ACT ADIȚIONAL nr. 4 din 23 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEACT ADITIONAL 4 23/05/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin Decizia nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 15 iunie 2018.
1.PreambulAvând în vedere:– Legea nr. 2/2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018;– art. 6 alin. 3 din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017;– art. 5 din O.U.G. nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române modificată de pct. 8 al articolului 1, Cap. 1 din Ordonanța de Urgență nr. 83 din 16.11.2016 – privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, modificată și completată prin Legea nr. 130/31.05.2017.în conformitate cu prevederile:– art. 14 alin. 1 din contractul de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2016-2 decembrie 2019, aprobat prin H.G. nr. 231/2016;– art. 38 și art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare,și avându-se în vedere dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2016/2338 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016,s-a încheiat prezentul act adițional,întreAutoritatea pentru Reformă Feroviară, cu sediul în București, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, telefon: 0750.032.676, cod fiscal 37314940, cont nr. R046TREZ23A840401400400X deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, sectorul 1, reprezentată legal prin dl. Gigi GAVRILĂ, Președinte, denumită în continuare Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.).Societatea Comercială Interregional Călători S.R.L., cu sediul în Mun. Cluj Napoca, Str. Tăietura Turcului nr. 47, CUI 31828110, cont nr. R022TREZ2165070XXX029727 deschis la Trezoreria Operativă Mun. Cluj Napoca, reprezentată legal prin dl. Radu ION, Director, pe de altă parte, în calitate de operator de transport feroviar de călători, denumită în continuare Interregional Călători S.R.L.2.Părțile convin, cu respectarea art. 39 alin. (1) teza a II-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 3 alin. (3) și cu art. 2 alin. (1) lit. h) și lit. i) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017 coroborat cu art. 14 din Contractul de servicii publice pentru perioada 1 ianuarie 2016 – 2 decembrie 2019 al Societății Comerciale Interregional Călători S.R.L aprobat prin HG. nr. 231/2016,să actualizeze următoarele elemente prevăzute în Contractul de servicii publice aprobat prin H.G. nr. 231/2016, modificat și completat prin Actele Adiționale nr. 1, nr. 2 și nr. 3 din anul 2017, după cum urmează: + 
Articolul ILa articolul 3, alineatul (2) și alineatul (12) se modifică și se completează cu alineatul (15) astfel încât va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3(2)Numărul minim și categoriile de trenuri care vor circula pe secțiile de circulație, care reprezintă obligația de serviciu public, se pot modifica pentru adaptarea la condițiile concrete de piață, la schimbarea mersului de tren sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii feroviare, cu respectarea instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație, a Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și fără a depăși volumul total de tren-km din lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public, care face obiectul contractelor de servicii publice, cu alocarea corespunzătoare a compensației acordate, în conformitate cu legislația în vigoare.(12)Interregional Călători S.R.L. va raporta până cel mai târziu în data de 28 ale lunii curente gradul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract, pentru luna anterioară, la A.R.F. Raportările se vor face conform Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și obligației de serviciu public asumată și aprobată. Evidențierea clară a tipurilor de venituri și cheltuieli, se va face strict pentru total rute de transport.(15)Interregional Călători S.R.L. se obligă ca în cazul în care secțiile neinteroperabile neînchiriate pe care poate opera cu trenuri ce fac obiectul obligației de serviciu public sunt închiriate de un gestionar de infrastructură și acesta nu dorește să delege către Interregional Călători S.R.L. obligația de a realiza traficul de călători ce compune pachetul minim social pe secțiile respective, Interregional Călători S.R.L. va renunța la subvenția alocată în acest scop, prin predarea pachetului de servicii către operatorul în drept conform legislației în vigoare.
(la 17-09-2018,
sintagma: și se completează cu alineatul (14) a fost înlocuită de Punctul 2. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
(la 17-09-2018,
Articolul I a fost rectificat de Punctul 2. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
 + 
Articolul IILa articolul 3 se introduce alineatul (16) ce va avea următorul cuprins:(16)Interregional Călători S.R.L, având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 62/2016 modificată și aprobata prin Legea nr. 53/2017 și prevederii art. 3 din H.G. nr. 98/2017, va permite personalului de specialitate din cadrul A.R.F posesor al legitimației specială emisă de președintele A.R.F., accesul pe toate mijloacele sale de transport feroviar, în unitățile ce-i aparțin, inclusiv, dacă este cazul, în unitățile pe care le deține în calitate de administrator și gestionar de infrastructură feroviară.
 + 
Articolul IIIDenumirea articolului 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în obligația de serviciu public.
 + 
Articolul IVArticolul 7 – Lista programelor prioritare, se introduce alineatul (2), care va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7(2)Pentru crearea unei baze de date comune, Interregional Călători S.R.L va asigura transmiterea datelor rezultate din sistemul de ticketing în formatul solicitat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
 + 
Articolul VDenumirea articolului 10 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară.(4)Nerealizarea veniturilor minime obligatorii de realizat, stabilite în Anexa 3 denumită "Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară", reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio, va avea ca efect penalizarea operatorului prin diminuarea compensației primite cu suma nerealizată din total venituri minime obligatorii de realizat.
 + 
Articolul VILa articolul 14 se introduc alineatul (3) și alineatul (4), care vor avea următorul cuprins:(3)Obligatoriu părțile vor încheia act adițional, prin efectul legii, după aprobarea bugetului de stat și ca urmare a rectificărilor bugetare, având în vedere și respectând prevederile art. 2 alin. (1) lit. h) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017.(4)Anual contractul sc actualizează, în perioada de valabilitate, prin act adițional. + 
Articolul VIIValoarea unitară a compensației asigurată de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru anul 2018, având în vedere Legea nr. 2/2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018 și cu adresa C.N.C.F. „CFR” S.A. nr. 4/5/181/13.03.2018, nr. 4/5/202/30.03.2018 și nr. 4/5/308/22.05.2018 va fi următoarea:a)valoarea compensației aferente indicatorului tren-km: 13.344,2708 lei pe mia de tren-km;b)valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren InterRegio: 27,6703 lei pe mia de călători-km;c)valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren Regio: 183,4568 lei pe mia de călători-km.
 + 
Articolul VIIILista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public pentru anul 2018 a Interregional Călători S.R.L. se regăsește în Anexa 1 la prezentul Act adițional. + 
Articolul IXAnexa 4 la contract, ce reprezintă Costul prestațiilor la Interregional Călători S.R.L se înlocuiește cu Anexa 2 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XAnexa 5 la contract, ce reprezintă Nivelul de venituri proprii realizat/prognozat Nivelul de venituri minime obligatorii pentru Interregional Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 3 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XIAnexa 6 la contract, ce reprezintă Nivelul compensației asigurate de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice, pe total an 2018 pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate pentru Interregional Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 4 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XII Anexele 1-4 fac parte integrantă din prezentul act adițional. + 
Articolul XIIICelelalte prevederi contractuale rămân nemodificate.
Prezentul act adițional s-a încheiat azi 23.05.2018 în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ Președinte S.C. INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L. Director

 + 
Anexa nr. 1la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C Interregional Călători S.R.L.
Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația
de serviciu public pentru anul 2018 a Interregional Călători S.R.L.
a)Trenuri cu circulație rulată pe secții INTEROPERABILEa2)Trenuri REGIO

Nr. Poz.OSP  Ruta de circulație   Distanța(km.)    Rang tren   Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6)  Călători-km/an 2018  
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Cluj Napoca_Oradea 152.1 Regio 5.43 1,982 301,462.2 15,000,000.00  
2 Cluj Napoca_Huedin 49.4 Regio 6.99 2,550 125,970.0
3 Cluj Napoca_Bistrița Nord 119.0 Regio 4.00 1,460 173,740.0 12,000,000.00  
4 Cluj Napoca_Dej Călători 58.8 Regio 0.07 24 1,411.2
5 Oradea_Valea lui Mihai 65.8 Regio 1.00 365 24,017.0 1,300,000.00
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructura interoperabilă) 6,381 626,600.4 28,300,000.00

c)Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (închiriate)c2) Trenuri REGIO

Nr. Poz.OSP  Ruta de circulație   Distanța (km.)    Rang tren   Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6)  Călători-km/an 2018  
1 2 3 4 5 6 7 8
6 Holod_Oradea 94.3 Regio 1.57 574 54,128.2 3,000,000.00  
7 Holod_Salonta 55.1 Regio 5.35 1,954 107,665.4
8 Holod_Vașcău 55.7 Regio 8.00 2,920 162,644.0 7,000,000.00    
9 Holod_Beiuș 33.3 Regio 0.92 336 11,188.8
10 Ștei_Beiuș 16.1 Regio 0.92 336 5,409.6
11 Sărmășag_Oradea 130.1 Regio 1.00 365 47,486.5 11,400,000.00                5,300,000.00   
12 Oradea_Șimleu Silvaniei 116.8 Regio 1 20 365 42,632.0
13 Marghita_Oradea 68.4/69.2 Regio 2.58 942 64,724.8
14 Marghita_Sărmășag 61.7 Re;Tio 9.17 3,347 206,509.9
15 Șimleu Silvaniei_Marghita 48.4 Regio 1.00 365 17,666.0
16 Valea lui Mihai_Marghita 46.6 Regio 1.00 365 17,009.0
17 Marghita_Suplacu de Barcău 21.9 Regio 0.92 336 7,358.4
18 Săcuieni Bihor_Marghita 25.0 Regio 0.13 49 1,225.0
19   Bistrița Nord_Bistrița Bârgăului  29.6  Regio  10.00  3,650  108,040.0
20   Susenii Bârgăului_Bistrița Bârgăului  8.6  Regio  4.00  1,460  12,556.0
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructură neinteroperabilă închiriată)  17,364  866,243.6  26,700,000.00
tren-km REGIO 1,492,844.0 55,000,000.00
TOTAL GENERAL tren- km 2018 (trenuri cu circulație regulată) 1,492,844.0 55,000,000.00

 + 
Anexa nr. 2la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C. Interregional Călători S.R.L.
Costul prestațiilor

Suma/an      Costuri de transport   Costuri de transport estimative
An 2016   An 2017   2018   01.01.201902.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR            19.369,89
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R   27.984   37.645   36.113,78   29.777,16
Total – Suma (mii lei)  27.984  37.645  36.113,78  49.147,05

 + 
Anexa nr. 3la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C. Interregional Călători S.R.L.A.Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară

Suma      Venituri din transportul de călători Venituri din transportul de călători estimative
An 2016   An 2017   2018   01.01.2019-02.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR      1.200      7.000
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R   4.000   4.700   5.300,00   4.200
Total – Suma (mii lei)  4.000  5.900  5.300,00  11.200

B.Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară pentru anul 2018

Suma      Venituri minime obligatorii realizate Venituri minime obligatorii de realizat
An 2016   An 2017   2018   01.01.2019-02.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR      1.205      
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R   4.372   7.500   5.296,655   
Total – Suma (mii lei)  4.372  8.705  5.296,655  

(*) Venituri minime obligatorii de realizat, reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio. + 
Anexa nr. 4la Actul Adițional nr. 4 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și S.C. Interregional Călători S.R.L.
Nivelul compensației asigurate de la bugetul de
stat ca plată a serviciilor publice, pentru acoperirea diferenței dintre
nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate

Nr. crt.      Compensația        Nivelul compensației de la B.S. ca plată a serviciilor publice primită Nivelul compensației de laB.S. ca plată a serviciilor publice  
An 2016*1)   An 2017*2)   2018*3)   01.01.2019-02.12.2019
1   Compensația anuală necesară, totală, (mii lei) din care:  24.017,10  30.195,14  31.919,35  39.409,06
2   Compensația asigurată de la bugetul de stat, (mii lei) din care:  23.615,42  24.496,40  30.011,036  
a   Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR    2.237,93    
b Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio-R 23.615,42 23.258,47 30.011.036

*1) Conform Legii nr. 339/2015 a bugetului de stat pentru anul 2016;*2) Conform O.U.G. nr. 63/2017 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2017, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 35000/19.09.2017;*3) Legea nr. 2/03.01.2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x