AMENDAMENT din 22 mai 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 6 octombrie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 72 11/03/2003 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 72 11/03/2003 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 1
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 2
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 8
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 2
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 8
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 9
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 11
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 15
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 17
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 72 11/03/2003 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 72 11/03/2003 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 1
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 2
ActulCOMPLETEAZA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 8
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 2
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 8
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 9
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 11
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 15
ActulMODIFICA PECOD CONS. NAVE 17/06/1983 CAP. 17
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 959 26/08/2015
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 250 04/04/2014
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 369 22/05/2014





Notă
Adoptat prin REZOLUȚIA MEPC.250(66) și REZOLUȚIA MEPC.250(66) conținute de ORDINUL nr. 959 din 26 august 2015, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 745 din 6 octombrie 2015.
 + 
Capitolul 1 – Generalități1.Se adaugă noile paragrafe 1.3.37 și 1.3.38 după cum urmează:1.3.37.Purjare înseamnă introducerea gazului inert într-un tanc care este deja într-o stare cu atmosferă inertă cu scopul de a reduce și mai mult conținutul de oxigen; și/sau de a reduce conținutul existent de vapori de hidrocarburi sau alți vapori inflamabili la un nivel sub care combustia nu poate fi întreținută dacă se introduce ulterior aer în tanc.1.3.38.Degazare înseamnă procesul prin care un sistem portabil sau fix de ventilație este utilizat pentru a introduce aer proaspăt într-un tanc cu scopul de a reduce concentrația de vapori sau gaze potențial periculoase la un nivel care permite intrarea în tanc în condiții de siguranță.
 + 
Capitolul 2 – Capacitatea de supraviețuire a navei și amplasarea tancurilor de marfă + 
Secțiunea 2.2. – Bordul liber și stabilitatea în stare intactă2.Titlul secțiunii 2.2 se modifică după cum urmează:Bordul liber și stabilitatea3.Se adaugă un nou subparagraf 2.2.6 după cum urmează:2.2.6.Toate navele cărora li se aplică Codul trebuie să fie dotate cu un calculator de stabilitate, capabil să verifice conformitatea cu cerințele privind stabilitatea în stare intactă și de avarie, aprobat de către Administrație, având în vedere standardele de performanță recomandate de către Organizație:.1navele construite înainte de 1 ianuarie 2016 trebuie să respecte această cerință la prima inspecție de reînnoire programată pentru navă la 1 ianuarie 2016 sau după această dată, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2021;.2fără a aduce atingere cerințelor de la 2.2.6.1, un calculator de stabilitate montat pe o navă construită înainte de 1 ianuarie 2016 nu este necesar să fie înlocuit dacă este capabil să verifice conformitatea cu cerințele privind stabilitatea în stare intactă și de avarie, spre satisfacția Administrației; și.3în scopul controlului efectuat în conformitate cu regula 16 din anexa II la MARPOL, Administrația trebuie să emită un document de aprobare pentru calculatorul de stabilitate.4.Se adaugă un nou subparagraf 2.2.7 după cum urmează:2.2.7.Administrația poate da o derogare de la cerințele din paragraful 2.2.6 pentru următoarele nave, cu condiția ca procedurile utilizate pentru verificarea stabilității în stare intactă și de avarie să mențină același grad de siguranță ca în cazul în care ar fi încărcate în conformitate cu condițiile aprobate. Orice astfel de derogare trebuie să fie în mod corespunzător specificată în Certificatul internațional de conformitate la care se face referire în paragraful 1.5.4:.1navele destinate unui anumit serviciu, cu un număr limitat de permutări ale încărcăturii astfel încât toate condițiile anticipate au fost aprobate în informațiile privind stabilitatea furnizate comandantului în conformitate cu cerințele de la paragraful 2.2.5;.2navele la care verificarea stabilității se face de la distanță printr-un mijloc aprobat de către Administrație;.3navele care sunt încărcate în condiții conforme celor dintr-o gamă aprobată de condiții de încărcare; sau.4navele construite înainte de 1 ianuarie 2016 prevăzute cu curbe KG/GM de limitare aprobate care acoperă toate cerințele aplicabile privind stabilitatea în stare intactă și de avarie.
 + 
Capitolul 8 – Aerisirea tancurilor de marfă și dispozitive de degazare5.În paragraful 8.1.5, referințele la "regulile II-2/4.5.3 și 4.5.6 din SOLAS" se înlocuiesc cu referințele la "regulile II-2/4.5.3, 4.5.6 și 16.3.2 din SOLAS".6.Se introduce un nou paragraf 8.5 după cum urmează:8.5.Purjarea tancurilor de marfăAtunci când aplicarea gazului inert este cerută de paragraful 11.1.1, înainte de degazare, tancurile de marfă trebuie să fie purjate cu gaz inert introdus prin tubulaturi de evacuare având aria secțiunii transversale astfel încât să poată fi menținută o viteză de ieșire de cel puțin 20 m/s atunci când oricare trei tancuri sunt alimentate simultan cu gaz inert. Orificiile de evacuare trebuie să se afle la o înălțime de cel puțin 2 m deasupra nivelului punții. Purjarea trebuie să continue până când concentrația de vapori de hidrocarburi sau alți vapori inflamabili în tancurile de marfă a fost redusă la mai puțin de 2% în volum.7.Paragraful 8.5 și subparagrafele 8.5.1, 8.5.2 și 8.5.3 existente se renumerotează ca paragraful 8.6 și, respectiv, subparagrafele 8.6.1, 8.6.2 și 8.6.3. În paragrafele renumerotate 8.6.2 și 8.6.3, numerele paragrafelor la care se face referire "8.5.1", "8.5.1.2" și "8.5.1.3" se înlocuiesc cu "8.6.1", "8.6.1.2" și, respectiv, "8.6.1.3".
 + 
Capitolul 9 – Controlul atmosferei8.Partea introductivă a paragrafului 9.1.3 se înlocuiește cu următorul text:9.1.3.În cazul în care inertizarea sau izolarea de protecție a tancurilor de marfă este cerută de prezentul cod în coloana «h» din capitolul 17: + 
Capitolul 11 – Protecția contra incendiului și stingerea incendiului9.Subparagraful 11.1.1.1 se înlocuiește cu următorul:11.1.1.1.Regulile 10.8 și 10.9 nu trebuie să se aplice; + 
Capitolul 15 – Cerințe speciale10.Paragraful 15.13.5 se înlocuiește cu următorul:15.13.5.Când un produs care conține un inhibitor dependent de oxigen urmează să fie transportat:.1într-o navă pentru care se cere inertizare conform regulii II-2/4.5.5 din SOLAS, așa cum a fost amendată, aplicarea gazului inert nu trebuie să aibă loc înaintea încărcării sau pe durata voiajului, însă trebuie să fie efectuată înaintea începerii descărcării;.2într-o navă la care regula II-2/4.5.5 din SOLAS, așa cum a fost amendată, nu se aplică, produsul poate fi transportat fără inertizare (în tancuri a căror mărime nu depășește 3.000 mc). Dacă urmează să se aplice inertizarea la o astfel de navă, atunci aplicarea gazului inert nu trebuie să aibă loc înaintea încărcării sau pe durata voiajului, însă trebuie să fie efectuată înaintea începerii descărcării. + 
Capitolul 17 – Rezumatul cerințelor minime11.Notele explicative pentru "Controlul atmosferei din tanc (coloana h)" se înlocuiesc cu următoarele:

Controlul atmosferei din tanc (coloana h) Inert: Strat: Uscat: Vent.: Nu: inertizare (9.1.2.1) izolare de protecție cu lichid sau gaz (9.1.2.2) prin uscare (9.1.2.3) ventilație naturală sau forțată (9.1.2.4) nu sunt cerințe speciale conform prezentului cod (inertizarea ar putea fi cerută conform SOLAS)

Certificatul de conformitate12.Paragraful 6 se înlocuiește cu următorul:6 Nava trebuie să fie încărcată:.1*)numai în conformitate cu condițiile de încărcare care au fost verificate că satisfac cerințele privind stabilitatea în stare intactă și de avarie cu ajutorul calculatorului de stabilitate aprobat, instalat în conformitate cu paragraful 2.2.6 din Cod;*) Se șterge, după caz..2*)în cazul în care este acordată o derogare permisă în temeiul paragrafului 2.2.7 din Cod și nu a fost instalat calculatorul de stabilitate aprobat, cerut de paragraful 2.2.6 din Cod, încărcarea trebuie să fie făcută în conformitate cu una sau mai multe dintre următoarele metode aprobate:*) Se șterge, după caz.(i)în conformitate cu condițiile de încărcare prevăzute în manualul de încărcare aprobat la data de …………, ștampilat și semnat de un inspector responsabil al Administrației sau al unei organizații recunoscute de către Administrație; sau(ii)în conformitate cu condițiile de încărcare verificate de la distanță, utilizând un mijloc aprobat …………; sau(iii)în conformitate cu o condiție de încărcare care se află într-o gamă aprobată de condiții definite în manualul de încărcare aprobat la care se face referire la punctul (i) de mai sus; sau(iv)în conformitate cu o condiție de încărcare verificată, utilizând valorile KG/GM critice aprobate, definite în manualul de încărcare aprobat la care se face referire la punctul (i) de mai sus;.3*)în conformitate cu limitările de încărcare anexate la prezentul certificat.*) Se șterge, după caz.În cazul în care este necesară încărcarea navei altfel decât în conformitate cu instrucțiunile de mai sus, atunci calculele necesare pentru a se justifica condițiile de încărcare propuse trebuie să fie comunicate Administrației care a emis certificatul, care poate autoriza în scris adoptarea condițiilor de încărcare propuse.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x