AMENDAMENT din 15 decembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 4 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 1
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 3
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 5
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 23/01/1998 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEACORD 23/01/1998 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1210 29/07/2004
ActulREFERIRE LAOUG 41 27/05/2004
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEOG 21 30/01/1998 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 1
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 3
ActulMODIFICA PEACORD 23/01/1998 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 7 13/03/1996
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 23/01/1998 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEACORD 23/01/1998 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DELEGE 190 23/06/2005
ActulCONTINUT DELEGE 190 23/06/2005
ActulREFERIT DEDECRET 522 21/06/2005
ActulREFERIT DEHG (R) 1210 29/07/2004

convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Zagreb la 18 noiembrie 2004 şi, respectiv, la Bucureşti la 15 decembrie 2004, şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind Proiectul cadastrului general şi publicităţii imobiliare



 Banca Mondiala Oficiul Regional al Europei Tel: (385)1 235-7222 BANCA INTERNAŢIONALĂ Centrale şi de Sud Fax: (385)1 235-7293 PENTRU RECONSTRUCŢIE Trg. I.F. Kenedya 6B ŞI DEZVOLTARE 10000 Zagreb. Croaţia ASOCIAŢIA PENTRU DEZVOLTARE INTERNATIONALA                                        18 noiembrie 2004 Excelenţei Sale Mihai Nicolae Tănăsescu Ministrul Finanţelor Publice Guvernul României Bucureşti RomâniaRomânia; Împrumut nr. 4258 RO (Proiect Cadastru general şi înregistrarea pământului)Amendament la Acordul de împrumutStimate Domnule Ministru:Mă refer la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), pentru Proiectul mai sus menţionat, datat 23 ianuarie 1998, aşa după cum a fost amendat (Acordul) şi scrisoarea de la Dl. Paul Ichim, Secretar de Stat, Ministerul Finanţelor Publice, datata 17 septembrie 2004, prin care se solicitau anumite amendamente la Acordul mai sus menţionat Consimţim la cererea exprimata de dvs. şi prin aceasta amendam Acordul după cum urmează (modificările sunt reflectate în italice):1. Secţiunea 1.02. a Acordului se amendează şi se citeşte după cum urmează:Secţiunea 1.02 Numai dacă din context nu se înţelege altfel, cei cativa termeni definiţi în Condiţiile generale şi în Preambulul acestui Acord au respectivele înţelesuri, stabilite în acel loc, şi următorii termeni adiţionali au următoarele înţelesuri:(a) "ANCPI" înseamnă Agenţia Naţionala pentru Cadastru şi Publicitate Imobiliara a Împrumutatului sau orice succesor legal de acum încolo, înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 1210 (aşa după cum este definita în cele ce urmează);(b) "Legea Cadastrului" înseamnă Legea cadastrului general şi a publicităţii imobiliare nr. 7, a Împrumutatului, datata 13 martie 1996;(c) "Ordonanţa de Urgenta nr. 41 înseamnă Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 41, datata 27 mai 2004, privind reorganizarea funcţiilor cartii funciare şi cadastrului intr-o singura agenţie;(d) "Hotărârea Guvernului nr. 1210" înseamnă Hotărârea Guvernului nr. 1210 datata 29 iulie 2004 cu privire la organizarea şi funcţionarea ANCPI;(e) "MAI" înseamnă Ministerul Administraţiei şi Internelor al Împrumutatului şi include orice succesor legal de acum încolo;(f) "MJ" înseamnă Ministerul Justiţiei al Împrumutatului şi include orice succesor de aici încolo;(g) "UMP" înseamnă Unitatea de Management a Proiectului, din cadrul ANCPI;(h) "Cont Special" înseamnă contul la care se face referire în Secţiunea 2.02(b) a acestui Acord; şi(i) "servicii tehnice" înseamnă servicii pentru control geodezic, fotografiere aeriana, cartografiere (incluzând sistemele de cartografiere digitala), sisteme de înregistrarea pamantului şi de informaţii cadastrale, baze de date privind cadastrul, topografieri cadastrale urbane şi rurale şi conversie de date, intrări de date, tipărire, materiale publicitare şi formulare tipizate şi campanie publicitara."2. Secţiunea 2.02. (b) se amendează şi se citeşte după cum urmează:"(b) Împrumutatul poate, pentru scopurile Proiectului, sa deschidă şi sa menţină în dolari S.U.A., un cont special de depozit, la o banca comerciala, satisfăcătoare pentru Bancă, incluzând o protecţie corespunzătoare împotriva confiscării, compensării şi sechestrării. Depozitele în şi plăţile din Contul Special se vor face în conformitate cu prevederile Anexei nr. 6 la acest Acord."3. Secţiunea 2.03. se amendează şi se citeşte după cum urmează:"Data închiderii va fi 30 iunie 2006 sau orice astfel de data ulterioară, aşa după cum va stabili Banca. Banca va instiinta cu promptitudine Împrumutatul în legătură cu această dată ulterioară."4. Secţiunea 3.01. (a) se amendează şi se citeşte după cum urmează:"(a) Împrumutatul declara angajamentul sau faţă de obiectivele Proiectului, aşa după cum au fost stabilite în Anexa 2 la acest Acord, şi, în acest scop, va implementa, prin ANCPI, Proiectul cu diligenta şi eficienta cuvenite şi în conformitate cu practicile corespunzătoare din punct de vedere legal, cadastral, administrativ, financiar, economic, ingineresc şi managerial şi va furniza cu promptitudine după cum este necesar fondurile, facilităţile, serviciile şi alte resurse necesare Proiectului"5. Secţiunea 5.01 (b) se amendează şi se citeşte după cum urmează:"Ordonanţa de Urgenta nr. 41, sau Legea Cadastrului, sau Hotărârea Guvernului nr. 1210 vor fi fost amendate, suspendate, abrogate, anulate sau respinse, astfel încât sa afecteze material şi negativ abilitatea Împrumutatului de a realiza sau îndeplini obiectivele Proiectului."6. Tabelul din paragraful 1 al Anexei 1 se amendează şi se citeşte după cum urmează: + 
Anexa 1Tragerile din împrumut1. Tabelul de mai jos indica categoriile care urmează a fi finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul de cheltuieli care urmează a fi finanţate în cadrul fiecărei categorii:

               
  Categoria Suma alocată (exprimată în dolari SUA) Procent (%) din cheltuieli care urmează a fi finanţate
       
  (1) Lucrări   50%
    a) În cadrul părţii A a Proiectului 113.700  
    b) În cadrul părţii B a Proiectului 75.000  
    c) În cadrul părţilor A şi B ale    
      Proiectului după 1 decembrie 2004 1.011.300  
  (2) Bunuri   100% din cheltuielile externe,
        100% din cheltuielile interne (cost ex-factory) şi 70% din cheltuielile interne pentru alte articole achiziţionate pe plan local
    a) În cadrul părţii A a Proiectului 1.767.000  
    b) În cadrul părţii B a Proiectului 476.500  
    c) În cadrul părţii C(i) a Proiectului 22.000  
    d) În cadrul părţilor A, B şi C ale    
      Proiectului după 1 decembrie 2004 1.151.500  
  (3) Servicii tehnice:   80%
    (a) În cadrul părţii A a Proiectului 4.774.000  
    (b) În cadrul părţii B a Proiectului 887.000  
    (c) În cadrul părţii C(ii) a Proiectului 0  
    (d) În cadrul părţii C(iii) a Proiectului 0  
    (e) În cadrul părţilor A, B şi C ale Proiectului după 1 decembrie 2004 10.959.000  
  (4) Servicii de consultanţă şi instruire   100%
    (i) Servicii de consultanţă    
        (a) În cadrul părţii C(ii) a Proiectului 1.009.000  
        (b) În cadrul părţii C(iii) a Proiectului 1.239.000  
        (c) În cadrul părţilor A, B şi C ale Proiectului după 1 decembrie 2004 622.000  
    (ii) Instruire    
        (a) În cadrul părţii A a Proiectului 110.700  
        (b) În cadrul părţii B a Proiectului 157.300  
        (c) În cadrul părţilor A, B şi C ale Proiectului după 1 decembrie 2004 147.000  
  (5) Costuri operaţionale marginale:   100%
    (a) În cadrul părţii C(ii) a Proiectului 0  
    (b) În cadrul părţii C(iii) a Proiectului 219.000  
    (c) În cadrul părţilor A, B şi C ale Proiectului după 1 decembrie 2004 553.000  
  (6) Nealocate    
    (a) În cadrul părţii A a Proiectului 0  
    (b) În cadrul părţii B a Proiectului 0  
    (c) În cadrul părţilor A, B şi C ale Proiectului după 1 decembrie 2004 206.000  
       
  TOTAL: 25.500.000

7. Paragraful 2(c) al Anexei 1 se amendează şi se va citi după cum urmează:"(c) termenul "costuri operaţionale marginale" înseamnă salariile personalului UMP-ului şi personalului ANCPI, altele decât salariile funcţionarilor publici, costuri de calatorie pentru deplasările în teritoriu în scopul implementării Proiectului, rechizite şi echipament de birou, utilităţi, costuri de comunicare (inclusiv Internet), costuri cu traducerea, operarea şi întreţinerea vehiculelor (inclusiv combustibil, service şi asigurare auto) şi costurile aferente publicării anunţurilor de achiziţii"8. Paragraful 2 se amendează şi se citeşte după cum urmează: + 
Anexa 2Descrierea ProiectuluiObiectivele Proiectului (cunoscut pe teritoriul Împrumutatului ca "Proiectul cadastrului general şi publicităţii imobiliare") sunt acelea de a dezvolta şi implementa sistemele de cadastru general şi de înregistrare a pământului ale Împrumutatului, astfel încât să se asigure securitatea drepturilor de proprietate imobiliara şi proceduri simple, sigure şi eficiente din punct de vedere al costurilor pentru tranzacţiile imobiliare.Proiectul cuprinde următoarele părţi, care fac obiectul acelor modificări asupra cărora Împrumutatul şi Banca pot cădea de acord periodic pentru a realiza aceste obiective:Partea A: Dezvoltarea şi implementarea Sistemului de cadastru generalDezvoltarea şi implementarea sistemului de cadastru general în mai multe teritorii administrative, prin: (i) furnizarea de servicii tehnice; (îi) proiectarea sistemului şi instalarea unei sistem informaţional de cadastru, care să gestioneze bazele de date cu privire la cadastrul general; (iii) renovarea şi extinderea birourilor locale de cadastru şi clădirilor sediilor centrale, inclusiv arhitectura şi/sau proiectare pentru renovare şi construirea de noi cladiri; (iv) furnizarea mijloacelor de transport, a mobilierului şi echipamentului de birou pentru ANCPI şi birourile locale de cadastru; şi (v) instruirea în scopul consolidării ANCPI şi a birourilor locale de cadastru.Partea B: Dezvoltarea şi implementarea sistemului de carte funciaraDezvoltarea şi implementarea unui sistem de carte funciara, incluzând sprijin pentru înregistrarea sistematica (adică înregistrarea tuturor proprietăţilor imobiliare, având la baza un cadastru general complet în cadrul unor zone specificate) sau înregistrarea sporadica (adică înregistrarea provizorie a articolelor individuale ale proprietăţii imobiliare, la cererea proprietarului sau a altei părţi interesate) prin; (i) furnizarea unor servicii tehnice; (îi) proiectarea şi instalarea unui sistem computerizat pentru cartea funciara; (iii) renovarea şi extinderea birourilor de carte funciara şi a oricăror clădiri asimilate sediilor centrale, inclusiv arhitectura şi/sau proiectare pentru renovare şi construirea de noi clădiri; (iv) furnizarea mijloacelor de transport, a mobilierului şi echipamentului de birou pentru birourile de carte funciara; şi (v) instruirea în beneficiul judecătorilor de carte funciara, registratorilor şi funcţionarilor şi personalului birourilor.Partea C: Consolidare instituţionalaFurnizarea de servicii de consultanţă şi servicii tehnice pentru sprijinirea Împrumutatului în consolidarea capacităţii de implementare a Proiectului de către ANCPI şi UMP.***Se estimează ca Proiectul să fie finalizat până pe 31 decembrie 2005"9. Secţiunea 4 se amendează şi se citeşte după cum urmează:(a) Partea C.1 a Secţiunii I se amendează şi se citeşte după cum urmează:"1. Licitaţie internaţionala limitataAerofotografierea estimată a costa mai puţin de 400.000 dolari S.U.A. poate fi achiziţionată prin contracte adjudecate în conformitate cu prevederile paragrafului 3.2. al Ghidului."(b) Partea C.2 a Secţiunii I se amendează şi se va citi după cum urmează:"2. Licitaţie naţionala competitiva(a) serviciile tehnice estimate a costa mai puţin de 300.000 dolari S.U.A. echivalent per contract, (b) bunurile estimate a costa mai puţin de 300.000 dolari S.U.A. echivalent per contract şi (c) lucrările estimate a costa mai puţin de 1.000.000 dolari S.U.A. echivalent per contract pot fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 şi 3.4 ale Ghidului."(c) Partea C.3 a Secţiunii I se amendează şi se va citi după cum urmează;"3. Cumparare internationalaBunurile (altele decât mobilierul) estimate a costa mai puţin de 250.000 dolari S.U.A echivalent per contract pot fi achiziţionate în baza procedurilor de cumpărare internaţionala în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 şi 3.6 ale Ghidului."(d) Partea C.4 a Secţiunii I se amendează şi se va citi după cum urmează:"4. Cumpărare naţionalaBunurile estimate a costa mai puţin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent per contract şi serviciile tehnice estimate a costa mai puţin de 75.000 dolari S.U.A. echivalent per contract pot fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate în baza procedurilor de cumpărare naţionala în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 şi 3.6 al Ghidului."(e) Partea C.1 a Secţiunii II se amendează şi se va citi după cum urmează:"1. Consultanţii individualiServiciile pentru sarcinile care îndeplinesc cerinţele stabilite în paragraful 5.1 al Ghidului de Consultanţă, incluzând instruirea în cadrul părţii A şi părţii B a Proiectului, vor fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate consultanţilor individuali în conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 până la 5.3 ale Ghidului de consultanţă".(f) O noua parte, C.2 se adaugă Secţiunii II:"2. Selecţia bazata pe calificarea consultantilorServiciile estimate a costa mai puţin de 100.000 dolari SUA echivalent per contract pot fi achiziţionate în cadrul contractelor adjudecate în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 şi 3.7 ale Ghidului de consultanţă, inclusiv instruirea în cadrul părţii A şi părţii B a Proiectului."10. Secţiunea 5, paragraful 1 se amendează şi se citeşte după cum urmează:"1. Responsabilitatea pentru realizarea Proiectului îi va reveni ANCPI şi, în acest scop, Împrumutatul se va asigura ca, pe toata perioada implementării Proiectului, ANCPI va menţine o UMP cu un număr suficient de personal calificat, resurse adecvate şi termeni de referinţa satisfăcători pentru Bancă;"11. În Secţiunea 6, toate referirile la "Conturile Speciale" se amendează şi se vot citi "Contul Special"; toate referirile la "respectivul Cont Special" se amendează şi se vor citi "Contul Special" şi toate referirile la "oricare din Conturile -Speciale" se amendează şi se va citi "Contul Special".12. Paragraful 1 (a) al Secţiunii 6 se amendează şi se va citi după cum urmeaza:"(a) termenul "Categorii eligibile" înseamnă toate Categoriile incluse în Secţiunea 1, cu excepţia Categoriei 6."13. Paragraful 1 (c) al Secţiunii 6 se amendează şi se va citi după cum urmează;"(c) termenul "Alocaţia Autorizata" înseamnă o sumă egala cu 1.000.000 dolari SUA în legătură cu Contul Special, care urmează a fi trasa din contul Împrumutului şi depozitata în Contul Special urmare paragrafului 3(a) al acestei Secţiuni."14. Paragraful 5(d) al Secţiunii 6 se amendează şi se va citi după cum urmează;"(d) odată ce suma totala rămasa netrasa din Împrumut, alocata categoriilor eligibile, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Bancă urmare Secţiunii 5.02 din Condiţiile Generale, va fi egala cu echivalentul de doua ori suma alocaţiei autorizate.După aceea, tragerea din Contul Împrumutului a sumei rămase netrasa din Împrumut alocata categoriilor eligibile va urma acele proceduri pe care Banca le va specifică prin înştiinţarea Împrumutatului. Astfel de trageri în continuare vor fi făcuta numai după şi în măsura în care Banca va constata ca toate aceste astfel de sume rămase şi depozitate în respectivul Cont Special la data unei astfel de instiintari va fi utilizata în efectuarea de plaţi pentru cheltuieli eligibile."Va rugam sa confirmaţi acordul dumneavoastră cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea către noi a unei copii a acestei scrisori. Acest amendament va deveni efectiv la data primirii unei copii contrasemnate a acestei scrisori.Cu sinceritate,Anand K. SethDirectorUnitatea pentru tarile Europei Centrale de SudRegiunea Europa şi Asia CentralaDe acordRomâniaDe către; Mihai Nicolae TanasescuReprezentant autorizatTitlu; Ministrul Finanţelor PubliceData: 15 decembrie 2004____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x