitatea de a opera și de a manevra o navă prin ghețuri:.1 viteza de siguranță în prezența gheții și a aisbergurilor.2 monitorizarea rezervoarelor de balast.3 operațiuni de încărcare în apele polare.4 cunoașterea sarcinilor motorului și a problemelor de răcire.5 proceduri de siguranță în timpul navigației prin ghețuri Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Codul polar și Manualul pentru operare în ape polare sunt utilizate pentru a determina corect procedurile recomandate pentru încărcarea/descărcarea mărfurilor și/sau îmbarcarea/debarcarea pasagerilor la temperaturi scăzute, monitorizarea formării gheții în apa de balast, monitorizarea temperaturilor motorului, menținerea unui cart la ancoră în ghețuri și navigarea în apropierea de ghețuri.Interpretarea și analiza informațiilor de la radar sunt în conformitate cu procedurile de supraveghere cu atenție specială în ceea ce privește identificarea caracteristicilor periculoase ale gheții.Informațiile obținute din hărțile de navigație, inclusiv hărțile electronice și publicații, sunt relevante, evaluate, interpretate corect și aplicate corespunzător.Metoda principală de determinare a poziției este frecvent utilizată și cea mai potrivită pentru condițiile predominante și navigației prin gheață.Verificările și testele de performanță ale sistemelor de navigație și de comunicație respectă recomandările pentru operarea la latitudine mare și temperatură scăzută a aerului.
Monitorizarea și asigurarea conformității cu cerințele legislative Cunoștințe de bază privind aspectele normative:.1 Tratatul asupra Antarcticii și Codul polar.2 rapoartele privind accidentele navelor în apele polare.3 standardele OMI pentru operarea în zone îndepărtate Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Părțile relevante din Manualul pentru operare în apele polare sunt identificate și aplicate.Comunicarea este în conformitate cu procedurile standard locale/regionale și internaționale.Cerințele legislative referitoare la regulile, codurile și practicile relevante sunt identificate.
Aplicarea practicilor sigure de lucru, răspunderea în situații de urgență Cunoștințe de bază privind pregătirea echipajului, condițiile de lucru și de siguranță:.1 recunoașterea limitelor privind disponibilitatea și responsabilitatea serviciilor de căutare și salvare, inclusiv zona maritimă A4 și limita facilităților sale de comunicații SAR.2 cunoașterea planificării de urgență.3 cum să stabilească și să pună în aplicare proceduri de lucru sigure pentru echipaje specifice mediilor polare, cum ar fi temperaturile scăzute, suprafețele acoperite cu gheață, echipamentele individuale de protecție, utilizarea sistemului „buddy“ și limitările timpului de lucru.4 recunoașterea pericolelor când echipajele sunt expuse la temperaturi scăzute.5 factorii umani, inclusiv oboseala la frig, aspecte medicale de prim ajutor, bunăstarea echipajului.6 cerințe de supraviețuire, inclusiv utilizarea echipamentului individual de supraviețuire și echipamentul colectiv de supraviețuire.7 cunoașterea celor mai comune avarii produse la corp și echipamente și cum pot fi acestea evitate.8 depunerea de gheață pe suprastructura punții, inclusiv efectul asupra stabilității și asietei;.9 prevenirea și îndepărtarea gheții, inclusiv a factorilor de acumulare.10 recunoașterea problemelor de oboseală datorate zgomotului și vibrațiilor.11 identificarea nevoilor suplimentare de resurse, cum ar fi combustibilul, alimentele și îmbrăcămintea suplimentară Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Identificarea și acțiunile inițiale luate la conștientizarea situațiilor de pericol pentru navă și fiecare membru al echipajuluiAcțiunile se desfășoară în conformitate cu Manualul pentru operare în apele polare, principiile și procedurile acceptate pentru a garanta siguranța operațiunilor și pentru a evita poluarea mediului marin.Sunt observate practicile de lucru sigure și echipamentele adecvate de siguranță și de protecție sunt utilizate corect în orice moment.Acțiunile de răspuns sunt în conformitate cu planurile stabilite și sunt adecvate situației și naturii urgenței.Cerințele legislative referitoare la regulile, codurile și practicile relevante sunt identificate și aplicate corect.Echipamentul adecvat pentru siguranță și protecție este utilizat corect.Defectele și avariile sunt detectate și raportate corespunzător.
Asigurarea conformității cu cerințele prevenirii poluării și prevenirea riscurilor pentru mediu Cunoștințe de bază privind factorii și reglementările de mediu:.1 identificarea zonelor maritime deosebit de sensibile la deversări.2 identificarea zonelor unde navigația este interzisă sau ar trebui evitată.3 zonele speciale definite în MARPOL.4 recunoașterea limitărilor echipamentului de control al deversărilor de petrol.5 plan de gestionare a volumului crescut de gunoi, apă santină, ape uzate etc..6 lipsa infrastructurii.7 deversarea de petrol și poluarea în zonele cu ghețuri, inclusiv consecințele Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Cerințele legislative referitoare la regulile, codurile și practicile relevante sunt identificate.Limitele de deversare a navei specificate în Codul polar sunt identificate/selectate corect.Manualul pentru operare în apele polare/Planul de gestionare a deșeurilor se aplică în mod corect pentru a determina limitările privind deversările navelor și planurile de depozitare a deșeurilor.Referințele care furnizează detalii despre zonele care trebuie evitate, cum ar fi refugiile pentru animalele sălbatice, parcurile de patrimoniu ecologice, căile de migrație etc. (MARPOL, Tratatul asupra Antarcticii etc.); sunt identificate.Factorii care trebuie luați în considerare pentru a gestiona fluxul de deșeuri în timpul voiajelor polare sunt identificați.

 + 
Tabelul A-V/4 -2Specificarea standardului minim de competență în pregătirea nivel avansat pentru navele care operează în apele polare

Coloana 1 Coloana 2 Coloana 3 Coloana 4
Competența Cunoaștere, înțelegere și competență Metode pentru demonstrarea competenței Criterii pentru evaluarea competenței
Planificarea și efectuarea unui voiaj în apele polare Cunoștințe despre planificarea și raportarea voiajului:.1 surse de informare.2 regimuri de raportare în apele polare.3 stabilirea unei rute sigure și planificarea trecerii pentru a evita gheața, unde este posibil.4 capacitatea de a recunoaște restricțiile din informațiile și hărțile hidrografice în regiunile polare și dacă informațiile sunt potrivite pentru navigarea în siguranță.5 abaterea și modificarea planificării trecerii datorate condițiilor dinamice de gheață Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Echipamentul, hărțile și publicațiile nautice necesare voiajului sunt enumerate și corespunzătoare efectuării în siguranță a voiajului.Motivele pentru alegerea rutei planificate sunt susținute de realitățile obținute din surse și publicații relevante, date statistice și limitări ale sistemelor de comunicare și navigare.Planul de voiaj a identificat în mod corect regimurile de reglementare relevante pentru apele polare și necesitatea de asistență pentru pilotajul prin ghețuri și/sau a unui spărgător de gheață.
  Cunoștințe despre limitările echipamentului:.1 înțelegerea și identificarea riscurilor asociate cu ajutoarele terestre limitate la navigarea în regiunile polare.2 înțelegerea și recunoașterea erorilor compasului la latitudine mare.3 înțelegerea și identificarea limitărilor diferențierii dintre obiectivele radar și semnalele parazitare cauzate de gheață.4 înțelegerea și recunoașterea limitărilor sistemelor electronice de determinare a poziției la latitudine mare.5 înțelegerea și recunoașterea limitărilor nautice din hărțile și cărțile-pilot.6 înțelegerea și recunoașterea limitărilor sistemelor de comunicare   Toate pericolele potențiale de navigație sunt identificate cu precizie.Calculele referitoare la poziții, cursuri, distanțe și timp sunt corecte și respectă standardele de precizie aprobate pentru echipamentul de navigație.
Gestionarea operării în siguranță a navelor care operează în apele polare Cunoștințe și capacitatea de a opera și manevra o navă în ghețuri:.1 pregătirea și evaluarea riscurilor înainte de a se apropia de ghețuri, inclusiv prezența aisbergurilor și luând în considerare vântul, întunericul, hula, ceața și presiunea gheții.2 conducerea comunicărilor cu un spărgător de gheață și alte nave din zonă și cu Centrele de coordonare a operațiunilor de salvare.3 înțelegerea și descrierea condițiilor de intrare și ieșire în siguranță în și dinspre ghețuri sau apă liberă, cum ar fi canale sau crevase, evitând aisbergurile și condițiile de gheață periculoasă și menținerea unei distanțe sigure față de aisberguri.4 înțelegerea și descrierea procedurilor de spargere a gheții, inclusiv spargerea gheții de nave cu corp simplu sau dublu.5 recunoașterea și determinarea necesității creșterii echipei cartului de navigație în funcție de condițiile de mediu, echipamentul navei și clasa de gheață a navei.6 recunoașterea prezentării diferitelor condiții de gheață pe măsură ce apar pe radar.7 înțelegea terminologiei și a comunicărilor cu convoiul cu spărgător de gheață și urmărirea direcției spărgătorului de gheață și deplasarea în convoi Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Toate deciziile privind navigația în zonă cu gheață se bazează pe o evaluare corectă a manevrării navei și a caracteristicilor motorului navei, precum și a forțelor preconizate în timpul navigației în apele polare.Demonstrarea abilităților de comunicare, solicitare rută în zona cu gheață, trasare și începere voiaj prin zona cu gheață.Toate pericolele potențiale din zona cu gheață sunt identificate corect.Toate deciziile privind operațiunile de ancorare, încărcare și balastare se bazează pe o evaluare corectă a manevrării navei și a caracteristicilor motorului navei, precum și a forțelor preconizate și sunt în conformitate cu recomandările Codului polar și cu acordurile internaționale aplicabile.Înaintarea unei nave în zona cu gheață și manevrarea navei în zona cu concentrație moderată de gheață (între 1/10 și 5/10) sunt demonstrate în condiții de siguranță.
  .8 înțelegerea metodelor de evitare a blocării și eliberării navei din ghețuri, precum și consecințele blocării.9 înțelegerea remorcării și salvării în zonele cu gheață, inclusiv riscurile asociate cu operarea.10 manevrarea navei în diferite concentrații și acoperiri de gheață, inclusiv riscurile asociate cu navigația între ghețuri, de exemplu, evitarea rotirii și întoarcerii simultane.11 utilizarea diferitelor tipuri de sisteme de propulsie și de cârma, inclusiv limitări pentru a evita avariile în timpul operării în ghețuri.12 utilizarea sistemelor de bandă și asietă, pericolele legate de înghețare pentru balast și asietă.13 intrarea și ieșirea în/din apele acoperite cu gheață, inclusiv pericolele asociate cu operarea și tehnicile diferite de intrare și ieșire în condiții de siguranță în/din apele acoperite cu gheață.14 ancorarea în condiții de gheață, inclusiv pericolele la sistemul de ancorare – acoperirea cu gheață a nării de ancoră și a instalației de ancorare.15 recunoaște condițiile care influențează vizibilitatea în zona polară și poate da indicații despre condițiile locale de gheață și apă, inclusiv fumul de mare, sclipirea de apă, sclipirea de gheață și refracția   Înaintarea unei nave în zona de gheață și manevrarea navei în zona cu concentrație densă de gheață (între 6/10 și 10/10) sunt demonstrate în condiții de siguranță.Operațiunile sunt planificate și efectuate în conformitate cu regulile și procedurile stabilite pentru a asigura siguranța operării și de a evita poluarea mediului marin.Siguranța navigației este menținută prin strategia de navigație și prin reglarea vitezei și direcției navei prin diferite tipuri de gheață.Acțiunile care permit utilizarea sistemului de ancorare la temperaturi scăzute sunt înțelese.Acțiunile sunt efectuate în conformitate cu principiile și procedurile acceptate de pregătire a remorcării cu un spărgător de gheață, incluzând remorcajul prin împingere.
Menținerea siguranței echipajului și pasagerilor navei și a condițiilor de operare ale sistemelor de salvare, de stingere a incendiilor și a altor sisteme de siguranță Cunoștințe de siguranță:.1 înțelegerea procedurilor și tehnicilor de abandon ale navei și supraviețuire pe gheață și în apele acoperite de gheață.2 recunoașterea limitărilor sistemelor de stingere a incendiilor și a dispozitivelor de salvare, datorate temperaturilor scăzute ale aerului.3 înțelegerea preocupărilor speciale de efectuare a exercițiilor în situații de urgență în zona cu gheață și temperaturi scăzute.4 înțelegerea preocupărilor speciale legate de răspuns în caz de urgență în zona cu gheață și la temperaturi scăzute ale aerului și ale apei Examinarea și evaluarea dovezilor obținute din una sau mai multe din următoarele:.1 experiență aprobată de serviciu la bord.2 experiență aprobată la bordul unei nave școală.3 instruire aprobată pe simulator, acolo unde este cazul.4 program aprobat de instruire Măsurile de răspuns sunt în concordanță cu planurile și procedurile stabilite și sunt adecvate situației și naturii situației de urgență.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x