Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 510 din 28 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la Convenţia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A. 626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987*)
────────────Notă …
*) Traducere.1. La regula 1 textul paragrafului e) se inlocuieste cu urmatorul text:"e) Atunci când guvernul interesat constata ca o nava de construcţie speciala sau destinata unor operaţiuni speciale nu se poate conforma tuturor dispoziţiilor vreuneia dintre prezentele reguli în ceea ce priveste numărul, amplasarea, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor şi semnelor, precum şi în ceea ce priveste pozitia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, aceasta nava trebuie să se conformeze altor asemenea dispozitii care se referă la numar, amplasare, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor sau semnelor, precum şi la pozitia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, care, după aprecierea guvernului interesat, permit ca nava să se conformeze cat mai mult posibil prezentelor reguli."2. La regula 3 textul paragrafului h) existent se inlocuieste cu urmatorul text:"h) Expresia nava stanjenita de pescajul sau înseamnă orice nava cu propulsie mecanica care, din cauza pescajului sau în raport cu adancimea apei sub chila şi cu latimea senalului, este limitata sever în ceea ce priveste capacitatea sa de modificare a drumului pe care îl urmeaza."3. La regula 8 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:"f) i) O nava care sub incidenţa oricareia dintre aceste reguli nu trebuie să impiedice trecerea sau trecerea în siguranţa a altei nave, iar atunci când imprejurarile o impun, va lua din timp măsuri pentru a permite trecerea în siguranţa a altei nave la o distanta suficient de mare.îi) O nava care nu trebuie să impiedice trecerea sau trecerea în siguranţa a altei nave nu este eliberata de aceasta obligaţie dacă se apropie de alta nava astfel încât sa implice pericolul coliziunii şi trebuie, în cazul în care se ia măsura, sa acorde o atenţie deosebită faţă de măsura care poate fi ceruta de regulile acestei părţi.iii) O nava a carei trecere urmeaza sa nu fie stanjenita rămâne pe deplin obligata să respecte regulile acestei părţi atunci când doua nave se apropie una de alta astfel încât sa implice pericolul coliziunii."4. La regula 10 textul paragrafului a) se inlocuieste cu urmatorul text:"a) Prezenta regula se aplică schemelor de separare a traficului adoptate de organizaţie şi nu scuteste vreo nava de obligaţia sa faţă de orice altă regulă."5. La regula 10 textul paragrafului c) se inlocuieste cu urmatorul text:"c) O nava trebuie, pe cat posibil, sa evite intretaierea paselor de trafic, dar dacă este obligata sa o faca, ea va trebui sa traverseze pe un drum, pe cat este posibil, perpendicular pe directia generală a fluxului de trafic."6. În anexa I secţiunea 2 textul paragrafului d) se inlocuieste cu urmatorul text:"d) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate avea lumina cea mai de sus la o înălţime mai mica de 2,5 metri deasupra puntii. Totusi, atunci când în afară de luminile din borduri şi lumina de pupa sau lumina vizibila pe intreg orizontul prescrisa la regula 23 c) i) este montata o lumina de catarg suplimentar faţă de luminile din borduri, aceasta lumina de catarg sau lumina vizibila pe intreg orizontul trebuie să se afle la cel puţin un metru deasupra luminilor din borduri."7. În anexa I secţiunea 2 textul alineatului îi) al paragrafului i) existent se inlocuieste cu urmatorul text:"îi) la bordul unei nave cu o lungime mai mica de 20 metri aceste lumini trebuie să fie distantate cu cel puţin un metru şi lumina inferioara trebuie să se afle la o înălţime de cel puţin 2 metri deasupra copastiei, cu excepţia cazului în care nava trebuie să poarte o lumina de remorcaj;"8. În anexa I secţiunea 10, în partea introductiva a paragrafelor a) şi b) cuvintele "în mars" se adauga după cuvintele "navele cu vele".9. În anexa IV la alineatul 1 se introduce paragraful o) cu urmatorul cuprins:"o) semnalele aprobate transmise prin instalaţii de radiocomunicatii."––