ACORD din 7 noiembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1294 din 20 decembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1659 18/12/2024
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 1659 18/12/2024
ActulCONTINUT DEHOTARARE 1659 18/12/2024
ActulREFERIT DEHOTARARE 1659 18/12/2024





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.659 din 18 decembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1294 din 20 decembrie 2024.
SGG și OCDE (denumite în continuare individual „parte“ și denumite colectiv „părți“) au convenit următoarele:1.ObiectSGG a fost de acord să contribuie la activitatea care vizează consolidarea capacităților administrației publice a României în domeniul guvernării deschise. Aceasta include consolidarea competențelor în rândul administrației publice românești cu privire la principiile și practicile guvernării deschise în elaborarea de politici prin programe de formare. În plus, aceasta implică furnizarea de resurse de învățare de înaltă calitate funcționarilor publici pentru a promova și a susține o cultură durabilă a guvernării deschise. SGG declară că acest sprijin este aliniat la ținta 407 din cadrul Planului național de redresare și reziliență al României (anexa 1 – Descrierea proiectului). OCDE va desfășura această activitate ca parte a programului său de lucru și buget pentru 2023-2024, domeniul de rezultate 4.3.1.2 Promovarea unei guvernări deschise, incluzive și transparente și a unui spațiu civic sănătos. 2.ContribuțieSGG se angajează prin prezentul acord să furnizeze OCDE o contribuție în valoare de 250.000 EUR (două sute cincizeci de mii de euro). Pentru informare, această contribuție este din bugetul aprobat de Secretariatul General al Guvernului, conform Deciziei de finanțare nr. 20/13.121 din 3.05.2022, la componenta 14, reforma 1, la art. 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“; acest lucru nu va avea niciun impact asupra raportului juridic dintre SGG și OCDE.Contribuția va fi plătită în conformitate cu următorul grafic:• 70% la intrarea în vigoare a prezentului acord și primirea facturii corespunzătoare de la OCDE; și• 30% la primirea facturii corespunzătoare de la OCDE, cel târziu la 31.03.2026.Această contribuție poate fi utilizată pentru a finanța cheltuielile efectuate în perioada care începe de la 1 decembrie 2024 și se încheie la 31 martie 2026.OCDE va emite factura (facturile) conform procedurilor sale standard de facturare și va trimite factura (facturile) către SGG în format de fișier(e) PDF prin e-mail. OCDE nu va trebui să utilizeze niciun sistem electronic pentru transmiterea facturilor sau a rapoartelor în temeiul prezentului acord, inclusiv, dar fără limitare, prin furnizarea de date directe prin intermediul unei platforme operate de SGG sau în numele său. OCDE va administra contribuția în conformitate cu regulamentele sale financiare și cu alte reguli, politici și proceduri relevante ale OCDE, care prevăd în prezent o taxă de recuperare a costurilor administrative inclusă deja în suma totală a contribuției. Cheltuielile vor fi înregistrate în conturile OCDE, care urmează principiile contabile general acceptate și care fac obiectul auditului în conformitate cu regulile standard de audit ale OCDE.3.RapoarteSGG convine că cerințele de raportare financiară sunt îndeplinite cu declarație de cheltuieli, conform formatului standard de raportare al OCDE, în termen de 90 de zile de la finalizarea activității. SGG va primi un raport narativ la finalizarea activității. 4.Proprietate intelectualăToate rezultatele proiectului, în orice formă, vor fi proprietatea exclusivă a OCDE. Sub rezerva declasificării, dacă este cazul: • OCDE acordă SGG dreptul neexclusiv de a utiliza, a copia și a traduce rezultatele scrise finale doar în scopuri interne, necomerciale; • SGG va avea, de asemenea, dreptul de a partaja aceste rezultate scrise finale, inclusiv traducerile lor, la nivel intern, dar nu le va distribui publicului.5.ContinuareContinuarea oricăror rezultate după 2024 face obiectul includerii acestor rezultate în programul de lucru și buget viitor al OCDE („PWB“).6.Destinații cu risc ridicatÎn cazul în care contribuția implică misiuni ce urmează să fie efectuate în destinații cu risc ridicat și dacă OCDE consideră că există un risc inacceptabil pentru securitatea personalului și a experților OCDE, OCDE poate anula sau suspenda imediat o parte sau toate activitățile programate sau rezilia prezentul acord. OCDE va discuta cu SGG posibilitatea de a relua activitatea la o dată ulterioară sau de a desfășura activitățile într-un alt loc. În cazul rezilierii, SGG va acoperi numai cheltuielile suportate sau angajate irevocabil de OCDE, precum și orice cheltuieli suportate sau angajate ulterior de OCDE ca urmare a necesității de a rezilia astfel de angajamente.7.Puncte de contactPărțile au desemnat următoarele persoane ca puncte de legătură pentru activitățile legate de prezentul acord:Pentru RomâniaSecretariatul General al GuvernuluiLaurențiu Mazilu,șef serviciu, Serviciul pentru guvernare deschisălaurentiu.mazilu@gov.ro+ 40 021 314 34 00 ext. 1196Pentru OCDEDavid Goessmann,șef de unitate (interimar),Unitatea de guvernare deschisă, Unitatea de guvernare inovatoare, digitală și deschisă, Direcția de guvernanță publicăDavid.Goessmann@oecd.orgTel. (+33) 1452481268.Durata AcorduluiPrezentul acord va intra în vigoare după semnarea sa de către ambele părți și atunci când SGG va notifica OCDE cu privire la hotărârea Guvernului României de a aproba Acordul. Acordul va înceta la 31 martie 2026. Dacă Acordul nu intră în vigoare în termen de trei luni de la semnarea sa de către părți, oricare parte se poate retrage din obligațiile care îi revin în temeiul Acordului printr-o notificare scrisă trimisă celeilalte părți. În plus, OCDE își rezervă dreptul, la discreția sa, în consultare cu SGG, de a modifica calendarul de activități în temeiul prezentului acord, în cazul în care consideră că această modificare este necesară ca urmare a datei de intrare în vigoare a Acordului, fără a depăși data de 31 mai 2026 cu reprogramarea/modificarea activităților. OCDE va informa SGG cu privire la aceste modificări printr-o notificare prin e-mail. Prin acordul părților, prezentul acord se poate prelungi conform articolului 11 din Acord.9.Conduită și eticăEste intenția SGG și OCDE că:a)nicio ofertă, cadouri, plăți, beneficii sau avantaje de niciun fel care ar fi sau ar putea fi interpretate ca practici ilegale sau corupte nu vor fi acceptate de niciuna dintre părți în cursul negocierii și punerii în aplicare a prezentului acord;b)toate conflictele de interese în raport cu executarea prezentului acord și/sau cu punerea în aplicare a acestuia să fie evitate; șic)niciunul dintre fondurile furnizate în temeiul prezentului acord nu este utilizat pentru a oferi sprijin persoanelor sau entităților asociate cu terorismul sau în sprijinul traficului de droguri sau de persoane.În cazul în care, în orice etapă, una dintre părți ia cunoștință sau suspectează că unul dintre membrii personalului său se angajează într-un comportament interzis la punctul a), b) sau c) de mai sus, aceasta va investiga problema prompt și, dacă ancheta demonstrează că a avut loc o conduită nepotrivită, va informa cealaltă parte și va lua toate măsurile rezonabile în conformitate cu regulile și politicile sale pentru a asigura că situația încetează și nu se repetă.10.ConfidențialitatePrezentul acord nu va fi pus la dispoziția publicului fără acordul prealabil scris al părților, cu excepția auditorilor respectivi ai părților. Însă acesta nu limitează în niciun fel dreptul oricărei părți de a dezvălui existența, obiectul sau valoarea contribuției furnizate de SGG către OCDE în temeiul prezentului acord. 11.ModificăriPrezentul acord poate fi modificat doar prin acordul scris al părților.12.ÎncetareÎn cazul unei încălcări semnificative a Acordului de către OCDE, care nu a fost remediată într-o perioadă convenită cu SGG, inclusiv în cazul în care este documentat că întreaga contribuție sau o parte a contribuției nu a fost utilizată în conformitate cu Acordul și/sau că OCDE s-a angajat cu bună știință într-un comportament interzis conform articolului 9 a), b) sau c) de mai sus, SGG poate, în urma consultării cu OCDE, să rezilieze Acordul și să solicite rambursarea fondurilor utilizate într-o manieră incompatibilă cu prevederile acestui acord.SGG va acoperi însă orice cheltuieli suportate sau angajate irevocabil cu bună-credință de către OCDE pentru proiect până la data efectivă a rezilierii, precum și orice cheltuieli suportate sau angajate ulterior de OCDE ca urmare a necesității de a-și rezilia angajamentele, nedepășind suma totală a contribuției indicate la articolul 2 de mai sus.13.Soluționarea litigiilorOrice dispută, controversă sau reclamație care decurge din prezentul acord sau este legată de acesta sau încălcarea, rezilierea ori nulitatea acestuia va fi soluționată prin arbitraj în conformitate cu Regulile de arbitraj 2012 ale Curții Permanente de Arbitraj. Numărul de arbitri va fi unu. Limba care va fi folosită în procedurile arbitrale va fi engleza. Locul arbitrajului va fi Paris (Franța). Părțile renunță în mod expres la dreptul lor de a solicita anularea sau înlăturarea oricărei hotărâri pronunțate de tribunalul arbitral.14.Privilegii și imunități Nimic din prezentul acord nu va fi interpretat ca o renunțare la privilegiile și imunitățile de care beneficiază OCDE ca organizație internațională.15.Semnarea AcorduluiPrezentul acord este încheiat în două exemplare originale în limba engleză și semnat în mod corespunzător de reprezentanții autorizați ai SGG și OCDE.Semnat de:Pentru Secretariatul General al Guvernului României:Petrică Lucian Rusu, Data:secretar general adjunctBeneficiar al reformelor și/sau investițiilor pentru implementarea PNRR, conform OSG nr. 1.667/2023, cu modificările și completările ulterioarePentru Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică:Elsa Pilichowski, Data:director Direcția guvernanță publicăBarbra Arrivo-Eugene, Data:șeful Grupului de gestionare a contribuțiilor voluntare,Serviciul program, buget și management financiar, Direcția executivă + 
Anexa 1
Descrierea proiectului
I.ContextComisia Europeană a evaluat pozitiv Planul național de redresare și reziliență al României (PNRR) și sprijină punerea în aplicare a măsurilor esențiale de investiții și reforme propuse de România pentru a ieși mai puternică din pandemia COVID-19 până în 2026. PNRR al României face parte dintr-un răspuns coordonat fără precedent al UE la criza COVID-19, pentru a aborda provocările comune europene prin adoptarea tranziției verzi și digitale, pentru a consolida reziliența economică și socială și coeziunea pieței unice. În special, se așteaptă ca reformele și investițiile incluse în PNRR să contribuie în domeniile sustenabilității finanțelor publice și sistemului de pensii, asistență medicală, administrație publică, mediul de afaceri, educație și tranziție ecologică și digitală. România așteaptă ca activitățile și rezultatele specifice pe care OCDE le va efectua și produce în cadrul acestui proiect să contribuie la PNRR și ținta 407 din acesta, după cum se prezintă în detaliu în Decizia de punere în aplicare a Consiliului (CID) privind aprobarea evaluării planului de reziliență și redresare pentru România: Procesul de consultare publică și implicarea părților interesate s-a îmbunătățit prin creșterea cu 20% a numărului de proiecte de acte legislative supuse consultării publice și implicarea părților interesate la nivel central.Ținta 407 face parte din componenta 14 Buna guvernanță, obiectivul 1, reforma 1 din Planul național de redresare și reziliență al României (PNRR):Îmbunătățirea predictibilității și a eficienței proceselor decizionale prin întărirea capacității de coordonare a politicilor și analiză de impact la nivelul Guvernului și al ministerelor coordonatoare, precum și prin consolidarea instrumentelor în vederea creșterii calității consultărilor publice la toate palierele administrațieiObiectivul general al acestui proiect este sprijinirea României în consolidarea și realizarea cadrelor de bună guvernare, necesare pentru a îndeplini obiectivele de politică mai largi ale țării și a aborda provocările locale și globale, precum obiectivele de dezvoltare durabilă, prin promovarea tranziției verzi, susținerea digitalizării și adaptarea la peisajul în continuă evoluție al complexității globale ridicate. Realizarea țintei 407 este responsabilitatea Secretariatului General al Guvernului (SGG), în special Serviciul pentru guvernare deschisă. SGG și Serviciul pentru guvernare deschisă se află astăzi în centrul arhitecturii instituționale a României pentru guvernare deschisă, coordonând și supervizând majoritatea subiectelor legate de guvernare deschisă. Până în prezent, România a realizat inițiative semnificative pentru a avansa agenda țării privind guvernarea deschisă. În ultimii ani, țara și-a demonstrat angajamentul față de politicile și practicile de guvernare deschisă, în special prin aderarea sa la Recomandarea Consiliului OCDE privind guvernarea deschisă în 2020 și eforturile sale recente pentru stabilirea primei sale Strategii de guvernare deschisă. În plus, România se află printre cele șapte țări care formează Grupul operativ pentru elaborarea prototipului Barometrului OCDE privind participarea cetățenilor (CPB), reiterându-și angajamentul față de stabilirea instrumentelor de măsurare pentru a monitoriza punerea în aplicare și eficiența acestor eforturi. Angajamentul României de a institui o cultură a guvernării deschise în sectorul public este evidențiat de inițiativele pe care Secretariatul General al Guvernului le-a implementat deja pentru a îmbunătăți cunoștințele funcționarilor publici privind guvernarea deschisă. Cunoștințele privind guvernarea deschisă sunt esențiale pentru operaționalizarea cu succes și lansarea strategiilor și inițiativelor legate de guvernarea deschisă. Conform Studiului OCDE 2022 privind guvernarea deschisă pentru instituțiile publice din România, un număr substanțial de instituții publice respondente au primit îndrumare de la SGG (82% din respondenți) sau au participat la sesiuni de formare oferite de instituție (64%). Pentru a crește în continuare gradul de conștientizare și cunoștințele privind guvernarea deschisă în rândul personalului și al societății civile, România a elaborat diverse ghiduri, seturi de instrumente și manuale legate de politici și practici de guvernare deschisă. Aceste resurse includ ghiduri privind participarea cetățenilor și a părților interesate, date deschise, divulgarea reactivă a informațiilor și utilizarea tehnologiilor digitale pentru promovarea guvernării deschise. Deși Secretariatul General al Guvernului a avansat în susținerea cunoștințelor legate de guvernarea deschisă în sectorul public din România, rămâne un decalaj în adoptarea mai largă a principiilor guvernării deschise la toate nivelurile Guvernului și în toate sectoarele. În prezent, există o ofertă limitată de sesiuni de formare privind elementele fundamentale ale guvernării deschise. Mai mult, există o necesitate pentru resurse de formare care pot fi accesate ușor și în mod repetat pentru a crește sfera de aplicare a acestor sesiuni de formare. II.Obiective, rezultate și activitățiObiectivul general al acestui proiect este sprijinirea României în consolidarea capacităților în domeniul guvernării deschise în administrația publică pentru a îmbunătăți formularea și punerea în aplicare a politicilor guvernamentale care promovează principiile transparenței, participării și responsabilizării, în conformitate cu ținta 407, așa cum este prevăzută în Planul național de redresare și reziliență al României (PNRR).Proiectul adoptă o abordare duală: prima componentă este menită să dea un impuls și să promoveze cultura guvernării deschise în rândul funcționarilor publici cheie prin sesiuni de formare în persoană, și a doua componentă se concentrează pe stabilirea și consolidarea unei culturi a guvernării deschise în cadrul administrației publice din România prin intermediul unui curs online în masă.Această strategie pe două direcții implică un set divers de persoane interesate, inclusiv funcționari publici de diferite grade, și este menită să ajungă la un public larg pentru a asigura înrădăcinarea unei culturi a guvernării deschise în România. Cele două componente sunt complementare, atât în sfera de aplicare temporală, cât și în abilitatea lor de a implica un public larg și divers. Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt, prin urmare, de două feluri:• obiectivul 1: Creșterea competențelor în cadrul administrației publice din România cu privire la principiile și practicile de guvernare deschisă în formularea de politici prin programe de formare; • obiectivul 2: Dotarea funcționarilor publici, atât la nivel național, cât și la nivel local, cu resurse de învățare de înaltă calitate pentru a promova și a susține o cultură durabilă a guvernării deschise. Cele două obiective specifice asigură cadrul pentru rezultatele de mai jos și activitățile aferente pe care OCDE le va elabora și produce în consultare cu SGG. Pentru aceste componente, metodologia evaluării inter pares a OCDE este transversală, ceea ce servește unui scop crucial în promovarea schimbului de cunoștințe și experiențe între țările sale membre, în special în domeniul principiilor de guvernare deschisă. Prin intermediul acestei metodologii, funcționarii publici din alte țări OCDE se implică ca evaluatori inter pares, aducând expertiza și datele lor practice pentru a îmbogăți rezultatele organizației. Pentru acest proiect, evaluatorii inter pares vor contribui activ la perfecționarea ambelor rezultate. Prin valorificarea cunoștințelor lor aprofundate despre caz, evaluatorii inter pares îmbunătățesc etapa de proiectare, asigurând că programele de formare transpun cu eficiență principiile teoretice în aplicații practice, facilitând astfel diseminarea celor mai bune practici în statele membre. + 
Componenta 1 – Sesiunea de formare în persoanăOCDE va sprijini eforturile României pentru elaborarea și furnizarea de sesiuni de formare în persoană personalizate pentru funcționarii publici la diferite niveluri guvernamentale, de la ministerele centrale la autoritățile locale, care sunt adecvate pentru a amplifica cunoștințele lor la nivelul Guvernului. Prin crearea unui impuls în rândul funcționarilor publici cheie pe termen scurt, această inițiativă vizează declanșarea unui efect de undă care să ajute participanții să disemineze și să aplice cunoștințele lor în cadrul responsabilităților lor de zi cu zi, cultivând în același timp o rețea de sprijin pentru învățare continuă și schimbul de bune practici. Pentru a realiza acest lucru, OCDE va desfășura următoarele activități, în strânsă consultare cu SGG: Activitatea 1.1. OCDE va organiza ateliere de consolidare a capacității care vizează un grup specific de funcționari publici atât la nivel național, cât și la nivel subnațional. Atelierele vor aprofunda elementele fundamentale ale guvernării deschise, punând accentul pe principiile, politicile și practicile legate de transparență, integritate, răspundere și participarea părților interesate. 1.1.1.Conținutul și formatul sesiunii de formare: În cadrul acestei activități, OCDE, în strânsă consultare cu SGG, va defini și va elabora conținutul și formatul atelierului de lucru. 1.1.2.Logistica atelierului de lucru: OCDE va gestiona diverse aspecte logistice ale atelierului, inclusiv stabilirea datei și agendei atelierului, și furnizarea formatorilor care vor susține cursurile cu interpretare simultană engleză-română, dacă este necesar. România va organiza locul de desfășurare și va acoperi cheltuielile de cazare, transport și indemnizații aferente pentru funcționarii publici care participă la atelier. Prin urmare, finanțarea nerambursabilă acordată OCDE nu va acoperi aceste cheltuieli pentru cazare și transport pentru funcționarii guvernamentali români. Întrucât România va acoperi aceste costuri legate de participarea funcționarilor publici la atelier, SGG va trebui să furnizeze următoarele informații relevante pentru procesele sale de audit intern: descrierea sesiunilor de formare furnizate, categoriile de locuri de muncă și numărul de participanți, durata și conținutul sesiunilor de formare și formatul de predare și învățare. OCDE informează SGG cu privire la numărul de formatori contractați, criteriile de selecție (de exemplu, calificările și experiența necesare pentru acești formatori) și suma totală cheltuită pentru contractarea formatorilor, așa cum se indică în bugetul anexat la prezentul acord. 1.1.3.Organizarea atelierului: OCDE va desfășura sesiuni de formare în persoană. Participarea la aceste ateliere va depinde de criterii predefinite în acord cu SGG, precum relevanța și natura poziției candidaților. Atelierele de consolidare a capacității urmăresc să perfecționeze înțelegerea principiilor, politicilor și practicilor de guvernare deschisă a funcționarilor publici cheie, care au capacitatea de a disemina cunoștințele acumulate colegilor funcționari publici. Formarea va adopta o abordare practică, axată pe explicarea fundamentelor conceptuale ale guvernării deschise și prezentarea implementărilor practice. 1.1.4.Feedback: OCDE va colecta feedback de la participanți în timpul sesiunilor de formare în persoană, obținând informații valoroase pentru a informa posibile sesiuni de formare viitoare și pentru a dezvolta al doilea rezultat al activității. Activitatea 1.2. Bazându-se pe impulsul creat de sesiunile de formare în persoană, OCDE va ajuta România să înființeze o comunitate dedicată de practică privind guvernarea deschisă, inspirată de bunele practici internaționale în domeniu. Această comunitate va servi drept forum de discuții și schimb de bune practici legate de guvernarea deschisă, oferind un spațiu pentru abordarea obstacolelor și încurajând colaborarea dintre membrii angajați în promovarea acestor principii. 1.2.1.În consultare cu SGG, OCDE va identifica interesul printre participanții inițiali ai comunității de practică privind guvernarea deschisă din România pentru a stabili diferite domenii tematice care ar putea fi discutate la reuniunile comunității. 1.2.2.În consultare cu SGG, OCDE va defini scopul și obiectivele comunității de practică privind guvernarea deschisă. Ceea ce urmează să se realizeze, ce probleme trebuie să fie abordate, aceste aspecte vor fi printre cele definite.1.2.3.În consultare cu SGG, OCDE va defini o strategie pentru a selecta membrii comunității de practică. 1.2.4.OCDE va oferi consiliere privind soluțiile tehnice pentru implementarea comunității de practică. 1.2.5.SGG va lansa comunitatea de practică printr-un eveniment inițial de reuniune. Această reuniune inițială este menită să pregătească terenul pentru comunitate, încurajând colaborarea, schimbul de cunoștințe și îmbunătățirea comunicării între membrii săi. În plus, va oferi o oportunitate inițială de relaționare între participanți.
 + 
Componenta 2 – Încorporarea unei culturi a guvernării deschise în administrația publică din România prin înființarea unui curs online deschis în masă (MOOC) privind guvernarea deschisăAceastă componentă își propune să îmbunătățească în continuare practicile de guvernare deschisă prin încurajarea unei culturi a transparenței, răspunderii și a participării cetățenilor prin stabilirea unui curs online în masă despre guvernarea deschisă. Cursul urmărește să ajungă la un public larg din sectorul public, permițându-i acestuia să învețe despre principiile guvernării deschise, bunele practici ale țărilor OCDE despre acest subiect și astfel contribuind la promovarea principiilor guvernării deschise. Utilizarea unei platforme MOOC pentru această inițiativă este deosebit de avantajoasă datorită accesibilității și incluziunii sale largi: facilitează diseminarea conținutului standardizat de înaltă calitate funcționarilor publici la nivelul întregii administrații și se adaptează la nevoile diverse ale utilizatorului, precum ritmul și programul de învățare, printre altele. Pentru a realiza acest lucru, sunt propuse următoarele activități:• Activitatea 2.1. În consultare cu SGG, OCDE va elabora obiective de învățare clare și măsurabile care vor îndruma crearea conținutului cursului. • Activitatea 2.1. În consultare cu SGG și în strânsă consultare cu părțile interesate și experți-cheie, OCDE va elabora curriculumul cursului. Acesta va defini cadrul general al cursului, inclusiv materialele didactice, metoda de evaluare și organizarea generală a cursului. • Activitatea 2.2. În consultare cu SGG, OCDE va elabora conținutul cursului care va prezenta cele mai bune practici și exercițiile practice pentru a facilita învățarea activă și dezvoltarea abilităților. • Activitatea 2.3. În consultare cu SGG, OCDE va distribui curriculumul și conținutul cursului cu omologul român, inclusiv decidenții-cheie și părțile interesate relevante pentru a colecta feedback. După acest proces de feedback, OCDE va perfecționa și va finaliza curriculumul și conținutul cursului. • Activitatea 2.4. În consultare cu SGG, OCDE va elabora conținutul online și multimedia legat de curs (curriculum, materiale de formare etc.) și va sprijini SGG pentru elaborarea celui mai adecvat instrument digital. Toate materialele și conținutul de curs vor fi traduse în limba română. După finalizarea instrumentului, OCDE nu va fi implicată în niciun tip de întreținere sau actualizare.
III.Rezultate-cheie și calendar Rezultatele așteptate în cadrul acestui proiect și termenele orientative sunt (menționând că acest proiect poate fi prelungit până în mai 2026):

Rezultatul 0 – Planul inițial al proiectului: În consultare cu SGG, OCDE va întocmi un plan de proiect care conturează, la nivel înalt, sfera de aplicare, etapele de referință și echipa de proiect aferente proiectului. Acest plan inițial va specifica calendarul proiectului, care poate fi modificat prin acordul reciproc al ambelor părți, dacă este necesar. Luna 0
Rezultatul 1 – Sesiuni de formare în format fizic Luna 3-luna 12
Rezultatul 2 – Elaborarea și implementarea cursului online despre guvernare deschisă Luna 1-luna 16

IV.Bugetul estimat al proiectuluiDenumirea proiectului: Îmbunătățirea capacităților administrației publice din România în domeniul guvernării deschise

Categorie Costuri estimate (în EUR)
Costuri de personal 94.111
Recuperarea costurilor pe persoană 12.996
Servicii intelectuale 98.000
Misiuni ale personalului 10.000
Misiuni ale experților 8.000
Evenimente și conferințe -
Alte cheltuieli operaționale 10.693
Taxa de administrare VC 16.200
Total 250.000

NOTĂ:Orice depășire a cheltuielilor pe o linie bugetară poate fi compensată printr-o cheltuială neutilizată pe o altă linie bugetară, rămânând în limitele bugetului general. ––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x