Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 15 martie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 "Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România"
Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 "Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă potabilă şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România" se modifică după cum urmează:1. La articolul 2 "Identificarea măsurii", paragraful "Durata" va avea următorul cuprins:"data încheierii: 31 decembrie 2010".2. La articolul 4 "Plăţile", alineatul (3) va avea următorul cuprins:"Măsura descrisă în anexa I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu implementarea acestei măsuri se vor încheia nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010."3. Anexa I "Descrierea proiectului" se modifică după cum urmează:– la secţiunea 2:"Autoritatea care prezintă cererea (coordonatorul naţional ISPA)2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice2.2. Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";– la secţiunea 3:"Autoritatea responsabilă cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):3.1. Denumirea: Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, Româniaîn colaborare cu:3.3. Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor3.4. Adresa: Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";– la secţiunea 4:"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionată la pct. 3):4.1. Denumirea: Compania de Apă Someş4.2. Adresa: Bd. 21 Decembrie 1989 nr. 79, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, România4.3. E-mail: cassa@casasomes.ro";– la secţiunea 6 "Descriere", punctul 6.2 "Componentele proiectului", paragraful I "Alimentarea cu apă":– Componenta C "Reorganizarea sistemului de pompare către apartamentele clădirilor" va avea următorul cuprins:"Facilităţile de pompare existente la centralele termice care deservesc cartierele nu vor fi reabilitate, însă vor fi deconectate principalele conducte existente pentru distribuţia apei reci şi vor fi instalate noi facilităţi de pompare care vor asigura alimentarea directă de la reţeaua adiacentă de alimentare cu apă, a apartamentelor situate la nivelurile superioare ale clădirilor. Va fi reorganizat sistemul de alimentare cu apă caldă prin centralele termice de cartier, astfel încât Compania de Apă Someş să măsoare debitele la intrarea în centralele termice, iar Compania de distribuţie a energiei termice să fie facturată, în locul consumatorilor. Astfel Compania de Apă Someş va reuşi să recupereze 50% din pierderile de apă înregistrate în sistemul de distribuţie a apei calde al Companiei de distribuţie a energiei termice. Se vor realiza astfel economii în valoare de aproximativ 100.000 euro pe an. Compania de Apă Someş va continua să factureze consumul de apă caldă la nivelul consumatorilor, dar pierderile fizice vor fi reduse în mare măsură datorită renunţării la sistemele de distribuţie a apei reci din cadrul staţiilor de pompare.";– în cadrul Componentei I "Staţia de captare a apei Tarniţa şi conducta de transport al apei netratate", ultima frază se modifică astfel:"Compania de Apă Someş împreună cu celelalte instituţii este angajată să îndeplinească acest obiectiv printr-un plan comun de management pentru prevenirea poluării în zona de captare.";– Secţiunea 9.1 "Principiul «poluatorul plăteşte»" va avea următorul cuprins:"Parametrii de calitate pentru descărcările de ape uzate industriale în reţeaua de canalizare sunt prevăzuţi de legislaţia românească şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a atinge aceste standarde, este necesar ca majoritatea industriilor să asigure un sistem de preepurare a apelor înainte de a le descărca în sistemul de canalizare municipal. Sancţiunile financiare se aplică pentru neconcordanţă. La nivel local au fost înfiinţate agenţii descentralizate de protecţia mediului care sunt responsabile cu punerea în aplicare a acestor sancţiuni. Însăşi Compania de Apă Someş a fost amendată în perioada anterioară deoarece s-a constatat că apa epurată nu corespundea standardelor. Aceasta demonstrează că sistemul de monitorizare şi aplicare a sancţiunilor este activ, deşi se pare că suma totală a sancţiunilor nu determină încă o atitudine preventivă.";– Secţiunea 10 "Studiul de impact asupra mediului" va avea următorul cuprins:"Responsabilitatea privind monitorizarea îndeplinirii standardelor de mediu revine agenţiilor descentralizate ale autorităţii centrale. Monitorizarea este organizată după cum urmează:– Standardele privind apa potabilă: Sunt prelevate probe de apă lunar din reţeaua de distribuţie şi un sistem practic de intervenţie este pus la punct: notificări sau citaţii ale instanţei au fost eliberate în perioada anterioară ori de câte ori Compania de Apă Someş nu a furnizat apa la standarde corespunzătoare.– Probele de apă potabilă sunt prelevate zilnic de către Compania de Apă Someş la ieşirea din staţiile de tratare, precum şi în 22 de puncte de pe parcursul reţelei de distribuţie (10 dintre acestea furnizează probe zilnic). Un total de 20 de parametri fizici, chimici şi bacteriologici sunt măsuraţi pentru probe prelevate de la staţiile de tratare, iar 11 dintre aceştia, pentru probele provenite din reţea. Există, de asemenea, un program paralel de prelevare a probelor şi de testare aplicabil apei brute.– Responsabilitatea privind descărcările revine atât autorităţii locale de mediu, cât şi Companiei Naţionale «Apele Române». Compania Naţională «Apele Române» extrage probe săptămânal din efluenţi de la toate punctele de descărcare. Compania de Apă Someş este anunţată în cazul în care acestea nu corespund standardelor şi dispune măsuri corective.– Pentru descărcările de ape uzate există un regim similar de extragere a probelor atât la ieşirea din staţiile de tratare a apelor uzate, cât şi în fiecare etapă a procesului. Parametrii-cheie sunt măsuraţi zilnic, iar unii dintre aceştia necesită probe şi analize efectuate la fiecare patru ore. Toate probele de ape uzate sunt analizate în laboratorul Companiei de Apă Someş, situat în cadrul staţiei de tratare a apelor uzate Cluj.– Rezultatele analizelor de apă potabilă şi apă uzată efectuate de Compania de Apă Someş sunt disponibile pentru alte autorităţi locale. Rezultatele Companiei de Apă Someş sunt verificate prin programe proprii ale agenţiilor privind prelevarea probelor şi analizarea acestora. Departamentul de asigurare a calităţii din cadrul Companiei de Apă Someş este responsabil pentru reglementarea propriilor activităţi de operare, fiind stabilit special în acest sens "Biroul pentru monitorizarea calităţii apei".––