AMENDAMENTE din 12 decembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 27 mai 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOUG 135 10/10/2002 ART. 2
ActulMODIFICA PEOUG 135 10/10/2002 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 13/09/2002 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 13/09/2002 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOUG 135 10/10/2002 ART. 2
ActulMODIFICA PEOUG 135 10/10/2002 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 13/09/2002 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 13/09/2002 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 536 21/05/2008
ActulCONTINUT DEHG 536 21/05/2008

convenite prin schimbul de scrisori dintre Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Acordul de împrumut pentru Proiectul de dezvoltare instituţională a sectorului privat şi public (PPIBL) – RO 4676



ROMÂNIAMINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR12 decembrie 2007Domnului Anand K. Seth, directorUnitatea pentru ţările din Europa de Sud şi CentralăRegiunea Europa şi Asia CentralăBanca MondialăDe la: Domnul Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelorRef: Amendament la Acordul de împrumut pentru proiectulde dezvoltare instituţională a sectoruluiprivat şi public (PPIBL) – RO 4676Stimate domnule Seth,Dorim să exprimăm aprecierea noastră pentru sprijinul continuu acordat de Bancă Ministerului Economiei şi Finanţelor în atingerea obiectivelor stabilite prin programele PPIBL şi PAL.După cum cunoaşteţi, împrumutul PPIBL a fost aprobat pentru sprijinirea reformelor în sectoarele privat şi public. În legătură cu împrumutul PPIBL a fost aprobat un fond nerambursabil olandez, în sumă de 3,17 milioane USD, pentru a sprijini o parte a activităţilor legate de sectorul privat, incluse în PPIBL. Fondurile nerambursabile au fost angajate primele şi utilizate integral până la data de 30 mai 2006.O parte semnificativă a împrumutului PPIBL a fost alocată pentru finanţarea asistenţei tehnice necesare îndeplinirii condiţionalităţilor stabilite prin programele PSAL II şi PAL. În legătură cu împrumutul de ajustare programatică (PAL), un nou fond nerambursabil olandez (TF 054659), în sumă de 2 milioane euro, a fost aprobat de Bancă la 9 mai 2005 pentru a sprijini o parte a activităţilor legate de reforma în administraţia publică, incluse în PPIBL. Pentru acest motiv, împrumutul PPIBL a fost amendat prin includerea la finanţare în cadrul împrumutului de activităţi şi beneficiari noi. Drept urmare, valabilitatea împrumutului a fost extinsă de două ori, data actuală de închidere fiind 30 iunie 2008.Implementarea împrumutului PPIBL şi a noului grant olandez este asigurată de Unitatea de management al proiectului (UMP) constituită în cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform prevederilor împrumutului. Activităţile finanţate din PPIBL şi grantul olandez sunt foarte complexe şi finalizarea unora necesită mai mult de un an de la semnarea contractelor. Duratei necesare realizării activităţilor i se adaugă şi perioada de timp necesară desfăşurării procedurilor de achiziţii, care, pentru contracte mari, necesită mai mult de 6 luni, conform procedurilor Băncii Mondiale.În prezent, ne concentrăm pe implementarea activităţilor finanţate din noul grant olandez, pentru a ne asigura că programul poate fi încheiat la timp şi eficient. Data de închidere este luna decembrie 2007. Până în prezent, fondurile grantului TF 054659 sunt angajate integral şi fondurile trase însumează 1,692 milioane euro. Ultimele plăţi din fondurile grantului sunt estimate a se finaliza nu mai tîrziu de sfărşitul lunii februarie 2008.În cadrul împrumutului PPIBL a fost angajată suma de 14,914 milioane USD (80,20%) şi trasă suma de 9,680 milioane USD (52,04%).Contractele pentru achiziţionarea de bunuri în sumă de 1,570 milioane USD sunt în curs de semnare. Pentru fondurile rămase de angajat, însumând 2,116 milioane USD, procedurile de achiziţii sunt în desfăşurare şi se estimează ca semnarea contractelor să nu se facă mai tarziu de sfârşitul lunii februarie 2008.Data de închidere a împrumutului este 30 iunie 2008 şi fondurile rămase de tras însumează 8,920 milioane USD.Se află în curs de realizare procedurile de achiziţii pentru următoarele activităţi:1. servicii de consultanţă pentru organizarea conferinţei intitulate "Creştere economică, competitivitate şi convergenţa veniturilor reale în România" – durata contractului este de cinci (5) luni, iar contractul se estimează să fie aprobat şi semnat la începutul lui februarie 2008;2. asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea sistemului IT pentru trezorerie, contabilitate publică şi gestionarea bugetului în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor – durata iniţială de realizare a activităţilor a fost estimată la minimum şase (6) luni, dar, pentru finalizarea cu succes a acestora vor fi necesare aproximativ zece (10) luni.Pentru acest ultim proiect, conform planificării iniţiale, contractul urma să fie semnat în luna decembrie 2007, iar activitatea să înceapă în prima parte a lunii ianuarie 2008. Având în vedere durata procedurilor de achiziţii, acum se estimează că ar putea fi semnat contractul cel mai devreme în luna februarie 2008. Acesta este ultimul proiect inclus în strategia de IT aprobată de minister pe baza recomandărilor Băncii Mondiale efectuate în anul 2003 şi finanţată din împrumuturile PIBL şi PPIBL. Proiectul urmăreşte susţinerea modernizării instituţiei în sine şi îmbunătăţirea serviciilor oferite altor organizaţii.Asistenţa tehnică solicitată se referă la îmbunătăţirea sistemului de management al Trezoreriei Statului, prin migrarea sistemului IT al contabilităţii publice către o arhitectură centralizată bazată pe aplicaţii web, pentru a facilita o comunicare uşoară şi rapidă şi pentru a dezvolta relaţiile electronice dintre partenerii financiari. În vederea susţinerii formulării bugetului, va fi dezvoltată o nouă aplicaţie centralizată, pentru creşterea transparenţei cu privire la procesul elaborării bugetului şi la fluxurile bugetare, pentru a asigura o comunicare mai bună cu principalii ordonatori de credite în privinţa managementului cheltuielilor publice.Trebuie efectuate următoarele teste: de regresie, funcţionale şi de performanţă. Prin urmare, faza de testare necesită timp şi efort substanţiale. Finalizarea cu succes a fazei de testare a proiectului va fi crucială în migrarea completă a aplicaţiilor de trezorerie, astfel că activitatea menţionată la pct. (2) de mai sus se poate finaliza cu succes în nu mai puţin de zece (10) luni.De asemenea, pentru utilizarea sumei netrase de 8,920 milioane USD sunt necesare mai mult de 10 luni pentru procesarea plăţilor şi alte două luni pentru reglarea şi închiderea conturilor.În acest context, am aprecia acordul Băncii pentru extinderea datei de închidere a împrumutului PPIBL (prin amendarea secţiunii 2.03 a Acordului de împrumut) de la 30 iunie 2008 la 31 decembrie 2008, ca data ultimă pentru efectuarea de plăţi din împrumut, făcând o excepţie de la politica de închidere convenită.Pe de altă parte, este necesară o realocare a sumelor împrumutului pe categorii de cheltuieli, aşa cum rezultă din tabelul de mai jos.Faţă de cele de mai sus, prin prezenta vă transmitem solicitarea oficială de amendare a Acordului de împrumut, după cum urmează:1. Secţiunea 2.03 va fi amendată şi se va citi astfel:Data de închidere va fi 31 decembrie 2008.2. Tabelul prevăzut la paragraful 1 al anexei 1 se va amenda şi se va citi astfel:

*Font 9*
Categoria

Suma alocată din
împrumut, aşa cum a
fost amendată ante-
rior (exprimată în
dolari SUA)
Suma realocată
de la o categorie
la alta (exprimată
în dolari SUA)

Suma împrumu-
tului amendată
(exprimată în
dolari SUA)

Procentul de
cheltuială
ce se finanţează

(1) Bunuri

6.280,000

+2,877,000

9.157,000

100% din cheltu-
ielile externe
100% din cheltu-
ielile locale
(costuri exfactory)
şi 80% din cheltu-
ielile locale
pentru alte articole
achiziţionate local
(2) Lucrări
publice
350,000

-350.000

0

(3) Servicii de
consultanţă
(inclusiv audit
şi pregătire
profesională)
10,741,000

-2,717,000

8,024,000

100%

(4) Costuri
curente de
funcţionare
1.229,000

+190,000

1.419.000

100%

Suma totală a
împrumutului
18.600.000

0

18.600.000

În speranţa că solicitarea noastră se va bucura de sprijinul dumneavoastră, rămânem în aşteptarea răspunsului dumneavoastră prompt.Cu sinceritate,Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelorCopie: domnului Benoit Blarel,şeful Misiunii Rezidente a Băncii Mondiale în Româniadoamnei Arabela Aprahamian,director de Proiect PPIBL, ECSPF, Banca Mondială25 februarie 2008Excelenţei SaleVarujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelorBucureşti, RomâniaRef: Împrumutul pentru dezvoltarea instituţionalăa sectorului privat şi public(Împrumutul No. 4676 – RO)Extinderea datei de închidereşi realocarea sumelor împrumutuluiStimate domnule ministru,Facem referire la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), pentru proiectul mai sus menţionat, datat 13 septembrie 2002, aşa cum a fost amendat prin scrisorile din 5 ianuarie 2004 şi 21 august 2006, şi la scrisoarea dumneavoastră datată 12 decembrie 2007, prin care se solicită extinderea datei de închidere a împrumutului cu 6 luni şi o realocare a sumelor împrumutului pe categorii.Am plăcerea de a vă informa că, după analiza corespunzătoare, Banca este de acord cu solicitările mai sus menţionate. Astfel, Banca a stabilit 31 decembrie 2008 ca ultimă dată pentru scopurile secţiunii 2.03 din Acordul de împrumut. Mai mult, Banca realocă prin prezenta sumele împrumutului, aşa cum este prezentat în tabelul de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut, după cum urmează:● în cadrul anexei 1, la categoria (1) "Bunuri" se majorează suma de la 6.280.000 USD la 9.157.000 USD, prin realocare de la categoria (3) "Servicii de consultanţă" (2.717.000 USD) şi (2) "Lucrări publice" (160.000 USD);● în cadrul anexei 1, la categoria (4) "Cheltuieli de funcţionare" se majorează suma de la 1.229.000 USD la 1.419.000 USD, prin realocare de la categoria (2) "Lucrări publice" (190.000 USD).Prin urmare, tabelul revizuit de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut este prezentat în anexa la prezenta scrisoare.Cu sinceritate,Andras Horvai,director interimarŢările din Europa Centrală şi BalticeRegiunea Europa şi Asia Centrală + 
AnexăAnexa 1Tragerea sumelor din împrumut1. Tabelul de mai jos prezintă categoriile de articole ce urmează a fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul cheltuielilor pentru articolele care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie.

  Categoria Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari SUA) Procentul din cheltuielile care urmează să fie finanţate
  (1) Bunuri 9.157.000 100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile locale (costuri ex-factory) şi 80% din cheltuielile locale pentru alte articole achiziţionate pe plan local
  (2) Lucrări publice 0 80%
  (3) Servicii de consultanţă (inclusiv audit şi pregătire profesională) 8.024.000 100%
  (4) Cheltuieli curente de funcţionare 1.419.000 100%
    TOTAL: 18.600.000  

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x