AMENDAMENTE din 20 noiembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1171 din 10 decembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREZOLUTIE 324 20/11/2020
ActulFA IN LUCRULEGE 6 08/03/1993
ActulFA IN LUCRUPROTOCOL 17/02/1978
ActulFA IN LUCRUCONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1439 25/11/2021
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 324 20/11/2020
ActulREFERIT DEREZOLUTIE 324 20/11/2020





Notă
Adoptate prin REZOLUȚIA MEPC.324(75), publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1171 din 10 decembrie 2021.

AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL
(Proceduri pentru prelevarea eșantioanelor și verificarea conținutului de sulf al combustibilului lichid și indicele nominal al randamentului energetic (EEDI))Regula 1Aplicare1.Întregul text al regulii 1 se înlocuiește cu următorul:Dispozițiile prezentei anexe se aplică tuturor navelor, cu excepția cazului în care se prevede în mod expres altfel.Regula 2Definiții2.După paragraful 51 se introduc noile paragrafe, de la 52 până la 56, după cum urmează:52.Conținutul de sulf al combustibilului lichid înseamnă concentrația de sulf dintr-un combustibil lichid, măsurată în % m/m, rezultată în urma unei încercări conforme unui standard acceptabil pentru Organizație.53.Combustibil cu punct de aprindere scăzut înseamnă combustibil gazos sau lichid având un punct de aprindere mai scăzut decât este de altfel permis conform paragrafului 2.1.1 din regula 4 a capitolului II-2 din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS 74).54.Eșantion de combustibil MARPOL livrat înseamnă eșantionul de combustibil lichid livrat în conformitate cu regula 18.8.1 din prezenta anexă.55.Eșantion de combustibil în folosință înseamnă un eșantion de combustibil lichid în folosință la bordul unei nave.56.Eșantion de combustibil existent la bord înseamnă un eșantion de combustibil lichid destinat a fi folosit sau transportat de navă pentru a fi folosit la bordul acelei nave.Regula 14Oxizi de sulf (SO_x) și particule materiale3.După paragraful 7 existent se introduc noile paragrafe, de la 8 până la 13, împreună cu titlurile respective, după cum urmează:Eșantionarea și încercarea combustibilului lichid în folosință și a celui existent la bord8.Dacă autoritatea competentă a unei părți solicită analiza unui eșantion de combustibil în folosință sau de combustibil existent la bord, aceasta trebuie să se facă în conformitate cu procedura de verificare prevăzută în apendicele VI al prezentei anexe, pentru a se determina dacă combustibilul lichid în folosință sau care este transportat pentru a fi folosit la bord îndeplinește cerințele din paragraful 1 sau paragraful 4 al prezentei reguli. Eșantionul de combustibil în folosință trebuie prelevat ținând cont de liniile directoare elaborate de Organizație. Eșantionul de combustibil existent la bord trebuie prelevat ținând cont de liniile directoare elaborate de Organizație.9.Eșantionul trebuie să fie sigilat de reprezentantul autorității competente cu ajutorul unui mijloc de identificare unic, în prezența reprezentantului navei. Navei trebuie să i se acorde opțiunea de a păstra un duplicat al eșantionului.Punctul de prelevare a eșantionului de combustibil lichid în folosință10.Pentru fiecare navă care face subiectul regulilor 5 și 6 ale prezentei anexe, punctul sau punctele de prelevare trebuie să fie montat/e sau desemnat/e în scopul realizării unei prelevări de eșantioane reprezentative de combustibil lichid aflat în folosință la bordul navei, luând în considerare liniile directoare elaborate de Organizație.11.Pentru o navă construită înainte de 1 aprilie 2022, punctul sau punctele de prelevare la care se face referire în paragraful 10 trebuie să fie montat/e sau desemnat/e nu mai târziu de prima inspecție de reînnoire, așa cum este identificată în regula 5.1.2 a prezentei anexe, la 1 aprilie 2023 sau după această dată.12.Cerințele paragrafelor 10 și 11 de mai sus nu sunt aplicabile unui sistem de alimentare cu combustibil lichid, pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut, destinat a fi folosit pentru propulsie sau exploatare la bordul navei.13.Autoritatea competentă a unei părți folosește, după caz, punctul sau punctele de prelevare montat/e sau desemnat/e pentru prelevarea unuia sau mai multor eșantioane reprezentative de combustibil lichid în folosință la bord în scopul verificării conformității acestuia/acestora cu prezenta regulă. Prelevarea eșantioanelor de combustibil lichid de către autoritatea competentă a părții trebuie efectuată cât mai expeditiv posibil, fără a determina întârzierea nejustificată a navei.Regula 18Disponibilitatea și calitatea combustibilului lichid4.Paragraful 8.2 este înlocuit cu următorul:8.2Dacă o parte solicită ca eșantionul reprezentativ să fie analizat, această analiză se efectuează în conformitate cu procedura de verificare prevăzută în apendicele VI al prezentei anexe, pentru a se determina dacă combustibilul lichid îndeplinește cerințele prezentei anexe.Regula 20Indicele nominal al randamentului energetic obținut (EEDI obținut)5.După paragraful 2 existent este adăugat un nou paragraf, 3, după cum urmează:3. Pentru fiecare navă care face subiectul regulii 21 a prezentei anexe, Administrația sau orice organizație autorizată în mod corespunzător de aceasta raportează Organizației, prin comunicare în format electronic, valorile EEDI cerut și obținut și informațiile relevante, ținând cont de liniile directoare elaborate de Organizație:.1într-un interval de 7 luni de la terminarea inspecției cerute conform regulii 5.4 a prezentei anexe; sau.2într-un interval de 7 luni după data de 1 aprilie 2022 pentru o navă livrată înaintea datei de 1 aprilie 2022.Regula 21EEDI cerut6.Tabelul 1 existent (Factorii de reducere (în procente) aplicabili EEDI în raport cu linia de referință a EEDI) și notele de subsol asociate acestuia sunt înlocuite de următoarele:

Tipul navei Mărimea Faza 0 1 ianuarie 2013-31 decembrie 2014 Faza 1 1 ianuarie 2015-31 decembrie 2019 Faza 2 1 ianuarie 2020-31 martie 2022 Faza 2 1 ianuarie 2020-31 decembrie 2024 Faza 3 1 aprilie 2022 și ulterior Faza 3 1 ianuarie 2025 și ulterior
Vrachier 20000 TDW și mai mult 0 10 20 30
10000 și mai mult, dar sub 20000 TDW n/a 0-10* 0-20* 0-30*
Transportor de gaze 15000 TDW și mai mult 0 10 20 30
10000 și mai mult, dar sub 15000 TDW 0 10 20 30
2000 și mai mult, dar sub 10000 TDW n/a 0-10* 0-20* 0-30*
Navă cisternă 20000 TDW și mai mult 0 10 20 30
4000 și mai mult, dar sub 20000 TDW n/a 0-10* 0-20* 0-30*
Navă portcontainer 200000 TDW și mai mult 0 10 20 50
120000 și mai mult, dar sub 200000 TDW 0 10 20 45
80000 și mai mult, dar sub 120000 TDW 0 10 20 40
40000 și mai mult, dar sub 80000 TDW 0 10 20 35
15000 și mai mult, dar sub 40000 TDW 0 10 20 30
10000 și mai mult, dar sub 15000 TDW n/a 0-10* 0-20* 15-30*
Navă pentru mărfuri generale 15000 TDW și mai mult 0 10 15 30
3000 și mai mult, dar sub 15000 TDW n/a 0-10* 0-15* 0-30*
Transportor de mărfuri refrigerate 5000 TDW și mai mult 0 10 15 30
3000 și mai mult, dar sub 5000 TDW n/a 0-10* 0-15* 0-30*
Transportor mixt 20000 TDW și mai mult 0 10 20 30
4000 și mai mult, dar sub 20000 TDW n/a 0-10^* 0-20* 0-30*
Transportor de GNL*** 10000 TDW și mai mult n/a 10^** 20 30
Navă tip Ro-ro pentru marfă (transportor vehicule) ^*** 10000 TDW și mai mult n/a 5** 15 30
Navă tip Ro-ro pentru marfă*** 2000 TDW și mai mult n/a 5** 20 30
1000 și mai mult, dar sub 2000 TDW n/a 0-5*,** 0-20* 0-30*
Navă tip Ro-ro pentru pasageri*** 1000 TDW și mai mult n/a 5** 20 30
250 și mai mult, dar sub 1000 TDW n/a 0-5*,** 0-20* 0-30*
Navă de croazieră cu propulsie neconvențio-nală pentru pasageri*** 85000 TRB și mai mult n/a 5** 20 30
25000 și mai mult, dar sub 85000 TRB n/a 0-5*,** 0-20* 0-30*

^ * Factorul de reducere se va determina prin interpolare liniară între cele două valori în funcție de mărimea navei. Valoarea mai mică a factorului de reducere va fi aplicată navei de mărime mai mică.^ ** Faza 1 începe pentru acele nave la 1 septembrie 2015.^*** Factorul de reducere se aplică acelor nave livrate la 1 septembrie 2019 sau după această dată, după cum este definit în paragraful 43 din regula 2.NOTĂ: n/a înseamnă că nu se aplică EEDI cerut.“

7.În tabelul 2 (Parametrii utilizați pentru determinarea valorilor de referință aplicabile diferitelor tipuri de nave), primul rând corespunzând tipului de navă definit de regula 2.25 este înlocuit de următorul:

„2.25 Vrachier 961,79 Deadweight-ul navei, dacă TDW ≤ 279000 279000 dacă TDW > 279000 0,477“

Apendice IModel de Certificat internațional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (Regula 8)Supliment la Certificatul internațional de prevenire a poluării atmosferei (Certificat IAPP)Fișa construcției și a echipamentului8.După paragraful 2.3.3 sunt introduse noile paragrafe 2.3.4 și 2.3.5, după cum urmează:2.3.4 Nava dispune de punct sau de puncte desemnate pentru prelevarea eșantioanelor în conformitate cu regula 14.10 sau 14.11………………………… 2.3.5 În conformitate cu regula 14.12, cerința pentru instalarea sau desemnarea unuia sau mai multor puncte pentru prelevarea eșantioanelor conform regulii 14.10 sau 14.11 nu este aplicabilă pentru un sistem de distribuție a combustibilului lichid pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut, folosit pentru propulsie sau utilizare la bordul navei…………………………….. Apendice VIProcedura de verificare a combustibilului aplicabilă eșantioanelor de combustibil lichid prevăzute de anexa VI la MARPOL (Regula 18.8.2)9.Textul integral al apendicelui VI este înlocuit de următorul:Proceduri de verificare aplicabile unui eșantion de combustibil lichid prevăzut de anexa VI la MARPOL (regula 18.8.2 sau regula 14.8)Următoarele proceduri de verificare trebuie utilizate pentru a determina dacă combustibilul lichid livrat, în folosință sau transportat pentru a fi folosit la bordul unei nave, respectă limita conținutului de sulf aplicabilă, prevăzută la regula 14 din prezenta anexă.Acest apendice vizează următoarele eșantioane reprezentative de combustibil lichid prevăzute de anexa VI la MARPOL:Partea 1 – eșantionul de combustibil lichid livrat în conformitate cu regula 18.8.1, denumit în continuare „eșantion de combustibil MARPOL livrat“, după cum este definit de regula 2.54.Partea 2 – eșantionul de combustibil lichid în folosință, destinat a fi folosit sau transportat pentru a fi folosit la bord în conformitate cu regula 14.8, denumit în continuare „eșantion de combustibil în folosință“, după cum este definit de regula 2.55, și „eșantion de combustibil existent la bord“, după cum este definit de regula 2.56.Partea 1 – Eșantion de combustibil MARPOL livrat1.Cerințe generale1.1Pentru verificarea conținutului de sulf al combustibilului lichid livrat unei nave se utilizează eșantionul reprezentativ de combustibil lichid care este cerut de regula 18.8.1 (eșantionul de combustibil MARPOL livrat).1.2O parte, prin autoritatea sa competentă, gestionează procedura de verificare.1.3Un laborator care execută procedura de încercare pentru verificarea conținutului de sulf descrisă în prezentul apendice trebuie să aibă o acreditare valabilă pentru metoda de încercare ce va fi utilizată.2.Procedură de verificare partea 12.1Eșantionul de combustibil MARPOL livrat trebuie să fie trimis laboratorului de către autoritatea competentă.2.2Laboratorul:.1 consemnează detaliile numărului sigiliului și ale etichetei în fișa încercării;.2 consemnează în fișa încercării starea sigiliului eșantionului așa cum s-a primit; și.3 respinge orice eșantion al cărui sigiliu a fost rupt înainte de a fi recepționat și consemnează acest refuz în fișa încercării.2.3Dacă sigiliul eșantionului așa cum s-a primit este intact, laboratorul începe procedura de verificare și:.1 desigilează eșantionul;.2 se asigură că eșantionul este perfect omogenizat;.3 prelevă două subeșantioane din eșantion; și.4 resigilează eșantionul și consemnează detaliile noului sigiliu în fișa încercării.2.4Cele două subeșantioane trebuie supuse încercării succesiv, conform metodei de încercare specificate în regula 2.52 a prezentei anexe. În scopurile prezentei părți 1 a procedurii de verificare, rezultatele analizelor sunt desemnate prin „1A“ și „1B“:.1 Rezultatele 1A și 1B trebuie consemnate în fișa încercării, în conformitate cu cerințele metodei de încercare..2 Dacă rezultatele 1A și 1B se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci rezultatele trebuie considerate valabile..3 Dacă rezultatele 1A și 1B nu se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci ambele rezultate trebuie să fie respinse și două subeșantioane noi trebuie prelevate de laborator și încercate. Flaconul eșantionului trebuie să fie resigilat în conformitate cu paragraful 2.3.4 după ce noile subeșantioane au fost prelevate..4 În cazul a două eșecuri în obținerea repetabilității între 1A și 1B, cauza acestor eșecuri trebuie investigată de laborator și rezolvată înaintea efectuării unei încercări viitoare a eșantionului. După rezolvarea problemei repetabilității, două noi subeșantioane vor fi prelevate în conformitate cu paragraful 2.3. După ce noile subeșantioane au fost prelevate, eșantionul trebuie resigilat în conformitate cu paragraful 2.3.4.2.5Dacă rezultatele încercării 1A și 1B sunt valabile, trebuie calculată o medie a acestor două rezultate. Valoarea medie trebuie denumită „X“ și trebuie consemnată în fișa încercării:.1 dacă rezultatul X este egal cu sau mai mic decât limita aplicabilă cerută de regula 14, se consideră că acel combustibil lichid a îndeplinit cerința; sau.2 dacă rezultatul X este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14, se consideră că acel combustibil lichid nu a îndeplinit cerința.Tabelul 1: Rezumatul părții 1 a procedurii de verificare a eșantionului de combustibil MARPOL livrat

Pe baza metodei de încercare menționate de regula 2.52 a prezentei anexe
Limita aplicabilă% m/m: V Rezultatul de la 2.5.1: X ≤ V Rezultatul de la 2.5.2: X > V
0,10 Satisface cerința. Nu satisface cerința.
0,50
Rezultatul X consemnat cu 2 zecimale

2.6Rezultatele finale obținute prin această procedură de verificare sunt evaluate de autoritatea competentă.2.7Laboratorul furnizează o copie a fișei încercării autorității competente care gestionează procedura de verificare.Partea 2 – Eșantioane de combustibil în folosință și existent la bord3.Cerințe generale3.1Eșantioanele de combustibil în folosință sau existent la bord, după caz, sunt folosite pentru verificarea conținutului de sulf al combustibilului lichid așa cum este reprezentat prin acel eșantion de combustibil lichid de la punctul de prelevare.3.2O parte, prin autoritatea sa competentă, gestionează procedura de verificare.3.3Un laborator care execută procedura de încercare pentru verificarea conținutului de sulf descrisă în prezentul apendice trebuie să aibă o acreditare valabilă pentru metoda de încercare ce va fi utilizată.4.Procedura de verificare partea 24.1Eșantionul de combustibil în folosință sau existent la bord trebuie să fie trimis laboratorului de către autoritatea competentă.4.2Laboratorul:.1 consemnează detaliile numărului sigiliului și ale etichetei în fișa încercării;.2 consemnează în fișa încercării starea sigiliului eșantionului așa cum s-a primit; și.3 respinge orice eșantion al cărui sigiliu a fost rupt înainte de a fi recepționat și consemnează acest refuz în fișa încercării.4.3Dacă sigiliul eșantionului așa cum s-a primit este intact, laboratorul începe procedura de verificare și:.1 desigilează eșantionul;.2 se asigură că eșantionul este perfect omogenizat;.3 prelevă două subeșantioane din eșantion; și.4 resigilează eșantionul și consemnează detaliile noului sigiliu în fișa încercării.4.4Cele două subeșantioane trebuie supuse încercării succesiv, conform metodei de încercare specificate în regula 2.52 a prezentei anexe. În scopurile prezentei părți 2 a procedurii de verificare, rezultatele analizelor sunt desemnate prin „2A“ și „2B“:.1 Rezultatele 2A și 2B trebuie consemnate în fișa încercării, în conformitate cu cerințele metodei de încercare..2 Dacă rezultatele 2A și 2B se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci rezultatele trebuie considerate valabile..3 Dacă rezultatele 2A și 2B nu se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci ambele rezultate trebuie să fie respinse și două subeșantioane noi trebuie prelevate de laborator și încercate. Flaconul eșantionului trebuie să fie resigilat în conformitate cu paragraful 4.3.4 după ce noile subeșantioane au fost prelevate..4 În cazul a două eșecuri în obținerea repetabilității între 2A și 2B, cauza acestor eșecuri trebuie investigată de laborator și rezolvată înaintea efectuării unei încercări viitoare a eșantionului. După rezolvarea problemei repetabilității, două noi subeșantioane vor fi prelevate în conformitate cu paragraful 4.3. După ce noile subeșantioane au fost prelevate, eșantionul trebuie resigilat în conformitate cu paragraful 4.3.4.4.5Dacă rezultatele încercării 2A și 2B sunt valabile, trebuie calculată o medie a acestor două rezultate. Valoarea medie trebuie denumită „Z“ și trebuie consemnată în fișa încercării:.1 dacă Z este egal cu sau mai mic decât limita aplicabilă cerută de regula 14, conținutul de sulf al combustibilului lichid, așa cum este reprezentat prin eșantionul încercat, este considerat că a îndeplinit cerința;.2 dacă Z este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14, dar mai mic decât sau egal cu acea limită aplicabilă + 0,59R (unde R este reproductibilitatea metodei de încercare), conținutul de sulf al combustibilului lichid, așa cum este reprezentat de eșantionul încercat, este considerat că a îndeplinit cerința; sau.3 dacă Z este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14 + 0,59R, conținutul de sulf al combustibilului lichid, așa cum este reprezentat de eșantionul încercat, este considerat că nu a îndeplinit cerința.Tabelul 2: Rezumatul procedurii de verificare a eșantioanelor de combustibil lichid în folosință sau existent la bord

Pe baza metodei de încercare menționate de regula 2.52 a prezentei anexe
Limita aplicabilă% m/m: V Valoarea marjei de încercare: W Rezultatul de la 4.5.1: Z ≤ V Rezultatul de la 4.5.2: V Rezultatul de la 4.5.3: Z > W
0,10 0,11 Satisface cerința. Satisface cerința. Nu satisface cerința.
0,50 0,53
Rezultatul Z consemnat cu 2 zecimale

4.6Rezultatele finale obținute prin această procedură de verificare sunt evaluate de autoritatea competentă.4.7Laboratorul furnizează o copie a fișei încercării autorității competente care gestionează procedura de verificare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x