AMENDAMENT din 15 iulie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 3 septembrie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEANEXA 11/05/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 1351 29/08/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1589 30/10/2012
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 200 15/07/2011

la anexa la Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (prevederi referitoare la zona specială şi desemnarea Mării Baltice ca zonă specială în temeiul anexei IV la MARPOL)



AMENDAMENTE LA ANEXA IV LA MARPOL1. Se adaugă la regula 1 noile paragrafe 5 bis, 7 bis şi 7 terţ, după cum urmează:"5 bis Zonă specială înseamnă o zonă din mare în care, pentru motive tehnice recunoscute în legătură cu condiţiile sale oceanografice şi ecologice şi cu caracterul special al traficului său, se impune adoptarea de metode obligatorii speciale pentru prevenirea poluării mării cu ape uzate.Zonele speciale sunt următoarele:.1 zona Mării Baltice, astfel cum este definită în regula 1.11.2 a anexei I; şi.2 orice altă zonă din mare desemnată de către Organizaţie în conformitate cu criteriile şi procedurile pentru desemnarea zonelor speciale cu privire la prevenirea poluării cu ape uzate de la nave*1).7 bis Un pasager înseamnă oricare persoană alta decât:.1 comandantul şi membrii echipajului ori alte persoane angajate sau care au o ocupaţie în orice calitate la bordul unei nave pentru nevoile acelei nave; şi.2 un copil cu vârsta mai mică de un an.7 terţ O navă de pasageri înseamnă o navă care transportă mai mult de 12 pasageri.Pentru aplicarea regulii 11.3, o navă de pasageri nouă înseamnă o navă de pasageri:.1 pentru care contractul de construcţie este încheiat ori, în cazul absenţei unui contract de construcţie, a cărei chilă este pusă sau care este într-un stadiu similar de construcţie la 1 ianuarie 2016 ori după această dată; sau.2 a cărei livrare se efectuează la 2 ani sau mai mult după 1 ianuarie 2016.O navă de pasageri existentă este o navă de pasageri care nu este o navă de pasageri nouă."––*1) Se face referire la rezoluţia Adunării A.927(22), "Linii directoare pentru desemnarea zonelor speciale în temeiul MARPOL 73/78 şi Linii directoare pentru identificarea şi desemnarea zonelor din mare vulnerabile în mod special".2. Se adaugă la regula 9 noul paragraf 2:"2 Prin derogare de la paragraful 1, fiecare navă de pasageri, căreia, în conformitate cu regula 2, i se cere să corespundă prevederilor prezentei anexe şi căreia i se aplică regula 11.3 în timp ce se află într-o zonă specială, trebuie să fie echipată cu unul dintre următoarele sisteme de tratare a apelor uzate:.1 o instalaţie de tratare a apelor uzate de un tip aprobat de către Administraţie, luând în considerare standardele şi metodele de încercare elaborate de către Organizaţie*2), sau.2 un tanc de colectare, a cărui capacitate este considerată corespunzătoare de către Administraţie pentru reţinerea tuturor apelor uzate, ţinând seama de modul de operare a navei, de numărul de persoane aflate la bord şi de alţi factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie să fie construit astfel încât să fie considerat corespunzător de către Administraţie şi trebuie să fie prevăzut cu un dispozitiv care indică vizual cantitatea pe care o conţine."––*2) Se face referire la [proiectul de] Linii directoare [din 2012] privind implementarea standardelor pentru efluent şi încercările de performanţă pentru instalaţiile de tratare a apelor uzate, adoptate de către Comitetul pentru protecţia mediului marin al Organizaţiei prin [rezoluţia MEPC…].3. Se înlocuieşte textul regulii 11 cu următorul:REGULA 11Descărcarea apelor uzate"A Descărcarea apelor uzate din nave, altele decât navele de pasageri, în toate zonele şi descărcarea apelor uzate din navele de pasageri în afara zonelor speciale1. Sub rezerva prevederilor din regula 3 din prezenta anexă, descărcarea apelor uzate în mare este interzisă, cu excepţia următoarelor cazuri:.1 nava descarcă ape uzate după malaxare şi dezinfectare, folosind un sistem aprobat de către Administraţie în conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta anexă la o distanţă mai mare de 3 mile marine de uscatul cel mai apropiat sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanţă mai mare de 12 mile marine de uscatul cel mai apropiat, cu condiţia ca, în orice caz, apele uzate care au fost depozitate în tancurile de colectare sau apele uzate provenind din spaţiile în care sunt animale vii să nu fie descărcate dintr-odată, ci cu un debit moderat, cu nava în marş cu o viteză de cel puţin 4 noduri; debitul de descărcare trebuie să fie aprobat de către Administraţie pe baza standardelor elaborate de către Organizaţie*3); sau.2 nava are în exploatare o instalaţie de tratare a apelor uzate aprobată, care a fost certificată de către Administraţie ca fiind conformă cu cerinţele de exploatare prevăzute în regula 9.1.1 din prezenta anexă şi efluentul nu lasă materii solide plutitoare vizibile pe apa din jur şi nici nu produce decolorarea acesteia.2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplică navelor care operează în apele aflate sub jurisdicţia unui stat şi nici navelor în trecere venind din alte state în timp ce acestea se află în acele ape şi îşi descarcă apele uzate în conformitate cu cerinţe mai puţin severe care ar putea fi impuse de acel stat.B. Descărcarea apelor uzate din navele de pasageri în cadrul unei zone speciale3. Sub rezerva prevederilor din regula 3 din prezenta anexă, descărcarea apelor uzate dintr-o navă de pasageri în cadrul unei zone speciale este interzisă:a) pentru nave de pasageri noi, la 1 ianuarie 2016, sau după această dată, sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al regulii 12 bis; şib) pentru nave de pasageri existente, la 1 ianuarie 2018 sau după această dată, sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al regulii 12 bis,cu excepţia situaţiilor în care următoarele condiţii sunt îndeplinite:nava are în exploatare o instalaţie de tratare a apelor uzate aprobată, care a fost certificată de către Administraţie ca fiind conformă cu cerinţele de exploatare prevăzute în regula 9.2.1 a prezentei anexe, şi efluentul nu lasă materii solide plutitoare vizibile pe apa din jur şi nici nu produce decolorarea acesteia.C. Cerinţe generale4. Dacă apele uzate sunt amestecate cu deşeuri sau cu deşeuri de apă prevăzute în alte anexe ale MARPOL, cerinţele acelor anexe trebuie să fie îndeplinite suplimentar faţă de cerinţele prezentei anexe."––*3) Se face referire la Recomandarea privind standardele pentru debitul de descărcare a apelor uzate netratate din nave, adoptată de către Comitetul pentru protecţia mediului marin al Organizaţiei prin Rezoluţia MEPC.157(55).4. Se adaugă noua regulă 12 bis, după cum urmează:"12 bis Instalaţii de primire pentru navele de pasageri în zonele speciale.1 Fiecare parte, a cărei linie de coastă mărgineşte o zonă specială, se angajează să asigure că:.1 în porturile şi terminalele care sunt amplasate într-o zonă specială şi care sunt utilizate de către navele de pasageri, sunt prevăzute instalaţii de primire a apelor uzate;.2 instalaţiile sunt adecvate pentru a răspunde nevoilor acelor nave de pasageri; şi.3 instalaţiile sunt operate astfel încât să nu se producă întârzierea excesivă a acelor nave de pasageri..2 Guvernul fiecărei părţi interesate trebuie să notifice Organizaţia cu privire la măsurile luate în aplicarea paragrafului 1 al prezentei reguli. La primirea unui număr suficient de notificări conforme paragrafului 1, Organizaţia trebuie să stabilească o dată de la care cerinţele regulii 11.3 produc efect în respectiva zonă specială. Organizaţia va notifica toate părţile asupra datei astfel stabilite cu cel puţin 12 luni în avans faţă de această dată. Până la data stabilită astfel, navele care navighează în zona specială trebuie să se conformeze cerinţelor regulii 11.1 din prezenta anexă."AMENDAMENTEla modelul Certificatului internaţionalpentru prevenirea poluării cu ape uzate1. Se adaugă următorul text sub rubrica "Caracteristicile navei":Tipul navei pentru aplicarea regulii 11.3:*)Navă de pasageri nouă/existentăNavă, alta decât o navă de pasageri2. Se modifică paragraful*1.1 pentru a se citi după cum urmează:*1.1 Descrierea instalaţiei de tratare a apelor uzate:Tipul instalaţiei de tratare a apelor uzate ……………………………………………………………….Numele producătorului …………………………………………………………………………………..Instalaţia de tratare a apelor uzate este certificată de către Administraţie ca îndeplinind standardele pentru efluent, astfel cum acestea sunt prevăzute în rezoluţia MEPC.2(VI).Instalaţia de tratare a apelor uzate este certificată de către Administraţie ca îndeplinind standardele pentru efluent, astfel cum acestea sunt prevăzute în rezoluţia MEPC.159(55).Instalaţia de tratare a apelor uzate este certificată de către Administraţie ca îndeplinind standardele pentru efluent, astfel cum acestea sunt prevăzute în [rezoluţia MEPC ……….]§.––Notă *) Se şterge, după caz. + 
§ Numărul– ––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x