ACORD EUROPEAN din 19 ianuarie 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 314 din 27 august 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DELEGE 62 24/03/2004
ActulREFERIT DELEGE 203 16/05/2003
ActulREFERIT DELEGE (R) 203 16/05/2003
ActulREFERIT DEOG 68 25/08/1998

privind marile cai navigabile de importanţă internaţionala (A.G.N.)*)



––––-Notă *) Traducere.Părţile contractante,constiente de necesitatea facilitării şi dezvoltării transportului internaţional pe cai navigabile în Europa,cunoscând ca se aşteaptă o creştere a transporturilor internaţionale de mărfuri ca rezultat al dezvoltării comerţului internaţional,evidentiind rolul transportului pe căile navigabile care, în comparaţie cu alte moduri de transport interior, prezintă avantaje economice şi ecologice şi dispune de o capacitate excedentară în ceea ce priveşte infrastructura şi navele, fiind astfel în măsura sa reducă costurile sociale şi impactul negativ asupra mediului ale transporturilor interioare în ansamblul lor,convinse ca, pentru a face transportul internaţional pe căile navigabile în Europa mai eficace şi mai atractiv pentru clienţi, este esenţială constituirea unui cadru juridic care să stabilească un plan coordonat de dezvoltare şi de construire a unei reţele de cai navigabile de importanţă internaţionala, pe baza parametrilor conveniţi pentru infrastructura şi exploatare,au convenit următoarele: + 
Articolul 1Desemnarea reţeleiPărţile contractante adopta dispoziţiile prezentului acord sub forma unui plan coordonat de dezvoltare şi de construcţie a unei reţele de cai navigabile, denumita în continuare reţeaua de cai navigabile de importanţă internaţionala sau reţeaua de cai navigabile E, pe care intenţionează sa o realizeze în cadrul programelor lor corespunzătoare. Reţeaua de cai navigabile E este constituită din căile navigabile şi porturile de importanţă internaţionala, care sunt menţionate în anexele nr. I şi II la prezentul acord.
 + 
Articolul 2Caracteristicile tehnice şi de exploatare ale reţeleiReţeaua căilor navigabile de importanţă internaţionala menţionată în primul articol va fi conform caracteristicilor enunţate în anexa nr. III la prezentul acord sau va fi aliniata la dispoziţiile anexei menţionate în urma unor lucrări de ameliorare viitoare.
 + 
Articolul 3AnexeleAnexele la prezentul acord fac parte integrantă din acord.
 + 
Articolul 4Desemnarea depozitaruluiSecretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite este depozitarul acordului.
 + 
Articolul 5Semnarea1. Prezentul acord va fi deschis spre semnare la Oficiul Naţiunilor Unite de la Geneva statelor care sunt membre ale Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite sau care au statut consultativ pe lângă aceasta, conform paragrafelor 8 şi 11 din Termenii de referinţa ai Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite, de la 1 octombrie 1996 până la 30 septembrie 1997.2. Aceste semnături vor fi supuse ratificării, acceptării sau aprobării.
 + 
Articolul 6Ratificare, acceptare sau aprobare1. Prezentul acord este supus ratificării, acceptării sau aprobării, conform paragrafului 2 al art. 5.2. Ratificarea, acceptarea sau aprobarea îşi va produce efectele prin depunerea unui instrument la secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.
 + 
Articolul 7Aderare1. Prezentul acord va fi deschis spre aderare oricărui stat vizat la paragraful 1 al art. 5, începând cu data de 1 octombrie 1996.2. Aderarea îşi va produce efectele prin depunerea unui instrument de aderare la secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.
 + 
Articolul 8Intrarea în vigoare1. Prezentul acord va intră în vigoare la 90 de zile de la data la care guvernele a cinci state vor fi depus un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, cu condiţia ca una sau mai multe cai navigabile de importanţă internaţionala sa lege în mod neîntrerupt cel puţin trei dintre aceste state.2. Dacă aceasta condiţie nu este îndeplinită, acordul va intră în vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, care va fi permis satisfacerea acestei condiţii.3. Pentru fiecare stat care va depune un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare de la începutul perioadei de 90 de zile specificate la paragrafele 1 şi 2 ale prezentului articol, acordul va intră în vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului respectiv.
 + 
Articolul 9Limitele de aplicare a acordului1. Nici o dispoziţie a prezentului acord nu va fi interpretată ca interzicand unei părţi contractante sa ia măsurile, compatibile cu dispoziţiile Cartei Naţiunilor Unite şi limitate la exigenţele situaţiei, pe care le considera necesare pentru securitatea sa interioară sau exterioară.2. Aceste măsuri, care trebuie să fie temporare, sunt imediat notificate depozitarului; trebuie să se precizeze natura lor.
 + 
Articolul 10Rezolvarea diferendelor1. Orice diferend între doua sau mai multe părţi contractante referitor la interpretarea sau la aplicarea prezentului acord, pe care părţile în litigiu nu l-au putut rezolva pe calea negocierilor sau în alt mod, este supus arbitrajului dacă oricare dintre părţile în litigiu o cere şi, în acest scop, va fi supus pentru analizare şi decizie unuia sau mai multor arbitri aleşi de comun acord de părţile în litigiu.Dacă în decurs de 3 luni de la data solicitării arbitrajului părţile în litigiu nu ajung la o înţelegere asupra alegerii unui arbitru sau a unor arbitri, oricare din aceste părţi poate să solicite secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite sa desemneze un arbitru unic căruia îi este supus diferendul pentru decizie.2. Sentinta arbitrului sau a arbitrilor desemnaţi conform paragrafului 1 al acestui articol va avea caracter obligatoriu pentru părţile contractante în litigiu.
 + 
Articolul 11RezerveOrice stat poate, în momentul în care semnează prezentul acord sau îşi depune instrumentul de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa notifice depozitarului că nu se considera legat prin art. 10 din prezentul acord.
 + 
Articolul 12Procedura de amendare a prezentului acord1. Prezentul acord poate fi amendat conform procedurii definite în prezentul articol, sub rezerva dispoziţiilor art. 13 şi 14.2. La solicitarea unei părţi contractante, orice amendament la prezentul acord va fi analizat de grupul de lucru principal pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite.3. În cazul în care este adoptat cu o majoritate de două treimi din numărul părţilor contractante prezente şi votante, amendamentul va fi comunicat de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru acceptare tuturor părţilor contractante.4. Orice propunere de amendament, care a fost comunicată conform dispoziţiilor paragrafului 3 al prezentului articol, va intră în vigoare pentru toate părţile contractante la 3 luni de la expirarea unei perioade de 12 luni de la data comunicării sale, cu condiţia ca în această perioadă de 12 luni sa nu fi fost notificată secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite nici o obiectie la amendamentul propus de către un stat care este parte contractantă.5. Dacă a fost notificată o obiectie la amendamentul propus, conform dispoziţiilor paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul este considerat respins şi lipsit de efect.
 + 
Articolul 13Procedura de amendare a anexelor nr. I şi II1. Anexele nr. I şi II la prezentul acord pot fi amendate în conformitate cu procedura definită în prezentul articol.2. La solicitarea unei părţi contractante, orice amendament propus la anexele nr. I şi II de către aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru principal pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite.3. Dacă amendamentul propus este adoptat de majoritatea părţilor contractante prezente şi votante, acesta va fi comunicat pentru acceptare părţilor contractante direct interesate de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite. În sensul prezentului articol, o parte contractantă va fi considerată direct interesată dacă, în cazul includerii unei noi cai navigabile sau a unui port de importanţă internaţionala sau, în cazul modificării acestora, teritoriul sau este traversat de către aceasta cale navigabila sau portul în cauza este situat pe teritoriul menţionat.4. Orice amendament propus, comunicat conform dispoziţiilor paragrafelor 2 şi 3 ale prezentului articol, va fi considerat acceptat dacă, într-o perioadă de 6 luni de la data comunicării sale de către depozitar, nici una dintre părţile contractante direct interesate nu a notificat secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite obiecţii la amendamentul propus.5. Orice amendament astfel acceptat va fi comunicat de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite tuturor părţilor contractante şi va intră în vigoare la 3 luni de la data comunicării sale de către depozitar.6. Dacă o obiectie la amendamentul propus a fost notificată, conform paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat respins şi lipsit de efect.7. Depozitarul va fi informat fără întârziere de către Secretariatul Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite asupra părţilor contractante care sunt direct interesate de o propunere de amendament.
 + 
Articolul 14Procedura de amendare a anexei nr. III1. Anexa nr. III la prezentul acord poate fi amendata conform procedurii definite în prezentul articol.2. La cererea uneia dintre părţile contractante, orice amendament propus de către aceasta la anexa nr. III la prezentul acord va fi examinat de grupul principal de lucru pentru transporturi pe cai navigabile al Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite.3. Dacă amendamentul propus este adoptat de către majoritatea părţilor contractante prezente şi votante, acesta va fi comunicat spre acceptare tuturor părţilor contractante de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.4. Orice amendament propus, comunicat conform dispoziţiilor paragrafului 3 al prezentului articol, este considerat acceptat, cu excepţia cazului în care, într-o perioadă de 6 luni de la data comunicării sale, o cincime sau mai mult din părţile contractante au notificat secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite obiecţiile lor la aceasta propunere de amendament.5. Orice amendament acceptat conform paragrafului 4 al prezentului articol va fi comunicat de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite tuturor părţilor contractante şi va intră în vigoare la 3 luni de la data comunicării sale pentru toate părţile contractante, cu excepţia celor care, înainte de data intrării în vigoare, au notificat deja secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite obiecţiile lor la amendamentul propus într-un termen de 6 luni de la data comunicării sale, conform paragrafului 4 al prezentului articol.6. Dacă o cincime sau mai mult din părţile contractante au notificat o obiectie la amendamentul propus, conform paragrafului 4 al prezentului articol, amendamentul va fi considerat respins şi lipsit de efect.
 + 
Articolul 15Denunţarea1. Orice parte contractantă poate denunta acest acord printr-o notificare scrisă, adresată secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.2. Denunţarea intră în vigoare la un an de la data primirii notificării de către secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.
 + 
Articolul 16ÎncetareaDacă, după intrarea în vigoare a acestui acord, numărul statelor care sunt părţi contractante se reduce la mai puţin de cinci (5) într-un interval de 12 luni consecutive, prezentul acord îşi va înceta valabilitatea la 12 luni de la data la care cel de-al cincilea stat a încetat sa mai fie parte contractantă.
 + 
Articolul 17Notificări şi comunicări ale depozitaruluiÎn afară notificărilor şi comunicărilor menţionate în prezentul acord, funcţiile de depozitar ale secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite sunt cele definite în partea a VII-a a Convenţiei de la Viena privind dreptul tratatelor, încheiată la 23 mai 1969.
 + 
Articolul 18Texte autenticeOriginalul acestui acord, redactat în limbile engleza, franceza şi rusa, toate textele fiind egal autentice, va fi depozitat pe lângă secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite.Drept pentru care, subsemnaţii, având depline puteri, au semnat prezentul acord.Încheiat la Geneva la 19 ianuarie 1996.
 + 
Anexa ICAI NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNAŢIONALANumerotarea căilor navigabile de importanţă internaţionala1. Toate căile navigabile de importanţă internaţionala (cai navigabile E) sunt identificate prin litera E, urmată de un număr format din două, patru sau şase cifre.2. Arterele principale ale reţelei de cai navigabile E au numere formate din două cifre, în timp ce ramurile lor primare şi secundare au numere formate din patru, respectiv şase cifre.3. Arterele navigabile principale sensibil orientate nord-sud, care deservesc porturi maritime şi leagă între ele bazine maritime, au numerele 10, 20, 30, 40 şi 50, în ordine crescătoare de la vest la est.4. Arterele navigabile principale sensibil orientate vest-est, care intersectează cel puţin trei artere principale, asa cum sunt menţionate la paragraful 3 anterior, au numerele 60, 70, 80 şi 90, în ordine crescătoare de la nord la sud.5. Celelalte cai navigabile principale au numere formate din două cifre, cuprinse între numerele a doua artere principale, asa cum au fost definite la paragrafele 3 şi 4 de mai sus, între care sunt situate.6. În cazul ramurilor primare sau secundare, primele doua sau patru cifre corespund arterelor de rang mai mare ale reţelei de cai navigabile, celelalte doua cifre corespund numărului ramurii în cauza, în ordine crescătoare de la începutul până la capătul arterei de rang mai mare, conform tabelului de mai jos. Numerele pare sunt utilizate pentru ramurile situate pe partea dreaptă, iar numerele impare, pentru cele situate pe partea stângă.        LISTA CĂILOR NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNAŢIONALA

         
  NUMĂRUL CĂII NAVIGABILE E  
  Artere principale Alte căi navigabile principale Ramuri DESCRIEREA PARCURSULUI*)
  1 2 3 4
    E 01   Dunkerque-Douai-Valenciennes-Conde-Pommeroeul-Mons-Charleroi-Namur-Liege-Maastricht, Moerdijk până la Roterdam/Europoort prin râurile Meuse, Kiel, Noord şi Nieuwe Maas
  E 01-02 Meuse de la Namur la Givet
  E 01-04 Canal Liege-Vise
  E 01-04-01 Canal de Monsin
  E 01-01 Kwaadmechelen-Dessel-Bocholt-Nederweert-Wessem-canal Meuse
  E 01-06 Canal St. Andries
  E 01-03 Zuid-Willemsvaart de la Maas până la Hertogenbosch
  E 02   Zeebrugge-Brugge-Deinze-Kortrijk-Lille-Bauvin
  E 02-02 Canalul Brugge-Ostende
  E 02-02-01 Canalul Plassendale-Nieupoort
  E 02-04 Canalul Leie-Roeselare
  E 03   Gorinchem-Moerdijk-Terneuzen-Gent-prin Nieuwe Merwede, legătura Terneuzen-Gent şi Canalul circular Gent
  E 04   Vlissingen-Antwerpen-Rupel-Bruxelles-Seneffe prin Westerschelde, Boven-Zeeschelde, Rupel, Canalul Bruxelles-Rupel şi CanalulCharleroi-Bruxelles
  E 05   [Compiegne-Escaut]-Valenciennes-Conde-Tunai-Gent-Dendermode-Antwerpen-Hasselt-Genk-Liege prin Oise, legătura Seine-Nord, Hault, Escaut, Bovenschelde, Canalul circular Gent, Boven-Zeeschelde şi Albert
  E 05-02 Peronnes-Pommeroeul prin Canalul Nimy-Blaton-Personnes
  E 05-01 Canalul Bossuit-Kortrijk
  E 05-04 Blaton-Ath-Aalst-Dendermonde prin Canalul Blaton-Ath şi Dender
  E 05-06 Viersel-Duffel – gura râului Rupel prin Netekanaal, Beneden-Nete şi Rupel
  E 06   Antwerpen-Schelde-conexiune-Rhin
  E 07   Canalul circular Gent-Merendree-Eeklo, prin Canalul Gent-Oostende-[Maldegem-Zeebrugge]
  E 10     Roterdam/Europoort-Lobith prin Oude Maas, Merwede şi Waal, Rhin [Niffer, Mulhouse, Besancon-St. Symphorien]-Lyon-Marseille-Fos
  E 10-01 Canalul Wesel-Datteln, Canalul Datteln-Hamm
  E 10-03 Canalul Rin-Herne
  E 10-05 Ruhr
  E 10-07 Neckar în aval de Plochingen
  E 10-09 Rhinul de la Niffer la Rheinfelden
  E 10-02 [Saone-Moselle]
  E 10-04 Legătura Ron-Sete
  E 10-06 Rhone şi canalul St. Louis: Barcarain-Fos
    E 11   Ijmuiden-Tiel prin canalul Mării Nordului şi canalul Amsterdam-Rin
  E 11-01 Zaan
  E 12   Heumen-Nijmegen-Arnhem-Zwolle-Marea Wadden prin Canalul Maas Waal, Waal, Nederrrijn, UJssel, IJssellmeer
  E 12-02 Zwolle-Meppel prin Zwarte Water şi Meppeldiep
  E 12-04 Ketelmeer-Zwartsluis prin Ramsdiep
  E 13   Marea Nordului-Emden-Dortmund prin Ems şi Canalul Dortmund-Ems
  E 14   Weser de la Marea Nordului la Minden prin Bremerhaven şi Breme
  E 15   Amsterdam-Lemmer-Groningen-Delfzijl-Emden-Dorpen-Oldenburg-Elsfleth prin Ijsselmeer, Canalul Prinses Margariet, Canalul Van Starkenbourg, Canalul Ems, Ems, Canalul Dortmund-Ems, Canalul Kusten şi Hunte
  E 15-01 Canal van Harinxma de la Fonejacht la Harlingen
  E 20     Elba de la Marea Nordului prin Hambourg, Magdebourg, Usti-nad-Labem, Melnik şi Pardubice-[legătura Elba-Dunăre]
  E 20-02 Canal lateral al Elbei
  E 20-04 Saale până la Leipzig
  E 20-06 Vltava: Melnik-Praga-Slapy
    E 21   Trave de la Marea Baltică la Elba prin canalul Elba-Lubeck
  E 30     Swinoujscie-Szczecin-Oder de la Szczecin la Kozle prin Wroclaw [legătura Oder-Dunăre)
  E 30-01 Canal Gliwice
    E 31   Szczecin-Westoder-Hohensaat calea navigabilă Friedrichsthaler
  E 40     [Vistula de la Gdansk la Varşovia-Brest]-Pinsk-Nipru până la Herson prin Kiev
  E 40-02 Pivdenny Buh până la Nikolaiev
    E 41   Klaipeda-Golful Kurshskiy-Nemunas-Kaunas
  E 50     Saint-Petersburg, prin calea navigabilă Volga-Baltică până la Vytegra-Rybinsk-Volga de la Rybinsk la Astrakhan prin Nijny Novgorod, Kazan şi Volvograd
  E 50-02 Rybinsk-Moscova
  E 50-02-02 Volga de la Dubna la Tver
  E 50-01 Kama de la vărsare la Solikamsk
  E 60     Parcurs costier de la Gibraltar spre nord urmând litoralul Portugaliei, Spaniei, Franţei, Belgiei, Olandei şi Germaniei, prin canalul Kiel, urmând litoralul Germaniei, Poloniei, Lituaniei, Estoniei şi Rusiei până la calea navigabilă Saint-Petersbourg-Calea navigabilă Volga-Baltică, canal Marea Albă-Marea Baltică urmând litoralul Mării Albe până la Arkhangelsk, precum şi căile navigabile accesibile doar prin acest itinerar
  E 60-02 Guadalquivir până la Seville
  E 60-04 Douro până la frontiera între Portugalia şi Spania
  E 60-06 Gironde şi Garonne până la Castets-en-Dorthe
  E 60-08 Loara până la Nantes
  E 60-01 Parcurs costier urmând litoralul vestic al Marii Britanii până la Liverpool inclusiv canalul Manchester-Liverpool
  E 60-03 Parcurs costier urmând litoralul estic al Marii Britanii inclusiv râul Humber
  E 60-10 De la parcursul costier al Mării Wadden până la Harlingen
  E 60-12 De la parcursul costier al Ems-Dollard
  E 60-05 Parcurs costier urmând litoralul vestic al Danemarcei şi al Norvegiei
  E 60-07 Parcurs costier urmând litoralul vestic al Suediei până la fluviul Gota
  E 60-09 Parcurs costier urmând litoralul estic al Suediei inclusiv lacul Malaren
  E 60-14 Stralsund-Peenemunde-Wolgast-Szczecin
  E 60-11 Parcurs costier până în Finlanda, apoi până la Savonlinna-Iisalmi prin Canalul de Saimaa
  E 60-11-02 De la ramura E 60-11 până la Joensuu-Nurmes
    E 61   Peena în aval de Anklam
  E 70     Europort/Rotterdam cu Arnhem prin Lek şi Benedenrijn-Zutphen-Enschede-[canal Twente-Mittelland]-Bergeshovede-Minden Magdebourg-Berlin-Hohensaaten-Kostrzyn-Bydgoszcz-Elblag-Vislinskiy-Kaliningrad-Pregola, Deima, Golful Kurshskiy-Klaipeda
  E 70-01 Ijssel-ul olandez de la Krimpen la Gouda
  E 70-03 Zij până la Almelo
  E 70-02 Ramura canalului Mittelland până la Osnabruck
  E 70-04 Ramura canalului Mittelland până la Hanovra-Linden
  E 70-06 Ramura canalului Mittelland până la Hildesheim
  E 70-08 Ramura canalului Mittelland până la Salzgitter
  E 70-05 Canalul râului Havel
  E 70-10 Spree
  E 70-12 Canalul Berlin-Spandau
    E 71   Canalul râului Teltow, canalul de legătură Britzer şi calea navigabilă Oder-Spree
  E 71-02 Potsdamer Havel
  E 71-04 Canalul râului Teltow, secţiunea estică
  E 71-06 Calea navigabilă Dahme în aval de Konigs Wusterhausen
  E 80     Le Havre-Conflans prin canalul Le Havre Tancarville, Sena şi Oisse-[Compiegne-Toul], Moselle până la Coblence, Rhin până la Mayence, Main până la Bamberg, canal Main-Dunăre, Dunărea de la Kelheim la Sulina
  E 80-02 Sena de la Tancarville până la estuar
  E 80-04 Sena de la Conflans la Nogent
  E 80-06 Sarre până la Sarrebruck
  E 80-05 Drave până la Osijek
  E 80-10 [Canalul Dunăre-Sava de la Vucovar la Samac]
  E 80-01 Tisa până la Szeged
  E 80-01-02 Bega până la Timişoara
  E 80-12 Save până la Sisak
  E 80-03 Olt până la Slatina
  E 80-05 Canal Dunăre-Bucureşti
  E 80-14 Canal Dunăre-Marea Neagră
  E 80-14-01 Canal Poarta Albă-Năvodari
  E 80-07 Prutul până la Ungheni
  E 80-09 Braţul Chilia al Dunării-
  E 80-16 Braţul Sf. Gheorghe al Dunării-
    E 81   Vah de la vărsare până la Zilina şi [legătura Vah-Oder]
  E 90     Parcurs costier pornind de la Gibraltar spre sud urmând litoralul Spaniei, Franţei, Italiei, Greciei, Turciei, Bulgariei, României, Ukrainei, urmând litoralul sudic al Crimeei până la Marea Azov, prin Don până la Rostov-Kalach-Volvograd-Astrahan, precum şi căile navigabile accesibile doar prin acest itinerar
  E 90-01 Parcurs costier în Adriatica până la Trieste
  E 90-03 Nistru de la Belgorod Dnestrovskiy la Bender
  E 90-02 Parcurs costier în Marea Neagră
  E 90-05 Parcurs costier în Marea Caspică
    E 91   [Canalul Milano-Po], râul Po de la Cremona la Volta Grimana, Canalul Po-Brondolo şi canalul lateral de la Veneta până la Monfalcone-Trieste
  E 91-02 Râul Po de la Conca di Cremona la casale Monferrato
  E 91-04 Calea navigabilă de la Ferrara la portul Garibaldi
  E 91-06 Râul Po Grande de la Volta Grimana până la gurile sale
  E 91-01 Manova-Volta Grimana prin calea navigabilă Fissero-Tartaro-Canalbianco
  E 91-08 Râul Po di-Levante de la Canalul Po-Brondolo până la Marea Adriatică
  E 91-03 Canalul Padova Veneţia

––––    *) Porţiunile de cai navigabile E care nu exista în prezent, dar care figurează în planuri corespunzătoare de dezvoltare a infrastructurilor, sunt indicate între paranteze patrate. + 
Anexa II        PORTURI DE NAVIGAŢIE INTERIOARĂ DE IMPORTANTA INTERNAŢIONALA     Numerotarea porturilor de navigaţie interioară de importanţă internaţionala    Fiecărui port de navigaţie interioară de importanţă internaţionala (port E) îi este atribuit un număr compus din numărul caii navigabile pe care este situat, urmat de o cratima şi un număr din două cifre desemnând portul de pe aceasta cale navigabila şi mergand crescător de la vest la est şi de la nord la sud, ansamblul numărului fiind precedat de litera P. Porturile private aparţinând unei întreprinderi particulare sunt indicate printr-un asterix (*).    Lista porturilor de navigaţie interioară de importanţă internaţionala

     
  P 01-01 Dunkerque (canal Dunkerque-Valencien, 20,5 km)
  P 01-02 Charleroi (Sambre, 38,8 km)
  P 01-03 Namur (Meuse, 46,3 km)
  P 01-04 Liege (Meuse, 113,7 km)
  P 01-05 Maastricht (Maas, 4,5 km)
  P 01-06 Stein (Maas, 21,9 km)
  P 01-07 Born (Maas, 29,7 km)
  P 01-08 Maasbracht (Maas, 41,8 km)
  P 01-09 Roermond (Maas, 74,3 km)
  P 01-10 Oss (Maas, 159,1 km)
  P 01-11 Dordrecht (Mervede, 974,4 km)
  P 01-12 Zwijndrecht (Oude Maas, 980,6 km)
  P 01-13 Vlaardingen (Nieuwe Waterweg, 1010,5 km)
  P 01-14 Maassluis (Nieuwe Waterweg, 1018,7 km)
  P 01-01-01 Overpelt (Kanaal Bocholt-Herentals, 14,8 km)
  F 01-03-01 's-Hertogenbosch (Zuid-Willemsvaart, 4,0 km)
  P 02-01 Zeebrugge (Marea Nordului)
  P 02-02 Aalter (Canal Ostende-Brugge-Gent, 22,5 km)
  P 02-03 Lille (Deule, 42,0 km)
  P 02-02-01 Ostende (Marea Nordului)
  P 02-04-01 Roeselare (canal Leie-Roeselare, 0,5 km)
  P 02-04-02 Izegem (canal Leie-Roeselare, 6,4 km)
  P 03-01 Moerdijk (Hollands Diep)
  P 03-02 Terneuzen (canal Terneuzen-Gent, 32,5 km)
  P 03-03 Zelzate (canal Terneuzen-Gent, 19,6 km)
  P 03-04 Gent (canal Terneuzen-Gent, 4,6 km)
  P 04-01 Vlissingen (Westerschelde)
  P 04-02 Beveren (Beneden Zeeschelde, 22,9 km)
  P 04-03 Ruisbroek (canal Bruxelles-Rupel, 58,8 km)
  P 04-04 Grimbergen (canal Bruxelles-Rupel, 12,2 km)
  P 04-05 Bruxelles (canal Bruxelles-Rupel, 62,0 km)
  P 05-01 Avelgem (Bovenschelde, 35,7 km)
  P 05-02 Melle (Boven Zeeschelde, 9,9 km)
  P 05-03 Meerhout (Albertkanaal, 80,7 km)
  P 05-04 Ham (Albertkanaal, 73,7 km)
  P 05-05 Hasselt (Albertkanaal, 51,5 km)
  P 05-06 Genk (Albertkanaal, 42,9 km)
  E 05-04-01 Aalst (Dender, 53,7 km)
  P 06-01 Antwerpen (Schelde, 102,9 km)
  P 06-02 Bergen op Zoom (Schelde-Rijn Verbinding, 1031,8 km)
  P 10-01 Rotterdam (Nieuwe Meuse, 1002,5 km)
  P 10-02 Albasserdam (Noord, 981,1 km)
  P 10-03 Tiel (Waal, 914,6 km)
  P 10-04 Emmerich (Rin, 852,0 km)
  P 10-05 Wesel (Rin, 814,0 km)
  P 10-06 Rheinberg-Ossenberg*) (Rin, 806,0 km)
  P 10-07 Orsoy (Rin, 794,0 km)
  P 10-08 Walsum-Nordhafen*) (Rin, 793,0 km)
  P 10-09 Walsum-Sud*) (Rin, 791,0 km)
  P 10-10 Schwelgern*) (Rin, 790,0 km)
  P 10-11 Homberg, Sachtleben*) (Rin, 774,0 km)
  P 10-12 Duisburg-Ruhrort Hafen (Rin, 774,0 km)
  P 10-13 Krefeld (Rin, 762,0 km)
  P 10-14 Dusseldorf (Rin, 743,0 km)
  P 10-15 Neuss (Rin, 740,0 km)
  P 10-16 Sturzelberg*) (Rin, 726,0 km)
  P 10-17 Leverkusen*) (Rin, 699,0 km)
  P 10-18 Koln (Rin, 688,0 km)
  P 10-19 Wesseling-Godorf*) (Rin, 672,0 km)
  P 10-20 Bonn (Rin, 658,0 km)
  P 10-21 Andernach (Rin, 612,0 km)
  P 10-22 Neuwied (Rin, 606,0 km)
  P 10-23 Bendorf (Rin, 599,0 km)
  P 10-24 Koblenz (Rin, 596,0 km)
  P 10-25 Bingen (Rin, 572,0 km)
  P 10-26 Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
  P 10-27 Mainz (Rin, 500,0 km)
  P 10-28 Gernsheim (Rin, 462,0 km)
  P 10-29 Worms (Rin, 444,0 km)
  P 10-30 Mannheim (Rin, 424,0 km)
  P 10-31 Ludwigshafen (Rin, 420,0 km)
  P 10-32 Speyer (Rin, 400,0 km)
  P 10-33 Germersheim (Rin, 385,0 km)
  P 10-34 Worth (Rin, 366,0 km)
  P 10-35 Karlsruhe (Rin, 360,0 km)
  P 10-36 Kehl (Rin, 297,0 km)
  P 10-37 Strasbourg (Rin, 296,0 km)
  P 10-38 Breisach (Rin, 226,0 km)
  P 10-39 Colmar-Neuf Brisach (Rin, 225,8 km)
  P 10-40 Mulhouse-Ottmarsheim (Marele canal al Alsaciei, 21,0 km)
  P 10-41 Fort Louis Stattmatten (Marele canal al Alsaciei, 322,0 km)
  P 10-42 Insula Napoleon (canal Ron-Rin, 37,6 km)
  P 10-43 Mulhouse (canal Ron-Rin, 31,0 km)
  P 10-44 Aproport (Chalon, Maron, Villefrache-sur-Saone) (Saone, 230,0 km, 296,0 km şi 335,0 km, respectiv)
  P 10-45 Lyon (Saone, 375,0 km)
  P 10-46 Marseille-Fos (canal Marseille-Ron, 0,0 km)
  P 10-01-01 Rhein-Lippe-Hafen*) (Wesel-Datteln-Canal, 1,0 km)
  P 10-01-02 Marl Huls-AG*) (Wesel-Datteln-Canal, 38,0 km)
  P 10-01-03 August Victoria*) (Wesel-Datteln-Canal, 39,0 km)
  P 10-01-04 Lunen (Datteln-Hamm-Canal, 11,0 km)
  P 10-01-05 Berkamen*) (Datteln-Hamm-Canal, 22,0 km)
  P 10-01-06 Hamm (Datteln-Hamm-Canal, 34,0 km)
  P 10-01-07 Schmehausen*) (Datteln-Hamm-Canal, 47,0 km)
  P 10-03-01 Essen (Rin-Herne-Canal, 16,0 km)
  P 10-03-02 Coelln-Neuessen*) (Rin-Herne-Canal, 17,0 km)
  P 10-03-03 Ruhr-Oel*) (Rin-Herne-Canal, 22,0 km)
  P 10-03-04 Gelsenkirchen (Rin-Herne Canal, 24,0 km)
  P 10-03-05 Wanne-Eikel (Rin-Herne-Canal, 32,0 km)
  P 10-05-01 Mulheim (Ruhr, 8,0 km)
  P 10-07-01 Heilbronn (Neckar, 110,0 km)
  P 10-07-02 Stuttgart (Neckar, 186,0 km)
  P 10-07-03 Plochingen (Neckar, 200,0 km)
  P 10-09-01 Huningue (Rin, 168,4 km)
  P 10-09-02 Rheinhafen beider Basel (Rin, 159, 38-169, 95 km)
  P 10-04-01 Sete (canal Ron-Sete, 96,0 km)
  P 10-06-01 Fos (golful Fos, partea maritimă)
  P 11-01 IJmond (Noordzeekanal, 4,7 km)
  P 11-02 Zaanstad (Zaan, 1,4 km)
  P 11-03 Amsterdam (Noordzeekanal, 20,6 km)
  P 11-04 Utrecht (Amsterdam-Rijnkanal, 35,0 km)
  P 11-01-01 Zaetam (Zaan, 2,0 km)
  P 12-01 Nijmegen (Waal, 884,6 km)
  P 12-02 Arnhem (Nederrijn, 885,8 km)
  P 12-03 Zwolle (IJssel, 980,7 km)
  P 12-02-01 Meppel (Meppelerdiep, 10,5 km)
  P 13-01 Emslet*) (Dortmund-Ems-Kanal, 151,0 km)
  P 13-02 Munster (Dortmund-Ems-Kanal, 68,0 km)
  P 13-03 Dortmund (Dortmund-Ems-Kanal, 1,0 km)
  P 14-01 Bremerhaven (Weser, 66-68 km)
  P 14-02 Nordenham (Weser, 54-64 km)
  P 14-03 Brake (Weser, 41,0 km)
  P 14-04 Bremen (Weser, 4,0-8,0 km)
  P 15-01 Lelystad (IJsselmeer)
  P 15-02 Lemmer (Pr. Margarietkanal, 90,5 km)
  P 15-03 Groningen (Starkenborghkanal, 7,0 km)
  P 15-04 Emden (Ems, 41,0 km)
  P 15-05 Leer (Ems, 14,0 km)
  P 15-06 Oldenburg*) (Hunte, 0,0-5,0 km)
  P 15-01-01 Leenwarden (Haringsmakanal, 23,7 km)
  P 20-01 Cuxhaven (Elba, 724,0 km)1)
  P 20-02 Brunsbuttel (Elbehafen, 693,0 km)1)
  P 20-03 Butzfleet* (Elba, 668,0 km)1)
  P 20-04 Hamburg (Elba, 618,0-639,0 km)1)
  P 20-05 Lauenburg (Elba, 568,0 km)1)
  P 20-06 Tangermunde (Elba, 388,0 km)1)
  P 20-07 Kieswerk Rogatz*) (Elba, 354,0 km)1)
  P 20-08 Magdeburger Hafen (Elba, 330,0 şi 333,0 km)1)
  P 20-09 Schonebeck (Elba, 315,0 km)1)
  P 20-10 Aken (Elba, 277,0 km)1)
  P 20-11 Torgau (Elba, 154,0 km)1)
  P 20-12 Kieswerk Muhlberg*) (Elba, 125,0 km)1)
  P 20-13 Riesa (Elba, 109,0 km)1)
  P 20-14 Dresde (Elba, 57 şi 61 km)1)
  P 20-15 Decin (Elba, 98,2 şi 94,2 km)1)
  P 20-16 Usti nad Labem (Elba, 75,3 şi 72,5 km)1)
  P 20-17 Melnik (Elba, 3,0 km)1)
  P 20-18 Chvaletice (Elba, 101,5 km)1)
  ___________  1) Distanţele relative ale porturilor situate pe Elba sunt măsurate astfel: în Germania, pornind de la frontiera germano-cehă; în Republica Cehia, începând de la joncţiunea fluviilor Elba şi Valtava la Melnik
  P 20-04-01 Halle-Trotha (Saale, 86,0 km)
  P 20-06-01 Praga (Vltava, 46,5 şi 55,5 km)
  P 21-01 Lubeck (Trave, 2,0-8,0 km)
  P 30-01 Swinoujscie (Marea Baltica – gura Oder-ului)
  P 30-02 Szczecin (Oder, 741,0 km)
  P 30-03 Kostrzyn (Oder, 617,0 km)
  P 30-04 Wroclaw (Oder, 255,0 km)
  P 30-05 Kozle (Oder, 96,0 km)
  P 30-01-01 Gliwice (canal Gliwicki, 41,0 km)
  P 40-01 Gdansk (Marea Baltică, gura Vistulei)
  P 40-02 Bydgoszcz (Vistula, 772,3 km şi Brda, 2,0 km)
  P 40-03 Varşovia (Vistula, 520,0 km şi canal Zeran, 2,0 km)
  P 40-04 Chernigov (Nipru, 1070,0 km)
  P 40-05 Kiev (Nipru, 856,0 km)
  P 40-06 Cherkassy (Nipru, 653,0 km)
  P 40-07 Kremenchug (Nipru, 541,0 km)
  P 40-08 Dneprodzerzhinsk (Nipru, 429,0 km)
  P 40-09 Dnepropetrovsk (Nipru, 393,0 km)
  P 40-10 Zaporozhie (Nipru, 308,0 km)
  P 40-11 Novaja Kakhovka (Nipru, 96,0 km)
  P 40-12 Kherson (Nipru, 28,0 km)
  P 40-02-01 Nikolaev (Yuzhniy Bug, 95,0 km)
  P 41-01 Klaipeda port fluvial (golful Kurshskiy)
  P 41-02 Neringa port fluvial (golful Kurshskiy)
  P 41-03 Jurbarkas (Niemen, 126,0 km)
  P 41-04 Kaunas (Niemen, 219,0 km)
  P 50-01 St. Petersburg port maritim (Neva, 1355,0 km)2)
  P 50-02 St. Petersburg port fluvial (Neva, 1343,0 km)2)
  P 50-03 Podporozhie (cale navigabilă Volga-M. Baltică, 1003,0 km)2)
  P 50-04 Cherepovets (cale navigabilă Volga-M. Baltică, 498,0 km)2)
  P 50-05 Yaroslavl (Volga, 478,0 km)2)
  P 50-06 Nizhniy Novgorod (Volga, 865,0 km)2)
  P 50-07 Kazan (Volga, 12,71 km)2)
  P 50-08 Ulianovsk (Volga, 1499,0 km)2)
  P 50-09 Samara (Volga, 1704,0 km)2)
  P 50-10 Saratov (Volga, 2133,0 km)2)
  P 50-11 Volvograd (Volga, 2518,0 km)2)
  P 50-12 Astrakhan (Volga, 3009,0 km)2)
  P 50-02-01 Port Nord al Moscovei (Canal imeni Moskvy), 0,0 km)2)
  P 50-02-02-01 Tver (Volga, 237,0 km)2)
  P 50-01-01 Perm (Kama, 2227,0 km)2)
  P 60-01 Scheveningen (Marea Nordului)
  P 60-02 Den Helder (Marea Nordului)
  P 60-03 Brunsbuttel (Canal Kiel, 2,0-5,0 km)
  P 60-04 Rendsburg (Canal Kiel, 62,0 km)
  P 60-05 Kiel (Canal Kiel, 96,0 km)
  P 60-06 Flensburg
  P 60-07 Wismar
  P 60-08 Rostock
  P 60-09 Stralsund
  P 60-10 Greifswald
  P 60-11 Sventoji (Marea Baltica)
  P 60-12 Vyborg (golful Vyborg)
  P 60-13 Petrozavodsk (lac Onega, 967,0 km)2)
  ___________ 2) Distanţa începând din portul Nord al Moscovei.
  P 60-14 Arkhangelsk port maritim (gura Severnaja Dvina)
  P 60-15 Arkhangelsk port fluvial (gura Severnaja Dvina)
  P 60-02-01 Seville (Guadalquivir, 80,0 km)
  P 60-04-01 Douro (Douro, 5,0 km)
  P 60-04-02 Sardoura (Douro, 49,0 km)
  P 60-04-03 Regua-Lamego (Douro, 101,0 km)
  P 60-06-01 Bordeaux (Gironde şi Garonne, 359,0 km)
  P 60-08-01 Nantes (Loire, 645,0 km)
  P 60-10-01 Harlingen (Marea Wadden)
  P 60-12-01 Delfzijl (Marea Wadden)
  P 60-11-01 Mustola (39,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-02 Kaukas*) (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-03 Rapasaari*) (52,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-04 Joutseno*) (67,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-05 Vuoksi*) (85,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-06 Varkaus (Port Taipale, 270,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-07 Varkaus (Port Kosulanniemi*), 270,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-08 Varkaus (Port d'Akonniemi, 270,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-09 Kuopio (352,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-02-01 Puhos*) (311,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 60-11-02-02 Joensuu (346,0 km de la gura canalului Saimaa)
  P 61-01 Anklam (Peene, 95,0 km)
  P 70-01 Wageningen (Neder-Rin, 903,2 km)
  P 70-02 Enschede (Twentekanaal, 49,8 km)
  P 70-03 Ibbenburen (Mittelletkanal, 5,0 km)
  P 70-04 Minden (Mittelletkanal, 100,0-104,0 km)
  P 70-05 Hanovre (Mittelletkanal, 155,0-159,0 km)
  P 70-06 Mehrum* (Mittelletkanal, 190,0 km)
  P 70-07 Braunschweig (Mittelletkanal, 220,0 km)
  P 70-08 Braunschweig/Thune* (Mittelletkanal, 223,0 km)
  P 70-09 Haldensleben (Mittelletkanal, 301,0 km)
  P 70-10 Niegripp*) (Elbe-Havel-Kanal, 330,0 km)
  P 70-11 Brandebourg*) (curs navigabil inferior Havel, 60,0 km)
  P 70-12 Brandebourg (curs navigabil inferior Havel, 57,0 km)
  P 70-13 Deponie Deetz*) (curs navigabil inferior Havel, 40,0 km)
  P 70-14 Spandau port Sud (curs navigabil inferior Havel, 2,0 km)
  P 70-15 Elblag (golful Wisliany)
  P 70-16 Kaliningrad port maritim (Pregola, 8,0 km)
  P 70-17 Kaliningrad port fluvial (Pregola, 9,0 km)
  P 70-01-01 Gouda (Holletsche IJssel, 1,4 km)
  P 70-03-01 Hengelo (Twentekanaal, 45,1 km)
  P 70-03-02 Almelo (Zijkanaal, 17,6 km)
  P 70-02-01 Osnabruck (Stichkanal, 13,0 km)
  P 70-04-01 Hannover-Linden (Stichkanal, 11,0 km)
  P 70-06-01 Hildesheim (Stichkanal, 15,0 km)
  P 70-05-01 Salzgitter (Stichkanal, 15,0 km)
  P 70-10-01 Terminal de mărfuri*) (braţul Spree la 0,0 km)
  P 70-10-02 Nonnendamm (Spree, 2,0 km)
  P 70-10-03 Centrala electrică Reuter*) (Spree, 3,0 km)
  P 70-10-04 Centrala electrica Charlottenburg*) (Spree 8,0 km)
  P 70-10-05 Berlin-Port Vest (Westhafenkanal, 3,0 km)
  P 70-10-06 Berlin-Port Est (Spree, 21,0 km)
  P 70-10-07 Centrala termică Klingenberg (Spree, 25,0 km)
  P 70-12-01 Centrala Moabit*) (Berlin-Spandauer Schiffahrtskanal, 9,0 km)
  P 71-01 Terminal de mărfuri Teltowkanal*) (Teltowkanal, 31,0-34,0 km)
  P 71-02 Terminal de mărfuri d'Oberschoneweide (Spree-Oder-Wasserstrabe, 28,0-29,9 km)
  P 71-03 Eisenhuttenstadt EKO*) (Spree-Oder-Wasserstrabe, 122,0 km)
  P 71-04 Eisenhuttenstadt (Spree-Oder-Wasserstrabe, 124,0 km)
  P 71-02-01 Potsdam (Potsdamer Havel, 3,0 km)
  P 71-06-01 Niederlehme*) (Dahme-Wasserstrabe, 8,0 km)
  P 71-06-02 Konigs Wusterhausen (Dahme-Wasserstrabe, 8,0 km)
  P 80-01 Havre (canal Havre-Tancarville, 20,0 km)
  P 80-02 Rouen (Sena, 242,0 km)
  P 80-03 Conflans (Sena, 239,0 km)
  P 80-04 Frouard (Moselle, 346,5 km)
  P 80-05 Metz (Moselle, 297,0-294,0 km)
  P 80-06 Mondelange-Richemont (Moselle, 279,5-277,9 km)
  P 80-07 Thionville-Illange (Moselle, 271,9-270,1 km)
  P 80-08 Mertert (Moselle, 208,0 km)
  P 80-09 Trier (Moselle, 184,0 km)
  P 80-10 Bingen (Rin, 527,0 km)
  P 80-11 Wiesbaden (Rin, 500,0 km)
  P 80-12 Mayence (Rin, 500,0 km)
  P 80-13 Florsheim*) (Main, 9,0 km)
  P 80-14 Raunheim*) (Main, 14,0 km)
  P 80-15 Hatersheim*) (Main, 17,0 km)
  P 80-16 Kelsterbach*) (Main, 19,0 km)
  P 80-17 Francfort*) (Main, 22,0-29,0 km)
  P 80-18 Francfort (Main, 31,0-37,0 km)
  P 80-19 Offenbach (Main, 40,0 km)
  P 80-20 Hanau (Main, 56,0-60,0 km)
  P 80-21 Grosskrotzenburg*) (Main, 62,0 km)
  P 80-22 Stockstadt (Main, 82,0 km)
  P 80-23 Aschaffenburg (Main, 83,0 km)
  P 80-24 Triefenstein*) (Main, 173,0 km)
  P 80-25 Karlstadt*) (Main, 227,0 km)
  P 80-26 Wurzburg (Main, 246,0-251,0 km)
  P 80-27 Schweinfurt (Main, 330,0 km)
  P 80-28 Bamberg (Canalul Main-Dunăre, 3,0 km)
  P 80-29 Erlangen (Canalul Main-Dunăre, 46,0 km)
  P 80-30 Nurnberg (Canalul Main-Dunăre, 72,0 km)
  P 80-31 Regensburg (Dunăre, 2370,0-2378,0 km)
  P 80-32 Deggendorf*) (Dunăre, 2281,0-2284,0 km)
  P 80-33 Linz (Dunăre, 2128,2-2130,6 km)
  P 80-34 Linz-Voest*) (Dunăre, 2127,2 km)
  P 80-35 Enns-Ensdorf (Dunăre, 2111,8 km)
  P 80-36 Krems (Dunăre, 2001,5 km)
  P 80-37 Viena (Dunăre, 1916,8-1920,2 km)
  P 80-38 Bratislava (Dunăre, 1867,0 km)
  P 80-39 Gyor-Gonyu (Dunăre, 1807,0 km)
  P 80-40 Komarno (Dunăre, 1767,1 km)
  P 80-41 Sturovo (Dunăre, 1722,0 km)
  P 80-42 Budapesta (Dunăre, 1640,0 km)
  P 80-43 Szazhalombatta (Dunăre, 1618,8 km)
  P 80-44 Dunaujvaros (Dunăre, 1579,0 km)
  P 80-45 Dunafoldvar (Dunăre, 1563,0 km)
  P 80-46 Baja (Dunăre, 1480,0 km)
  P 80-47 Vukovar (Dunăre, 1333,1 km)
  P 80-48 Beograd (Dunăre, 1170,0 km)
  P 80-49 Smeredevo (Dunăre, 1116,3 km)
  P 80-50 Orsova (Dunăre, 954,0 km)
  P 80-51 Turnu Severin (Dunăre, 931,0 km)
  P 80-52 Prahovo (Dunăre, 861,0 km)
  P 80-53 Lom (Dunăre, 743,0 km)
  P 80-54 Turnu Măgurele (Dunăre, 597,0 km)
  P 80-55 Svistov (Dunăre, 554,0 km)
  P 80-56 Ruse (Dunăre, 495,0 km)
  P 80-57 Giurgiu (Dunăre, 493,0 km)
  P 80-58 Olteniţa (Dunăre, 430,0 km)
  P 80-59 Călăraşi (Dunăre, 370,5 km)
  P 80-60 Brăila (Dunăre, 172,0-168,5 km)
  P 80-61 Galaţi (Dunăre, 157,0-145,4 km)
  P 80-62 Giurgiuleşti (Dunăre, 133)3)
  ___________  3) Construcţie prevăzută
  P 80-63 Reni (Dunăre, 128,0 km)
  P 80-64 Tulcea (Dunăre, 73,5-70,0 km)
  P 80-04-01 Port autonom Paris:
    Gennevilliers (Sena, 194,7 km)
    Bonneuil-Vigneux (Sena, 169,7 km)
    Evry (Sena, 137,8 km)
    Melun (Sena, 110,0 km)
    Limay-Porcheville (Sena, 109,0 km)
    Montereau (Sena, 67,4 km)
    Nanterre (Sena, 39,4 km)
    Bruyeres-sur-Oise (Oise, 96,9 km)
    St. Ouen-l'Aumone (Oise, 119,2 km)
    Lagny (Marne, 149,8 km)
  P 80-06-01 Dillingen (Sarre, 59,0 km)
  P 80-08-02 Osijek (Drave, 14 0 km)
  P 80-01-01 Szeged (Tisa, 170,0 km)
  P 80-14-01 Cernavodă (canal Dunăre-Marea Neagră, 00,0 km)
  P 80-14-02 Medgidia (canal Dunăre-Marea Neagră, 27,5 km)
  P 80-14-03 Constanţa (canal Dunăre-Marea Neagră, 64,0 km)
  P 80-09-01 Ismail (braţul Dunării-Chilia, 93,0 km)
  P 80-09-02 Kilia (braţul Dunării-Chilia, 47,0 km)
  P 80-09-03 Ust-Dunajsk (braţul Dunării-Chilia, 1,0 km)
  P 90-01 Taganrog (golful Taganrog)
  P 90-02 Eysk (golful Taganrog)
  P 90-03 Azov (Don, 3126,0 km)2)
  P 90-04 Rostov (Don, 3092,0 km)2)
  P 90-05 Ust-Donetsk (Don, 2955,0 km)2)
  P 90-03-01 Belgorod Dnestrovskiy (gura Nistrului)
  P 90-03-02 Bender (Nistru, 228,0 km)
  P 91-01 Terminal Milan (Milan-canal du Po, 0,0 km)4)
  P 91-02 Lodi (Milan-canal du Po, 20,0 km de Milan)4)
  P 91-03 Pizzighettone (Milan-canal du Po, 40,0 km de Milan)4)
  P 91-04 Cremona (Po, 55,0 km de Milan)
  P 91-05 Emilia Centrale (Po, 145,0 de Milan)4)
  P 91-06 Ferrara (Po, 270,0 km de Milan)
  P 91-07 Porto Tolle (Po, 350,0 km de Milan)
  P 91-02-01 Garibaldi (cale navigabilă de Ferrara, 80,0 km de Ferrara)
  P 92-01 Adria (cale laterală de Veneta, 10,0 km de Volta Grimana)
  P 92-02 Chioggia (cale laterală de Veneta, 30,0 km de Volta Grimana)
  P 92-03 Marghera (cale laterală de Veneta, 65,0 km de Volta Grimana)
  P 92-04 Nogaro (cale laterală de Veneta, 120,0 km de Volta Grimana)
  P 92-05 Monfalcone (cale laterală de Veneta, 175,0 km de Volta Grimana)
  P 92-01-01 Mantova (cale navigabilă Mantova-Volta Grimana, 0,0 km)
  P 92-01-02 Legnago (cale navigabilă Mantova-Volta Grimana, 65,0 km)4)
  P 92-01-03 Rovigo (cale navigabilă Mantova-Volta Grimana, 140,0 km)4)
  P 92-01-04 Conca di Volta Grimana (Mantova-Volta Grimana Waterway, 170,0 km)
  ___________  4) În construcţie sau în previziune

 + 
Anexa IIICARACTERISTICILE TEHNICE SI DE EXPLOATARE ALE CĂILOR NAVIGABILE DE IMPORTANTA INTERNAŢIONALAa) Caracteristici tehnice ale căilor navigabile EPrincipalele caracteristici tehnice ale căilor navigabile E vor fi conforme cu clasificarea căilor navigabile interioare europene din tabelul nr. 1.În vederea evaluării diferitelor cai navigabile E, se iau ca baza caracteristicile claselor IV şi VII, ţinându-se seama de următoarele principii:(i) clasa caii navigabile este determinata de dimensiunile orizontale ale automotoarelor, barjelor şi convoaielor împinse şi, în special, prin dimensiunea principala tipizata, adică traversa sau lăţimea lor;(îi) doar căile navigabile care corespund cel puţin condiţiilor fundamentale ale clasei IV (dimensiuni minime ale navelor: 85 m x 9,5 m) pot fi considerate cai navigabile E. Limitarile privind pescajul (mai mic de 2,5 m) şi înălţimea libera minima sub poduri (mai mica de 5,25 m) nu pot fi admise decât pentru căile navigabile existente şi cu titlu de excepţie;(iii) atunci când se modernizează cai navigabile din clasa IV (precum şi cai navigabile regionale mai mici), se recomanda ca ele sa corespundă cel puţin parametrilor clasei Va;(iv) totodată, noile cai navigabile E ar trebui sa corespundă cel puţin condiţiilor clasei Vb. În acest sens, ar trebui garantat un pescaj minim de 2,8 m;(v) atunci când se modernizează cai navigabile existente şi când se construiesc noi cai, ar trebui să se ia întotdeauna în calcul o creştere a dimensiunii navelor şi convoaielor;(vi) în vederea îmbunătăţirii eficacitatii transportului de containerizat, trebuie avută în vedere garantarea celei mai mari înălţimi libere sub poduri, conform notei nr. 4 din tabel*);–––Notă *) Dacă totuşi ponderea containerelor goale transportate pe fiecare nava depăşeşte 50%, ar fi bine să se prevadă aducerea inaltimii libere minime sub poduri la o valoare superioară celei care este indicată în nota nr. 4 şi la o înălţime libera minima la poduri care să fie mai mare decât cea care este indicată în nota nr. 4.(vii) căile navigabile pe care se prevede un trafic containerizat sau Ro-Ro important ar trebui sa satisfacă cel puţin condiţiile clasei Vb. S-ar putea, de asemenea, prevedea o creştere între 7 şi 10% a latimii de 11,4 a navelor care navighează exclusiv pe cai navigabile de clasa Va şi inferioară acesteia, pentru a tine seama de evoluţia viitoare a dimensiunilor containerelor şi pentru a facilita transportul remorcilor;(viii) pe căile navigabile cu nivel variabil de apa, valoarea recomandată a pescajului trebuie să corespundă celui atins sau depăşit în medie timp de 240 zile/an (sau 60% din perioada de navigaţie). Valoarea inaltimii libere sub poduri recomandată (5,25 m, 7 m sau 9,10 m) trebuie să fie menţinută pentru nivelul de navigaţie cel mai înalt posibil şi fezabil din punct de vedere economic;(ix) trebuie să fie menţinute norme uniforme de clasa, de pescaj şi de înălţime libera sub poduri pe orice cale navigabila sau cel puţin pe porţiunile importante ale lungimii sale;(x) în măsura în care este posibil, parametrii căilor navigabile adiacente trebuie să fie identici sau similari;(xi) cel mai mare a pescaj (4,5 m) şi cea mai mare înălţime libera minima sub poduri (9,10 m) trebuie să fie menţinute pe toate porţiunile reţelei care sunt în mod direct racordate rutelor costiere;(xii) trebuie menţinută o înălţime libera minima sub poduri de 7 m pe căile navigabile care leagă porturi maritime importante de interiorul tarii şi care sunt adaptate unui transport eficient de containere şi traficului fluvio-maritim;(xiii) rutele costiere enumerate în anexa nr. I de mai sus vizează menţinerea continuităţii reţelei de cai navigabile E în întreaga Europa şi sunt destinate să fie utilizate, în termenii prezentului acord, de nave de transport fluvio-maritime, ale căror dimensiuni trebuie, în măsura în care este posibil şi fezabil din punct de vedere economic, sa satisfacă prevederile automotoarelor adaptate navigaţiei pe căile navigabile interioare de clasa Va şi VIb.Se considera ca, pentru ca o cale navigabila sa permită desfăşurarea traficului containerizat, aceasta trebuie să respecte următoarele cerinţe minimale:– navele de navigaţie interioară cu o laţime de 11,4 m şi cu lungime de aproximativ 110 m trebuie să poată transporta containere pe minimum 3 rânduri înălţime; dacă nu este cazul, ar trebui permisă o lungime maxima de 185 m pentru convoaiele împinse, caz în care acestea vor trebui sa poată transporta containere pe 2 rânduri înălţime.Note la tabel:1. Prima cifra corespunde condiţiilor generale actuale, a doua tine cont de evoluţia viitoare şi, în cazuri speciale, de condiţii actuale.2. Ţinând seama de o marja de siguranţă de aproximativ 0,30 m între punctul cel mai ridicat al suprastructurii navei sau al încărcăturii sale şi un pod.3. Se tine seama de evoluţia viitoare eventuala a transportului Ro-Ro containerizat şi a navigaţiei fluvio-maritime.4. Înălţimea verificata pentru transportul containerelor:5,25 m pentru navele care transporta containere pe doua rânduri;7,00 pentru navele care transporta containere pe trei rânduri;9,10 m pentru navele care transporta containere pe patru rânduri;50% din containere pot fi goale; în caz contrar, trebuie recurs la balast.5. Câteva cai navigabile existente pot fi considerate ca aparţinând clasei IV din cauza lungimii maxime autorizate pentru nave şi convoaie cu toate ca ele permit o laţime maxima de 11,4 m şi un pescaj maxim de 4,00 m.6. Valoarea pescajului pentru o cale navigabila specială trebuie determinata în funcţie de condiţiile locale speciale.7. Uneori pe anumite secţiuni ale căilor navigabile de clasa VII pot fi utilizate convoaie compuse dintr-un număr mai mare de barje. În acest caz dimensiunile orizontale pot depăşi valorile indicate în tabel.b) Condiţii de exploatare a căilor navigabile ECăile navigabile E trebuie să satisfacă următoarele condiţii de exploatare fundamentale ca sa permită funcţionarea fiabila transportului internaţional:(i) navigaţia trebuie asigurata pe toată perioada de navigaţie, cu excepţia intreruperilor, menţionate mai jos;(îi) perioada de navigaţie poate fi mai scurta de 365 de zile decât în regiunile cu condiţii climatice severe unde este imposibila menţinerea senalului liber de gheaţa pe timpul iernii şi unde, deci, trebuie întreruptă navigaţia. În aceste cazuri, ar trebui fixate datele de deschidere şi de închidere a navigaţiei. Durata intreruperilor datorate fenomenelor naturale cum ar fi inghet, inundatii etc. ar trebui să fie limitată la strictul necesar, folosind măsurile tehnice şi de organizare corespunzătoare;(iii) durata intreruperilor cauzate de întreţinerea periodică a ecluzelor şi a altor lucrări hidraulice ar trebui să fie limitată la minimul necesar. Utilizatorii caii navigabile pe care este prevăzut să se efectueze lucrări de întreţinere trebuie să fie informati cu privire la datele şi durata întreruperii prevăzute. În cazul deteriorării neprevăzute a unei ecluze sau a altor lucrări hidraulice sau în alte cazuri de forta majoră, se vor face eforturi în vederea limitării la strictul necesar a duratei intreruperilor, luând toate măsurile corespunzătoare în vederea remedierii acestei situaţii;(iv) nu este admisă nici un fel de întrerupere datorată apelor mici. Sunt în schimb acceptabile restricţii rezonabile privind pescajul admisibil pe căile navigabile cu nivel variabil al apei. Trebuie menţinut totuşi, în orice împrejurare, un pescaj minim de 1,20 m, iar pescajul caracteristic sau recomandat ar trebui să fie menţinut sau depăşit pe o perioadă de 240 zile/an. În regiunile menţionate la alin. (îi) de mai sus, pescajul minim de 1,20 m ar trebui să fie menţinut pe o durată de 60% din perioada de navigaţie medie;(v) orarele de funcţionare a ecluzelor, a podurilor mobile şi a altor lucrări de infrastructura trebuie să fie astfel întocmite încât navigaţia să fie asigurată 24 de ore din 24 în zilele lucrătoare, în măsura în care acest lucru este fezabil din punct de vedere economic.Se pot admite excepţii în anumite cazuri speciale pentru motive de organizare şi/sau tehnice.Trebuie, de asemenea, să fie asigurate orare rezonabile de funcţionare, care să permită navigaţia în zilele de sărbătoare şi la sfârşit de săptămâna.c) Caracteristici tehnice şi de exploatare ale porturilor EReţeaua de cai navigabile E este completată de un sistem de porturi interioare de importanţă internaţionala. Fiecare port E trebuie să îndeplinească caracteristicile tehnice şi de exploatare de mai jos:(i) trebuie să fie situat pe o cale navigabila E;(îi) trebuie să poată primi nave sau convoaie împinse utilizate pe aceasta cale navigabila, conform clasei acesteia;(iii) trebuie să fie deservit de cai rutiere sau feroviare de mare importanţă, de preferinţa care fac parte din reţeaua de drumuri internaţionale şi de linii feroviare internaţionale, stabilită prin Acordul european privind marile linii internaţionale rutiere – AGR, Acordul european privind marile linii internaţionale de cai ferate – AGC şi Acordul european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţiile conexe – AGTC;(iv) trebuie să poată opera un volum anual de mărfuri de cel puţin 0,5 milioane tone;(v) trebuie să ofere condiţii satisfăcătoare pentru dezvoltarea unei zone portuare industriale;(vi) trebuie să permită manipularea containerelor tipizate (în afară cazului în care este vorba de un port-vrac specializat);(vii) trebuie să ofere toate serviciile necesare operaţiunilor curente ale transportului internaţional;(viii) pentru a răspunde necesităţilor de protecţie a mediului ar trebui sa existe în porturile de importanţă internaţionala instalaţii de preluare a deşeurilor de la bordul navelor.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x