AMENDAMENT din 13 octombrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 8 decembrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ART. 2
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ART. 2
ActulMODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ActulREFERIRE LALEGE 389 28/09/2004
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAACORD 26/05/2004
ANEXA 1MODIFICA PELEGE 389 28/09/2004 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 26/05/2004 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1195 30/11/2011
ActulCONTINUT DEHG 1195 30/11/2011

convenit prin scrisorile semnate la Bucureşti la 17 iunie 2011 şi 13 octombrie 2011 şi la Bruxelles la 7 noiembrie 2011, între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004



ROMÂNIAMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICECabinet secretar de statNr. 608.109Str. Apolodor nr. 17sectorul 5, BucureştiTel.: +021 319 97 39Fax: +021 312 20 1117 iunie 2011Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi DezvoltareDlui Peter Harrold, directorEuropa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia CentralăRef.: Proiectul de diminuare a riscurilorîn cazul producerii calamităţilor naturaleşi pregătirea pentru situaţii de urgenţă(Împrumut nr. 4.736-RO)Acordul de asistenţă financiară nerambursabilădin fondul Facilităţii Globale de Mediu (GEF)nr. 053472-ROAmendament la Acordul de împrumut şi la Acordulde asistenţă financiară nerambursabilă(extinderea cu un an a datei-limită de tragere)Stimate domnule Harrold,Ne referim la Împrumutul 4.736-RO şi GEF TF 053472-RO – Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (PDRCPCNPSU), în valoare de 150 milioane USD, şi la asistenţa financiară nerambursabilă GEF, în valoare de 7 milioane USD, datate 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare.Ca urmare a solicitărilor primite de la agenţiile de implementare, dorim să rugăm Banca să fie de acord cu extinderea datei finale de tragere pentru Acordul de împrumut şi Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă de la 20 decembrie 2011 la 20 decembrie 2012, pe baza următoarelor consideraţii:1. Componenta A – Consolidarea capacităţii de finanţare şi management în situaţii de urgenţă (Ministerul Administraţiei şi Internelor)Din 4 activităţi aprobate iniţial, două activităţi nu sunt încă finalizate:– implementarea Sistemului naţional de management informaţional pentru situaţii de urgenţă (SNMISU); şi– operaţionalizarea Programului român de asigurare la catastrofe.Deoarece actualul grafic de lucrări prevăzut în contract nu a fost respectat, există riscul ca SNMISU să nu fie finalizat până la data de închidere a Proiectului.Există o întârziere de 5 luni în finalizarea testelor-pilot, deoarece au existat erori majore în timpul testelor. Dacă erorile nu pot fi corectate cu succes în timp util, rularea sistemului la un număr minim de locaţii agreate nu va fi posibilă înainte de data de 20 decembrie 2011.De asemenea, elaborarea proiectării pentru lucrările de consolidare şi construcţie pentru reabilitarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) nu poate fi finalizată până la data de închidere a Proiectului.2. Componenta B – Reducerea riscului la cutremure (Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului)Din 48 de clădiri publice, 23 au fost finalizate complet, 12 sunt în curs de finalizare, pentru 6 procedurile de achiziţie au fost finalizate, pentru 3 obiective procedurile de licitaţie sunt în pregătire, iar pentru cele 4 obiective rămase lucrările de proiectare sunt în curs. Extinderea datei finale de tragere va duce la finalizarea tuturor celor 48 de obiective până la data de 20 decembrie 2012.3. Componenta C – Reducerea riscurilor în caz de inundaţii şi alunecări de teren (Ministerul Mediului şi Pădurilor)O extindere a datei finale de tragere este necesară pentru finalizarea lucrărilor de punere în siguranţă a barajului de la Dridu şi pentru finalizarea manualului pentru monitorizarea alunecărilor de teren.De asemenea, a început deja implementarea unei noi soluţii tehnice pentru tratamentul crăpăturilor în adâncime în pilonii barajului şi lucrările de reabilitare a galeriei de evaluare şi echipamentul hidraulic pentru dig progresează în conformitate cu programul, dar reabilitarea centrului de monitorizare nu a fost finalizată.4. Componenta D – Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (Reducerea riscului de accidente miniere în Bazinul Tisei)O extindere de perioadă este necesară pentru finalizarea a două lucrări importante şi data estimată pentru finalizarea obiectivelor este 20 decembrie 2012:– reabilitarea a două diguri de decantare în vederea prevenirii riscului de inundaţii; şi– elaborarea unui sistem informatic pentru analizarea impactului asupra mediului şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă.În aceste circumstanţe, agenţiile de implementare s-au angajat să întreprindă toate acţiunile necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului în cadrul noului termen propus.Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră la cele de mai sus.Bogdan Drăgoi,secretar de statROMÂNIAMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICECabinet secretar de statNr. 608.109Str. Apolodor nr. 17sectorul 5, BucureştiTel.: +021 319 97 39Fax: +021 312 20 1113 octombrie 2011Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi DezvoltareDlui Peter Harrold, directorEuropa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia CentralăRef.: Proiectul de diminuare a riscurilorîn cazul producerii calamităţilor naturaleşi pregătirea pentru situaţii de urgenţă(Împrumut nr. 4.736-RO)Amendament la Acordul de împrumutNe referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare.În urma analizei recent efectuate, Ministerul Mediului şi Pădurilor a transmis Ministerului Finanţelor Publice o solicitare de amendare a Acordului de împrumut, pentru a adapta prevederile acestuia necesităţilor curente ale Proiectului şi pentru a permite implementarea Proiectului în cadrul termenelor agreate, respectiv unele realocări între categoriile proiectului pentru partea C – Reducerea riscului la inundaţii şi alunecări de teren.În această privinţă, vă supunem atenţiei următoarea propunere de modificare a anexei nr. 1 "Trageri din împrumut":

Categorie

Sume
(dolari SUA)
(1) Lucrări pentru:
a) partea B a Proiectului 47.888.000
b) partea C a Proiectului 66.215.000 +294.415
c) partea D a Proiectului 2.883.000
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 0
(îi) partea E.2 19.000
(iii) partea E.3 26.646
(2) Bunuri pentru:
a) partea A a Proiectului 8.904.000
b) partea C a Proiectului 239.000 +128.500
c) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 69.091
(îi) partea E.2 235.000
(iii) partea E.3 269.000 -22.759
(iv) partea E.4 23.000
(d) partea D a Proiectului 1.700.000
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 a proiectului 0
(4) Serviciile consultanţilor, inclusiv audit şi
instruire, pentru:
a) partea A a Proiectului 3.300.000
b) partea B a Proiectului 6.086.000
c) partea C a Proiectului 5.953.000 -99.631
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 100.000
(îi) partea E.2 2.372.000
(iii) partea E.3 172.000 -143.125
e) partea D a Proiectului 550.000
(5) Costuri de operare pentru:
a) UMP – MAI 100.909
b) UMP – MDRT 328.000
c) UMP – MMP 2.085.000 -157.400
d) UMP – ANRM 482.000
(6) Nealocate pentru:
a) partea A a Proiectului 0
b) partea B a Proiectului 0
c) partea C a Proiectului 0
d) partea D a Proiectului 0
Total 150.000.000

Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus.Cu stimă,Bogdan Drăgoi,secretar de statBANCA MONDIALĂEuropa Centrală şi Ţările BalticeRegiunea Europa şi Asia Centrală17 Avenue Marnix, et. 2, 1000 Bruxelles, BelgiaTel. (322)5040994, fax: (322) 50409997 noiembrie 2011Excelenţei Sale Gheorghe Ialomiţianu,ministru,Ministerul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaProiectul de diminuare a riscurilor în cazulproducerii calamităţilor naturale şi pregătireapentru situaţii de urgenţă(Împrumut nr. 4.736-RO)Acordul de asistenţă financiară nerambursabilădin fondul Facilităţii Globale de Mediu (GEF) TFnr. 053472-ROSolicitarea extinderii datei de închiderepână la 20 decembrie 2012 şi de realocarea unor fonduri din împrumutÎn urma adreselor dumneavoastră din 17 iunie 2011 şi 13 octombrie 2011, prin care este solicitată modificarea secţiunii 2.03 a Acordului de împrumut şi a Acordului de grant GEF, prin revizuirea datei de închidere prin extinderea până la 20 decembrie 2012 şi realocarea, în cadrul anexei nr. 1 a Acordului de împrumut, a unor fonduri între categoriile Proiectului pentru partea C – Reducerea riscului de inundaţii şi alunecări de teren, aş dori să vă informez că, după o revizuire atentă, Banca Mondială are în vedere o extindere parţială până la data de 30 iunie 2012 pentru finalizarea activităţilor care permit atingerea obiectivelor de dezvoltare şi protecţia mediului ale Proiectului. Acestea ar include:– pentru componenta A: finalizarea extinderii instalării Sistemului de management informaţional pentru situaţii de urgenţă (SMISU) în cel puţin 23 de locaţii critice;– pentru componenta B: finalizarea a 6 contracte de lucrări pentru consolidarea antiseismică a structurilor unor clădiri publice aflate în curs de implementare şi a 4 contracte de lucrări cu licitaţii finalizate în 2011 şi pregătite de semnare; în plus, licitaţia pentru contracte de lucrări privind reabilitarea seismică a Primăriei Municipiului Iaşi – o clădire istorică unde urmează să fie folosite metode de reabilitare inovatoare şi eficiente – poate fi lansată numai cu condiţia ca lucrările să înceapă înainte de sfârşitul lunii martie 2012 şi după confirmarea angajamentului asumat de Guvern de a continua finanţarea acesteia de la bugetul de stat după încheierea Proiectului;– finalizarea manualului de monitorizare a alunecărilor de teren şi predarea echipamentelor instalate în zonele-pilot către instituţiile beneficiare respective (în cadrul componentei C); şi– dezvoltarea şi instalarea sistemelor computerizate de răspuns în caz de deversări accidentale la mine, de monitorizare a mediului şi pentru sprijin în luarea deciziilor în industria minieră.Solicităm Guvernului să asigure alocarea bugetului necesar pentru finalizarea acestor activităţi pentru prima jumătate a anului 2012, astfel încât cheltuielile să poată fi finanţate din împrumut. Aceasta va fi o condiţie pentru aprobarea de către Bancă a extinderii parţiale a datei închiderii Proiectului.Toate celelalte activităţi din Proiect aflate în curs de desfăşurare şi care nu sunt direct legate de implementarea contractelor extinse se vor finaliza conform programării, la 20 decembrie 2011. Toate sumele care nu sunt necesare pentru a acoperi activităţile prevăzute pentru extindere parţială vor fi anulate.Această extindere parţială şi anulare ar necesita o aprobare formală de către Bancă a unui pachet de restructurare a Proiectului, care este în curs de pregătire. Aprobarea menţionată şi amendamentele ulterioare vă vor fi comunicate în scris.Decizia noastră va fi bazată pe următoarele considerente:(i) Conducerea Băncii a aprobat deja o prelungire cu 24 de luni a datei închiderii Proiectului, de la 31 decembrie 2009 la 20 decembrie 2011, pe considerentul că pe perioada respectivei prelungiri SMISU va fi instalat şi operaţional în cel puţin 23 de locaţii critice, că va fi realizată consolidarea antiseismică a 40 de clădiri publice, foarte vulnerabile în cazul unui cutremur sever, că lucrările de protecţie împotriva inundaţiilor şi pentru siguranţa barajelor în 14 amplasamente şi lucrările pentru punerea în siguranţă a tuturor depozitelor de steril se vor finaliza. Totuşi, insuficienta alocare bugetară în 2010 şi în prima jumătate a anului 2011, mai ales pentru componentele B şi D, precum şi o colaborare nesatisfăcătoare între instituţiile guvernamentale şi contractantul responsabil cu realizarea SMISU au dus la întârzieri neprevăzute în implementarea Proiectului şi la trageri întârziate în cadrul tuturor componentele Proiectului, cu excepţia componentei C.(îi) Analiza detaliată pe care am realizat-o împreună cu agenţiile de implementare a arătat că, cu o finanţare adecvată asigurată în mod sistematic şi fără piedici birocratice în contractare şi plata regulată a contractanţilor pe perioada prelungirii Proiectului, toate obiectivele critice de dezvoltare şi de mediu ale Proiectului vor putea fi îndeplinite şi chiar uşor depăşite.De asemenea, prin prezenta Banca realocă sumele împrumutului alocate în tabelul de la secţiunea 1 a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut dintre România şi Bancă, datat 26 mai 2004. Tabelele revizuite cu sumele din Proiect realocate sunt prezentate în anexa la această scrisoare.Avem rugămintea ca pregătirea raportului împrumutatului privind finalizarea implementării Proiectului (RFI) să înceapă cât se poate de repede (dar nu mai târziu de ianuarie 2012), astfel încât să poată fi prezentat Băncii până la data de 15 aprilie 2012, alte actualizări putând urma la scurt timp după aceea. Aceasta este o contribuţie necesară la RFI întocmit de Bancă pentru acest proiect, RFI care va fi întocmit până la 30 iunie 2012 şi distribuit dumneavoastră pentru comentarii. Autorul raportului Băncii va efectua o misiune de informare în ianuarie 2012 pentru a discuta detaliile privind cerinţele şi procedurile pentru realizarea RFI şi pentru a vizita amplasamentele Proiectului şi a discuta cu beneficiarii care au fost implicaţi în pregătirea şi implementarea Proiectului.Aşteptăm răspunsul dumneavoastră în curând şi sperăm să avem o colaborare excelentă în vederea finalizării acestui proiect, care a ajutat România în reducerea vulnerabilităţii ecologice, sociale, economice, la dezastre naturale şi deversările accidentale de poluanţi din zonele miniere şi în asigurarea protecţiei unui număr mare de persoane împotriva dezastrelor naturale.Cu stimă,Peter Harrold,director regionalEuropa Centrală şi Ţările BalticeEuropa şi Asia CentralăCc: E.S. Elena Gabriela Udrea,ministrul dezvoltării regionale şi turismuluiBucureşti, RomâniaE.S. Constantin-Traian Igaş,ministrul administraţiei şi internelorBucureşti, RomâniaE.S. Laszlo Borbely,ministrul mediului şi pădurilorBucureşti, RomâniaDlui Alexandru Pătruţi,preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse MineraleBucureşti, RomâniaDlui Bogdan Drăgoisecretar de stat, Ministerul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaDnei Angela Carabaş,director general, Ministerul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaDlui Ruud Treffers,director executiv,Banca Mondială + 
Anexa TRAGERI DIN ÎMPRUMUTTabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim cu care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:

Categorie

Suma alocată
din împrumut
(exprimată în
dolari S.U.A.)
Procent din cheltuieli
ce urmează
a fi finanţat (%)

(1) Lucrări pentru:
a) partea B a Proiectului
b) partea C a Proiectului
c) partea D a Proiectului
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1
(îi) partea E.2
(iii) partea E.3
47.888.000
66.509.769
2.883.000

0
19.000
26.646

100% din cheltuielile externe
şi 78% din cheltuielile locale
(efectuate înainte de
7 martie 2007) şi 78% din
toate cheltuielile ulterioare

(2) Bunuri pentru:
a) partea A a Proiectului
b) partea C a Proiectului
c) partea E a Proiectului
(i) partea E.1
(îi) partea E.2
(iii) partea E.3
(iv) partea E.4
d) partea D a Proiectului
8.904.000
367,500

69.091
235.000
246,241
23.000
1.700.000

100% din cheltuielile externe
şi 100% din cheltuielile
locale (cost ex-factory) şi
75% din cheltuielile locale
pentru alte bunuri achizi-
ţionate pe piaţa internă
(efectuate înainte de
7 martie 2007) şi 75% din
toate cheltuielile ulterioare
(3) Servicii tehnice pentru
partea C.5 a Proiectului
0

100% din cheltuielile externe
şi 75% din cheltuielile locale
(4) Servicii de consultanţă,
inclusiv audit şi instruire
pentru:
a) partea A a Proiectului
b) partea B a Proiectului
c) partea C a Proiectului
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1
(îi) partea E.2
(iii) partea E.3
e) partea D a Proiectului
3.300.000
6.086.000
5.853.369

100.000
2.372.000
28.875
550.000

75% din cheltuielile cu
consultanţi locali şi 85% din
cheltuielile cu consultanţi
străini

(5) Costuri de operare pentru:
a) UMP – MAI
b) UMP – MTCT
c) UMP – MMGA
d) UMP – ANRM
100.909
328.000
1.927.600
482.000
75%
75%
75%
75%
(6) Nealocate pentru:
a) partea A Proiectului
b) partea B a Proiectului
c) partea C a Proiectului
d) partea D a Proiectului
0
0
0
0
TOTAL: 150.000.000

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x