AMENDAMENT nr. 6 din 30 septembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 9 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ART. 3
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 3
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ART. 3
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 19 26/07/2001 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 3
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 78 20/01/2006
ActulREFERIT DEORDIN 78 20/01/2006

la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şl Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura "Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentruprotejarea râului Mureş, România"



Memorandumul de finanţare 2000/RO/16/P/PE/011 – "Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, România" se modifică după cum urmează:La articolul 3, "Angajamentul"– paragraful 1 se modifică astfel: "Cheltuielile eligibile maxime, publice sau echivalente, care pot fi luate în considerare la calcularea asistenţei financiare sunt de 16.374.644 euro";– paragraful 3 va avea următorul cuprins: "Valoarea maximă a asistenţei acordate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixată la 12.280.983 euro."În Anexa nr. 1, "Descrierea măsurii"– punctul 2 se modifică astfel:"Autoritatea care prezintă cererea (Coordonatorul Naţional ISPA)2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice2.2. Adresa: Strada Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, România"– punctul 3 se modifică astfel:"Autoritatea responsabilă cu implementarea (aşa cum este definită la punctul 2, secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):3.1. Denumirea: Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice3.2. Adresa: Bulevardul Mircea Vodă nr. 44, Intrarea B, sector 3, cod poştal 030669, Bucureşti, România"– punctul 4 se modifică astfel:"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât cel stipulat la punctul 3):4.1. Denumire: S.C. Compania de Apă Arad S.A.4.2. Adresa: Str. Sabin Drăgoi, nr. 2-4, Arad, România4.3. E-mail: raac@arad.ro raacep@arad.ro"– la punctul 7, "Obiective", cel de-al doilea paragraf se modifică astfel: "Consiliul Judeţean Arad este proprietarul mijloacelor fixe ale sectorului de apă potabilă şi ape uzate cu care operează S.C. Compania de Apă Arad S.A."În cazul Componentei B, "Asistenţa tehnică pentru managementul măsurii", primul paragraf se modifică astfel:"În calitate de beneficiar al MUDP II din cadrul BERD, S.C. Compania de Apă Arad (ca fostă Regie) este deja familiarizată cu practica internaţională privind managementul proiectelor. Pe parcursul fazei de pregătire a măsurii a fost realizată o verificare a capacităţii operatorului de apă privind implementare a măsurii, în urma căreia s-au constatat cerinţe adiţionale care să asigure că investiţia, care este mai mare şi mai complexă decât proiectul BERD, este implementată cu succes."În cadrul Componentei C, "Programul de dezvoltare a capacităţii", primele două paragrafe se modifică astfel:"Programul de dezvoltare a capacităţii ar trebui să faciliteze susţinerea şi viabilitatea măsurii după finalizare. Acesta ar trebui să asigure că facilităţile sunt corect coordonate, operate şi menţinute după remiterea programului către Consiliul Judeţean al Municipiului Arad (în calitate de proprietar) şi către S.C. Compania de Apă Arad (în calitate da operator). Necesitatea pentru un asemenea program a fost stabilită în timpul fazei de pregătire a proiectului.Programul ar trebui să se desfăşoare în strânsă cooperare cu Consiliul Judeţean al Municipiului Arad, cu Unitatea de Implementare a Proiectului şi cu S.C. Compania de Apă Arad. Programul va urmări aspectele tehnice legate de operarea şi întreţinerea reţelelor de canalizare şi a staţiei de epurare, monitorizarea debitelor şi compoziţia apelor uzate, funcţionarea staţiei de epurare şi modernizarea capacităţii laboratorului pentru monitorizare şi analiză. Programul va îmbunătăţi calitatea managementului financiar al S.C. Compania de Apă Arad, incluzând problemele legate de recuperarea costurilor şi politica preţurilor, precum şi managementul măsurii".– la punctul 10 "Principalele elemente ale analizelor financiare"– al doilea paragraf se modifică astfel:"Tarifele trebuie să depăşească rata inflaţiei, la un nivel care să asigure recuperarea adecvată a costurilor. O creştere de două ori şi jumătate a tarifului real pentru serviciile de canalizare de-a lungul anilor 2004-2010, după cum a fost indicat în analiza financiară, va asigura o acoperire adecvată a tuturor costurilor de operare şi întreţinere. Deprecierea infrastructurii de bază nu este inclusă, deoarece aceasta este publică, dar S.C. Compania de Apă Arad primeşte din partea Consiliului Judeţean Arad rambursarea taxelor pe venit care sunt transferate în Fondul de întreţinere, reparaţii şi dezvoltare (IRD), care a fost stabilit pentru proiectul ce se derulează prin BERD"– cel de-al şaselea paragraf se modifică după cum urmează:"Scopul convenţiilor financiare stipulate de împrumutul BERD este să asigure menţinerea viabilităţii financiare a S.C. Compania de Apă Arad. Convenţiile principale prevăd creşterea tarifelor pentru serviciile de apă şi ape uzate în raport cu inflaţia, o reducere a costurilor de operare de 2% pe an şi completarea fondurilor IRD. Activitatea S.C. Compania de Apă Arad se desfăşoară în conformitate deplină cu aceste convenţii financiare. În plus S.C. Compania de Apă Arad trebuie să pregătească şi să reactualizeze anual planul său de afaceri şi să înfiinţeze o Unitate de Implementare a Proiectului."– paragraful opt se modifică astfel:"Avându-se în vedere capacitatea limitată a operatorului de apă de a face împrumuturi pentru investiţie – trebuie deja să ramburseze împrumutul BERD care este în desfăşurare – şi limitele disponibile, se justifică o rată a asistenţei financiare în valoare de 75%. Măsura va fi cofinanţată prin BERD, care a convenit în principiu să extindă un împrumut către operatorul de apă. Costurile capitale adiţionale vor trebui să fie acoperite prin creşterea tarifelor. O evaluare a solvabilităţii S.C. Compania de Apă Arad a fost efectuată în octombrie 2000 de către BERD, care a confirmat că aceasta va avea dificultăţi pentru a suporta un împrumut mai mare."– punctul 12, "Costuri şi asistenţă" se modifică astfel:

                                                         – euro-
Cost total

Contribuţia
sectorului
privat
Cheltuieli
neeligibile

Costuri eligibile
totale

Asistenţă
ISPA

Rata
asistentei
(%)
16.374.644 0 0 16.374.644 12.280.983 75

"Achiziţionarea terenului este cost neeligibil, asistenţa tehnică include programul de dezvoltare a capacităţii, testare, instruire, începere şi comision, iar costurile generale ale contractantului includ facilităţi, documentaţie, teste, certificate şi instruire. Licitaţia proiectului este efectuată în conformitate cu condiţiile FIDIC Construcţie şi contracte la cheie şi, ca urmare, nu există retribuţii separate de proiectare. Documentele de licitaţie sunt pregătite sub tutela serviciilor de consultanţă, care sunt plătite prin programul DANCEE.– punctul 13, "Implicarea instituţiilor financiare internaţionale (IFI)" se modifică astfel:"BERD va cofinanţa măsura şi va furniza un împrumut din cadrul facilităţii de împrumut de mediu municipale (MELF) a băncii. După o evaluare a solvabilităţii financiare a operatorului de apă în octombrie 2000, banca a confirmat că va finanţa până la 25% din costurile măsurii."Anexa nr. II se modifică astfel:PLAN DE FINANŢARE(bazat pe angajamentele de la bugetul Uniunii Europene)Titlul măsurii: Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, RomâniaNr. ISPA: 2000/RO/16/P/PE/011*Font 8*                                                        – euro –┌────┬──────────┬───────────┬────────────────────────────────────────────┐ ┌────────────────┐│ │ │ │ Costuri eligibile │ │ ││Anul│Cost total│ Costuri ├───────────────┬───────────────┬────────────┤ │ ││ │ │neeligibile│ Total │ ISPA │Autorităţile│ │ ││ │ │ │ │ │ naţionale │ │ Împrumut de la ││ │ │ │ │ ├────────────┤ │ IFI*) ││ │ │ │ │ │Autoritatea │ │ ││ │ │ │ │ │ locala │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼────────────┤ ├───────────┬────┤│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ │ 8 │ 9 ││ │ =2+3 │ │ =5+7 │(%) │ │(%) │ │ │ │(%) ││ │ │ │ │=3/1│ │=5/3│ │ │ │=8/1│├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2000│ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2001│10.800.000│ – │10.800.000│100 │ 8.100.000│ 75 │ 2.700.000│ │ │ │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2002│ 3.600.000│ – │ 3.600.000│100 │ 2.700.000│ 75 │ 900.000│ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2003│ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2004│ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2005│ 1.800.000│ │ 1.800.000│100 │ 1.350.000│ 75 │ 450.000│ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│2006│ 174.644 │ │ 174.644│100 │ 130.983│ 75 │ 43.661│ │ – │ – │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│nede│ – │ – │ – │ – │ – │ – │ – │ │ 4.093.661│ – ││fal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││cat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ani │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤│To- │16.374.644│ – │16.374.644│100 │12.280.983│ 75 │ 4.093.661│ │ 4.093.661│ 25 ││tal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴──────────┴───────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴────────────┘ └───────────┴────┘_______    *) împrumut BERD________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x