Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 12 iunie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată
Cap. II-1 CONSTRUCŢIA – STRUCTURA, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICEPartea D Instalaţii electriceRegula 41 – Sursa principală de energie electrică şi sisteme de iluminat1 La paragraful 6, cuvintele "construite la 1 iulie 2010 sau după această dată"se inserează după cuvintele "la navele de pasageri".Cap. II-2 CONSTRUCŢIE – PROTECŢIA CONTRA INCENDIULUI, DETECTAREA ŞI STINGEREA INCENDIULUIPartea A GeneralităţiRegula 1 – Aplicare2. La paragraful 1.1, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".3. La paragraful 1.2.2, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".4. Paragraful existent 2.1 se înlocuieşte cu următorul text:"2.1. Cu excepţia cazului prevăzut în mod expres altfel, pentru navele construite înainte de 1 iulie 2012 Administraţia se asigură că cerinţele care sunt aplicabile în temeiul cap. II-2 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost modificată prin rezoluţiile MSC.1(XLV), MSC.6(48), MSC.13(57), MSC.22(59), MSC.24(60), MSC.27(61), MSC.31(63), MSC.57(67), MSC.99(73), MSC.134(76), MSC.194(80), MSC.201(81), MSC.216(82), MSC.256(84), MSC.269(85) şi MSC.291(87) sunt respectate."5. La paragraful 3.1, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".6. La paragraful 3.2, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".Regula 3 – Definiţii7. Paragraful existent 23 se înlocuieşte cu următorul text:"23. Codul metodelor de încercare la foc este Codul internaţional din 2010 pentru aplicarea metodelor de încercare la foc (Codul FTP 2010), aşa cum a fost adoptat de Comitetul de Siguranţă Maritimă al Organizaţiei prin rezoluţia MSC.307(88) şi care poate fi modificat de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, să între în vigoare şi să producă efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei Convenţii privind procedurile de amendare aplicabile la anexă, altele decât cap. I."Partea C Stingerea incendiuluiRegula 7 – Detectare şi alarmă8. La paragraful 4.1, la sfârşitul alineatului .1, cuvântul "şi" se elimină; la sfârşitul alineatului .2.2, punctul "." se înlocuieşte cu cuvântul "; şi"; şi se adaugă următorul nou alineat .3 după alineatul existent .2.2:".3 spaţiile închise care conţin incineratoare."Cap. V SIGURANŢA NAVIGAŢIEIRegula 18 – Omologare, inspecţii şi standarde de performanţă a sistemelor de navigaţie, şi echipament de înregistrare a datelor de voiaj9. Următorul paragraf nou 9 se adaugă după paragraful 8 existent:"9 Sistemul de identificare automată (AIS) trebuie supus unui test anual. Testul se efectuează de către un inspector autorizat sau printr-o încercare aprobată sau de service aprobat. Testul trebuie să asigure că datele statice cu privire la navă au fost în mod corespunzător programate şi că schimbul de date cu senzorii conectaţi se face fără erori, precum şi verificarea funcţionării echipamentului radio prin măsurarea frecvenţelor şi prin efectuarea unui test în direct utilizând, de exemplu, un serviciu de trafic maritim (STM). O copie a raportului de încercare trebuie păstrată la bord."Regula 23 – Dispozitive pentru transferul pilotului10. Textul existent al regulii 23 se înlocuieşte cu următorul text:"1. Aplicaţie1.1. Navele angajate în voiaje, în cursul cărora se pot angaja piloţi trebuie să fie prevăzute cu dispozitive pentru transferul piloţilor.1.2. Echipamentul şi dispozitivele pentru transferul piloţilor instalate*1) la sau după 1 iulie 2012 trebuie să fie conforme cu cerinţele din prezenta regulă şi să ia în considerare standardele adoptate de Organizaţie*2).1.3. Sub rezerva unor dispoziţii contrare, echipamentul şi dispozitivele pentru transferul pilotului instalate la bordul navelor înainte de 1 iulie 2012 trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele regulii 17*3) sau 23, după caz, ale Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, care erau aplicabile înainte de această dată şi trebuie luate în considerare în mod corespunzător standardele adoptate de Organizaţie înainte de această dată.1.4. Echipamentul şi dispozitivele instalate la 1 iulie 2012 sau după această dată pentru a înlocui echipamentul şi dispozitivele instalate la bordul navelor înainte de 1 iulie 2012, trebuie să respecte cerinţele de la această regulă, în măsura în care acest lucru este rezonabil şi practic posibil.1.5. În cazul navelor construite înainte de 1 ianuarie 1994, paragraful 5 se aplică nu mai târziu de data primei inspecţii*4) prevăzute la 1 iulie 2012 sau după această dată.1.6. Paragraful 6 se aplică la toate navele.2. Generalităţi2.1. Toate dispozitivele folosite pentru transferul pilotului trebuie să fie eficiente pentru a permite îmbarcarea şi debarcarea în siguranţă a piloţilor. Dispozitivele vor fi păstrate curate, întreţinute şi stocate în mod corespunzător şi vor fi verificate cu regularitate pentru a avea garanţia că pot fi utilizate în siguranţă. Acestea se vor utiliza numai pentru îmbarcarea şi debarcarea personalului.________*1) Se referă la interpretarea uniformă a regulii V/23 din Convenţia SOLAS (MSC.1/Circ.1375).*2) Se referă la Rezoluţia Adunării privind Dispozitive pentru transferul pilotului, care urmează să fie adoptată de către Organizaţie.*3) Se referă la Rezoluţia MSC.99(73), prin care regula 17 devine regula 23, care a intrat în vigoare la 1 iulie 2002.*4) Se referă la interpretarea uniformă a termenului "prima inspecţie", menţionată în regulile SOLAS (MSC.1/Circ.1290).2.2. Instalarea dispozitivelor pentru transferul şi îmbarcarea pilotului vor fi supravegheate de un ofiţer desemnat care dispune de mijloace de comunicare cu puntea de comandă şi care trebuie să asigure însoţirea pilotului pe o rută sigură spre şi dinspre puntea de comandă. Personalul desemnat pentru instalarea şi exploatarea oricărui echipament mecanic trebuie să fie instruit în procedurile de siguranţă adoptate şi echipamentul trebuie să fie testat înainte de utilizare.2.3. O scară de pilot trebuie să fie certificată de către producător ca fiind conformă cu prezenta regulă sau cu un standard internaţional acceptabil Organizaţiei*5). Scările trebuie să fie inspectate în conformitate cu dispoziţiile regulilor I/6, 7 şi 8.__________*5) Se referă la recomandările Organizaţiei Internaţionale de Standardizare, în special publicaţia ISO 799:2004, Nave şi tehnologie maritimă – Scări de pilot.2.4. Toate scările de pilot folosite pentru transferul pilotului trebuie să fie clar identificate cu o etichetă sau alt marcaj permanent, astfel încât să permită identificarea fiecăreia dintre ele în scopul verificării, inspecţiei şi evidenţei. O înregistrare privind identificarea scării, punerea ei în exploatare şi orice reparaţie suferită trebuie păstrată la bordul navei.2.5. Scara de acces la care se referă prezenta regulă poate fi o scară înclinată în cazul în care aceasta face parte din dispozitivul de transfer al pilotului.3. Dispozitive de transfer3.1. Dispozitive pentru îmbarcarea şi debarcarea în siguranţă a pilotului trebuie prevăzute în fiecare bord al navei.3.2. La toate navele la care distanţa de la nivelul mării până la punctul de acces la bord este mai mare de 9 m, iar îmbarcarea şi debarcarea piloţilor este prevăzută a se face cu ajutorul scării de acces*6) sau prin alte mijloace echivalente sigure şi comode utilizate împreună cu scara de pilot, se vor prevedea în fiecare bord astfel de echipamente, cu excepţia cazului în care echipamentul poate fi transferat dintr-un bord în altul.________*6) Se referă la regula II-1/3-9 privind Mijloacele de îmbarcare şi debarcare, adoptată prin rezoluţia MSC.256(84), împreună cu Liniile directoare asociate (MSC.1/Circ.1331).3.3. Accesul sigur şi convenabil la şi de la navă se face prin una dintre următoarele metode:.1 o scară de pilot de cel puţin 1,5 m şi cel mult 9 m deasupra nivelului mării, poziţionată şi asigurată astfel încât:.1 să se evite eventuale resturi aruncate de la bordul navei;.2 să fie amplasată paralel cu bordul navei şi în măsura în care este posibil la jumătatea navei;.3 fiecare treaptă să fie sprijinită ferm de bordul navei; dacă caracteristicile constructive, cum ar fi brâurile de acostare, împiedică respectarea acestei cerinţe se vor lua măsuri speciale, în conformitate cu acordul Administraţiei, pentru ca persoanele să poată fi îmbarcate şi debarcate în deplină siguranţă;.4 scara de pilot trebuie să fie dintr-o singură bucată şi să poată atinge apa din punctul de acces la bordul navei sau de ieşire şi trebuie să se ţină cont detoate condiţiile de încărcare şi asietă ale navei şi de o înclinare în bordul opus de 15°; punctele de fixare, cheile şi parâmele de legare trebuie să aibă o rezistenţă cel puţin egală cu rezistenţa parâmelor laterale; sau.2 o scară de acces folosită împreună cu scara de pilot (adică un dispozitiv combinat) sau cu alte mijloace echivalente sigure şi convenabile, când distanţa de la nivelul mării la punctul de acces la bordul navei este mai mare de 9 m. Scara de acces trebuie să fie orientată în direcţia pupa. Atunci când este utilizată, trebuie prevăzută cu mijloace care să permită asigurarea platformei inferioare a scării de acces, astfel încât să fie bine fixată de partea rectilinie a bordajului şi, în măsura în care este posibil, în jumătatea navei dinspre pupa, departe de toate căile de evacuare..1 dacă este folosit un dispozitiv combinat pentru îmbarcarea pilotului, trebuie să existe un dispozitiv care să permită asigurarea scării de pilot şi socare de control la bordul navei la o distanţă nominală de 1,5 m deasupra platformei inferioare a scării de acces. În cazul folosirii unui dispozitiv combinat, care include o scară de acces cu trapă în platforma inferioară (de exemplu platforma de îmbarcare), scara de pilot şi socarele de control trebuie să treacă prin trapă şi să se extindă până la înălţimea balustradei.4. Accesul pe puntea naveiTrebuie prevăzute dispozitive care să permită oricărei persoane îmbarcarea sau debarcarea în condiţii sigure, comode şi neobstrucţionate la şi de la capătul scării de pilot sau orice scară de acces ori alt dispozitiv pe puntea navei. Un astfel de acces se face prin intermediul:.1 unei deschideri în balustradă sau în parapet, prevăzută cu mână curentă;.2 unei scări de parapet prevăzute cu doi pontili fixaţi rigid de structura navei sau în aproprierea bazei lor, asiguraţi şi la punctele superioare. Scara de parapet trebuie să fie bine fixată de navă pentru a preveni răsturnarea.5. Uşi lateraleUşile laterale utilizate pentru transferul piloţilor nu trebuie să se deschidă spre exterior.6. Dispozitive de ridicare a pilotuluiEste interzis a se utiliza dispozitive de ridicare a pilotului.7. Accesorii7.1. Accesoriile de mai jos trebuie păstrate la îndemână, fiind gata pentru a fi folosite imediat pentru transferul unor persoane:.1 două socare cu un diametru de cel puţin 28 mm, dar nu mai mult de 32 mm, bine asigurate de navă dacă pilotul o cere; aceste socare trebuie să aibă ataşat la extremitatea lor un inel pentru fixare în punte şi să fie gata pentru a fi utilizate atunci când pilotul debarcă sau la cererea unui pilot când se apropie de îmbarcare (socarele trebuie să fie până la înălţimea pontililor sau a parapetului de la nivelul de acces al punţii, înainte de fixarea lor în inelul din punte);.2 un colac de salvare prevăzut cu lumină cu autoaprindere;.3 o bandulă.7.2. În cazurile specificate la paragraful 4 de mai sus, navele vor fi prevăzute cu pontili şi scări de parapet.8. IluminareaTrebuie asigurată o iluminare adecvată a dispozitivelor de transfer a pilotului şi a zonelor de pe punte destinate îmbarcării sau debarcării."ApendiceCERTIFICATEModel de Certificat de siguranţă pentru nava de pasageri11. Următoarele paragrafe noi, paragrafele 2.10 şi 2.11, se adaugă după paragraful 2.9 existent:"2.10 nava a făcut/nu a făcut*1) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*1) din Convenţie;2.11 un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*1) este/nu este*1) anexat prezentului certificat._______*1) Ştergeţi, după caz."Model de Certificat de siguranţă a construcţiei pentru nava de marfă12. Următoarele paragrafe noi, paragrafele 4 şi 5, se adaugă după paragraful 3 existent:"4. nava a făcut/nu a făcut*4) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17*4) din Convenţie;5. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/ protecţie contra incendiului*4) este/nu este*4) anexat prezentului certificat.__________*4) Ştergeţi, după caz."Model de Certificat de siguranţă a echipamentului pentru nava de marfă13. Următoarele paragrafe noi, paragrafele 2.7 şi 2.8, se adaugă după paragraful 2.6 existent:"2.7 nava a făcut/nu a făcut*4) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-2/17/III/38*4) din Convenţie;2.8 un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*4) este/nu este*4) anexat prezentului certificat.________*4) Ştergeţi, după caz."Model de Certificat de siguranţă pentru nava nucleară de pasageri14. Paragrafele existente, 2.11 şi 2.12, se înlocuiesc cu următorul text:"2.11. nava a făcut/nu a făcut 1 obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*1) din Convenţie;2.12. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*1) este/nu este*1) anexat prezentului certificat._________*1) Ştergeţi, după caz."Model de Certificat de siguranţă pentru nava nucleară de marfă15. Paragrafele existente, 2.10 şi 2.11, se înlocuiesc cu următorul text:"2.10. nava a făcut/nu a făcut*3) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*3) din Convenţie;2.11. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*3) este/nu este*3) anexat prezentului certificat.___________*3) Ştergeţi după caz."__________