AMENDAMENT din 2 martie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 447 din 27 iunie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 124 05/05/2007 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 124 05/05/2007 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEACORD 24/07/2006 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 24/07/2006 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 124 05/05/2007 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 124 05/05/2007 ANEXA 2
ActulREFERIRE LALEGE 124 05/05/2007
ActulMODIFICA PEACORD 24/07/2006 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 24/07/2006 ANEXA 2
ActulREFERIRE LAACORD 24/07/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 86 06/06/2011
ActulRATIFICAT DELEGE 86 06/06/2011
ActulREFERIT DEDECRET 543 03/06/2011

convenit prin schimbul de scrisori semnate la 11 august 2009 şi 2 martie 2010 la Bucureşti şi la 3 februarie 2010 la Washington dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind serviciile municipale, semnat la Bucureşti la 24 iulie 2006, şi pentru modificarea Legii nr. 124/2007 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind serviciile municipale, semnat la Bucureşti la 24 iulie 2006



       
  Banca Mondială Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Asociaţia de Dezvoltare Internaţională Strada H 1818, N.W. Washington D.C. 20433 S.U.A. (202) 477-1234 Adresa poştală: INTBAFRAD Adresa poştală: INDEVAS
      3 februarie 2010

Excelenţei Sale,Sebastian Vlădescu,ministrul finanţelor publiceBucureşti, RomâniaProiectul privind serviciilemunicipale (Împrumutul RO 4835)Amendarea Acordului de împrumutStimate domnule ministru,Facem referire la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) pentru proiectul mai sus menţionat, din data de 24 iulie 2006 (Acordul), şi la scrisoarea din data de 11 august 2009 a domnului Bogdan Drăgoi, secretar de stat în Ministerul Finanţelor Publice, prin care se solicită efectuarea unor amendamente la acordul mai sus menţionat.Vom trata într-o scrisoare separată de amendament (anexată) modificările solicitate a fi aduse Acordului de proiect dintre municipalitatea Bucureşti şi Bancă, pentru proiectul mai sus menţionat, din data de 24 iulie 2006.Suntem de acord cu solicitarea mai sus menţionată şi propunem, deci, amendarea Acordului după cum urmează:1. În anexa 1, Obiectivul Proiectului se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive):"Obiectivul Proiectului este acela de a asista Împrumutatul în direcţia respectării directivelor de mediu ale UE în sectorul apelor şi al apelor uzate, îmbunătăţind astfel calitatea şi sfera de acoperire a serviciilor de ape şi ape uzate, în principal prin: (i) sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii în municipiile Bucureşti şi Arad, în vederea furnizării unor servicii mai bune de ape şi ape uzate şi a îmbunătăţirii managementului apelor din precipitaţii; şi (îi) elaborarea de proiecte prioritare privind apele şi apele uzate în judeţe selectate."2. În anexa 1, Partea 3 a Proiectului se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive):"Partea 3: Pregătirea Proiectului pentru UEServicii de asistenţă tehnică pentru pregătirea auditurilor din cadrul Părţii 3 a Proiectului şi pentru elaborarea de solicitări de finanţare de la UE în cadrul Proiectului în cel puţin zece (10) judeţe, în acest fel garantându-se că Împrumutatul îşi îndeplineşte angajamentele asumate faţă de UE în ceea ce priveşte îmbunătăţirile în sectorul de mediu, că fondurile nerambursabile de la UE sunt utilizate cu eficacitate pe măsura disponibilizării lor şi că atât la nivel central, cât şi la nivel local este dezvoltată capacitatea de a elabora şi implementa proiecte care să corespundă directivelor UE aplicabile, cuprinzând asistenţă ce va fi derulată în două faze, după cum urmează: (i) faza 1, pentru colectarea de date şi evaluarea situaţiei curente, elaborarea unui plan principal la nivel judeţean care să identifice întregul necesar de investiţii, efectuarea unui studiu de fezabilitate detaliat şi a unei analize instituţionale, elaborarea unui formular de solicitare pentru obţinerea de Fonduri Structurale şi de Coeziune de la UE; şi dezvoltarea instituţională în direcţia cultivării unui management eficient al investiţiilor de mediu, incluzând instruirea profesională destinată personalului MMGA şi oraşelor şi aşezărilor mici din cele zece (10) judeţe menţionate anterior; şi (îi) faza 2, constând în elaborarea dosarelor complete de licitaţii pentru contractele de servicii, bunuri şi lucrări ce se impun pentru implementarea studiilor de fezabilitate realizate în cadrul primei faze."3. În anexa 2, secţiunea I, se introduce un nou paragraf C – Anti-Corupţie -, care va avea următorul conţinut:"Împrumutatul se va asigura că Proiectul este derulat în conformitate cu prevederile Ghidului Anti-Corupţie."4. În anexa 2, secţiunea I, se introduce un nou paragraf D – Măsuri asiguratorii -, care va avea următorul conţinut:"Împrumutatul se va asigura că terenul necesar Proiectului este achiziţionat în conformitate cu principiile şi procedurile prevăzute în CPAT (Cadrul de politici privind achiziţionarea terenurilor) în mod satisfăcător pentru Bancă, şi că nu va cesiona, amenda, abroga sau deroga de la nicio prevedere a acestuia fără a avea în prealabil aprobarea Băncii."5. În anexa 2, coloana "% din cheltuieli ce va fi finanţat" a tabelului inclus în secţiunea IV.A paragraful 2 se modifică în sensul că va include, pentru toate cifrele, următoarea modificare ce indică plafonul maxim: "până la %". Tabelul inclus în secţiunea IV.A paragraful 2 va avea următorul conţinut:

       
  Categoria Suma alocată din împrumut (exprimată în euro) % din cheltuieli ce va fi finanţat
  "(1) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul Părţii 1 a Proiectului, exceptând B1 Lucrări civile în sectorul 1 – Contractul Băneasa nr. 3.637/12.07.2007 48.000.000 65% pentru activităţile efectuate până la 30 iunie 2009, şi 83% după această dată
  (2) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul Părţii a 2-a a Proiectului 47.200.000 94%
  (3) Servicii de consultanţă în cadrul părţii a 3-a a Proiectului 11.000.000 84%
  SUMĂ TOTALĂ: 106.200.000"

Suntem de acord prin prezenta că, în cadrul categoriei (1), excepţia mai sus menţionată nu acoperă următoarele două facturi, ce sunt deci, acceptate la plată, transmise de Primăria Bucureşti: Factura nr. 841.024 din data de 30 aprilie 2009, în valoare de 219.949,52 RON, şi Factura nr. 841.023 din data de 30 aprilie 2009, în valoare de 3.079.293,34 RON.Am consemnat şi prin prezenta ne exprimăm acordul faţă de solicitarea dumneavoastră de clarificări referitoare la categoria (2). Procentul mai sus menţionat pentru categoria (2) va fi utilizat până la epuizarea totală a sumelor din împrumut alocate părţii a 2-a, iar după aceea finanţarea va fi asigurată 100% din bugetul Primăriei Arad.6. În anexa 2, secţiunea IV, paragraful B se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive):"B. Condiţii de tragere; Perioada de tragere.1. Fără a contraveni prevederilor părţii A a acestei secţiuni, nu se vor face trageri:(i) din Contul de împrumut până când Banca nu a primit plata integrală a comisionului iniţial; sau (îi) pentru plăţi efectuate anterior datei acestui acord; şi (iii) în cadrul categoriilor (1) şi (2), până când Împrumutatul nu îşi va fi îndeplinit obligaţiile ce îi revin conform secţiunii I.D a acestei Anexe."7. În anexa 2, secţiunea V, paragraful (îi) se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive):"(îi) monitorizarea conformării de către Apa Nova şi operatorul regional din Arad în vederea respectării indicatorilor de performanţă aplicabili în furnizarea de servicii publice."8. În apendix se introduc următoarele definiţi noi ce vor avea următorul conţinut:"Ghidul Anti-Corupţie" înseamnă "Ghidul de prevenire şi combatere a fraudei şi corupţiei în proiecte finanţate prin împrumuturi BIRD şi prin credite şi împrumuturi nerambursabile ADI", din data de 15 octombrie 2006."Operator regional" înseamnă o societate comercială al cărei capital social aparţine integral unităţilor administrativ-teritoriale, membre ale unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, ce are ca obiect de activitate prestarea de servicii de utilitate publică şi care este înfiinţată în baza hotărârilor autorităţilor deliberative"."CPAT" înseamnă Cadrul de politici privind achiziţionarea terenurilor, satisfăcător pentru Bancă, întocmit şi aprobat de către Împrumutat pe data de 15 decembrie 2009, în care se stabilesc principiile, regulile şi procedurile aplicabile achiziţiei de terenuri în cadrul Proiectului, şi menţionate în secţiunea I.D din anexa 2 la acest acord.Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră faţă de cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea exemplarului ataşat al acestei scrisori. Acest amendament va intra în vigoare la data contrasemnării de către dumneavoastră a acestei scrisori.

   
  Al dumneavoastră cu sinceritate,
  BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
  Peter Harrold
  director
  Europa Centrală şi Ţările Baltice
  Regiunea Europa şi Asia Centrală

De acord–––RomâniaPrin: Bogdan Drăgoi,reprezentant autorizatFuncţia: secretar de statData: 2 martie 2010Către: Dl Theodor AhlersVicepreşedinte în exerciţiuEuropa şi Asia CentralăBanca MondialăFax: 001.202.477.87.72001.202.522.25.66De la: Bogdan Drăgoi,secretar de statFax: 4021.312.20.11Ref.: Proiectul privind serviciile municipale – Acordul de împrumut nr. 4835 RONr. de pagini:Data: 11 august 2009Stimate domn,În adresa noastră din 3 decembrie 2008, având în vedere cererea formulată de beneficiarii împrumutului, v-am solicitat avizul cu privire la modificarea Acordului de împrumut după cum urmează:– datorită creşterii costului total al părţii 1, estimate la 92.339.779 EUR, care va fi acoperit de la bugetul local al sectoarelor 1 şi 6 ale municipiului Bucureşti, procentul finanţat din suma împrumutului va scădea la 52%;– costul total al părţii a 2-a a crescut la 73.092.484 EUR, care va fi acoperit de la bugetul local al Primăriei Municipiului Arad. Totuşi, Primăria Municipiului Arad doreşte să menţină acelaşi procent de finanţare din suma împrumutului, iar după consumarea întregii sume alocate din împrumut acestei părţi a 2-a, să continue finanţarea părţii a 2-a 100% de la bugetul local al acestei primării;– pentru partea a 3-a, proiectele vor fi pentru 10 judeţe în loc de 11.În plus faţă de cele menţionate anterior, pe baza discuţiilor ce au avut loc în Bucureşti în cursul ultimei misiuni BIRD, pentru a atinge mai bine obiectivele proiectului şi pentru a reflecta mai bine stadiul actual al proiectului, la cererea organismelor de implementare a proiectului, vă rugăm să fiţi de acord şi cu următoarele modificări ale Acordului de împrumut:– reflectarea în acordul de împrumut a modului în care este numit operatorul, în cazul municipiului Arad;– actualizarea anexei 2, ca urmare a excluderii din valoarea împrumutului, începând cu 25 mai 2009, a finanţării contractului B1, în cazul municipiului Bucureşti. Pentru informaţii mai detaliate, anexăm un tabel în care este propusă finanţarea părţii 1, respectiv procentul din cheltuieli finanţat de BIRD după 30 iunie 2009. După cum se poate observa, chiar dacă pentru următoarea perioadă procentul mediu de finanţare BIRD este de 46%, deoarece acest procent diferă de la un contract la altul, în anexa 2 la Acordul de împrumut ar putea fi menţionat procentul maxim, respectiv de până la 83%, pentru a respecta regulile de finanţare BIRD.Având în vedere cele de mai sus, anexa 1, anexa 2 şi apendixul vor fi modificate şi, corespunzător, şi acordurile de proiect pentru Bucureşti şi Arad, fără alte schimbări privind indicatorii de monitorizare şi evaluare (actul adiţional nr. 2).În baza celor sus-menţionate, Acordul de împrumut ar trebui modificat după cum urmează:– Anexa 1 – Descrierea proiectului se va modifica şi va avea următorul conţinut:● primul paragraf: "Obiectivul Proiectului este acela de a asista Împrumutatul în direcţia respectării directivelor de mediu ale UE în sectorul apelor şi al apelor uzate, îmbunătăţind astfel calitatea şi sfera de acoperire a serviciilor de ape şi ape uzate, în principal prin: (i) sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii în municipiile Bucureşti şi Arad, în vederea furnizării unor servicii mai bune de ape şi ape uzate şi a îmbunătăţirii managementului apelor din precipitaţii; şi (îi) elaborarea de proiecte prioritare privind apele şi apele uzate în zece (10) judeţe."● paragraful patru: Pregătirea Proiectului pentru UE, partea a 3-a: "Servicii de asistenţă tehnică pentru pregătirea auditurilor din cadrul părţii a 3-a a Proiectului şi pentru elaborarea de solicitări de finanţare de la UE în cadrul proiectului în cel puţin zece (10) judeţe, în acest fel garantându-se că Împrumutatul îşi îndeplineşte angajamentele asumate faţă de UE în ceea ce priveşte îmbunătăţirile în sectorul de mediu, că fondurile nerambursabile de la UE sunt utilizate cu eficacitate pe măsura disponibilizării lor şi că atât la nivel central, cât şi la nivel local este dezvoltată capacitatea de a elabora şi implementa proiecte care să corespundă directivelor UE aplicabile, cuprinzând asistenţă ce va fi derulată în două faze, după cum urmează: (i) faza 1, pentru colectarea de date şi evaluarea situaţiei curente, elaborarea unui plan principal la nivel judeţean care să identifice întregul necesar de investiţii, efectuarea unui studiu de fezabilitate detaliat şi a unei analize instituţionale, elaborarea unui formular de solicitare pentru obţinerea de fonduri structurale şi de coeziune de la UE; şi dezvoltarea instituţională în direcţia cultivării unui management eficient al investiţiilor de mediu, incluzând instruirea profesională destinată personalului MMGA şi oraşelor şi aşezărilor mici din cele zece (10) judeţe menţionate anterior; şi (îi) faza 2, constând în elaborarea dosarelor complete de licitaţii pentru contractele de servicii, bunuri şi lucrări ce se impun pentru implementarea studiilor de fezabilitate realizate în cadrul primei faze."– În anexa 2, secţiunea IV A, tabelul de la punctul 2 se modifică şi va avea următorul conţinut:

       
  Categoria Suma alocată din Împrumut (exprimată în euro) Procentul din cheltuieli de finanţat
  (1) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul părţii 1 a Proiectului 48.000.000 65% pentru activităţile desfăşurate înainte de 30 iunie 2009 şi maximum 83% ulterior
  (2) Lucrări, bunuri şi servicii de consultanţă în cadrul părţii a 2-a a Proiectului. 47.200.000 94%*
  (3) Servicii de consultanţă în cadrul părţii a 3-a a Proiectului 11.000.000 84%
  SUMA TOTALĂ 106.200.000

──────────────* Procentul va rămâne neschimbat până la folosirea integrală a sumei alocate părţii a 2-a din suma Împrumutului, iar după aceea costul acestei părţi a 2-a va fi acoperit 100% de la bugetul Primăriei Arad."– În anexa 2, secţiunea V – Alte angajamente, punctul 1, la litera (îi), sintagma "operatorul selectat" va fi înlocuită cu sintagma "operatorul regional".– În apendix – Definiţii se va adăuga un paragraf nou:"Operator regional – societate comercială al cărei capital social aparţine integral unităţilor administrativ-teritoriale, membre ale unei asociaţii pentru dezvoltare intercomunitară, care are ca obiect de activitate servicii de utilităţi publice şi care va fi înfiinţată pe baza hotărârilor acestor autorităţi deliberative."În plus faţă de amendamentele menţionate mai sus, pentru a evita interpretarea eronată în ceea ce priveşte achiziţia terenurilor, ar fi bine să existe o astfel de clauză în Acordul de împrumut şi, de asemenea, să existe cel puţin în Acordul de proiect încheiat cu Primăria Municipiului Bucureşti.În speranţa că solicitarea noastră se va bucura de înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm răspunsul dumneavoastră.

   
  Cu stimă,
  pentru şi în numele României,
  Bogdan Drăgoi,
  (semnătura indescifrabilă)
  secretar de stat
   
  Cc: Benoît Blarel,
  director de ţară
  Reprezentanţa Băncii Mondiale în România
  Francois Boulanger,
  lider de echipă
  Reprezentanţa Băncii Mondiale în România
  Cesar Niculescu,
  ofiţer operaţiuni
  Reprezentanţa Băncii Mondiale în România

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x