AMENDAMENT nr. 1 din 22 februarie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 22 aprilie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 22 26/07/2001
ActulINLOCUIESTE PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 8
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 2
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 4
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 22 26/07/2001
ActulINLOCUIESTE PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 8
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 2
ActulMODIFICA PEMEMORANDUM 01/06/2001 ART. 4
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 153 16/04/2003
ActulRATIFICAT DELEGE 153 16/04/2003
ActulREFERIT DEDECRET 230 14/04/2003

la Memorandumul de finanţare convenit între Guvernul României şi Comisia Europeană privind asistenţa financiară nerambursabilă acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru măsura "Asistenţa tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România"*)



––––Notă *) Traducere.1. Având în vedere faptul ca Memorandumul de finanţare ISPA pentru măsura "Asistenţa tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România" a fost semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 şi la Bucureşti la 1 iunie 2001,2. având în vedere ca în data de 24 iulie 2001 Guvernul României a transmis Comisiei Europene o solicitare de modificare în vederea extinderii perioadei de valabilitate a memorandumului de finanţare menţionat,3. având în vedere faptul ca se accepta de către Comisia Europeană solicitarea de modificare a memorandumului de finanţare menţionat,Comisia Europeană, denumita în continuare Comisia, actionand pentru şi în numele Comunităţii Europene, denumita în continuare Comunitatea, reprezentată de directorul regional pentru politica regionala, domnul Guy Crauser, pentru Comisie, pe de o parte, şi Guvernul României, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak, ministrul integrării europene, denumit în continuare Beneficiarul, pe de altă parte,au convenit următoarele:1. Memorandumul de finanţare pentru măsura "Asistenţa tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România" (măsura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PA/002) se amendeaza astfel: + 
Articolul 2Identificarea măsuriiData finalizarii va fi 31 decembrie 2003.
 + 
Articolul 4PlăţileParagrafele (3) şi (4) se modifica astfel:"(3) Măsura descrisă în anexa nr. I şi plăţile efectuate de autoritatea responsabilă cu implementarea acestei măsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2003.(4) Raportul solicitat pentru efectuarea plăţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la această dată."
 + 
Articolul 8Condiţii specifice referitoare la măsuraArticolul 8 va fi înlocuit cu următorul text:"Prezenta unui proiect în lista indicativa continuta în anexa nr. I nu constituie în nici un caz un angajament al Comisiei pentru a acorda sprijin financiar pentru faza de construcţie a proiectului.Studiile elaborate în cadrul prezentului sprijin financiar ar trebui să permită transmiterea subventiei ISPA solicitate în domeniul transportului pe perioada eligibilităţii ISPA.De asemenea, studiile vor asigura selectarea celor mai potrivite drumuri de acces la noul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin, însoţite de studiile de proiectare pentru noua infrastructura rutiera la viitorul pod.Forma finala a termenilor de referinţa ai studiilor care vor fi executate prin intermediul acestei asistente tehnice va fi transmisă Comisiei pentru aprobare ex-ante. Se va asigura ca aceşti termeni de referinţa sa nu reproduca studii similare deja executate în cadrul Programului PHARE."2. Plăţile în cadrul prezentului Amendament nr. 1 la memorandumul de finanţare sunt eligibile pentru asistenţa financiară acordată prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, începând cu data de 4 septembrie 2001, data la care solicitarea de modificare din partea Guvernului României a fost înregistrată de către Comisia Europeană.3. Textul original al acestui Amendament nr. 1 la memorandumul de finanţare este prezentul document, semnat după cum urmează şi a cărui descriere este prezentată în anexa nr. I. Toate celelalte prevederi ale memorandumului de finanţare original rămân neschimbate.

     
  Semnat la Bucureşti la 22 februarie 2002. Semnat la Bruxelles la 29 noiembrie 2001.
  Pentru Beneficiar, Pentru Comunitate,
  Hildegard Carola Puwak, Guy Crauser,
  ministrul integrării europene, director general pentru politică regională
  coordonatorul naţional ISPA

Lista anexelorAnexa nr. I "Descrierea măsurii amendate" + 
Anexa 1––-la Amendamentul nr. 1–––––––(modificările de text sunt prezentate cu caractere cursive)DESCRIEREA MĂSURIIAsistenţa tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), RomâniaCodul măsurii: 2000/RO/16/P/PA/0021. Denumirea măsurii: Asistenţa tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România2. Autoritatea care prezintă cererea (coordonatorul naţional ISPA)2.1. Numele: Hildegard Carola Puwak, ministrul integrării europene2.2. Adresa: Ministerul Integrării EuropeneDirecţia coordonarea programelor ISPA şi SAPARDEugen Teodorovici, directorstr. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, Bucureşti,RomâniaE-mail: eugen.teodorovici@mie.roTelefon: (40-1) 301.16.23Fax: (40-1) 301.16.26.3. Autoritatea responsabilă cu implementarea (conform celor prevăzute la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2)3.1. Numele: Eugenia Dunca, director Direcţia programe cu finanţare nerambursabilăAdministraţia Naţionala a Drumurilor3.2. Adresa: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti E-mail: ispa@andnet.ro4. Beneficiarul final (în cazul în care exista un alt responsabil din partea autorităţii menţionate la pct. 3): similar cu punctul anterior.5. Localizare5.1. Ţara beneficiara: România5.2. Regiuni: judeţele Mehedinti, Caraş-Severin şi Timiş6. DescriereAsistenţa tehnica va fi organizată în doua faze:– faza 1 are ca scop revizuirea/actualizarea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea celor două secţiuni de drum:● Drobeta-Turnu Severin (km 331+150) – Lugoj (km 494+800) pe drumul naţional DN 6 şi localizata pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV;● Simian-Maglavit pe DN 56A, ca o legătură directa între Drobeta-Turnu Severin şi al doilea pod peste Dunăre ce va fi construit între Calafat şi Vidin;– faza 2 reprezintă pregătirea proiectului tehnic (detaliile de execuţie) şi a documentaţiei de licitaţie pentru reabilitarea secţiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj (incluzând varianta de ocolire) şi pentru infrastructura de acces la noul pod peste Dunăre la Calafat-Vidin.Context:Reabilitarea secţiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj este văzută ca o veriga lipsa în cadrul programului global de reabilitare şi de modernizare a ramurii sudice a Coridorului european de transport nr. IV. Studiul va include, de asemenea, şi proiectul tehnic al variantelor de ocolire a oraşelor Drobeta-Turnu Severin şi Caransebes.În prezent DN 56A (Simian-Maglavit) este închis traficului de mare tonaj (6 t/osie). Oricum, drumul permite o reducere considerabila a distantei (peste 100 km) între Drobeta-Turnu Severin şi viitorul pod dintre Calafat şi Vidin în comparatie cu ruta actuala (Drobeta-Turnu Severin-Craiova-Calafat). Reabilitarea drumului şi deschiderea ulterioară pentru traficul greu vor aduce importante avantaje traficului internaţional pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV.Studiile de fezabilitate revizuite vor cuprinde o evaluare completa din punct de vedere tehnic, economic şi al mediului a proiectelor de reabilitare, utilizându-se cele mai bune proceduri internaţionale, în deplina concordanta cu cerinţele Uniunii Europene şi cu legislaţia din România.Proiectul tehnic pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi documentaţia de licitaţie aferentă vor fi întocmite conform Condiţiilor de contract FIDIC.Un studiu similar pentru secţiunea rutiera Craiova-Drobeta-Turnu Severin este în curs de desfăşurare: "Revizuirea studiului de fezabilitate şi pregătirea proiectului tehnic pentru reabilitarea secţiunii rutiere Craiova-Dobreta-Turnu Severin", finanţat prin Programul PHARE – LSIF 9903.03, şi va fi terminat la data de 31 mai 2001.Aplicatia ISPA pentru reabilitarea secţiunii Craiova-Drobeta-Turnu Severin a fost transmisă în luna octombrie 2000.Se intenţionează transmiterea unei aplicaţii ISPA la mijlocul anului 2001 pentru reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj împreună cu asistenţa tehnica pentru proiectul tehnic al variantei de ocolire a oraşului Lugoj. Costul total pentru aceasta secţiune de 163,5 km este estimat la 153 milioane euro, excluzând construcţia variantei de ocolire a oraşului Lugoj.Obiectul de activitateTermenii de referinţa pentru fiecare aplicaţie, conform celor menţionate mai jos, constituie subiectul unei aprobări anterioare din partea Comisiei. Administraţia Naţionala a Drumurilor este autoritatea contractantă. Comisia va primi rapoarte referitoare la implementarea fiecărei aplicaţii cel puţin o dată la doua luni.Lista cuprinzând proiectele menţionate mai sus este indicativa şi astfel noi proiecte ar putea fi adăugate la lista cu acordul scris al Comisiei, incluzând orice modificări care sunt făcute la documentul strategic.Consultantul va revizui şi va completa studiile de fezabilitate pentru reabilitarea secţiunilor proiectului şi va pregati documentaţia de licitaţie necesară în scopul lansării licitaţiei conform procedurilor FIDIC (detaliile de execuţie, lista de cantităţi, specificaţiile tehnice, instrucţiunile către ofertanţi, condiţiile contractului). Consultantul va avea întreaga responsabilitate privind execuţia, administrarea şi coordonarea studiului care va cuprinde, printre altele, următoarele:Faza 1: Studii de fezabilitate pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi pentru secţiunea Simian-Maglavita) Prima data consultantul va examina şi va revizui standardele privind proiectarea drumurilor utilizate în România şi va determina dacă acestea pot fi aplicate. Standardele propuse vor fi discutate cu Administraţia Naţionala a Drumurilor şi vor fi comparate cu cele europene pe care consultantul ar trebui să le aplice în măsura în care circumstanţele locale o permit.b) Consultantul va defini alternativele pentru lucrările de reabilitare (revizuirea lor în cazul secţiunii Simian-Maglavit). Aceste alternative vor include, pentru fiecare subsectiune, unde se pot aplica, următoarele tipuri de lucrări:– 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare;– 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente cu structura rutiera completa de 2,50 m fiecare şi acostamente ranforsate suplimentare la 0,50 m;– 2 x 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare, preferabil cu separarea celor două părţi carosabile.În plus vor fi dezvoltate alternative pentru următoarele (pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj):– varianta de ocolire a oraşului Drobeta-Turnu Severin;– varianta de ocolire a oraşului Caransebes;– varianta de ocolire a localităţii Mehadia (km 386+000 – km 388+000);– modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului de deal Plugova (km 388+500 – km 397+300);– modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului Domasnea (km 409+000 – km 415+160);– varianta de ocolire a oraşului Lugoj.c) Consultantul va colecta (pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj) şi va revizui (pentru Simian-Maglavit) datele tehnice existente şi le va completa pentru a examina şi a analiza viabilitatea tehnica şi economică a alternativelor luate în considerare, şi anume:– studii privind materialele de construcţie;– investigaţii geologice şi ale solului;– studii hidrologice şi hidraulice.d) Recomandările proiectului preliminar pentru alternativele aflate în studiue) Evaluarea studiilor de trafic şi a previziunilorf) Colectarea datelor economice şi a celor aferente transportului operational, necesare în vederea sustinerii concluziilor privind fezabilitatea economică a proiectuluig) Studii economice comparative pentru diferite alternative ale proiectuluih) Evaluarea economică a alternativelori) Verificarea şi finalizarea studiilor privind evaluarea impactului asupra mediului, ţinându-se seama cel puţin de cerinţele Directivei C.E.E. nr. 85/337 şi de planul privind impactul asupra mediului, precum şi identificarea diferenţelor dintre cerinţele Comisiei Europene şi legislaţia română în vigoarej) Consultantul va pregati un plan de consultări publice în conformitate cu cerinţele directivelor C.E.E. nr. 85/337 şi C.E. nr. 97/11 şi va sprijini Administraţia Naţionala a Drumurilor în implementarea acestuia.Faza 2: Proiectul tehnic pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi pentru infrastructura rutiera de acces la noul pod peste Dunăre la Calafat-Vidink) Proiectul tehnic pentru sectorul menţionat mai sus şi pentru variantele ocolitoare împreună cu infrastructura rutiera de acces în Calafat, acestea incluzând detaliile de execuţie, în scopul pregătirii dosarului de licitaţiel) Pregătirea întregii documentaţii de licitaţie, inclusiv a instrucţiunilor pentru ofertanţi şi a Condiţiilor de contractConsultantul va răspunde de obţinerea, în cadrul fazelor privind studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, a autorizaţiilor/permiselor care trebuie să fie eliberate de municipalitati, instituţiile de utilităţi publice şi de alte agenţii guvernamentale centrale sau locale şi în general de toate aprobările cerute de legislaţia română. Taxele privind autorizaţiile şi permisele vor fi plătite de Administraţia Naţionala a Drumurilor.În ceea ce priveşte achiziţia terenurilor consultantul va transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor hartile detaliate referitoare la localizarea, limitele şi suprafaţa terenului care va fi achiziţionat, precum şi identificarea proprietarilor. Administraţia Naţionala a Drumurilor va răspunde de finalizarea procesului de achiziţie a terenului, conform legislaţiei din România. Consultantul va trebui sa identifice scopul actual al utilizării fiecărei suprafeţe care va fi achizitionata (padure, agricultura, gradina, neproductiv etc.).Consultantul va identifica utilitatile publice şi reţelele şi va prezenta soluţii pentru înlocuire/relocalizare.PersonalPersonalul-cheie al consultantului va fi format cel puţin din următorii:– manager de proiect pentru fiecare faza – specializat în managementul de proiect şi proiectare drumuri, cu o experienta de 15 ani în proiecte similare, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: 3 luni şi pentru faza 2: 5 luni;– inginer proiectant de drumuri – minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: doua luni şi pentru faza 2: 4 luni;– inginer de structuri (poduri şi lucrări de arta) – minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: o luna şi pentru faza 2: doua luni;– inginer pavaj şi materiale – minimum 10 ani experienta;– expert în trafic şi economist pentru transporturi – minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: doua luni;– specialist în mediu (minimum 10 ani experienta).Întregul personal trebuie să aibă experienta internationala considerabila (cel puţin 7 ani).În plus consultantul va furniza expertiza şi servicii în domeniile: geologic/geotehnic, topografic, utilizarea terenului, hidrologie/hidraulic, drenaje, consultări publice.Implicarea consultantilor locali şi a companiilor de proiectare este incurajata.Echipamente, consumabile, vehicule, telefon, spaţiu pentru birouConsultantul va răspunde de:– asigurarea spaţiului de locuit pentru personalul sau;– asigurarea transportului internaţional şi local al personalului sau;– asigurarea spaţiului pentru birouri, a echipamentului de birou şi a consumabilelor, a echipamentului de cercetare şi testare, hardware şi software;– organizarea activităţilor de cercetare şi testare;– orice costuri privind comunicaţiile (telefon/fax, e-mail);– furnizarea serviciilor de secretariat;– orice costuri generate de traducerea documentelor, reproducerea, tipărirea şi reproducerea rapoartelor de studii.Referitor la echipamentul ce va fi cumpărat în cadrul proiectului preţurile trebuie să fie exprimate în funcţie de costurile estimate, fără taxe, taxe vamale sau alte impuneri. Echipamentele urmează să fie cumpărate ca rambursabile în conformitate cu regulile şi regulamentele Comisiei Europene. La sfârşitul proiectului echipamentul şi materialele vor deveni proprietatea beneficiarului proiectului – Administraţia Naţionala a Drumurilor.7. ObiectiveObiectivele imediate ale acestei asistente tehnice sunt:– faza 1: revizuirea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea secţiunilor rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi Simian-Maglavit şi realizarea rapoartelor de fezabilitate finale în deplina concordanta cu cerinţele legislaţiei Uniunii Europene şi a României. Studiile de fezabilitate constituie baza necesară pentru implicarea potenţiala a Uniunii Europene şi/sau a instituţiilor financiare internaţionale în program, în particular prin pregătirea aplicatiei ISPA, incluzând asistenţa pentru pregătirea cererii de finanţare şi pregătirea documentelor necesare, astfel încât sa corespundă cerinţelor prevăzute în Regulamentul ISPA;– faza 2: întocmirea proiectului tehnic pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj, precum şi pentru variantele de ocolire implicate, ca şi pentru infrastructura rutiera de legătură la noul pod de la Calafat-Vidin, în scopul realizării documentaţiei de licitaţie şi a detaliilor de execuţie.Obiectivele generale ale măsurii sunt:– asistenţa acordată României pentru transformarea economiei sale în vederea pregătirii aderării la Uniunea Europeană, susţinerea României în perioada preaderarii, în particular cu privire la dezvoltarea coridoarelor de transport prioritare;– susţinerea reabilitării secţiunilor selectate de pe Coridorul european de transport nr. IV şi integrarea sa în reţeaua de transport transeuropeana a Uniunii Europene.Măsura are o contribuţie directa la modernizarea Coridorului european de transport nr. IV în România. Chiar dacă nu are un impact transfrontalier direct, secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a DN6 formează o legătură în ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV (Budapesta-Sofia-Thessaloniki) şi formează împreună cu DN 56A (Simian-Maglavit) o parte a rutei de acces la noul pod peste Dunăre propus la Calafat-Vidin.Standardele care vor fi utilizate sunt în concordanta cu cele europene (inclusiv cu Directiva C.E. nr. 96/53 referitoare la greutăţi şi dimensiuni) pentru a asigura interoperabilitatea reţelei."Continuarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor naţionale" constituie parte a prioritatilor pe termen mediu pentru sectorul de transport, menţionate în Programul naţional pentru adoptarea acquisului comunitar, versiunea iulie 1999, pag. 176.În contextul aderării României la Uniunea Europeană un interes deosebit s-a acordat pregătirii şi sustinerii proiectelor de infrastructura de transport din cadrul procesului ŢINĂ. În Raportul final ŢINĂ secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj este identificata ca o legătură importanţa şi este considerată o strangulare începând cu anul 2015. Este, de asemenea, considerată o prioritate a strategiei naţionale de transport pentru ISPA.Administraţia Naţionala a Drumurilor intenţionează într-adevăr sa continue modernizarea părţii sudice a Coridorului european de transport nr. IV între Nadlac şi Calafat.Secţiunea rutiera Nadlac-Arad-Timişoara a fost reabilitata în cadrul primului program de reabilitare a drumurilor, cu cofinantare de la Banca Europeană de Investiţii, prin Programul PHARE, şi de la Guvernul României. Lucrările au fost terminate în anul 1997.Pentru secţiunea rutiera Timişoara-Lugoj (inclusiv varianta de ocolire a Timisoarei) şi varianta de ocolire Craiova-Nord lucrările de reabilitare vor fi cofinantate de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) şi de Guvernul României. Aceste lucrări sunt în faza de proiectare.Pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Craiova exista în curs de realizare un proiect ce include elaborarea studiului de fezabilitate, pregătirea documentaţiei de licitaţie şi a detaliilor de execuţie, finanţat prin Programul PHARE-LSIF pe anul 1999, şi va fi finalizat până la data de 31 mai 2001. O cerere de finanţare prin Facilitatea ISPA pentru reabilitarea acestei secţiuni a fost transmisă Comitetului de management în luna noiembrie 2000 şi a primit o apreciere pozitiva.În cadrul acestui proiect ISPA de reabilitare a drumului Craiova-Drobeta-Turnu Severin au fost asigurate surse pentru finanţarea studiului de fezabilitate pentru construirea variantei de ocolire Craiova-Sud împreună cu revizuirea studiului existent pentru reabilitarea secţiunii Craiova-Calafat.Alte proiecte care sunt prevăzute pentru aceeaşi perioadă (până în anul 2006) în cadrul Programului de reabilitare rutiera V, care va fi finanţat de România şi de Banca Europeană de Investiţii, sunt:– reabilitarea secţiunii rutiere Craiova-Calafat;– reabilitarea secţiunii rutiere Simian-Maglavit (Drobeta-Turnu Severin-Calafat).Totodată se intenţionează construirea variantelor de ocolire Craiova-Sud şi Lugoj, dar pentru aceste proiecte nu au fost determinate încă sursele de finanţare.8. Pregătirea proiectului: implementare

       
    Începutul lucrării Încheierea lucrării
  Revizuirea studiilor de fezabilitate: 15 aprilie 2001 15 august 2001
  – proiect de rapoarte de fezabilitate   15 iunie 2001
  – evaluarea impactului asupra mediului şi consultări publice   1 august 2001
  – rapoarte de fezabilitate finale   1 august 2001
  Cererea de finanţare prin Facilitatea ISPA pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj 15 iunie 2001 1 iulie 2001
  Pregătirea proiectului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj 15 august 2001 15 februarie 2002
  Studiu de fezabilitate şi pregătirea proiectului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie pentru varianta de ocolire a oraşului Lugoj mai 2002 decembrie 2002
  Pregătirea proiectului tehnic şi a documentaţiei de licitaţie pentru infrastructura rutieră de legătură la noul pod Calafat-Vidin mai 2002 decembrie 2002

    9. Cost şi asistenţa

             
            – euro –
  Cost total Contribuţia sectorului privat Cheltuieli neeligibile Cost total eligibil Asistenţă financiară nerambursabilă ISPA Rata asistenţei financiare nerambursabile (%)
  1.500.000 1.500.000 1.125.000 75

Bugetul Administraţiei Naţionale a Drumurilor va acoperi 375.000 euro, cofinantare naţionala.10. Implicarea instituţiilor financiare internaţionaleB.E.I. cofinanteaza al patrulea program de reabilitare a drumurilor pe 650 km drumuri naţionale, printr-un împrumut de 245 milioane euro. Aceasta măsura pregăteşte o componenta separată a programului, care va fi cofinantata numai prin ISPA şi bugetul naţional. Aceasta măsura va acorda de asemenea asistenţa pentru pregătirea reabilitării secţiunii rutiere Craiova-Calafat sau Simian-Maglavit pentru a fi cofinantate de B.E.I. în cadrul celui de-al V-lea Program de reabilitare rutiera.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x