Informatii Document
Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 510 din 28 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
la Convenţia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)
────────────Notă …
*) Traducere.1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:"c) Nici o dispoziţie din prezentele reguli nu va împiedica aplicarea oricăror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numărul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore utilizate de navele de razboi şi pentru navele în convoi sau cu privire la numărul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare ori semne utilizate de navele de pescuit angajate în operaţiuni de pescuit în cadrul unei flotile. Aceste lumini de pozitie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore trebuie, în măsura posibilului, să fie astfel încât sa faca imposibila confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat în oricare dintre prezentele reguli."2. La regula 3 în paragraful g) se inlocuieste fraza dinaintea alineatelor i)-vi) cu urmatoarele:"Expresia nava cu capacitatea de manevra redusa va include dar nu se va limita la:".3. La regula 3 în paragraful g) v) se inlocuiesc cuvintele "dragare de mine" cu cuvintele "degajare de mine".4. La regula 10 în paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "când se angajează sau iese lateral" cu cuvintele "când se apropie de sau pleaca din oricare dintre borduri".5. La regula 10 textul paragrafului d) se completeaza cu urmatoarea fraza:"Totusi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri şi velierele pot utiliza în toate situaţiile zonele de navigatie costiera."6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:"e) O nava, alta decat o nava care traverseaza sau o nava care intra ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, în mod normal, să între […]."7. La regula 10 se adauga paragrafele k) şi l) cu urmatorul cuprins:"k) O nava cu capacitate redusa de manevra când este angajata intr-o operaţiune pentru menţinerea sigurantei navigatiei intr-o schema de separare a traficului este exceptata de la respectarea acestei reguli în măsura în care este necesar pentru efectuarea operaţiunii.l) O nava cu capacitate redusa de manevra, când este angajata intr-o operaţiune pentru imersarea, întreţinerea sau ridicarea unui cablu submarin, în cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptata de la respectarea acestei reguli în măsura necesară pentru efectuarea operaţiunii." … 8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel: "a) Oricare ar fi dispozitiile regulilor secţiunilor I şi II din partea B, […]."9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu urmatorul cuprins: "d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt parţial imersate sau greu de observat:– o lumina alba vizibila pe intreg orizontul: 3 mile marine."10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:"c) i) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate ca în locul luminilor prevăzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul şi luminile din borduri.îi) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei viteza maxima nu depăşeşte 7 noduri, poate ca în locul luminilor prevăzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul şi, dacă este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile din borduri.iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul de la bordul unei nave cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate să nu se gaseasca dispusa în axa longitudinala a navei dacă nu este posibil să fie amplasata în aceasta axa, cu condiţia ca luminile din borduri să fie combinate într-un singur felinar dispus în axa longitudinala a navei sau situat cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se găseşte lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul."11. La regula 24, în paragrafele a) i) şi c) i) se introduc cuvintele "sau a) îi) în regula 23 a) i)" şi se elimina cuvintele "la prova".12. La regula 24, în paragraful d) se inlocuiesc cuvintele "paragrafele a) şi c)" din primul rand prin cuvintele "paragraful a) sau c)."13. La regula 24 fraza introductiva a paragrafului e) se modifica astfel:"e) O nava sau un obiect remorcat, altul decat cele menţionate la paragraful g) din aceasta regula, trebuie să poarte:"14. La regula 24 textul paragrafului g) se inlocuieste cu urmatorul text:"g) O nava sau un obiect remorcat care este parţial imersat şi dificil de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie să poarte:i) dacă are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe intreg orizontul la sau în apropiere de extremitatea prova şi una la sau aproape de extremitatea pupa, cu excepţia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care nu trebuie să poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova; … îi) dacă are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe vizibile pe intreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;iii) dacă depăşeşte 100 metri în lungime, se amplaseaza suplimentar lumini albe vizibile pe intreg orizontul dintre luminile prevăzute la alin. i) şi îi) astfel încât distanta dintre lumini sa nu depăşească 100 metri;iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei nave sau obiectului remorcat şi, dacă lungimea remorcii depăşeşte 200 metri, un semn suplimentar biconic în locul unde este cel mai vizibil şi situat cat mai în prova navei dacă este posibil." … 15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) şi se modifica astfel:"h) Dacă dintr-o cauza justificata nava sau obiectul remorcat se afla în imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevăzute la paragraful e) sau g) din aceasta regula, se vor lua toate masurile posibile pentru iluminarea navei sau a obiectului remorcat sau cel puţin pentru indicarea prezentei acestei nave sau a acestui obiect."16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu urmatorul cuprins:"i) Dacă dintr-o cauza justificata este imposibil ca o nava care nu este angajata în mod normal în operaţiuni de remorcare sa poarte luminile prevăzute în paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va cere sa poarte lumini dacă este angajata în remorcarea altei nave în pericol sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate masurile posibile pentru a se indica natura relatiei dintre nava remorcher şi nava remorcata, astfel cum s-a permis prin regula 36, în special prin iluminarea remorcii."17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22 metri".18. La regula 27 paragraful b), în preambul, se inlocuiesc cuvintele "dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".19. La regula 27 paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "doua lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:"O nava cu propulsie mecanica angajata intr-o operaţiune de remorcare care face imposibila o abatere a ei din drum, în afară de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie să poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) şi îi) din aceasta regula."21. La regula 27 în paragraful d):– se inlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele "paragrafele b) i), îi) şi iii)";– se elimina alineatul existent iii);– se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) şi se modifica astfel:"iii) atunci când este la ancora, luminile sau semnele prevăzute în acest paragraf în locul luminilor sau semnelor prevăzute la regula 30."22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:"e) O nava care ia parte la lucrari cu scafandri şi care nu poate din cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din aceasta regula trebuie să poarte urmatoarele:i) trei lumini vizibile pe intreg orizontul, pe aceeasi verticala, în locul cel mai vizibil. Cea mai de sus şi cea mai de jos din aceste lumini vor fi rosii, iar cea din mijloc, alba; … îi) o reproducere rigida de cel puţin 1 metru înălţime a pavilionului «A» din Codul international de semnale. Trebuie luate măsuri pentru ca aceasta reproducere să fie vizibila pe intreg orizontul."23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:"f) O nava care efectueaza operaţiuni de degajare a minelor trebuie să poarte trei lumini verzi vizibile pe intreg orizontul sau trei bule, în afară de luminile prevăzute în regula 23 pentru navele cu propulsie mecanica ori de luminile sau indicatoarele prevăzute în regula 30 pentru o nava la ancora, după caz. Nava trebuie să arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul arborelui din prova sau aproape de mar şi una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capat al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arata ca este periculos pentru o alta nava să se apropie la mai puţin de 1.000 metri de nava care efectueaza degajare de mine."24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:"g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu excepţia celor care iau parte la lucrari cu scafandri, nu trebuie să poarte luminile prevăzute de prezenta regula."25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:"iii) în plus, la ancora, în afară de luminile prevăzute la alin. i), lumina, luminile sau semnele prevăzute de regula 30 pentru navele la ancora."26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau esuate", iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se inlocuiesc cu cuvintele "semnele prevăzute la paragrafele a) şi b) din aceasta regula".27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:"f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligata sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) şi îi) din aceasta regula."28. La regula 33 paragraful a), în ultimul rand se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "prevăzute".29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest regulament" după cuvintele "anexa I".30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), şi se renumeroteaza paragrafele existente d)-i) care devin e)-j), după caz:"d) O nava angajata în acţiuni de pescuit, atunci când este la ancora, şi o nava cu capacitate de manevra redusa care îşi desfăşoară operaţiunile la ancora vor trebui ca în loc de semnalele prevăzute la paragraful g) din aceasta regula sa utilizeze semnalul sonor prevăzut în paragraful c) din aceasta regula."31. La regula 36 se adauga urmatorul text:"Orice lumina folosita pentru a atrage atenţia altei nave trebuie să fie astfel încât ea sa nu poata fi confundata cu alte semnale de navigatie. Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate mare, cum ar fi luminile giroscopice."32. La regula 37 se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "descrise".33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" după cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) şi f) şi după cuvintele "anexa III" din paragraful g).34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu urmatorul cuprins:"h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe intreg orizontul, care rezultă din prescriptiile secţiunii 9 b) din anexa I la acest regulament, scutire permanenta."35. În anexa I, la secţiunea 1 se adauga urmatoarea fraza la textul definitiei:"Aceasta înălţime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare a luminii."36. În anexa I, secţiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:"e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevăzute pentru o nava cu propulsie mecanica, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie să se gaseasca în acelasi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu condiţia ca, în cazul în care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe catargul pupa să fie cu cel puţin 4,5 metri mai sus pe verticala decat lumina de pe catargul prova."37. În anexa I, secţiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:"f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie să fie aşezate astfel încât să fie deasupra şi la o distanta destul de mare faţă de toate celelalte lumini şi obstacole, cu excepţia celor descrise la alin. îi).îi) Dacă este imposibil să se poarte luminile cu vizibilitate pe intreg orizontul, prevăzute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau vertical între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, cu condiţia ca în cel de-al doilea caz să se respecte cerinţa secţiunii 3 c) din aceasta anexa."38. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) i) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat după cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o înălţime de cel puţin 4 metri deasupra corpului navei".39. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) îi) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat după cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o înălţime de cel puţin 2 metri deasupra corpului navei".40. În anexa I secţiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de pescuit" se inlocuiesc cu cuvintele "o nava".41. În anexa I secţiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele "prescrisa în regula 30 a) i) între cuvintele "prova" şi "trebuie să fie".În cea de-a doua fraza cuvintele "la mai puţin de 6 metri deasupra puntii" se inlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o înălţime de cel puţin 6 metri deasupra corpului navei".42. În anexa I secţiunea 3 paragraful b) se inlocuiesc în primul rand cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei nave cu propulsie mecanica".43. În anexa I, la secţiunea 3 se adauga paragraful c) cu urmatorul cuprins:"c) În cazul în care luminile prevăzute la regula 27 b) i) sau la regula 28 sunt amplasate pe verticala între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe intreg orizontul vor fi plasate la o distanta pe orizontala de cel puţin 2 metri perpendicular pe planul longitudinal al navei."44. În anexa I secţiunea 5 se introduc în primul rand după cuvintele "Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 20 m" şi se adauga urmatoarea fraza după prima propozitie:"La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri trebuie prevăzute, dacă este necesar să se respecte cerinţele secţiunii 9 din aceasta anexa, cu ecrane negre mate inspre interiorul navei."45. În anexa I, la nota de la sfârşitul secţiunii 8 se adauga urmatoarea fraza:"Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al intensitatii luminoase."46. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful a) i) se inlocuieste "trebuie să aibă" cu "vor avea".47. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise de regula 30" între cuvintele "luminilor" şi "care nu este necesar să fie…".48. În anexa I, în frazele introductive ale secţiunii 10 paragrafele a) şi b) se introduc cuvintele "asa cum este prevăzut" după cuvintele "luminilor electrice".49. Secţiunea 13 din anexa I se modifica astfel:"Execuţia luminilor şi semnelor şi instalarea luminilor la bordul navei trebuie să fie socotite satisfăcătoare de către autoritatea competentă a statului al cărui pavilion este autorizata sa îl arboreze nava."50. În anexa III, la secţiunea 1 paragraful d) se inlocuieste "4 dB faţă de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica prevăzută" şi "10 dB faţă de nivelul de presiune acustica" cu "10 dB sub presiunea acustica prevăzută".51. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful a) se inlocuiesc cuvintele "un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru faţă de ea".52. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza astfel:"Diametrul gurii clopotului nu trebuie să fie mai mic de 300 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri şi trebuie să fie de cel puţin 200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica de 20 metri."53. În anexa III, la secţiunea 3 se inlocuiesc cuvintele "statului unde este inmatriculata nava" cu cuvintele "statul al cărui pavilion nava este autorizata sa îl arboreze".––