ACORD din 30 martie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1040 din 1 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1047 29/09/2021
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulFA IN LUCRUHOTARARE 45 18/01/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 45 18/01/2023
ActulAPROBAT DEHOTARARE 1047 29/09/2021
ActulCONTINUT DEHOTARARE 1047 29/09/2021
ActulREFERIT DEHOTARARE 1047 29/09/2021
ActulREFERIT DEACT 1 30/12/2021
ART. 4REFERIT DEACT 1 30/12/2021
ART. 11REFERIT DEACT 1 30/12/2021
ART. 16REFERIT DEACT 1 30/12/2021





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.047 din 29 septembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1040 din 1 noiembrie 2021.
EUROCONTROL^1, reprezentat prin directorul general, domnul Eamonn Brennan, denumit în continuare „EUROCONTROL“,^1 Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene.șiMinisterul Mediului, Apelor și Pădurilor din România, reprezentat de ministru, domnul Barna Tánczos, denumit în continuare „autoritatea de stat“,denumite în continuare individual și colectiv „partea/părțile“,având în vedere Convenția internațională a EUROCONTROL privind cooperarea pentru siguranța navigației aeriene, modificată prin Protocolul semnat la Bruxelles în data de 12 februarie 1981 și în special articolele 2.1, 7.2 și 12,având în vedere Măsura nr. 10/160 a Comisiei Permanente din 6 mai 2010 care autorizează Agenția să înceapă negocierile și să încheie acorduri cu una sau mai multe părți contractante, state care nu sunt membre UE și organizațiile internaționale pentru susținerea și îmbunătățirea politicii lor de mediu în domeniul aviației, inclusiv înființarea și exploatarea unui „Instrument de suport ETS“,având în vedere Directiva 2003/87/EC a Parlamentului European și Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul Comunității și de modificare a Directivei Consiliului 96/61/CE a Consiliului (OJ 2003 L 275, p. 32),recunoscând că, prin intermediul Instrumentului de sprijin ETS, EUROCONTROL dorește să îmbunătățească protecția mediului și calitatea datelor despre mediu în beneficiul statelor,având în vedere raportul costuri-eficiență al datelor și informațiilor privind acei operatori de aeronave care pot fi incluși în schemă, să fie în mod direct accesibile statelor prin mijloace electronice, în timp ce asigură un nivel adecvat de conformitate, confidențialitate și securitate,au convenit următoarele: + 
Articolul 1Obiectul și domeniul de aplicare1.1.Prezentul acord reglementează furnizarea de către EUROCONTROL către autoritatea de stat a datelor și informațiilor relevante pentru a contribui la eficientizarea și respectarea schemei existente de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în domeniul aviației, așa cum a fost promulgată de Directiva 2003/87/CE.1.2.Datele și informațiile sunt accesibile prin intermediul Instrumentului de sprijin pentru implementarea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (ETS-SF) gestionată de Agenție. EUROCONTROL va dezvolta și opera ETS-SF în conformitate cu Specificațiile la care se face referire în anexa 1.1.3.Aceste date și informații sunt furnizate cu scopul exclusiv de a asista autoritatea de stat să gestioneze acei operatori de aeronave care se încadrează sau este probabil să se încadreze în puterile sale administrative conform schemei, în special în următoarele domenii: (a)verificarea datelor depuse de operatorii de aeronave în planurile lor de monitorizare pentru a permite aprobarea acestor planuri de monitorizare;(b)verificarea aplicării adecvate de către operatorii de aeronave a obligațiilor lor de monitorizare și raportare conform Directivei 2003/87/CE;(c)verificarea datelor transmise de către operatorii de aeronave în rapoartele anuale de emisii sau în rapoartele privind datele tonă-kilometru;(d)permiterea verificărilor rapoartelor anuale de emisii și ale rapoartelor de tonă-kilometru;(e)evaluarea conformării cu schema EU ETS și implementarea măsurilor prevăzute de legislația națională în cazul nerespectării prevederilor schemei EU ETS;(f)asigurarea suportului privind alocarea, emiterea, transferul și restituirea certificatelor de emisii în cadrul schemei EU ETS;(g)estimarea emisiilor CO_2.1.4.EUROCONTROL nu va fi trasă la răspundere pentru orice decizie în domeniile operațional, tehnic, financiar și/sau managerial adoptată de autoritatea de stat în executarea obligațiilor și/sau prerogativelor sale. 1.5.Pentru a facilita implementarea acestui acord, părțile se pot consulta între ele și pot face schimb de informații și materiale relevante pentru aceste date și informații.  + 
Articolul 2DefinițiiCu scopul acestui acord, următoarele definiții se vor aplica:2.1.„Drepturi de acces“: autorizația acordată de EUROCONTROL Utilizatorului pentru a avea acces și extrage datele și informațiile individuale din ETS-SF în conformitate cu prezentul acord.2.2.„Acord“: prezentul acord bilateral special între EUROCONTROL și un stat membru UE sau stat nonmembru UE cu privire la Instrumentul ETS.2.3.„Date și informații“: fapte, informații, documente, cunoștințe sau alte aspecte, inclusiv date și date electronice accesibile Utilizatorului prin intermediul ETS-SF.2.4.„Instrumentul de sprijin ETS (ETS-SF)“: baza de date EUROCONTROL, sisteme de calculatoare și rețele de telecomunicații care rulează aplicații comerciale, precum și administrative, teste de dezvoltare și sisteme de suport tehnic, inclusiv serviciile și operațiile conexe, care livrează colectiv funcționalitățile definite în Specificații. 2.5.„Helpdesk“: un serviciu de suport tehnic, accesibil prin telefon sau e-mail, disponibil Utilizatorului care oferă suport în legătură cu utilizarea ETS-SF și a datelor și informațiilor furnizate. 2.6.„Specificații“: descrierea funcțiilor ETS-SF în termenii unui set de cerințe ale sistemului și Utilizatorului și ale datelor și algoritmilor specifici. 2.7.„Utilizatorul“: persoana juridică parte la prezentul acord și care are acces direct la ETS-SF, inclusiv angajații și reprezentanții din ministere și agenții de protecția mediului sau alte agenții pentru care accesul pe baza „nevoii de cunoaștere“ este necesar pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor Acordului.  + 
Articolul 3Accesul la serviciu și disponibilitate3.1.[Nu este aplicabil.]3.2.Accesul Utilizatorului la ETS-SF este furnizat sub semnătură de către autoritatea de stat parte la acest acord. Drepturile de acces detaliate și disponibilitatea sunt specificate și acordate de EUROCONTROL în conformitate cu anexa 1. Utilizatorul va avea acces la ETS-SF în condițiile financiare prevăzute la articolele 4 și 5.3.3.EUROCONTROL va depune toate eforturile pentru a asigura accesul neîntrerupt în timpul orelor de program. În cazul unei întreruperi în orele de program, EUROCONTROL va furniza Utilizatorului prin helpdesk informații corecte și actualizate cu privire la statusul ETS-SF. În plus, EUROCONTROL va depune toate eforturile pentru a furniza date și informații Utilizatorului, la cererea acestuia. 3.4.Datele și informațiile relevante unui an calendaristic rămân accesibile până la sfârșitul următorilor doi ani calendaristici. Ulterior, datele vor fi păstrate de EUROCONTROL pentru cel puțin opt (8) ani. EUROCONTROL va furniza aceste date la cererea motivată a Utilizatorului.  + 
Articolul 4Costul4.1.Costurile efectuate de EUROCONTROL pentru implementarea acestui acord vor fi suportate de autoritățile statelor participante, în conformitate cu prevederile anexei 2 și anexei 4, iar fondurile necesare vor fi puse la dispoziția EUROCONTROL așa cum se prevede în articolul 5.4.2.Costurile totale pentru dezvoltarea și funcționarea ETS-SF pentru perioadele 11-12 au fost estimate până la maximum 1.065.000 euro (un milion șaizeci și cinci de mii de euro). Estimările costurilor sunt detaliate în anexa 3. EUROCONTROL poate devia de la estimarea pe categorie de cost și pe perioada prevăzută în anexa 3 în cadrul plafonului de 1.065.000 euro pentru perioadele 11-12.4.3.Aceste costuri vor fi împărțite în două perioade de dezvoltare și funcționare: • „Perioada 11“: 1 iunie 2020-31 mai 2021: EUR 450 K;• „Perioada 12“: 1 iunie 2021-31 decembrie 2021: EUR 615 K.4.4.Costurile menționate mai sus vor fi supuse revizuirii în conformitate cu condițiile prevăzute în articolul 4.5.4.5.Se vor aplica următoarele modalități de taxare bazate pe principiul nonprofitului:(a)Costurile pentru dezvoltarea și funcționarea ETS-SF vor fi calculate prin aplicarea regulilor de tarifare EUROCONTROL aplicabile la data semnării acestui acord. În cazul oricăror modificări ale acestor reguli de către autoritățile competente ale EUROCONTROL în timpul punerii în aplicare a acestui acord se vor aplica regulile modificate, iar prezentul acord va fi modificat în consecință, în conformitate cu prevederile articolului 16.(b)Costul va include toate costurile directe:• costuri cu personalul, costuri cu personalul detașat, costuri cu misiunea și instruirea, așa cum sunt aprobate de autoritățile statelor participante; aceste costuri sunt calculate în conformitate cu prevederile Regulamentului privind personalul care se aplică reprezentanților Agenției EUROCONTROL;• toate costurile cu privire la furnizarea echipamentelor și/sau efortul și serviciile terților conform contractului vor fi percepute în mod corespunzător; costul va fi determinat prin includerea taxei pe valoarea adăugată, după caz.(c)Costul include cheltuielile suplimentare adăugate la costurile directe enumerate la lit. (b) la rata de:• 30% de la 1 ianuarie 2013 până în prezent.
 + 
Articolul 5Plata5.1.EUROCONTROL va înainta autorității de stat o cerere de plată însoțită de un raport financiar cu privire la ETS-SF nu mai târziu de 30 septembrie în fiecare an. Detaliile de plată sunt prevăzute în anexa 4.5.2.Suma solicitată de EUROCONTROL va fi plătită în termen de șaizeci (60) de zile de la data la care cererea a fost emisă. 5.3.Orice întârziere la plată a sumei datorate în conformitate cu articolul 5.1 va determina plata unei dobânzi de întârziere la rata aprobată anual de Comisia extinsă a EUROCONTROL pentru cheltuieli cu transportul. Fiecare zi cu care se depășește perioada definită la articolul 5.2 va fi calculată ca 1/360 dintr-un an. Această rată va fi comunicată anual autorității de stat, împreună cu cererea de plată la care se face referire în articolul 5.1.5.4.Accesul la ETS-SF poate fi suspendat de către EUROCONTROL în cazul întârzierii la plată până când plata integrală va fi efectuată.  + 
Articolul 6Confidențialitatea și securitatea6.1.Datele și informațiile puse la dispoziția Utilizatorului, care se referă la o persoană fizică sau juridică și care permit, direct sau indirect, identificarea acelei persoane vor fi considerate confidențiale, cu excepția cazului în care acele date și informații sunt: (a)declarate neconfidențiale de către furnizorul datelor;(b)cunoscute de Utilizator înainte de divulgarea lor de către EUROCONTROL și nu sunt supuse restricției de divulgare;(c)primite legal de către Utilizator de la o terță parte fără restricție de divulgare;(d)disponibile publicului altfel decât ca urmare a oricărei acțiuni sau omisiuni a Utilizatorului.6.2.Cu excepția cazului în care se prevede altfel prin legea aplicabilă sau prin acordul scris prealabil între părți, nicio parte nu va divulga terților orice date și informații care sunt considerate confidențiale în conformitate cu articolul 6.1, chiar și după ce Acordul a încetat. 6.3.Articolul 6.2 nu va exclude divulgarea datelor și informațiilor confidențiale care sunt:(a)necesare pentru a asista operatorii de aeronave să respecte obligațiile lor de monitorizare și raportare;(b)solicitate printr-o obligație conform legii naționale cu scopul de a permite realizarea activităților de verificare între operatorul de aeronavă, verificator și Utilizator;(c)solicitate în temeiul legilor aplicabile, regulamentelor și prevederilor administrative pentru a lua măsuri de aplicare a legii împotriva operatorilor de aeronave și în final pentru a asigura că operatorii de aeronave respectă efectiv schema.6.4.Prezentul acord nu împiedică autoritatea de stat să aplice regulile sale constituționale și legislația națională cu privire la libertatea informării, libertatea presei și libertatea exprimării în mass-media. 6.5.EUROCONTROL și Utilizatorul se vor asigura că sisteme de securitate adecvate sunt implementate în locațiile lor. EUROCONTROL are dreptul de a monitoriza și urmări interacțiunile Utilizatorului cu ETS-SF. + 
Articolul 7Utilizarea datelor și informațiilor7.1.Autoritatea de stat nu va utiliza datele și informațiile pentru orice alte scopuri în afară de cele prevăzute în articolul 1. În mod special, acestea nu vor fi utilizate în scop comercial. 7.2.Orice utilizare abuzivă a datelor și informațiilor sau orice încălcare a drepturilor de acces acordate în conformitate cu acest acord constituie o încălcare a acestui acord. EUROCONTROL poate suspenda accesul și, unde este cazul, poate rezilia acest acord în conformitate cu articolul 16.6. + 
Articolul 8Modificări ale serviciilor8.1.Fără a aduce atingere articolului 16.4, EUROCONTROL poate introduce în orice moment noi îmbunătățiri ale ETS-SF în conformitate cu prezentul acord. EUROCONTROL solicită opinia Comitetului de coordonare stabilit în conformitate cu articolul 11 înainte de a face modificări la ETS-SF care implică orice costuri suplimentare. 8.2.Utilizatorul poate oferi orice sugestii pentru îmbunătățirea sau evoluția ETS-SF Agenției EUROCONTROL. EUROCONTROL va evalua orice noi specificații pentru ETS-SF care sunt sugerate de Utilizator și pot dezvolta ETS-SF în consecință, dacă resursele adecvate sunt disponibile și noile specificații sunt considerate de interes general pentru utilizatorii ETS-SF, în conformitate cu procedurile Comitetului de coordonare.  + 
Articolul 9Garanții – Acte de renunțare9.1.În conformitate cu articolul 1.4, EUROCONTROL nu este responsabil pentru implementarea politicilor și măsurilor de conformitate cu obligațiile și cerințele naționale în conformitate cu orice legislație ETS.9.2.EUROCONTROL garantează că ETS-SF prelucrează corect și stochează datele primite de la furnizorii de date, inclusiv serviciile naționale de trafic aerian. Aceasta se asigură că toate datele și informațiile pentru ETS-SF și pentru care aceasta este responsabilă sunt introduse și prelucrate de către aceasta conform Specificațiilor. 9.2a.EUROCONTROL se angajează să trateze în strictă confidențialitate și să nu divulge terților orice informații sau materiale primite de la sau care au făcut obiectul unui schimb de informații cu Utilizatorul în conformitate cu articolul 1.5.9.3.Cu excepția articolului 9.2 și articolului 9.2a, EUROCONTROL nu garantează că în toate circumstanțele conținutul ETS-SF este precis, fiabil, complet și corect sau că ETS-SF va fi accesibil în orice moment sau locație. În general, datele de zboruri vor fi corecte, complete și actuale și datele privind emisiile vor fi de calitate, complete și actuale pentru a satisface nevoile autorității de stat conform articolului 1.3.9.4.Cu excepția cazului de supraveghere intenționată, nerespectare intenționată sau neglijență gravă, EUROCONTROL nu este responsabil cu privire la:(a)orice pierdere sau daună care rezultă din sau în legătură cu orice defect al echipamentului Utilizatorului;(b)orice acțiune sau lipsă de acțiune a operatorului oricărui sistem sau intermediar asupra căruia EUROCONTROL nu exercită niciun control;(c)orice cost, pierdere sau daună care decurge din sau în legătură cu orice întrerupere în continuitatea sau degradarea calității ETS-SF;(d)orice pierdere financiară sau orice altă consecință cauzată de disponibilitatea întârziată sau indisponibilitatea datelor și informațiilor.9.5.În cazul oricărei acțiuni introduse de o terță parte împotriva oricărei părți în legătură cu îndeplinirea prezentului acord, ambele părți se vor asista reciproc.  + 
Articolul 10Drepturi de proprietate intelectuală10.1.EUROCONTROL va păstra în orice moment toate drepturile de proprietate intelectuală relevante cu privire la ETS-SF (în mod special, drepturi de autor ale bazei de date, mărci înregistrate, simboluri, aspecte, date, know-how, nume de domeniu).10.2.Fără a aduce atingere prevederilor articolului 10.1, consumul de combustibil și estimările de CO_2 puse la dispoziția autorității de stat conform prezentului acord sunt proprietatea exclusivă a ambelor părți, care nu le vor divulga terților fără consimțământul prealabil scris expres al celeilalte părți. Un astfel de consimțământ nu va fi respins în mod nejustificat. 10.3.Utilizatorul poate folosi datele extrase din baza de date ETS-SF pentru a susține propriile dezvoltări tehnice interne, inclusiv, dar fără a se limita la funcționalități software, invenții tehnice, concepte, procese, produse și metode cu scopul îmbunătățirii ETS așa cum sunt promulgate de Directiva 2003/87/CE. La cererea Comitetului de coordonare stabilit în conformitate cu articolul 11, Utilizatorul va furniza autorităților celorlalte state participante la ETS-SF accesul și licențele necesare pentru aceste dezvoltări tehnice cu același scop.
 + 
Articolul 11Guvernanța ETS-SF11.1.Prin prezentul acord se înființează un comitet de coordonare, format din reprezentanți ai părților și ai tuturor celorlalte autorități de state participante la ETS-SF. 11.2.Comitetul de coordonare este responsabil pentru coordonarea administrării și implementării acordurilor cu privire la ETS-SF. Cu acest scop:• evaluează statusul activităților în derulare;• identifică acțiunile specifice și/sau nevoia de extindere care ar putea fi realizate în cadrul acordurilor; • identifică și discută nevoile de acordare a accesului restricționat la ETS-SF terților neparticipanți și va stabili condițiile pentru acordarea acelui acces restricționat; • stabilește o procedură coordonată conform articolului 8.2 pentru evoluții și îmbunătățiri și acțiunile conexe identificate și evaluează aceste acțiuni în legătură cu costurile suplimentare pentru dezvoltarea și operarea acestor extensii în funcționalitatea ETS-SF;• va fi informat regulat de EUROCONTROL cu privire la statusul dezvoltării și funcționării ETS-SF, precum și costurile suportate în legătură cu stadiile de dezvoltare și estimarea de cost raportată;• evaluează anual costurile suportate și defalcarea costurilor ETS-SF așa cum au fost depuse de EUROCONTROL Comitetului de coordonare, calculul tarifelor propuse pentru următoarea perioadă, consecințele acestora pentru autoritățile statului participant și stabilește consecințele financiare propuse; • investighează necesitatea unei politici de securitate în conformitate cu articolul 6.5;• revizuiește funcționarea generală a Acordului pe baza informațiilor de performanță prezentate de EUROCONTROL sau Utilizator;• face orice alte recomandări către EUROCONTROL.11.3.Comitetul de coordonare își adoptă regulamentul de procedură. 11.4.Comitetul de coordonare se reunește la intervale regulate.
 + 
Articolul 12Persoane de contactPersoanele de contact exclusive cu privire la implementarea acestui acord și în cazul în care ar trebui formulate orice cereri de modificare a anexelor la prezentul acord sunt desemnate de părți după cum urmează: Pentru autoritatea de statTehnicDirecția schimbări climatice și dezvoltare durabilăDirector dna Elena-Oana Antonescu-StanBd. Libertății nr. 12, sectorul 5040129 București, RomâniaTel./fax: +4 021 408 95 42FinanciarDirecția economico-financiarăDirector dl Dinu Octavian NicolescuBd. Libertății nr. 12, sectorul 5040129 București, RomâniaTel./fax: +4 021 408 95 18e-mail: dinu.nicolescu@mmediu.roPentru EUROCONTROLTehnic Direcția aviație civilă-militară europeanăȘef Unitatea de mediu96 Rue de la Fusée1130 Bruxelles, BelgiaFinanciarDirecția centrală biroul de taxe și finanțeȘeful Unității de parteneriate și acorduri96 Rue de la Fusée1130 Bruxelles, Belgia + 
Articolul 13Soluționarea litigiilorÎn cazul apariției unui litigiu între părțile la prezentul acord cu privire la interpretarea, aplicarea sau executarea acestuia, care nu poate fi soluționat prin negociere directă sau prin orice alte mijloace, prevederile articolului 31 al Convenției modificate de EUROCONTROL se vor aplica mutatis mutandis.
 + 
Articolul 14Suspendare14.1.Prezentul acord poate fi suspendat în cazul în care una dintre părți notifică celeilalte părți că este împiedicată să își execute obligațiile din cauza forței majore. 14.2.În caz de război sau de urgență națională sau din motive de securitate națională sau internațională, prezentul acord poate fi suspendat prin acordul comun sau prin decizia unilaterală a unei părți cu condiția ca o notificare scrisă să fie transmisă celeilalte părți.  + 
Articolul 15Întregul acord15.1.Prezentul acord include anexele sale care fac parte integrantă din acesta. În cazul unor divergențe între anexe și acord, Acordul va prevala. 15.2.Prezentul acord înlocuiește orice negocieri, declarații și acorduri anterioare cu privire la ETS-SF, orale sau scrise, la care au ajuns părțile. + 
Articolul 16Intrarea în vigoare, durata, modificarea și încetarea16.1.Prezentul acord intră în vigoare la data la care autoritatea de stat notifică EUROCONTROL cu privire la finalizarea procedurilor interne necesare pentru intrarea în vigoare a Acordului. Acordul se aplică provizoriu de la data la care a fost semnat de ambele părți. 16.2.Prezentul acord se încheie și este valid până la 31 decembrie 2021. Durata acestuia poate fi prelungită pentru perioade suplimentare, dacă acest lucru a fost agreat în scris între părți. 16.3.Prezentul acord poate fi modificat printr-un instrument scris cu formalitate egală semnat de reprezentantul autorizat al părții respective. 16.4.Anexele la prezentul acord pot fi modificate în scris, prin schimb de scrisori, cu acordul celor două persoane de contact menționate în articolul 12.16.5.Comitetul de coordonare stabilit conform articolului 11 va fi invitat să își prezinte opinia cu privire la orice modificare a prezentului acord. Aceste modificări agreate în scris de părți sau persoanele lor de contact vor fi considerate la semnare ca parte integrantă din prezentul acord.16.6.Oricare parte poate rezilia acest acord la sfârșitul fiecărei perioade menționate în articolul 4.3 prin transmiterea unei notificări celeilalte părți cu șase (6) luni în avans. Partea va informa imediat Comitetul de coordonare cu privire la intenția sa de a rezilia acest acord. Rezilierea Acordului nu dă dreptul niciunei părți la daune-interese, cu excepția cazului în care daunele-interese fac parte dintr-o neexecutare a obligațiilor sau o soluționare a unui litigiu. 16.7.Rezilierea prezentului acord din orice motiv nu va afecta drepturile și obligațiile părților menționate la articolul 1, articolul 3.4, articolul 4, articolul 5, articolul 6, articolul 10 și articolul 13. Autoritatea de stat nu va fi responsabilă pentru plățile următoarei perioade sau următoarelor perioade dacă rezilierea acestui acord a fost efectuată în conformitate cu paragraful anterior. 16.8.În cazul în care oricare prevedere a prezentului acord nu este aplicabilă, atunci acea prevedere va fi modificată pentru a reflecta intenția părților. Toate celelalte prevederi ale prezentului acord vor rămâne în vigoare și vor produce efecte.

Încheiat în două exemplare originale, în limba engleză.
Pentru autoritatea de stat,
Semnătură ilizibilă
Ștampila rotundă cu înscrisul: GUVERNUL ROMÂNIEI
MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ȘI PĂDURILOR
Ministru
Numele: Barna Tánczos
Funcția: ministrul mediului, apelor și pădurilor
Data: 30 martie 2021
Pentru EUROCONTROL,
Semnătură ilizibilă
Ștampilă rotundă cu înscrisul: EUROCONTROL 001
Numele: Eamonn Brennan
Funcția: director general
Data: 11 februarie 2021 + 
ANEXA nr. 1
Descrierea ETS-SF – Specificații
A1.1.În urmărirea obiectivelor acestui acord, EUROCONTROL va implementa următoarele Specificații:

Organizația Ediția nr. Titlul Data ediției
EUROCONTROL 1.0 Specificații pentru operarea Instrumentului de sprijin al schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (ETS-SF) 25.01.2011 (1)

(1)Specificațiile sunt disponibile la www.eurocontrol.intA1.2.Orice îmbunătățire a acestora poate fi coordonată în conformitate cu procedurile la care se face referire în articolul 8. + 
ANEXA nr. 2
Schimbul de informații între statele participante
A2.1.Partea din costul pentru o perioadă (așa cum este descrisă în articolul 4) care trebuie acoperită de la autoritatea de stat (de exemplu, costul Utilizatorului) este calculată conform unei metode de repartizare a costurilor pentru o perioadă (i.e. costul) între diferitele autorități de stat care au semnat un acord ETS-SF cu EUROCONTROL și care au legătură cu proporția de emisii CO_2 atribuită unui stat.A2.2.Proporția de emisii CO_2 atribuită fiecărui stat se calculează pe baza informațiilor disponibile în ETS-SF și trebuie să corespundă:(a)[Nu este aplicabil.](b)Pentru perioadele 11-12, cota-parte a statului din emisiile CO_2 totale estimate pentru toate statele care implementează ETS în care emisiile estimate de CO_2 atribuite unui stat trebuie să corespundă emisiilor estimate pentru toate zborurile care se încadrează în activitățile de aviație enumerate în anexa I la Directiva 2003/87/CE și care au plecat în 2010 de pe un aerodrom situat pe teritoriul statului și cele care au sosit în 2010 pe acest aerodrom dintr-o țară care nu implementează ETS sau orice altă măsură echivalentă conform prevederilor Directivei 2003/87/CE.A2.3.„Cota-parte totală acoperită a emisiilor CO_2 estimate“ înseamnă suma proporției de emisii CO_2 atribuite tuturor statelor care au semnat un acord ETS-SF.A2.4.Dacă proporția de emisii CO_2 atribuită unui stat este inferioară sau egală cu 0,5%, atunci proporția costului care trebuie acoperită de stat este direct proporțională cu proporția sa de emisii CO_2 după cum urmează:costul Utilizatorului = costul X (proporția de emisii CO_2 atribuită statului/cota-parte totală acoperită de emisiile estimate de CO_2)A2.5.Având în vedere că toate statele sunt în situația descrisă în articolul A2.4, acestea acoperă colectiv o parte din costul care este denumit „costul utilizatorilor (<0,5)“.A2.6.Dacă proporția de emisii CO_2 atribuită unui stat este mai mare de 0,5%, atunci proporția sa din cost va fi compusă din:• o parte fixă care este egală pentru toate statele care au semnat Acordul ETS-SF și a căror proporție de emisii CO_2 este mai mare de 0,5%;• o parte variabilă care este specifică și care depinde de proporția de emisii CO_2 atribuită.A2.7.Proporția costului care trebuie acoperită colectiv de toate statele în situația descrisă la articolul A2.6 este acoperită pentru 10% din părțile fixe și pentru 90% din părțile variabile ale acestor state. Este denumită „costul utilizatorilor (> 0,5)“ și este calculată după următoarea formulă:Costul utilizatorilor (> 0,5) Cost = cost – costul utilizatorilor (<0,5) A2.8.Dacă „N“ este numărul de state în situația descrisă la articolul A2.6, costul care urmează să fie acoperit de unul din aceste state este determinat astfel:Costul Utilizatorului = (Costul utilizatorilor (> 0,5) x 0,1/N) + (Costul utilizatorilor (> 0,5) x 0,9 x proporția de emisii CO_2 atribuită statului/cota-parte totală acoperită de emisii CO_2 estimate (> 0,5%)),iar cota-parte totală acoperită de emisii CO_2 estimate (> 0,5%) este suma proporțiilor de emisii CO_2 atribuite statelor N.
 + 
ANEXA nr. 3
ESTIMĂRILE DE COSTURI
A3.1.Estimările costurilor totaleA3.1.1.Costul pentru implementarea ETS-SF pentru perioadele 11-12 a fost estimat la 1.065 M EUR pentru cele două perioade de dezvoltare și funcționare. Estimarea cuprinde următoarea defalcare estimată pe perioadă, o rezervă de 410 K EUR pe care Agenția o poate utiliza la discreția sa pe parcursul acestor două perioade, fiind inclusă în estimarea pentru perioada 12:• „Perioada 11“: 450 K EUR (inclusiv cheltuieli suplimentare de 30%) pentru perioada 1 iunie 2020-31 mai 2021;• „Perioada 12“: 615 K EUR (inclusiv cheltuieli suplimentare de 30%) pentru perioada 1 iunie 2021-31 decembrie 2021.Această estimare este bazată pe cele mai realiste informații disponibile la momentul elaborării prezentului acord. A3.1.2.[Nu este aplicabil.]A3.1.3.Defalcarea costurilor pe diferite funcții a fost estimată după cum urmează pentru fiecare din perioadele 11-12:

Pachetul de lucru Perioada 11 Perioada 12
Managementul Proiectului 25.000 15.000
Coordonarea contractuală financiară 30.000 20.000
Funcționarea și întreținerea sistemului 144.000 70.000
Îmbunătățirea sistemului 86.000 0
Costuri IT 30.000 15.000
Operațiuni Helpdesk și operațiuni cu date 135.000 85.000
Rezerva 0 410.000
Total (cu cheltuieli suplimentare) EUR 450.000 615.000

A3.2.Estimări individuale ale costurilorA3.2.1.Acest articol A3.2 prezintă o estimare a costurilor utilizatorilor descrisă în anexa 4 pentru fiecare stat și pentru fiecare perioadă definită în articolul 4, dacă cel puțin 15 state au semnat un acord ETS-SF și dacă proporția totală acoperită de emisiile de CO_2 estimate (vezi articolul A2.3) pentru aceste 15 state este cel puțin 75%.A3.2.2.[Nu este aplicabil.]A3.2.3.[Nu este aplicabil.]A3.2.4.În conformitate cu previziunile prezentate în articolul A3.2.1, costul utilizatorului pentru perioadele 11-12 pentru un stat nu trebuie să fie mai mare decât cel la care se face referire în următorul tabel:15 state participante acoperă cel puțin 75% CO_2, fixe/variabile = 10%/90%-2010 referința

Stat membru Procent CO_2 Perioada 11 Cost estimat de 450.000 Perioada 12
Costul utilizatorului (maxim) Costul total estimat aplicat statului în P12
ESTONIA 0,0004 261 119 205.000
SLOVENIA 0,0007 407 186 205.000
REPUBLICA SLOVACĂ 0,0007 411 187 205.000
LITUANIA 0,0009 530 242 205.000
MALTA 0,0014 828 377 205.000
CROAȚIA 0,0017 1.034 471 205.000
LETONIA 0,0020 1.219 1.666 615.000
ISLANDA 0,0021 1.287 586 205.000
BULGARIA 0,0030 1.800 820 205.000
UNGARIA 0,0038 2.303 3.147 615.000
CIPRU 0,0041 2.456 1.119 205.000
ROMÂNIA 0,0044 2.626 3.589 615.000
REPUBLICA CEHĂ 0,0063 12.392 16.936 615.000
LUXEMBURG 0,0082 13.440 6.123 205.000
POLONIA 0,0089 13.819 18.886 615.000
FINLANDA 0,0115 15.192 6.921 205.000
IRLANDA 0,0115 15.234 6.940 205.000
NORVEGIA 0,0119 15.436 7.032 205.000
SUEDIA 0,0142 16.659 7.589 205.000
DANEMARCA 0,0145 16.832 7.668 205.000
GRECIA 0,0152 17.217 23.530 615.000
AUSTRIA 0,0153 17.267 7.866 205.000
PORTUGALIA 0,0176 18.495 8.425 205.000
BELGIA 0,0279 24.065 10.963 205.000
ELVEȚIA 0,0299 25.148 34.369 615.000
ITALIA 0,0719 47,835 21.792 205.000
OLANDA 0,0722 48.004 21.868 205.000
SPANIA 0,0905 57.896 79.125 615.000
FRANȚA 0,1349 81.842 37.284 205.000
GERMANIA 0,1904 111.799 50.931 205.000
REGATUL UNIT 0,2218 128.782 58.667 205.000

NOTĂ: O rezervă de 410 K EUR pe care Agenția o poate utiliza la discreția sa pe parcursul perioadelor 11-12 este inclusă în estimarea de cost pentru perioada 12 pentru statele care vor încheia un acord ETS-SF în perioadele 11-12.

A3.3.Estimări de plăți individualeA3.3.1.Următorul tabel oferă o estimare a plăților descrise în anexa 4 pentru autoritatea de stat și pentru fiecare perioadă definită în articolul 4 atunci când se iau în considerare costurile pentru o perioadă definită în articolul A3.1.1 și autoritățile de stat cu care un acord ETS-SF a fost în vigoare în 20 ianuarie 2021. Aceste estimări nu includ contribuția la costurile de îmbunătățire a sistemului ETS-SF așa cum se aplică în conformitate cu articolul A4.9.

Stat membru Cota de CO_2 pe baza statelor participante Perioada 11Estimarea plății(€) Perioada 12Estimarea plății(€)
România 0.0045 2,044 2,793

 + 
ANEXA nr. 4
PREVEDERI
cu privire la plăți
A4.1.DefinițiiA4.1.1.Costul înseamnă costul total pentru o perioadă la care se face referire în anexa 2.A4.1.2.Costul de referință înseamnă estimarea costului total pentru o perioadă așa cum este definită în articolul A3.1.1.A4.1.3.Costul provizoriu al Utilizatorului înseamnă costul calculat pentru o perioadă pentru autoritatea de stat în conformitate cu principiile-cheie de partajare din anexa 2 și luând în considerare costul de referință drept cost și autoritățile statelor cu care un acord ETS-SF a fost în vigoare în acea perioadă.A4.1.4.Costul real al Utilizatorului înseamnă costul pentru o perioadă acoperită de autoritatea de stat conform prezentului acord, așa cum este descris în anexa 2, și luând în considerare costul real definit în articolul A4.1.5 drept cost și luând în considerare distribuția finală a costurilor între autoritățile statelor cu care un acord a fost în vigoare pentru perioada în cauză.A4.1.5.Costul real înseamnă costul pentru o perioadă așa cum este raportat în rapoartele financiare la care se face referire în articolul 5.1.A4.2.PrincipiiA4.2.1.[Nu este aplicabil.]A4.2.2.[Nu este aplicabil.]A4.2.3.[Nu este aplicabil.]A4.2.4.[Nu este aplicabil.]A4.2.5.[Nu este aplicabil.]A4.2.6.[Nu este aplicabil.]A4.2.7.[Nu este aplicabil.]A4.2.8.[Nu este aplicabil.]A4.2.9.[Nu este aplicabil.]A4.2.10.[Nu este aplicabil.]A4.2.11.Agenția va factura pentru perioada 11 o sumă maximă de 450 K EUR care corespunde costului de referință din anexa 3 și la care se face referire în articolul 4 din Acord.A4.2.12.Agenția va factura pentru perioada 12 o sumă maximă de 615 K EUR care corespunde costului de referință din anexa 3 și la care se face referire în articolul 4 din Acord.A4.3.Plățile vor fi efectuate de autoritățile statelor participante.A4.3.1.[Nu este aplicabil.]A4.3.2.[Nu este aplicabil.]A4.3.3.Cererea de plată în perioadele 11-12 va fi de:Plata (perioada 11) = costul provizoriu al Utilizatorului (pentru perioada 11)Plata (perioada 12) = costul real al Utilizatorului (perioada 11) + costul real al Utilizatorului (perioada 12) – plata (perioada 11).A4.3.4.Autoritatea de stat poate solicita Agenției să stabilească o cerere de plată pentru perioada 11 pentru o sumă care este mai mare decât suma stabilită în conformitate cu articolul A4.3.3.A4.3.5.În cazul în care prezentul acord expiră sau este reziliat înainte de începerea perioadei 12 (1 iunie 2021), cererea de plată pentru perioada în care prezentul acord expiră sau este reziliat va fi egală cu diferența dintre suma costurilor reale ale utilizatorilor pentru perioadele 11 până la inclusiv perioada în care prezentul acord expiră sau este reziliat și suma costului provizoriu al utilizatorului inclus în cererile de plată emise pentru perioadele 11 până la inclusiv perioada care precedă perioada în care prezentul acord expiră sau este reziliat. Aceasta poate depăși estimarea indicată în articolul A3.2.4.A4.4.[Nu este aplicabil.].A4.5.[Nu este aplicabil.]A4.6.[Nu este aplicabil.]A4.7.[Nu este aplicabil.]A4.8.[Nu este aplicabil.]A4.9.Prevederi specifice cu privire la intrarea noilor autorități ale statelor în perioadele 11-12A4.9.1.În conformitate cu decizia Comitetului de coordonare din cadrul reuniunii din 6 decembrie 2012, o autoritate de stat care intră în ETS-SF în perioada 11-12 va contribui la costurile de îmbunătățire a sistemului ETS-SF suportate în perioada care precedă perioada intrării sale.A4.9.2.Acest cost de contribuție se determină în conformitate cu formulele din anexa 2 în care costul este costul de îmbunătățire a sistemului actual pentru perioada anterioară la care se face referire în A4.9.1.A4.9.3.Încasarea suplimentară efectuată cu aplicarea prevederilor A4.9.1 și A4.9.2 de mai sus va fi dedusă din costurile actuale pentru perioada de intrare pentru autoritățile statelor care au participat complet în acea perioadă de intrare. Deducerea va fi efectuată cu soldul plătit în conformitate cu prevederile A4.3.3 sau A4.3.5 în perioada în care acest acord expiră sau este reziliat, prin aplicarea principiilor cheii de alocare aplicabile la acea perioadă de intrare.
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x