AMENDAMENT din 29 mai 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 812 din 4 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1492 19/11/2008
ActulCONTINUT DEHG 1492 19/11/2008

convenit între Guvernul României, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 29 mai 2008, 13 iunie 2008 şi 20 iunie 2008 la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, ratificate prin Legea nr. 389/2004



Doamnei Orsalia KalantzopoulosDirector,Europa Centrală şi Ţările Baltice29 mai 2008Stimată dnă Kalantzopoulos,Ref: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (Împrumut nr. 4736-RO) Amendament la Acordul de împrumut Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM nr. 053472 RO Amendament la Acordul de asistenţă financiarăNe referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare.În urma analizei recent efectuate, cele 4 agenţii de implementare au transmis Ministerului Economiei şi Finanţelor o solicitare de amendare a Contractului de împrumut şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă pentru a adapta prevederile acestora necesităţilor curente ale proiectului şi pentru a permite urgentarea implementării proiectului.Cu privire la Contractul de împrumut, vă supunem atenţiei următoarea propunere de modificare a anexei 1 "Trageri din împrumut", după cum urmează:

Categorie Sume (dolari SUA)
1. Lucrări pentru:
a) partea B a proiectului 45.388.000 +2.500.000
b) partea C a proiectului 61.848.000
c) partea D a proiectului 4.983.000 -2.100.000
d) partea E a proiectului
(i) partea E.1 13.000 -13.000
(îi) partea E.2 19.000
(iii) partea E.3 26.000 +646
2. Bunuri pentru:
a) partea A a proiectului 8.904.000
b) partea C a proiectului 239.000
c) partea E a proiectului
(i) partea E.1 148.000 -78.909
(îi) partea E.2 235.000
(iii) partea E.3 269.000
(iv) partea E.4 23.000
d) partea D a proiectului +1.700.000
3. servicii tehnice pentru
partea C.5 a proiectului
0
4. serviciile consultanţilor,
inclusiv audit şi instruire pentru:
a) partea A a proiectului 3.150.000 +150.000
b) partea B a proiectului 5.086.000 +1.000.000
c) partea C a proiectului 6.053.000 -100.000
d) partea E a proiectului
(i) partea E.1 100.000
(îi) partea E.2 1.308.000 +1.064.000
(iii) partea E.3 72.000 +100.000
e) partea D a proiectului +550.000
5. costuri de operare pentru:
a) UMP-MAI 159.000 -58.091
b) UMP-MTCT 328.000
c) UMP-MMGA 1.085.000 +1.000.000
d) UMP-ANRM 131.000 +351.000
6. Nealocate pentru:
a) partea A a proiectului 0
b) partea B a proiectului 4.564.000 -4.564.000
c) partea C a proiectului 5.368.000 -1.000.646
d) partea D a proiectului 501.000 -501.000
Total 150.000.000

În acelaşi timp, ANRM a solicitat să fie introdusă metoda selecţiei dintr-o singură sursă ca metodă de achiziţie conform anexei 4 "Achiziţii", secţiunea III "Metode speciale de achiziţie a serviciilor de consultanţă" şi a propus amendarea definiţiei costurilor de operare conform anexei 1 "Trageri din împrumut", pentru a introduce şi costurile de închiriere şi leasing operaţional pentru vehicule. ANRM a solicitat de asemenea introducerea a două noi subcategorii (bunuri pentru partea D a proiectului şi servicii pentru consultanţi, incluzând audit şi specializare pentru partea D a proiectului), aşa cum e prevăzut în tabelul de mai sus.Cu privire la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă, ANRM a solicitat următoarele modificări ale anexei 1 "Trageri din asistenţă financiară nerambursabilă din fondul FGM":– definiţia costurilor de operare conform anexei 1 "Trageri din împrumut" să fie amendată pentru a acoperi şi costurile pentru închirierea şi leasingul operaţional al vehiculelor;– suma de 250.000 USD să fie realocată de la categoria (2) "Lucrări" la categoria (1) "Bunuri";– suma de 200.000 USD să fie realocată de la categoria (2) "Lucrări" la categoria (3) "Serviciile consultanţilor inclusiv audit";– suma de 40.000 USD să fie realocată de la categoria (5) (a) "Costuri de operare pentru partea D a proiectului" la categoria (5) (b) "Costuri de operare pentru partea E a proiectului".Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus.Cu stimă,Eugen Orlando Teodorovici,secretar de statOrsalia Kalantzopoulos,director,Europa Centrală şi Ţările BalticeRegiunea Europa şi Asia Centrală13 iunie 2008Excelenţei Sale,Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelor,Bucureşti, RomâniaProiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (Împrumut nr. 4736-RO)Al cincilea amendament la Acordul de împrumutAcordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM nr. TF 053472 ROAmendament la Acordul de asistenţă financiarăStimate domnule ministru,Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat/Beneficiar) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) datat 26 mai 2004, cu amendamente (Acordul), la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul Facilităţii Globale de Mediu GEF, datat 26 mai 2004 (Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă) pentru proiectul mai sus menţionat şi la scrisoarea datată 29 mai 2008 a domnului Eugen Orlando Teodorovici, secretar de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin care se solicită un amendament la contractele de împrumut şi de asistenţă financiară.Îmi face plăcere să vă informez că Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastră, amendând prin aceasta contractele de împrumut şi de asistenţă financiară după cum urmează:1. Acordul de împrumut este amendat după cum urmează:1.1. Tabelul din paragraful 1 al anexei 1 este amendat pentru a opera realocările între sumele împrumutului după cum s-a solicitat şi pentru a introduce partea D a proiectului spre finanţare din categoria (2) şi categoria (3).Corespunzător, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei 1 din Acordul de împrumut este prezentat în anexa ataşată prezentei scrisori.1.2. În anexa 1, litera e) a paragrafului 2 este modificată după cum urmează (modificările sunt prezentate cu caractere italice):"e) termenul «costuri de operare» înseamnă costuri de operare marginale generate de implementarea Proiectului, incluzând salariile personalului UMP-urilor şi MMGA (exclusiv funcţionarii guvernamentali), diurnele acestora şi costurile cu cazarea şi cu transportul ocazionate de deplasările în teren legate de implementarea Proiectului, consumabile de birou şi utilităţi, costuri de traducere, costul comunicaţiilor (inclusiv taxele de internet), pentru exploatarea şi întreţinerea vehiculelor (inclusiv costurile de închiriere şi/sau costurile de leasing aferente vehiculelor, combustibil, service şi asigurare auto) şi pentru echipamentele de birou achiziţionate pentru implementarea Proiectului."1.3. În anexa 4, la secţiunea III partea B este adăugat un nou paragraf 5, după cum urmează:"5. Selecţie dintr-o singură sursăServiciile pentru activităţi în condiţii ce corespund cerinţelor paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă, pentru selecţia dintr-o singură sursă, pot fi achiziţionate, cu acordul prealabil al Băncii, în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9-3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă."2. Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM este amendat după cum urmează:2.1. Tabelul prevăzut în paragraful 1 al anexei 1 este amendat pentru a opera realocarea sumelor din Asistenţa financiară nerambursabilă, după cum s-a solicitat.Prin urmare, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM este prezentat în anexa 2 la prezenta scrisoare.Vă rugăm să confirmaţi acceptul dumneavoastră cu cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi retransmiterea exemplarului ataşat al acestei scrisori. Aceste amendamente vor intra în vigoare după primirea copiei contrasemnate a acestei scrisori.Cu stimă,Benoit Blarel,director,Europa Centrală şi Ţările balticeRegiunea Europa şi Asia CentralăDe acord: ROMÂNIAprin: Eugen Teodorovicireprezentant autorizatFuncţia: secretar de statData: 20 iunie 2008.Cc: Excelenţei Sale Cristian David, ministrul internelor şi al reformei administrativeBucureşti, RomâniaExcelenţei Sale, Laszlo Borbely, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelorBucureşti, RomâniaExcelenţei Sale Attila Korodi,ministrul mediului şi dezvoltării durabileBucureşti, RomâniaDomnul Marian Marius Dorin,Şeful Cancelariei Primului-Ministru,Guvernul RomânieiBucureşti, RomâniaDomnul Eugen Orlando Teodorovici,secretar de stat,Ministerul Economiei şi FinanţelorBucureşti, RomâniaDomnul Bogdan Găbudeanu,preşedintele Agenţiei Naţionale a Resurselor MineraleBucureşti, RomâniaDomnul Herman Wijffels,director executiv,Banca Mondială + 
Anexa 1Anexa Nr. 1Trageri din împrumut1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:

  Categorie Suma alocată din împrumut (exprimată în dolari) Procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat (%)
  (1) Lucrări pentru:   100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78% din toate cheltuielile ulterioare
  a) partea B a Proiectului 47.888.000
  b) partea C a Proiectului 61.848.000
  c) partea D a Proiectului 2.883.000
  d) partea E a Proiectului  
  (i) Part E.1 0
  (ii) Part E.2 19.000
  (iii) Part E.3 26.646
  (2) Bunuri pentru:   100% din cheltuielile externe şi 100% din cheltuielile locale (cost ex-factory) şi 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate pe piaţa internă (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 75% din toate cheltuielile ulterioare
  a) partea A a Proiectului 8.904.000
  b) partea C a Proiectului 239.000
  c) Partea E a Proiectului  
  i) partea E.1 69.091
  ii) partea E.2 235.000
  iii) partea E.3 269.000
  iv) partea E.4 23.000
  d) partea D a Proiectului 1.700.000
  (3) Servicii tehnice pentru partea C.5 0 100% din cheltuielile externe şi 75% din cheltuielile a Proiectului locale
  (4) Servicii de consultanţă, inclusiv audit şi instruire pentru: 75% din cheltuielile cu consultanţi locali şi 85% din cheltuielile cu consultanţi străini
  (a) partea A a Proiectului 3.300.000
  (b) partea B a Proiectului 6.086.000
  (c) partea C a Proiectului 5.953.000
  (d) partea E a Proiectului  
  i) partea E1 100.000
  ii) partea E2 2.372.000
  iii) partea E3 172.000
  (e) partea D a Proiectului 550.000
  (5) Costuri de operare pentru:    
  a) UMP-MAI 100.909 75%
  b) UMP-MTCT 328.000 75%
  c) UMP-MMGA 2.085.000 75%
  d) UMP-ANRM 482.000 75%
  (6) Nealocate pentru:    
  a) partea A a Proiectului 0
  b) partea B a Proiectului 0
  c) partea C a Proiectului 4.367.354
  d) partea D a Proiectului 0
  TOTAL: 150.000.000  

13 iunie 2008 + 
Anexa 2Anexa Nr. 1Trageri din sumele Acordului deasistenţă financiară nerambursabilă1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:

  Categorie Sume alocate din Fondul Facilităţii Globale de Mediu GEF (exprimate în dolari) Procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat (%)
  1) Bunuri 1.150.000 100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile locale (cost ex-factory) şi 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate pe piaţa internă
  2) Lucrări 2.700.000 100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale
  3) Serviciile consultanţilor 1.600.000 75% din cheltuieli pentru consultanţii interni şi 85% din cheltuieli pentru consultanţii externi
  4) Instruire, ateliere de lucru 330.000 100%
  5) Costuri de operare pentru:    
  a) partea D a Proiectului 210.000 75%
  b) partea E.4 a Proiectului 640.000 75%
  6) Nealocate 370.000  
  TOTAL: 7.000.000  

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x