AMENDAMENTE din 24 martie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 580 din 23 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 02/11/1973
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978 ART. 4
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ANEXA 1COMPLETEAZA PECONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1056 13/10/2009
ActulAPROBAT DEORDIN 684 25/07/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 684 25/07/2007
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 141 24/03/2006

la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave*)



–-Notă *) Traducere.(Amendamente la regula 1, adăugarea regulii 12A şi amendamentele în consecinţă la Certificatul IOPP şi amendamentele la regula 21 din anexa I revizuită la MARPOL 73/78)Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin,amintind art. 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale (Organizaţia) referitor la funcţiile Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin (Comitetul), conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluării marine,luând notă de art. 16 din Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumită în continuare Convenţia din 1973) şi art. VI din Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumit în continuare Protocolul din 1978), care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1978 şi conferă organismului corespunzător al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la Convenţia din 1973, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78),luând notă, de asemenea, de faptul că anexa I revizuită la MARPOL 73/78 a fost adoptată prin Rezoluţia MEPC.117(52) şi se prevede că aceasta să între în vigoare la 1 ianuarie 2007,analizând amendamentele propuse la regula 1, noua regulă 12A propusă, amendamentele în consecinţă la suplimentul (formularele A şi B) Certificatului IOPP şi amendamentele propuse la regula 21 din anexa I revizuită la MARPOL 73/78,1. adoptă, în conformitate cu art. 16(2)(d) din Convenţia din 1973, amendamentele la anexa I revizuită la MARPOL 73/78, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie;2. stabileşte, în conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) din Convenţia din 1973, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 februarie 2007, în afară de cazul în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din părţile la MARPOL 73/78 sau părţile a căror flotă comercială reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente;3. invită părţile la MARPOL 73/78 să ia notă de faptul că, în conformitate cu art. 16(2)(g)(îi) din Convenţia din 1973, amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 august 2007, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2)(e) din Convenţia din 1973, să transmită tuturor părţilor la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă; şi5. solicită în plus secretarului general să transmită tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la MARPOL 73/78 copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale. + 
Anexă––la Rezoluţia MEPC.141(54)––––––––-AMENDAMENTEla anexa revizuită la MARPOL1. Adăugarea paragrafului 28.9 la regula 1După paragraful existent 28.8 al regulii 1 se adaugă un nou paragraf 28.9, după cum urmează:"28.9. navă livrată la 1 august 2010 sau după această dată înseamnă o navă:1. pentru care contractul de construcţie este încheiat la 1 august 2007 ori după această dată; sau2. în lipsa unui contract de construcţie, a cărei chilă este pusă sau care se află într-un stadiu similar de construcţie la 1 februarie 2008 ori după această dată; sau3. a cărei livrare are loc la 1 august 2010 ori după această dată; sau4. care a suferit o transformare importantă:1. pentru care contractul este încheiat după 1 august 2007; sau2. în lipsa unui contract, ale cărei lucrări au început după 1 februarie 2008; sau3. care este terminată după 1 august 2010."2. Adăugarea unei noi reguli 12A cu privire la protecţia tancurilor de combustibil lichidDupă regula 12 existentă se adaugă noua regulă 12A, după cum urmează:"Regula 12A – Protecţia tancurilor de combustibil lichid1. Această regulă se aplică tuturor navelor care au o capacitate totală de combustibil lichid mai mare sau egală cu 600 mc şi care sunt livrate la 1 august 2010 ori după această dată, aşa cum s-a definit la regula 1.28.9 din prezenta anexă.2. Aplicarea acestei reguli la stabilirea amplasării tancurilor utilizate pentru transportul combustibilului lichid nu se extinde şi asupra prevederilor regulii 19 din prezenta anexă.3. În sensul acestei reguli, se aplică următoarele definiţii:1. Combustibil lichid înseamnă orice hidrocarburi care sunt încărcate la bordul navei şi utilizate drept combustibil lichid pentru propulsia şi maşinile auxiliare ale navei.2. Pescajul liniei de încărcare (d(s)) înseamnă distanţa verticală, în metri, de la linia de bază teoretică, la mijlocul lungimii navei, până la linia de plutire corespunzătoare pescajului bordului liber de vară ce va fi atribuit navei.3. Pescajul navei goale înseamnă pescajul deasupra liniei de bază teoretice la mijlocul navei, corespunzător deplasamentului navei goale.4. Pescajul parţial la linia de încărcare (d(p)) înseamnă pescajul navei goale plus 60% din diferenţa dintre pescajul navei goale şi pescajul liniei de încărcare ds. Pescajul parţial la linia de încărcare (d(p)) se măsoară în metri.5. Linia de plutire (d(B)) înseamnă distanţa verticală, în metri, de la linia de bază teoretică, la mijlocul lungimii navei, până la linia de plutire corespunzătoare unei înălţimi egale cu 30% din înălţimea de construcţie D(s).6. Lăţimea (B(s)) înseamnă cea mai mare lăţime teoretică a navei, în metri, situată la nivelul liniei de încărcare maximă (d(s)) sau sub aceasta.7. Lăţimea (B(B)) înseamnă cea mai mare lăţime teoretică a navei, în metri, situată la nivelul liniei de plutire (d(B)) sau sub aceasta.8. Înălţimea (D(s)) înseamnă înălţimea teoretică de construcţie, în metri, măsurată la mijlocul lungimii navei, de la linia de bază teoretică până la puntea superioară în bord. În scopul aplicării prezentei reguli, punte superioară înseamnă cea mai înaltă punte până la care se extind pereţii transversali etanşi, cu excepţia pereţilor picului pupa.9. Lungimea (L) înseamnă 96% din lungimea totală la linia de plutire, situată la 85% din înălţimea de construcţie minimă măsurată de la faţa superioară a chilei sau lungimea de la faţa exterioară a etravei până la axul cârmei la acea linie de plutire, dacă această valoare este mai mare. La navele care au chila înclinată, linia de plutire la care se măsoară lungimea va fi paralelă cu linia de plutire proiectată. Lungimea (L) se măsoară în metri.10. Lăţimea (B) înseamnă lăţimea maximă a navei, în metri, măsurată la mijlocul navei, peste coaste pentru navele cu corp metalic şi, în cazul navelor cu corpul din orice alt material, între suprafeţele exterioare ale bordajelor.11. Tanc de combustibil lichid înseamnă un tanc în care se transportă combustibil lichid, excluzând acele tancuri care nu conţin combustibil lichid în cursul unei exploatări normale, cum ar fi tancurile de preaplin.12. Tanc mic de combustibil lichid înseamnă un tanc de combustibil lichid, cu o capacitate maximă individuală care nu este mai mare de 30 mc.13. C înseamnă volumul total de combustibil lichid al navei, inclusiv acela al tancurilor mici de combustibil lichid, în mc, obţinut prin umplerea în proporţie de 98% a volumului tancurilor.14. Capacitatea de combustibil lichid înseamnă volumul unui tanc, în mc, la umplerea sa în proporţie de 98%.4. Prevederile acestei reguli se aplică tuturor tancurilor de combustibil lichid, cu excepţia tancurilor mici de combustibil lichid, aşa cum s-au definit la 3.12, cu condiţia ca acele tancuri excluse să nu aibă o capacitate totală mai mare de 600 mc.5. Tancurile individuale de combustibil lichid nu trebuie să aibă o capacitate mai mare de 2.500 mc.6. La navele, altele decât platformele de foraj autoridicătoare, având o capacitate totală de combustibil lichid mai mare sau egală cu 600 mc, tancurile de combustibil lichid vor fi amplasate astfel încât în niciun loc să nu se afle la o distanţă faţă de linia teoretică a învelişului fundului mai mică decât distanţa h, aşa cum este definită mai jos:h = B/20 m; sauh = 2,0 m, oricare dintre aceste valori este mai mică.În niciun caz valoarea lui h nu trebuie să fie mai mică de 0,76 m.În zona curburii gurnei şi în zonele fără o curbură clar definită a gurnei, limita tancului de combustibil lichid trebuie să fie paralelă cu linia fundului plat la mijlocul navei, aşa cum este indicat în fig. 1.7. La navele cu o capacitate de combustibil lichid mai mare sau egală cu 600 mc, dar mai mică de 5.000 mc, tancurile de combustibil lichid vor fi amplasate astfel încât în niciun loc să nu se afle la o distanţă faţă de linia teoretică a învelişului bordajului mai mică decât distanţa w care, aşa cum este indicat în fig. 2, este măsurată la orice secţiune transversală perpendicular faţă de învelişul bordajului, aşa cum se specifică mai jos:w = 0,4 + 2,4 C/20.000 mÎn niciun caz valoarea distanţei w nu trebuie să fie mai mică de 1,0 m. Totuşi, la tancurile individuale cu o capacitate de combustibil lichid mai mică de 500 mc, valoarea minimă este 0,76 m.8. La navele cu o capacitate de combustibil lichid mai mare sau egală cu 5.000 mc, tancurile de combustibil lichid vor fi amplasate astfel încât în niciun loc să nu se afle la o distanţă faţă de linia teoretică a învelişului bordajului mai mică decât distanţa w care, aşa cum se indică în fig. 2, este măsurată la orice secţiune transversală perpendicular faţă de învelişul bordajului, aşa cum se specifică mai jos:w = 0,5 + C/20.000 m; sauw = 2,0 m, luându-se valoarea mai mică dintre acestea.În niciun caz valoarea lui w nu trebuie să fie mai mică de 1,0 m.9. Tubulatura de combustibil lichid, situată la o distanţă faţă de fundul navei mai mică decât h, aşa cum s-a definit în paragraful 6, sau la o distanţă faţă de bordajul navei mai mică decât w, aşa cum s-a definit în paragrafele 7 şi 8, va fi prevăzută cu valvule sau dispozitive de închidere similare, amplasate în interiorul tancului de combustibil lichid sau în imediata apropiere a acestuia. Aceste valvule vor putea fi acţionate dintr-un spaţiu închis, uşor accesibil, astfel amplasat încât să fie accesibil de pe puntea de comandă sau din postul de comandă a maşinilor de propulsie, fără traversarea punţilor expuse de bord liber ori de suprastructură. Aceste valvule trebuie să se închidă în cazul defectării instalaţiei de comandă de la distanţă (defectare în poziţia închisă) şi trebuie să rămână închise permanent pe mare atunci când tancul conţine combustibil lichid. Totuşi, acestea pot fi deschise în timpul efectuării operaţiunilor de transfer de combustibil lichid.10. Puţurile de aspiraţie din tancurile de combustibil lichid pot pătrunde în dublu fund sub linia de limitare definită prin distanţa h, cu condiţia ca acestea să fie cât mai mici posibil şi distanţa dintre fundul puţului şi învelişul fundului să nu fie mai mică de 0,5 h.11. Ca variantă la paragraful 6 şi unul dintre paragrafele 7 sau 8, navele trebuie să se conformeze standardului de aptitudine de prevenire a scurgerilor accidentale de combustibil lichid, aşa cum se indică mai jos:1. Nivelul protecţiei împotriva poluării cu combustibil lichid în cazul coliziunii sau eşuării trebuie să fie determinat pe baza parametrului corespunzător scurgerii medii de hidrocarburi, după cum urmează:O(M) <0,0157 – 1,14 E – 6 x C pentru 600 mc ≤ C <5.000 mcO(M) <0,010 pentru C ≥ 5.000 mc,unde: O(M) = parametrul corespunzător scurgerii medii de hidrocarburi;C = volumul total al combustibilului lichid.2. Următoarele ipoteze generale se aplică pentru calculul parametrului corespunzător scurgerii medii de hidrocarburi:1. se consideră că nava este încărcată până la pescajul parţial la linia de încărcare d(p), fără asietă sau înclinare transversală;2. se consideră că toate tancurile de combustibil lichid sunt umplute în proporţie de 98% din volumul lor;3. densitatea nominală a combustibilului lichid (rho(n)) se consideră în general ca fiind egală cu 1.000 kg/mc. Dacă densitatea combustibilului lichid este limitată în mod special la o valoare mai mică, se poate aplica această valoare mai mică; şi4. în scopul efectuării acestor calcule pentru scurgeri, permeabilitatea fiecărui tanc de combustibil lichid se consideră ca fiind egală cu 0,99, dacă nu se specifică altfel.3. În cazul combinării parametrilor scurgerilor de hidrocarburi se utilizează următoarele ipoteze:1. Scurgerile medii de hidrocarburi se calculează separat pentru avaria în borduri şi avaria la fund, iar apoi rezultatele se combină pentru obţinerea parametrului adimensional al scurgerii de hidrocarburi O(M), după cum urmează:O(M) = (0,4 O(MS) + 0,6 O(MB))/C,unde:O(MS) = scurgerea medie în cazul avariei în borduri, în mc;O(MB) = scurgerea medie în cazul avariei la fund, în mc;C = volumul total de combustibil lichid.2. În cazul avariei la fund, scurgerea medie se calculează separat pentru un nivel de maree de 0 m şi pentru minus 2,5 m, iar apoi rezultatele se combină după cum urmează:O(MB) = 0,7 O(MB(0)) + 0,3 O(MB(2,5)),unde:O(MB(0)) = scurgerea medie la un nivel de maree de 0 m; şiO(MB(2,5)) = scurgerea medie, în mc, la un nivel de maree de minus 2,5 m.4. Scurgerea medie la avaria în borduri O(MS) se calculează după cum urmează:            n    O(MS) = Σ P(S(i))O(S(i)) [mc]            1unde:i = reprezintă fiecare tanc de combustibil lichid luat în considerare;n = numărul total de tancuri de combustibil lichid;P(S(i)) = probabilitatea de penetrare a unui tanc de combustibil lichid i la avaria în borduri, calculată în conformitate cu paragraful 11.6 din prezenta regulă;O(S(i)) = scurgerea, în mc, rezultată în urma unei avarii în borduri la tancul de combustibil lichid i, care se consideră egală cu volumul total al tancului de combustibil lichid i umplut în proporţie de 98%.5. Scurgerea medie în cazul avariei la fund se calculează pentru fiecare nivel de maree după cum urmează:                   n    1. O(MB(0)) = Σ P(B(i))O(B(i))C(DB(i)) [mc]                   1unde:i = reprezintă fiecare tanc de combustibil lichid luat în considerare;n = numărul total de tancuri de combustibil lichid;P(B(i)) = probabilitatea de penetrare a unui tanc de combustibil lichid i rezultată în urma unei avarii la fund, calculată în conformitate cu paragraful 11.7 din prezenta regulă;O(B(i)) = scurgerea dintr-un tanc de combustibil lichid i, în mc, calculată în conformitate cu paragraful 11.5.3 din prezenta regulă; şiC(DB(i)) = factor care reprezintă volumul de hidrocarburi reţinute, aşa cum este definit în paragraful 11.5.4 din prezenta regulă.                     n    2. O(MB(2,5)) = Σ P(B(i))O(B(i))C(DB(i)) [mc]                     1unde:i, n, P(B(i)) şi C(DB(i)) = aşa cum sunt definite în alin. 1 de mai sus;O(B(i)) = scurgerea din tancul de combustibil lichid i, în mc, după modificarea datorată mareelor.3. Scurgerea de hidrocarburi O(B(i)) pentru fiecare tanc de combustibil lichid i se calculează pe baza principiilor de echilibrare a presiunii hidrostatice în conformitate cu următoarele ipoteze:1. Se consideră că nava este eşuată având asieta şi înclinarea transversală egale cu zero, iar pescajul la eşuare, înaintea modificării mareei, egal cu pescajul parţial la linia de încărcare d(p).2. Nivelul combustibilului lichid după avarie se calculează după cum urmează:h(F) = ((d(p) + t(c) – Z(1))(rho(s))/rho(n),unde:h(F) = înălţimea, măsurată în metri, a suprafeţei combustibilului lichid deasupra Z(1);t(C) = modificarea mareei, în metri. Reducerile valorilor de maree se exprimă ca valori negative;Z(1) = înălţimea punctului celui mai de jos din tancul de combustibil lichid deasupra liniei de bază, măsurată în metri;rho(s) = densitatea apei de mare, care se consideră egală cu 1.025 kg/mc; şirho(n) = densitatea nominală a combustibilului lichid, aşa cum este definită la paragraful 11.2.3.3. Scurgerea de hidrocarburi O(B(i)) pentru orice tanc limitat de tablele fundului se consideră că nu este inferioară valorii obţinute prin următoarea formulă, dar nici mai mare decât capacitatea tancului:O(B(i)) = H(w)x A,unde:H(w) = 1,0 m, în cazul în care Y(B) = 0;H(w) = B(B)/50, dar nu mai mare de 0,4 m, în cazul în care Y(B) este mai mare decât B(B)/5 sau egal cu 11,5 m, luându-se valoarea mai mică dintre acestea."H(w)" se măsoară pe verticală plecând de la linia fundului plat la mijlocul navei. În zona curburii gurnei şi în zonele în care curbura gurnei nu este clar definită, H(w) se măsoară plecând de la o linie paralelă cu linia fundului plat la mijlocul navei, aşa cum este indicat pentru distanţa "h" din fig. 1.Pentru valorile lui Y(B) care sunt inferioare lui B(B)/5 sau 11,5 m, luându-se valoarea mai mică dintre acestea, H(w) este calculat prin interpolare liniară.Y(B) = valoarea minimă a lui Y(B) pe lungimea tancului de combustibil lichid sau într-un loc dat, Y(B) este distanţa transversală dintre bordajul la linia de plutire d(B) şi tancul la linia de plutire d(B) sau sub aceasta.A = suprafaţa orizontală maximă proiectată a tancului de combustibil lichid până la o înălţime H(w) măsurată de la fundul tancului.4. În cazul avariei la fund, o parte din scurgerea provenită dintr-un tanc de combustibil lichid poate fi reţinută în compartimente, altele decât cele de hidrocarburi. Acest efect este aproximat prin aplicarea coeficientului C(DB(i)) pentru fiecare tanc, după cum urmează:C(DB(i)) = 0,6 pentru tancurile de combustibil lichid delimitate dedesubt de compartimente, altele decât cele de hidrocarburi;C(DB(i)) = 1 pentru alte tancuri.6. Probabilitatea P(s) de penetrare a unui compartiment ca urmare a avariei în borduri se calculează după cum urmează:1. P(S) = P(SL) x P(SV) x P(ST),unde:P(SL) = (1 – P(Sf) – P(Sa)) = probabilitatea ca avaria să se extindă la zona longitudinală delimitată de X(a) şi X(f);P(SV) = (1 – P(Su) – P(S1)) = probabilitatea ca avaria să se extindă la zona verticală delimitată de Z(1) şi Z(u);P(ST) = (1 – P(Sy)) = probabilitatea ca avaria să se extindă transversal, după limita definită de y;2. P(Sa), P(Sf), P(Su) şi P(S1) se determină prin interpolarea liniară a valorilor cuprinse în tabelul de probabilităţi pentru avarie în borduri conform paragrafului 11.6.3, iar P(Sy) se calculează cu ajutorul formulei prevăzute la paragraful 11.6.3, în care:P(Sa) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în spatele amplasamentului X(a)/L;P(Sf) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în faţa amplasamentului X(f)/L;P(Su) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime sub tanc;P(S1) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime deasupra tancului; şiP(Sy) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în exteriorul tancului.Limitele X(a), X(f), Z(1), Z(u) şi y ale compartimentului se stabilesc după cum urmează:X(a) = distanţa longitudinală, măsurată în metri, între extremitatea pupa a L până la punctul cel mai din pupa al compartimentului luat în considerare;X(f) = distanţa longitudinală, măsurată în metri, între extremitatea pupa a L până la punctul cel mai din prova al compartimentului luat în considerare;Z(1) = distanţa verticală, măsurată în metri, de la linia teoretică de bază până la punctul cel mai de jos al compartimentului luat în considerare. Dacă Z(1) este mai mare decât D(s), Z(1) se ia egal cu D(s);Z(u) = distanţa verticală, măsurată în metri, de la linia teoretică de bază până la punctul cel mai de sus al compartimentului luat în considerare. Dacă Z(u) este mai mare decât D(s), atunci Z(u) se ia egal cu D(s); şiy = distanţa orizontală minimă, în metri, măsurată perpendicular pe planul diametral între compartimentul considerat şi bordaj*).–-Notă *) Pentru dispunerea simetrică a tancurilor, avariile sunt considerate numai pentru unul dintre bordurile navei, caz în care toate dimensiunile "y" vor fi măsurate din acel bord. Pentru dispunerile simetrice, se face referire la notele explicative privind problemele referitoare la scurgerea accidentală a hidrocarburilor, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MEPC.122(52).În dreptul curburii gurnei nu este necesar ca valoarea y să fie luată în considerare sub o distanţă h, măsurată deasupra liniei de bază, unde h este mai mică decât cea mai mică dintre următoarele valori: B/10, 3 metri sau nivelul plafonului tancului.3. Tabelul probabilităţilor pentru avaria în borduri:

X(a)/L P(Sa) X(f)/L P(Sf) Z(1)/D(s) P(Sl) Z(u)/D(S) P(Su)
0,00 0,000 0,00 0,967 0,00 0,000 0,00 0,968
0,05 0,023 0,05 0,917 0,05 0,000 0,05 0,952
0,10 0,068 0,10 0,867 0,10 0,001 0,10 0,931
0,15 0,117 0,15 0,817 0,15 0,003 0,15 0,905
0,20 0,167 0,20 0,767 0,20 0,007 0,20 0,873
0,25 0,217 0,25 0,717 0,25 0,013 0,25 0,836
0,30 0,267 0,30 0,667 0,30 0,021 0,30 0,789
0,35 0,317 0,35 0,617 0,35 0,034 0,35 0,733
0,40 0,367 0,40 0,567 0,40 0,055 0,40 0,670
0,45 0,417 0,45 0,517 0,45 0,085 0,45 0,599
0,50 0,467 0,50 0,467 0,50 0,123 0,50 0,525
0,55 0,517 0,55 0,417 0,55 0,172 0,55 0,452
0,60 0,567 0,60 0,367 0,60 0,226 0,60 0,383
0,65 0,617 0,65 0,317 0,65 0,285 0,65 0,317
0,70 0,667 0,70 0,267 0,70 0,347 0,70 0,255
0,75 0,717 0,75 0,217 0,75 0,413 0,75 0,197
0,80 0,767 0,80 0,167 0,80 0,482 0,80 0,143
0,85 0,817 0,85 0,117 0,85 0,553 0,85 0,092
0,90 0,867 0,90 0,068 0,90 0,626 0,90 0,046
0,95 0,917 0,95 0,023 0,95 0,700 0,95 0,013
1,00 0,967 1,00 0,000 1,00 0,775 1,00 0,000

P(Sy) se calculează după cum urmează:P(Sy) = (24,96 – 199,6 y/B(S))(y/B(S)) pentru y/B(S) ≤ 0,05P(Sy) = 0,749 + (5 -44,4 (y/B(S) – 0,05)) ((y/B(S)) – 0,05) pentru 0,05 P(Sy) = 0,888 + 0,56 (y/B(S) – 0,1) pentru y/B(S) ≥ 0,1P(Sy) nu trebuie să fie considerat mai mare ca 1.7. Probabilitatea P(B) de penetrare a unui compartiment datorită avariei la fund se calculează după cum urmează:1. P(B) = P(BL)x P(BT) x P(BV),unde:P(BL) = (1 – P(Bf) – P(Ba)) = probabilitatea ca avaria să se extindă la zona longitudinală limitată de X(a) şi X(f);P(BT) = (1 – P(Bp) – P(B(s))) = probabilitatea ca avaria să se extindă la zona transversală limitată de Y(p) şi Y(s); şiP(BV) = (1 – P(Bz)) = probabilitatea ca avaria să se extindă vertical deasupra limitei definite de z;2. P(Ba), P(Bf), P(Bp) şi P(Bs) se determină prin interpolarea liniară a valorilor cuprinse în tabelul de probabilităţi pentru avaria la fund conform paragrafului 11.7.3, iar P(Bz) se calculează cu ajutorul formulei prevăzute la paragraful 11.7.3, în care:P(Ba) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în spatele amplasamentului X(a)/L;P(Bf) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în faţa amplasamentului X(f)/L;P(Bp) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în babordul tancului;P(Bs) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime în tribordul tancului; şiP(Bz) = probabilitatea ca avaria să se situeze în întregime sub tanc.Limitele X(a), X(f), Y(p), Y(s) şi z ale compartimentului se stabilesc după cum urmează:X(a) şi X(f) sunt cele definite la paragraful 11.6.2;Y(p) = distanţa transversală, măsurată în metri, plecând de la un punct situat în extremitatea babord a compartimentului la nivelul liniei de plutire d(B) sau sub aceasta, până la un plan vertical situat în tribord la B(B)/2 de planul diametral al navei;Y(s) = distanţa transversală, măsurată în metri, plecând de la un punct situat în extremitatea tribord a compartimentului la nivelul liniei de plutire d(B) sau sub aceasta, până la un plan vertical situat în tribord la B(B)/2 de planul diametral al navei; şiz = valoarea minimă a lui z pe lungimea compartimentului, unde, într-un amplasament longitudinal dat, z este distanţa verticală de la punctul cel mai de jos al învelişului fundului la acel amplasament longitudinal până la punctul cel mai de jos al compartimentului la acelaşi amplasament longitudinal.3. Tabelul probabilităţilor pentru avaria la fund

X(a)/L P(Ba) X(f)/L P(Bf) Y(p)/B(B) P(Bp) Y(s)/B(B) P(Bs)
0,00 0,000 0,00 0,969 0,00 0,844 0,00 0,000
0,05 0,002 0,05 0,953 0,05 0,794 0,05 0,009
0,10 0,008 0,10 0,936 0,10 0,744 0,10 0,032
0,15 0,017 0,15 0,916 0,15 0,694 0,15 0,063
0,20 0,029 0,20 0,894 0,20 0,644 0,20 0,097
0,25 0,042 0,25 0,870 0,25 0,594 0,25 0,133
0,30 0,058 0,30 0,842 0,30 0,544 0,30 0,171
0,35 0,076 0,35 0,810 0,35 0,494 0,35 0,211
0,40 0,096 0,40 0,775 0,40 0,444 0,40 0,253
0,45 0,119 0,45 0,734 0,45 0,394 0,45 0,297
0,50 0,143 0,50 0,687 0,50 0,344 0,50 0,344
0,55 0,171 0,55 0,630 0,55 0,297 0,55 0,394
0,60 0,203 0,60 0,563 0,60 0,253 0,60 0,444
0,65 0,242 0,65 0,489 0,65 0,211 0,65 0,494
0,70 0,289 0,70 0,413 0,70 0,171 0,70 0,544
0,75 0,344 0,75 0,333 0,75 0,133 0,75 0,594
0,80 0,409 0,80 0,252 0,80 0,097 0,80 0,644
0,85 0,482 0,85 0,170 0,85 0,063 0,85 0,694
0,90 0,565 0,90 0,089 0,90 0,032 0,90 0,744
0,95 0,658 0,95 0,026 0,95 0,009 0,95 0,794
1,00 0,761 1,00 0,000 1,00 0,000 1,00 0,844

P(Bz) se calculează după cum urmează:P(Bz) = (14,5-67 z/D(s))(z/D(s)) pentru z/D(s) ≤ 0,1P(Bz) = 0,78+1,1((z/D(s) – 0,1)) pentru z/D(s) > 0,1P(Bz) nu trebuie să fie considerat mai mare ca 1.8. În scopul efectuării întreţinerii şi inspecţiilor, niciun tanc de combustibil, care nu este limitat de învelişul exterior al navei, nu va fi amplasat la o distanţă mai aproape de învelişul fundului decât valoarea minimă a lui h definită în paragraful 6 şi nici mai aproape de învelişul bordajului decât valoarea minimă aplicabilă a distanţei w definită la paragraful 7 sau 8.12. La aprobarea concepţiei şi construcţiei navelor, înainte de a fi construite în conformitate cu prevederile acestei reguli, administraţiile trebuie să ţină seama de aspectele generale de siguranţă, inclusiv necesitatea efectuării întreţinerii şi inspecţiei tancurilor sau spaţiilor laterale şi ale celor din dublu fund."3. Amendamentele în consecinţă la suplimentul la Certificatul IOPP (formularele A şi B)Următorul nou paragraf 2A se adaugă la suplimentul la Certificatul IOPP (formularele A şi B):"2A.1 Nava trebuie să fie construită conform regulii 12A şi să respecte următoarele cerinţe:paragrafele 6 şi unul dintre paragrafele 7 sau 8 (construcţia corpului dublu) Zparagraful 11 (aptitudinea privind scurgerea accidentală de combustibil lichid) Z2A.2 Nava nu trebuie să fie construită conform regulii 12A Z"4. Amendamente la regula 21Textul paragrafului 2.2 existent în regula 21 cu privire la prevenirea poluării cu hidrocarburi de către petroliere care transportă produse petroliere grele ca marfă se înlocuieşte după cum urmează:"hidrocarburi, altele decât ţiţeiul", care la o temperatură de 15°C au o densitate mai mare de 900 kg/mc sau care la o temperatură de 50°C au o vâscozitate cinematică mai mare de 180 mmp/s; sau".–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x