Informatii Document
Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 16 noiembrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată
+
Capitolul II-1CONSTRUCŢIE – STRUCTURĂ, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICE +
Partea AGeneralităţiRegula 2 – Definiţii1. Se adaugă un nou paragraf 28 de mai jos, după paragraful existent 27:"28 Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor sunt Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de către Comitetul Securităţii Maritime prin rezoluţia MSC.287(87), aşa cum poate fi amendată de Organizaţie, cu condiţia că aceste amendamente vor fi adoptate, vor intra în vigoare şi vor produce efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei convenţii cu privire la procedura de modificare a anexei, cu excepţia cap. I." +
Partea A – 1Structura navelor2. Se adaugă o regulă nouă, 3-10, după regula existentă, 3-9:"Regula 3-10Standarde pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor1. Prezenta regulă se aplică petrolierelor cu o lungime egală sau mai mare de 150 m şi vrachierelor a căror lungime este egală sau mai mare de 150 m, construite cu o singură punte, cu tancuri laterale superioare şi tancuri de gurnă în zona spaţiilor de marfă, exceptând mineralierele şi navele pentru transport combinat, şi:.1 al căror contract de construcţie este încheiat la 1 iulie 2016 sau după această dată;.2 în absenţa unui contract de construcţie, ale căror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcţie la 1 iulie 2017 sau după această dată; sau.3 a căror livrare este la 1 iulie 2020 sau după această dată.2. Navele trebuie să fie proiectate şi construite pentru o durată de viaţă specificată în proiect, pentru a fi sigure şi ecologice în stare intactă şi de avarie specifică atunci când sunt exploatate şi întreţinute corect în condiţii de operare şi mediu, pe toată durata de viaţă.2.1. Prin sigur şi ecologic se înţelege că nava are o rezistenţă, integritate şi stabilitate suficiente pentru reducerea la minim a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor avarii structurale, inclusiv colaps, ducând la inundare sau la pierderea etanşeităţii.2.2. Prin ecologic se înţelege, de asemenea, că nava este construită cu materiale care pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu.2.3. Siguranţa implică, de asemenea, faptul că structura, echipamentul şi amenajarea navei oferă căi sigure de acces, evacuare şi inspecţii, permiţând întreţinerea corespunzătoare şi facilitarea funcţionării în condiţii de siguranţă.2.4. Condiţiile de operare şi mediu determinat sunt determinate de zona de operare a navei pe tot parcursul vieţii sale şi acoperă inclusiv condiţiile intermediare rezultate din operaţiunile legate de marfă şi balast în porturi, căi navigabile şi mare.2.5. Durata de viaţă specificată în proiect este perioada nominală în care se presupune că nava va fi exploatată şi/sau în condiţii de mediu corosiv şi este utilizată pentru selectarea parametrilor corespunzători de proiectare ai navei. Cu toate acestea, durata efectivă de exploatare a navei poate să fie mai lungă sau mai scurtă, în funcţie de condiţiile reale de funcţionare şi întreţinere ale navei pe toată durata sa de viaţă.3. Condiţiile prevăzute la paragrafele 2-2.5 trebuie să fie îndeplinite prin satisfacerea cerinţelor structurale aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de Administraţie potrivit dispoziţiilor Regulii XI-1/1 sau normelor naţionale ale Administraţiei, care trebuie să fie în conformitate cu cerinţele de performanţă ale Standardelor pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor.4. Un dosar privind construcţia navei cu informaţii specifice referitoare la modul de aplicare a cerinţelor de performanţă din Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor în proiectarea şi construcţia navelor trebuie să fie întocmit până la livrarea navei, păstrat la bord şi/sau uscat şi actualizat, în mod corespunzător, pe toată perioada de viaţă a navei. Conţinutul dosarului de construcţie a navei trebuie să fie, cel puţin, conform liniilor directoare elaborate de către Organizaţie.*1)_________*1) Se referă la Liniile directoare privind informaţiile care vor fi incluse în dosarul de construcţie al navei (MSC.1/Circ.1343).__________