AMENDAMENT din 13 octombrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 607 din 3 septembrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 02/11/1973 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978 ART. 6
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ANEXA 1MODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PECONVENTIE 02/11/1973 ANEXA 3
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 892 28/08/2009
ActulCONTINUT DEREZOLUTIE 156 13/10/2006

la anexa la Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (Anexa III, revizuită, la Convenţia MARPOL 73/78)



AMENDAMENTE LA ANEXA III LA CONVENŢIA MARPOL 73/78(Anexa III revizuită)Textul existent al anexei III la Convenţia MARPOL se înlocuieşte după cum urmează:"REGULIpentru prevenirea poluării cu substanţedăunătoare transportate pe mare sub formă ambalatăREGULA 1Aplicare1. Dacă nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplică tuturor navelor care transportă substanţe dăunătoare sub formă ambalată..1 În sensul prezentei anexe, substanţe dăunătoare sunt acele substanţe identificate ca poluanţi marini în Codul maritim internaţional pentru mărfuri periculoase (Codul IMDG)*) sau care respectă criteriile din apendicele la prezenta anexă.–––Notă *) Se face referire la Codul IMDG, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat de Comitetul Securităţii Maritime..2 În sensul prezentei anexe, expresia formă ambalată înseamnă tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanţe dăunătoare.2. Transportul de substanţe dăunătoare este interzis, cu excepţia cazului când acesta se efectuează în conformitate cu prevederile prezentei anexe.3. Pentru a completa prevederile prezentei anexe, guvernul fiecărei părţi la Convenţie trebuie să elaboreze sau să dispună să se elaboreze cerinţe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, arimarea, limitările cantitative şi excepţiile pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluării mediului marin cu substanţe dăunătoare*).–––Notă *) Se face referire la Codul IMDG, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat de Comitetul Securităţii Maritime.4. În sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanţelor dăunătoare, trebuie să fie tratate şi ele ca substanţe dăunătoare, dacă nu s-au luat măsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura că nu conţin reziduuri dăunătoare pentru mediul marin.5. Cerinţele prezentei anexe nu se aplică proviziilor şi echipamentului de la bordul navei.REGULA 2AmbalareAmbalajele trebuie să fie adecvate pentru a reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ţinându-se seama de conţinutul lor specific.REGULA 3Marcare şi etichetare1. Ambalajele care conţin o substanţă dăunătoare trebuie să aibă un marcaj permanent cu denumirea tehnică corectă (nu se admit numai denumirile comerciale) şi, în plus, trebuie să aibă un marcaj sau o etichetă rezistentă care să indice că substanţa este dăunătoare. Această identificare trebuie să fie completată, dacă este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, indicând numărul de referinţă al Naţiunilor Unite.2. Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte şi de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conţin o substanţă dăunătoare trebuie să fie astfel încât aceste informaţii să poată fi încă identificate pe ambalajele care au rezistat unei scufundări în apa mării timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare şi etichetare corespunzătoare, trebuie să se ţină cont de rezistenţa materialelor folosite şi de suprafaţa ambalajului.3. Ambalajele care conţin cantităţi mici de substanţe dăunătoare pot fi scutite de aplicarea cerinţelor de marcare**).–––Notă **) Se face referire la scutirile specifice prevăzute în Codul IMDG, adoptat prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat.REGULA 4***)Documente–––-Notă ***) Referirile la cuvântul "documente" din această regulă nu exclud utilizarea tehnicilor de transmisie pe baza prelucrării automate a datelor (EDP) şi schimbului de date informatice (EDI), ca supliment la documentaţia scrisă.1. În toate documentele care se referă la transportul pe mare al substanţelor dăunătoare în care se menţionează aceste substanţe, trebuie să se folosească denumirea tehnică corectă a fiecărei substanţe (nu se admit numai denumirile comerciale) şi la substanţa ulterior indicată să se completeze cu următoarele cuvinte: POLUANT MARIN.2. Documentele de expediţie furnizate de expeditor trebuie să includă sau să fie însoţite de un certificat sau o declaraţie semnată care să ateste că marfa prezentată pentru transport este corespunzător ambalată şi marcată, etichetată sau placardată, după caz, şi se află în condiţie adecvată de transport pentru a reduce la minimum riscurile faţă de mediul marin.3. Orice navă care transportă substanţe dăunătoare trebuie să aibă o listă sau un document special care menţionează substanţele dăunătoare de la bord şi depozitarea acestora. În locul acestei liste sau al documentului special se poate utiliza un plan de încărcare detaliat, indicând depozitarea substanţelor dăunătoare de la bord. Copii ale acestor documente trebuie să fie păstrate de asemenea la uscat de către armatorul navei sau reprezentantul său până la descărcarea substanţelor dăunătoare. Înainte de plecare, o copie a unuia dintre aceste documente trebuie să fie pusă la dispoziţia persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.4. La fiecare escală în cursul căreia se efectuează o operaţiune de încărcare sau descărcare, fie chiar şi parţială, trebuie să se prezinte, înaintea plecării navei, persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului o versiune actualizată a documentelor în care sunt înregistrate substanţele dăunătoare de la bord şi indicarea locului lor de arimare la bord sau a planului de încărcare detaliat.5. În cazul în care nava are o listă ori un document special sau un plan de încărcare detaliat cerut pentru transportul mărfurilor periculoase în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, documentele cerute de această regulă pot fi combinate cu documentele referitoare la mărfurile periculoase. În cazul în care documentele sunt combinate, trebuie să se facă o distincţie clară între mărfurile periculoase şi substanţele dăunătoare la care se referă prezenta anexă.REGULA 5ArimareSubstanţele dăunătoare trebuie arimate şi asigurate în mod corespunzător astfel încât să se reducă la minimum riscurile pentru mediul marin, fără a dăuna siguranţei navei şi persoanelor de la bord.REGULA 6Limitări cantitativeDin motive întemeiate, de ordin ştiinţific şi tehnic, poate fi necesară interzicerea transportului anumitor substanţe dăunătoare sau limitarea cantitativă a acestor substanţe care pot fi transportate de aceeaşi navă. La fixarea acestor limite trebuie să se ţină seama de dimensiunile, construcţia şi echipamentul navei, precum şi de ambalajul şi proprietăţile intrinseci ale substanţelor.REGULA 7Excepţii1. Aruncarea în mare a substanţelor dăunătoare transportate în formă ambalată trebuie să fie interzisă, cu excepţia cazului când aceasta este necesară pentru asigurarea siguranţei navei sau salvarea vieţii omeneşti pe mare.2. Sub rezerva prevederilor prezentei convenţii, trebuie să fie luate măsuri corespunzătoare bazate pe proprietăţile fizice, chimice şi biologice ale substanţelor dăunătoare pentru a reglementa aruncarea în mare a apei de spălare a scurgerilor, cu condiţia ca aceste măsuri să nu compromită siguranţa navei şi a persoanelor de la bord.REGULA 8Controlul statului portului cu privire la respectarea cerinţelor de exploatare*)–––Notă *) Se face referire la Procedurile de control al navelor de către statul portului, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.787(19) şi amendate prin Rezoluţia A.882(21).1. O navă care se găseşte într-un port sau într-un terminal din larg al unei alte părţi este supusă unei inspecţii efectuate de către funcţionari autorizaţi corespunzător de acea parte, în scopul verificării respectării cerinţelor de exploatare prevăzute în prezenta anexă, atunci când există motive evidente pentru a considera că procedurile esenţiale de aplicat la bord privind prevenirea poluării cu substanţe dăunătoare nu sunt cunoscute de către comandant sau echipaj.2. În condiţiile prevăzute la paragraful 1 al acestei reguli, partea trebuie să ia măsurile necesare pentru ca nava să nu iasă în mare până când nu va fi fost remediată situaţia conform cerinţelor prezentei anexe.3. Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevăzute la art. 5 al prezentei convenţii, se aplică în cazul acestei reguli.4. Nicio prevedere a prezentei reguli nu trebuie să fie interpretată ca limitând drepturile şi obligaţiile unei părţi care efectuează controlul asupra normelor de exploatare prevăzute în mod expres în prezenta convenţie. + 
Apendice
la anexa IIICriterii pentru stabilirea substanţelor dăunătoare sub formă ambalatăÎn sensul prezentei anexe, substanţe dăunătoare sunt substanţele identificate după oricare dintre următoarele criterii*):–––Notă *) Aceste criterii se bazează pe criteriile care au fost elaborate în cadrul Sistemului global armonizat al Naţiunilor Unite pentru clasificarea şi etichetarea produselor chimice (GHS), aşa cum au fost amendate.Pentru definiţiile acronimelor sau termenilor utilizaţi în acest apendice, se face referire la paragrafele corespunzătoare din Codul IMDG."

Categoria: Toxicitate acută 1

LC(50)/96 ore (pentru peşte) ≤1 mg/l; şi/sau
EC(50)/48 ore (pentru crustacee) ≤1 mg/l; şi/sau
ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge
sau alte plante acvatice) ≤1 mg/l

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Categoria: Toxicitate cronică 1 ││ ││ LC(50)/96 ore (pentru peşte) ≤1 mg/l; şi/sau ││ EC(50)/48 ore (pentru crustacee) ≤1 mg/l; şi/sau ││ ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge ││ sau alte plante acvatice) ≤1 mg/l ││ şi substanţele care nu se degradează ││ rapid şi/sau log K(ow)≥4 ││ (în afară de cazul în care s-a stabilit în mod ││ experimental că valoarea BCF <500) ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Categoria: Toxicitate cronică 2 ││ ││ LC(50)/96 ore (pentru peşte) >1 la ≤10 mg/l; şi/sau ││ EC(50)/48 ore (pentru crustacee) >1 la ≤10 mg/l; şi/sau ││ ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge ││ sau alte plante acvatice) >1 la =10 mg/l ││ şi substanţele care nu se degradează rapid ││ şi/sau log K(ow) ≥ 4 ││ (în afară de cazul în care s-a stabilit în mod ││ experimental că valoarea BCF <500) în afară de cazul ││ în care valoarea toxicităţii cronice NOEC este > 1 mg/l. ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x