ACT ADIȚIONAL nr. 1 din 10 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 6 iulie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulFA IN LUCRUORDIN 697 28/02/2020
ActulREFERIRE LAORDIN 697 28/02/2020
ActulFA IN LUCRUCONTRACT 28/02/2020
ActulREFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
ActulREFERIRE LACONTRACT 28/02/2020 CAP. 5
ART. 1REFERIRE LAORDIN 697 28/02/2020
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 293 10/03/2021
ANEXA 1REFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
ANEXA 2REFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
ANEXA 3REFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
ANEXA 4REFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
ANEXA 5REFERIRE LACONTRACT 28/02/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 852 10/06/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 852 10/06/2021
ActulREFERIT DEORDIN 852 10/06/2021





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 852 din 10 iunie 2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 6 iulie 2021.
Încheiat între:Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cu sediul în municipiul București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, reprezentat legal prin domnul Cătălin Drulă, ministrul transporturilor și infrastructurii, în calitate de autoritate contractantă,șiSocietatea de Transport cu Metroul București „METROREX“ – S.A., denumită în continuare METROREX – S.A., cu sediul în municipiul București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin domnul Ștefan Paraschiv, director general, în calitate de operator, denumite în continuare, în mod individual parte și în mod colectiv părțileÎn temeiul prevederilor cap. 5 pct. 5.1 alin. (3) din Contractul de servicii publice de transport cu metroul pentru anii 2020-2024 al Societății de Transport cu Metroul București „METROREX“ – S.A., anexă la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 697/2020, cu modificările ulterioare, și ca urmare a apariției Legii bugetului de stat pe anul 2021 nr. 15/2021,Părțile convin să actualizeze și să modifice următoarele elemente, după cum urmează:A.1.Se modifică formula compensației cuprinse la pct. 7.1.1 după cum urmează:1.Se modifică formula compensației cuprinse la pct. 7.1.1 după cum urmează:Compensația primită de către Operator și plătită de către Autoritatea Contractantă este aprobată anual în cadrul Legii bugetului de stat.Valoarea lunară a compensației datorate Operatorului este calculată după formula:C = (cost unitar x tren km), unde cost unitar reprezintă prețul în lei stabilit per tren km, calculat potrivit anexei nr. 7.Compensația maximă pe care o poate primi Operatorul pentru efectuarea Obligațiilor de serviciu public = Cheltuielile eligibile – Venituri obținute de Operator din prestarea Serviciului de transport public de călători cu metroul + Profit rezonabilC_max = CE – V + Profit rezonabilCE – reprezintă cheltuielile eligibile, aferente îndeplinirii Obligației de serviciu public;V – reprezintă veniturile obținute de Operator în cadrul prestării serviciului de transport public de călători cu metroul;Profit rezonabil – rată de rentabilitate a capitalului aferentă sectorului de activitate și care înglobează riscul sau absența riscului, evaluat în virtutea intervenției autorității contractante.Profitul rezonabil este acceptat ca fiind 3% (rata de rentabilitate a capitalului) și reprezintă un mecanism de stimulare a eficienței operaționale și financiare a Operatorului. Procentul stabilit (3%) se aplică la valoarea medie a capitalului din an [(capital la început de an + capital la final de an)/2], obținându-se astfel o valoare absolută care se plătește Operatorului și care reprezintă remunerarea acestuia sub formă de profit, la atingerea țintelor definite pentru indicatori.Astfel, profitul rezonabil se va acorda Operatorului la atingerea țintelor de eficiență, așa cum sunt ele definite și stabilite mai jos:

Indicatori realizat obiective
2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Rata de acoperire a cheltuielilor totale cu venituri din activitatea de transport călători 36,45% 21,45% 23,90% 14,16% 27,50% 30,00% 35,00% 40,00%
Rata de acoperire a cheltuielilor cu salariile cu venituri din activitatea de transport călători 72,47% 65,19% 54,73% 27,50% 50,00% 55,00% 60,00% 65,00%
Venituri din activitatea de transport călători/număr mediu angajați în an (mii lei) 65,7% 66,5% 67,4% 34,3% 55,0% 60,0% 63,0% 68,0%

Plata profitului rezonabil se face în baza rezultatului raportului de audit, prevăzut la capitolul 12 „Drepturile și obligațiile autorității contractante“ pct. 12.2.1, subpct. (iv) din anexa la Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 697/2020, prin care se certifică indicatorii și profitul rezonabil, pe baza situațiilor financiare aferente exercițiului financiar încheiat. Neatingerea oricăruia dintre obiectivele stabilite mai sus atrage după sine anularea componentei de Profit rezonabil pentru perioada contractuală respectivă.2.Pct. 11.3.1. se modifică și se completează după cum urmează:Operatorul are obligația de a ține o evidență contabilă separată pentru activitățile și serviciile care fac obiectul prestării Serviciului de transport public cu metroul, precum și pentru orice alte activități și servicii care generează costuri și venituri directe sau indirecte, în conformitate cu normele contabile și fiscale în vigoare, precum și pentru activitatea de administrare a infrastructurii.B.Se actualizează și se modifică elementele prevăzute în anexele nr. 1.1, 2, 6.1, 6.2 și 7 la contract, după cum urmează:1.anexa nr. 1.1 „Programul de transport al Operatorului“ se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul act adițional;2.anexa nr. 2 „Achiziții material rulant“ se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul act adițional;3.anexa nr. 6.1 „Raport Lunar de Constatare“ pentru anul 2021 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezentul act adițional;4.anexa nr. 6.2 „Raport Anual de Constatare“ pentru anul 2021 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4 la prezentul act adițional;5.anexa nr. 7 „Modul de determinare a compensației și a costului unitar per km – lei“ pentru anul 2021 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 5 la prezentul act adițional;6.anexa nr. 8 „Valoarea estimată a compensației cuvenite pe durata contractului. Calculul compensației pentru prestarea serviciului de transport public în anul 2021“ se abrogă, iar următoarele anexe se renumerotează corespunzător.Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul act adițional.
Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Cătălin Drulă
METROREX – S.A.
Director general,
Ștefan Paraschiv
 + 
Anexa nr. 1la Actul adițional nr. 1/2021 (Anexa nr. 1.1 la contract)
Programul anual de transport al Operatorului

Magistrala Km realizați Km estimați
2020 2021** 2022 2023*** 2024***
Pantelimon-Dristor 2 3.437.897 2.732.673 2.860.427 2.855.082 2.867.314
Berceni-Pipera 2.209.391 2.483.898 2.658.558 2.643.048 2.663.100
Anghel Saligny-Preciziei 1.761.800 1.943.512 2.024.454 2.017.474 2.026.184
Gara de Nord-Străulești 705.005 697.275 733.243 732.027 735.042
Râul Doamnei-Eroilor 188.706 598.222 597.426 595.834 598.788
Km planificați 8.455.580 8.874.108 8.843.465 8.890.428
Total km* = km planificați x 1,021 8.302.799 8.128.991 9.060.464 9.029.178 9.077.127

* 1,021 reprezintă valoarea maximă a coeficientului care ține seama de parcursul estimativ al parcului de material rulant pentru transportul tehnologic în vederea efectuării mentenanței, trenuri suplimentare pentru preluarea fluxurilor mari de călători, asigurarea programului de circulație de noapte, evenimente speciale.** Valorile rezultate din calculul km planificați sunt determinate de graficele de circulație aplicate pe fiecare magistrală (nr. km/grafic), în funcție de necesitatea de transport [(nr. zile lucrătoare/nr. zile festive)/an]. Ca urmare a prelungirii stării de alertă pe teritoriul României (prin Hotărârea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare), situație care a generat scăderea numărului de călători transportați, METROREX a luat măsura de reducere a graficelor de circulație atât în zilele lucrătoare, cât și în zilele festive, pe magistralele 1, 2, 3 și 4.*** S-a ținut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe această magistrală în perioada 2020-2023 vor reveni în parcul magistralelor 1 și 3, acțiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute în orele de vârf de trafic. + 
Anexa nr. 2la Actul adițional nr. 1/2021(Anexa nr. 1.1 la contract)
Achiziții material rulant

mii lei (cu TVA inclus)
Nr. crt. Denumire proiect Descriere proiect Durata până la finalizare/ Valoare respectivă Termen 2020 2021 2022 2023 2024 Sursa de finanțare
Început Finalizare
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
TOTAL 100.508,41 100.000,00 0,00 75.842,00 465.094,00 TOTAL BUGET 2020-2024
0 0 0 50.849,00 0 T55 Buget de stat
100.508,41 0 0 24.993,00 0 T65 BEI IV
0 100.000,00 0 0 465.094,00 T58 POIM
1 Achiziție material rulant Magistrala 5, Secțiunea 1 13 trenuri 4 ani/503 2020 2023 100.508,41 0 0 75.842,00 0 TOTAL
0 0 0 50.849,00 0 T55 Buget de stat
100.508,41 0 0 24.993,00 0 T65 BEI IV
2 Achiziție material rulant Magistrala 6, 1 Mai-Otopeni 12 trenuri 5 ani/625 2021 2025 0 100.000,00 0 0 465.094,00 TOTAL
0 100.000,00 0 0 465.094,00 T58 POIM

 + 
Anexa nr. 3la Actul adițional nr. 1/2021(Anexa nr. 6.1 la contract)
Raport lunar de constatare cu indicatorii preliminați/realizați

Concept Valoare OSP(Lei, fără TVA)
Luna: Anul
(Km) Număr total de tren km preliminați/realizat (calculați conform anexei 1.1)
(Lei) Preț unitar per tren kilometru
(C) Compensație per total tren km efectuați:
Diferențe de tarif:

NOTĂ:Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea și exactitatea datelor înscrise. + 
Anexa nr. 4la Actul adițional nr. 1/2021(Anexa nr. 6.2 la contract)
Raport anual de constatare Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public cu datele preliminate/realizate

Concept Valoare BVC preliminat-realizat (lei, fără TVA) Venituri/cheltuieli eligibile aferente OSP (lei, fără TVA)
Anul 1 2
(Km) Număr total de tren kilometri efectuați
(Lei) Preț unitar mediu anual per kilometru – conform contract
(C1) TOTAL COMPENSAȚIE ANUALĂ PLĂTITĂ (pe baza calculului lunar din anexa 6.1)
Venituri din servicii de transport public:
Venituri din vânzări de titluri de călătorie
Venituri din diferențe de tarif cuvenite operatorului
Alte venituri în cadrul rețelei unde se prestează OSP
(I) TOTAL VENITURI
Costuri aferente Planului de transport OSP
a) Cheltuieli materiale
b) Cheltuieli cu energia electrică, termică și apă
c) Cheltuieli cu personalul
c1) Salarii brute
c2) Alte cheltuieli cu personalul
d) Cheltuieli cu prestațiile la terți
e) Alte cheltuieli
f) Cheltuieli financiare
(II) TOTAL CHELTUIELI AUDITATE asociate realizării Planului de transport OSP
(III) Rezultat brut
Total Costuri asociate Planului de transport OSP
(C2) TOTAL COMPENSAȚIE ANUALĂ PLĂTITĂ (pe baza costurilor înregistrate contabil și auditate)
(Efectul financiar net) II+III-I
TOTAL DIFERENȚE DE TARIF CUVENITE OPERATORULUI
DIFERENȚA CARE VA FI RESTITUITĂ DE CĂTRE OPERATOR AUTORITĂȚII CONTRACTANTE (dacă C1>C2)
DIFERENȚA CARE VA FI RESTITUITĂ DE CĂTRE AUTORITATEA CONTRACTANTĂ OPERATORULUI (dacă C2>C1)

NOTĂ:Certificăm pe propria răspundere pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea și exactitatea datelor înscrise.Datele sunt preliminate conform primei balanțe de verificare la 31.12.2021 și pot suferi modificări până la închiderea exercițiului financiar și depunerea situațiilor financiare anuale.

 + 
Anexa nr. 5*)*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.la Actul adițional nr. 1/2021(Anexa nr. 7 la contract)
Modul de determinare a compensației și a costului unitar per km – lei
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x