AMENDAMENT din 9 iunie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 542 din 17 iunie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEREGULAMENT 10/10/1972
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECRET 239 23/12/1974
ActulCOMPLETEAZA PEREGULAMENT 10/10/1972
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 10/10/1972 ANEXA 3
ActulREFERIRE LACONVENTIE 10/10/1972
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulACCEPTAT DELEGE 248 09/06/2004
ActulCONTINUT DELEGE 248 09/06/2004
ActulREFERIT DEDECRET 437 07/06/2004
ActulACCEPTAT DEREZOLUTIE 910 29/11/2001
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 910 29/11/2001

la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare



1. La regula 3:– Paragraful a) este amendat după cum urmează:"a) Cuvântul «navă» înseamnă orice construcţie, folosită sau susceptibilă de a fi folosită ca mijloc de transport pe apă, inclusiv navele fără deplasament, navoplanele şi hidroavioanele."– Se adaugă un nou paragraf, m), după cum urmează:"m) Cuvântul «navoplan» înseamnă o navă multimodală al cărei principal mod de deplasare este acela de a zbura la distanţă mică de suprafaţa apei utilizând efectul de suprafaţă."2. La regula 8, paragraful a) se amendează după cum urmează:"a) Orice manevră care se face pentru evitarea unui abordaj trebuie să corespundă regulilor din această parte şi, dacă împrejurările permit, trebuie să fie executată în siguranţă, din timp şi conform unei bune practici marinăreşti."3. La regula 18 se adaugă un nou paragraf, f), după cum urmează:"f) i) Atunci când decolează, aterizează sau zboară în apropierea suprafeţei apei, un navoplan trebuie menţinut la o distanţă corespunzătoare de toate celelalte nave şi trebuie să evite împiedicarea navigaţiei lor.îi) Un navoplan care se deplasează în apropierea suprafeţei apei trebuie să corespundă regulilor din această parte pentru o navă cu propulsie mecanică."4. La regula 23 se adaugă un nou paragraf, c), după cum urmează, iar paragraful care urmează se renumerotează în mod corespunzător:"c) Atunci când decolează, aterizează sau zboară în apropierea suprafeţei apei, un navoplan trebuie să poarte, suplimentar faţă de luminile prevăzute la paragraful a) din această regulă, o lumină roşie intermitentă de intensitate mare, vizibilă pe întreg orizontul."5. Regula 31 se amendează după cum urmează:"Un hidroavion sau un navoplan care este în imposibilitate de a purta luminile şi semnele cu caracteristicile sau amplasarea prescrise de regulile din această parte trebuie să poarte lumini sau semne cât mai apropiate de cele prescrise de aceste reguli."6. La regula 33, paragraful a) se amendează după cum urmează:"a) O navă cu lungimea de 12 metri sau mai mare trebuie să fie prevăzută cu un fluier, o navă cu lungimea de 20 metri sau mai mare trebuie să fie prevăzută cu un clopot suplimentar faţă de fluier, iar o navă cu lungimea de 100 metri sau mai mare trebuie să aibă în plus un gong ale cărui sunet şi timbru să nu se poată confunda cu acelea ale unui clopot. Fluierul, clopotul şi gongul trebuie să corespundă specificaţiei din anexa III la acest regulament. Clopotul sau gongul ori amândouă pot fi înlocuite cu un alt echipament având aceleaşi caracteristici sonore, cu condiţia să fie posibilă întotdeauna acţionarea manuală pentru producerea semnalelor prescrise."7. La regula 35 se adaugă un nou paragraf, i), după cum urmează, iar paragrafele care urmează se renumerotează în mod corespunzător:"i) O navă cu lungimea de 12 metri sau mai mare, dar mai mică de 20 metri, nu trebuie să fie obligată să emită semnalele de clopot prevăzute la paragrafele g) şi h) din prezenta regulă. Totuşi, dacă nu face acest lucru, ea trebuie să emită un alt semnal sonor eficient la intervale nu mai mari de 2 minute."8. La anexa I, secţiunea 13 se amendează astfel:"13. Nave de mare vitezăa) Lumina de catarg a navelor de mare viteză poate fi amplasată la o înălţime care, în raport cu lăţimea navei, este mai mică decât cea prevăzută la paragraful 2 a) i) din prezenta anexă, cu condiţia ca unghiul de la baza triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri şi lumina catargului, văzute în proiecţie frontală, să nu fie mai mic de 27°.b) La navele de mare viteză cu lungimea de 50 metri sau mai mare, distanţa verticală de 4,5 metri dintre lumina de catarg prova şi lumina de catarg principal, cerută de paragraful 2 a) îi) din prezenta anexă, poate fi modificată cu condiţia ca valoarea sa să nu fie mai mică decât valoarea determinată prin aplicarea formulei empirice:(a + 17 psi) C + 2,y = ––––––-1.000unde:y este înălţimea luminii de catarg principal deasupra luminii de catarg din prova, în metri;a este înălţimea luminii de catarg prova deasupra suprafeţei apei, în condiţii de exploatare, în metri;psi (literă grecească psi mic) este înclinarea longitudinală a navei (asieta) în condiţii de exploatare, în grade;C este distanţa orizontală care separă luminile din vârful catargelor, în metri."9. La anexa III:– La secţiunea 1 – Fluiere:● Paragraful a) se amendează astfel:"a) Frecvenţele şi bătaia sonorăFrecvenţa fundamentală a semnalului trebuie să fie cuprinsă între 70 şi 700 Hz. Bătaia sonoră a semnalului unui fluier trebuie determinată de acele frecvenţe care pot cuprinde frecvenţa fundamentală şi/sau una ori mai multe frecvenţe mai înalte, situate între 180 şi 700 Hz (±1%) pentru o navă cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori între 180 şi 2.100 Hz (±1%) pentru o navă cu lungimea mai mică de 20 metri, şi care asigură nivelurile de presiune acustică specificate în paragraful 1 c) de mai jos."● Paragraful c) se amendează astfel:"c) Intensitatea semnalului sonor şi bătaia sonorăUn fluier instalat la bordul unei nave trebuie să asigure în direcţia intensităţii sale maxime, la o distanţă de 1 metru de el şi cel puţin într-o bandă de o treime de octavă situată în gama de frecvenţe între 180 şi 700 Hz (±1%) pentru o navă cu lungimea de 20 metri sau mai mult ori între 180 şi 2.100 Hz (±1%) pentru o navă cu lungimea mai mică de 20 metri, un nivel de presiune acustică cel puţin egal cu valoarea corespunzătoare din tabelul de mai jos.Nivelul de presiune

Lungimea navei
în metri

Nivelul de presiune
acustică intr-o bandă
de 1/3 de octavă, la
distanţa de ă metru, în
dB raportat la 2 x 10^-5
N/mp
Bătaia sonoră,
în mile marine

200 şi mai mult 143 2
75, dar mai puţin de
200
138

1,5

20, dar mai puţin de 75 130 1
mai puţin de 20

120*1)
115*2)
111*3)
0,5

    *1) Dacă frecvenţele măsurate se situează în domeniul 180-450 Hz.
    *2) Dacă frecvenţele măsurate se situează în domeniul 450-800 Hz.
    *3) Dacă frecvenţele măsurate se situează în domeniul 800-2.100 Hz."

– La secţiunea 2 – Clopot sau gong, paragraful b) se amendează astfel:"b) ConstrucţieClopotele şi gongurile trebuie fabricate dintr-un material rezistent la coroziune şi concepute astfel încât să redea un sunet clar. Diametrul deschiderii clopotului nu trebuie să fie mai mic de 300 milimetri la navele cu lungimea mai mare sau egală cu 20 metri. Atunci când este posibil, se recomandă instalarea unei limbi de clopot cu comandă mecanică, care să asigure o forţă de impact constantă, însă trebuie să fie posibilă şi o acţionare manuală. Masa limbii clopotului nu trebuie să fie mai mică de 3% din masa clopotului."–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x