Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 179 din 13 martie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 29 septembrie 2016 şi la Paris la 14 noiembrie 2016 între Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 12 iulie 2007 la Bucureşti şi la 26 iulie 2007 la Paris, pentru finanţarea proiectului "Reforma educaţiei timpurii în România"
Notă …
──────────
Aprobat de Hotărârea nr. 112 din 8 martie 2017 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 13 martie 2017.
────────── +
ROMÂNIAMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICECătre: Domnul Thierry Poirel, director generalDirecţia Generală pentru Împrumuturi şi Dezvoltare SocialăBanca de Dezvoltare a Consiliului EuropeiFax: 331.47.55.37.5229 septembrie 2016Referitor: Împrumut nr. F/P 1.573(2006) – "Proiectul privind reforma educaţiei timpurii"Stimate domnule Poirel,Principalul obiectiv al proiectului menţionat mai sus a fost acela de a îmbunătăţi infrastructura în educaţia timpurie din România, cu scopul de a reduce dezechilibrele de calitate a educaţiei dintre zonele sărace şi zonele urbane.În consecinţă, iniţial au fost avute în vedere 750 de grădiniţe pentru a fi reabilitate, consolidate, extinse sau construite.În prezent, 239 de grădiniţe noi se află în diferite stadii: 109 au fost finalizate, 84 sunt în curs de execuţie şi 38 sunt în proces de licitare.Restul de 557 de grădiniţe din cele avute în vedere iniţial nu pot fi finalizate până la sfârşitul anului calendaristic curent (31 decembrie 2016) şi în bugetul existent. Totodată, vă rugăm să notaţi că multe grădiniţe au fost deja reabilitate, consolidate sau extinse de către autorităţile locale, utilizând fonduri europene.Acesta a fost motivul pentru care proiectul a fost orientat în principal către construcţia de grădiniţe noi, care nu pot fi finanţate din fonduri europene, asigurându-se sinergia cu celelalte surse care finanţează grădiniţe.Pentru a ne menţine în costul iniţial al proiectului se impune revizuirea numărului de grădiniţe de la 750 la aproximativ 380, extinderea cu 3 ani a graficului lucrărilor şi modificarea modului de împărţire a costurilor pe elemente bugetare.În acelaşi timp va creşte uşor numărul de directori, profesori şi alte categorii de personal instruit în lucrul cu copiii, ce utilizează materialele de predare/învăţare oferite în cadrul proiectului, combinate cu metode noi de predare.În baza celor de mai sus, la solicitarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a Cercetării Ştiinţifice (fostul Minister al Educaţiei, Cercetării şi Tineretului) şi pe baza informaţiilor furnizate de către acesta, vă rugăm să fiţi de acord cu modificarea anexei 1 la Acordul-cadru de împrumut mai sus menţionat. Această amendare va consta în modificarea unor paragrafe ce vor avea textul de mai jos, restul anexei 1 rămânând neschimbat:"Anexa 1 – Descrierea proiectului………………………………………………………II. Domenii de intervenţie. Lucrări planificateComponenta 1: Reabilitarea grădiniţelor şi dezvoltarea infrastructuriiComponenta 1 va îmbunătăţi calitatea infrastructurii în aproximativ 380 de grădiniţe care ce vor primi copii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani. Vor fi acoperite următoarele activităţi:● construirea de clădiri noi pentru grădiniţe ce sunt în prezent amplasate în clădiri ce fac obiectul legii privind retrocedarea sau în clădiri improprii;● pe lângă lucrările de infrastructură precizate mai sus, în toate grădiniţele noi se vor asigura utilităţile de bază (sisteme de încălzire şi de curent electric, apă curentă şi salubrizare) şi mobilier, zone exterioare destinate activităţilor de recreere ce vor fi dotate cu instalaţii ce răspund exigenţelor în materie de siguranţă.Componenta 2: Dezvoltarea profesională şi pregătirea personaluluiObiectivul acestei componente este acela de a dezvolta abilităţile unui număr de aproximativ 65.000 de angajaţi care lucrează în educaţia timpurie, cuprinzând în jur de 43.000 de educatori, în jur de 19.000 de angajaţi ai centrelor de îngrijire pe timp de zi, îngrijitori/asistente medicale/personal medical, şi în jur de 3.200 de manageri de grădiniţe şi părinţi. Programul de pregătire se va desfăşura la nivel local şi va cuprinde toate grădiniţele de pe teritoriul ţării.………………………………………………………. Detalierea estimativă a costului: în EUR Servicii arhitecturale şi de proiectare 7.063.957 Lucrări de construcţii civile (construcţia şi reabilitarea grădiniţelor) 56.032.519 Bunuri (utilităţi şi mobilier, materiale, jocuri pentru grădiniţe, echipamente pentru sălile multisenzoriale, CRED şi UMP-uri, vehicule pentru UMP-uri) 15.172.346 Servicii şi pregătire (instruire educatori, asistenţă tehnică, instruire pentru UMP-uri, informarea opiniei publice şi SIM) 5.190.922 Administrare proiect (autorizaţii şi permise, salariile personalului UMP-urilor şi costurile curente ale acestora) 4.845.048 Total 88.304.792…………………………………………………………..IV. Graficul lucrărilor: 2006-2019…………………………………………………………..Efecte sociale (pe domenii de intervenţie):Pe baza listei de grădiniţe elaborate pe parcursul evaluării şi implementării proiectului, se estimează că aproximativ 26.000 de copii din circa 380 de grădiniţe repartizate pe tot cuprinsul ţării vor beneficia de lucrările de dezvoltare a infrastructurii. Selecţia grădiniţelor beneficiare va contribui la reducerea cazurilor de dezechilibre predominante în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii între zonele rurale sărace şi zonele urbane, deoarece grădiniţele incluse în sfera proiectului vor fi în cea mai mare parte localizate în zonele rurale sărace sau în oraşele mici defavorizate.În ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane, proiectul este conceput astfel încât să se adreseze necesităţilor de instruire a aproximativ 65.000 de angajaţi şi va creşte de asemenea gradul de conştientizare a problemelor legate de educaţia timpurie în rândul părinţilor. Atât componenta de infrastructură, cât şi cea de pregătire profesională vor ţine cont de nevoile speciale ale copiilor cu dizabilităţi.Pe ansamblu, toţi copiii înscrişi la grădiniţe vor beneficia de materiale de predare şi învăţare ce vor fi puse la dispoziţia tuturor grădiniţelor din ţară.Dezvoltarea sistemului de management educaţional şi crearea infrastructurii-suport şi a serviciilor speciale de educare şi dezvoltare cu concentrare pe copii cu nevoi speciale vor contribui la îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor asigurate în cadrul sistemului."În speranţa că solicitarea noastră se va bucura de înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră prompt.Cu stimă,
Gyorgy Attila,
secretar de stat +
BDCE, BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEIDirecţia Generală pentru Împrumuturi şi Dezvoltare SocialăDomnului Gyorgy Attila,secretar de statMinisterul Finanţelor PubliceStr. Apolodor nr. 17Bucureşti, sectorul 5, RomâniaParis, 14 noiembrie 2016Subiect: F/P 1.573 (2006) "Servicii comunitare pentru prevenirea separării copiilor de familie" – Amendament la Acordul-cadru de împrumut datat 26 iulie 2007Suma aprobată a împrumutului: 66.800.000 euroStimate domnule Gyorgy,Ca urmare a solicitării dumneavoastră datate 29 septembrie 2016 de a reduce obiectivele proiectului şi a amenda anexa 1 la Acordul-cadru de împrumut menţionat mai sus, BDCE nu are nicio obiecţie faţă de modificările propuse şi confirmă următoarele:– Componenta 1: Reabilitarea grădiniţelor şi dezvoltarea infrastructurii va îmbunătăţi calitatea infrastructurii în aproximativ 380 de grădiniţe care vor primi copii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani. Activităţile acoperite vor fi construirea de clădiri noi pentru grădiniţe, asigurarea utilităţilor de bază şi a mobilierului, dotarea cu zone exterioare destinate activităţilor recreaţionale echipate cu instalaţii ce răspund exigenţelor în materie de siguranţă.– Obiectivul Componentei 2: Dezvoltarea profesională şi pregătirea personalului este acela de a dezvolta abilităţile unui număr de aproximativ 65.000 de angajaţi care lucrează în educaţia timpurie, cuprinzând în jur de 43.000 de educatori, în jur de 19.000 de angajaţi ai centrelor de îngrijire pe timp de zi, îngrijitori/asistente medicale/personal medical, şi în jur de 3.200 de manageri de grădiniţe şi părinţi.…………………………………………………………..– Detalierea estimativă a costului se modifică după cum urmează (în EUR): Servicii arhitecturale şi de proiectare 7.063.957 Lucrări de construcţii civile 56.032.519 Bunuri 15.172.346 Servicii şi pregătire 5.190.922 Administrare proiect 4.845.048 Total 88.304.792……………………………………………………………….– Graficul lucrărilor se extinde: 2006-2019……………………………………………………………….– Efectele sociale ale proiectului se modifică în conformitate cu beneficiarii estimaţi: aproximativ 26.000 de copii din circa 380 de grădiniţe vor beneficia de lucrări; proiectul se va adresa necesităţilor de instruire a aproximativ 65.000 de angajaţi şi părinţi.Aşteptăm cu interes continuarea strânsei noastre colaborări în finalizarea proiectului.Cu stimă,
Director de departament
Melanie Wieschollek-Lacroix
(semnătură indescifrabilă)
Director general
Thierry Poirel
(semnătură indescifrabilă)În copie doamnei Carmen Ghiţă, Ministerul Finanţelor Publice–-