ACT ADIȚIONAL nr. 2 din 23 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 491 bis din 14 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CURECTIFICARE 386 31/05/2018
ActulACTUALIZEAZA PEACT ADITIONAL 2 23/05/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin Decizia nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 15 iunie 2018.
1.PreambulAvând în vedere:– Legea nr. 2/2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018;– art. 6 alin. 3 din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017;– art. 5 din O.U.G. nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române modificată de pct. 8 al articolului I, Cap. 1 din Ordonanța de Urgență nr. 83 din 16.11.2016 – privind unele măsuri de eficientizare a implementării proiectelor de infrastructură de transport, unele măsuri în domeniul transporturilor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, modificată și completată prin Legea nr. 130/31.05.2017.în conformitate cu prevederile:– art. 14 alin. 1 din contractul de servicii publice pentru perioada 1 noiembrie 2017 – 2 decembrie 2019, aprobat prin Decizia Președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară nr. 141/03.11.2017;– art. 38 și art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare,și avându-se în vedere dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutei de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2016/2338 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 decembrie 2016,s-a încheiat prezentul act adițional,întreAutoritatea pentru Reformă Feroviară, cu sediul în București, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, telefon: 0750.032.676, cod fiscal 37314940, cont nr. R046TREZ23A840401400400X deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, sectorul 1, reprezentată legal prin dl. Gigi GAVRILĂ, Președinte, denumită în continuare Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.).șiRegio Călători S.R.L., cu sediul în Mun. Brașov, Strada Automotoarelor, nr. 10, biroul nr. 3, județul Brașov, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J08/2080/2016, având CUI: RO 35323853, cont nr. R029TREZ1315070XXX018381 deschis la Trezoreria Municipiului Brașov, reprezentată legal prin dl. Valentin Ciapraz, Director General, în calitate de operator de transport feroviar de călători, denumită în continuare Regio Călători S.R.L.2.Părțile convin, cu respectarea art. 39 alin. (1) teza a II-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 3 alin. (3) și cu art. 2 alin.(1) lit. h) și lit. i) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017 coroborat cu art. 14 din contractul RUIC nr. 20/01.11.2017, aprobat prin Decizia președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară nr. 141/03.11.2017,să actualizeze următoarele elemente prevăzute în Contractul RUIC nr. 20/01.11.2017, aprobat prin Decizia președintelui A.R.F. nr. 141/03.11.2017, modificat și completat prin Actul Adițional nr. 1 din anul 2017, după cum urmează: + 
Articolul ILa articolul 3, alineatul (2), alineatul (12) și alineatul (14) se modifică astfel încât va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3(2)Numărul minim și categoriile de trenuri care vor circula pe secțiile de circulație, care reprezintă obligația de serviciu public, se pot modifica pentru adaptarea la condițiile concrete de piață, la schimbarea mersului de tren sau la eventualele modificări intervenite la starea tehnică a infrastructurii feroviare, cu respectarea instrucțiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulație, a Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și fără a depăși volumul total de tren-km din lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public, care face obiectul contractelor de servicii publice, cu alocarea corespunzătoare a compensației acordate, în conformitate cu legislația în vigoare.(12)Regio Călători S.R.L. va raporta până cel mai târziu în data de 28 ale lunii curente gradul de îndeplinire a obligațiilor asumate prin contract, pentru luna anterioară, la A.R.F. Raportările se vor face conform Normelor metodologice în vigoare, aprobate în condițiile legii și obligației de serviciu public asumată și aprobată. Evidențierea clară a tipurilor de venituri și cheltuieli, se va face strict pentru total rute de transport.(14)Regio Călători S.R.L. se obligă ca în cazul în care secțiile neinteroperabile neînchiriate pe care poate opera cu trenuri ce fac obiectul obligației de serviciu public sunt închiriate de un gestionar de infrastructură și acesta nu dorește să delege către Regio Călători S.R.L. obligația de a realiza traficul de călători ce compune pachetul minim social pe secțiile respective, Regio Călători S.R.L. va renunța la subvenția alocată în acest scop, prin predarea pachetului de servicii către operatorul în drept conform legislației în vigoare.
(la 17-09-2018,
Art. I a fost rectificat de Punctul 5. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
 + 
Articolul IILa articolul 3se introduce alineatul (15) ce va avea următorul cuprins:(15)Regio Călători S.R.L., având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) lit. b) din O.U.G. nr. 62/2016 modificată și aprobată prin Legea nr. 53/2017 și prevederile art. 3 din H.G. nr. 98/2017, va permite personalului de specialitate din cadrul A.R.F posesor al legitimației specială emisă de președintele A.R.F., accesul pe toate mijloacele sale fie transport feroviar, în unitățile ce-i aparțin, inclusiv, dacă este cazul, în unitățile pe care le deține în calitate de administrator și gestionar de infrastructură feroviară.(la 17-09-2018,
sintagma: se introduce alineatul (16) a fost înlocuită de Punctul 5. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
(la 17-09-2018,
Art. II a fost rectificat de Punctul 5. din RECTIFICAREA nr. 386 din 31 mai 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 17 septembrie 2018
)
 + 
Articolul IIIDenumirea articolului 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Lista trenurilor de călători incluse în obligația de serviciu public.
 + 
Articolul IVArticolul 7 – Lista programelor prioritare, se introduce alineatul (2), care va avea următorul cuprins:(2)Pentru crearea unei baze de date comune, Regio Călători S.R.L. va asigura transmiterea datelor rezultate din sistemul de ticketing în formatul solicitat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
 + 
Articolul VDenumirea articolului 10 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară(4)Nerealizarea veniturilor minime obligatorii de realizat, stabilite în Anexa 3 denumită "Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară", reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interregio, va avea ca efect penalizarea operatorului prin diminuarea compensației primite cu suma nerealizată din total venituri minime obligatorii de realizat.
 + 
Articolul VILa articolul 14 se introduc alineatul (3) și alineatul (4), care vor avea următorul cuprins:(3)Obligatoriu părțile vor încheia act adițional, prin efectul legii, după aprobarea bugetului de stat și ca urmare a rectificărilor bugetare, având în vedere și respectând prevederile art. 2 alin. (1) lit. h) din O.U.G. nr. 62/2016 privind înființarea Autorității pentru Reformă Feroviară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 53/2017.(4)Anual contractul se actualizează, în perioada de valabilitate, prin act adițional. + 
Articolul VIIValoarea unitară a compensației asigurată de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice pentru anul 2018, având în vedere Legea nr. 2/2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018 și cu adresele C.N.C.F. „CFR” S.A. nr. 4/5/18l/l3.03.2018, nr. 4/5/202/30.03.2018 și nr. 4/5/308/22.05.2018, va fi următoarea:a)valoarea compensației aferente indicatorului tren-km: 13.344,2708 lei pe mia de tren-km;b)valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren InterRegio: 27,6703 lei pe mia de călători-km;c)valoarea compensației aferente indicatorului călători-km pentru tren Regio: 183,4568 lei pe mia de călători-km.
 + 
Articolul VIIILista completă a trenurilor de călători ce reprezintă obligația de serviciu public pentru anul 2018 a Regio Călători S.R.L. se regăsește în Anexa 1 la prezentul Act adițional. + 
Articolul IXAnexa 4 la contract, ce reprezintă Costul prestațiilor la Regio Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 2 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XAnexa 5 la contract, ce reprezintă Nivelul de venituri proprii realizat/prognozat/Nivelul de venituri minime obligatorii pentru Regio Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 3 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XIAnexa 6 la contract, ce reprezintă Nivelul compensației asigurate de la bugetul de stat ca plată a serviciilor publice, pe total 2018 pentru acoperirea diferenței dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate pentru Regio Călători S.R.L. se înlocuiește cu Anexa 4 la prezentul Act adițional. + 
Articolul XII Anexele 1-4 fac parte integrantă din prezentul Act adițional. + 
Articolul XIIICelelalte prevederi contractuale rămân nemodificate.
Prezentul act adițional s-a încheiat azi 23.05.2018 în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.

AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ Președinte REGIO CĂLĂTORI S.R.L. Director

 + 
Anexa nr. 1la Actul Adițional nr. 2 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Regio Călători S.R.L.
Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă
obligația de serviciu public pentru anul 2018 a Regio Călători S.R.L.
a)Trenuri cu circulație regulată pe secții INTEROPERABILEa1)Trenuri INTERREGIO

Nr. Poz.OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6) Călători-km/an 2018
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Brașov_Constanța 383.9 IR 0.44 160 61,424.0 4,600,000
2 Ploiești Vest_Iași 348.3 IR 0.86 313 109,017.9 4,200,000
TOTAL tren-km INTERREGIO 2018 (pe infrastructură interoperabilă) 473 170,441.9 8,800,000

a2)Trenuri REGIO

Nr. Poz.OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6) Călători-km/an 2018
1 2 3 4 5 6 7 8
3 Brașov_București Nord 166.3 Regio 8.00 2920 485,596.0 50,800,000
4 Sfântu Gheorghe_Brașov 32.1 Regio 1.00 365 11,716.5 220,000
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructură interoperabilă) 3,285 497,312.5 51,020,000

b)Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (neînchiriate)b1)Trenuri INTERREGIO – nu este cazulb2)Trenuri REGIO

Nr. Poz.OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6) Călători-km/an 2018
1 2 3 4 5 6 7 8
5 Berzovia_Oravița 58.9 Regio 4.00 1,460 85,994.0 400,000
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infrastructură neinteroperabilă neînchiriată) 1,460 85,994.0 400,000

c)Trenuri cu circulație regulată pe secții NEINTEROPERABILE (închiriate)c2)Trenuri REGIO

Nr. Poz.OSP Ruta de circulație Distanța (km.) Rang tren Nr mediu statistic trenuri/zi Nr. trenuri/an 2018 Tren km/an 2018 (col. 3 x col. 6) Călători-km/an 2018
1 2 3 4 5 6 7 8
6 Ploiești Sud_Urziceni 55.0 Regio 15.68 5725 314,875.0 12,800,000
7 Drăgănești Prahova_Urziceni 30.4 Regio 1.00 365 11,096.0
8 Ploiești Sud_Drăgănești Prahova 24.6 Regio 1.00 365 8,979.0
9 Nădlac_Arad 52.3 Regio 14.00 5110 267,253.0 6,200,000
10 Gurahonț_Arad 112.5 Regio 4.00 1460 164,250.0 25,850,000
11 Brad_Arad 167.4 Regio 6.00 2190 366,606.0
12 Sebiș_Brad 77.5 Regio 1.00 365 28,287.5
13 Brad_Gurahonț 54.9 Regio 1.00 365 20,038.5
14 Vârfurile Hm._Brad 36.3 Regio 1.00 365 13,249.5
15 Ineu_Cermei 14.4 Regio 10.00 3650 52,560.0 330,000
16 Cenad_Timișoara Nord 75.2 Regio 4.00 1460 109,792.0 4.670,000
17 Sânnicolau Mare_Timișoara Nord 62.9 Regio 5.00 1825 114,792.5  
18 Cenad_Sânnicolau Mare 12.3 Regio 2.00 730 8,979.0
19 Nerău_Timișoara Nord via Sânandrei 92.8 Regio 5.00 1825 169,360.0 12,300,000
20 Lovrin_Timișoara Nord via Sânandrei 65.5 Regio 5.00 1825 119,537.5
21 Lovrin_Nerău 27.3 Regio 5.00 1825 49,822.5
22 Jimbolia_Timișoara Nord 39.0 Regio 12.00 4380 170,820.0 7,800,000
23 Sânnicolau Mare_Vălcani 21.0 Regio 1.00 365 7,665.0 8,660,000
24 Vălcani_Arad 87.3 Regio 2.00 730 63,729.0
25 Sânnicolau Mare_Arad 66.3 Regio 9.00 3285 217,795.5
26 Reșița Nord_Timișoara Nord 94.7 Regio 10.00 3650 345,655.0 25,120,000
27 Gătaia_Reșița Nord 43.3 Regio 2.00 730 31,609.0
28 Berzovia_Reșița Nord 27.0 Regio 1.00 365 9,855.0
29 Cruceni_Timișoara Nord 48.9 Regio 8.00 2920 142,788.0 2,710,000
30 Bistrița Nord_Luduș 110.5 Regio 4.00 1460 161,330.0 7,050,000
31 Sărmașu_Bistrița Nord 71.2 Regio 1.00 365 25,988.0
32 Sărmășel_Bistrița Nord 66.3 Regio 3.00 1095 72,598.5
33 Miceștii de Câmpie_Bistrița Nord 50.6 Regio 2.00 730 36,938.0
34 Sărmășel_Luduș 44.2 Regio 4.00 1460 64,532.0
35 Praid_Blaj 113.4 Regio 4.00 1460 165,564.0 4,150,000
36 Bălăușeri_Blaj 71.0 Regio 4.00 1460 103,660.0
37 Târnăveni_Blaj 38.0 Regio 4.00 1460 55,480.0
38 Jidvei_Târnăveni 19.8 Regio 1.00 365 7,227.0
39 Zlatna_Alba Iulia 42.5 Regio 8.00 2920 124,100.0 2,560,000
40 Zărnești_Brașov 27.0 Regio 18.00 6570 177,390.0 10,900,000
41 Brețcu_Brașov 98.3 Regio 4.00 1460 143,518.0 4,670,000
42 Brețcu_Sfântu Gheorghe 66.2 Regio 4.00 1460 96,652.0
43 Întorsura Buzăului_Brașov 36.5 Regio 12.00 4380 159,870.0 14,000,000
44 Hârlău_Iași 63.8 Regio 12.00 4380 279,444.0 19,200,000
45 Dorohoi_Iași 154.1 Regio 11.00 4015 618,711.5 51,310,000
46 Trușești_Iași 96.2 Regio 3.46 1263 121,500.6
47 Roman_Iași 115.5 Regio 2.00 730 84,315.0 8,300,000
48 Roman_Buhăiești 71.3 Regio 4.00 1460 104,098.0
49 Dagâța_Buhăiești 37.9 Regio 2.00 730 27,667.0
50 Dagâța_Roman 33.4 Regio 4.00 1460 48,764.0
TOTAL tren-km REGIO 2018 (pe infra. neinteroperabilă închiriată) 86,558 5,488,742.1 228,580,000
tren-km INTERREGIO 170,441.9 8,800,000
tren-km REGIO 6,072,048.6 280,000,000
TOTAL GENERAL tren-km 2018 (trenuri cu circulație regulată) 6,242,490.5 288,800,000

 + 
Anexa nr. 2la Actul Adițional nr. 2 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Regio Călători S.R.L.
Costul prestațiilor

Suma/an Costuri de transport Costuri de transport estimative
An 2016 An 2017 01.11-31.12 2018 01.01.2019-02.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 3.800,0 3.887,4
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 11.474,12 182.780,0 186.983,94
Total – Suma (mii lei) 11.474,12 186.580,0 190.871,34

 + 
Anexa nr. 3la Actul Adițional nr. 2 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Regio Călători S.R.L.A.Stabilirea nivelului de venituri proprii realizat/prognozat pentru obligația de serviciu public și politica tarifară

Suma Venituri din transportul de călători Venituri din transportul de călători estimative
An 2016 An 2017 01.11-31.12 2018 01.01.2019-02.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 1.360,0 1.329,9
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 1.881,84 31.490,0 32.224,5
Total – Suma (mii lei) 1.881,84 32.850,0 33.554,4

B.Stabilirea nivelului de venituri minime obligatorii de realizat și politica tarifară pentru anul 2018

Suma Venituri minime obligatorii realizate Venituri minime obligatorii de realizat
An 2016 An 2017 01.11-31.12 2018 01.01.2019-02.12.2019
Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 1.357,272
Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio – R 1.246,0 24.582,743
Total – Suma (mii lei) 1.246,0 25.940,015

(*) Venituri minime obligatorii de realizat, reprezintă cota de 15% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Regio și 35% din veniturile totale aferente activității de transport de călători la trenurile Interrregio. + 
Anexa nr. 4la Actul Adițional nr. 2 din 23.05.2018 încheiat între Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Regio Călători S.R.L.
Nivelul compensației asigurate de la bugetul de stat
ca plată a serviciilor publice, pentru acoperirea diferenței
dintre nivelul costurilor și cel al veniturilor realizate din tarifele aprobate

Nr. crt. Compensația Nivelul compensației de la B.S. ca plată a serviciilor publice primită Nivelul compensației de laB.S. ca plată a serviciilor publice
An 2016*1) An 2017*2) 2018*3) 01.01.201902.12.2019
1 Compensația anuală necesară, totală, (mii lei) din care: 11.836,0 159.000,0 162.657,0
2 Compensația asigurată de la bugetul de stat, (mii lei) din care: 6.867,517 134.912,874
a Suma (mii lei) pentru Trenuri Interregio – IR 0 2.517,921
b Suma (mii lei) pentru Trenuri Regio-R 6.867,517 132.394,953

*1) Conform Legii nr. 339/2015 a bugetului de stat pentru anul 2016;*2) Conform O.U.G. nr. 63/2017 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2017, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 35000/19.09.2017;*3) Legea nr. 2/03.01.2018 – bugetului de stat pe anul 2018, completată cu adresa Direcției Economice a Ministerului Transporturilor nr. 5002/02.02.2018.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x