ACTUL FINAL din 19 aprilie 1972

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 11 mai 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 10
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 12
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 14
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 15
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 16
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 17
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 25
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 26
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 29
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972 ART. 30
ANEXA 2REFERIRE LACONVENTIE 19/04/1972
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 110 14/04/2009
ActulCONTINUT DECONVENTIE 19/04/1972

la Convenţia privind înfiinţarea Institutului Universitar European



Plenipotenţiarii înaltelor părţi contractante,reuniţi la Florenţa la data de 19 aprilie 1972 pentru semnarea Convenţiei privind înfiinţarea Institutului Universitar European,au adoptat următoarele texte:– Convenţia privind înfiinţarea Institutului Universitar European;– Protocolul asupra privilegiilor şi imunităţilor Institutului Universitar European.La momentul semnării acestor texte, plenipotenţiarii:– au adoptat declaraţiile din anexa nr. I şi;– au luat notă de declaraţiile Guvernului Republicii Federale Germania din anexa nr. II. + 
Anexa II. Declaraţii referitoare la anumite prevederi ale Convenţiei privind înfiinţarea Institutului Universitar European (Convenţia)Articolul 6Paragraful 1a) Regulile de procedură ale Consiliului superior vor determina condiţiile în care reprezentanţii guvernelor pot solicita asistenţă din partea experţilor.b) Regulile de procedură prevăd reunirea Consiliului superior de câte ori este necesar şi în alte locuri de pe teritoriile statelor contractante în afară de Florenţa.c) Consiliul superior va lua măsurile necesare privind publicaţiile oficiale; în acest scop poate folosi serviciile Biroului pentru publicaţiile oficiale ale Comunităţilor Europene.Paragraful 5 lit. c)Prevederile art. 6 paragraful 5 nu împiedică Consiliul superior să desemneze Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene, după consultarea preşedintelui Curţii, ca organism de soluţionare a disputelor dintre Institutul Universitar European (Institutul) şi personalul acestuia.Articolul 10Desfăşurarea activităţii de cercetare în cadrul unui anumit departament înseamnă doar faptul că respectivul departament este primordial pentru cercetare. Acest lucru nu exclude solicitarea serviciilor altor departamente, asigurându-se astfel că toate activităţile ştiinţifice au caracterul interdisciplinar necesar.Articolul 12a) Seminariile şi echipele de cercetare sunt constituite atât timp cât este necesar pentru studierea subiectului ales sau pentru finalizarea unui anumit proiect de cercetare.b) Referitor la metodele de lucru, predarea în cadrul Institutului trebuie să se axeze în principal pe participarea la activitatea de cercetare. Timpul alocat unei astfel de cercetări poate varia, însă pentru obţinerea unei diplome sunt necesari cel puţin 2 ani de activitate şi predarea unei lucrări originale de cercetare, conform condiţiilor prevăzute în art. 14 din Convenţie.Articolul 14a) Diplomele la care se face referire la art. 14 paragraful 1 pot fi, de exemplu:– "Doctor în drept al Institutului Universitar European din Florenţa";– "Doctor în ştiinţe politice al Institutului Universitar European din Florenţa".b) Chestiunea statutului comparativ al doctoratului din cadrul Institutului va fi studiată cât mai curând posibil; Consiliul superior poate, în cazul în care este necesar, să facă recomandări guvernelor statelor contractante asupra acestei chestiuni.c) Scopul publicării unei lucrări de cercetare este acela de a o pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi. Prevederile adoptate pentru implementarea art. 14 paragraful 3 vor stipula faptul că publicarea se poate face nu numai într-o revistă, carte sau broşură, dar şi în alte forme disponibile (de exemplu, microfilm).Articolul 15Paragraful 1Numirea profesorilor Institutului cu contract permanent se face pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea prelungirii.Paragraful 3Acesta se referă în principal la păstrarea drepturilor câştigate în baza dispoziţiilor naţionale şi, acolo unde este cazul, la câştigarea acestor drepturi, precum şi la posibilitatea revenirii la o instituţie din ţara de origine, în special în cazurile în care şederea la Institut este pe o perioadă scurtă.Articolul 16Paragraful 1Luând în considerare nivelul academic şi cerinţele de organizare a activităţii, numărul cercetătorilor va fi, cel puţin la început, cuprins între 250 şi 600.Paragraful 3a) Prevederile referitoare la admiterea studenţilor şi a cercetătorilor trebuie să stipuleze nivelul de studii pe care aceştia să îl fi obţinut deja şi atestatul de cunoaştere a limbilor oficiale ale Institutului care le sunt necesare.b) Formularea "să ia în considerare […], pe cât posibil, locul de origine al acestora" trebuie interpretată în sensul în care calificările academice reprezintă principalul criteriu pe care Comisia de admitere îl ia în considerare, în acelaşi timp trebuind să menţină o reprezentare egală a diferitelor naţionalităţi în rândul cercetătorilor.Articolul 17Este recomandabil ca reprezentanţii statelor contractante în Consiliul superior să se consulte pentru ca nivelul granturilor şi procedurile de acordare să fie comparabile în toate statele.Articolul 25a) Costul pentru echiparea clădirilor nou-construite sau extinse care sunt puse la dispoziţia Institutului de către Guvernul italian trebuie să fie suportate de acest guvern.b) Mobila şi echipamentul necesar activităţii de predare reprezintă un tip de investiţie care poate să nu fie inclusă în liniile bugetare curente, fiind legate de funcţionarea Institutului; de obicei există prevederi pentru introducerea unor astfel de linii bugetare în bugetul anual.Cheltuielile pentru echipamentul suplimentar vor fi incluse în bugetul Institutului şi vor fi finanţate conform regulamentelor obişnuite pentru finanţarea cheltuielilor Institutului.Articolul 26Regulamentele financiare vor stipula faptul că în cazul în care statele contractante plătesc contribuţiile în moneda naţională:– sumele rămase disponibile vor fi depozitate de către trezoreriile statelor contractante sau de către organismele desemnate de către aceste state;– pe durata depozitului, fondurile vor avea valoarea corespunzătoare parităţii din ziua deschiderii depozitului, moneda de referinţă fiind cea în care este exprimat bugetul Institutului.Articolul 29Paragraful al doileaArticolul 29 din Convenţie nu exclude desemnarea Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene ca organism de arbitraj de către preşedintele acestei curţi.Articolul 30Un comitet pregătitor format din reprezentanţi ai guvernelor statelor contractante şi un reprezentant al Comisiei Europene (fără drept de vot) se va reuni după semnarea Convenţiei. Acesta va întreprinde activităţile necesare de pregătire, în special elaborarea proiectului pentru acordul de sediu, astfel încât Institutul să poată fi înfiinţat cât mai curând posibil după intrarea în vigoare a Convenţiei.II. Alte declaraţiiA. Finanţarea şi structura Institutuluia) Preşedintele primeşte salariul şi sporurile unui profesor plus un spor administrativ (aproximativ 20% din salariu) pe durata mandatului său.b) Salariul secretarului trebuie să fie mai mic decât cel al preşedintelui şi poate fi echivalent cu salariul unui profesor.c) Cercetările realizate de către Institut trebuie publicate, iar după al doilea sau al treilea an de funcţionare trebuie să existe o linie bugetară specială în acest sens.B. Cazarea cercetătorilorGuvernul Republicii Italiene oferă cazare cercetătorilor, percepând o chirie rezonabilă.Orice măsuri luate în acest sens nu pot fi finanţate din bugetul Institutului.C. Posibila aderare a statelor care nu sunt membre ale Comunităţilor EuropeneDupă o perioadă de 4 ani de la intrarea în vigoare a Convenţiei, Consiliul superior, după consultarea Consiliului academic, va trimite un raport statelor contractante privind posibila includere în Convenţie a unei clauze care să permită statelor care nu sunt membre ale Comunităţilor Europene să adere la Convenţie.D. Reexaminarea denunţăriiChestiunea denunţării Convenţiei va fi reexaminată la momentul raportului la care se face referire la lit. C.E. Colegiul Europei de la BrugesStatele contractante iau notă de următoarea declaraţie făcută la reuniunea Consiliului şi la Conferinţa Miniştrilor Educaţiei din Statele Membre la 16 noiembrie 1971:"Autorităţile academice ale institutelor din Florenţa şi Bruges trebuie să coopereze pentru organizarea şi realizarea în cele mai bune condiţii a propriilor programe de studiu pentru activităţile paralele sau convergente."
 + 
Anexa IIDeclaraţii ale Guvernului Republicii Federale GermaniaGuvernul Republicii Federale Germania îşi rezervă dreptul de a declara, la depozitarea instrumentului de ratificare a Convenţiei privind înfiinţarea Institutului Universitar European, că această convenţie se va aplica în mod egal şi Landului Berlin.Referitor la definiţia expresiei "naţional", Guvernul Republicii Federale Germania se referă la declaraţia făcută la 25 martie 1957 în momentul semnării tratatelor de înfiinţare a Comunităţii Economice Europene şi Comunităţii Europene a Energiei Atomice.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x