Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 17 august 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
Notă …
Adoptate prin Rezoluția MEPC.272(69) din 22 aprilie 2016, publicată în în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 17 august 2017.Abrevieri, indici și simboluri1.În subparagrafele .1 și .2 și în titlul tabelului 2, cuvântul "naval/navale" este adăugat după cuvântul "diesel". … 2.În tabelul 2, rândul 4 este înlocuit cu următorul:┌──────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│ (H)FID │Detector de ionizare în flacără (incandescentă) │└──────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘ … Capitolul 1 – Generalități3.În paragraful 1.3.10., următoarea propoziție nouă este inserată după prima propoziție:Suplimentar, un motor cu combustibil gazos instalat pe o navă construită la 1 martie 2016 sau după această dată sau un motor cu combustibil gazos suplimentar sau un motor de înlocuire neidentic instalat la această dată sau după aceea este, de asemenea, considerat ca fiind un motor diesel naval. … Capitolul 4 – Aprobarea pentru motoarele fabricate în serie: conceptele de familie și grup de motoare4.În paragraful 4.3.8.2.6., după punctul enumerativ existent "● – combustibil mixt" este adăugat un nou punct, după cum urmează:● – combustibil gazos … 5.După paragraful existent 4.3.8.2.10. este adăugat un nou paragraf, 4.3.8.2.11., după cum urmează:.11 metode de aprindere:● aprindere prin compresie● aprindere prin injecție pilot● aprindere cu bujie sau altă sursă de aprindere exterioară … 6.În paragraful 4.4.6.2.5., după cuvintele "camei de injecție" sunt inserate cuvintele "sau supapei de injecție a gazului". … 7.În primul și al doilea punct enumerativ din paragraful 4.4.7.2.1., după cuvântul "injecției" sunt inserate, respectiv, cuvintele "sau aprinderii". … 8.În paragraful 4.4.7.2.2., după punctul enumerativ existent "- camerei de ardere" este adăugat un nou punct, după cum urmează:– specificației supapei de injecție a gazului. … … Capitolul 5 – Proceduri pentru măsurarea emisiilor de NO(x) pe un stand de încercare9.În paragraful 5.2.1.2., după cuvintele "motoare cu aspirație normală și cu supraalimentare mecanică" sunt inserate cuvintele "funcționând cu combustibil lichid sau mixt". … 10.Paragraful existent 5.2.1.3. este renumerotat ca 5.2.1.3.1. și în paragraful renumerotat 5.2.1.3.1., după cuvintele "motoare cu turbosuflantă", sunt inserate cuvintele "funcționând cu combustibil lichid sau mixt". … 11.Un nou paragraf 5.2.1.3.2. este adăugat după paragraful renumerotat 5.2.1.3.1., după cum urmează:5.2.1.3.2.Pentru motoarele care trebuie să fie încercate numai cu combustibil gazos, cu sau fără răcirea aerului de admisie, parametrul f(a) trebuie să fie calculat după cum urmează:┌ ┐1,2 ┌ ┐0,6│ 99 │ │T(a)│f(a) = │────│ . │────│ (2a)│p(s)│ │298 │└ ┘ └ ┘ … … 12.În a doua propoziție a paragrafului 5.3.3., cuvintele "pompa de injecție" sunt înlocuite cu cuvântul "motor … 13.În prima propoziție a paragrafului 5.3.4., cuvintele "cu combustibil mixt" sunt șterse. … 14.În a doua propoziție a paragrafului 5.4.2., după cuvântul "diesel" se inserează cuvântul "navale". … 15.Un nou paragraf 5.12.3.2.3. este adăugat după cum urmează:3.Calculul trebuie să fie făcut în conformitate cu paragrafele 5.12.3.1 și 5.12.3.2. Oricum, valorile pentru q(mf), W(ALF), W(BET), W(DEL), W(EPS) trebuie să fie calculate în conformitate cu următorul tabel:┌──────────────────────┬─┬───────────────────────────────────────────────────┐│Factorii din formulele│ │ Formula pentru factori ││ (6) (7) (8) │ │ │├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤│ q(mf) │=│ q(mf_G) + q(mf_L) │├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤│ W(ALF) │=│ q(mf_G) x W(ALF_G) + q(mf_L) x W(ALF_L) ││ │ │ ──────────────────────────────────────── ││ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤│ W(BET) │=│ q(mf_G) x W(BET_G) + q(mf_L) x W(BET_L) ││ │ │ ──────────────────────────────────────── ││ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤│ W(DEL) │=│ q(mf_G) x W(DEL_G) + q(mf_L) x W(DEL_L) ││ │ │ ──────────────────────────────────────── ││ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │├──────────────────────┼─┼───────────────────────────────────────────────────┤│ W(EPS) │=│ q(mf_G) x W(EPS_G) + q(mf_L) x W(EPS_L) ││ │ │ ──────────────────────────────────────── ││ │ │ q(mf_G) + q(mf_L) │└──────────────────────┴─┴───────────────────────────────────────────────────┘" … … 16.Paragraful 5.12.3.3. este înlocuit cu următorul:5.12.3.3.Pentru aerul de admisie: … k(wa) = 1 – k(w2) (15) … 17.Paragraful 5.12.4.1. este înlocuit cu următorul:5.12.4.1.Deoarece emisia de NO(x) depinde de condițiile aerului înconjurător, concentrația de NO(x) trebuie să fie corectată, pentru a ține cont de temperatura și umiditatea aerului înconjurător, folosind factorii descriși în 5.12.4.5., 5.12.4.6. sau 5.12.4.7., după caz. … … 18.În paragraful 5.12.4.6., ultima propoziție este înlocuită cu următoarea:Totuși, dacă H(a) ≥ H(SC), atunci H(SC) trebuie să fie utilizat în loc de H(a) în formula (17) sau (17a). … 19.Un nou paragraf 5.12.4.7. este adăugat după paragraful existent 5.12.4.6., după cum urmează:5.12.4.7.Pentru motoarele care trebuie încercate numai cu combustibil gazos: … k(hd) = 0,6272 + 44,030 x 10^-3 x H(a) – 0,862 x 10^-3 x H(a)^2 (17a)unde:H(a) este umiditatea aerului de admisie la intrarea în filtru, în g de apă per kg de aer uscat. … Capitolul 6 – Proceduri pentru demonstrarea conformității cu limitele emisiei de NO(x) la bordul navelor20.În prima propoziție din paragraful 6.2.1.2., după cuvântul "diesel" este inserat cuvântul "naval … 21.Subparagraful 6.2.2.3.1. este înlocuit cu următorul:.1 reglajul injecției sau aprinderii, … 22.În subparagraful 6.2.2.3.14., cuvântul "sau" este șters. … 23.La sfârșitul subparagrafului 6.2.2.3.15. este adăugat cuvântul "sau". … 24.Un nou subparagraf 6.2.2.3.16. este adăugat după cum urmează:.16 supapa de injecție a gazului. … 25.În a treia propoziție din paragraful 6.3.1.4., cuvântul "mixt" este înlocuit cu cuvântul "gazos". … 26.Nota de subsol a tabelului 6 este înlocuită cu următoarea:*) Numai pentru motoare care trebuie să fie încercate cu combustibil gazos. … 27.Paragraful 6.3.4.1. este înlocuit cu următorul:6.3.4.1.În general, toate măsurătorile de emisii cu combustibil lichid trebuie să fie efectuate cu motorul funcționând cu combustibil diesel marin, clasa DM, conform standardului ISO 8217:2005. În general, toate măsurătorile de emisii cu combustibil gazos trebuie să fie efectuate cu motorul funcționând cu combustibil gazos, care are o clasă echivalentă cu standardul ISO 8178-5:2008. … … 28.În paragraful 6.3.4.3., cuvintele "sau cu combustibil gazos" sunt adăugate după expresia "motor cu combustibil mixt". … Apendice IIISpecificații pentru analizoarele care trebuie să fie utilizate la determinarea componentelor gazoase din emisiile motoarelor diesel navale29.Subparagraful 1.2.12. este înlocuit cu următorul:.12 O(2) – analizor de oxigenUn detector paramagnetic (PMD), un senzor cu dioxid de zirconiu (ZRDO) sau un senzor electrochimic (ECS). ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos. … 30.La sfârșitul paragrafului 3.3. este adăugată o propoziție nouă, după cum urmează:Opțional, pentru motoarele cu combustibil gazos (fără injecție pilot de combustibil lichid), analizorul de hidrocarburi poate fi de tipul detector de ionizare în flacără (FID). … 31.La sfârșitul paragrafului 3.5. este adăugată o propoziție nouă, după cum urmează:ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos. … Apendice IVEtalonarea aparaturii pentru efectuarea analizelor și măsurătorilor32.Modificare fără obiect în limba română. … 33.În paragrafele 5.3., 5.4.2., 8., 8.1.1., 8.2.2. și 8.3.2.10., simbolul "FID" este înlocuit, respectiv, cu simbolul "(H)FID". … Apendice VRaportul încercării motorului reprezentativ și datele încercăriiSecțiunea 1 – Raportul încercării motorului reprezentativ34.Rândurile 10, 11 și 12 ale paginii 1/5 sunt înlocuite cu următoarele:┌───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐│"Avansul la injecție sau aprindere statică │ deg CA BTDC│├───────────────────────────────────────────────────────┼───────────┬─────────┤│Comanda electronică a injecției sau a aprinderii │Nu: │Da: │├───────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┤│Avansul la injecție sau aprindere variabilă │Nu: │Da:" │└───────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┘ … 35.Rândurile 6 și 27 ale paginii 2/5 sunt înlocuite, respectiv, cu următoarele:Rândul 6:┌─────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐│"Tipul de combustibil care se │Distilat/distilat sau combustibil ││utilizează la bord │greu/mixt/gazos" │└─────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘Rândul 27┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┐│"Reglajul injecției sau aprinderii (plaja)" │ │ │ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┘ … 36.După rândul 6 al paginii 2/5 este inserat un nou rând, după cum urmează:┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐│"Metoda de aprindere│Aprindere prin compresie/aprindere prin injecție pilot/ ││ │aprindere cu bujie sau altă sursă de aprindere ││ │exterioară" │└────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘ … 37.Titlul tabelului "Caracteristicile combustibilului" situat în partea de jos a paginii 3/5 este înlocuit cu următorul:Caracteristicile combustibilului lichid … 38.Un tabel nou se adaugă după tabelul Caracteristicile combustibilului din pagina 3/5, după cum urmează:Caracteristicile combustibilului gazos*Font 9*┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│Tipul combustibilului │ │├─────────────────────────────────┴──────────────────────┬──────────────────────────────┤│Proprietățile combustibilului: │Analiza elementelor componente││ │ale combustibilului │├─────────────────────────────────┬────────────┬─────────┼───────────────────┬──────────┤│Numărul metanului │EN16726:2015│ │Carbon │% m/m │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│Valoarea calorifică inferioară │ │MJ/kg │Hidrogen │% m/m │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│Punctul de fierbere │ │°C │Azot │% m/m │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│Densitatea la punctul de fierbere│ │kg/mc │Oxigen │% m/m │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│Presiunea la punctul de fierbere │ │bar (abs)│Sulf │% m/m │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │Metan, CH(4) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │Etan, C(2)H(6) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │Propan, C(3)H(8) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │Izobutan, │ ││ │ │ │i C(4)H(10) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │N-Butan, │ ││ │ │ │n C(4)H(10) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │Pentan, C(5)H(12) │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │C6+ │mol% │├─────────────────────────────────┼────────────┼─────────┼───────────────────┼──────────┤│ │ │ │CO(2) │mol%" │└─────────────────────────────────┴────────────┴─────────┴───────────────────┴──────────┘39.Rândul 11 din pagina 5/5 este înlocuit și este adăugată o notă de subsol, după cum urmează: … ┌─────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐│"Cremaliera de injecție/durata admisiei gazului**) mm/sec│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘Notă …
**) Numai pentru motoarele care sunt supuse încercării cu combustibil gazos … Secțiunea 2 – Datele încercării motorului reprezentativ pentru a fi incluse în dosarul tehnic40.Titlul celui de-al doilea tabel ("Combustibilul de încercare pentru motorul reprezentativ") este înlocuit cu următorul:Combustibilul lichid de încercare pentru motorul reprezentativTabelul următor este inserat după tabelul mai sus menționat:┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Combustibilul gazos de încercare pentru motorul reprezentativ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Clasa ISO 8178-5:2008 │├────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬────────┤│Carbon │% m/m │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Hidrogen │% m/m │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Sulf │% m/m │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Azot │% m/m │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Oxigen │% m/m │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Metan, CH(4) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Etan, C(2)H(6) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Propan, C(3)H(8) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Izobutan, i C(4)H(10) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│N-Butan, n C(4)H(10) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│Pentan, C(5)H(12) │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│C6+ │mol% │ │├────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼────────┤│CO(2) │mol% │ │└────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴────────┘ … Apendice VICalcularea debitului masic al gazelor arse de evacuare (metoda carbonului echivalent)41.În paragraful 2.5., cuvintele "în cazul funcționării în modul pe gaz al motorului cu combustibil mixt" sunt șterse. … Apendice VIILista de verificare pentru metoda verificării parametrilor motorului42.Partea introductivă a paragrafului 1.1. este înlocuită cu următoarea:.1 parametrul «reglajul injecției și aprinderii»: … 43.La sfârșitul subparagrafului 1.1.4. este adăugat cuvântul "și". … 44.Un subparagraf nou, 1.1.5., este adăugat, după cum urmează:.5 indicator sau lampă de reglaj. … Apendice VIIIAplicarea metodei măsurării și monitorizării directe45.La sfârșitul paragrafului 2.1.1.4 este adăugată o nouă propoziție, după cum urmează:Opțional, pentru motoarele cu combustibil gazos (fără injecție pilot de combustibil lichid), analizorul de hidrocarburi poate fi de tipul detector de ionizare în flacără (FID). … 46.La sfârșitul paragrafului 2.1.1.5 este adăugată o nouă propoziție, după cum urmează:ZRDO nu trebuie să fie utilizat pentru motoarele cu combustibil mixt sau motoarele cu combustibil gazos. …